23 Mayıs 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

23 Mayıs 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Fenerbahçe -Besiktaş Galatasaray - Güneş Muhtelit takımlar yarın Taksimde karşılaşıyor Yarm Taksim stadında, çoktanbe- ri görmediğimiz güzellikte ve ehem- miyette bir maç göreceğiz. Bu maç, İstanbulun dört büyük klübü arasmda, bütün ihtilâfları or- tadan kaldırmak Üzere kurulan son dostluğun İlk samimi tezahürüdür. Bu maçın ehemmiyetli tarafları, pek çoktur. Bunları gösterebilmeğ! bir kere tecrübe edelim: 1 — Geçen senelerin spor vakala- rmı tekip edenler bilirler ki, Fener- bahçe « eş dostluğu İle Galatasa ray - Beşiktaş beraberliği, İstanbul spor hayatı içinde, biribirine aykırı iki hat halinde uzayıp gidiyordu. O zamanlar, bunun böyle olmasmda, belki bir zaruret vardı. Çünkü fikir ve kanaat aykırılıkları yüzünden bir kulüpten ayrılarak dışarıdaki arka- daslarile başka bir bünyede yeni bir kulüp kuranların, eski kulübü yık- mak gavesile çalıştıkları vehmolunu- yordu. Bu vehmin harareti içinde ya nanlar, ortalığı sararak gittikçe ko- şan ve koyulaştıkca karşıların- dakilerden ziyade kendilerine nefes darlığı veren bir düşmanlık havası yarattılar. Yeni kurulan kulübün yıkıcı değil fakat kurucu gayesini ilk ve belki de tek olarak Fenerbahçe takdir etti Onâ hemen ve en müşkül zamanlar- da dostluk elini uzattı. Eski kulüp. Fenerbahçenin bu el uzatışımı kendi! $ine doğrulmuş düşmanlık saydı ve o da - tıpkı siyasette olduğu gibi - kendisine bir müttefik aradı, Beşik- taşı buldu. Bu suretle boş ve müna- sız vehimlerin doğurduğu iki hat, arada bir keskin zikzaklarla biribiri- pe çarparak ve biribirini azçok zede liverek, ayrı ayrı istikametlerde yol aldılar, Aradan seneler geçii ve nihayet bugün, çok şükür anlaşıldı ki; ö#tada ne yıkmak isteyenler ve me deryıki- labilecekler vardır. Ayrı ayrı yollar tutulmuş olmasma karşılık, bu yol- ları, umumun menfaatine ve terak. kisine yarayacak şekilde mivazi bir hale getirmek en uygun ve en ak:l- Lea harekettir. İşte yarınki maçın ilk ehemmiyet Ni tarafı, bu akıllıca hareketin ilk sa- mimi tezahürü olmasındadır. 2 — Geçen seneler içinde birçok fırsatlar bize, Fenerbahçe ve Güneş futbolcülerini yanyana ve muhtelit halinde gösterdi. Galiba bir defa da Beşiktaş « Güneş ve Fenerbahçe - Galatasaray muhtelitini karşı karsı ya gördük. Fakat ne bir daha Fener- bahçe - Galatasaary muhtelitini ve ne de hiç bir defa Galatasaray « Gü- nes muhtelitini seyretmedik. İşte yarınki maçın ikinci ehem- miyetli tarafı, ilk defa bir Galatasa- ray - Güneş muhtelitini ortaya koy- mssr, ayrıca her kulübün yalnız ve ya diğer herhangi birisile müstakbel kortbinezonlar yapabileceğini göster mesidir. 3 — Berlin olimpiyatlarına gidil- meğe karar verilmiştir: Bu karara, futbol takımımız da dahildir. Futbol Federasyonu reisi şehrimizdedir. Ve pek yakmda, Berline gidecek fut- boletilerin seçilmesile, çalıştırılmasi- le, kampa sokulmasile meşgul ol - mağa başlayacaktır. Yarmki maç, İstanbul birinci fki- nin başında gelen dört büyük kulü- bün, tam da olmasa, en İyi futbolefi lerinden teşkil edilmiş iki kuvvetli muhtelitle, Futbol federasyonu rei- sine, seçmeler için bir fikredinmek fırsatını verecektr. İşte yarınki maçın üçüncü ehem- #miyetli tarafı, olimpiyat hazırlıkları» na bir başlangıç sayılabilecek