8 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

8 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

mmm $-7-986 SON (HABERFe Tarım kredi kooperatifleri Kabul edilen nizamname ile köylü zararlı Ankara, 7 (Tan) — Tarım ve kre di kooperatifleri kanunun 4 ncü mad- desine göre ziraat bankası tarafım - dan hazırlanan nizamname Bakan - lar Heyetince kabul edilmiştir. Köy- Tümtürün hayatında büyük bir devrim yapacak olan ve Üzerinde uzun za - mandanberi çalışılmış bulunan tarım kredi kooperatifi kanununun en iyi ve verimli şartlar altında tatbiki i- çin hazırlanan bu nizamname köylü için esaslı ve faydalı hükümleri ihti va etmektedir. Kooperatiflerin vazifeleri krediden kurtarılıyor de ticaret ve komisyon yapmaması ve başka bir kredi kooperatifinin or tağı olmamağı şart olacaktır. Asgari sermaye bin lira olacak Kooperatifin kurulabilmesi için or tak sayısının en az 30 olması lâzım - dır. Kooperatifin en az sermayesi 1000 Tira olacaktır. Bir hisse 20 Jira- dır. 200 liraya kadar olan krediye mukabil bir hisse sahibi olmak ve müteakip her 200 liraya mukabil de ayr: bir hisse sahibi daha olmak şart olacaktır. Bir ortağın hissesi 25 şi Kooperatifin vazifesi ortakları. İ geçemiyecektir. Ortaklık paynın en ax nn mahsllerini ıslah etmek, artır - İ devrinde biri kooperatife girerken ve mak ve kıymetlendirmek için ucuz istihsal kredisi açmak, orta mils - tahnilleri zararlı kredi borçlarma başvurmaktan alıkoymak ve böylece Yurt içinde ve dışımda rekabet kabili Yetini çoğaltmak olacaktır. E müs tahsilin kooperatife ortak olabilmesi İçin muhitinde itimada değer olarak tanmmış olması, iflâs etmemiş ve mahküm olmamış bulunması kredi kooperatifinin bulunduğu mtakala- ân toprağa sahip olması,kooperatif Ortaklarnm zirat mahsulleri üzerin. rilecek, kalanı 7 senede ve müsavi taksitlerle kabul olacaktır. hisseler satılamıyacak Ortaklarm ödenmiş ortaklık pay- İsrma verilecek faiz miktarmı zira - at bayikası tesbit edecektir. Ortak - lık payları ortakların borçları için haciz olunamıyacaktır. Paylar, koo - peratife rehin edilmiş sayılacak ve hiçbir suretle başkasına devroluna - mıyacak ve satılamıyacaktır. Danzig işi sarpa sarıyor ! Plebisit yapılı rsa Almanya ezici ekseriyet kazanacak Lehsitan, bu işte zayıf davrandığı takdirde, İngiltere meseleyi Uluslar Kurumuna verecek BAŞI 1 ket kabul etmesini tavsiye etmiş ol. deklarmı baratın, İ a atfen bild Creiser Danziğe döndü “Berlin, 7 (A.A) — Greiser, bu ge- ©e Denzige dönmüştür. Diplomasi mahafili, Danzig statü- sünün referandum yolu ile tadil ve islâh edilebileceğini tahmin etmek- tedirler, Foster'in (geçenlerde Bar- linde Hitler ve Goering ile görüştü- ğü zaman onlara bu şekli tavsiye et- miş olduğu söylenmektedir. Alman mahafili, böyle bir referandum neti- “#sinde Almanyanm geçen sene e Ye'de yapılan plebisitte kazanmış ol- duğu ekseriyet kadar ezici bir ek- seriyet kazanacağına kani bulunmak tadırlar, İngiltere Almanyanın niyet ve tasavvurlarını bilmek istiyor Londra, 7 (A.A.y — Biyasi maha- fil, çu ifşantta bahımmaktadır : Greiser'in “Alman milleti name $öz söylemkte olduğu” suretindeki lddlasr, Hitlerin kendisini yalnız Ak manyanm değil, Dantzig, Memel A- vusturya ve Çekoslovakya akalliyet- leri de dahil olduğu alman dili ile konuşan bütün nüfusun o mümessili talâkki etmekte olduğu manasms gelmektedir. İste, dün öğleden sonra akdetmiş ve bilhassa Dantzig mese- lesinin tetkikine tahsin eylemiş ol- duğu celsede kabinenin vasıl olmuş bulunduğu netice budurı Kabine, 1. — Eden'in Cenevre İçtimeları- ma dair olan raporunu dinlemiş ve tasvib etmiştir. 