13 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

13 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

o 10 bin seyirci önünde Yugoslavya milli takımıyla yapılan Dünkü maçı heyecanla (Başı 1 incide| ticeyi merkla bekleyen dinleyicilere anlatıyor. Saat 17... Şehir bandosu faaliyet- te... Sabırsızlanan meraklıları avut- mğa çalışıyor. Saat 1730: Dört yandan bir insan dalgası harekete geçti. Kalabalık bi. ribiri Üzerinde kaynaşıyor. Fotoğraf çıalrda bir hazırlık var. Bütün güz- ler merdivenlere çevrilmiş. Bir alkış tır koptu... Düz mavi forma, beyaz pantalon, kırmızı çorap giymiş olan Yugoslavyalılar göründüler. Göğüs- lerinde milli armaları var, Alkış ses- leri yeni bir şiddetle alığı sardı Türk takımı.da an.hin cift alin.alkı arasmda sevimli formalarile s&- a çıktı Bando evvelâ Yugoslav milli mar- şını, sonra İstiklâl marşını çaldı. Me rasim başlamıştı, Mikrofon başma evvelâ Türk spor kurumu başkanı General Ali Hikmet Ayerdem geldi. Müttefik ve dost devletin kardeş #porcularile yapılacak olan bu karşıl lâşmanm ehemmiyetini anlattı. Ve bu gibi temasların aramızdaki şami- miyeti daha ziyade kuvvetlendirece- Bini söyliyerek sporcular yaşasmlar! dedi. Mikrofondan ayrıldı. Bundan sonra mikrofon başma Yugoslav kafile reisi Kosta Havoni Eddi. Ve Türk - Yugoslav hükümet- leri arasndaki dostluğun politika sa basmdan spor sahasına intikai de -| mek olan bu gibi karşılaşmaların ber zaman devamını candan dilediği- Bi ve Türkiyede gördüğü hüsnü ks- bülden fevkalâde memnun kaldığını Söyledi. Kafile başkanından sonra Yugoslav oyuncuları sert ve dinç bir sesle üç kere Ra Ra Ra diye ba- Eırdılar, Ve iki takım derhal kalelerine çe- kildiler, 1748 de oyun bizimkilerin hücu- mile başladı, Ortadan sola geçen to- pu Fikret kaleye indirdi ofsayd.. Ka lecinin vuruşunu Yaşar Saide çevir- di. Ibrahimden Şerefe geçen top ne Yazık ki taça çıktı ve akınımız dur- du, Yugoslavyaldırm mukabil hücu mu avut.. Top bizde. Şimdi ortadan İlerliyor ve Yugoslavların arasından kavıyo ruz. Ibrahimden Şerefe, Şereften Ni Yaziye geçen topu Niyazi Saide attı. Saidin kalenin dibinden yaptığı güzel ortayı Şeref dördüncü dakikada en- fes bir kafa vuruşile ağlara taktı Misafirlerimiz belki dördüncü da- kikada ilk golü yiyeceklerini ümit etmiyorlardı. Bu suretle takımımızın kıymetini de denemiş oldular ve bu gol kendilerini daha çok harekete ge tirdiğinden sıkı hücumlara başladı - lar.Aman kalemize doğru sarkıyorlar 'Top muhacimlerinin ayağında... Mu. hacimleri şüt çekiyor... Fakat Cihat buğün çok atik davranıyor. Şütli bir az güçse de derhal yakalıyor. Yugos lavlar kalemizin dibinden ayrılmıyor lar.Ikinci bir hücum daha yapıyor. lar. Sağ açıklarının vuruşu Cihadin kucağında kalıyor. Şimdi sağdan ilerlediler. Hüsnü müdafaa etti, Hakem favl verdi. Pik retle #oldan indik. Sol açığımızın or tasmı ne yazık ki orta muhacimleri- miz kaçırdılar. Yoksa bu da güzel bir hamle olacaktı. takip eden 10 bin kişiye