9 Mayıs 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

9 Mayıs 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

— ? HERGÜN BİR FIKRA Varan kaç? Dile gel de sen söyle tramvay tekerleği! Bugüne kadar kaç kişinin ca- nna kıydın? Tramvay altında, “İçindekileri hesabu katmıyorum,, sinek kudar çabuk ortasından ikiye bölünen, karınca kadar sessizce can veren- lerin adedi neyi buldu? Beşiktaşta paramparça olan çocuk kaçıncı? Bu yaran kaç?.. Senden hayır yok tramvay tekerleği siz söyleyin tramvay rayları, kaç defa taze, sicak İnsan kanile sulandınız? “Köpekleri, kedileri hesaba katmıyorum,, söyleyin kaç, çift parmak size tutunmak için sarıl- dı. Kaç kan ve İztrap dolu çene sırtınızda kenetlendi, Kaç sıra diş sizl Bardı. Söyleyin! Söylesenize? Siz! Hesabımı kitabmı çok iyi bilen, Karaköyde bineni bi- etinin hızı tükendi diye Beyazıtta küfürle, polisle, indirmesini bilen, tram- yay şirketi memurları! Bu varan kaçıncı? Bu şirket hesabını kitabını bilen bir şirkettir. Tramvaylarmın sebebiyet verdiği ölümler için bir istatistik yapmak; kara kaplı bir defter tutmak masrafına girişmemiş olsa bile, hiç olmazsa bir çetele olsun kertmiştir. Bu çetelenin kaçıncı kertiği? Bize bir rıkam verin, Kurbanlar kaçı cocuk? Bana öyle geliyor ki, tramvaylarn yer yüzünde daha rahat dola- şabilmek, taksilerle yarış edebilmek için hazfettiği canlı mahlükat arasın. da çocuklar fazla yer tutuyor. Çocuklara karşı bu elektrikli canavarın iştihası yerinde, — Sen misin diyor, tramvay tekerleği, benim biletçilerimin anasma sö- ven, vatmanlarımın yüzüne tükürüp kaçan, çoluk çocuğu başıma musallat eden İstanbul şehri şehiri! Sen misin tramvaylarda halk çok eziyet çeki- yor diye gazetelere sütün sütün yazı yazdıran merhamet! Al sana! Ben işte insan oğluna şöyle dişlerimi bir geçirdim mi, evvel Allah sonra şirket, barsaklarmı dışarı dökerim. Ata sözü Adisababa düştükten sonra, “düşe nin dostu olmaz,, sözünü hatırlatmış ve bu sözün doğru olup olmadığı nın asıl bundan sonra belli olacağını söyliyerek “bekliyelim,, demiştik. Galiba fazla beklemeğe lüzum kal- mıyacak, çünkü dünkü telgraflar a- rasında bir tanesi “İngiliz Bakanla- rın Habeşistanı taksime taraftar gü rilndüklerini”, bir başkası da “zecri tedbirlerin kaldırılması muhtemel olduğunu, bildiriyordu. Yıllarca tecrübeden sonra doğan ve yine yıllarca tecrübeden sonra 'kökleşen ata sözlerini yalanet çıkar. mak pek kolay bir iş olmasa gerek! Parsa meselesi Geçen gün Adisababaya İtalyanla- Pın nasıl girdiğini tasvir edön uzun bir telgrafta dikkate çarpan bir nok- ta vardı: Şehre ilk olarak motörlü müfreze- ler, daha sonra başta Mareşal Badog Mo olduğu halde İtalyin askerleri, en sonda da Eritrenin yerli askerleri girmişler. Italya - Habeş harbinin en civcivli zamanlarında gelen telgraflarda ise daima ön safta Eritre yerli askerle- rinin hareketinden bahsediliyor ve yine zayiat listelerinde de birkaç Ital yan asker ve zabitine mukabil yüz- lerce, binlerce yerli askerin ölümün- den demvuruluyordu. Ateşe atılırken Eritreli önde, şehre girilirken Eritreli arkada... Ezeli ve ebedi “tefi çalan başka, parsayı toplayan beşka,, hikâyesi!... Etmesin ! Annesi, altr yaşmdaki oğlunu iyi- ee azarlıyordu. Çocuk