6 Nisan 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

6 Nisan 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

ş ——— 6.4-036 ve Lik madara dün devam edildi Vefa Güneşi 3-1 Galatasaray İs. Sporu 5-1 Beşiktaş Topkapıy TE P Galatasaray - İstanbulspor maçından heyecanlı bir an |Güneş akınında sarı kırmızılılar ilk İve son gollerini Necdet vasıtasile ka- Lik maçlarına dün üç sahada de - vam olunmuştur. Taksim stadında! ilk oyun ikinci kümenin en basta gi - den klüplerinden Altınordu - Beyler- beyi arasnda yapıldı. Altınordu çok güzel bir oyundan sonra kuvvetli ra-| 'Kibini 2-4 yenerek şampiyonluğu nam yet bir takım olduğunu isbat etti. Bu vaziyete göre Anadoluhisar ve Altı - ordu ikinci kllmenin başmda gitmek tedirler, Vefa 3 Güneş 1 Günün mühim karşılaşmalarmdan biri ki i teşkil eden bü oyuna sazt iki buçukta hakem “Caferin idareğinde bâğlândı. Vefalılar Müvahhit, Saim, Süleyman, Yahya, Enver, Mustafa, !Adnan, Lâtif, Gazi, Rıdvan, Muhte - em. *” Güneşli, Safa, Reşat, Faruk, Da hiş, Rıza lsnaail, Tevhit, Canbaz, Nec- det, Kâmran, Keyfer şeklinde dizildi- ler. Müsabakaya vefenm vuruşile baş - landı, Güneş müdafilerinin İadesile 0- yun ortada devam ediyor. Beşinci da kikada Ismall takımı aleyhine serbest vuruşa sebebiyet verdi. Muhteşemin #ıki bir gütünü Faruk yerinde bir mü dahale ile kurtarıyor. Hemen muka- bil bir akımla Vefa kalesine kadar i- nen Güneş forları mühim bir gol fırsa ti kaçırdılar. Bu aralık bir çarpışma neticesinde Güneşli Reşat sakatlanarak çıktı. Onunen dakikada Gazinin güzel bir gitünü Safa kornerle çevirebildi, Muh teşemin korneri avut. Güneş on kişi ile oynadığı halde o- yün üzerinde nisbi bir hâkimiyet te - €ssüs ediyor. Daha fazla uzun paslar» Ta, Vefa kalesini tehdit Per — - mın dur; “ inci dakikada Reşat tekrer oyuna Birdi. Bini tehdit ediyorlar. v biraz fazlaca sertleşmeğe ve favüiller biribirini takibe başlayor. 25 İnci dakikada Reşat ayağın ıztıra > bma tahammül edemiyerek tekrar dı fan her iki tarafın neticesiz çalış- malarile devam ediyor. Reşadin eksikliği Güneş müdafaası pr zâfa uğrattığı belli oluyor. Vefalı ar Güneşten hâkimiyeti aldılar. 3ivin çi dakikada sağdan inkişaf eden bi zandılar. Bu gol Güneşlilerin maneviyatını takviye ettiğinden daha düzgün daha kombine oynamağa bağladılar . Muhteşem sağ açıkta hiç muvaffak olamıyor. Hsasen Vefa takımımın gol çıkaramamasmın sebebi açıklarnın oy niyamamasımdandır. Birinci devre her iki tarafın çalışmasına yağmen bir, sıfır Güneşin Jehihe bitti. Ikinci devreye Güneşliler yine 10 kişi ile başladılar. Bu devre rüzgür: ki arkalarma alan Vefalılar daha tehli- eli hi bulunuyor. Dördün- di daha narak sahayı terkedince sahada 9 kişi kaldılar, Oyunun yükü tamamile Güneş müdafassınm er - tında, Bu aradı Kâmran ve Farukun ka- lelerini çok cansparane müdafaaları- na şahit oluyoruz. Tazyikten kurtulan Güneşliler Ve- fa kalesin! sağlı, sollü şüt yağmuru - na tutuyorlarsa da müdafi ve kaleci: nin fedakâr oyunları bu şütleri netice siz