12 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

12 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

6 I Kamutayın dünkü müzakereleri Şapka ve harf kanunlarına muhalefet ———— ÖĞÜTLERİ edenlere hapis ve para cezası var Ankara, 11 (Tan) bugün Nuri Conkerin başkanlığında toplanmıştır. Toplantıda askerlik ka- nunun 34 üncü ve 35 ihci maddelerine askeri ve mlilki tekaüt kanununa ba 2 hükümler eklenmesine dair kanın lâyihaları ile devlet kitapları müteda- Yil se: ait kanunun birinci maddesi hükmünün üç yıl daha uza - tılmasma, Ergani Türk bakır şirke - tinin Doyçe hank elinde bulunan bir buçuk milyon lira itibari kıymetinde- ki hisse senetlerinin 850.000 liraya satın almrsası için mukavele akdi hu- susunda hükümete selâhiyet veren kanun lâyihaları müzakere ve kabul edilmiştir. Vakiflar umum müdürlüğüne bazı Mnşaat taahhüdatı için selâhiyetin İz- mir, Afyon şehirlerindeki insaat ve tamirata da teşmiline ait kanun müd detini 937 mali yılı sonuna kadar u- zanan kanun ile, muhacirlere ve muh taç çifçilere ödünç tohumluk ve ye - meklik dağrtıımasma ait kanundaki had içerisinde Kızılay kurumuna bin ton buğday verilmesi hakkındaki ka- nunlar da kamutayın bugünkü toplan tısında müzakere ve kabul edilmiştir. Maaş kanunun bazı maddelerinin değiştirilmesine dair olan kanun lâyi- hası dün görüşülürken: “ikametgâhı haricindeki garnizonlara sevkedilecek yedek sübaylara talim o milddetince aynen verilecek bir nefer taymı,, hak- kındaki fıkranm “ellerine az maaş ge çenlere rütbe maaşma iblâğ edecek bir farkım verilmesi,, suretinde tadi- yolunda bir takrir verilmiş ve bu münasebetle 25 inci madde encümene gönderilmişti. Encümen, bu maddeyi bir nefer ta- yını yerine nakden 10 lira verilmesi geklinde değiştirerek maddeyi bu - gün umumi heyete arzetmiştir. Bu münasebetle General Şefik (Denizli) söz alarak demiştir ki: “— Burada mevzubahsolan daha fazla mektep muallimleridir, Mektep muallimlerinin eline 42 lira geçer. Hal buki zabit maaşı 52 liradır. Fark ola- rak bunu alsmlar. Şimdiki şekil, bir kazanç değildir. Bir nefer taymı 7,5 Bizim şimdi verdiğimiz 10 Tira ol - duğuna göre, arada 2,5 lira fark var- dır. Halbuki bu sübaylar, bu şekilde dışarda yemek yemeye mecbur kala- caklarından ziyan edeceklerdir. Bir zabit, alacağı 75 liraya bir lira ilâve Kamutay, fe kışlada yemeği pekâlâ temin ede- bilir. Bu maaş farkını vermekle be- raber bir nefer taymı da mı vermek taraftarısmız?,, Enver Adakan (Balikesir) : “ — Bu yalnız bir para meselesi de- idir. Bu mesele, orduda ikilik do- Zurmamak, muvazzaf bir zabitle ih - tiyat zabitleri arasında fark görün - memek meselesidir. Kaldı ki, zabitler kıt'ada tabldotla iaşe ediliyorlar ve bazı hallerde bu, tayın bedelinden çok daha ucuz olur ve hattâ beş liraya kadar düşebilir. Bundan dolayı lâyi- hanm encümenden geldiği şekilde kabulünü rica ederim.,. dedi ve mad- de, encümenden geldiği şekilde kabul edildi. Çeltik kanununun tatbikatma ait bazı maddelerin kabulünden sonra ceza kanunun bazı maddelerinin de- Hiştirilmesi hakkındaki kanun proje- si