15 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

15 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

5 Avusturya meselesinden sonra Almanya-İtalya arasında askeri temaslar başladı Erkânı harbiyeler arasında yeni itilâflar akdi için Romada görüşmeler yapılıyor Paris, 14 (A.A.) — Oeuvre güze *esi, Romadan istihbar ediyor: Birçok gün evvel Romaya gelmiş olan Alman askeri heyeti, bazı tek- nik meseleler etrafında bir İtilâf vü- cude getirilmesi için müzakerelerde bulunacak ve erkânı harbiyeler ara» #indaki mukavelenameler hakkında görüşecektir. Yarı resmi bir memba dan öğrenildiğine göre, İtalya, La- val'in Romada imzalamış olduğu Ro- ma itilâfnamelerinden pek az sonra General Gamelin'nin Fransa namma Italya, erkânı harbiyesile #kdetmiş olduğu itilâflara tekabül edebilecek itilâfları tetkik etmek arzusundadır. İtalyanm Almanya ile de Fransızlar. la akdetmiş oldudğu itilfnamelere mümasil itilâfnameler akdedeceği zannolunmaktadır. Teknik tedbirler için bir komisyon teşkil ediliyor Viyana, 14 (A.A.) — Haber veril diğine göre, Avusturya -'Almanya ittifakınm emrettiği teknik tedbirler muhtelit bir komite tarafmdan kon- trol edilecektir. oSalâhiyettar bir kaynaktan teyit edildiğine göre, dış siyasa meseleleri bu komite mesaisi- nin dışında kalacaktır. İtalyan gazetelerine göre Roma, 14 (A.A.) — Tribuna ga- zetesine göre, Avusturya - Almauyu ittifakı Avrupanm, Cenevre dişi ole- rak yeniden inşasına bir başlangıç! mahiyetindedir. Ve bu inşa, demok ratik ideolojinin modeli olmıyan bey nelmilel hayat modeli Üzerinden ya- pılacaktır. İtalyanm atisi bakımın » dan tadilcilik de bu yeni siyasadan bertaraf edilmiş değildir. Çünkü ts - dil, hayatım bir kanunudur. Lavoro Faşista gazetesine göre, Almanya ve İtalya beynelmilel mu- adeleti istemektedirler. Almanya ile İtalyanm iş birliğini temin etmek için, ikinci derecede devletler ile ko- alisyon yapmaktan vazgeçilmelidir. Gi e diltelin güzetesi, bölün. mez sulh prensibini kollektif emni - yet mefhumunu ve bölünmez evren- sel harp prensiplerini tenkit etmek- tedir. Fransız gazetelerinin neşriyatı Paris, 14 (A.A.) — Muhalifler ma hafilinde, Berlin, a ve Romada vukua gelen son hâdiselerin Fransa | ve İngilterenin Avrupa siyasetinin büyük barpten beri hemen hemen mutlak denecek şekilde icra etmek- te oldukları kontrolünü artık ellerin de tutmadıkları beyan edilmektedir. Bazi siyasi mahafil, şu fikirdedir: İtalyasız bile olsa İngiltere ve Fran- 5a elestikiyetten mahrum ve sımsi- kı kapalr olan siyasetlerini değiştir- melidirler, Pertinax, Echo de Paris gazetesin de şöyle yazıyor: “19 Mart tarihli Fransa - İngiltere- Belçika itilâfr ile 3 Nisan tarihli İn giliz teminat mektubu bize alâkadar devletlerin biribirlerile istişarede bu lunmak üzere bir toplantı yapmaları nı istemek salâhiyetini bahşetmekte dir. Ancak İngiliz nazırları, her iki tarafın da yanı başında yer almak is tememektedirler.,, Marcel Pays, Excelsior gazetesin- de diyor ki: “Şimdiki vaziyetin menşei Londra ile Parisin noktai nazarı