11 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

11 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

— Dil Kurultayına hazırlık TAN Tenelis iii yangın Tezlerin başlıca mevzuu Bir ev yandı, bir itfaiye Güneş :Dil teorisi olacak çavuşu feci şekilde öldü Başı 1 vorlarmda arsrulusal tanınmış büyük ressamların tabloları asılı bulunan muhteşem salondan geçtim. Ve Türk Dili Kurumu Genel Sekreterinin oda- dim. İardanberi saygr ile tanıştığım ve eski bir gazeteci olan genel sek- reter, Burdur Meb'usu Ibrahim Nec- mi Dilmen, tıpkı matbaada olduğu gibi, kollarını dirseklerine kadar sr- vamış, kendisine mahsus asabi bir titizikle çalışıyor. Yanındaki büyük #alonda yazı makineleri tıkır tıkır İşliyor. Ibrahim Necmi Dilmen. bana he- men bir sigara sundu. oVe iki sade kahve söyledi. Şimdi Kurultay ve dil isleri üzerinde konuşuyoruz. Ev- velâ ben, sorgularımı birer birer göz önüne koydum. İbrahim Necmi Dil men, büyük bir ilgi ile dinledi; ve bu işlerin çok bilgini olduğundan gayet etraflı anlatmağa başladı: Ucüncü Türk Dili Kurultayı 24 Ağustos pazartesi günü saat 14 te Dolmabahçe sarayında açılacak ve beş altı gün sürecektir. Kurultay ha- urlıkları üç kısımda toplanabilir: 1 — Kurultaya üye ve dinleyici o- larak geleceklerin listelerinin yapıl masr; 2 — Kurultayda okunacak tezle. tin toplanması, gözden geçirilmesi ve karar altına almması; 3 — Kurultaya kadar arkası alm- masi gerekli baskıları yürütmektir. Kurultaya gelecekler Kurultaya gelecek olanlar üç ki- sımdır: 1 — Kurumun davetlileri, 2 — Kurumun üyeleri, 3 — Dinleyiciler. Kurumun davetlileri, hükümet ve ordu ileri gelenleri, Üniversite vet surları, gazeteciler ve yabancı bü - ginlerdir. Kurumun üyeleri; Birinci ve İkin- ci Kurultayda üye olarak bulunanlar. çalısma kollarında üyelik edenler, Üyelik isteyip kabul edilenler ve dı- gerı teşkilâtımız olan Halkevlerinin göndereceği delegelerdir. Bn iki ta. kımın dışında kalanlar da dinley lerdir. Kurultay konuşmaları radyo de yurdun her yerinden dinlenebilecek- tir. Eğer Kurultay salonu davetliler ile, üyeler ile dolarsa dinleyiciler es- ki merasim salonuna almacaktır, ora da radyo tertibatı bulunacaktır. Kurultayın ruznamesi Kurultayın rüznamesi dur: Kurum başkahı bir söylevle Kü- Fultayı açacak, bundan sonra Kurul taya bir başkan, iki asbaşkan ve dört sekreter seçilecektir. Kurultayın ilmi ve idari komisyonları da seçil - dikten sonra kurumun iki yılık ça- lışmaları ve işleri hakkında hazırlı- nan genel rapor okunacaktır. Komisyonların çalışması İlmi komisyonlar dört tanedir: 1 — Güneş - dil teorisi ve dil kar- gilaştırmaları, 2 -- Gramer < sentaks komisyonu, 3 — Terimler (ıstılahlar) komis- yonu, 4 — Filoloji ve lügat komisyonu. Idari komisyonlar da: 1 — Tüzük (nizamname) komis - yonu, 2 — Önergeler ve dilergeler (tek- Wer ve takrirler) komisyonu, 3 — Bütçe komisyonu olacaktır. Bu komisyonlar, sabahları ve ak- gamları çalışarak raporlarını Kurul- tayın son toplantısına sunacaklardır. Genel rapor okunduktan sonra Ku - rultay toplantılarını konulacak sıra Üzerine okunacak tezler işgal edecek- tir. En son toplantıda komisyon ra- porları karara bağlanarak yeni gö- nel merkez kurulu seçilecek ve Ku - rultay kapanacaktır. Güneş - Dil Teorisi Şimdiye kadar arkadaşlardan ve dışardan epeyce tez gölmiştir. Daha bazı arkadaşların da tez hazırlamak- ta olduklarını biliyoruz. Bu Kurul taydı lerin başlıca mihverini Türk dileiliğinin yeni ve orijinsi bir bulu- şu olan (Güneş - Dil Teorisi) teşkil edecektir. Yabancı bilginler gelecek Kurultay için Avrupada dil va hil. hassa türkoloji işlerile uğraşanlardan birkaç zatı davet ettik. Ötedenberi İlmi münasebette bulunduğumuz Sov- yet ulüm akademisi geçen Kurultay- da olduğu gibi bu Kurultaya da de. kisaca Şu- INCIDE lege gönderecektir. Onlardan başka Londra Şark Dilleri Okulu Direktö- rü Sir Denisson Ross, Paris Şark Dilleri Okulu Türkçe Profesörü Mr. Jean Deny ve Viyanadan Dr. Kıver.| giç, Budapeşte Universitesi Profe - sörlerinden Mr. Nemeth, Varşo Fa- kültesi Türkoloji Profesörü M, Zi çakovski geleceklerini bildirmişler - | dir, Başka bazı yabancı bilginlerden | de cevap beklemekteyiz. Bu bilginlerin Kurultayda Türk ve| Avrupa dil bilgisi arasmda daha ya-| lan bir anlaşmaya faydalı olacakla- rn: umarız. Sunulacak eserler Kurultaya sunulacak eserlere ge -| lince: Kurumun geçen Kurultaydan- beri çıkardığı bültenler, kılavuzlar, Tbnümühenna Lügati, Elidrak Haşi- yesi, Türkçe mâni el yazıları, Türk fönetiği eserleri vardır. Eski Türk yazıtları ve atalar sözü kitapları da basılmaktadır. Bunlar dan başka kurum üyelerinden olan Ankara Di, Tarih, Coğrafya Fakii)- tesi Türk dili profesörlerinin ders| notları da Kurultay azalarma dağı. tılacaktır. Bir de Anadoludan top lanmış türkçe sözlerin hepsini içine alacak bir (derleme dergisi) hazır- Ismaktayız ki, bunun besilabilecek bir kısmını da Kurultaya sunacağız. Torahim Necmi Dilmen ile konuş mamız bitti, Esasen o kadar mesgul- di ki, daha fazla yoramazdım. Ben, ayrılıyordur line Kurultayda bu- lunmak istiyenlerden gelen mektup. larla dolu bir karton koydular. On- ları ait oldukları masalara. havele ederken bana dedi ki: Türk Dili Kurumunun bu geniş ilgi kartısmda- ki sevineimin büyüklüğünü dille an- latamam, — Tevfik Necati KOZOL Pazar günler! açık kalma Yeni mali yıla ai* ve pazar günleri açık kalmaya mahsus ruhsatiyelerin tebdili için verilen mühlet, bitmiş ol- düfundan “geçen pazar sehrimizin muhtelif mintakalarındn o kontrollar yapılmış, on kadar müessese veya dükkân sahibi hakkında zabit tu. tulmustur. : Belgrat F'çimiz dün y'ne Ankaraya gitti | Birkaç gün evvel Ankaradan şeh- | rimize gelen Belgrat elçimiz Ali dar, dün, tekrar Ankaraya gitmiş Ali Haydar hükümet merkezinden döndilkten sonra doğru Belgrada gi decektir. Elimiz Bvlülde uzun bir mezuniyet alarsk tekrar İstanbula gelecektir. Yaya Sofyaya gitmek istiyen ecnebi gazeleciler Mari Kübn ve Erma Rutişhauzer iki İavicreli kadın gazeteci | evvelki gün Bulgaristanm Burgaz şehrinden İstanbula gelmişlerdir. Romanyadan Bulgaristana yaya geçmiş olan bu iki kadın, tekrar ya- ya olarak şehrimizden Sofyaya git- mek istemişler ise de, kendilerine müsaade verilmemiştir. Gazetecilikten başka hasta bakı « da olan Erna Rutişhauwzer, dün ak- şam trenle Sofyaya hareket etmiştir. Şark Demiryolları idaresinde Çekmeceye kadar tenzilâtlı tarife Şark demiryolları idaresi, Çekme- ceye