15 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

15 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

KIZILAY Hastabakıcı Hemşireler .. yaz a Okulu D.rektörlüğünden: Yeni ders yılına hazırlanmaktadır. Okul geceli ve pa- rasızdır. Okul, genç bayanların hastabakıcı ve ziyaretçi hemşire yetişerek, hastanelerde ve umumi sıhhatle alâ. kadar olan müesseselerde çalışmalarına mahsusdur. Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve pratikdir. Dersler hususi doktor profesörler ve mua'limler tarafından ve rilir, İsteklilerin iyi ahlâklı ve sıhhatli ve en az orta tahsili bitirmiş olmaları şarttır. Diğer şartlarımızla fazla izahat için yazı ile veya bizzat İstanbulda Aksarayda Haseki caddesinde Okul Direktörlüğüne müracaat edilmesi. 15 Eylül 1936 dan sonra müracaatlar kabul edilmiye. cektir. 57 (İstanbul Levazım #mirliği Satınalma Kom syonu i ânları | Erat yakası için 2200 a-!lsağa civarındaki kampa det nümunesi gibi (Gr) ya-! kadar 70 : 80 ton kadar eş-| ka işareti 17 Temmuz . 936 yasının nakli pazarlığı 17 Cuma günü saat 14,30| Temmuz 936 Cuma günü Tophanede Satınalma Ko-| saat 15 de Tophanede Sa- misyonunda pazarlıkla a-| tnalma Komisyonunda ya- lınacaktır. İhale günü tes-| pılacaktır. Hepsinin tutarı Jim şartile alınacak olan ya-)| 104 liradır. Teminatı 15 li- ka işareti için isteklilerin ta 60 kuruştur. Şartnamesi belli saatte komisyona gel-| komisyonda görülebilir. İs meleri. (40) (4004) teklilerin belli saatte ko-| * misyona gelmeleri. (39) Harbiye Okulunun Aya-| (4003) ISTANBUL BELEDİYESI İLANLARI | Senelik muhammen Muvakkat kirası teminatı Yenibahçede Sulukule caddesinde 81 N. ir bostan teslim tarihinden itibaren 937 mayıs sonuna kadar Kalamışta Zühtüpaşa mahallesinin Kalamış sokağında deniz banyo yeri teslim tarihinden itibaren 936 birinci teşrin sonuna kadar (250 18,75 Yukarda semti ve senelik muhammen kirası teminatları ya- zılt olan mahaller kiraya verilmek üzere ayrı ayrı pazarlığa ko- nulmuştur. Şartnameleri Levazım Müdürlüğünde görülür. İs- tekli olanlar hizalarında gösterilen muvakkat teminat makbuz veya mektübile beraber 29 Temmuz 936 Çarşamba günü saat 15 de Daimi Encümende bulunmalıdır. (B.) (4015) 120 size iksa Senelik muhammen kirası 30 lira olan Kapalı çarşı Sandal Bedesteni Kömürlük kapısı yanmda 33-41 metre murabbaı arsa telim tarihinden itibaren 937 veya 938-939 seneleri mayısı 80 nuna kadar kiraya verilmek üzere açık artırmaya konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. Artırmaya gir. mek isteyenler 225 kuruşluk muvakkat teminat makbuz veya mektubile 24 Temmuz 936 cuma günü saat 15 de Daimi Encü- mende bulunmalıdır, (B.) (3884) Karaköy köprüsünün sabahları açılan parçasının dubalarından bir tanesi değiştirilecektir. Bu sebeple köprü ayın 20 inci Pazar- tesi sabahı açılıp kapandıkdan sonra Perşembe akşamına kadar açılıp kapanmayacak ve gemilerin Halice girip çıkmaları kabil olamayacaktır. Yine bu müddet zarfında küçük merakibin Ha- liçden çıkdığı Galata tarafındaki göz kapalı kalacağı cihetle merakibin Halice girip çıkmaları yalnız İstanbul tarafındaki tek bir gözden olacaktır. Alâkadarlarca bilinmek üzere ilân olunur. (B.) (4021) Yapılmakta olan kanalizasyon ameliyatı dolayısile 15. 7. 936 tarihinden itibaren Vefada eski Zeyrek yeni İtfaiye yokuşu cad. desinin bütün nakil vaşıtalarına kapalı bulunacağı ilân olunur. (B.) (4013) Bir metre murabbaina 150 kuruş değer biçilen Fatih yangın yerinde Sarı Musa mahallesinde 4839 lira harita N.lı arsa arka- sında yüzsüz 9 metre murabbaı arsa alâkadarları arasında S&- tılmak üzere pazarlığa konulmuştur. Şartnamesi Levazım Mü- dürlüğünde görülür. İstekli olanlar 102 kuruşluk muvakkat te minat makbuz veya mektubile beraber 29 Temmuz 936 çarşam- ba günü saat 15 de Daimi Encümende bulunmalıdır.