havuza düş- müş, gibi terlemişti, yüzü de haşlan- mış istakoz gibi kıpkırmızı olmuş- tu. — Bu ne hal böyle?.. Herşeyin bir derecesi vardır... Bu terle bir üşüye- cek ve hastalanacak olursan kim uğ- — Ne yapayım anneciğim. İtalya- Habeş oyunu oynuyorduk. Beni İm- parator yaptılar. İmparatorun kaç - ması lâzımmış. Kaçıncada insan böyle terliyor İşte... Allah kimseyi çocukların oyunu we oyuncağı etmesin! İnsanlığın düşmanı Bu yılm başında diyorlardı ki: "Buhran bitmiştir” veyahut “buhran geçmek üzeredir, Bu sözün doğruluğuna İnanmak gifn ise inanalım. Fakat biraz da doğ ruluğuna inanılmak lâzimgelen bir gey varsa, o da statistiklerdir. İşte o statistiklerden bir tanesi: Birleşik Amerika hükümetleri için deki işsizlerin sayısı 935 senesi Kâ- nünuevvelinde 8.002.000 iken 936 senesi Kânunusanisinde 9.715.000 kişiye çıkmış ve aşağı yukarı yüzde sekiz artmış. Milyonlarca kimse işsiz kalıyor: İnsan bolluğundan. Italya Habeşistanı yutuyor: İnsan BEDRİ RAHMİ Bilginizi Yoklayınız Sorular — Meşhur Edison üzerine — — Edison'un babası ne iş yapardı? m Edisona telgrafçılığı kim öğret- — Edison kaç kere evlenmiştir ve karıları kimlerdi? — Edison nasıl bir adamdı? — Edison hangi tarihte, nerede doğmuştur ve tam ismi nedir? Dünkü soruların cevapları S5 —Ikdefa erkek sanatkârlar yanında oyntyan Japon aktrisi kim- dir 9 C — 1870 t8 döğmes “olan Sada Yakko, Bu Japon aktrisi 1900 Paris sergisinde verdiği temsillerle büyük bir muvaffakiyet kazanmıştır. s gölü hangi tarihte ve kimin tara- fından keşfedilmiştir ? C — 1850 dn Spek tarafmdan. 8 — Troçki'nin asıl ismi nedir? C — Leyba Bronştayn, 8 — Şahname kimin eseridir? € — Firdevsi'nin . $ — Musolini kaç yaşındadır? C— ENİ üç. A Kİ A san bolluğundan. Almanya mistemlekeler istiyor; İnsan bolluğundan. Dünyanın ihtiyar başındaki bin bir zırıltmın içyüzü karıştırılsa iş ni- hayet insan bolluğuna dayanıyor. Demek ki “insanlık” diye herkesin ter ter tepindiği şeyin düşmanı yine kendisidir. Sporcu köşesi Yarm İstanbul birinci kümelik maçlarından yalnız dördü oynana - cak. Sekiz takımın yapacağı hu maçla- rın neticelerini, ayni takımların ilk > | devre karşılaşmalarında aldıkları ne- ticelerle mükayese etmek üzere, eski neticeleri aşağıya sıralıyoruz: Anadolu ile Hilâl, ilk devre karşı- laşmalarında birer sayı yaparak be- rabere kalmışlardı. İstanbulspor ile Süleymaniye de berabere kalmışlardı: Fakat birer sa- Yı yerine ikişer sayı ile... Galatasray Beykozu 2 - 0 mağlüp etmişti. Güneş, Fenerbahçeye 5 - O yenil- mişti, Beş kömür deposu faaliyetini tatil etti Kuruçeşmedeki kömür depoları - nın kaldırılması hakkındaki tebligat üzerine, bu depolardan 43, 57, 9L, 98 ve 90 numaralı depolar mallarını tahliye ederek faaliyetlerini tatil et- mişlerdir. Evvelce tebligat yapılma - mış olan bazı depolara da icra me - murları tarafından dün tebligat ya - pılmıştır. Bu hususta Temyizin vere ceği karar ayın 13 ünde tebliğ edile- Afrikanın Viktorya Niyanza | inşası Şehir otobüsleri Belediye, işletme işini filen üzerine alıyor Aldığımız malümata göre, Istan- bul belediyesi, şehirde otobüs işlet- | mek hakkımı kullanmağa karar ver: | miş ve bir proje hazı jeye göre, İstanbulda 12 otobüs hat- tı kurulacaktır. Bu hatlar