yakm Yugoslavyalıların merkez muha - cimleri yaman bir oyuncu. Durduğu vaziyette,yani gerilemeden şüt çeki yor İşte müdafilerin arasında bir vu ruş daha yaptı. Top yine Cihadm göğ sinde. Dakika on iki. Ortadan indiler. | Top orta muhacimin ayağında... Or | ta mübeim ilerliyor... Cihat yerinden kıpırdanamıyor.. Btrafında yardım - cı kuvvet yok... Ayni muhacim şid - detli bir şütle topu kalemize soktu. Bu çüt o kadar âni ve şiddetli çe- kilmisti ki top ağların içinde iratle dışarı fırladı. Hatti kimseler gol olduğunun farkmda de .Zildi. Avuta' gitti “zannolunuyordu... Fakat goldü. Beraberlikten sonra takımımız daha ziyade gayretli o oynamağa başladı. Kale önünde karışık ve tehlikeli bir vaziyet oluyor. Fakat muhacimleri - miz biribirlerine girdikleri için golü kaçırıyorlar. Niyazinin ortaladığı to pa Yugoslav müdafileri ıska geçti - ler. Gündüz önüne dişen topu, biraz hesaplı oynasaydı kaleye pekâlâ 80- kabilir ve enfes bir gol yapardı. Fir- satı kaçırdık. Top ortada dolaşırken Hakkı sağa bir pas attı, Saitle ilerliyoruz. Müsa- it vaziyefler var hadi ilerliyoruz.Gol beliyoruz. Fakat ara pasmı onların ayağına verdik. Yirminci dakikada ortadan tehlike li bir hücum yaptılar. Her topu şüte çevire erkez mühaeimlerinin zor la bir şütü direğe çarparak mahyoj- du. Top bizim nısıf sahamızda Misafirler yavaş yavaş hâkimiyeti ele alıyorlar. Top bizim nisıf sahada dolaşıyor sol içlerinin şiddetli akını. nı yine Cihat kurtardı. Bizim haflarla mühacimler arasın. da dehşetli bir boşluk göze çarpıyor. Bu yüzden hücumların müessir de - gil ” Mühacimler arkadan yardım göre- miyorlar. Kalemiz sıkışıyor. Korner tehlike- leri atlatıyoruz. Bereket kaleci güzel | oyniyor tehlikeleri bertaraf ediyor. Birden sola geçen topu Fikret a - vut çizgisine kadar indirdikten #on- ra ortalıyor. Top bizim merkez muha cimin ayaklarma dolaşarak çürüyor. Sağdan güzel bir hücum yaptık. Niyazinin pasın: Gündüz onların aya kalabalıktan bir Köşe Nedense top onların ayaklarında, Ya İşarın derin bir vuruşile oyun açılı - yor. Niyazi yıldırım gibi aktı. Ve to kaldık pe KE iu İkinci devre Saat 18,45: İkinci devre başliyor. Ortadan iki üç pasla kaleye indiler. Hüsnü topu çevirdi. Sağdan mukabil | hü w oumuz taçla neticelendi. Orta. ' da dolaşan topu 80l içleri ayağına al dı. Yaşarım çikişi: Pavli. Sol açıkları | ofsayt.Hüsnünün derin vurugile top | Şerefe, Şereften Gündüze geçti, ' Bu güzel hücumu hakem hiç yoktan ofsaytla durdurdu. | Şimdi ikinci bir hücum tazeliyı ruz Sait çok yakından topu kaleci ellerine attı. Bunun arasından Şere- fin fevkalâde bir şütü direkleri yala- yarak avut oldu. Türk takımı rüzgârı arkasına aldık tan sonra hâkim ve enerjik oynu- yor, Saitten Niyaziye gelen topu Ni yazi ortaladı. Top müdafilerin eline yarparak geri döndü, fakat beynel- milel hakem penallı vermiyor. Onuncu dakikada Niyazi Gündüz» İden aldığı topu müdafilerin urasın - dan geçirdikten . sonra Saide verdi, iğneyerek bu mühim Zina verdi. En korkulu oyuncuları olan merkez muhacimleri her zaman | boş kalıyor, Dakika 37: Ortadan kalemize ini- yorlar. Yugoslavyanın en çevik ve en seri oyuncuları olan sağ açıkları to- pu aldı. Sağ İçe verdi. Yerden bir süt. Top ağlarda. Yugoslavya 2 Türkiye 1 Takımmızda bir âhenksizlik var. | Sağ iç topu fırsatı kaçırdı. 