kadar bütün istasyonlar dahil olmak üzere, yüzde yirmi tenzilâtlı | bir tarife hazırlamıştı. Bu tarife bu- günden itibaren tatbik mevkiine ko- nulacaktır. Bu yeni tarifeye nazaran Sirkeci: den Floryaya gidip gelmek için birin ci mevki 49,25, ikinci mevki 36,75, üçüncü mevki de 25 kürustur. Cumartesi ve Pazar günleri alınan biletler Pazartesi de muteber olacak | Ankara, 10 (Tan) — Teknik ted- risat umum direktörü Rüştünün re- isliğinde 40 kişilik bir muallim heye ti Rusya içinde bir tetkik gezisine çıkacaktır. Seyahat Rusya mektep - erinin açılma zamanına raslıyacak - tar. * İŞükrünün bastığı Büyük dört Dün akşam saat 18,30 raddelerin- de Tepebaşında bir yangm çıkmış, bir ev tamamen yandıktan başka bir İ fölye çavuşu da yıkılan enkaz altın. | da kalarak ölmüştür. Hâdise yerin- de yaptığımız tahkikatın tafsilâtı su- dur: Topebaşımda Meşrutiyet caddesin de Kallâvi sokağında 35 numaralı ev, dört katlıdır. Haricen kârgir, dahilen ahşaptır. n sahibi, Elhamra sine- ması sa! Cevat ve kiracısı da Teo- dos Kolmis isminde mobilyacıdır. | Dün akşam, seat 18,15 şe doğru da yangın çıktığı gö- rülmüş, ve bu evin yanmakta oldu - ğu haber verilmiştir. Pilhakika, alt katta bir mobilya dükkân! bulunan dört katlı büyük evin pencerelerin - den dumanlar çıkmaya başlamış, a- lev çabucak binayı sarmıştır. İtfat - ye, kendisine ihbar yapıldıktan #on- ra derhal vak'a yerine yetişmiş, bü - tün tertibatı almıştır. Fakat nc ya zik ki, oraya geldiği zaman binayı ateşler le İtfaiye, he men ateşi söndürmek ici Bl gecmiş ise de bina dahilinin ya yalı, mobilya dükkünmdaki tahta oluşu yüzünden bir müddet a- levi önliyememiş ve ateş saat 19 za doğru büyümek istidadını göstermiş Xir. Bu esnada, ikinci katta grup ku- mandanı Lütfi ile ateşe h kan grubun en eski mütchassisi İt- faiyecilerinden çavuş Şükrü çalışır - larken ikinci katm tavanı büyük bir gürültü ile çökmüş, grup kumandanı Lütfi kendini kurtarmışsa da zaval- li çavuş Şükrü enkaz altında kalmış- | ter. Yukarı kattan bütün kuvvetile a-! ğıya düşen tavan enkazı, cavuş de çökert - miş ve emektar itfaiyeci iki enkâz çöküntüsü alımda kalarak alevler dumanlar içinde ölmüştür. Zavallı Şükrü, Beyoğlu itfaiye grupunun en güzide unsurlardan birisi idi. Uzun İngiltere zecri tedbirleri kaldırıyor (Başı 1 incide) mesiyle alâkadardır. Esasen 17 ha- ziranda Eden Avam Kamarasında, zecri tedbirlerin kaldırılmasının Ak- | deniz anlaşmalarının - hükümsüzlü- ğünü inteç etmiyeceğini tasrih ey- lediği zaman dahi Fransa Londraya kendi tezini bildirmiş Ve zecri ted- birlerin nihsyet bulması keyfiyeti. nin bu tedbirlerin işlemesini garanti için imzalanmış olan anlaşmaların tabii olarak terkini istilzam ettiğini tebliğ eylemiştir. Bu hafta bidaye- tinde ise, Italya, Parise kendi endi- şelerini bildirmiş ve Fransa, bu nok- tai nazarın! İzah İle kendisine cevap vermişti. Fransız hükümeti, Roma- nm bu teşebbüsünden ve Fransanın | verdiği cebaptah Londrayi haberdar etmişti. Havas'n diğer taraftan tebarüz ettirdiğine göre, diğer Akdeniz dev. letleri, bu Akdeniz anlaşmalarının şümulünü müştakil bir surette tefsir edeceklerdir. Kavalada tütün amelelerinin grevi Atina, 10 (Tan) — Kavaladan ah nan