arasındaki başkalık olduğundan Fransa ile İn- gilterenin feyizli mesai birliği siyase ti ile kısır abus siyasetinden birini âcilen tercih etmeleri icap eder.,, Humanite gazetesinde Pere imza- sı altında yazılan yazıda şöyle deni Yiyor: “Lokarno misakı ahkâmını ihlâl et memiş olan devletler, Lokarno temi natları yerine başkalarmı ikame et mek için Brükselde toplanmalıdırlar,, Anlaşma karşısında Çekoslovakya Berlin, 14 (A.A.) — Çekoslovakya elçisi Massmen Praga hareket et - miştir. Alman - Avusturya andlaşma 81 dolayısile Çekoslovak hükümetinin elçiyi çağırdığı sanılmaktadır. Bazı Alman siyasi mahafilinin ihsas ettik lerine göre, bir Alman - Çekoslovak iki taraflı ademi tecavüz ve ademi müdahale andlaşmasmın temini Al - man diplomasisinin gelecek aylar i çinde takip etmek istediği sulhçu program içinde bulunmaktadır. İ Çekoslovak Dışbakanı | Viyanada Viyana, 14 (A.A.) — Hodza, bu- raya gelmiştir. Kendisi mütenekki - ren seyahat etmektedir. Hödza, ne Çekoslovakya sefaretine, ne de fede- ral Başvekâlet dairesine gitmiştir. Habsburglar meselesi üç sene tehir edilmiş! Paris, 14 (A.A.) — Echo de Paris gazetesi, Londradan İstihbar ediyor Belgraddan gelen ve Alman - A d vusturya itilifnamesinin gizli bir | maddesinin Habsburglarm saltanat | makamına getirilmeleri meselesinin Uç sene müddetle tehir edildiğini na- | tık bulunduğuna dair olan haber, bu rada hayret uyandırmaksızın karşi - lanmıştır. Macarlar da memnun Budapeşte, 14. (A:A.) — Alman- ya - Avusturya anlaşması bütün si- yasi görüşmelere mevzu teşkil et- mektedir. Selâhiyettar mahafilde, a- çıktan açığa. Bu vesikanın harp S0- nu tarihinde kati bir dönüm nokta- sı teşkil ettiği söylenmektedir. Çün kü bu vesika, Roma protokllarmı imza etmiş olan üç devlet ile Alman- ya arasında #lkı el birliği arzu eden berkesin istediği bir şeydir. Sanıldı- ğına göre, bundan sonra, Almanya, İtalya, Polonya, Avusturya ve Ma- caristan müşterek bir hattı hareket İ tutacaklardır. Yine sanıldığına gö- re, Hababurgların tahta dönüşü me- selesi başka bir zamana (talik olun- muştur. İ Katoliklerin naşiri efkârı Uj Nemze- | dek gazetesinin yazdığına, göre, A- | vusturyanın dış siyasası bundan $on | ra yeni bir istikemet alacaktır. Ber- | in ile Roma arasında ehemmiyetli! anlaşmalara intizar olunabilir. Her halde muhakkak olan bir şey Varşo- va da bulunan sonra Almanya ile Avusturyanm dış siyasalarının biri- birlerine muvazi bir surette yürüye- ceğidir. Liberal ve Kraliyetçi gazeteler i- #e, dünyanım, Hitler ve Şuşnig'e min nettar olması lâzım geldiği kanaatin | İdedir. Çünkü Almanya - Avusturya anlaşması, Avrupayı iki kısma böl miyecek, bilâkis Avrupnda sükünun İ teessüsüne yardım edecektir. Almanya ve müstemleke Protorya,14 (A.A.) — Londradan dönen müdafaa bakanı, Röyter a- jansına şu beyanatta bulunmuştur: “ Nüfuzlu Ingiliz mahfelleri, A)- manyaya müstemleke olarak Afrika» da münasip toprak tavizleri verilme- dikçe, bu memlekete muslihane bir anlaşmanın daimi temelleri atılâamı- yacağına kanaat getirmişlerdir... Bakan, beyaz