mahi- yette olmasıdır. * İki taraf muhtelitlerini, hemen he gen teşkil etmiş gibidir. Bu muhte- itler, cidden biribirine uygun ve hangi tarafm daha kuvvetli olduğu kolayca kestirilemiyecek kadar biri- birine denktir. Muhtelitlerin nasıl yapıldıklarını bazı oyuncularm son dakikada de - giştirilmesi ihtimallerini ihtiyatla kaydederek, aşağıya yazıyoruz: Fenerbahçe - Beşiktaş mühteliti Mehmet Ali Hüsnü Yaşar M. Reşat OAliRiza Faruk Fikret, Şeref, Esat, Naci, Niyazi RE 1” iğ ozi Serbest güreşte 935-936 Finlandiya şampiyonu ve grekö römen İkincisi Lanne Olimpiyat müsabakaları arifesin- de karşılaşmalar yapmak Üzere da- vet edilen Fenlandiya güreşçilerinin, ayın 28 inde şehrimize gelecekleri anlaşılmıştır. Ayın 24 linde İstanbul | da bulunması lâzimgelen güreşçiler, dün gelen bir telgrufa nazaran, yol hazırlığını bitiremedikleri için hare- ketlerini tekir etmişlerdir. Bu vaziyet karşısında karşılaşma tarihlerinde mühim değişiklik yapıl- mış, Taksim stadında yapılacak mü- sabakaların tarihleri 30 - 31 Mayıs ve 2 « 6 Haziran olarak tesbit edil- miştir, Haziranın 2 sindeki karşılaş- mayece; diğerleri gündüz yapılacak tır, Fenlandiya güreş federasyonun- dan gelen bir tezkereye göre, Fen- landiyalı güreşçiler çok kuvvetli bir takım halinde yola çıkmışlardır. Ve Fenlandiya güreşinin bütün dünya- ya yayılan şöhretile mütenasip bir gü reş tekniği göstereceklerdir. Sekiz den mürekkep olan bu ekipin, şimdiye kadar hiç bir #por kafilesin- de görülmemiş bir şekilde, idarecisi de, hakemi de, güreşçisi de içinde bulunduğu ayrıca bildirilmektedir. Gelevek takım gu güreşçilerden müpekkaptir: 56 kilo: Pertunen. 29 yaşmda, 930 831.983 Finlândiya şampiyonu 935 - 936 ikincisi. Avrupa şampiyonasma iştirak etmiş ve müteaddit defalar beynelmilel olmuştur. 61 kilo: Lanne, 27 yaşmda, 935 - 888 serbest güreş Finlândiya şampi- yonu, Grekorumen ikincisi, | 66 kilo: Ranta 26 yaşında. 933-985 serbest ve grekorumen F'inlândiya İsampiyonu, 934-986 serbest gtireş | ikincisi, 72 kilo: Kokko. 26 yaşmda. 11 ma- yısta yapılan olimpiyat seçmelerin - de fevkalâde muvaffakiyet gösteren acı bir kuvvet sahibi, 79 kilo: Vecksten. 25 yaşmda, 994- 985 serbest güreş Finlândiya şampi- yon, 983 Grekorumen Pinlândiya şampiyonu, 984-035 grekorümen ikin 89 kilo: Korhonen, 30 yaşmda, 936 grekorumen Finlândiya ikinetsi, Olimpiyat seçmelerinde serbest gü- reşte parlak dereceler almıştır. Ağır siklet: Jürvinen, 27 yamda, 936 serbest güreş Finlândiya şampi. Galatasaray « Güneş muhteliti Safa Faruk Rıza Kadri Rebii, Hâşim, Gündüz, Selâhaddin, Necdet Bu iki taktim arasında ufak bir mükayese, aralarında pek bariz bir kuvvet farkı bulunmadığını kolayca | gösterecektir. Kaletiler: Mehmet Ali ile Safa son günlerin muvaffakıyetli ve form larmm yüksek noktasında bulunan kalecileridir. Bazı hallerde, Safanın. Mehmet Aliye hafif bir üstünlüğü de vardır, Müdafiler: Hüsnü - Yaşar hatti, Faruk - Salim Battma göre, daha kuvvetli sayılabilir. Faruk - Salim hattından daha iyisi Faruk - Reşat olabilirdi. Fakat Reşadın sakat bu- lunması buna imkân vermemiştir. TAN ED. Fenlândiya güreşçileri çok i kuvvetli şekilde geliyor Takım hareketini biraz geciktirdiği için karşılaşma tarihleri tamamen değiştirlidi 1934 - 1985 Fenlandiya serbest güreş şampiyonu Vacksten yonu, 888 grekorumen Filândiya ikin cisi, Ayni zamanda 930 