birakiyor, Dakika 20. Şimdi oyun ortada her iki tarafın didinmeleri arasında cere- yan ediyor. Sakatlanan oyuncu yerine gelerek Güneş kadrosunu ona çıkar. dr. Muhteşemin serbest vurustan çekti i şütü Safa kurtarıyor. . Dakika 37. oyun karşılıklı akmlar- la devam ederken Gazinin çektiği şüt Gilneş bekinin eline çarptığından ha- kem penaltı verdi. Muhteşem güzel Bir köşe vuruşile bunu gole tahvil et- ti. Güneş: 1 — Vefes1 Esiyetsiz kazanılan bu göl Vefa- Idarı gayrete getirdi. Güneş kelesini abluka altıma aldılar. Kırkıncı daki - kada sol içlerinin sıkı bir şütile ikin- ek, biraz sonra Muhteşemin göğsile üçüncü gollerini kaydettiler: © Beş dakika zarfmda yapılan bu füç gol esasen maçın bidayetindenberi 10 kişi ile ayniyan Güneşlilere menfi bir tesir yaptığından gelişi güzel oyna - mağa başladılar ve oyun bu şekilde 1-3 Vefanm galibiyetile nihayetlendi. İstanbulspor - Galatasaray Saat 4:15 te günün en mühim kar- sıl teşkil eden İstanbulspor- Galatasaray takımları taraftarların alkışları arasmda sahada göründü- ler, İstanbulspor'un Penaltıdan yaptığı ilk ve sön göl | Giatasaray: Avni, TAM, Reşat, Kadri, Hayrullah, Suavi, Danyal, Bü- lent, Fazıl, Eşfak, Necdet, şeklinde Buna mukabil İstanbulspor: Osman, Samih, Sabih, Enver, Hasan, İsmail, Cahit, Fahri, Seyfi, Şinasi, Tevfikten mürekkep... Hakem Ahmet Adem. Oyuna İstan bulsporun akmile başlandı Müdafan- ân kesilen bu hücuma “Galatasaray Necdetin sağdan bir, akınle cevap verdi, Her iki takım canlı oyhıyor. Belli bugü: vkti bir oyun seyredede. 3 dakika Galatasaray ilk ame «nipel ride Dakika 5. kalesine kadar siirerek ortaladığı t5- vu Eşfakmüsait vaziyette falsolu'bir vuruşla avuta atarak ilk ak e 4 n karşılıklı hücumlarla ze İbi Süreli devam ederken, takım- lar biribirine tehlikeli saniyeler ge- çirtiyorlar. Sart siyahlıların. sağlan yaptığı akmda Fahrinin üst üste çek- tiği sütlerin birisini Avni birisini, di- ZN vek kurtardı. Zİ Galatasarayın soldan bir hücumun da ortalanan topa Eşfakm çektiği vo- le güte İstanbulspor kalecisi tarafın - dan ancak kornerle mâni olundu. Dakika 10. Soldan Cahit vasıtasile Galatasaray kalesini ziyaret eden sa rı siyahlılar Şinasinin uzaktan çekti #i şütle aceleleri yüzünden güzel bir fırsat daha kaçırıyor. ERİL Dakika 13, Sarı kırmızı rey Kücumunu Samih cok. fe- dakârane bir yatışla bertaraf ediyor. Dakika 16. Cahidin ortaladığı top Fahrinin İskasile avuf, Dakika 20. Tekrar Cahidin sürerek kaleye çektiği şilt Gelatasarav kalesi önünde bir kargaşalık tevlit etti. Ka- le ağzımda iki üç Galatasaravlı bir iki Istanbulsporlu görüyoruz. 