medeniyetin Afri- kada muhafszası için, Almanyanm teşriki mesaisi elzem olduğun fikri- nin kuvvetli bir müzaheret bulmakta olduğunu ilâve etmiştir. | Polonya Silezyasının Almanyaya dönmesini istiyenler Varşova, 14 (A.A.) — Yukarı Si- lizyada sakin siman ekalliyeti ara- sında, Polonya Silezyasnm Alman- yaya dönmesini istihdaf eden bir na zi hareketine iştirak suçuyle bir çok kişi tevkif olunmuştur. Yakında bun larm muhakemesine Katoviç'de büş- lanacaktır. İspanyaya bozuk yumurta ihraç > > edildiği doğru değil Dünkü sabah gazetelerinden biri, bezi yumurta tacirlerinin Ispanyaya fena mal yolladığından ve neticede, Ispanyanım Türkiyeden yumurta al- mıyacağından bahsetmişti. Bu mese- le hakkında Türkofiste alâkadar 76- vatla görüşmüştük. Selâhiyettar bir zat bu haberin tamamile yanlış oldu ğunu izah ettikten sonra şu sözleri söylemiştir. — Türkiye - Ispanya arasındaki ti cari münasebetler gün geçtikçe inki- şaf etmektedir. Bilhassa bu mevsim- de en çok Ispanyaya yumurta ihraç ediyoruz. Ispanyanın Türkiyeden mal almıyacağı haberi tamamile yalan - dır. Türkiye Bütün taahhütlerini yerine getirmiştir Fransızların milli bayramı olan 14 'Temmüz, dün, Fransiz sefarethane - sinde çok parflak bir surette kullu- lanmıştır. Şehrimizdeki bütün Fran- siz kolonisinin iştirak ettiği bu'me- resime ant 11 de Ünyon Fransez Cemiyeti Başkanı Ame tarafından, werilen nutukla baş- lanmıştır. Bu nutku mü teakıp, maslahatgüzar Leküye söz &- lurak, evvelâ ihzar edilen duygular için teşekkür beyan etmiş ve ezcüm- le demiştir ki: - İhsar ettiğiniz duyguları Cüm- hurreisinize iblâğ edeceğim gibi, ha- len bizden uzakta bulunan sefirimiz Ponsoya da bildireceğim. Malümdür ki, Fransız hükümeti Boğazlar mes lesinde Türkiyenin haklı isteklerini yerine getirmek için, Montrö konfe- ransına İştirak eden Fransız heyeti - n6 Ankaradaki Fransiz büyük elçi bi de tayin etmişti. Bundan dolayı dır ki bugün elçimiz aramızda de - Zildir. Bundan sonra Avrupanm ve dolayısiyle Fransanm geçirdiği siya #i müşküllerden bahseden maslahat güzar, sözline devam ederek demiş - tir ki: — Sözlerimi bitirmeden evvel için- de yaşadığımız memleketle hüküme timiz arasında mevcut olan dostluk bağlarını bilhassa kaydetmek iste - rim. Türk büyük harpten sonra, mali ve siyasi taahhütlerini ifa eden en nadir devletlerden biridir. Göçen 4 Mayısta eski borçların tasviyesi i - gin imzalanmış olan ânlaşma, bunun yeni bir delilidir. Lâkin bu anlaşma- nin hükmü daha geniştir. Zira Tür- kiyede bloke olmuş bulunan Fransız paraları iki memleket arasındaki ti- cari münasebatin takviyesine âmil olacaktır, İçinde bulunduğumuz mem leket, bugün sınai bir memleket ol- muştur, ve eminim ki bundan sonra daha inkişaf edecektir, Sözümü biti. rirken Son Ekselans Cümhurrelsine en derin saygılarımı Sunar ve çok eski dostluklarla bağlı olduğumuz Türkiyenin refahmı temenni ede - rim.,, i Maslahatgüizar Leküyenin bu nut- ku çok alkışlanmıştır. Pariste yeni © nümayişler oldu Paris, 14 (A.A.) — Bu akşam sa- at 19 dansonra