2.— Dantzig meselesini tetkik et- miştir. 3.— Yakmda toplanacak olan Lo- karnocular konferansı hakkmda mü- zakerelerde bulunmuştur. “ Söylendiğine göre kabine, Dantziğ de müdahalede bulunmak (işini Le- histana bırakmağa karar vermiştir. Çünkü, Varşova hükümeti, geçenler- de Almanyaya karşı azimkârane bir bulunmuncr. igilese Müktemtie: uştur. İngiltere hül i, histan sözünü tutmadığı takdirde, meseleyi yeniden Milletler Cemiyeti- Be arzedecektir. Her halde Daniziğ meselesi, Brlikselde aktedilecek olan Lokarnocular konferansı müzakere lerinde mevzu teşkil edecektir. , İngiltere hükümeti, Almanyanın tiyet ve tasavvurlarmı o öğrenmeği siddetle arzu etmekte ve Almanya- sın Lokarnocılar konferansının ikin- “i safhasında konferans messisine INCIDE iştirake davet edilmesi: AH tabriri kak nazarile bakılmaktadır i İsteyecek- bi kâfi gör- konferansda şifahi izahat verilecek» tir, Diğer taraftan öğrenildiğine göre karnocıların Ingiltere hükümeti, Lsl konferansınm yalnız Lokarno temi- patı ihyası işi ile uğraşmakla ik- tifa etmiyerek Avrupaya ait umumi işlerle de meşgul olmasını arzu et- mektedir. Bir itilâf hasıl ihtiyaten alinmış olan tedbirler baki olacaktır. Avrupaya ait işlerin halli hususu- na Almanyanm iştiraki çök arzu ©- dilmektedir. Fakat Almanyanm İn- giliz sualnamesine vereceği sarıh bir cevab — hiç olmazsa gifahi olsun — bu iştirak için lâzım bir şart sayrl- maktadır. “Danzig meselesi muahede ile halledilmiştir!,, Londra, 7 (A.A.) — Evvelce bir çok defalar Almanya lehine müdaha- lelerde bulunmuş olan mebuslardan Sandy, dün Avam Kamarasında Dantzig meselesinin bir plebisist ya- pılmak suretile halledilmesi teklifin. de bulunmuştur, Eden, şu cevabı vermiştir: . “ — Sandy'nin bu meselenin bir muâhöde ile halledilmiş bulunduğunu ve İki alâkadar devletin Almanya ile Lehistan olduğunu unutmaması lâ- zımdir.,, Diğer bir mebus, hükümetin Al- manyadan Rhin mmtakasının tshki- matıma dair bir şeyler sorup soramı» yacağını öğrenmek istemiştir. Eden, şu cevabi vermiştir: “e Almanya ile umumi müzake- reye girişmek ümidinin beslenilmek- te olduğu bir sırada bu meseleyi ay» rıca ortaya stmanm mevsimsiz ol duğu mütalsasmdayım. Berlinde görüşmeler Berlin, 7. (A.A.) — Fransız sefiri Andre François Poncet İle İngiliz | ransının bu aym arasında rin ln Sri nezaretine gitmişler ve orada - ser'in Cenevrede söylemiş olduğu nu tuk hakkmda Von Neurath ile gö- rüşmüşlerdir. Danzigte tedbir alınıyor ! Dantziz, 7 (A.A.) — Milletler Ce- unâ unda — bu (kadir, Samsun muayene memurlü"- TA İsmet İnönü bugün şehrimize geliyorlar Ankara, 7 (Tan) — Başvekil Is - met İnönü birkaç gün kalmak üzere bu akşam İstanbula hareket etmiş - tir. Başvekil, istasyonda Bakanlar, saylavlar ve hükümet erkân: tarafm dan uğurlanmıştır. Maliye teşkilâtı | İstanbul ve taşra kadroları hazırlanıyor Ankara, 7 (Tan) — Finans Bakan lığı teşkilât nizamnamesinin meriyet mevkiine girmesi Üzerine hazırlıkla- ra başlamış bulunmaktadır. Bakan- lik önümüzdeki giinlerde merkez teş kilâtmm kadrolarını tesbit ve tayin- leri ikmal etmiş