10 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

10 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

mama 10.8- 986 Boğazı güzelleştirmek İnşaata ait kayıtlar tamamen kalkıyor Şirketi Hayriye Dire ktörünün Boğaziçi ve Şirket hakkında şayanı dikkat sözleri Hepimiz Boğaziçinin güzelleşmesini Can ve gönülden istiyoruz .İstiyoruğ ki, Boğaziçi ihmalden kurtulsun ima- ra kavuşsun, canlansın ve dirilsin. Fakat Boğaziçi demek herşeyden evvel Şirketi Hayriye demektir. Çün- kü eğer Boğaziçi bir vücutsa Şirketi Hayriye onun kanını nakleden bir şah damarıdır. İşte bu itibarla dün İstan- bulun en güzel bir parçasını alâkadar €den birçok meseleleri görüşmek - zere Şirketi Hayriye Direktörü Sadi| Akant'ı ziyaret ettim. İ Kendisi bana Boğaziçinde yapılan ve yapılacak işler hakkında uzun boylu izahat verdi. Şirketi Hayriye ücretlerinde yapt- lan tenzilâttan bahsetti ve sonra de- di ki; — Evvelce de ilân ettiğimiz gibi bir | çok kolaylıklar hazırladık, fik defa| olarak 2, 3, 4 aylık.fotoğraflı karneler | ihdas ettik. Ve bu suretle yüzde | 25 ve yüzde 35 nisbetinde tenzilât yap- tık. Bu usul, kârne sahiplerine; yalnız Kergün Boğuzda mükerreren seya- bat hakkı değil, fazla olarak ta Pa- zarları herhangi bir iskeleden isteni- len yere seyahat hakkını veriyor. Cumartesi akşamından başlıyarak Pazar sabahı ilk postalarmda yüzde 50 tenzilât yapılmıştır. Şimdi de her| Eün ik postalarımız yüzde 50 tenzi-|; lâtlıdır, ve böylece küçük”esnafımıza, | €rken İstanbula inmek mecburiyetin- | de bulunanlara ufak bir yardımda bu- handuğumuz kanaatindeyim. Talebeye Verilen pasolar da talebelerin otür- dukları yerlerle mektepleri arasmda “Üz'i bir para mukabilinde gidip gel- Me imkânmı vermiştir. Ayrıca Boğaziçinde yapılacak inşa tia yardım ve Boğazı tezyin makss inşaat malzemelerini nakletme eti Hayriye deruhte etmiştir. | Boğazda inşaat — Bütün bu kolaylıklar şâyanı te- #ekkürdür. Lâkin san zamanlarda Bo- Ünzda göze çarpacak bir inşaat olma» mıştır? — Evet son senelerde hakikaten gö 2 çarpacak mikyasta büyük bir eseri Wnran yoktur. Yapı ve bina kanumu- Alin şekli, İmara tatbik edilen madde- leri inşaatı sekteye uğratmıştır. Fa- Kat bütün alâkadarlara gir müjde ma- iyetinde söyliyebilirim ki, geçenler- de görüştüğüm Veli ve Belediye Reisi İstündağ Boğazın tabii güzelliğini Muhafaza etmek şartile yeni inganta Mit kuyudun kalkacağmı, yeni İnjan- an serbesti dairesinde yapılaca- bildirmişlerdir. Fabrikada yapılan vapur * — Fabrikanızda yapılan vapur hak biraz izahat verir misiniz? — 85 senelik bir hayatı olan “bu müessese birçok tecrübelerden bugün kendi fabrikalarında ih- Syaca kâfi vapur inşa edebilecek fen: |. Mİ bir kudrettedir. Avrupadan getirt- Üeye mecbur olduğumuz ve. dahilde dark edemediğimiz. alât üzerinde Miümetin emrile, gümrük muafiyeti itir, Bu teşvikin semeresi Mürik yeni yapacağımız vapur, Av- ya yeni sipariş edilecek bir va- gan yüzde 50 nisbetinde daha u- > Ri ç, Seçenlerde yapılan mehtap âla. My, #errlir edecek mi ” Yenilikler dü. da yor musunuz? Neticeden mem- Musunuz? Bu tenezziihü tertip etmek ta- ik, bulunduğumuz zaman bu derece rağbet edeceğini Ne #demedik. Kusurumuz halkt- NE terdiği bu şiddetli arzuyu Mg, Sthek mecburiyetinde kaldığı. Milan « Bu tehacüm karşısında va- adedi arttırıldı. 16 vapurda Sağı rm musikiyi tamamile duy. Ban bittabi kabil olamadı. Sin.