12 inci dakikada onların da tehli- keli Iki hilcumu ofsayt oldu. Onbeşinci dakikada ortadan çapraz | & açıkları ofsayt va- ziyette olduğu halde yakaladığı topu | süratle sürerek #oliç yerine girdi ve sol ayakla topu ağlara taktı. Hake- min hatâsı yüzünden mağlüp vaziye te düşen Türk takımı gayretini arttı rarak oyunu hasım nusıf sahâsma naklettirdi. Fakat çok anlaşmış olan misafirlerimiz bütün tehlikeleri ber. taraf ediyorlar. 28 üncü dakikada Sait, bir iki ça- umda.. sonra topu Yugoslav sağ mu avininin ayağına doğru attı. Müda- fin fena bir vuruşile top bu defa Fik rete geldi. Fikret on sekiz çizgisinin #ol köşesinden yıldırım gibi bir şüt çekerek tapu kalecinin kafasının üs- tünden ağlara taktı. Türkiye 3 Yugoslavya 3 , Bu güzel golden sonra artık büsbü tün açılan Türk takımı şiddetli hü - cumlar yapıyor. 30 uncu dakikada | Gündüzle çarpışan müdafileri oyunu ! terketti, Misafirlerimiz on kişi ile o - yuna devam ediyorlar. i Türk takımı hâkim vaziyette. Ust üste şiddetli hücumlar yapiyoruz. Fa kat Gündüz ağır, Sait te çalım sövda | sında. Bittabi gol yapamıyoruz. 41 in | ci dakikada Reşadın bir şandelinden sonra Yugoslav kalesi tekrar karıştı. Fakat Fikretin şütü havadan gitti. 42 inci dakikada Fikret teker te - ker Yugoslav müdafilerini atlattı. Ve topu sağ içe verdi. Sait bundan isti- fade edemiyor. , 43 üncü dakikada Şereften derin bir pas alan Niyazi topu süratle ta- kip ederken kaleci ile çarpıştı.. Kale ti topu tuttu. Niyazi yere yuvarlan- dı. Fakat kaleci topu kollarile kurtar mış olduğu halde ayaklarını işletti. | Niyaziye bir tekme attı. Niyszi, dün kü oyunun gözbebeği Niyazi, suratı - na kalecinin müthiş bir tekmesini yedi, Niyazi baygın yerde yatıyor Etraf İ |tan koşuşuyorlar. Hakem bu sefer biraz insaflı davrandı. Ve kaleciyi 0- yundan çıkarttı. 44 üncü dakika... Oyunun sonuna geldik... Geçen devrede de en son da kikâda bir gol yapmıştık. Yugoslav külesine akın yapıyoruz. Yarım daki ka var. Top, Ibrahimin ayaklarında... Ibrahim ilerliyor... Ibrahim müthiş bir şüt çekiyor. Fakat Türk takımmı galip çıkarabilecek kudrette olan bu enfes vuruş üst direğe çarparak avu ta kaçtı ve maç böylece 3 « 3 bera berlikle nihayet buldu. Oyun umumiyet itibarile çok zevk li ve çok heyecanlı idi, İki taraf ta süratli ve güzel akınlar yapıyorlardı, 'Türk takımmda başta Hüsnü ol - zel bir şek Fikret ortaladı. Kor i. Kale kaleye sokmak pu ner yaptılar elinden kaçan topu mümkün olmadı Daika 43: Sağdan bir hücum daha yaptık. Niyazinin akını yine korner le kesildi.Fikret bunu sahalarımızda nadir görülür bir güzellikle kullandı. Ve Niyazi de bir