görüşllmeğe başlandı. Hüsnü Ki - tapçı (Muğla), mahkümların nafta ve sair işlerde iki gün çalışıp mahkü - miyetlerinden bir gün mahsup edilme si meselesine temas etti ve buna ait maddenin son fıkralarının kaldırl - masmı İstedi. Adliye encümeni adıma Fuat (Erzurum), mahkümlara veri - lecek cezaların nevilerini izah etti ve burada kabul edilen sisteme göre, Mmahkümlarm evvelâ tek hilcrede yat- maları, sonra ıslahı hal ettikçe de - rece derece cezasının hafifletileceği- ni, bir.gün çalışmasının dört gününe sayılacağını anlattı ve madde aynen kabul edildi, Devletin şahsiyetine karşı işlenen <ürümler bahsi görüşülürken: “Barç Türker (Afyon): Enciimenden bir sual soraca - hangi esas Üzerine konulmuştur? Bun Jar, 3 seneden 10 seneye ağır hapis, 200 den beş yiz liraya kadar para 'bir ceza olmalıdır.,, Adliye encümeni namma Fuat (Er. xurum): « — Devlet işine taallük eden suç- yer k kat tatbikat bize gösterdi ki, bazı hususat kanunun gösterdiği çerçeve AN SAĞLIK Güneş tipi Gelecek hafta güneş tutulacak di- A İN RR NAR bugünlerde güneşin her şeysi mo Kamutayın yaz tatili Bugün bazı mühim kanunlar kabul edildikten sonra Meclis Ankara, 11 (Tan) — Kamutayın yarınki celsesinde görüşülecek olan kanun Jâyihalarını hülâeaten bildiri- yoruz: 1 — Devlet müesseselerile Türk- ler veya Türk sermâyesile mütesek- kil şirketler tarafından satm alınan ticari gemilerle memlekette yapılan mümasillerinin gümrük resminden istisnasma dair kanun lâyihası, Bu lâyihaya göre bu gibi şirketler tarafından satm alman ticari gemi- lerle Türkiyede bunlar tarafından yeniden veya mevcut gemilerin bazı aksamından istifade etmek suretile yapılacak veya yaptırılacak ticari gemilere Tüzumu olan tekne ve maki | me aksam ve techizatile kazan, leva- zımat ve teçhizatı ve saire gibi âlât ve edevatı ve demirbaş eşya ve mef- Tuşatı yerli mallarından temini müm kün olanlar hariç olmak, faturaları Ekonomi Bakanlığınca tasdik edil - miş ve her gemi için bir defaya mah- sus olmak şartile 1940 mali yılı sonu- na kadar gümrük resminden muaf olacaktır. Bu suretle Şirketi Hayri- yenin kendi fabrikalarında yaptıra- cağı gemiler için hariçten getirtece- gi malzeme bu muafiyetten müstefit olacağı gibi, Van gölünde işletilmek | Üzere hariçten mübayaa edilecek ve ya dahilde yaptırılacak olan motörlü gemiler de bu hükümden istifâde e- deceklerdir. 2 — Cümhurbaşkanlığı filârmonik orkestrası teşkilât ve orkestra men- #uplarınn terfi ve tecziyeleri hak- kmdaki lâyiha, 3 — Vilâyetlerde bir seferberlik müdürlüğü veya memurluğu ihdası- wa ve İstanbula Ankara “MAyenerr kadrolarmın yenişletilmesine' dair kanun lâyihalarr. 4 — Mülga Seyrisefain idaresi me murlarından olup ta yeni teşekkül- lerde istihdam edilenlerden vefat e- denlerin dul ve yetimlerine istihkak kesbedecekleri tekalit maaşı üzerin- den ve mülga Seyrisefain idaresi te- kaüt nizamnamesi hükümlerine gö- re maâş tahsis ve bu maaşlarm İş- tihkak tarihlerinden itibaren mensup oldukları idarelerce tediyesine dair lâyiha, Bu memurlarm yeni idarelerde geçen hizmet müddetleri Seyrisefa- in İdaresinden aldıkları son maaş ile geçen fiili hizmet addolunacaktır. 