senesi Ordu boks şa: mu, Kafile reisi olarak gelen Lelno 45 yaşında olmasına rağmen Amerikada müteaddit muvaffakıyetler kazanmış ve olimpiyat şampiyonu olmuş Fin - lândiyanm en teknik serbest güreşçi- si ayni zamanda beynelmilel birinci sınıf güreş hakemidir. oFinlândiya - Türkiye güreş müsabakaları Türk - spor kurumu genel merkezi olimpiyat, komitesi tarafndan organize edile:- cektir, Müsabakalar dolayısile o günler - de Takim stadının boş “brrnktlmasi ve lik maçları yapılmaması, ayrıca bu temastan başka herhangi bir ecnebi karşılaşması teşebbüsünde bulunul - maması genel merkez tarafından İs- tanbul ajanlığma bildirilmiştir. Federasyon Finlândiyalılarla ya - pılacak 4 müsabakada milli takım kadrosuna ayrılan güreşçilerimizin hepsine karşılaşmak imkânmı vere - rek milli takım hakkında bir kanaat edinecektir. İstanbul muhteliti kat'i olarak tesbit edildi 7 haziranda şehrimizde olimpiyat seçmeleri rânhiyetinde Ankara, İzmir ve bir ecnebi takımı arasında yapıla" cak olan temaslar için İstanbul muh- telitinin kadrosu tesbit edilerek futbol federasyonuna bilidirilmiştir. Seçilen oyuncuları sırasile yazıyo- ruz. Kaleci: Necdet, Mehmet Ali, Safa. Müdafi: Yaşar, Faruk, Lütfi, Hüs- nü, Haf: Cevat, M, Reşat, Esat, Rıza, Faruk, Mehmet (Beykoz) Şükrü (E- yüp) Mühaeim: Niyazi, Necdet, Hakkı, Şeref, Fikret, Salihaddin, Muhteşem, AN Rıza, Nazım, Eşref, Naci, Melih. Lik maçları dolayısile forvette ©- lan bu oyuncularm ayrı, ayrı birer kıymet olduğunu düşünen heyet seç tiği kimselerin 16 olması icap eden kadrodan fazla olduğu cihetle ars- larında son bir tasfiye yapmaktan ziyade yapılacak 3 temasta ayrı, ay- Fi takım çıkararak hepsinin oynama» sini temin etmek fikrindedir. Bununla beraber dört müdafiin en seri ve tehlikeli vaziyetleri en çabuk göreni olması dolayıslle Faruğun mevcudiyeti ve bu hattım önünde Üç iyi muavin bulunması, Galatasaray- Gilneş müdafansını karşı taraf mü- dafaasma tekabül edebilecek bir ha- le getirmiştir, Muavinler: Fenerbahçe - Beşik- taş muhtelitinde fkl yan muavin çok iyidirler. Orta muavin biraz hafif kalmaktadır. Buna mukabil Galata- saray « Güneş muhtelitinin merke? muavini karşı tarafın merkez muavi ninden daha üstün olduğu gibi, yan haflar da karsıdaki arkadaşlardan aşağı kalmamaktadırlar.Bu itibarla Galatasray.Güneş muhtelitinin en kuvvetli trafı muavin hattıdır der - sek mübalâğa etmemiş oluruz. Muhacimler: Her iki mühtelitin dört açık muhacimi, seri ve inişleri I Hayat pahalılığı ile İ yattan daha az veya daha çok fiyat. İla satış yapanlar hakkmda bu mad- mücadele (Başı 1 incide) biri de hiç şüphesiz sma! mamulâtm başı boş bir şekilde yüksek fiatlerle satılabilmesidir. Bu kanunla ham mad deyi bizden alıp bize mamul bir hal- da satanların İstismarma nihayet ve- rilecektir. Kanunun lüzumunu takdir etmemek elden gelmez. Yalnız bu ka- nunun tatbiki biraz zor ve faydası da mahdut gibidir. Kanunun kolayca tatbikini temin etmek lâzımdır... dedi Sadettin, (İstanbul) — Lâyihada- ki hlikmün müphem olduğunu söy- liyerek tesbit edilecek satış fiyatın- dan az fiyatla satanların cezas görüp görmiyeceğini gordu. Adliye Encü - namına mazbata muharriri Sa lâh Yargi cevap verdi. Toptan satış fiyatları tesbit edildikten sonra da- ba az fiyatla satmak suretile diğer- lerinin zarara sokulamması düşünül müştür, Bunun için tesbit edilen £i- de hükmü tatbik edilecektir. Hüsali Kitpçr Odluğla) — Kanun- dan kast, halkın istismar edilmeme- sidir, Bir fabrika ucuza mal eder ve ucuza satabilir. Bunu cezalandırmak suretile menedersek müesseselerimi- #in inkişafma imkin vermemiş olu- ruz.,, dedi, Salâh Yarı (Kocaeli) — Bu mad- İde ile memlekette maliyet fiyatı az veya çoğa mal etmek meselesi göze- tilmiyor.,, cevabını verdi, Ekonomi Bakanı Celâl Bayar lâyiha hakkında uzun ve kıymetli izahat verdi. Bu izahattan sonra Sadettin (İs- tanbul) tekrar söz rak “ihracat Mmallarımız hakkında maddede bir ka yıt yoktur. Bu mallarımızın da tes- bit edilen maliyet fiyatına tâbi tu- tulması doğru değildir. dedi. ve ih- racat satışlarının bu hükümleri muh tevl olması icin maddenin encümene İadesini teklif etti, Kabul olundu. Hüsnli Kitapçı da 2 inci maddenin “tesbit edilmiş olan toptan satış fiyat Isrından fazlaya satan... şeklinde ta- dilini istedi. Bu teklif te muvafık gö rülerek lâyiha encümene fade olun- du. ———— —— mukabil kale için çok tehlikeli fut- Bölcülerdir. Hele iki sol açık: Fikret- le Rebii futbollin bütün inceliklerini bilen iki klâs oyuncusudurlar. Gün- düzün hafif ağırlığını, Esadm drib - firiglerle vakit geçirmesi * bilir, İki sol iç Şerefle Hâşimin ara- #ındaki en bariz fark Haşimin daha | canlı ve daha genç olmasıdır. Bu İki | İ oyuncunun en büyük bahtiyartıkları | da Fikret ve Rebii gibi iki usta ya- nında oynamalarıdır, İki sağ iç Salâ haddinle Naclvi mükayese edersek terazinin biraz Salâhaddinın tarafına bastığını görürüz. Nacinin birsz da- ba süratli ve daha atılgan olmasına mukabil, Salâhaddinin sıkı ve isabet- | Hi şiitleri ona bu faikiyeti temin et- mektedir. Görülüyor ki oyuncular arasında- ki lehte veya aleyhteki ferdi hafif faikiyetler dışında, iki takımın umu- mi heyeti arasında pek bariz bir kuv vet farkı yoktur. İşte iki takımın bu biribirine yakmlığıdır ki, belki de yarınki maçın dördüncü ehemmiyet- İl noktasını ve en heyecanlı tarafını teşkil edecektir. * Memnuniyetle öğrendiğimize göre bu güzel ve samimi futbol maçm- dan sonra, dört klübin futboletileri- dan bir çay ziyafeti verileceği gibi, maça iştirak edecek bütün futbolcü ler de Güneş klübünde soyunacak- lardır. Bu da dostluğu ve samimiyeti mü hürleyen mühim noktadır. * Bu maçın, en sona sakladığım bence ehemmiyetli bir tarafı da, ay- lardan beri bu hallerden bezgin ve küskün olan kalemimin hayırlı bir vesile ile dile gelmesidir. 1 — 1936 senesi Bisiklet yarışları sşağt” da yardı günlerde yapılacaktır. 7 w Yarışlara tam saat sekiz buçükta başlanacaktır. Bisikletcilerin saat 8,15 de yarış yerinde bulunmaları gerektir. 24 Maym Pazar, #maf; Mecidiye» köy, İstinye, Bi inye, Mecidiye- köy, Hacrosman, Mecidiyeköy. 74 Kilomet- re, İlinsi snıf: Mecidiyeköy, İstinye, Ta- rabya, Hacıosman, Mecidiyeköy, (30 kilo- metre. 31 May Pazar: Birinci smıf: Mecidiye. köy, İstinye, Bentler, Hacı Meci- diye. İri defa, 92 kilometre, | İkinci sınıf Mecid yektiy, İstinye, Kefeliköy, Hacı, Os- man, Mecidiyeköy. 33 kilometre, 7 Birinci sınıf; Mecidiye Hlasiran pazar köy, İsinye, Bentler, İniaze, Mecidiyeköz, İsi tdefa, 104 kilometre, İkinci umuf: Me gidiyeköy, İstinye, Bentler, İstinye, Meci- diyeköy. 