yıldirım gibi Yugos lav müdafileri arasından topu ağlara taktı, Türkiye 2 Yugoslavya 2 Bu güzel gol sahayı yerinden öy- natan muazzam bir tezahürata vesile teşkil etti, Ve ilk devre alkış sesleri arasmda her iki takımın beraberliği ile nihayet buldu. (Son dakikamızı gayet iyi bir şekilde kullanmıştık. bir pas alan Yuçoslâvyanm iri kalecisinden yüzü- ne milithiş bir tekme yiyen Niyaziye eter koklatıyorlar EMİRİ Yugoslâvyalılarin berabere muhacim hattnda da, Fikret, Niyazi, Sait iyi oynadılar. Yugoslavya üstün bir oyun göster di, Hele merkez muhacimleri bütün oyun müddetince müdefilerimizi hay Hi uğraştırdı. Sol müdafi, s0) muavin, merkez muavin ve hele yaman bir o- | yunnu olan sağ açıkları çok güzel oy nadılar, , Türk takmımda bariz bir anlaşama mazlık göze çarpıyordu. Merkez mua vin Hakkı, yemerkez muhacim Gün- düz takımmıen mühim vaziyetlerini İşgal Eden” Bu TAT oYüncü Vözifelerin! hakkiyle başaramadıklarındân bir *ürlü müessir lamadık. Fakat herşöye rağmen elde edilen netiöe fena değildir. Çünkü unutma - mak lâzimd'” ki Yugoslavya milli ta- kımı Balka. şampiyonudur. Bu takım ia Uç üçe berabere kalmak bir teselli noktasıdır. Fakat gönül isterdi ki mi safirlerimizle- yalnız gol itibarile de eğil oyun itibarile de berabere kala - ım, Maalesef buna muvaffak olama- dık. Maamafih oyuncularımız dün canla başla çalıştılar. Çok fazla gay ret srfettiler. Bundan dolayı kendile rini tebrik etmeyi vazife sayarız. Hakeme gelince,Macaristandan ge len.bu beynelmilel hakem, bu maçı beklenen şekilde idare edememiş, bir çok ofsaytları görmemiştir, Ve ekse- riya bizim lehimizde olmayan çok yanlış kararlarile maçın neticesi üze rinde müessir olmuştur. Yugoslav takımı dün oynatmıya - rak bu maç için sakladığı dört iyi 0- kalan milli takım. | yuncusunu arasına a li kadrosile şu şekilde çık Spasiç — Heyfel, Motosi niyeviç, Yazbeç, Lehner — Tirna Viyadinoviç, Maryanoviç, Tomasoviç | Sokoliç. Buna mukabil Türk milli şöyle teşkil edilmişti. Cihat — Yaşar, Hüsnü — brahim Hakkı, M. Reş Fikret, - Şeref, Gündüz, Salt takımı Sporculara verilen ziyafet Türkspor kurumu tarafından dost Yüğoslar sporcuları şerefine dün ak şam Parkotelde 100 kişilik bir ziya - fet verilmiştir. Çok samimi bir hava içinde devam eden bu ziyafötte &por kurumu as başkanı Beyazıt saylavı Halit Bayraktar tarafından iki mem leket gençliği arasındaki “dostluğu kuvvetlendirir mahiyette bir söylev verilmiş buna Yugoslavlarm kafile reisi mukabelede bulunmuştur. İki memleket gençleri arasındaki bağlı ği kuvvetlendirecek mahiyette gö - rüşmeler yapılan ziyafet sast on bire kadar devam ederek çök neşeli bir vakit geçirilmiştir. Tenis maçı finali Zagrep, 12 (A.A) — Davis kupa- 8! tenis maçının Avrupa mıntakası finali; Çiftler: Von Cramm ile Ha- enkel (Almanya), 86, 4-8. 4-3, 4-6, 6-3. mite ve Kukleviç Yugoslav» yayı yenmislerdir, mak üzere, Cihat, Ibrahim, Reşat, Yan hakemi Suphi, orta hakemi Ma car Klayn ve yan hakemi Sazi Tezea»