“ söyliyeyim ki bu iş ticaret Ştpılmış değildi, sert halkımızın — Şirketi Hayriye Direktörü Sodi Akan? yak geçici değildir. Bir ihtiyaç eseri» dir. Bu hususta meclisi idaremizin tasvip edeceğin! Ümit ettiğim yeni bir program yapacağız şimdiden sonra her yaz mevsiminde kameri ayların (8 ve 9) undan (17) inci gecesine ka- dar her ay bir hafta müddetle tenez- hler tertip edeceğiz. Her vapurun içinde bir caz bulunacak ve ayrıca ha- Zirlanan bir sal Boğazın muhtelif yer. lerinde durarak halkımızı eğlendire- cektir, Bu ilk tecrübenin verdiği ders- le, İlk tertipte gördüğümüz bütün noksanları düzeltecek ve matbuatı- mızm tenkit ettiği vaziyetleri rslah e- deceğiz.,, Şirketi Hayriye Umum Direktörü- ne teşekkür ederek yanmdan" ayrıl. dım. —& A. K. Aydına getirlen içme suyu “ Aydın, (TAN) — Aydın çocuk e- sirgeme kurumu, İlimizin en iyi süle- rından ve mikyası ma derecesi 6 bulu- nan Koçarlı suyunu getirerek Aydın- da sattınmaya başlamıştır. Bu su Ay da 25 kilometro uzaktan getirilme- sine rağmen tenekesi onar kuruştan, depoda 9 kuruştan satılmaktadır. Ay- rica kapsollu şişelerde de kırkar pa- raya satılıyor. Aydınlılar şimdiye ka dar tenekesi 5 ku: pınar suyu gö tirtirler onu içerlerdi. Bu suda kireç nisbeti 18 dir. Bu itibarla çocuk esir. geme kurumu hem Aydmlılara iyi bir içirmiş ve hem de kuruma İyi bir ir kaynağı temin etmiştir. Zührevi ve cilt hastalıkları mütehassıs) or. Hayri Öner Oğleden sonra Beyoğlu o Ağacami karşısında 133 No. Tel 43588 S7 Göz Heikmi Dr. Şükrü Ertan Cağuloğlu Nuruosmaniye cad. No. 30 (Caönloğlü eczanesi bitişiği). İde i buzlarile beraber Fındıklıda Tel. 22568 Yazı ile imtihan 15 Ağustos 1036 mizm Ankara, İstanbul ve İzmirdeki Bı, * Meşesi için yapılmıştır. ki “erübeden sonra © anladık si) sefere karşı gösterdiği işti- yerlerde bulunanlar bu izahnameyi bankamızdan tahriren de talep ede- bilirler. Ancak bütün taliblerin çok vazıh adres vermeleri lâzımdır. iş Bankasına Memur alınacaktır Türkiye iş Bankasından: Bankalarımızın merkez ve şubelerinde çalıştırimak Üzere lise veys ticaret liseleri mezunlarmdan müsabakâ imtihanile memur almacaklr. Bu imtihanda kazananlar srâsında ayrıca yüksek tahsi) görmüş olanlsr ve yabancı lisanları iyi bilenler tercih oluncektir. Almacak memurlara, imtihandaki muvaffakıyet ve tahsi) derecelerine göre 70 ile 100 lira arasında aylık verilecektir, KARA, İSTANBUL ve İZMİR şubelefimizde yapılacaktır. En son Ya- "zılma tarihi 10 ağustos 1938 dadır. © İstekli olanlar, girme ve imtihan şartlârına aid izahnameyi banka - TAN SATILIK ARSA Kınalıada'da Şahap Oteli biti- şiğinde ve çok havadar bir yer de bin beş yüz metro murabbaş bir arsa çok ehven fiyatla ve a- cele satılıktır. Tan gazetesi dışı; 9 Gürgün rumuzuna müracaat. O a 2 ; ima ilm? 455 İstanbul Komutanlığı Sa. tınalma Komisyonu İlânları Ordu ihtiyacı olan 20.000 dane aşı şişesi satın oalına- caktır. İhalesi 14 Eylül 936 pazartesi günü saat 15 de a- çık eksiltme ile yapılacaktır. Muhammen tutarı 915 lira- dır. İlk teminatı 69 liradır. Şartnamesi her gün komis- yonumuzda görülebilir, İs- 'teklilerin ilk teminat mak- buzlarile veya mektublarile beraber belli gün ve' saatte Fındıklıda Komutanlık Sa- tınalma komisyonuna gel. meleri. (4151) » Gümüşsuyu hastanesin- bulunan 19 dane mikros- kop tamir edilecektir. İha- si 14 Eylül 936 saat 14,50 Pazartesi gününde açık ek- siltme ile yapılacaktır. Şart- namesi her gün komisyonu- muzda görülebilir. Muham-! men tutarı 650 liradır. İs. teklilerin 49 liralık ilk temi. nat makbuz veya mektubla- rile beraber Fındıklıda Ko- mutanlık Satınalma Ko- İpe “ i misyonuna gelmeleri. di «| TURK-:Ti 0 azmmızızz KUPONLU : MADELi :* MEVDUAT PARA ADAPAZARI CARET:- BANKASI Ordu ihtiyacı olan 7 çeşit ılâç satın alınacaktır. İhale- si 14 Eylül 936 pazartesi günü saat 14 te açık eksilt - me ile yapılacaktır. Şartna- mesi her gün komisyonu - muzda görülebilir. Muham: men tutarı 793 liradır. “İs - teklilerin 60 liralık ilk temi- nat mektublarile veya mak- KUÇUK ILANLAR Doktor Mehmet Ali Aksoy | 'Hasöki ve Cerrahpaşa h i et ve zühreviye mütahassısı cide Beşir Kemal eczanesi İttisalinde 4 numara hergün saat 2den sonra hastalarını kabul eder. Komutanlık Satınalma Ko- eki misyonuna gelmeleri. (4153) 338 İstanbul Harici Askeri Kıtaatı İlânları Edremit garnizonu ihti- yacı için 625 ton arpa kapa- hı zârf usulile satın alınacak- tır. Malım tahmin bedeli 34375 liradır. Birinci temi- natı 2578 lira 15 kuruştur. İhalesi 18-8-936 salı günü saat 11 de Tümen Satmal- ma komisyonu binasında! yapılacaktır. İstekli olanla”! rın birinci teminatlarını ve banka mektublarını veya- hut tahvilâtlarını ihale saa- tinden evvel Tümen Muha- sebeciliği veznesine teslim €- | deceklerdir. Evsaf ve -şart- namesini görmek isteyenler için her gün komisyonun a- şık olduğu. (135) (43417) Nazarı dikkate Konyada kavi teminat ve ciddi referans verebilecek maruf ve sahal fasliyeti geniş bir. tice- rethane her nevi acentalıklar kabul etmek arzusundadır, Ta- liplerin şeraitlerini Konya 25 numaralı posta kutusuna bildir-i meleri, Juvaniin Kanzuk Saç Boyaları Kumral ve siyah olarak sabit ve tabi renk verir. Ter ve yıkan- makla çıkmaz. Yegâne zararsız ve tanınmiş sıhhi saç boyasıdır INGILIZ KANZUK BOZANESİ Beyoğlu - Istanbul ke-| Istanbul Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden: - Si 20-8-936 Perşembe günü saat on beşte kapalı zarf usulile ihalesi tekarrür eden 10058,03 lira keşif bedelli Gümrük Muhafaza örgüdü için Hasköyde yaptırılacak anbar ve büro inşaatile yine ayni idarenin 26-8-936 çar- şamba günü saat on beşte kapalı zarf usulile ihalesi te - karrür eden 17988,39 lira keşif bedelli atölye inşaatının görülen lüzum üzerine evvelce yapılan ilânlar iptal edile- rek bu kere her iki inşaatın tevhit edilerek mecmuu keşif bedeli olan 28046,42 lira üzerinden yeniden kapalı zarf usulile 31-8-936 Pazartesi günü saat on beşte İstanbul vilâyet nafta müdürlüğü eksiltme komisyonu: odasında eksiltmeye çıkarılmıştır. A — Mukavele, eksiltme, nafıa işleri umumi, hususi ve fenni şartnameleri proje keşif hülâsasile buna müte - ferri diğer evrak İstanbul'nafıa dairesinde (140) kuruş mukabilinde verilecektir. B — Muvakkat teminat (2104) liradır. D — İsteklilerin en az (20000) liralık bu işe benzer iş yaptığına dair nafıa vekâletinden almış olduğu müte - ahhitlik ve Ticraet Odası vesikalarını havi teklif mektup- larmı 28-8-936 cuma günü saat on dörde kadar İstanbul Vilâyeti Nafıa Dairesinde eksiltme komisyonuna ver » meleri. (4462) istanbul Üniversitesi Rektörlüğünden: İstanbul üniversitesi Fakültelerinde 15 Doçentlik açıktır. İmtihan 29 Eylül 936 tarihinde yapılacaktır. Do- çent olmak şartlarını dolduran isteklilerin açık doçent- likleri ve imtihan şartlarını öğrenmek üzere şimdiden müracaatları. (4498) Dr. HAZIM PEKİN Deri, saç, belsoğukluğu. frengi mütehassısı, Galatasarayla İn- giliz Sefareti arasmda No 26. cumartesi günü saat ONDA AN- Si ——————— Telâş etmeyiniz Herhangi bir marka buz maki- nanız voya buz dolabmız bozuk muş ise derhal Galatada Voöy - voda addesi No. 74 BUZIŞE telefon ediniz Telefon: 43811. şubelerinden alabilirler. Başka | Afyon Memleket Hastanesi Baş Hekiml.ğinden: Hastanemizin 936 senesi ilâç ihtiyacı münakasaya konulmuştur. İhalesi 21 Ağustos 936 cuma günü Vilâ - yet Daimi Encümeninde icra kılınacağından liste ve şart- namesini görmek istiyenler İstabnul ve Ankara Sağlık Direktörlüklerine münakasaya iştirak edecekler de ihale- yi müteakip 94 15 e iblâğ etmek üzere doksan liralık te- minatile daimi encümen riyasetine müracaatları ilân olunur. (4452)