5 — Denizyolları ve Akay işletme tatile başlıyor idarelerinin yaptıracakları gemiler i- sin 10 milyon liralık tahsisat veril - mesi hakkmdaki kanunun birinci mâddesinin değiştirilmesine dair o» lan lâyiha. Bu lâyihaya göre, sipariş bedelle- rinin taksitleri mutlak olarak 10 se- nede değil, en çok 10 senede ödene- cektir. 6 — Belediyeler imar heyetinin feri teşkilâtı hakkında lâyiha. Bü lâyihaya nazaran mezkür teş* kilâtta bulunabilecek. mühendis, mi- mar ve memurlarm Ücretleri beledi- yelere dağrtılacak temettü hisselerin den verilecektir. 7 — İhtiyat Sübay ve askeri me - murlar kanununun 14 üncü maddesi. değiştirilmesine dair olan lâyi - a. Bu lâyiha esaslarma göre meslek tahsilini Türkkuşu teşkilâtmda yapan € brövesini almış olan orta mektep mezunları ihtiyat sübay olabilecekle- rinden bunlar her sene bir ay pilot uçuşuna tabi tutulacaklardır. 8 — Istanbul telefon tesisatın te- sellüm ve işletme muâmelelerine dair lâyiha, Bu lâyihaya göre, İstanbul telefon servisi umum direktörlüğe bağlı bir direktörlük tarafından idare edilecek tir. Bü kanunun meşrinden İtibaren bir ay zarfmda hafıanın hazırlıyacağı ve bakanlar heyetinin tatbik edeceği yeni tarife tatbik mevkiine konacak - tır. 9 — Istanbul telefon müdürlüğü 1986 bütçe ve kadrosu, Bu müdürlüğün maaşlı memurları lâyihaya merbut bir cetvelde gösteril a KONACAK a Yy lerin kadroları bü seneye münhasır olmak üzere bakanlar heyeti tarafın- dan tesbit, olunacaktır. Direktörün as li maaşı 90, muavinin 80, santrallar âmiri, şebeke âmiri ve muhasebecinin. 70, işletme servisi âmirinin 55 lira olarak tesbit edilmiştir. 10 — Dahiliye Vekâleti merkez teşkilâtı ve vazifeleri hakkındaki ka- nunun bazı maddelerinin değiştirilme | sine ve kanıma bazi hükümler ilâve-! sine dair lâyiha. Kamutayda yaz tatili Ankara, 1i (Tan) — Kamutay ya da oldu. Eski müneccim iekimlerin yedi türlü insan tiplerinden (güneş tipi bile yeniden meydana çıktı, Va- kia şimdiki modern hekimler insan tiplerinin güneşle ay veya beş yıldız burclarmdan birinde hâsıl olmadan ileri geldiğini kabul etmiyorlar, On- ların fikrine göre insanın tipini ya- pan şey burç değil, dahili guddeler dediğimiz bezlerdir. Bu guddelerin kan içerisine gönderdikleri maddele- Te göre insan gilneş veya ay tipinde yahut beş büyük yıldız tiplerinin bi- rinde oluyor... Insanın tipini hasıl eden sebep her ne olursa olsun, güneş tipinde olan in Sanlar kendilerini mutlu sayabilirler çünkü güzel kadın veya güzel erkek dediğimiz insanların en çoğu o tipte- dir. Sayacağım şu karakterleri ayna nızda görürseniz siz de kendinizi rhut- lu sayabilirsiniz. Boy, ne pek uzun, ne de kısa. Tam güzel endam, Göğüs geniş ve öne doğ ru kubbeli. Bel ince. Bl ve ayak maf- salları ince. Yürüyüş kibar ve edal. Renk limon sarısı, fakat bazı yer- ler de penbe yahut biraz esmer. Göz- ler büyük ve zarif, badem şeklinde; gözlerin rengi esmer yahut kestane renginde; beyaz kısımları parlak, Da- ima sakin, tatlı bakışlı, fakat uzak- tan pek iyi