yeniden birtekim hâdiseler olmuştur. Otomobillerle Pa risin civarma dönen halk cephesi nü mayişcileri ile meçhul askerin meza rından dönen muhalefet partileri mensupları karşılaşmışlardır. Fakat polis hâdisenin büyümesine mâni ol- mak İÜlzere müdahale ederek nümayiş çileri civar sokaklara dağıtmıştır. Habeşler harp ediyorlar (Başı 1 incide) 8iz ve Belçika sefirleri hükümetleri- he telsiz vasıtasile rapor göndereme mektedirler. Cibutiden gelen bir habere göre, | Habeş çeteleri Adisababa ile Dire - | dua arasındaki demiryolunu kesmiş- ler, rayları tahrip etmişlerdir. Ayaj zamanda Dessie İle Adisababa ara - sındaki yol münakalâtı da çetelerit hümmalı faaliyeti yüzünden inkrtaa uğramıştır. Harrar civarında ise cid di arbedeler vükut gelinekte olduğu bildirilmektedir. Şayet bu haberler doğru ise.(son haftalar zarfinda Ci butiden gelen haberlerin hep doğru çıkmakta oldduğunu nazarı itibara almak gerektir) Adisubabadaki İtal yan garnizonunun hali hazırda mü - nakale hatları kesilmiş demektir Bundan doğan müşküllere ağır yağ- murlarm doğurduğu müsküller ilâve edilince Adisababadaki İtalyan garni #onunun he derecede fena mevki olduğu daha iyice anlaşılır. Londraya son günler zarfında ge- len haberler Adisababadaki vaziyet daha fenalaştığı takdirde İtalyaniz - rn şehri tahliyeye meebur olacakla- rını bildiriyor. Bir muhabir durumu şöyle hülüsa ediyor: — Yağmurlar İtalvanları Habeş merkezinden dışarı sürükleyebilir! Şayet Cibuti demiryolu ile Dessie yolu uzun müddet kapalı kalırsa va ziyet çok daha büyük bir vehamet kesbedebilir, İtalyanlar safle çehri tahliyeye mecbur kalmayıp, ayni zamanda ge- ri karakollarına vâsıl olmak için sa- vaşmak mecburiyetinde kalacaklar - dır. Göçmenlerin iskânı Şimdiye kadar 7 vilâyete 11.899 nüfus Ankara, 14 (A.A.) — Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden: Bu sene Romanya ve Bulgaristan dan alınması tekarrür eden 25 bin mühacirden birinci parti olarak ge- len ve Tokat, Kayseri, Yozgat, Ço - rum, Bileöik, Konya, Niğde vil&yet- lerine bügüne kadar sevk olunan mu hacirlefin sevkedildikleri kaza iti. bariyle miktari aşağıda gösterilmiş « | tirs 1— Tokat merkez kazasma 60 ha nesi Romanyalı ve 60 hanesi Bulga - ristan muhaciri olmak üzer e 120 ha nede 534 Tokadm Niksar kazasına 20 hanesi Romanyalı ve 20 hanesi Bulgaristanlı olmak üzere 40 hane de 144, Artuva kazasına 20 hanesi Rornanyalı, 20 hanesi Bulgaristanlı olmak üzere 40 hanede 159, Tokadm Erbaa kazasma 75 hanesi Romanyalı 75 hanesi Bulgaristanlı olmak üzere 150 hanede 595 nüfus muhacir ki bu süretle Tokat vilâyetine 350 evde 1434 nüfus göçmen gönderilmiş bu- lunmaktadır. 