(4019) (B.) Düşkünler evi lâzım olan ihale tarihinden itibaren 15 Temmuz 937 gününe kadar günde 50 kiloya kadar ve haftada ayrıca 2 veya 3 gün yüzer kilo olmak üzere tahminen (32850) kilo koyun eti pazarlığa konulmuştur. Bir kilo koyun etine 39 kuruş fiat tahmin olunmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlü. günde görülür. İstekli olanlar kanunun tayin ettiği vesika ve 916 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 29 Temmuz 936 Çarşamba günü saat 15 de Daimi Encümende bu- | lunmalıdır. (4018) Hepsine 400 lira kıymet tahmin edilen Fatih - Çarşambada Kovaci Dede mahallesinin Lokmaci sokağında 13 N.irevinan- kazı açık artırmaya konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdür. Tüğünde görülür. İstekli olanlar 30 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 30 Tı tiz 936 Perşembe günü saat 15 de Daimi Encümende bulunmalıdır. (B.) (4014) Oktruva resminden Belediyeye 5636 lira 77 kuruş borçlu iken vefat eden Abaci Zade İsmail Hakkının veresesine kalan Ana- dolu Hisarında eski Toplar önü ve yeni Kale sokağında 2 —4 —6 sahilhane ve altındaki kahvehane ve bakkal dükkâ- nile dörtte bir masura suyu havi ve 3000 lira kıymet takdir olu- nan emlâk ile yine ayni vereseye ait Fatihde Ferhat ağa mahalle ve sokağında .7 N.lı 1440 lira kıymet takdir olunan kâgir hane borcun temini tahsili için tahsili emval kanununun 9 uncu ve 13 üncü maddeleri hükümlerine tevfikan açık artırma ile satr- LIK Istanbul Beşinci icra memur- luğundan: Asaridil tarafından Emniyet Sandığı namına birinci derecede ipotekli olup üç ehli vukuf tarafından tamamı- na (1278) lira kıymet takdir edilen Beşiktaşta Teşvikiye yeni Muradiye mahallesinde Bayır sokağında eski 7 yeni 11-11/1 numaralı bir tarafı Hacı Mehmet ve Mürüvvet kalfanın bahçe mabhali ve bir tarafı Saa- det hanesi ve bir târafı Hacı Hüseyin hanesi tarafı ra- bü tarikiâm ile mahduttur, Zemin katında kırık malta taşile döşeli bir antre üzerinde bir helâ, bir oda ve kü- çük bir mer'divenle üstünde bir oda vardır ki bu kısım ayrıca bir bölüktür. Malta döşeli antreden bir kaprile keza kısmen çimento döşeli merdiven altında kömürlük bir helâsı bulunan taşlığa geçilir. Zemini kısmen malta döşeli bahçeye geçilen bir kapı vardır. Bahçede dört meyve ağacı ve bilezikli bir kuyu vardır. Zemin katile birinci kat merdiveni arasında bir kiler vardır. Birinci kat bir sofa üzerinde üç oda, bir helâdır. Elektrik tesi- satı vardır. Umum mesahası 116 metre omurabbaıdır. Bundan 77,50 metre murabbar bina ve 38,50 metre murabbaı bahçeyi havi bir evin tamamı açık arttırmaya vazeldilmiş olduğundan Arttırma pe şindir. Arttırmaya (iştirak edecek (müşterile- rin kıymeti muhammenin 94 7,5 nisbetinde pey akçesi ve ya milli bir bankanın teminat mektubunu (hamil olma- ları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, otenviriye ve vakıf borçaları borçluya aittir. (Arttırma şartnamesi 1-8-936 tarihine müsadif cumartesi günü Dairede ma- halli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 20-8-936 tarihine müsadif perşembe günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek. Birinci arttırma- da bedel, kıymeti muhammenenin yüzde 75 ini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttıranm teahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 4-9-936 tarihine müsadif ocuma günü Saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttır- ma neticesinde en çok arttıranm üstünde ( bırakılacak- tır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmr- yan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve ma- sarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müşbitelerile birlikte Dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicil- lerile sabit olmıyanlar satış bedelinin opaylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiye- den ibaret olan Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur ve 20 senelik Vakıf icaresi tavizi de müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 935 - 955 numaralı dosyada mevcut ev- rak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu gö- rüp anlayacakları ilân olunur. (3995) lığa çıkarılmıştır. İhalei evveliyesi 4 Ağustos 936 salı günü saat 15 de ve ihalci kat'iyesi 14 Ağustos 936 cuma günü saat 14de Daimi Encümende yapılacaktır. Müzayede kaidesi ve buna mü- teferriğ şartname Levazım Müdü dedir.. Anadolu Hisarın- daki emlâk için 225 ve Fatihteki emlâk için 105 lira depozito akçesi yatırılması lâzımidır. İstekicrin yukarıda yazılı teminat makbuz veya mektubile birlikte yukarda yazılı günlerde Daimi Encümende bulunmalıdır. (4016) (B.) eski | me- zunlarından memur alınacaktır. Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: Bankanın teşkilâtma ve Fabrikalarma liselerden, Tica. ret mekteplerinden bu sene mezun olacak talebeler arasm- dan memur alınacaktır. Seçilecek'namzetler Bankanın, Teşkilâtmın ve Fabrika. larmın idare, muhasebe, ticaret kısımlarında bir sene müd. detle çalıştırarak yetiştirildikten sonra ehliyet ve liyakat- leri anlaşılmak üzere bir imtihana tâbi tutulacak ve bu im- tihanda muvaffak olanlar, tecrübe ve bilgileri tekemmül ettirilmek üzere Banka hesabına ecnebi memleketlere staja gönderileceklerdir. Umumi Şartlar: 1.— Türk olmak; 2.— “Tamüssihha olmak; 3.— 18 yaşından aşağı 25 yaşından yukarı olmamak; 4.— Liselerin ri ye kısmından ve lise ayarı ticaret mekteplerin pek iyi, iyi ve orta derece ile mezün olmuş bulunmak; Hususi Şartlar: 1 — Liselerin riyaziye kısımlarile lise derecesindeki tica- ret mekteplerinden pek iyi derece ile mezun olanlar bilâ ,imtihan kabul olunur ve kendilerine 70-80 lira arasında bir maaş verilir. 2 — Liselerin riyaziye kısımlarile lise derecesindeki ti- caret mekteplerinden iyi ve orta derecede mezun olanlarm riyaziye ve lisan gruplarından kuvvetli olanları seçilerek bir imtihana tâbi tutulur, ve kendilerine muvaffakiyet derece- lerine göre 50 — 60 — 70 lira arasmda bir maaş verilir. 3 — Bunlardan Ankara'dan istihdam edilenler maaşla- rından maada ayrıca 20 lira pahalılık zammı alırlar. Taliplerin nihayet 20 Temmuz 1936 tarihine kadar aşa- ğıdaki vesaiki “M.N.” remzile Ankara'da Sümer Bank Umum Müdürlüğüne ve İstanbul'da Sümer Bank İstanbul Şubesi Müdürlüğüne göndermeleri lâzımdır. 1 — Nufus tezkeresi ; 2 — Mektep şahadetnamesi veyahut mektep tarafından verilmiş muvakkat tastikname; 3— Resmi bir hastahaneden alınmış sıhhat raporu; 4 —3 adet vesika fotoğrafı ; İmtihana tâbi olacakarın imtihanı saat 9 da İstanbul ve Ankara'da ayn lacaktır. (1605) (3779) İ Lise ve Tıcaret mektepler 31 Temmuz 1936 zamanda yapi-* Selimiye Askeri Satınalma Komisyonu ilân “ri | 1 — Hava aktarma anbarı emrine verilen ve basılma işi da anbar Müdürlüğü ile tümen satmalma komisyonu- na buyruk edilen Amerikan havacılığına aid tercüme edilmiş üç eserin beheri için 600 er nusha tabbettirile- cektir. Bu işin yapılması için Selimiye Askeri Satmal- ma Komsyonunca 22-7-936 saat 16 da pazarlığı yapı- lacaktır. 2 — Basılacak üç eser (5, 6, 9) er formadan olup cem'an 20 formadır. 3 — 20 formanın beherinden 600 er nusha ( tabedi- lecektir. Bir formanın 600 nushasr için tahmin bedel olarak, 17,5 lira hesap edilmiştir. 4 — Üç eserin bedeli muhammeni 350 minatı kat'isi 52,5 liradır. 5 — Teminat akçesi eksiltmeden evvel Tüm Muha- sebeci veznesine yatırılmış olmalıdır. 6 — Bu işe gireceklerin tab işlerile meşgul oldukları- na dair resmi vesaik ibraz etmeleri meşruttur, 7 — Kitaplar her gün komisyonda görülebilir, ve is- tenen izahât komisyondan alınabilir. (3955) Istanbul Limanı Sahil Sıhhiye MERKEZİ SATINALMA KOMISYONUNDAN: 1 — Tuzla Tahaffuzhanesine Ayazma mahallinden getirilecek olan su ve yapılacak motör tertibatı açık ek- siltmeye konulmuştur. Keşif bedeli 1953 liradır. 2 — Bu işe aid şartname şunlardır: A — İdari şartname ş ” B— Fenni şartname â 3 — İstekliler bu şartname evrakmı parasız olarak İs- taribul Limanr Sahil Sıhhiye Merkezi Levazımından alabilirler. 4 — Eksiltme 29 Temmuz 936 Çarşamba günü saat 14 te Galatada Kara Mustafa Paşa Sokağmda mezkür Merkez Satınalma Komisyonunda yapılacktır. 5 — Eksiltmeye gireceklerin 146 lira 48 kuruş mu- vakkat teminat parası ile en az 3000 liralık bu gibi işler yaptığına dair bir ehliyet vesikâsı göstermesi şarttır. (3999) Dikimevi Müdürlüğünden: Tophanede dikimevi için diplomalı ve müsaccel bir" elektrik memuru alınacaktır. İsteklilerin şeraiti öğren mek üzere 15 Temmuz 936 tarihine kadar her gün di- kimevine müracaatları. (72) (3859) ibaret liradır. Te- 5173