olacaktır. İstanbul Finans teşkilâtı Temmuz sonlarına doğru, taşra teşkilâtida Ağustos içinde bitirilecektir. Taşra teşkilât kadrolarmm, ihzarma başlanmıştır. Kadrolar, vilâyetlerin gelirleri gözö- nüne alınmak suretile hazırlanmakta dır. Nizamnamenin meriyete girme- 8i üzerine bugün Diyanet işleri mu- hasebe direktörlüğü lâğvolunmuş ve bu iş Finans Bakanlığı muhasebe direktörlüğüne, lâğvolünan harita u- müm direktörlüğü muhasebe işleri de Milli Müdafaa Bakanlığı muhase. be direktörlüğüne, yine lâğvolunan iskân muhasebe direktörlüğü de Sıh hiye muhasebe direktörlüğüne bağ- lanmıştır. Bu muhasebelerin direktör ve memurları başka yerlere tayin 0- Tunacaklardır. Gümrük memurları arasında tayinler Ankara, 7 N Üniversitedeki ecnebi profesörler Nisen'in ölümle netice- lenen ameliyatı etra- fındaki dedikedular | Yeni Üniversitenin temelleri kuru lurken takip edilen başlıca prensip- lerden biri de Üniversiseye mtimkün mertebe fazla mikdarda tanımmış ve mütehassıs ecnebi profesör celbet - mekti. Filhakika o z&man bu işle uğraşan lar bü yolda epeyce ilerilemişler ve | 6 zaman Almanyadaki vaziyetten de istifade ederek bir hayli ecnebi pro- İ fesör getirtilmişti. Yeni Üniversite - de tedrisnta başlanıldıktan sonra bu ecnebi profesörler yüzünden zaman zaman bazı hâdiseler olmuş ve kapa tılmıştı. Fakst geçen şubatta dü rek ayağı kırılan ve buraya teda getirtilen Manisa hastahanesi sert: İ yakından alâkadar eden bir mahiyet te hâlâ devam etmektedir. Malüm olduğu üzere Manisa ser. İ tabibi Muhlise Profesör Nisen tara- fından bir ameliyat yapılmış, mütea- kıben kemik dikilmiş, hastahanede toğaviye alınmış, fakat o sıralarda Nisen ilmi bir konferans vermek üzere Romaya gitmiş, hastanın teda- visini muavinleri Fahri ve Bürhsned dine tevdi eylemiştir. Fakat bir hafta kadar bu muavin. lerin nezareti altında hastahanede yatan Muhlisin sıhhi vaziyeti gün geçtikçe vahim bir şekil almış, bu- nu gören Muhlisin eşi kocasını ope- ratör Mim Kemale götürmüş, Mim Kemal hastanın ihmal edildiğini ve geç kalındığını ve bundan dolayı ü- mitsiz olmakla beraber müdehalel tibbiyede bulunulması lâzım olduğu nu söyliyerek ameliyat yapmış ise de basta ölmüştür. Bu vaziyeti öğrenen Muhlisin eşi, kocasınm O ölümünde (Nisen) âmil olduğunu düşünerek müddeiumlmiliğe müracaat etmiş, İş Tibbi âvale edilmiş, fakat Tıbbı Adli ortada bir suç görmemiş, bunun üzerine kadın Adliye Vekâle- adliye ğuna İnebolu muayene memuru Te - mel tayin olunmuşlardır. Mahküm edilmiş bir millet namına (Başı 1 incide) oluncaya kadar | nan yegâne gazete, Nevs Chronicle- dir. Bu gazete ezcümle diyor ki : “ Şurası muhakkakdır ki herkes- ten evvel ticari mübadeleleri yeni- den tesis edenlerin daha müsait eko- nomik şartlardan istifade edecekleri ümidile devletlerin o Italyaya karsı yapılan tazyikin kaldırılması husu- sunda hayasızca biribirlerile yarışa çıkacaklarına şahit olacağız. X Milletler Cemiyeti o Asamblesinin Habeşistanda göreceği işler için muh taç olacağı yardımda bulunmak Üze- re henüz bir karar ittihaz etmemiş olduğunu kaydetmek muvafık olur... İngiliz halkı Habeşlere 100 bin Sterlin teberrü etti Berlin, 7 (Tan) — Habeş Impara- torunun omüsasdesile Londradaki Habeş elçisi Dr. Martenin İngiliz milletinden istediği 2 milyon sterlin İane, büyük bir alâka uyandırmıştır. Elçinin neşrettiği