telgraflarda, tütün fabrikaları &melâsinin işlerine başladıkları bil - Evvelsi gün yakalanan tütün işçi - lerinden 24 kişi sorguya çekilmiş, ralarmda kadımlar da bulunan on İki si hakkmda tevkif müzekkeresi ke- silmiştir. Komünistlerin teşviki ile yapılacak muhtemel nümayişlere kar şı gamizon Lakviye edilmiş ve tel - grafhane muhafaza altına alınmıştır. katlı ev yanarken müddet su verme usulü tahsil etmiş- ti, Bundan sonra ateş bir parça yatış Lırılmış ise de bu ölüm vak'ası bütün Tepebaşı muhitini derin bir teessüre sevketmiştir. Hâdiseyi haber alan Vali, polis müdürü, Beyoğlu kaymakamı ve İt - faiye müdürü yangın yerine gelmiş- ler ve yerinde tedbirler alınması İçin emirler vermişlerdir. Şükrünün ese | dinin enkaz altından çıkarılması dün gece mümkün olamamıştır. Çünkü, ya nan binanın vaziyeti çok tehlikelidir. Saat yirmiye doğru ateş, binanm üst katları tamamen yandıktan ve alt kat ta çöktükten sonra bastırıl. mıştır. Etrafa sirayetine meydan ve rilmemiştir. Yangında hlebir eşya kurtarılamamıstır. Ayni sokakta 0- turanların verdikleri haberlere göre, | ateş üst kattan çıkmıştır. Yangının | sebebi henliz meçhuldür. Kiracı olan mobilyacı Teodos'un da nerede oldu- Zu anlaşılamamıstır. Ancak, kom - şular, kendisinin yangm esnasmda kapıyı kilitliyerek üst kata kaçtığı- nı söylemişlerdir. Fakat Teodos geç vakit bulunarak nezaret altına alm- muşta, Mamafih, polis, yangında bir kast ka) olmadığını Dikeni Mi Şim rm gale Ve dik araştırmalar neticesinde binanın Ye eşyaların sigortalı olduğu anlaşılmış *ir. Eşyalar 5500 liraya Danüp si - gorta şirketine sigortalıdır. Değerli itfaiyeci Şükrünün cese- dinin bugün enkaz eltımdan çikarıla bileceği umulmaktadır. Polis, tahki- katını derinleştirmektedir. Bilhassa, yangmm telefonla haber verilmiye - rek tabanca atmak suretile ihbarı, bazı şüpheler uyandırmaktadır. Po- lisin tetkikleri, yangının mahiyet ve sebebi hakkında ileri sürülen ihtimal leri aydmlatacaktır. Habeş çeteleri faaliyette (Başı 1 incide! garnizonu müfrezeleri hemen İşe ka- rışarak bütün gece devam eden bir muharebe yapmışlar ve Habeşleri a- gir zayiata uğratmışlardır. Son tecavüzde öldürülen İtalyan askerleri Roma, '10 (A.A). — Selâhiyettar mahafil, Habeşistanın vaziyeti hak - kında telâş ware haberlerin neş redilmesinin İtalya aleyhine mütevec cih bir manevra olduğunu beyan et- mektedir. Bu mabafil, diğer taraftan, Le - kempi tecavüzünde ölenler miktarı - nm resmi tebliğde zikrolunan mikta- rı yani dördü geçmemekte olduğunu | ilâve etmektedirler, Kral geçit resminde Livorna, 10 (A.A.) Kral, dün do- ğu Afrikasından dönen ve memleket leri olan Toskanaya gitmekte bulu « nan Gavinana fırkasmın ilk müfreze lerine bir geçit resmi yaptırmıştır. İmparator kabarede nutuk söylüyor Berlin, 10 (A.A) — Londrada bulunan Habeş İmparatoru, bu ak - şam kibar ve zengin ailelerin çok git tiği bir kabarede hazır bulunarak nutuk söyliyecektir. Amhari lisanla verilecek olan bu nutuk Habeşistanın Londra elçisi Dr. Martin tarafından İngilizceye çevrilecektir. Imparator untkunda Habeşiatana meli yardım edilmesini istiyecektir. BAŞI 1 'ritülesko, Bükreşe obareket et- miştir, Ingiliz delegesi (o Rendeli de dün akşam İngiliz kabinesi