görmezler. Kirpikler uzun ve kıvrık, Kaşlar uzun ve yay gibi. Burun doğru ve ince. Yanaklar etli ve dolgun. Ağız, orta büyüklükte; dudaklar birbirine müsavi ve biraz İle riye doğru uzamış. Dişler munta- zam, fakat pek beyaz değil, Çene yu- varlak ve biraz çıkık; kulaklar orta büyüklükte ve etli, başa yakın. Bo-| yun uzunca ve adeleli, Saçlar altın sa- rısı renginde yahut kırmızı değillerse açık kestane renginde, Ses pek kuv- İvetli olmaz, fakat güzel, sakin tatlı bir ses. Manevi karekterler: Daima zevk | sahibi. Gerçekten artistler bu tipte olurlar. Fakat, rivayete göre, güneş tipinde olanlarda parmaklar ince ve uzun olursa hiç bir şeyde muvaffak olamazlar. Muvaffak olmak için par- | gışkların ama hörma kik alamale lömem Biraz kibirli olurlar ve arkadaşla. rile birlikte değil, yalnız başlarma yükselmek isterler Huyları iyidir, ar- kadaşlarma karşı iyilik etmeği sever- ler. Fakat daima yükselmek arzuları her şey'den Üstün gelir. Onun için gü- neş tipinde olanlar sizden yüksek mevvkide olurlarsa sevininiz, arlkada- şınız olurlarsa dikkat ediniz, sizden aşağı mevkide olurlarsa Onlardan mutlaka çekininiz, derler. Hastalık istidatıarı: Hangi hastalı ğa tutulurlarsa daima şiddetli olur. Vüctlarnn bütün hücreleri her şey- den çabuk mütessir olur. En ziyade rm öğleden sonra tekrar toplanacak eldeki acele işleri - müzakere ederek yaz tatiline karar verecektir. RR RR NN Rİ İN Lİ a e < haricinde kalıyor. Ayni zamanda dev letin emniyeti hususunda da mühim bir tehlike teşkil ediyor. Bu sebeple Adiiye vekâletinin bu yoldaki hüküm leri tamamen değiştirmek hsusunda gösterdiği arzuyu encümenimiz, şük- ranla karşılamış ve ayni fikir dahi « linde hareket etmiştir. Biz, gerek hali hazır kanunumuzdaki hükümleri ve gerekse medeni memleketlerin bu yol da harp sonunda almış oldukları ted- birleri gözönünde tutarak yeni esas- lar ve cezai müeyyideler tesbit et- miş oluyoruz. Cezanın yapılan suçun nev'ine göre ağır veya hafif olması lâzımdır. Bugün her yerde bu esas kabul edilmektedir. Berç Türker: “— Bir azami ceza tesbit edilemez mi?, Fuat (Erzurum): “— Biz, muayyen cezaları müm- lemiştir. Doktor Hasan Vasfi (Balıkesir), fenni bir şekilde tesbit edilen bazı ha- yat! zaruretlere binâen, çocuk düşür. veya almak gibi müdahalelerin sayılıp sayılamıyacağını sor - , Fuat (Erzurum), çocuk dü- Suçları faslında cezanın arttı , fakat zaruretler için kanuna sarahat konmadığını, bunun suç teşkil etmiyeceğini ifade 526 mer madde görüşülürken adli- vi N ye encümeni maddeye: “Şapka iksa- sı hakkındaki 621 numaralı kanunlar Türk harflerinin Okabul ve tatbiki hakkındaki 1353 numaralı kanunun memnuiyet veya mecburiyetlerine mu balif hareket edenler, üç aya kadar hapis kararı ve 10 liradan 200 liraya kadar hafif para cezasile cezalandırı- lır.,, fıkrasının ilâyesini istemiş, tek- lif kabul edilmiştir, Küçük Antantın faaliyeti (Bayı incide) cekleri hakkmda devamlı şayialar nazarı dikkate almırsa bazı tehlike ve risklerden hali olmayan siyasi ve askeri bir faaliyet karşısında bulu- nulduğu hissi uyanmaktadır. Ayni