beyanname tis- tünden daha 24 saat geçmemiş ol mâasma ramen, İngiliz halkı 100 bin sterlin teberrii etmiştir. Volkszeitung ve Dantziger Volkstim- me gâzeteleri polis tarafından mü- tine başvurmuş, vekâlet bu müraca- atı derhal nazarı dikkate almış, işin tetkiki için Dr. General Besim Ömer, Akil Muhtar, Operatör Ahmet Ke. mal ve Ali Riza Faikten mürekkep bir ehli hibre teşkil etmiştir. Bu ehli hibre tetkiklerini bitirmiş, raporunu yazmaya başlamıştır. Rapor buğün- e alâkadarlara verilmiş olacak - tır. Bittabi işin suç noktasından tet- kik ve takibi adli bir mesele oldu- ğu gibi ehli hibrenin vardığı netice de ancak ve usulen mahkemede öğ- renilebilecektir. Yalnız bu hâdise esna se necnebi profasörler aleyhine mev- cut cereyanı kuvvetlendirmiştir. Hat tâ bu yüzden Profesör Nissen ile Ni- #aiye Profesörü Lipman'ın mukave- lelerinin feshedilecekleri ve gelecek tedris yılından itibaren Üniversitede ki derslerini başkalarına terkedecek leri söylenmekte idi. Hattâ muhte. lif fakültelerde yapılacak ıslahatı tet kik edilirken Tıp Fakültesi hakkm- da fikirlerini söyleyen “Nisen” in tek Mfleri de Tıp Fakültesinin diğer pro fesörleri arasında derin ve siddetli bir ihtilâfa yol açmıştır. Çünkü Ni- #en tıbbin muhtelif şubelerine ait cerrahi ktsımlarının kendi idaresi al tında birleştirilmesi fikrini müdafaa etmiştir. Bu fikir kabul edildiği tak- dirde üroloji ve niasiye cerrahiye Ait tedrisatta Nisenin idarre'raç birer doçent marifetile tedvir edilmiş olacaktı. Fakat bu teklif kabule şa amm duğunu, ancak bunu kuvvete müra- caatle değil, daha mahirane bir ta- sadere olunmuştur. Lokarnocular bu ayın 15i ile 20 si arasında toplanacak Brüksel, 7 (A.A)*— Dün ak- şemki nazırlar meclisinin toplantı sından sonra, Lokarnocular konfe- on beşi ile yirmisi Brtiksel'de aktedileceği te- Ye emiştir, yi 'an Zesland, bu toplantıda Ve re müzakerelerile beynelmilel vazi- yet hakkında izahat vermiştir. Almanya bazı mahirane usuller kullanıyormuş ! miyeti fevkalâde komiserinin otunu | Parla, 7. (A'A.) — Plerr Bernus, ğu bina ertafına nöbetçiler konmuş- tur. Greiser'in Milletler Cemiyeti Kon- gseyindeki nutkunu tenkit eden mü- halefet gazetelerinden oDantşiger Journal gazetesinde Dantziz hakkın- daki müzakerelere dair mütaleslar yürütmektedir. Mumaileyh, Alman. yanım pek yakm zamanda bu arazi- ye tamamile el komak niyetinde ol- kım usüller kullanarak yapacağını yazmaktadır. Bernus, Hitlercilerin o Dantziğ ve Avusturyada kullanmakta oldukları imei arasında yakınlık görmek» r. Her iki yerde de Almanyanın bu anda başlıca kaygusu, Hitlerei un- surlarm dahilde nüfuz ve hâkimiye- ti ele geçirmelerini temin etmektir. Bundan başka her iki mmtakada o mmntakaya komşu (bulunan ve ora- nın Almanyaya doğrudan doğruya veya dolayisile irtibatına muhalefet edebilecek olan devletin bitaraflığını elde etmeke Almanyanın takip et- mekte olduğu bir gayedir. Bu dev- İetler de Avusturya o meselesinde 1. talya ve Dantzig işinde Lehistandır. Şimdiye kadar Beek, bu manevrayi teshil eder gibi görünmüştür. Bu si- yaset, her türlü tertibden mahrum karma karışık bir politikadır. bibi Muhlisin ölümünden çıkan dedi | kodu bütün Üniversite mensupları | Bazı profesörlerin mukavelelerinin |feshedileceği haberi doğru değil | Profesör Nisen İ yan görülmemiştir. Nisenin, Muhlisin vakasını takip e- den