3 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

3 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

İİ Istanbul Vakıflar Direktörlüğü ilânları Üsküdar'da Çinili 219 derkâh altında dükkân Üsküdar'da İmrahor Ali paşa 7 Ev Üsküdar'da Atik valde dergâh ve Semahane Üsküdar'da atik valde Musalla I sayılı meşrutahane ” Bulgurlu Mescid yenisokak 5 ,, Ev m Selmanağacamii yanında 4-1 » Oo Dükkân 5 Selimiye divardibi 1 « arsa | baraka » Selâmi Ali karokul hane 62-64 Kadıköy Zühtüpaşa Tahtaköprü 57 » 14 ” » 12 Osmanağa Beyazıt ket- 18 hüda cami altı İbrahimağa Camii sokak 17 Zühtü paşa tahta köprü 2 Osmanğa Söğütlü çeşme 302 Zühtüpaşa Cami sok-"” o25 > > Bağdat 30 Kandilli Derman kilise 1 Kanlıca Camii avlusu Oda Beykoz Hünkâr iskelesinde Çayırda kırkahvecilik Paşabahçe Şehitlik «62 sayılı Ev b Çınar 1 5 Çmar 3 ” Ev | Dükkân ve Ev | Dükkân | Dükkân Ev | Dükkân Dükkân Ev Otelin üst katı Şehitlik 66 ci 34 di Çınar ayö 3 ğ Şehitlik 40 “ ie Çınar 3 Otelin arka kısmı dükân kayıkhane Ev Kuzguncukda iskele karşısında 111-27 Kanlıca z Anadolu Hisar yeni köksu 7-9 Paşabahçe Ayazma 21 » dükkân | Yukarda bulundukları yerlerle cinsleri yazılı Vakıf yerler Mayıs 937 bitimine kadar kiraya verilmek üzere a- | çık arttırmaya konulmuştur. | İhaleleri 15-6-936 pazartesi günü saat 15 dedir. İstek- lilerin Kadıköy Vakıflar Müdürlüğüne müracaatları. Çengel Köyünde kuleli caddesinde 4 sayılı Oda »» oİskale caddesinde 6-1 kayıkhane ve pazar kayığı Beylerbeyinde caddesinde Vakıf iskele mahalli Üsküdar'da Rumı Mehmedpaşa Çeşme meydanı 3 - 1 sa- yıh dükkân Üsküdarda Rumı Mehmedpaşa Çeşme meydanr 2 sa- yılı dükkân | Üsküdar'da Rumı Mehmetpaşa Çeşme meydanı 4 - 6 sa- yılı dükkân | Üsküdar'da Rumı Mehmedpaşa Balaman 54,54 -1 sa- Ir dükkân. Üsküdar'da Rumı Mehmedpaşa Balaman yılı dükkân, Üsküdar'da Selmanağa camii yanmda dükkân Üsküdar'da Selimiye harem iskelesi 15-17 sayılı dükkân ! “» Tenbel hacı Mehmed Sarmaşık sokak 11 sa- yılı ev Üsküdar'da İcadiye Maruf sokak 27 sayılı Ev Kadıköy tuğlacı Mustafa camii sokak 21 sayılı dük'.ân Yukarda bulundukları yerlerle numaraları yazılı Va- kıf yerlerin arttırmaları beş gün uzatılmıştır. 8-6-936 Pazartesi günü saat 15 de Kadıköy Vakıflar Müdürlüğünde ihaleleri yapılacaktır. İsteklilerin mü- racaatları. 52-1 sa- 49-4 sayılı Dosye No: sı Cinsi ve evsaf ve müştemilâtı Kıy- met M. Teminat Lira K.Lira K. No: sı Üsküdar'da Aşçıbaşı ) mahallesinde Mektep) 1437 sokağında ahşap iki ) odalı evin tamamı :: ) 28,30,26 Üsküdar'da Solak Si-) nan mahallesinde ) 81 84 6 14 25 78 Tophanesi sokağın- ) da ahşap evin ta- ) mamı $ ) 18 60 111-27,61 Kuzguncukda İskele ) karşısmda dük- ) 1894 kânın tamamı : ) Kandilli'de Mektep ) sokağında Evin ) 1406 tamam: ) Kandilli bahçe ara- ) lığı sokağında ) 1406 Evin tamamı : ) Kandillide bahçe ara- ) lığı sokağında ).1406 Evin tamamı : ) Yukarda bulundukları yerlerle numaraları ve cins- leri ve kıymet ve teminat miktarları yazılı Vakıf yerlerin ihaleleri on gün uzatılmıştır. İhaleleri 9-6-936 Salı günü saat 15 de Kadıköy Vakıflar Müdürlüğünde yapılacaktır. İsteklilerin müracaatları. 