zamanda bütün bu diplomatik gay- retler, oldukça kuvvetli bir endişeyi de göstermektedir. Bu endişe, herhal de küçük antant ve diğer devletler işaret | menfaatlerinin tezat ve tearuz halin- de olması ile izah edilebilir. Bu gibi taahhütlerin bittabi devletler için güç tarafları da vardır. Görünüşe na zaran Üç devlet, bu-gibi taahhütle - rin şümnlli üzerinde müttefik değil dirler. Mevcut bazı ihtiraz kayıtları- nı böyle bir vaziyetle izah etmek mümkündür. Zira her devlet, daha geniş taahhütler altma girmekten ise, evvelâ kendi menfaatlerini koru- mayı daha doğru bulmaktadır. Mu- hakkak olan bir şey var, oda Küçük antant devletlerinin istikbalinin, di- ğer devletler menfaatleri ile kendi menfaatleri arasmdaki tezat ve tea- ruzdan doğabilecek muhtemel anlaş mazlıkları nazarı dikkate almaktan ise, yalnız kendi hususi menfaatleri- kalb ve damar hastalıklarma tutulur- lar. Tansiyonları çok defn yüksektir, Kan hastalıkları owlarda olur. Sicak- lık dereceleri de yüksektir. Kan bü- cumlarma çabuk tutulurlar. Çafuk kan çıkarırlar. İki taraflı uzuvlerin- den biri hasta olunca, hastalık en çok Fransada grev müzminleşti Birçok merkezlerde grev yeniden şiddetleniyor Paris, 11 (A.A.) — Grev hareketi, uzayıp gitmektedir. Sebebi, ücretler baremlerinin tadili meselesinde yapıl makta olan münakaşalardır. Herne kadar şurada burada bilhassa made »İ Sanayi ve elbise fabrikalarmda bir takım uzlaşmalır yapılmış isede &mele, birçok yerlerde bu itilâfları tasdik etmiyerek greve devam et « mekte ve atelyeleri işgal eylemekte- dir. Bu sabah Parisin büyük kasap- hanelerindeki kasap çırakları ile ec- zahaneler müstahdemini grev ilân et mişlerdir. Bununla beraber hastala- ra ilâçlarm'hemen vaktinde yetişti- rilmesi hususu temin edilmiştir. Bir az sonra büyük bulvarlardaki kah - veler ve lokantalar kapanmıştır Grev cilerden mürekkep gruplar, ellerinde birtakım tabelalar olduğu halde 80 - kak sokak dolaşmaktadırlar. Bu ta- belalarda büylik lokanta ve oteller müstahdemleri ile bütün tütün ve İçki satış yerlerinde çalışanlar grev hareketine iştireke davet eden eüm- leler yazılıdır. Öğle vakti birçok lo- kantalar, kollektif mukaveleyi ve sendikalar şartlarını kabul etmiş olduklarını ve bunurf üzerine sendi- sar: kâğıtlar asmışlardır. Afişaj meselesi tahkikatı Belediye tahkikatına göre bu işte yolsuzluk yoktur BAŞI 1 Anadolu Ajansı tahsildarları tarafın dan tahsil edilmesi karar altma alın- mış ve keyfiyet o zaman gazetelerle de ilin edilmişti. Bugün Anadolu Ajansnm yerine gecen Vakit mües- #esesinin takip ettiği tahsil tarzı da budur. Gazetelerdeki neşriyat başla- yıncaya kadar belediye bu hususta Aâkadarlar tarafından hiç bir mü- ğı İçin sekiz buçuk sene devam eden bu tatbik tarznm orlada değişen hiç bir şeyi olmadığı halde birçok tenkitlere mevzu teşkil etmesindeki gebep anlaşılmamaktadır. Yukarıda da söylendiği gibi belediye, madde tasrih edilerek resmi bir şikâyet ve müracaat almamakla beraber bir kı- sım gazetelerdeki yazıları ve tenkit- leri nazarı dikkate alarak Vakit mü- essesesinin şimdiye kadar