'Top aleve üzere n him eli mâni oluyor. Hakemin uzun bir düdüğü. Penaltı. Enverin köşeden yuvarladığı top Avninin mütereddit bakışları arasın - İ dan Galatasaray kalesine girerek ik) ve son İstanbulspor golünü taraftar -| arma müjdeledi. Galatasaraylılar bu gölden canlar- d:lar, Tstanbulsporlular galibiyeti ga- tanti etmiş bir vaziyette oynadıkla- rından kaleleri üst üste tehlikeler ge- giriyor. Ve #ık sık yapılan bu hücum- ları durdürmakta müşkülât çekiyor- lar. Dakika 2isoldan Danyalin ortala- dığı top kalenin önünü karıştırdığı bir sırada Esfakm plâse bir şütü İs. tanbulspor kalesine girerek Galatasa rayı berabere vaziyete soktu. Galata- saray: 1 — İstanbulspor: 1 İstanbulsporun sağdan inkişaf e - den bir akınmı körnerle durdurabilen Galatasaraya, çekilenkorner avut. Dâkika 30 her iMi takım çok asabi ve sinir bir oyun oynuyor. Bidayette seyrettiğimiz zevkli futbolden eter kalmadı. Favuller biribirini takip edi | or. ” Dakika 35. Necdetin sağdan çizgi- | ye kadar sürerek geriye çevirdiği top te geçtiğinden sağdan soldan Istan- bulspor kalesini tehdit ediyor. Danyalin şahsi gayretile kaleye ka dar götürerek çektiği şüt kalecinin güzel bir plonjonile kurtulabildi. Dakika 40. Galatasaray tazyikm- dan bir aralık kurtulan sarı si; > lar sol açıkları vasıtasile güzel bir iki akm yapıyorlarsa da İerinin geri oynaması yüzünden bir netice alamı- yorlar ve ilk devre her iki tarafın 8i- kı didinmeleri arasında 1 - 1 niheyet- lendi. Ikinci devreye Galatasaraym Istân bulspor Kalesinde kesilen akmiyle baş landı. Sarısiyahlıların soldan Cahit vasıtasile yaptıkları hüücumlar Galata saray kalesine tehlikeli dakikalar ge cirtiyor. İstanbulsporfular bu aralık oyuna hâkim vaziyette. Sarıkrcmızı kalesini üst üste tehdit ediyorlar. Soldan nefis bir Galatasaray akmt Fazılın calım hevesi vü den heba oluyor. Fazıl üst ilste yaptığı çelım- larla hücum hâttımn ortasını felee uğ ratıyor. Dakika 10. Sarı siyahlılar lehine olan üstünlük sarı kırmızılılar lehine dönüyor. Oyunun bütün yükünü sırt larma yliklenen Samih ve Sabihin fe- dakârane kurtarışlarma şahit oluyo- ruz. Fakat pek yalnız kalan bu hat- tn muvaffakıvetlerinde devam edemi yeceği belli, Cünkü arkadaşlarmdan dım göl yorlar,. Dakika 15. Oyun tamamile sarı kir “İmızı hâkimiyeti altımda devam edi. yor. İstanbulspor santrhafınm bo - zuk oyunu Galatasaray. akınlarının daha fazla merkezden yapılmasına sebebiyet veriyor. Bu arada bir iki şahsi İstanbulapor akmı oluyorsa da tehlike yaratmaktan uzak bir vazi - yette. Dadika 20. Galatasarayın yine merkezden yaptığı bir hücumda mü- dafasnın tereddüdünden istifade eden Bülent köşeden plâse bir gütle sarı - kırmızıllarm galibiyet golünü çıkar- dı. Galatasaray: 2 - İstanbulspor: 1. Biraz sonra Bülendin ara pasmı Necdet güzel bir şütle gole tahvil et- ti. Galatasaray: 3 - İstanbulspor: 1. Dakika 30. Sarı kırmızılıları yine İs- tanbulspor kalesi önünde görüyoruz. Soldan Danyalin seri bir hücumunu hatalı durduran İstanbulsporlulara penaltı.. Reşadın çektiği şüt kalecinin elleri arasından dördüncü defa İstan bulspor kalesine girdi. Galatasaray: 4 - İstanbulspor 1. Kararına itiraz eden İstanbulspor- dan İsmaili hakem dışarı çıkardı. 