2 — Kayseri merkez kazasına 50 hanede 219 Bulgaristanlı, Develi ka- zasma 136 hanede 592 Bulgaristan- lı, Pmarbaşı kazasma 597 hanede 2477 Bulgaristanlı, Bünyan kazası na 100 hanede 415 nüfus Bulgaris- | tanlı göçmep gönderilmiş ve bu su- tetle Kayseri Vilâyetine gönderilen göçmen mikdarı yalnız Bulgaristan muhaciri olmak üzere 883 han 3103 hüfus muhacir sevkedilmiştir. Yozgat merkez kazasma 200 hane de TTi Romanya ve 48 hanede 226 Bulgeristanlı olmak üzere 248 hane- de 1003, Boğazlayan kazasma İŞİ hanede 611 Romanya, Sorgun kaza- sma 70 hanede 283 Romanya ve 18 evde 56 Bulgaristanlı o olmak zere 88 hanede 319, Akdağmadeni kazası- na S0 hanede 295 Romanya muhaci- ri ki bu vilâyete 501 hanede 1946 sı Romanyalı ve 66 hanede 252 si Bulgaristanlı olmak üzere toptan 567 hanede 2228 nüfus muhacir sev kedilmiştir. nede 29 nüfustan ibaret olmâk üze- re ceman yekfn Çorum vilâyetinin bu iki kazasına (308 evde 1181 nü- fus Romanya muhaciri sevkedilmiy- tir, Bilecik merkez kazasına 5 hanede 25, Bözüyük kazasma 34 135, Soğüt kazasına 7 hanede”28, Inönü yerleştirildi nahiyesine 5 hanede 15 olmak üzere Bilecik vilâyetinde 51 hanede 203 nüfus omanya muhaciri sevkedilmiş” tir. Konya vilâyetinin Akşehir kazası- na 245 hanede 1011 i Romanyalı ve 149 hanede 621 i Bülgaristanlı ol mak ilzre 394 evde 1632, Çorum ka- zasma 195 hanede 820 Romanya mu- haciri ki öeman yekün Konya vilâ- yetine 440 hanede 1831 ! Romanyalı ve 149 hanede 621 i Bulgaristanlı ol mak üzre 589 hanede 2452 muhacir sevkedilmiştir. Niğde vilâyetinin merkez kazası nâ 9 hanede 43 nüfus Bulgaristanlı, pa, Bor kazasına 143 hanede 616 Roman yalı olmak üzre Niğde vilâyetine gönderilen muhacir yekünu 161 ha- nede 698 nlifustan İbaret bulunmak- Bu suretle gelen mühacirlerden yukarıda yazılı yedi o vilâyete sevk olunan muhacir miktarı 2099 hane- de 11,599 nüfusa baliğ olmaktadır. Bu muhacirlerin mühim bir kısmı Romanya ve Bulgaristana ogönderi- len hususi vapurla Türkiyeye alım- mışlir ve Tuzla tahaffuzhanesi ya- nında açılan sevk İstasyonundan te- mizlikleri yapıldıktan sonra tertip &- dildikleri bu yerlere gene devlet va- sıtası ile meceanen (o sevkedilmişler- jdir. Bunlarm yerleşecekleri o hazineye ait boş topraklar evvelce hazırlatıl | mış ve bugünlerde de tevzline ve temlikine devam (edilmekte bülun- muştur. Bunların Tuzla sevk istasyonuna vapurdan çıktıkları günderi itibaren inşelerine başlanmış ve halen de- vam etmekte bulunmuştur. 2661 sayılı kanun gereğince bun- lara altışar aylık yemeklik buğday ları gelmelerinden daha evvel mü rettep yerlerinde hazırlanmış ve gel- melerini müteakip'de dağıtılmıştır. Bunlar bu sene verilen toprakları- nı sürecekler ve aynı kanun gereğin- ce verilecek tohumluk buğdayların: sonbahar mevsiminde . toprağa ala- caklardır. aruyi Civar köylere konuk edilen bu e Ty lapa karasına 298. be | göçmenlere gelecek mai yılda neda 1 Pateya irer ev Vapılansker. her Ağustos 1936 dan itibaren alım- mağa başlanacak ikinci parti muha- Gir miklarlariyle beraber bu sene ali- nacak mühacir adedi 25 bine iblâğ edilecektir. Ikinei partinin alınması hazırlıklarına — ve mürettep yerleri nin tayin ve tespitine devam edil. mektedir. Konferans —— müsait gidiyor ——— Türkiye -Rusya arasında hiç bir ihtilâf kalmadı —— eaşı 1 23 üncü madde hakkında kat'i muha- lefeti muhafaza etmektedir. Türk Sovyet heyetleri arasında hiç bir noktai nazar ayrılığı kalmadı Montrö, 14 (Tan) — Pol