bu teklifini Edebiyat faktlitesin deki ecnebi profesörlerden birinin Üniversitedeki Türk doçentleri işe ya ramadığından bahisle ecnebi doçent- ler celbedilmesi hakkındaki teklifi takip eylemiş ve üst üste gelen bu bâdiseler mevcut soğukluğu ve dedi, koduyu arttırmıştır. Bunun Üzerine dün salâhiyettar makamlar nezdinde tahkikatta bulunduk. Aldığımız ma- lümata göre evvelee celbedilen Üni- versitedeki ecnebi mütehassıslarla yapılan mukaveleler ya beşer veya onar seneliktir. Binaenaleyh muka- veleleri üç sene olan, ecnebi profe- sör yoktur. Ancak © zaman üçüncül sene nihayetiryle ecnebi profesörle- Vİ fesh için müracaat etmek hakkı verilmiştir.Şimdiye ka- dar edebiyat fakültesi profesörlerin den Spitzer bu Bakkını kul ve ahirer Amerikaya gitmiştirBu itibar la mukavelesi bitmiş veya bitmek ü- olan hiç bir ecnebi profesör mev olmadığından Nissen veya Lip- man g Kr İmda dediko du olan profesörlerin fasliyetine önü müzdeki ders yılından itibaren niha- yet verileceği hakkmdak! haberler doğru değildir. Ve bütün mevcut ec» nebi profesör veya Ordinaryüs pro- fesörler mukaveleleri hitam bülunca ya kadar kürsülerini muhafaza ede- ceklerdir. Yalnız Üniversiteye yeni- den ecnebi profesör veya doçent cel bi hakkındaki haberler katiyen varit | değildir. Elyevm Üniversitede felse fe tedris etmekte olan Raynbah'ın, haddi zatmda fizik profesörü olduğu ve fakat vaktile yanlışlıkla felsefeci olarak getirtildiği ve bu seneden iti- beren kendisinin Fen fakültesine ve- rileceği hakkındaki iddialara karşı salâhiyettar bir zat demiştir ki: — Vaktiyle Maarif Vekâleti bura- ya celbettiği profesörler hakkında evvelce inceden inceye tetkikler yap- Miş, vaziyetlerini stisaslarını öğren miş, sonradan cetbetmiştir. Şimdi böyle hir iddiada bulunmak yersiz. dir. Diğer taraftan Üniversite rek - Üniversiteye ait bu gibi ba berleri gazetecilere kimlerin sövle « mekte olduğu hakkında esaslı suret te tahkikata başlamıştır. Bu tahki - kattan müsbet bir netice alımacak olursa alâkadarlar tecziye edilecek - lerdir, Üniversitede yapılacak ıslahat Bir müddetten beri Ankarada bu- lunmakta olan Üniversite rektörü Cemil Bilsel düy şehrimize dönmüş- tür. Rektör Üniversitenin geçen ted ris yüma ait verimlerini bitün tat. silâtile Maarif Vekiline izah etmiş - | idi tir. Ayni zamanda gelecek tedris yı- Imdan itibaren mühtelif fakültelerde yapılması Üniversite erkânmca lü - zumlu görülen değişiklikler hakkın » daki projeyi Maarif Vekiline vermiş» tir. Maarif Vekâleti Teşrinievvelden itibaren Üniversitede tatbikr düştünü len tadilâtı tetkik etmeğe başlamış- tır. Üniversitece teklif edilen husu- sattan hangilerinin tatbik mevkiine konulabileceği ancak bu tetkiklerin sonunda anlaşılabilecektir. Bu iti - barla heniz kat'i birşey olmamakla beraber Hukuk Fakültesinin dört se neye çıkarılması hemen kemen mu- hakkak gibidir. Maarif Vekâletinin tetkiklerini Ağustos içinde bitirece- 8i ve 1 Eylülden itibaren Üniversi- tede yapılacak ıslahata başlanılaca» Ğı ümit edilmektedir. 