3 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

3 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

ez 3-8.938 SON HABERE Fransada Saro kabinesi Cuma günü istifa edecek Londra, 2 (Tan) — Yeni Fransız kabinesinin kuruluş şekli daha kati « leşmemiştir. Başvekil namzetleri ara amda Blumdan başka Daladiyenin is mi de geçmektedir. Başka bir ihtimale göre, Daladiye Başvekil olmayıp, İngiliz kabinesinde olduğu gibi, Fransada dahi tesisi düşünülen bir koordinasion nezareti- nin başma getirilecektir. Koordinaslon esaretinden mak - tat, milli müdafaayı teşkil eden ka- Ta, deniz ve hava nezaretlerinin faa» Uyetini bir yerde toplamaktır, Saro Cuma günü İstifa edecek Berlin, 2 (Tan) — Paristan bildiril. diğine göre, Saro kabinesi cuma günlü istifa edecektir. Kabine buhranı ol maşı muhtemel görülmemektedir. Nezaret müsteşarı olarak iki kadı- tm da kabineye almacağma muhak- kak nazarı ile bakılmaktadır. Bir çok meb'usların seçimine itiraz edildi Paris, 2 (A.A.) — Meclis, bugün İtahabatm yolunda yapılıp yapılma. mış olduğunu tetkike başlıyacaktır. Belçikada Kabine buhranı devam ediyor Brüksel, 2 (Tan) — Von Zeslând kabineyi teşkil etmekten imtina et - miştir. Eski Başbakanm bu imtina! siyasi mahafili biç te hayrette bırak- Mamıştır. 'Bu mahafil Başvekilin iktidar mev- kinden çekilmek niyetinde olduğunu biliyorlardı. Bununla beraber, Van Zeelând'm diğer kombinezonları ta - hakkuk ettirmek mümkün olmadığı, v.: Soydan bahinevi #asbile ma. Mur edilmesi muhtemel bulunan Van dervelde'in muvaffak olmaması tak- dirinde yapılacak israrlar karşısında verdiği karardan rücu etmesi muhte- mel görlilmektedir. Kral istişarelerine başlamıştır. Diğer taraftan siyasi mahafil, kra. sosyalistlerden Belçika amele par. tisi lideri, Vandervelde'i yeni kabina Yi teşkile memur edeceği mitaleasm. dadır, Vandervelde, senelerdenberi retsli - Üni yapmakta olduğu sosyalist en « Komünist partisi, birtakım mebus- larm intihap mazbatalarınm reddedil mesini istemeğe karar vermiştir. Bun li arasmda Paris belediye meclisi ve #abık polis müdürü Jean Chi- appe vardır, Kendisi Korsikada inti - hap,edilmiştir. Diğer Saint denis me- busu ve belediye relsi Jackes Doriot- tur. Bu zat, evvelce komünist iken şimdi kendisine “mürtet,, lâkabı ve - rilmektedir. Mazbatalarının reddedil mesi istenilen mebuslar arasında eski İ meclis relsi Fernant Bovisson da var dır. Hülâsa kırk kadar mebusum intihap larma itiraz olunmaktadır, fakat bun lardan ancak on iki kadarınm mazbs tasının mecliste umumi müzakerelere ve teşkil edeceği tahmin edilmek» tedir. Komünist partisi, Seine mebusu killiğinden birine namzet gösterecek» tir. Eğer “halkçılar çephesi,, mebus- edecektir. İngiliz Bahriye Lordu istifa etti Lord Monsalle Londra, 2 (A.A.) — Daily Mail ga- zetesi, bahriye birine lordu Vikont Monselle'in istifa etmiş olduğunu yaz — aaa ternasyonalinin en tanınmış simala - Jackes Duclos'u meclisin altr reis ve: ları bu zatın namzetliğine ittifak İle mlizaheret edecek olurlarsa Fransız parlâmentosu tarihte ilk defa olarak bir komünist mebus, pek fazla gürük tü yapan arkadaşlarını süküta davet Kamutay grupunda Dışbakanı genel vaziyeti izah etti Ankara, 8 (A.A) — O. H. Partisi Kamutay grupu idare heyeti başkan- C. H. Partisi Kamutay grupu bu Bakanın Dışişleri Bakanı Dr, Tevfik Rüştü Arasın genel siyasa durumu hakkım. daki Izahları dinlendi. Mahalli idareler komisyonunun bu- wusi idarelere sit raporu üzerinde mü sakereler yapılmış ve son çıkan bazı kanunların hükümlerine göre ikmali leln raporun tekrar komisyona, veril mesi kararlaştırılmıştar. İcra Vekilleri /Heyeti toplandı Ankara, 2 (A.A.) — Iera Vekilleri Heyeti bugün Başvekil İsmet İnönü. nün reisliği altında toplanarak muh. telif işler üzerinde görüşmelerde bu- lunmuş ve bu işlere ait kararlar ver. miştir. Kahve ithalâtının bir elden idaresi Ankara, 2 (Tan) — Kahve ve çay ithnlâtının bir elle idaresi hakkmdaki kanuna istinaden aktedilmiş olan mu- kavelenamanin müddeti 7 mayısta bit mişti, Hükümet, kahve itbal işinin ayni tarzda idare olunması kararm- dadır. Şartlar yakında ilân edilecek - tir, Memlekette altı aylık ihtiyar kar- gıbyacak kahve stoku bulunduğun - dan yeni müracaatları tetkik etmek için müsalt zaman vardır. İşbankası Kumbarası ikramiyesi Ankara, 2 (Tan). —oİş Rankası kumbaralı hesaplar mayıs keşidesin - de iki” bin liralık ikramiyeyi Karsta Musa Kâzım kazanmıştır. Küçük Haberler * Ankara, 2 (Tan) — Denizyolla- rı idaresi için getirtilen mütehassın doktor Kip talimat almak üzere şeh- rimize gelmiştir. * Ankara, 2 (Tan) — Burada Al man hukukçularından müteşekki! 20 kişilik bir kafile bekleniyor. TAN KRONİK Bir zamandanberi her yıl güneş banyosunun moda olmasma birinci sebep, şüphesiz, deriyi esmerletmek- tir. Doğrusu, bu modaya tâbi olan bayanlara haksız da denilemez. Çün- kü, erlerden ve sarışınlardan erinin daha güzel olduğu me - selesi bir tarafa bırakılırsa, esmer deri İnsan güneşe karşı da, soğuğa karşı da daha iyi muhafaza eder. Esmer derinin güneşe karsı daha iyi muhafaza ettiğinin en iyi delili güneş banyosu yapanların, derilerini esmerlettikten sonra, güneş karşısın da saatlerce yattıkları halde güneş vurmasından rahatsız olmamalarıdır. ğuğa karşı muhafaza ettiğine de - ilil de, gene bayanların kışın incecik tuvaletlerle ve tül gibi çoraplarla gezdikleri halde kat kat gi; m er- keklerden daha üşümeleridir. Va kıl kışın göğüsleri, bezen kolları da açık gördüğümüz bayanların hepsi yazm güneş banyosu yapmış değil « lerdir. Fakat deriyi kış yaz güneş i- şığma karşı açık bırakmak gene 83 çok bir güneş banyosu demektir. Za- ten yaz mevsiminde güneş banyosu yapmış olanların kişm üşümekten daha az korktuklarını bayanların kendileri pek iyi bilirler. Güneş banyosunun faydası yalnız türlü hastalıklarda güneş banyosu ile tedavi usulünün İyi tesirlerini el. bette görmüş veya işitmişsinizdir. Şişmanlık da gerçekten bir hastalık olduğu vakit, güneş banyosu ile te - davi edilir. Şişmanların bazıları sicakta ve gü- neş karşısında çokça terledikleri £- gin, güneş banyosunun şişmanirk ü- zerine tesiri İnsanı yalnız terleterek ten İbaret sanılmamalıdır. ğın tedavisinde bünun da Is beraber pek azdır. Zaten şehi kı, hele şehirli kadınlar, güneşten 32 ter dökerler. Onun için, eh de şe hirlilere musallat olan şişmanlığın tedavisinde terlemeyi hesaba alma - malıdır. Buna karşılık güneş banyosumun nefes almayı çoğultmasınm ve ge - nişletmesinin büyük faydası vardır. Insanın teneffüs ettiği hava nekadar kuru olürsü nefesle çikan su buharı dn o katlar çok olur. Odasinin içinde hareket etmeden duran bir insan yir- mi dört saatte 450 gram su buharı çıkardığı halde güneş altında kuru bir hava teneffüs eden İnsan ondan pek çok ziyade su buharı çıkarır. Sy buharı çıkarmak da Vücudu eritmek- tir. Hele kısa boylu şişmanlar gü - neş altında daha ziyade teneffüs et- iklerinden onlar zayıflamak için gü neş banyosundan daha ziyade istifa- de ederler, Bundan başka, güneş banyosu de. ri arasındaki damarlar içinde ka - ! deriyi esmerletmekle kalmaz. Türlü İçi vücudunun erimesine hizmet etmek » Sişmanlara güneş banyosu İnn dönmesini - kuvvetlendirir, ye - İmeklerin hazmmı, kana geçmesini, nesiçler arasında erimesini kolayla” tırır, dahili guddelerin, en ziyade böbreklerin işlemesini arttırır. Bun- lar da hep vücudu eritecek sebepler- dir. Şu kadar ki, güneş banyosu İş” İtahı da arttırır. Zayıflamak istiyen bir şişman yemeklerine dikkat etmez de iştahma göre yemek yerse güneş banyosunda. erittiği şişmanlığını he- men 0 gün tekrar kazanir. Onun $ banyosundan sonrn, yeni- rin şişmanlık verecek yağlı, şekerli yahut çok albilminli ye- 'mekler olmamasına dikkat etmek şarttır. Güneş banyosu mevsimini sebzeler de bol olduğu için — bere- ke* versin ki — bu şartıda yerine getirmek güç olmaz. e $ banyosu, İbir taraftan dn perhizle ayda on, on ji kilo, hattâ on sekiz kiloya kadar erimek mümkündür, Güneş banyosu. nun perhizle birlikte olduğuna baka- İrak bu kadar zayıflamanın yalnız perhizden ileri geldiğine hükmetme» melidir. Çünkü ayni perhiz yalnız oldu - ğu vakit insanı ayda sekiz kilo za yıflatırsa da güneş Banyosu ile birlik- te olunca zayıflama on $ oya u ş banyosu İle zayıflamanın en mühiri şartı zayıflamanın gerçek- ten lüzumu olup olmadığını anlamak- tir. Şişmanlık her vakit bir hastalık demek değildir. h Bazan başka bir talığa karşı mlidafaa vasıtası da bilir. Onun için — bütün hekimle- öyledikleri gibi — kendi kendi- İne herhangi bir usulde, zayıfiamaya kalkışmak yanlış bir iş olur. Güneş banyosu yapmak için mut- laka deniz kenarına giderek oarda atmıya ihtiyaç yoktur. Insan kendi evinin bahçesinde, balkonunda, oda- nın içinde bile, güneşe karşı olmak şartiyle banyo Yı hiç istisnası? — her tarafını güneşe karsi açık bırakmakla © olur. Açık plâjlarda böyle yapmak mümkün o lamadığndan giyilmesi zaruri olan mayo serbest terlemeğe bir engel olduğu gibi, ince damarlardaki ka » nm serbest dönmesini de sikar, Güneşe âlişabilitek üzre, ilk gili- lerda yalnız ayaklar, sonra bacak- larla, kollarla birlikte derece, dere - ce açılır, Başlangıçta bir çeyrek sa- at açık bırakmak yet Her gün bes, on dakika arttırıla! &n sonun- de günde iki defa yüzer dakikaya çı- kalır, Ik zamanlarda haftada üç günle anaat etmelidir. Dört hafta, yani on iki defada böylece güneşe alış- tıktan sonra her gün iki defaya ka- dar çıkmak mümkün olur. Bir de her defa gilneş banyosundan sonra akşamları sıcaklık derecesini ve na- bız sayısını almak lâzımdır. Tedavi- nin yolunda gittiğine hükmedebilmek İçin bunların tabii sayıdan xiyade ol- mamaları şarttır. Güneşin en şiddetli zamanı on bir ile ön Üç arasında olduğundan alış - muş olanlar o saatler arasmda güneş banyosu yapabilirler, fakat ilk gün- lerde erkence başlıyarak, gitgide on bire yaklaşmak daha iyi olur. Güneş banyosu yaparken — hele sinirli © - lanlar için — başr kapamayı unut - mamak lâzımdır. Güneş karşısmda daima bir tarafa bakmıyarak döne döne kehap olmak lüzumu da elbet de unutulamaz. Güneş banyosundan - sonra, 17 ile 22 derece arasında, su içinde banyo yapmak, güneş banyosunun tesirini tamamlamak için Kizumludur. Yalnız duş yapmak, alaturka su dökünmek yetişmez. Banyonun içersinde yirmi dakikadan yarım saate kadar kal - mak lâzimgelir. Dr. Galip ATAÇ İzmirde bir üfürü yakalandı kçü ELE Güreş lâfları Geçende Amerikada bir (Ali baba) çıkmıs ta serbest güreş dünya panıpi- yonu meşhur Cavalacoz pehlivanı yen miş diy haber almıştık; gazete - ler yazdı. Anadolu Ajansı da buna (Kara Ali) dir, Diyip geçti. Derken arkasından bunun Diyarbekirli bil - mem kim olduğunu kendisini yenen Dinarlı Mehmetten naklen söyledi - ler. Bu da olmadı. Bunun bir rum pehlivanı olduğu kendisine ders gös- termiş olan bir ustadan rivayet edil- di ve nihayet beşinci olarak ta bunun (Artin) isminde bir ermevi olup ken- dini Türk diye tanıttığı yazıldı, Şimdi ayakta duran bu son rivayettir, Bu - nun da ömrü altıncı bir rivayet çilan- caya kadardır. Çünkü bu sdamın nerede, ne biçim güreş yaptığı, yenmez mi; canlı mı cansız mı olduğunu bilen yok. Malümatı hep şuradan buradan toplayoruz ve toplar toplamaz da ya- yoruz. Bu işte kontrolsuz malümat verenlerin maalesef başında Anadolu Ajansı bulundu. Simdi okendisine Türk dedirten bu ermeni pehlivanı yine rivayete nazaran sahfiede samaz İlân kılıyormus, Ondan sonra güre- şe giriyormuş. Yevmi zazetelerimiz- den birisi bu işe içerlemiş. Nedir bu kepazelik? diye vafir hiddet ediyor. Lâkin bir kere peblivanımızın hüv ti hakkında kat'i malümatımız yok. Müslüman mı, Ermeni mi, Ram mu pek belli değil. Ondan sonra denildiği gibi namaz kılıyor mu kılmıyor mu? o da belli değil ve bütün bunlar belli de olsa bir müzik hölde böyle dini gös teriş yapanlara kimsenin ehemmiyet vermiyeceği ve mürik hol numarası- na bakarak bir millet hakkında hü « kimler verilmiyeceği de meydanda. Onun için hiddeti bırakalım da size bir fıkra anlatayım; Oruç yemenin yasak olduğu devir- İlerde Asesler iki arkadaşı oraç yer - ken yakalamışlar, doğru hükime gö- türmüşler “fıkraya biraz daha tat ver İmek için olacak; derler ki,- ço zaman oruç yiyenin boynunu vururlarmış. İki arkadaş hâkimin huzuruna çik- tıkları zaman hâkim birincisine ser - muş: — Söyle bakalım otm ne? — Artin, — Ne? — Artin. — Yaaa... Seni oruç yedi diye ge tirdilerdi de... — Hayır efendim! Ben bristiyanım oruç tutmam... İ — Çık öyle ise dışarı... | — Müsaade eder üiyeceği — Nedir? — Bu benim arkı vüslüman- dır. Ben aklına girdim. Oruç yedi. E- Zer cerasımı affederseniz ben de mtis- tüüman olurum Hâkim hafif düşündükten sonra müslümanı affetmiş, ismim Artin di- yen müslüman da bir şehadet getirip müslüman olmuş, Ikisi de kurtul - muş. Şimdi, Artin pehlivan bize bir İtel çekse de “kusura bakmayın! Müs- Miman oldum,, derse hoş mu görece - ği? İ Birkaç âşina İle dün Finlândiya gü- reşlerini görüstük. Bana sordular: — Bizim B takımı Finlândiya ikin. elsini yenerse A takımı ne yapar? — Eğer, dedim bizim B takımı Fin- lindiya ikincisini hakikaten yendise İ Finlândiya takımmı hemen yolcu edip A takımma demeli ki; “— B takımmı yenerseniz Olimpi- yat yolumuz açıktır... Eğer bunu demezlerse arada bildi- gimiz birtakım âmiller.. Türk ve Fin- lândiya güreşcilerinin kiymeti hak - kında kat'i hiktim vermeyi güçleştir- mektedir. Tir sey söy B. FELEK Bu sütünda yazdığım yazılardan bir kısmının kendilerine müteveccih olduğunu bazılarınm zannettiklerini öğrendim. Bu yazılar ötedenberi oku- yanlarca da malüm olduğu üzere ta- mamen mücerret fıkralardan ibaret | Sİzmir, 2 (Tan) — Mustafa çavuş a- | Olup muayyen bir şahsa milteveccih Idnda bir üfürükçü, dilsiz Hatiçeyi | ve kasti tarizi muhtevi değildir. B.F. jokumak için evinin alt katında hâzım | mama ilik yaparken kızı ve karısı tarafın - ,dan görülerek' yakalanmıştır. Odada büyücülüğe ait kitap ve saire bulun - muştur. Suçlu adilyeye verilmiştir. İzmir tuz fabrikası i İzmir, 2 (Tan) — Japonlar, Tuzla |dan şimdiye kadar 70 bin ton tuz is |tihsal etmişlerdir. Yeniden 50 bin İton için mukavele yapılmıştır. Tuzla da kurulmakta olan sofra tuzu fabri- kası inşaatı tamamen iştir Aym yirmi beşinde gümriik ve inhi- sarlar vekili Râna Turhanm itirakile açılacak, ayrıca bir açılış töreni yapı- caktır. la R, Peker'in İNKILAP DERSLERİ Ankara ve Istanbul Universitele. rinde R. Peker'in verdiği inkılâp lerslerinde tutulan talebe notları çözen geçirildikten sonra, ULUS Sasrmevinde kitap halinde basıl- mıştır. 124 sayfa tutan eser, yal- arz basma masrafı karşılığı ola- rak her yerde ON KURUŞA sa- tılmaktadır. Ankara Muhafız Gücü 1 Haziranda 14 üncü yılına girmiştir. Güç Bu gü- Nunu büyük bir merasimle kutlulamıştır. Bütün spor şubelerinin iştirakile İeşkil edilen alay Yenişehirden başlayarak şehri dolaşmış, Ulus meyda- nındak! Atatürk heykeline çelenk koyduktan ve bir nutuk söylendikten sonra istasyondaki güç binasında merasime nihayet verilmiştir. Güçlüler burada davetlilerini çay, pasta ile ikram etmişlerdir.