52 kilometr. Haziran pazar: Birinci ve ikinei #muf: ayni yolda, Birinci ve ikinci ami: İle idarecilerine Güneş klübü tarafım” | Kralın amcası Atina, 22. (A.A.) — Atina ajansı bildiriyor : Adaların yıl dönümü mü- nasebetiyle adalılar tarafından Kra- la yapılan hüsnü kabul, kralların se- yahatı tarihinde görülmemiş derece- de parlak olmuştur. Dün Korfoya onbinlerce köylü gelmiştir. Klisede yapılan bir âyinden sonra şarbaylıkta bir resmi kabul yapılmış ve bundan sonra da mektepler, esnaf cemiyetle- ri ve garnizon kıtaatı resmi geçit yapmışlardır. Genç kızlar peri dans- ları ve lise talebesi de piros dansla- riyle nihayet bulan atletizm oyunları yapmışlar ve Kral tarafından çok alkışlamışlardır. Akşam Üzeri şe - hir donanmış ve hava fişekleri a- ılmıştır. Bütün bu tezahürat eana- sında Kral halk tarafından hararetle Ankara, 22 (Tan) — Yarm sabah toplanacak Sümerbank umumi heye- tinde okunacak olan 1935 iş ve he - sap yılma aft bankanın idare meclisi raporunda bankanm umüm faaliyeti hakkında dikkate değer malümat ve izahat Yardır. Bu rapora göre, banka, devletçe kendisine verilmiş olan milli ekono - konomide hakiki bir kalkınma unsu rü olmak rollinü bu vazifenin istil « zam ettiği hassasiyet ve itina ile te- şekkül tarihinden itibaren yapılmak ta devam etmiştir. Ayni raporda millt ekonominin u - yandırdığı hareketler hakkmda gu mütaleaya tesadüf edilmektedir: — Kurulan her fabrikanın milli ekonominin doğrudan doğruya veya bilvasrta alâkadar bütün branşlarm- da uyandırdığı hareketler ve bu hâ- reketlerin memleket mikyasmdaki u- mumi heyeti muazzam bir kuruluş manzarasi vermektedir, Yeni tesislerin hacmi ve vüs'ati ile mütenasip olarak inşaat endüstrisi - nin şimdiye kadar görülmemiş bir mikyasa varan faaliyeti nakliyat ve tesret hareketleri, şehirler ve köy - lerle şehirler arasındaki dişçi hare ketleri, vatandaşlarm çalışma ve ka- zahması, istihlâk maddeleri ve ham maddeleri istihsalâtı mütezayit bir genişleme halindedir. Birinci endüstri plânı tamamile tahakkuk ettiği zaman, memleketin iş hacmine ve refahma ilâve edece- ği pay çok büyük olacaktır.,, Demir kombinası Râporda milli endüstriye kuvvetli bir mesned olacak ve Safranboluda, Karabükte kurulması kararlaşmış bulunan demir ve çelik kombinaları hakkında şu malümat verilmektedir: “— Banka, alınan direktifler dal « resinde hemen faaliyete geçerek işin istilzam ettiği ehemmiyetli etütlere başlamış bulunmaktadır. Tesis mahal da lâzmgelen bütün tetkikler neti - celendirilmiş ve demir ve çelik fab- rikalarmm kurulmasma alâkalanan mühtelif biylik müesseseler teklifle- rini hazırlamışlardır. (Bankamız, cart sene zarfında bu hususta da ka- rarmi vermiş bulunacaktır. Banka - miz, kendisine tevdi edilmiş olan bu mesvliyetli teşebbüsün başarılması İ- çin llzumlu teknik ve rasyonel bü - tün tedbirleri tasarlamış bulunmakta dır. Ancak, millf ekonomiye bünye- vi bir olgunluk vermek, milli en- düstriyi takviye etmek ve nihayet at yapmak gibi bir vazife ile kurula lardan, İstifade etmelerinin temini za ruridir.,, Kimya ve seramik endüstrisi verilmekte ve kimya endüstrisi etra- fındaki hazırlıkların ilerlediği ve mev zuun içinde bulunduğumuz sene zar « fmda bankayı ehemmiyetle meşgul €- decek bir mahiyet alacağı tebarüz ettirilmektedir. Seramik endilatrisi İcin lâzrmgelen iptidai maddeler üzerindeki tetkikler henliz neticelenmemiş olduğundan bu tar, Kurulması kararlaşan çimento fab rikasınm bütün ihzari etütleri bitmiş, teknik