7 Kadınlar kamarası Çarşaf, pece ve başörtüsü kalkıp ta kadmlar medeni kılığa girdikleri zaman sandık ki; kadınlık ve kadm. Uığm bütün örfi ve fiziyolojik husu - siyetleri de birlikte kalktı. Ve on - dan sonra tramvaydan ön perdeyi, trenlerden kadın kompartimanlarını ve vapurlardan da kadın kamarala « rmi kaldırdık. Gerçi tramvaylardaki perde biraz gülünç bir tedbir İdi ve esasen pek te tatbik edilemiyordu. Lâkin tren ve vapurlardaki kadm yerlerinin er. kekler tarafmdan — Hâlâ mı harem selâmlık?, diye Mâübaliyane ve medeni kaygulardan !daha başka tecessiis duygularile- iş- gal altma alınması doğrusu pek te hoşa gider değildi. - Eh! Daha Uk günlerdir, elbette bir durgunluk ve itidal devresi ga « lir!.. diye ümitlenerek bekledik dur- «duk. Kim bekledi durdu? Siz, ben ve kadınlar... | HANA aldıran ve anlıyan yok! Çoğu | daha yarı hattâ üçte bir ömrüne var- mamış çağda hirtakım yolcular bil. hassa şirket vapurlarınm kadmlara mahsus olan kıç salonuna garip bir esrar İle rağbet etmekte ve bazen bu rağbet salonu yalnız erkeklere mah- sus bir kahvehane haline getirmek » tedir. Ey erkekler!.. Bilmez misiniz ki, kadının erkeğe nazaran birtakım zâ- afları vardır. Bunlardan söylenebi - len birkaçını aşağıya yazayım da ba» ri unuttunuzsa aklınıza gelsin! 1 — Kadın çocuklu ve emzikli 0- Tur. Erkek yanmda göğslnü açıp 60- cuğunu emziremez, 7 — Kadm terlemiş bulunur, er- kek gibi göğslinli bağrını açıp terini silemez. 3 — Çorabımm dizbağı çözülmüş olur. Eteğini kaldırıp erkek yanında | çorabını düzeltemez. | 4 — iskarpini ayağını sıkar, We - | kek yanmda ayakkabısmı çıkarıp 2- yağmı dinlendiremez. 5 — Muaşeret âdabına riayet et- mesini istiyen pek çok kadınlar ve bilhassa genç kadınlar erkek yanın. da sigara İçemezler, Fakat kadın sa- lonunda, ve kadınlar arasında iğör - ler, 6 — Ve nihayet modern kadın muttasıl yüzünü, gözünü, şapkasmı, saçını, boyasını düzeltmeye, rötüş etmiye mecburdur. Bunu da erkekle. rin yanmda yapması muvafık ol- maz. İşte kadınlara vapur ve trenlerde bir ufak kısım ayırmağa bizi cebrede- bilecek şeylerden bir kısmını yazdın. Umarım ki, Şirketi Hayriye bu man- tıki mülâhazada benimle bir fikirde | olur da salonlarm üstüne (buraya yalnız kadmlar girebilir) diye birer levha koyar ve bu levhayı görme - Yip giren erkekleri de dışarı çıkmıya davet etmelerini memurlara emre » der, Akay da ayni maksatla kadmiara bir yer tahsis edip medeni bütün memleketlerdeki nakil vasıtalarında bulunan bu tedbiri almamış olmak nokuanmdan kurtulur. Manş kanalmı iki defa geçtim. Her ikisinde de başlıca bir kadın olan 2- namla beraberdim. Onu yerine yer - leştirip te biraz yanında dururken yolculara hizmetle mükellef bir ks dın gelip: — Burası kadınlara mahsustar. Lütfen çıkımız! Dedi. Annemle beraber bulunma- ya ve icabi halinde ona hizmete mec- bur olduğumu söylediğim zaman: — O hizmeti ben yaparım. Maale- sef burada duramazsınız! diye beni kadın salonundan çıkmıya icbar etti, Bu vapurlardan birisi Fransız, di- geri Ingiliz kumpanyasma ait oldu - una göre bu bir muhafazakârlık de Zil hakiki ihtiyaç mahsulü bir itiyat Biz Manş vapurlarmda kadın 4sl0- İhuna acaba gitsek bizi cıkarmaya te İşebbls etseler: — Hâlâ mı harem selâmlık?, mi diyeceğiz? Artık bırakalım da şu ka» dınlar biraz rahat etsinler! B. FELEK . Küşük Haberi | Ankara: 7 (A.A.) — Iç Bakanlık direktörler encümeni mürteşar Sab- ri Çıtak'ın reisliğinde toplanarak | muhtelif kanunlarm tatbikinden & ) nan neticelerle Kamutayın bu devre sinde çıkan kanunlarm tstbiki etra- fında müzakerelerde bulunmuştur. * Ankara, 7 (Tan) — Üniversite rektörü Cemil bu sabah tayyare ile Istanbula dönmüştür. 7d