şunlardır: Başlangıcı Eminönü olmak Üzere Topkapı, Edirnekapı, Yedikule, Ra- mi, Eyüp, Kocamustafapaşa, Bakır- köy, Yeşliköy, ve Florya. Bu hatlar, kismen tramvay hattı olan, kısmen de olmayan yerlerden geçecektir. Beyoğlu kısmma gelince: Galatadan kalkacak bir hat Şişhane yokuşile Beyoğluna çıkaenk, Taksim, Harbi - ye, Nişantaşı, Maçka, Valdeçeşmesi, Beşiktaş, Fındıklı, Tophaneden ge- çerek tekrar Galataya gelecektir. Ga latadan aksi istikamete, yani Kaba- taş, Beşiktaş, Maçka, Harbiye, Tak- sim yoliyle Galatasaraya inen bir hat ta bulunacaktır. Ayrıca Kara- köy - Şişli - Mecidiyeköyü, Karaköy- Kurtuluş hatları tesis edilecektir. Boğaz otobüsleri Mecidiye köyün- den kalkacaktır. Mecidiye köyü ile Büyükdere ve İstinye arasında iki hat işleyecektir. Yol dar olduğundan, Bebeğe otobüs hattı tesis edilmiye - İ cektir, Bu hatlar için yüz kadar oto- büse ihtiyaç vardır. Belediye, 80n sis tem otobüsler getirtmek için mali| İ imkânlar aramaktadır. İcap eden pa- | ranın uzun vadeli kredilerle temin ©- dilmesi düşünülmüştür. Otobüsler, döşemeli ve bir mevkili olacaktır. Bilet licretleri, tramvay ikinci mev- ki ücretlerinden biraz yüksek olacak fakat birinci mevki ücretini geçmi- yecektir. Otobüs işledikten sonra, in şa edilecek Gazi köprüsü üzerinden tramvay hattı geçirilmesine lüzüm kalmıyacak, buradan da otobüs se ferleri tesis edilecektir. Bu hat Şeh zadebaşmdan başlıyarak Azapkapı, Tepebaşı, Tarlabaşı, Taksimden Ee ek İtıya gelecektir. - Tediye Vizeleri işletinee, eskileri or tadan kalkacaktır. Yeni otobüs ser» visinden belediyeye senede safi ola- rak 100,000 lira kalacak, bu para yol ina tahsis edilecektir. Ancak 0- tobüslerin ne vakit getirileceği ve iş- letilmeğe ne zaman başlanacağı hak kında kat'i bir karar yoktur. Beledi- | ye, Dahiliye Vekâletine müracaatla | | getirilecek otobislerin gümrük res - minden muaf tutulmasını istemiştir. va Eyüp Sabrinin kardeşi de tevkif edildi Dördüncü Vakıf hanımda bir ye- zıhane açarak, şehrin muhtelif semt- lerinde geniş mikyasta hırsızlıklar yapan şebekenin elebaşılarından E- yüp Sabrinin kardeşi İsmsil de dün tevkif edilmiştir. İsmailin Erdekte satılmak üzer Mahmut isminde biri- ne gramofon, radyo ve elbise gibi bir takım eşyalar verdiği tesbit edilmiş ve suçlu dün birinci sulh ceza hâkimi Reşit tarafından sorguya çekilerek tevkifine karar verilmiştir. * Askeri yetim ve dullarm maaşm- dan 14 bin küsur lira ihtilâs eden Fa- tih malmüdürlüğü tevzi memuru Sa- lim oğlu Ahmet, evvelce ağır ceza İ mahkemesinde 6 sene hapse mahküm İ olmuştu. Ahmedi bu işe sevketmek - ten suçlu Fatih malmüdürlüğü muha- sebe kâtibi Cevdetin ikinci ceza mah kemesinde dün duruşmasma devam e- dilmiştir. Dünkü celsede, fezlikeyi tanzim eden baş mürakip Raşit, ve Beşiktaş malmüdürü Ragıp sahit ©- larak dinlenmişler, müddelvmumi- liğin evrakı tetkik etmesi İçin du- rusma başka güne kalmıştır. * Avram isminde birinin cigara pa- ketini çalmağa teşebbüs eden İsmail ile şark şimendüferleri vagonlarndan külçe demir aşıran Sadi, birinci sulh cezada tevkif edilmişlerdir. Edebiyat günü hazırlandı Eminönli Halkevi mayısm 12 sinde bir edebiyat günü yapmayı kararlaş- tırmıştır. Toplantı, Eminönü Halkevi binasında olacaktır. Sivastan