projelerin hazırlanmasma baş lanmıştır. İzmit kâğıt ve karton fab- ei 26 Temmuz pazar: Birinci (ve İkinci si nf: 31 Mayıs günkü ayni yolda, rikasınm yarı mamul maddesini ve li olarak intihap edilmiş olan sahalar G Türkiyede demir ve çelik istihsalâtı- cak olan bu fabrikalarm bazı imtiyaz | Birine! endüstri plânmm diğer fa- J sılları hakkında da raporda malümat teşebbils zaruri bir teshhtire uğramış | 3.5.6 Yunan Kralı Korfo'da Prens Andre çok yakında İstanbula geliyor alkışlanmıştır. Sitrede de yıl dönümü parlak bi surette tesit edilmiştir. Kral Korfu'dan sonra o Lökoğe'Y* ve Kefalonyaya ve belki Zantaya © gidecektir. Yunan sularında bir devir seyab8” ti yapmakta olan Kralın amu Prens Andre Halandriye uğramıf “9 halk tarafından hararetli surette Kö” şılanmıştır. Eski muharipler önünde birk#€ söz söyliyen Prens, 14 sene menfi” dan sonra kendisini eski askerlerini? arasında görmekten mütevellit 8 vinelni bildirmiştir. Prens pazar günü seyahatıma d” vamıla İstanbula hareket edecektir. Yeni kombinalarımız Sümerbank umumi heyeti Ankarada toplanıyor recek olan selliloz fabrikasmm tef nik etlitleri hazırlanmaktadır. Fa kanm bir sene zarfında inşasma baf lanacaktır. Sümer Bankın geçen seneki kâr miktarı Sümerbank, yeni tesisler dolayı#f teşkilâtnm tevsiile mütenasiben t8$ zayüt eden umumi masraflarma ni men 1985 yılı hesap devresi sarf bir milyon 118 bin küsur liralık #öf bir kâr temin etmiştir. Banka tar&” fından işletilmekte olan fabrik; 1935 yılı faaliyeti memnuniyete yan görülmüştür. Fabrikaların umum? satışları 189İ te olduğu gibi 1985 te de gi devam etmiştir. Artışm sürati 1934 tek! gibi detli olmamıştır. Umumi satış” başlıca fabrikaların umumi satışi 1984 te bir yıl öncesine kıyı yüzde 42,93 arttığı halde 1015 te Mf cak yüzde 12,86 tezayüt etmiştir. Lortlar Kamarasındâ Fransız sulh plani tenkit edildi Londra, 22 (A.A) — İşçi Partisi” den Lord Arnould, Lord Davi Fransiz sulh plânmı İngiliz mille nin büyük bir ekseriyetinin uzls istiyen moktal nazarma tamalf” muhalif olduğunu söylemiş ve bU” şiddetli surette tenkit etmiştir. İİ, terenin, Fransanm şarki Avrapsf. ki ittifakları için barbetmiyeceği” fakat yalnız hiç te muhtemel ol yan bir tecavliz takdirinde Fransfij yardım eyliyebileceğini tasrih ir. & Hükümet namma #öz alan Stanhope bu hususta bir şey mek için müstakbel Fransız hi tinin beyanatmı beklemek Yazi dedikten sonra şunları söylemi Habeşistanm yıkılması pek kimse için bir sürpriz teşkil 4 Fakat Habeş meselesi daha t874, men bitmiş değildir. Hükümet, yi manya İle Fransa arasında bir o ma zemini bulmağa çalışmaktır. Lord Davles'in teklifini kabul mez... > Baltık denizinde Alman manevrası Berlin, 22 (Tan) — Alman di ması biz kaç gün sonra, Baltik sinde mühim manevralar yö tir. Yeni tip kruvazörlerin ve #plerin iştirak edeceği bu man€ da, en son sistem deniz silâhla”” rübe edilecektir. Graf Zeplin balonuru" Amerika seyahati Freldrichrhafen, 22 (A.A) 7 nubt Amerikaya yaptığı üc seed sonra Graf Zeplin balonu, ber? kl de birçok yolcu olduğu helde. forttan buraya gelmiş vebu “4 saat 9 da yere inmiştir. Graf *“ 4) 9 hazirana kader burada kalsöfiyf İteknik bir kontrola tâbi tutuls“'ii Bu esnada balon tayfası da bi rahat etmiş olacaktır. Önüm cenubi Amerika seferini, 25 Hindenburg balonu yapacaktır” ; e mmm mem m BNN CD EE EE OBA ERO Bİ GE