Bonkur dün akşam Montröye gelmiş ve Tev. fik Rüştü Arasla görüşmüştür. Dok- tor Tevfik Rüştü Aras, Pol Bonkuru müzakerelerin son inkişaflarmdan malümattar etmiştir. Litvinof ta dün sabah Londradan dönen Ingiliz delegesi Rendel”'le gö- rüşmüştür. Kuvvetle teyit olunduğu- na göre, Türk, Sovyet murahhas he- yetleri arasında hiçbir noktai nazar ayrılığı kalmısmıştır. Fransız heyeti, Ingiltere ile Sovyetler Biriiği arasın- daki noktai nazâr ayrılığını giderme | rahhas heyetlerinin teklif ettikle - l ets lunduğunu yazmıştık. Bu mesele ©. ğe çalışmaktadır. Konferansm bugün âktedilecek umumi toplantisi yarma tehir olunmuştur. Bugün öğleden sonra kabul edi - len muvakkat bir formüle göre Mil - letler Cemiyetinden bir vazife (alan harp gemilerile Türkiyenin iştirak et tiği bir anlaşmanın ipkası zımnmda icap eden harp gemileri Boğazlar - dan geçebileceklerdir. Muhtelif heye- ti murahhasalar, hükümetlerinden bu hususta talimat istemişlerdir. Bu ta- limatın bu gece gelmesi bekleniyor. Yunan heyeti Atina, 14 (Tan) — Yunan murah- has heyeti reisi Mavrudis'in avdeti &- INCIDE zerine Paris elçisi Politisin Montrö- de kalarak Boğazlar konferansım ta- kip edeceği bir tebliğ resmi ile bildi - rilmiştir, Times ne diyor? Londra, 14 (A.A.) — Rewter bil- diriyor: Times gazetesi, uzun bir başyazı- sında, Boğazlar konferansına davet olunmıyan devletlerin burada hazır- lanacak mukavelename ahkâmt İle kendilerini bağlı telâkki etmekten im | tina etmelerini haklı gösterecek hiç bir şeyi ihtiva etmiyen yeni bir Bo- Zazlar mukavelenamesinin lüzumunu izah ettikten sonra ezciimle diyor ki: “— Sovyet, Fransız ve Romen mu ri şerait tahtında muharip bir filo. nun Boğüzlardan geçişi, Türkiyeyi herhangi bir devlet ve yahut devlet ler grupu aleyhine bir fark gözetine Ze mecbur etmek neticesini verebile cektir. Mantık ve aklı selim, İngiliz noktai nazarınm lehindedir. İngiliz noktai nazarma göre, bütün millet lere karşı tatbik edilecek yeni bir Bo- ğazlar mukavelenamesi, ancak Mil - letler Cemiyeti paktına bağlı bulun- duğu ve mukavelehameyi imza et - miş veya etmemiş bütün milletlere karşı ayni müameleyi gözettiği tak « dirde, devamlı bir kıymete mâlik 0- labilecektir. Eğer yeni mukavelena- me, ittifaklar sistemi dahilinde döne- cek olursa, bu kıymeti kazanamıya- cağı âşikârdır. 15-11-9006 SAĞLIK —— ÖĞÜTLERİ Bizim eski, şark usulünde mede niyetimiz — darılmaymız ama — bize tabiat içindeki o mevkiimizi W nutturmağa o çalışırdı. Gençlerin, kız ve erkek, bir arada dans elm& lerinin de tabii bir ibtiyaç olduğunu unutmuştuk. Dans şimdi bize ancak güzel sam atlerden biri gibi görünür. Fakat tabiat içindeki türlü türlü şekilleri birâz tetkik edilince görülür ki dans canlı her mevcut için tabil bir ihti“ yaçtır. Çünkü tabiatte her türlü heyecan mutlaka ahenkli bir hare ket hâstl etmelidir. Heyecan üzeri ne o ahenkli hareket zaptedilip mey” dana çıkmazsa heyecan hastalık ye” ir. Dânsta — şimdiki karışık san'at şeklinde değil — iptidai şekillerinde aşk heyecanınm hâsıl ettiği zaruri