azssi ile görüşmek üzere Londraya gitmiştir. Rendell, pazartesi günü sabahı yeni- den Montrö'ye dönecektir. Zira, u- mumi içtimalara pazartesi günü ye- niden başlanacaktır. Paul Boncour, Litvinoff ve Stanley ile milâkatlar- dr bulunduktan sonra bugün öğle- yin Parise hareket etmiştir. Stanley, İngiliz hükfmetinin, gerek yakın Şarkla gerek başka taraflarda, mm- takavi paktlar mumzilerinin irtibat serbestisini kat'iyen menetmek ni- yetinde olmadığından (Paul Bon- couru malâmattar etmiştir. Öğrenildiğine göre (İngilterenin muhalefeti, muhtemel surette, bil- hassa Şimal Sovyet filosuna Boğuz- lardan #erbest geçiş vermekten im- tina keyfiyetinde toplanmaktadır. Fransanın ve İngilterenin Boğaz- lar komisyonu (meselesinde ittihaz ettikleri müştörek hattı hareket, u- mumi anlaşma için bir engel teşkil eylemiyecektir. Frahsa ve İngiltre, tayyarelerin Boğazlar üzerinden W çuşu meselesinde de müşterek bir bat hareket ittihaz (o etmişlerdir. Murahhas heyetleri, Türk delegele- rinden bu hususta daha kâfi temi- nat almamışlardır. Fakat, murahhas heyetleri, bir uzlaşmaya varmak için gayret sarfmda devam edecek- lerdir. Nihayet, Fransız delegeleri, gerek yakm şarkta gerek diğer ta- raflarda sulhün Wlamesini temin için yapılmış mıntakavi o paktlarla biri-| birlerine bağlı devletlerin irtibat serbestisi hakkındaki İngiliz noktai nazarı Üzerinde Stanley'in — verdiği teminatı memnüniyetle kaydetmiş- lerdir. Fransız delegeleri, Büyük ETE BAŞI 1 den, Akdenizdeki İngiliz filosunun geçen sonbaharda olduğundan daha kuvvetli olacağını söylemek suretile zevahiri kurtarıyor. Bundan sonra yeni melalebat karşısında bulunaca- ğız. İtalyanın “artık doydum,, de- mesi için Habeşistana Milletler Ce- miyeti sarayı kaplılarmın kapanma- $i ve ilhak keyfiyetinin tanınması lâzım gelecektir... Fransız gazetelerinin neşriyatı Paris, 10 (A.A.) — İngilterenin âna vatan filosunu oAkdenizden !çekmek kararı hakkında gazetelerin ekserisi tarafından serdedilen mü- İtaleayi Meten gazetesinin şu eim- lesile telhis etmek kabildir. “İtalyanın bundan böyle 19 mart 1986 tarihli itilâfnamelerin derpiş etmekte olduğu Lokarno teminat mektubunu vermekten ve Brükselde sarfedeceği mesaiye iştirak etmek- ten imtina etmesi için hiç bir sebep yoktur.,, Eeho de Paris gazetesinde de Per- tihax, bir çok gazetelerin fikri olan şu mütaleayi yürütüyor: “ Fakat İtalya hükümeti, daha ev- velce Almanyaya o bağlanmış değil İmidir? Bunu bir kaç güne kadar öğ- İ reneceğiz.,, Samvel Hor'un izahatı Londra, 10, (A.A) — Avam Ka marasında Manedr'in sormuş olduğu bir suale cevap veren Sir Samuel Hoare, İngiliz filosunun Akdenizden çekilmesinin mevzuu bahis olmadı- ğını, sancak hükümetin âna vatan sularından ve ecnebi memleketler- deki diğer istasyonlardan muvakka- ten Akdenize gönderilmiş. olan ge- mileri pek yakın bir zamanda geri çekmek tasavvurunda bulunduğunu söylemiştir. Maider tekrar gu suali sormuştur: “İngiltere hükümeti, kendisini tehlikeye düşürmeğe mütemayil ol- madığını ilân etmiştir. Şu halde bu gemilerin Akdenizde — bulunmaları- nm hakiki gayesi nedir? ,, Muhafazakârlardan oPeter Donald de şu suali sormuştur: Mac “ Ingiltere donanmasının otuz 86 neden fazla bir