yaptığı muamelâtm büyük bir kısmını şu birkaç gün içinde tetkik ettirdi. Vâsıl olunan neticeler aşağıda sırasiyle işe ret edilmiştir: — * 1 — Müessese, belediye tahak- kuk dairelerinin belediye vergi ve resimleri kanununa göre tahakkuk ettirdiği ilân resmi ve tarifeye göre tesbit ettiği mikdarlar haricinde teş- bir ücreti olarak hiç bir tahsilât yapmamıştır. Bazı müesseselerden defa sağda olur, Bu söylediğim karekterler güneş tipi büsbütün saf ve hiç karışıksız olursa. Fakat, eski zamanların dört mizaçlarını bulmak mümkün olmadı- ğı gibi, yeniden meydana çıkan bu yedi türlü İnsan tiplerini de saf ve karışıksız olarak bulmak pek güç. Onun için aynaya baktığınız vakit, yukarıda söylediğim karekterlerin hepsini görmezseniz, meraklanmayı- nız, Onların bir kısmmı da görseniz yine güneş tipinde ve yine mutlu ola- bilirsiniz. Belçika zabıtasının müracaati , Brüksel zabıtası bundan bir müd- det evvel bir mücevher hırsızı yaka- lamıştır. Üzerinde yapılan araştırma da bazı kıymetli mücevherat bulun- muş, bu arada Türk saatlerinede rastlanmıştır. Bunun Üzerine Belçi- ka zabıtası bu saatlerin resimlerini çıkarmış, İstanbul Emniyet Direktör lüğüne göndermiştir. İstanbul zabi- tası, bu resimleri çoğaltarak muh- telif merkezlere dağıtacaktır. Ve an- cak ondan sonra, bu saatlerin Tür- kiyeden gidip gitmediği anlaşılacak ve vaziyet Belçika zabıtasma bildiri- lecektir, ni gözetmek kiyasetini gösterdikleri takdirde daha ziyade emniyet altm- da bulunacağıdır. Ancak böyle hâkimane bir hare - ket iledir ki, müvazenenin idamesi ve herkese karşı bir uzlaşma siyase- ti takibi kabil olabilir. ilk bakışta kabarık yekünlar göste- ren Ücret istenmesi, asılan ilânların çokluğundan ileri gelmiştir. Meselâ: Gazetelerin bu meyanda zikrettikle- ri bir müessesenin Hasan Ecza Depo- sunun şehrin on Üç mruhtelif yerinde beherinin eb'adı 18 metre murabba- ma kadar yükselen birçok reklâm tevhalârı vardır. 2 — Vine bir müesseseye birkaç tahalldar gelmesi de bu müessesenin &stığı levhaların şehrin muhtelif ta- hakkuk daireleri mmtakasında olma sından dolayı her levhanın fcretinin asıldığı mmtaka tahakkuk dairesi tarafından tahakkuk ettirilerek lev- ha sahibine tebliğ edilmesinden ileri 2 11-6.96 m Bazı yerlerde grev şiddetleniyor Paris, 11 (A.A.) — Bazı merker lerde, grevin genişlemiş (olduğu haber veriliyor. Liyon'da Berliye oto mobil fabrikasiyle, kimyevi müstah- zerler yapan bir şirket faaliyetlerini tatil etmişlerdir. Grev, Tuluzda, çid- detlenmiştir. Cezayirde ve Hüseyin Bey'de birçok mllesseseler kapanmış tır. Arras bölgesindeki maden ocak larmda bugün yeniden işe başlana- caktır.. Nantes'da bir şeker fabrika» siyle bir lâstik şirketinde işçiler tek« rar çalışmaya başlamışlardır. Bir patron ameleyi vurdu Versay, 11 (A.A.) — Grevin baş- langıcından beri ilk kanlı hâdise bu gün vukua gelmiştir. Bu hâdise, bir gemi inşaat fabrikasmda olmuştur. Fabrika patronu Alexandre Senegal, atelyeleri terketmek İstemiyen beş amelenin bu imtinaı karşısında kıza- rak bunlardan yirmi sekiz yaşındaki Marcel Göülhem İsminde bir amele- yi dört rovelver kurşunu ile ağır su- rette yaralamıştır. Yaralı, hemen has tahaneye götürülmüstür. Patron, ad yeye teslim edilmiştir. INCIDE kaveleye göre Vakit milessesesi tah“ sil edeceği ücretten muayyen bir nis bet dairesinde belediyeye hisse ver « meye mecbur olduğundan belediye « nin alacağr paranın bütçedeki mik - dardan ibaret bulunduğu yolundaki neşriyat doğru değildir. 