bir ahenkli harekettir. Sabahleyin pek erkenden, yahut akşam güneşin battığı zamanlarda biras uzakça kırlarda (dolaşırken kül ren- gindeki turna Kuşlarına tesadüf © derseniz dikkat ediniz. Bu kuşla erkekli dişili bir halka teşkil eder” ter. Erkekler beğendikleri dişilerin karşısmda, başlarile selâm verir gi” bi, boyun kırdıktan sonra — insan” lerm şimdiki zarif dehslârı gibi de Bil — kaba bir tarzda, fakat ahenk- li olarak zıplamağa başlarlar, ken dilerini beğendirinciye kadar dans ederler ve en sonunda kendilerini beğendirerek seçtikleri dişi ile bir likte bir yuva kurmağa giderler. Dans erkek kuşun kendine bir e$ bulması için bir vasıtadır. Kuşlarm bepsinde dans daims böyle kaba tarzda değildir. Yine kırlarda gezerken bir kuşun birden bire havalanıp kanatlarmı gererek pek zarif uçuşlar yaptığını elbette birçok defa görmüşsünüzdür. Bunu kuşun keyfi öyle istediğine hamlet- meyiniz. Biraz dikkat ederseniz gö” rürsiinüz ki, 6 zarif uçuşların gö rüneceği bir yerde dişi bir kuş var” dır ve o hareketlerin hepsi erkeği dişiye beğendirmek içindir. Bazı kuşlar da beğendikleri | bif dişiye rastlaymca, başlarmı diker” ler, iki tarafa sallanarak, ona doğ” ru ağır ağır yürürler. Başlarını ki tarlar. Geri geri gidörler. Sonra na eyaf ahenkle Yakı mes. adeta bir kadril oyunu yaparlar ve kendilerini o beğendirinciye (kadir böylece devam ederler. Dansın ite | mesi yeni çiftin yuva yapmağa git? mesi demektir. Kuşlar zaten zarif hayvanlardıf # da onun için dansı severler, demeyi” niz, Kuşlara pek uzak olan balıklar* da bile dansın tabit bir ihtiyaç ol duğunu görebilirsiniz. Bir iskorpit yavrusu büyüyüp te aşk ateşini duy” mağa başladığı vakit ilk işi denizde bulabildiği otlarla bir yuva kurmak” tır. Sonra o yuvanm önlinde bekler. Geçen dişi iskorpitlerin arasında bir rini gönlüne göre bulunca, ona bö” fifçe dokunur, durur. Dişi balık er” keğin kurduğu yuvanm güzelliğinö bayran bakarken, erkek balık onun etrafımda ileriye geriye ahenkli hâ” reketler yaparak kendini beğendir “ Geğe çalışır ve en sonunda ikisi bir“ likte yuvanm içine girerler... j Insanlar arasında yuva işine aşktan başka, & sartlar karıştığında danstan sonr? böyle doğruca aile yuvasına gitmek pek kadir görülür. Fakat en kibif bir baloda, genç bir erkek bir gen$ kizı dansa davet ettiği vakit, emif olunuz, onda beğendiğini ve beğeni” mek istediğini anlatmak duygu vardır. : LOKMAN HEKİM ——— a Beyazıt kulesi ziyaretçilere kapatıldı Dühuliye mukabilinde ziyaret eği” len Beyazıt kulesinde son bazı geyri ahlâki hâdiselere şahit rafında tetkikatta bulunan / lar bu işin önüne geçilmesi için 49 cak buranın ziyaretçilere kaj sı lâzimgeldiğini kabul Dünden itibaren Beyazıt kulesi retçilere kapatılmıştır. Yangin kulede bulunan bekçiler ve lar yine kalacaklar, fakat kapıyı palr bulunduracaklardır. Karısını ağırca yaralamış Süleymaniyede Deveoğl da oturan Tahsin, geçimsizlik den karısmı bıçağiyle sağ böğürü” den tehlikeli surette Ağır yaralı olan kadn h. kaldırılmış, suçlu Tahsin bıçaği” vakalanmıştır.