zamandan! Ak- denizde bulunmakta olduğu bir - kin değil midir? ,, 11-71-9866 — Konferans tevakuf devresinde Bütün müşkülâta rağmen Boğazlar tahkim edilece Titülesko Bükreşe dönüyor, İngiliz delege Londraya Pol Bonkur da Parise hareket e INCİDE Britanyanın mmtakavi “anlaşma! dan bahseden 23üncü madde üzerin bir uzalaşmaya (ovarmayı arzu mekte olduğu kanatindedirler. Titüleshonun beyanatı Montrö, 10 (A.A.) — Titülesi dün skşam saat 18 de Bükreş'e reket etmiştir. Hareketinden e Romanya dış işleri bakanı gazeti cilere şu beyanatta bulunmuştur: “ Konferansa ait sebeplerden layi Bükreş'e gidiyorum. o Şimdi kadar alman neticeleri hükümetiğ bildireceğim.,, Boğazlar tahkim edilecektir Atina, 10. (A.A.) -- Anadolu jansının hususi muhabiri bildiriyo Katimerini gazetesi Yunanistan el kârıma terceman olarak yazdığı m kâlede ezcümle diyor ki : “Bütün müşkülâta rağmen Boğ ların tahkimi neteelenecektir. ğazlar tahkim edilmezse Akdeniz # laşmasının pratik kiymeti olmıya* caktır. Türkiyenin teklifleri Akd nizde umumi emniyetin tahakkuk na firsat vermiştir. Boğazlar mes€” esinin halliziden sonra Italyalı veyfie Italyasız anlaşma tahakkuk edecek tir. Şüphe etmemelidir “ki Akâ anlaşması ancak (Boğazlar İşi hallinden sonra temin edilebilir. Vi bu sayede Avrupanın en nazik m selesi halledilmiş olur. İtalya ve Montrö konferansı Londra, 10 (Tan) — Diğer tan, Italyanın Lokarnocular o konfe” ransına İşlirak etmesi pek muhi mel ise de, Montrö konferansma gil mesi için ayni ibtimaller o mevcuf değildir. Akdeniz paktı bozulunca ialyanın Konferansa işliraki ümit ediliyor, Roma karardan memnun INCIDE Sir Samuel Hoare, şu cevabı miştir : “ İngiliz donanmasının daha yüz seneden fazla bir müddet denizde kalması o mühtemel olduğ hakkında muhterem mebusa nat veremiyeceğim.,, Bi Hindistan yolu ve İngilte kararları Londra, 10 (A.A) — Hevss İ jansından : Nüfuzlu mahafilde hâdiselerin çok büyük sevkülceyş # kisleri olacağını beyan 2 Şurası dikkate şayandır ki, Ingil! re hükümetinin Hindistan yolu rindekjğ hava servisleri islâh etm için son zamanlarda sarfetmiş old! ğu gayretler, Basra körfezi tarikif İngiltere ve Hindistan arasında tibat temin edilmesine ne kadar vük bir ehemmiyet bea duğunu göstermektedir. Bu mahafil, diyor ki : Eğer ya, Libya ile Habeşistanı yekdi ne bağlamağa ve bu suretle tehdit etmeğe kalkışmış olsa idi 7 giltere bütün kuvvetile müdahale © decekti. O zaman Süveyş kanalın! en eyi müdafaa vasıtası, tay olacaktı. Halihazırda o Mısırda Sudanda üç yüz İngiliz o tayyal vardır, Bu tayyüreler gene Mısır” kalacaklar ise de Ingiltere ile arasında halihazında cereyan etil te ölan müzakereler dolayisile b lar daha ziyade kana! mıntakı daha yakm bir mahalde toplansfi lardır. Sıcak dalgasının Amerikadaki tahribe Nevyork, 10 (A.A) — Sıcak döl sı şimdi şark sahillerini. mütei etmektedir. Hararet gölgede 4£ tigirattir, Son günlerde bütün rikada 168 kişi ölmüştür. Halen | hiri üzerindeki iki müteharrik *& rünün demirleri hararetin inbisat etmiş ve kapanmamıştl”. , Bazı mıntakalarda yağmur yal mıştır. Fakat Amerika meteo bürosu hararetin yarm daha #? artacağını baber vermektedir. Nevyork, 10 (A.A) — H da Amerikada sıcaktan Ö miktarı 245 dir.