78: 59 28 320 52 24,04 320 50: 24,04 Hava Yolları Devlet işletme idaresi Yolcu ve hamule nakliyatı tarifesi ve şartları TARİFE No. 1 1 — Yolcu bilet ücretleri tarifesi, Ankara - İstanbul İstanbul - Ankara Ankara - İstanbul - İzmir İzmir - İstanbul « Ankara İzmir - İstanbul İstanbul - İzmir 40 Bu ücretlerde Bin liralık sigorta bedeli .dahildir. Bin liradan fazlasına sigorta olmak isteyenlerden âzami On Bin Liraya kadar olmak üzere her Pin lira için ayrıca iki lira alınır. 2 — Tenezziih uçuşları tarifesi : Kalkıp inme dahil olmak üzere 15 dakikalık te- nezzüh uçuşları için iki lira, 3 — Üç yaşına kadar çocuklar için tam bilet ücre- tinin yüzde onu, üç ilâ yedi yaş arasındaki çocuklar için yüzde ellisi alınır. 4 — Gerek tam bilet alanların ve gerek çocukların 15 kiloya kadar bağajları beraberlerinde parasız nakledilir. 5 — Beher kilo yük için yolcu ücretinin yüzde bi- ri ve ayrıca her parça için 10 kuruş almır. Bunlardan başka iadere için yeniden ambalaj yapılmalarına ve mühürlenmelerine lüzum görülenlerin her parçası için eb'adına göre âzami bir buçuk lira almır. 6 — İstenildiği takdirde eşya mukadder bedelinin binde üçü nisbetinde sigorta edilir. 7 — Tayyareyi kiralayanlardan Drağon - Rapit tipleri saatte Seksen lira, diğer tip tayyareler için be- her beygir kuvvetine mukabil saatte yirmi kuruş he- sabile ücret alınır. Tayareler yarım saatten kısa bir müddet için kiralanamaz. Kiraladıkları tayyareleri 4-2 lira 22 ,, 40 *,, 40 ,, 20 ,, i den 24 saat evvel seyahatten vaz geçdiklerini bildi- renlere bilet paraları yüzde yirmi noksanile iade edi- | lir. Yirmi dört saatten dahaaz bir zaman evvel se- muntazam posta seferleri olmıyan istikametlere sevk . etmek isteyenler idarenin münasip göreceği şartları kabul ederler. 8 — On beş gün zarfında muteber olmak üzere a- zimet ve avdet biletleri için yüzde yirmi tenzilât ya- pılır. 9 — Gidiş geliş bileti alıpda müddeti zarfında dön- miyenlerin dönüş paraları geri verilemez. 10 — Yedi yaşından küçük çocuklar yer tahsis edilmez. Bunlar ebeveynlerinin kucağında veya yanlarında oturtulurlar, li — Yolcuların fazla eşyalarının ve nakillerinde idarece mahzur görülen şeylerin ve kalınlığı 25, eni 40, boyu 75 santimetreden büyük eb'atta olan sandık veya bavul gibi şeylerin tayyare ile sevkine idare mecbur değildir. İsteyenlerin eşyaları bütün masraf- ları kendilerine ait olmak üzere trenle sevk edilebilir. 12 — Biletler hareket gününden beş gün evvel sa- tılabilir. Bu suretle bilet alanlardan hareket . saatin- PERLODENT için hususi / yahattan vaz geçdiklerini bildirenlerin yerleri satıla- bilirse bilet ücretlerinin yüzde altmışı iade edilir. 13 — Canlı hayvanlar tayyareye kabul edilemez. 14 — Vaktinde hareket edemiyen tayyareler yol- cuları bilet ücretlerini talep ettikleri takdirde tema men iade edilir. Hava bozukluğu gibi fevkalâde se- beblerden vaki olacak teehhürlerden dolayı seyahat- tan vaz geçenler için on ikinci madde hükümleri tat- bik olunur. 15 — Bu tarife 25 Mayıs 936 dan muteberdir. 19-5-936 HAREKET SAATLERİ ANKARA - İSTANBUL (HER GÜN) Kalkış S.D. 10 00 ISTANBUL -. ANKARA (HER GUN) Kalkış Varış S.D. S.D. 15 30 17 20 YALNIZ CUMARTESİ GÜNLERİ ANKARA - İSTANBUL Kalkış S.D. S.D. 14 30 16 20 YALNIZ PAZARTESİ GÜNLERİ İSTANBUL - ANKARA Kalkış S.D. 7.00 TENEZZÜH UÇUŞLARI (İHTİYARI) İSTANBUL - ANKARA Cumartesi günleri saat 14 den 18e kadar Pazâr günleri » Diy: 186 kadar Bu tarife 25 Mayıs 936 dan muteberdir. Tasdika iktiran eden tarife ve drer yukarıda gös- terilmiştir. İdare otobüsleri Ankara'da her gün dokuz buçukta Ulus meydanından ve İstanbul'da saat on dördü çeyrek geçe Taksim meydanından kalkarak tayyare yolcularını meydanlara parasız götürür, Ge- liş gidiş biletleri alanlar avdetlerini iki gün evvelden aya bildirmezlerse dönüşleri bir gün tehir edile- Mir, Yolcuların tayyarede fotoğraf almaları yasaktır. (1222) (3045) Varış Yaz sezonu İçin yapılanma TAZE Ankara Birası gelmiş ve her yerde satılmağa başlanmıştır. mi Araymız, içiniz. yeri: Balıkpazar, Maksudiye han 43 - 44 Telefon: 21186 Deposu: “Cümhuriyet"” soğuk hava mahzenleri yanında . tulumbe İNŞAATINIZI Delikli beton kalıp taşlarile yapınız. Tuğlaya nisbeten 94 50 ucuz, çok sağlam ve hafiftir. Sıcak, soğuk, ses geçmez. Taşlar İstenilen şekilde yapılır. Bu taşları yapan makina takımlarile 3 ton olup bin liraya satır lıktır. Çok kârlı iştir. Adres: Bayoğlu, İstiklâl caddesi No. 14 - 16 Mutaf Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü ilânları | Alemdağı defneli Suyu Müteaddit resmi müessesatı sıhhiye mütehassis etibbası tarafından Y*” pılan hikemi, kimyevi ve baktiriyolojik muayenat neticesi tanzim - edil” raporlarla, sıhhi sularda aranılan bütün evsafı hikemiyi haiz olduğu (£” libasil, anaerop, likefyan) mikroplarla her türlü mevaddı kimyeviye V9 uzviyeden tamamen âri bulunduğu bildirilen ve emsali arasnda en ku“ yeti RADİOAKTEVİTESİ bulunan Alemdağı Defneli suyu 10 hazir” 936 gününden itibaren ağzı, bir tarafı (Evkaf) diğer tarafı (Defneli) ibi” resini havi zımbalı hususi kurşun mühürle mühürlü otuz litrelik boy damasanalarla iki buçuk litrelik galon şişeler derununda $u verilmeğe başlanacaktır. Yukarıda evsafr hikemiye, kimyeviye ve. bakteriyolojik hassaları “© bilhassa RADİOAKTEVİTESİNİN fazlalığı ile mütemayiz olan bu suyÜ safiyetinden emin olabilmek için şişelerin üzerindeki vakfın hususi mühür ve zımbasma dikkat etmelerini saym halkımıza ehemmiyetle t8“ siye ederiz. (2065 3osö