4 — Ihbarnamelerde borcunu öde- fıkrası âfişaj hakkı- na aittir. Yalnız bir tertip hatası 0- Israk belediye kanununun 112 inel maddesi denilecek yerde 113 üncü mâddesi yazılmıştır. Bu ihbarname- ler bir tebliğ hududunu asla geçme- yip borcunu vermiyen mükellefler hakkımdaki kanuni takibat şimdiye kadar hiç bir İstisnasız ve tamamen belediyece ve kanunu mahsusuna tev fikan ifa edilmistir. 5 — Reklâm mahiyetinde yazı ve resimleri ihtiva etmiyer. levhalardan ve iddia edildiği gibi vitrinlerde teş hir edilen eşyadan Ücret istendiğine ve alındığına dair hiç bir kayda ve malümata tesadüf edilmemiştir. Vâ- ki ise” böyle bir talebe mavuz kalan vatandaşm belediyeye müracaat et- mesi Yizımdır. Hülâsa: Bugüne kadar yapılan tet 'kikat bu hizmetin kanunların bele- diyeye verdiği haklar ve salâhiyetler dairesinde cereyan ettiğini ve Vakit müessesesinin de mukavele büklüm- leri dahilinde hareket eylediğini gös- termektedir. Bu işte haksız bir tale be maruz kalmış ve kanun haricin de para ödemeye İcbar edilmiş vatan daşlar varsa açık olarak iddialarını belediyeye bildirmeleri kendilerini zarardan koruyacak en kestirme yol dur... Balkan Matbuat Konferansı açıldı gelmiştir ki gayet tabiidir. Bu ayni levha İçin birkaç tahsildarm gelmesi demek değildir. 3 — Vakit müessesinin ilân sahip lerinden alacağı paranın mikdarı muhtelif neşriyata göre beş yüz bin liraya kadar çıkarılmış ve buna mü kabil bu işten belediyenin alacağı pa ranm bütçeye mevzu altı bin -İlra - dan ibaret kalacağı yazılmıştır. Her sene bütçesine konan varida- tın mikdarı bütçe usullerine göre geçmiş seneler yaridatına kiyasep tahmin edilir. Tahsilât, bütçede yar zılı varidatm mikderile mukayyet değildir. Tahsilât birçok zamanlar, birçok kısımlarda muhammen mik - darı geçeceği gibi bazan noksan da olabilir, Bu iş için bu sene bütçemiz- konan muhammen varidat gazete- lerin yazdığı gibi altı bin değil, se - kiz bin liradır ve geçmiş senelere na- saran tesbit olunmuştur. Vakit mü- essesesile belediye arasmdaki mu » Bükreş, 11 (A.A.) — Balkan An- tantı matbuat konferansının Türk, Yunan, Yugoslav murahbas heyetle- ri'bu sabah Bükreşe geldiler. Murah- hâslar istasyonda Türkiye orta elçisi ile Yugoslavya ve Yunan işgüderle- ri, Romanya murahhasları heyeti a- zasından matbuat direktörü hazne le gazeteciler tarafından karşılandi- lar. Murahhaslar öğleden evvel meç- bul askerin mezarma bir çelenk koy nutku İle açılmıştır. Bütün Romsn- ya matbuat: konferans münasebetile hararetli makaleler neşrediyorlar. Gla DE Sofyada grev Sofya, 11 (A.A.) — Sofyada bulur nan bütün ayakkabı fabrikaları ilân etmişlerdir. ında yapılacak muame © HE SANIYAN BASE SİSE