10 kişi kalan sarı siyahlılar son gayret” lerile çalışıyorlar. Bu aralık kasdi tekme atan Enveri de hakem dışarı çıkarınca İstanbulspor oyuna 9 kişi > devam ediyor. Oyun şirazesinden çıkmış bir vazi- yette, favüller, kasdi tekmeler, elle tutmalar biribirini takip ediyor. Dakika 38. Soldan Danyalin şahsi bir akınmda çektiği şüt beşinci defa sarı siyah ağlarına takıldı. i Galatasaray 5 İstanbul 1 Sarı kırmızılıların yine Danyal va- Srtasile tazelediği bir hücumda İstan hazıra Siyasi sn buzün alâ kadar eden şey 1936 olimpiyatlarıdır. Her tarafta sporun bütün şubelerin - de bu geyeyi güden hararetli bir çi hâdiseler ne şekil alırsa al. Ji Güneş kalesine birinci Vefa golü Penaltıdan girerken Biniciler 1936 Olimpiyatlarına nırken lacak ve en çabuk gelen tazla pü an kazanacak, diğer 30 kilometresi is se saatte 12 sesabile katedi Jecektir. Uçüneti saatte 10 kilo- metre katedilmek üzere 25 kilometre lışma göze çarpıyor. Bu meyanda. bi. | gidilecektir. Burada şart müsabaka niciler de geniş programlarla hazırla» | bittikten sonra hayvanda eğer vuru- nıyorlar. Bu hususta.mutlaka başa | $u olmaya allamayacak... Her geçmeyi tasarlamış olan oAlmanlar)kese ve her ata açık olan bu müsa- 1936 senesinin başından bugüne ka - | bakalara dışarıcan gelecekleri Sipahi dar, biri arsrulusal olmak Üzere, 7 | ocağı atı ile misafir edecek... Ayrıca muhtelif şehirde konkurlar yaptıkla- | (280) lira mükâfâtta konmuştur. rı gibi olimpiyatlara kadar da İ4 mü. | Her ata bineni alâkadar eden bü mü- sabaka daha tertip etmiş bulunuyor. | sabakaya birçok kimselerin gireceği lar, ümit edilebilir. Resimde de görüldüğü gibi bu me.| Ikinci kısımda konkurlar vardır. yanda yapılmış olan son ( Münüh ) | acı bir vukuk ile tertip edilen bu kon İT MER e urlarda her binici ve at için ayrı aye konkurları çok heyecanlı geçmiş ve o: | müsabakalar hazırlanmıştır. Bu — rada Almanların en iyi sivil binicile - | yapda bir kadın, bir zabit, bir sivil ere rinden biri olan (G. Lange) parlak | kek biniciden mürekkep üçer kişilik © muvaffakiyetler kazandığı gibi yeni | kiplere mahsüs tertip edilen müsaba- yetişen 17 yaşmdaki kızı matmazel | ka memleketimizde ilk defa yapılmak Lange de kadmlar arasmda ikinciliği almağa muvaffak olmuştur. Bütün | bunlar bize olimpiyatlara herkesin ne | geniş bir çalışma programlarile hazır | lanmakta olduğunu göstermektedir. Sipahi ocağının ilkbahar için milsa. )bakalar tertip ettiğini işitmiştik; bu müsabakaların programını görünce doğrusu bir İftihar duymaktan kendi- mizi alamadık, Güzel bir tarzda basil. mış, tıpkı Avrypadakiler kadar ve bel ki bazılarından daha muntazam bir program... Hele içindekiler her at me- raklısınt sevindirecek, çoşturacak bir zenginlikte... Sipahi ocağı hem Memleket atelr Zina bir hizmet etmek, hem de olimpi yatlara Itirak edecek olan binicileri mize bir hazırlık çalışması olmak üze re geniş bir program ile ortaya çika- rak tam yerinde bir iş görmüş ofuyor. Bu program üç kısımdan ibarettir; bi rinci kısım ( Red ) müsabakalarma tahsis edilmiştir. 