gelen iki saz şalri, muhtelif parçalar çala- caklar, Cemal tarafmdan halk edebi- yatı, Mes'ut Cemil tarafından da halk musikisi hakkımda birer müsahabe Branşman kirası Ücretler yarı yarıya indirildi Elektrik şirketi şimdiye kadar müş terilerinden branşman kirası olarak her ay tahtezzemin olan tesisat için 25 veya 50 kuruş, hattı havailer için de 10 veya 20 kuruş kira alıyordu. Belediye ve hükümet komiserlikleri müştereken tetkikat yapmışlar, bu mikdarı çok bularak yeni bir tarife tanzim etmişlerdir. Nafia Vekâletin- 6 de tasdik edilen yeni tarifeye gö- r6, tahtezzemin tesisat için 12,5 ku- ruş, hattı havai için 10 kuruş branş- man kirası tesbit olunmuştur. Maarif Lisan imtihanlarına bu hafta başlanıyor Üniversitede lisan imtihanlarma 11 Mayısta başlanacaktır. Dil mekte- bi, imtihan hazırlıklarını bitirmiştir. Fakültelerin birinci smıflarında tale- be olup ta sınıfına göre dil mektebin- de daha yüksek kurlardaki talebeler hangi şerait altında olursa olsun mensup oldukları kurdan imtihan vermeğe mecburdurlar. Ancak şubat ta kur atlayanlar bu kayıttan müs- tesnadır. * Hususi mektep idareleri, Maarif müdürlüğüne müracaat ederek esa - sen Anadolulu olan talebelerin kamp müddetlerini Anadoludaki liselerde geçirmelerine müsaade edilmesini is temişlerdir. Bunun sebebi ekserisi A- nadoludan gelen bu gibi talebeler ta- tilde ebeveyinlerini ziyarete gideme- mektedirler. * Zürih Üniversitesi profesörlerin- den Flayner, dün Üniversitede ikinci konferansını vermiştir. “&mme huku kunun esas temelleri,, mevzuu altın- daki bu konferans Bülent Cemil ta- rafından türkçeye çevrilmiştir. Pro- fesör, Ankara hukuk ilmi yayma ce- niyeti tayafmdan Ankaraya davet e- dlldiği ciketle bugün şehrimizden An kuraya hareket edecektir. * Benebi mekteplerden bazılarınm Hazirandan itibaren Liman Umum müdürlüğüne devri kararlaştırılan gümrük ambar ve antrepoları İçin dün gümrük başmüdürü Mustafa Nu rinin yanmda bir toplantı yapılmış- tır. Toplantıya, Liman işleri umum müdürü Raufi, muavini Hâmit, Li - man yükleme ve boşaltma müdürü Zihni, antrepolar şefi Hüsameddin ve gümrük ambarlar şefi Nuri iştirak etmişlerdir. Toplantıda ambar ve antrepolarla, içlerindeki eşyaların, ve bilhassa ik hamallarmın me (suretle devrolunacaklar: görüşülmüştür. Dev rolunacak ambarlarm 9 u Saraybur- nunda, 4 ü İstanbulda ve 3 ü Galata- da olmak üzere 16 tanedir. Devir muamelesinde en ziyade ehemmiyet verilen nokta hamalların devri mese lesidir. Çünkü ambarlardaki bütün nakil tesisatı ve bazı eşya üzerinde hamalların birtakım hukuku mevcut tur, Devir muamelesi esnasında bu hakların ziyaa uğramamasmaâ çalışı- lacaktır. Bundan başka, ambarlardaki pas- kül ve itfalye teşkilâtmın ileride ala- cağı şekil de tetkik edilmektedir. Am barları arasındaki bölmelerle fuzuli taksimatm da kaldırılarak ambarla- cın genişletilmesi ve aydınlatılması bu arada gözönünde tutulan esaslar- dandır. Ambar ve antrepolar bugün gümrük idaresinin emrinde olarak 30 memurla çalışmaktadır. Liman i- daresi, bu kadar memura İhtiyaç ol- madığı kansatindedir. Devirden son- da etrafile görüşülmüş ve bu aym 80 nuna kadar devir işlerine ait bütün hazırlıkların tamamen bitirilmesine karar verilmiştir. Bu iş için