12 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

12 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

5 Tek seçici meselesi Zeki Rıza öyuncuları niçin:seçmediği hak TAN yıldızlı oyuncularından olan -futbol yıldızı olur da yıldızlı futböleli niçin olmasm ?. Lâtfinin vaziyeti tetkik e- dilecektir. Sebebi de, bu-fumbolcünün ! cezalı bulunması ve cezasmın da ge- nel merkezes affedildiği rivayetidir. Bizce Lütfinin müdafi olarak se - gilmesi, daha doğrusu seçilenler ara | sında müdafi diye ayrılmasi yanlıştır. Çünkü bütün'lik maçlarında gördük ki, Lütfinin, o lik maçlarinda oyni - > P O Milli takıma seçilen oyuncular 12-6-936 ne diyor? Federasyon Zeki Rizanın' mütaleasına ne devap ver Olimpiyada gönderilecek takımı | tisaslarında faydalanmak Kaleciler, müdafiler ve muhacimler hakkında düşündüklerimiz i Safa Futbol federasyonu, son deneme) Mmaçarını takip eden seçme komitesi azâlarınm verdikleri, raporlardan da fikir alarak yirmi dört olimpiyat nam zedi seçti, Öğrendiğimze göre, bu namzetler bir buçuk ay kampta çalıştırıldıktan sonra, getirtilecek kuvvetli bir Avru» pa takımı karısnda son br imtihana tâbi tutulduktan sonra olimpiyat kadrosu kat'i olarak tesbit edilecek- tir. Iş bu şekilde olduktan sonra, seği- lenlerle bazı seçilmiyenler hakkındaki düşüncelerimizi yazmağa başlamadan evvel ik iş olarak hemen söyliyelim ki, yapılan seçimde yüzde seksen dok #an bir isabet vardır. Yani mevcutlar arasmdan en lâyik olanları - belki bir iki istimnasile- seçlimiştir. Safa Şimdiki halde kaleciler arasında en başta gelmektedir. Vazifesini gösteriş siz yapmağa çalışan, tutacağı yer his sile değil, zekâsı; ve gttikçe artan tec Biba1)? tavinarlen ire yumruf VE ğukkanlı bir kaleör öldüğü için dai” mit beslenecek bir namzettir. Cihat Son zamanlarda nâdir e vesilelerle pek az oynadığı için kalecilik alışkân- lığını biraz kaybetmiş, daha doğrusu Dü alışkanlığı arttırmağa fırsat bula- mamış görünen Cihat,yaşı,boyu ve İs tidadr itibarile yakm zamanım en İyi kalecilerinden biri olmağa namzettir. Son denemelerde talihsizliği, zaif bir müdafaa arkasmda ve tehlikeli mü - hacimler karşısmda olması. dır. Hele bu. talihsizliği, Ankara - Pirst Vienna maçında, elle tutulacak kadar âşikârdı. Cahit Bu da gençtir, boyludur. Bazı ufak tefek bilgisizliklerile beraber topa çi- kış zamanlarını tayinde bir hayli isa- bet vardır. Ol mühtaç ve Tâyik istidatlı kaleciler arasına gir- mek hakkıdır. Bununla beraber, teh- Mkesiz hücumlara maruz kalmak nok- tasmdan son denemelerin en talihli kalecisi olduğunu da kaydetmek lâ - zımdır. İzmir - First Vienna maçında kayıtsız, ağır ve lâgar; İzmir - İstan- bul maçmda da bazen beceriksiz, ba- zen de gerçekten şanasız noksan bir hücum hattma karşı oynamıştır. Kaleci kadrosu Bir büçuk aylık kamp çalışması ve Ekinci bir tecrübesinde, gösterecekle- ar Kapı bir cinayet! Michel Herbert - Bugene Wyi Vignon Marcellet Madam Vignon Marcellet, küçük salonda, bir sofanm üzerine uzan- miş, korkunç bir kâbustan uyanıyor- Müş gibi ellerini yüzüne götürdü. M. Marteb ve Doktor Miraille ka- mm karşısında duruyorlardı. Biraz Meride, hizmetçiler, dikkat kesilmiş bir yarım daire teşkil etmişlerdi. Genç kadn birdgnbire müthiş dra- mı hatırladı ve sessizce inledi; — Sezar!.. Sezar. Doktor, âciz ve ümitsiz bir hare- ketten başka birşey yapamadı. Ka- Ain. birdenbire, kükrer gibi bağıra- ve Lütfi | a Faruk Hüsnü çe z ae Cihat veya Safa ile Cebit o- İlmpiyat takımınn kaleci Kadrosuhu teşkil edeceklerdir. Yaşar İngiliz takımlarmn (Omüdefileri, çokluk, seksen doksan kiloluk, sağ lam ve iri yapıl kimselerdir. Yaşar boyu, ağtrlığı, sağlamlığı ve iriliği noktalarından İngiliz midafilerinin , bütün beden vasıflarmı . toplamıştır. Böden vasıflarını diyoruz, çünkü Ya. şarm vuruşları umumiyetle düzgün ve uzun olmakla beraber pek hesap - k değildir ve bazen de karşı tarafa avt olacak kadar faydasız ve hesap- sızdır. Birde, Yaşar'ın, sıkışık za - manlarda, belki bizde değil ama, Av- rupada mutlaka favul sayılacak şarj ları vardır. Ara #ira ceza çizgisi içi - ne de tesadüf elen bu favliller takım için tehjikeli olabilir. Müdafilerin dü- rust sertliğini zaruri görenler tarafın da olduğumuz için, Yaşarın ceza çiz gisi içinde daha dikkatli davranmağa alışması ve vuruşlarına da biraz he- sap katıştırması şartile kuvvetli bir takrma lâyik oturaklı bir müdafi ol- duğuna kanaatimiz vardır. Faruk Oyun sistemi itibarile, çimen sa- hada, en fazla muvaffak olacak hir müdafi olduğuna İnanıyoruz, Nitekim bu kabiliyetini, Fenerbahçe - Güneş muhtelitinin,. Bükreş © seyahatinde ONEF stadınm zümrüt gibi yeşil ve kasinda — Öldü! Öldü! - Diye haykırâ. Çalışma. odasma doğru atılmak istedi, Polis komiseri, yumuşak, fakat kat'i bir tavırla yo- Tunu kesti: — Madam, benim için fevkalâde ıztırap verici olmasına rağmen, kim» senin, fakat hiç bir kimsenin müdde- iumumi gelmeden cinayet odasına girmesine mâni olmak mecburiyetin deyim. Madam Vignon Marcellet çırpını - yordu: — Fakat kocamı görmeme mâni olamazsmız! Bu, müthiş bir işkence. dir! Bu şenaattir! diyordu. İ | Yaşar yale pere mana seyifçilerinin takdirini gek İbesmesk kadar gösterdi. Tntikal p» İbukluğu, tehlikeyi sezişi, topu imkân buldukça kale için'en tehlikesiz ve boş yere atışı; kuvvâtli degajman noksanlığını telâfi eden âmillerdir.Zâ yif tarafı, oyunculuğuna.kendi inan- idığmdan fazla, itimat etmesidir. Bu itimadmı makul hadde indirmek şar'- tile olimpiyatların hiç şüphesiz çi - men olan sahasmda en fazla iş göre ecek bir mildafidir. Hüsnü Eğer Hüsnünün ayakla vuruşları kafa vuruşları kadar olsaydı, bu fut- bolcü, beden kabiliyetinin müsandesi hoktasmdan, en iyi müdafilerden bi- ri olurdu. Zaten kendisi de bu nok- sanını takdir ediyor olmalı ki, kafa vuruşlarında, lüzumsuz yerlerde ve zamanlarda bile, ifrata varıyor Bir mühacim için Hüsnüyü hava - dan oyunla geçmek bir hayli güçtür. Fakat biraz kıvrak bir oyuncu ve bi- raz yerden bir oyun Hüsaliyli çok de fa mağlüp etmiştir. Hususile çimen bir sahada, Hüsnünün Yaşar ve Fa- ruk kadar muvaffak olabileceğini zan netmiyoruz. Bununla beraber, içinde bir de yedek bulunması zaruri olan müdafi kadrosu İçin, mevcutlar arâ- sında, Hüsnüden daha iyisini de gör- miyoruz. Lütfi Federasyonun kamp kadrosunun yan yerli mühacimlerden daha bilgi- Hi, daha acar mühacimler karşısında | muvaffak olması kayli güçtür. Top - rak sahada bile çok defa atlatılan, atlatıldıktan sonra da topu takip & demiyen Lütfinin tehlikeli akmların önüne geçmek için sert ve favüllü o- yuna, yegâne çare olarak, sarıldığı he men bütün lik maçlarda gözlerden kaçmamıstır. . Beynelmilel hakemle- lel bir turnuvada ise, bu sisteme pek| te müsaade etmiyecekleri tabiidir. Kanaatimizce Lütfinin takımda iş- gal edebileceği en İyi yer « oda mer- kez -muavinlein yok denilecek ka - İdar sayılı olmarsı dolavısile- merkez muavin yeridir. Kampta ciddi çalış- vaffak olacağını zannediyoruz. Boyu ve vücudü buna çok müsaittir. Müdafi kadrosu Hüznü yedek olmak üzere Yasar, Faruk ve Hüsnüden mürekkep müda- fi kadrosu olimpiyat takımı için en münasip kadro olacaktır. Öteki seçilen ve seçilmiyen oyun - culardan ikinci bir yazımızda bahse- deceğiz. Sadun G. SAVCI Boksör Melih Yugoslavya şampiyonu ile karşılaşacak Memleketimizin kıymetli boksörle- İ rinden Galatasaraylı Melih, Berlin olimpiyatları dolayısiyle Balkanların Kuvvetli ve teknik boksörü olan Yu- goslav vasat siklet şampiyonu ivan Komstey ile yarm 20,30 da Taksim stadmda karşılaşacaktır. Kendine rakip bulamamak yüzünden üzün bir zaman ciddi bir karşılaşma yapa- İ mıyan Melih, kuvvetli Yugoslav bök- İ sörü karsısmda yapacağı müsübaka ile hakiki kıymetini efxârr umumiye- ye anlatmış olacak ve kazandığı takdirde Olimpiyatlara iştirak ede- cektir. Ayni gece bu müsabakadan maada diğer üç çift kendi aralarm- da karşılaşma yapacaklardır. Fenerbahçe - Galatasaray sillem karşılaşması Uç sene evvel iki kıymetli kulübü- müz aralarında yaptıkları Atletizm müsabakalârmı bu sene tekrarlama- ğa karar vermişlerdir. Yarım Kadı- köy stadmda saat 15 de başlanacak olan bu karşılaşmada her iki takım- da Semih, Haydar, Cihat, Pulyos, Fethi, Naili, Hilmi, Mufahham, Fik- ret, Necdet, Tevfik gibi tanınmış kıy metli atletlerin bulunması müsabaka larin ehemmiyetini bir kat fazlalaş- tarmıştır. Tehir edilen lik maçları başlıyor Muhtelif vesilelerle tehire uğra- yan İstanbul lik maçlarının tamam- Inaması esas itibarile kabul edildi- ğinden bu haftadan itibaren Taksim ve Fenerbahçe statlarında geriye kal mış olan bu müsabakalara başlana- caktır. Her sene muhtelif şehirleri- mizde tekrar edilen Türkiye birinci- Tikleri bu sene sporcularımızın olim- piyattan svdetinde Ankarada inşa €- dilen yeni stadda yapılması kat'i bir ibtimal dahilindedir. Bu vaziyet kar- şısında İstanbul namma iştirak ede. cek futbol brincisniin tayin edebilme si lizimgelmekte olduğundan Olim- piyat dolayısile kampa almacak nam zel oyunculara fiç hafta daha müsa- baka yapmalarma Federasyonca mü saade edilmiştir. Bu üç hafta içinde tehir edilen rin idâreğindö oynanacak beynelmi -| 9“ mak şartile Lütfinin bu mevkide mu»| maçların tamammın bitirilmesi zaru | seçmek Üzere Federasyonca kendisi- ne bir mektup yazılarak davet edi- len eski Milli takım kaptanı Zeki Rı- za, yaptığı beyanatta, seçim heye tinden istifa ettiğini söyliyerek bu istifaya şu sebebi ilâve etmiştir: çim heyetinden istifa ettiğim doğrudur,4Çünkü böyle bir usulün ve heyetin matlüp neticeyi veremi- reğine kahilm. On bir senedenbe- | ik edilen bu usul, hiç bir se- ermediği ve sonunda şikâyet» ri tat mere lere ve itirazlara sebebiyet verdiği halde hâli bunda ısrar ediyoruz. tecrübel ticeleri, hattâ bu son turnuvada (İstanbul mıntakasının düştüğü fena vaziyeti, hep bu tarz- | da seçim usulünün mahzurlarında aramak lâzımdır. Ekseriyetle ve he- yetlerl yapılan Milli takım seçmele- rinde böyle hatâlara düşmekten kur- tulmak kabil olamamıştır... Bu mütaleaya karşı, Futbol Fede- rasyonu şu cevap ve noktai nazarı serdetmektedir: — Federasyonlar” noktai nazarı- na göre Zeki Rızanm mütaleaları varit değildir. Çünkü, ehliyet ve ih rüan seçimci arkadaşları mektupta herkes tek seçic ve mütslealarını söyleme) edilmişlerdir. Binaenaleyh mın eski kaptanı Zeki Rızı yonu değerli fikirlerinden etmemeliydi, Nerede kaldi İerin mütalealarmı söylem ara bir mesuliyet te tere yecekti, Çünkü onlar fikir lemekle Milli takımın kat' nu seçmiyorlar ve binaeni| lerine bir mesuliyet almıyı kirleri, oyunlarını seyretti sır hakkmda, ançak Feder vir etmek için rlea edildi nin fikirleri, Federasyonc ve dikkate şayan fikirler pılacak takımın iyi tes met eder diye istenilmiş! henüz Milli takım kadros seçimi mevzuu balfis değil maz, Bu kadro ancak seçileni/ guk aylık kamp çalışmalar ra varacakları idman ve celerine göre tayin eğil Ve binaenaleyh bugünden edebilmek te bu bakımd imkânsız bir keyfiyettir.,, ———— ri görüldüğünden . fazla tehir maçı olan kulüplerimize ayrıca salı günle- ri de müsabaka yaptırılacaktır. Bu hafta Kadıköy stadında Fenerbahçe ile Anadolu, Taksim stadında Topks pi - Eyüp, Güneş - Beykoz, Galata- saray - Vefa karşılaşacaklardır. Ay- rıca önümüzdeki salı günü Kadıköy stadında Fenerbahçe ile Hilâl karşı- laşacaklardır. Futbol ajanmın bu maçlar hakkındaki tebliği. aşağıda- dır: Ajanlığndan: 13-6-1936 Cumartesi maçlar: Fener Stadı: Fenerbahçe - Hilâl B takımları Saat 16 hakem: Ahmet Adem. Taksim stadı: Güneş - Beykoz B takımları saat: 1045 Makom: Peridun. Kılıç, Galata- saray w Vefa Btakımları saat 4 Hakem: Samim Talu, 14-06-8936 Pazar günü yapılacak İ maçlar: Fener stadı: Fenerbahçe - Anadolu A takımla- rı Saat: 16, Hakem: Ahmet Adem. Yan hakemleri: Esat, Şeref. Taksim stadı: Alan gözcüsü: Kemal Rifat. Anadolu - Beylerbeyi A takımları Sant: 12 Hakem: Suphi Batur Topkapi - Eyüp A takımları Saat 113,45 Hakem: Cafer. Yan hakemleri: Sait, Talât Delidağ Güneş - Beykoz A takımları: Saat 15,30 hakem: Sadi Karsan. Yan ha- kemleri; Samim Talu, Rıfkı, Galatasaray - Vefa A takımları; saat: 17.15 hakem: Şazi Tezcan. Yan İ hakemleri: Feridun Kılıç, Ekrem Er sey. 16-6-936 Salı gü lar: | Fenerbahçe - Hilâl A takımları Sa at: 16,30 Hakem: Ahmet Adem. Yan hakemleri: Fsat, Şeref. Fenerbahçe Stadında alan gözetisii Liva. Genç takımlar şampiyonası 1 — Anadolu - Galatasaray Saat: 9,30 Hakem Emin Fuat. 2 — Fenerbahçe Feneryilmaz Saat: 10,30. Hakem Liv; yapılacak yapılacak maç- M. Mortet izahai vermeğe kalktı: — Madam, huzurunda yerlere ka- dar eğildiğim eleminiz ne kadar bü- yük olursa olsun, çok rica ederim, İlerilemeyiniz! Genç kadm yarı deli gibi bağırdı: — Fakat niçin?.. Niçin? Hâkim cevap verdi: — Madam, memurların gelmesin- den evvel katil tarafından bırakılan izlerin tozulmaması birinet derecede ehemmiyetli bir meseledir. M. Mortet, bu teknik izahati, tecs- sürle anlatıyor gibiydi. Andrenin göz lerinde öyle yalvarıcı bir niyaz bakı- ş: vardı ki bunun tesiri altmda kal- binin burkulduğunu hissetti. Komiser, güzel gözlerin sakin yal- varışlarma şimdiye kadar hiç bir zâ- man mukavemet edememişti, Binaen aleyh, bıraktı. — Madam, fakat bir an için, #izi içi birakmak mesuliyetini üzerime a- yorum! dedi. z Madam Vignon Marcellet cümle - nin sonunu beklemedi. Calısma oğa- sma doğru koştu.'Kapınm eşiğinde, çabuk zaptettiği bir çekinme hare- keti yaptıktan sonra, teessürline ga- Jebe çaldı ve içeri girdi, Evvelâ, ayakta, gözü faltaşı gibi açılmış, gözü, gördüğü manzaradan dehşet içinde kaldı ve kocasının ce- sedi karşısında, birden, yürekler yır- tici hıçkırıklarla, hüngür hüngür ağ- lamağa başladı. Meslek hayatı esnasında bunevi dramları lâkayidane bir surette sey- retmeğe alışık olan M. Mortet, elini bıyığna götürdü, ve kadınım mahre- miyetine hürmet etmiş olmak için, belkide bir kadının ağlaması hoşu- na gitmediğinden, birkaç adım geri çekildi. Andre tekrar koridora çıktı, Komi- sere bağiyle teşekkür etti, ve hizmet çisinin yardımile odasına çekildi. — Zavallı âdam! Kimbilir ne ka- dar wtirap çekti! diye mirıldaniyor- du Nazarlarile dul kadını takip öden M. Mortet: -— Zannederim ki ölüm âni olmuş tur, dedi. M. Mortet'nin mütaleasmı duyan Suzanne Blum: — Ani mi? Asla! diye tashih etti. Komiser: — Nereden biliyorsunuz? du. — Çünkü, herşeyi işittim. Komiser hastabakıcıya şüpheli bir bakış attı. M, Mortet'nun yalnız güzel olan kadmlara muhabbeti var- ye sor T.S. K. İstanbul Bölgesi Futbol T 3 — İstanbulspor - A.F 11,30 Hakem Zeki Rıza. 'T. S. K, İstanbul Bölge Ağanlığından: 13-86-1936 Cumartesi gö) saray Kulübü lokalinde yı leybol birincilikleri; Topkapı - Galatasaray Hakem Rıdvan, PFenerYılmaz - İstanbu! 17 Hakem Rıdvan. Beykoz - Eylip Saat 17 Özışık. Halkevi turnuvası Gayri federeler arasınd Jen futbol turnuvasının maçlarına bu hafta başla On altı takımdan sekiz uğramış olduklarından şi vanm ikinci kısmı bu sek rasında cereyan edecekti göre bu hafta turnuvanın li takımlarından Küçük; tanhilâl maçı vardır. Gay &leminde çok büyük bir a dıran bu maçtan evvel Aksaray takımları da ki lardır. Bu mühim müsabi kımda Halkevinden gönde aşağıdadır: Eminönü Halkevinden Evimiz tarafmdan gay Tüpler arasmda yapılmak! bol şampiyonası maclar) son (Kardö final) müsa| 6-936 pazar günü Karagi! dında oynanacaktır. Müsabakalar programı 1 — Müsabakalar kor 14,15 de Bozkurt. Hakemi İzzet A 3 — Saat 16 da Küçük tınhill, Hakemi Adnan A Not: Takımlar Karagümrük de soyunacaklardır. Şam sabakalarmdan başka az sak hususi maçlar şunird Saat 10 da Karagümrü dar (B) takımları. Saat 12 de Fatih - Alen ları. Sant 18 de Karagümr dai takımları, doğru koştum. M. Vignon Marcellet, cı olduğu zamanlar, da saca Üç defa çalardı. F fer, endişe verici bir şidi İvam ediyordu. Durmadar sanki ümitsiz bir adamım Zırışını andırıyorru. Alt kata inip te çalışı önüne gelince, zil birdent Kapı kapalı idi. — Kapı içeriden sür N e e birşey yapamazdı, tabiati böy e idi. — Öyle ise, anlat bakayım, dedi. Suzanne Blum konuşmaya başla- dı: — “İşte!.. dür akşamdı. Çalar sa- atime baktım: Saat on birdi. Birin- ci katta, bana ayrılan odamda yala- Zıma uzanmış, giyinmiş bir halde okuyordum. Birdenbire, zilin çıngırağı şiddetli bir surette çalmağa başladı. Yatak- tan fırladım. Sokağa çıktım, merdi- venleri geçtim ve zilin çalındığı yere Komiser: — Bunu sizi: de biliyorum, dedi, çün den ben açtım. Sonra? Biraz şaşırmış, hastabal etti: — O zaman anahtar müphem gürültüler, deri çarpışma sesleri, bunlar sik sık nefes alışlar, ondaj ha şiddetli bir sademe ve kasından da İlâçların oldı nun devrildiği hissini ve döşeme Üzerinde SM şe sesleri duvdüm. TArk