22, 23, ve 24 mayıs- ta üç gün slrmek üzere yâpılacak o- bulsporu tekrar penaltı oldu. Danya- Yin çektiği şüt keleci tarafından kur- tarıldı. Bu aralık Fahri sakatlanarak çikiyor, biraz sonra hakem Samihi de çıkarınca #arı siyahlılar 7 kişi kaldı- lar, Ve oyun bu vaziyet değişmeden 5 - 1 Galatasarayın galibiyetile niha- yetlendi: Süleymaniye 2 Anadolu 2 Şeref stadında ilk maç Karagüm- rük - Doğanspor arasında yapıldı. Her iki takım canlı bir oyundan son- ra birer gol yaparak berabere kaldı- lar. Ikinci oyun Süleymaniye - Anadö- lu arasmda oynandı. İlk devre 11 berabere biten oyun ikinei devrede her iki tarafın birer gol yapmasiyle 2-2 ye berabere neticelendi. Fazlın vole çekmek hevesi yüzünden heba oldu, Galatasaray üstün vaziye- Beşiktaş 6 Topkapı! lik devreyi penaltıdan attığı bir lan müsabakalarm birinci günü saat- metreden 30 kilometre kate-| ikinci günü gidilecek olan me safenin 15 kilometre serbest olarak —— —. golle galip bitiren Beşiktaş ikinci devre sayı adedini altıya çıkararak 6 - 1 maçı kazandı. Eyüp2Hilâl1 Kadıköy stadında ilk oyun ikinci | kümeden Anadoluhisar - Kasımpaşa | arasında yapıldı. Anadoluhisarlılar temiz bir oyundan sonra oyunu 3 - 1 | galip bitirdiler, İ İkinci oyun Evüp - Hilâl arasmda Yapıldı. Bu sene birinci kümeye geçen | iki ezeli rakip bu maça çok ehemmi - yet verdiklerinden tam kadrolarile oynuyorlar. İlk devreyi 1 - 0 mağlüp bitiren Eyüp ikinci devre 2 gol yaparak oyu- nu 2-1 gelip vazipette bitirdi. tadır ve pek büyük bir heyecanla ta- kip edileceği muhakkaktır. Memleke- timizde mevcut sivil ve kadm binieile- ri göz önüne getirecek olursak üç, hat tâ dört ekip bile çıkarabiliriz, fakat şüphesiz çalışmak şartile... Zabitlere ayrılan müsabakalarm i- se ayrı bir ehemmiyeti vardır. Bura » da herkes Türk bayrağını Avrupa konkurlarında şerefle yükseltimş o - lan suvarilerimizi ve atlarını görmek fırsatma kavuşacak: Niste 1,60 irtifa mdaki milletler kupasını (Çapkın) ile hatasız bitiren Yüzbaşı Cevat Kola; Viyanada iki metroyu (Yalçın) ile has tasız geçerek ibrinciliği alan Mülâzun Saim Polatkan, Peştede (24) mânili müsabakayı en çabuk ve en hatasız yapan meşhur (Bekri)si ile Mülâzım Eyüp; Viyana milletler kupasında (Güdük) ile en seri parkuru yapan Mülâzım Cevat, Yine Viyanada muvaffakiyetli bitişler gösteren Mülâ zm Sadettin ve nihayet son Ankara şampiyonası kazanan Mülâzim Fah ri ban... Bütün bu kıymetli binicile- rimizi yeni yetişmekte olan genç arka daşlarile konkur sahasında göreceğiz ve bize beyecanlarm en yükseğini yaşatacaklarımna kiç şiiphe yok... Üçüncü müsabaka (Dressage) dır. Yüksek at terbiyesi esasına İstinat eden bu müsabakalar-bizde — Anka radaki şampiyonalar müstesna — ilk defa yapılıyor demektir. Sipahi | Ocağı 1929 de ilk müsabakalar ter- tip ettiği zaman sivilleri de hafif mikyasta (Dressage) müsabakaları koymuştu. Fakat sonraları nedense bu ihmal edildi. Şimdi tam arsıulu- sal kaidelerle bir (Dressage) müsa- bakası tertip edildiğini görüyoruz. Bu müsabakanm şartları olimpiyat- taki gampiyonunm ayni olduğundan bu sahada yeni çalışmağa başlıyan binicilerimizin Berlin müsabakalarm- dan evvel ne yapabileceklerini Ode görmüş olacağız. Mayıs sonunu he- yecanla bekliyoruz.