gümrük ve liman müdürlükleri daimi surette yapılacaktır. Edebiyat gününün prog ramı tesbit edilmistir. temas edecekler ve hazırlıklarmm hi İlininin riyaseti altında toplanacak o- | maında hazır bulunacaktır. Salâhiyet Faşist toplantısı İtalyan sefiri dün Romaya hareket etti İtalyanın Ankara büyük elçisi Kar lo Galli, dün akşam Romaya hare - ket etmiştir. Aldığımız malümata na- zaran elçi, cumartesi akşamı Musso- lan Faşist büyük idare meclisi içti - tar mahafilden sızan haberlere göre, Avrupanın başka memleketlerinde bulunan İtalyan elçileri de bu toplan taya iştirak edeceklerdir. Bunu müte &kıp hususi bir içtima akdederek bey nelmilel vaziyeti ve İtalyayı alâkadar eden meseleleri görüşmeleri muhte- meldir. Karlo Galli, on güne kadar avdet etmiş bulunacaktır. Vilâyette Göçmenlere dağıtılan ziraat aletleri Ziraat umumi müdürü Abidin şeh- rimizde yaptığı tetkikleri bitirerek dün Trakyaya gitmiştir. Abidin Trak yaya yerleştirilmiş olan göçmenlerin zirai vaziyetlerini tetkik edecektir. Göçmenlerin ziraat işlerine alt sapan ve saire tamamen almıştır. Trak- ya köylülerinin bal yetiştirmelerine çok ehemmiyet verilmektedir. Fenni arı kovanları alınarak köylülere ve- rilmiştir. * Vilâyet Ziraat müdürlüğü tara- fından tertip edilen ziraat sergisi, bu yıl sonbaharda açılacaktır. * Bina ve arazi vergisinin vilâyet hususi idaresine devri dolayısile, Ma Uyeden hususi idareye geçecek me - murlara ait bütün hazırlıklar bitiril- miştir. Yeni kadronun aym yirmi be şinde gelmesi beklenmektedir. He- men devir işi yapılacaktır. — a askerlik dersi için telebeden her ay ellişer kuruş aldığı hakkında maari- fe bir şikâyet yapılmıştır. Maarif bu meseleyi tetkik etmektedir. tamında neticeyi her iki müdürlük mensup oldukları vekâletlere bildire ceklerdir. Bu işler bittikten ve bütün ambarlar la antrepolar limana devrolunduktan sonra bu sahadaki işlerin modern ha- le getirilmesi için faaliyete geçilecek: tir, Gümrük işlerle antrepoculuğun biribirinden tamamen ayrılması bu ta savvurların tahakkuku için en müsait imkânı vermiş olacaktır. Binaların nakli hazırlığı Liman ve gümrük idarelerinin bü- İtin bürolarının Galatadaki Çinili ve Merkez Rıhtım hanlarına nakli işi çin de hazırlıklara başlanmıştır. A- ğustos nihayetine kadar her iki han- daki müstecirler, binaları tahliye ede cekler ve idarelerin oraya nakli teş- rinisaniye kadar sürecektir. Çünkü bi naların dahili taksimatında bürola- rın ihtiyacma göre bazı tadilât yap- mak zarureti baş göstermektedir. Ancak idarelerin bu tarafa nakli, hanların şimdiki müstecirlerini çok bunların yerleri, işlerinin icabt olarak en müsait yerdir ve o civarda daha başka han da mevcut değildir. Diğer taraftan gümrük idaresi Ga- lataya geçtikten sonra Sirkecideki hanları işgal eden bütün gümrük ko- misyoncuları yazıhanelerini o tarafa taşıyacaklarından Sirkecideki hanlar da boşalacaktır. Buna mukabil Gala- ta tarafında icar fiatleri mühim mik tarda bir yükseliş gösterecektir. Hat tâ şimdiden Galata tarafında küçük bir han odasınm icar finti bir buçuk misline çıkmıştır. . | Gümrüklerdeki ıslahat Diğer taraftan İstanbul gümrükle- rindeki ıslahata devam olunmakta - dır. müşkül vaziyete sokacaktır. Çünkü| Küçük Haberler * Rome milli bayramı — Roman- yanm milli bayramı münasebetile pa- zar günü şehrimizin Romen genel kon #olosu Kreuz, saat 11,30 da koloniyi kabul edecektir. * Danimarka elçisi döndü — Mezu- nen memleketine gitmiş olan Dani- markanın Ankara elçisi Noergard, pazar günü şehrimize dönecektir. An- karada bulunan Danimarka masla - hatgüzarı, dün şehrimize gelmiştir. * Emniyet direktörü dönüyor — Viyana ve Peştile tetkikat yapmak üzere bir müddet evvel Avrupaya gi- den İstanbul emniyet direktörü Salih Kılıç, bu sabah gehrimize dönecektir. * Güzel San'atler Akademisinde — Bugün, Güzel San'atler Akademisin- de İstanbul üniversitesi arkeoloji pro- fesörü Bossert tarafından “Avrupa- da halk kültürü, bilhassa mobile, mevzulu bir konferans verilecektir. Konferansla beraber projeksiyon 'da yapılacaktır. Tamamen serbest ve herkesin gidebileceği bu konferans saat 14 te verilecektir. * Bulgar mektehi kapanıyor — Çar sıkapıdaki Bulgar mektebi sene 40 nunda tedrisat! tatil edeceğini maari- fe bildirmiştir. Bu mektebin olduğu yerde bir orla mektep tesisi muhte- meldir. * Yeni Iran sefiri — Dost Iran hükü metinin Ankara büyük elçiliğine ta- yin edilen Tibriz valisi Fehmi Halil han, Karaköse yolile Trabzona ve 0- radan vapurla Samsuna gelmiş, Sam- sundan da trenle Ankaraya hareket etmiştir, Şehrimiz Iran konsoloshane sinden aldığımız malümata göre 8- fir, dün akşam Ankaraya müvasalat etmiş bulunmaktadır. * Yolcu tayyareleri dün gelmedi — ingiltereden satım alinan üç yolcu tay yaresi, havanın bozukluğundan dün şehrimize gelmemişlerdir. Tayyare - lerin Belgrat veya Sofyada kaldıkla- rı zannedilmektedir. Tayyareci Kost Ankaraya gitmiş olan Fransız tay- yareçisi Kost, dün şehrimize dönmüş- tür, Yakında Frafhya hareket &de- cektir. a er mr iza oyma MA e Dün Gümrükte mühim bir toplantı yapıldı Ambar ve antrepoların devri işleri bu ayın sonuna kadar bitirilmiş olacak ML Ne Dersiniz ? ki aşil Sokakaki çocuklar Bizde, sokakta çok çocuk ölüyor Kâh bir otomobil kâh bir tramvay 8 tanda, kimi bir beygir tekmesile cani nı veriyor, Bunun sebebini yalnız 59” kakların darlığına, şoför veya manların acemlliğine veremeyiz. P“ gibi çocuk çiğneme yüzünden muhs” keme edilen vatmanlardan pek çoğ” nun beraet ettikleri görülüyor. ÇÜ kü yüzd elm ir lar sebebiyet veriyorlar. E, bunun önüne geçmeli değil wi yiz?! Nedir sokaklarda bu çocuk Vor luğu?. Nerede bu yavrularm Kay&i” suz, tasasız anaları?! Çocuk, hele PİT le dört beş yaşmda iken sokağa hr” klar mms?, a Kaç defa yazdık, Bizde çocukları koruma işi yalnız kalanları yedirmek, çıplakları giydl mekten Ibaret değildir. Sokağa ai çocuğu oradan çekmek, onları Y* * 1. lâik yoksulu, yahut kaza kurbam!“ maktan kurtarmak ta yle giydirmek kadar, belki daha mühimdir. Binaenaleyh artık her Sür her gün bik” karışan #9 kalk bi- sn bütün bu çocuklar ilerisi icin Y8 cer ölü yahut birer kötüdürler. Biz böyle düşünüyoruz. Siz ne dersin”, her iki gümrüğün muhasebe gervisi ri birleştirilmektedir. Zamanla servisler tevhit edilecektir. i sonra, işleri fazla olan yerlerde T.. Istanbul ve Galata ithalât gümrük lerinin birleştirilmesi hakkındaki ha- ber, tahakkuk etmistir. İlk olarak, taka müdürlükleri ihdas tr. ei bütün. A İLAY ELEĞİ: