10 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

10 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

rz2 Sıhhat ve içtimai Mu- avenet Vekâletinder: Bu yıl, İstanbul Fen Fakültelerinin F.K. T. sınıfına devam etmek üzere, leyli Tıp Talebe Yurduna alınacak! talebenin kabul şartları şunlardır: 1 — Tam devreli liselerden veya lise derecesinde ol- duğu Kültür Bakanlığınca tasdik edilmiş mekteplerden pek iyi ve iyi derecede mezun olmuş ve olgunluk veyal bakalorya imtihanını vermiş olması: 2 — İsteklilerin, 30-Eylül-936 tarihine kadar, doğ- rudan doğruya Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletin: müracaat eylemeleri ve dilekçelerile birlikte aşağıdaki evrakı tamamen göndermeleri: A - Türkiye Cümhuriyeti tebâasından olduğunu bil diren nüfus hüviyet cüzdanı aslı, B - Mektep şehadetnamesinin aslı, “İmtikianlarını ta mamen bitirdikleri halde şehadetnamelerinin tasdil muamelesi, gecikmiş olanlar mektep müdürlüğünün ayni zamanda mezuniyet derecesini de gösteren fotoğ raflı ve resmi mühürlü bir vesikasını göndereceklerdir... C - Okudukları mekteplerden alırmış hüsnühal vara kası, D - Mütehassısları tam bir hastane heyetinden, basıl mış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulu ngn bir sıhhat raporu, “Bu rapor hastane baştabiplikler tarafından zarflanarak üstü mühürlenecek ve istekli ta rafından mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir., İşbu müayeneler Ankara, Sivas, Erzurum, Diyarbe kir, Haydarpaşa Nümune hastaneleri, İstanbul Çocul hastanesi, İzmir, Bursa, Kouya, Adana, Samsun Mem leket hastanelerinde yapılacak ve bunlarda muayen: olunmak için bu hastanelerin bulunduğu vilâyetlerin sık hat ve İçtimai Muavenet Müdürlüklerine istekliler biz zat müracaat edeceklerdir. E - Örneği aşağıda gösterilen noterlikçe tasdikli biği| taahhüt senedi, “Bu senet istekli tarafından aynen tan - zim ve imza edilecek ve altı örneğinde görüldüğü veçhi le kefili tarafından keza aynen ve tamamen yazılarak imzalanacaktır.,,. F-4,5 X 6 boyunda üç tane fotoğraf, 3 — Yaşları yirmi ikiyi geçkin bulunanlar ve yurttz okumağa ve ilerde mecburi hizmetlerini yapmağa enge olacak bir hastalığı ve ârızası olanlar kabul edilmezler. 4 — İsteklilerin gönderdiği dilekçe ve vesikaların Ve kâletçe alındığı adreslerine bildirileceği gibi evrakların: göre kâbul edilip edilmedikleri de yine adreslerine ayrı ca bildirilecektir. Taahhüt senedi örneği: Leyli Tıp Talebe Yurduna kabul edilerek herhang' bir Tıp Fakültesinden tabip olarak çıktığımda 2,000 sa yılı kanun mucibince, yurtta geçirdiğim zamanın “ta tiller de dahil,, üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat v. İçtimai Muavenet Vekâletinin lüzum göreceği mahal lerde hizmet ifasını kabul etmediğim veya kabul edipte işbu muayyen müddeti bitirmeden hizmeti terk eyledi ğim takdirde yurtta benim için sarfolunan paranın ik katını ödemeği ve tıp tahsilini terk ettiğim veya sıhhi se bepler dışımda Fakülteden daimi olarak çıkarıldığım v yahut yurtta bir seneden az bir müddet kalarak terk ey lediğim taktirde benim için sarfedilmiş olan parayı ta mamen ödemeği ve bu taahhüt senedi mucibince bende istenilebilecek para için, ödemek mecburiyetinde oldu Zum tarihten itibaren Yo 9 faiz yürütülmesini ve 2,00( sayılı kanunun diğer cezai hükümlerinin de hakkımd: tatbikini kabul ve taahhüt eylerim. Sarih ikametgâh adresi: Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan nm b taahhütname mucibince faizile birlikte ödemek mecbu riyetinde bulunduğu her ders yilri için üç yüz lira olmal üzere bütün tahsil müddeti için cem'an 1,800 liraya ka | dar parayı borçlu .. . ile birlikte müteselsil kefil ve müşterek müteselsil borçlu sıfatile ödiyeceğim. (4478) Kafilinndrasi» M.M. Vekâletinden: Gedikli erbaş.hazırlama mekteblerine talebe almıyor. I — Ankara ve Konyadaki Gedikli Erbaş hazırlama | mekteblerinin ihzari sınıflarına 3 sınıflı ve gedikli orta kısmın 6. sınıflarına da 5 sınıflı köy ilk mekteb mezun- İ ları alınacaktır. 2 -— Bu mektebler yatılı ve parasızdır. 'Mektebe giriş şartları askerlik şube başkanlarından öğrenilebilir. 3 — Yukardaki şartları taşıyan ve gedikli erbaş olmı- ya istekli olan köylü çocuklarının en geç 20 Eylül 936 tarihine-kadar mensup oldukları Askerlik şubelerine müracaat etmiş ve evrakını tamamlamış olmaları lâzım- dır. (136) (4349) KiNOPRIN Ye n.ütabakaya giremiyeteklerinden mektebe girmek hak: | Sahibi: Ahmet Emin YALMAN —Umumi Neşriyatı Idare Eden: 8. SALİM Gazetecilik ve Neşriyat Türk Limitet Şirketi—Basıldığı yer TAN matbaası Maltepe Askeri Lisesi müdürlüğünden I — Maltepe Askeri Lisesine girmeye istekli namzet- ier arasında 17 Ağustos 936 pazartesi günü saat 9da Maltepe Askeri Lisesinde müsabaka imtihanı yapılacak- tır. 2 — Bu müsabakaya gireceklerin ogün behemehal tepte bulunmaları şarttır. Gelmedikleri (o takdirde kımı kaybedeceklerdir. (149) (4394) 54 Sınai Kimya Mühend.sliği Tahsili için ALMANYAYA TALEBE GÖNDERİLECEKTİR Türkiye Şeker Fabrikaları A. Ş. inden: Fabrikalarımızda bir sene Staj yaptıktan ve bü müddet zarfında lisan ve fen dersleri için lüzumlu o- lan hazırlıkların ikmalinden sonra sihhatleri fabrika işlerinde çalışmaya müsait iki ilâ üç lise mezünü her sene sınai kimya mühendisliği tahsili için Almanya- ya gönderilecektir. * Staja kabulde fen dersleri notları en iyi ve Alman- yaya gönderilmede fabrikada bir senelik stajda mu- vaffak olanlar intihabedilecektir. İsteklilerin 1 Eylül 1936 tarihine kadar aşağıdaki vesikaları Eskişehirde Türkiye Şeker Fabrikaları A; Ş. Genel Direktörlüğüne göndermeleri lâzımdır. Hal tercümesi Sıhhat raporu Mektep şehadetnamesi musaddak sureti Olgunluk imtihanları notları musaddak sureti . 9 X 12 eb'adında 3 boy fotoğrafı asv yalnız FLITalınız. Fena ve tesirsiz haşarat öldürücü maviler almakla paranızı beyhude yere israf etme- yiniz va FUP'in danmamak için siyah kuşaklı asker resimli sarı tenekelar. 1çerisinde sarliğigini matırimizda tutunuz. Bu tenekeler mühürlü olduğundan her türlü hiyleden ârldirler. Hakiki FUT kullanıldıkda bütün haşaratı öldürebilirsiniz. Teliklere ve yarıklara FUT tezu Umar dapasu > 1 GRESPYM, İstanbul Galata, Veyvosa Man 4 az 10.8-906 ee Medeni memleketlerde daima bi- rinciliği kazanan ve diplomalarla tasdik olunan ve dünyada misli olmayan Paslanmaz. Yeni HASAN TIRAŞ BIÇAĞI keskin çok hassas olup neşe ve tatlirkia 100 Defa Tıraş Eder, Senelerce su içinde kalsa makinesile birlikte kat'iyyen paslanmaz. "Taklitlerinden sakınmız. Hasan ismine ve markasma dikkat. - Adedi 6, 10 adedi 50 kuruşa Hasan deposu: İSTANBUL, ANKARA, BEYOĞLU Eczacı Hasanın 1000 aded müstahzarı ne Av- rupada ne de dünya tarihinde misline tesadüf edilemiyen ve akla durgunluk getiren muaz- zam bir varlıktır. Türkiye HASAN müstahzara- tile iftihar eder. Sinekleri öldürmek için lerinden sakınınız. Al- ınız bir FUT olduğunu ve , Haşarat, toza temas #imez derkal ölürler, (Sümer Bank istanbul Şubesi Mür- dürlüğünden: (Müsabaka imtihanlarma girecek olanlara mahsus) 1 — 10 Ağustos1936 pazartesi günü S mer Bank İstanbul şubesinde(Galata Voyvoda caddesi) Avrupada mühendislik vesair ihtisas tahsiline gönderil meleri için yapılacağı ilân olunan lise mezunlari müsa baka imtihanlarmn, Banka şubesinde değil, Üniversite Fen Fakültesinde (Şehzadebaşı eski Zeynep Hanım ko” nağı) yapılacağı ve binaenaleyh ayni gün ve saatte mez kür Fakültede isbatı vücut eylemeleri lüzumu ilân olunur. 2 — Bankaya memur olarak almacak lise m. müsabaka imtihanı, eskiden ilân edildiği üzere, binasında yapılacaktır. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasından: Bankamızın Mersin Şubesi için Mersinde satın alır” mış olan arsa üzerinde yaptırılacak Şube binasının i sını Banka muvafık göreceği teklif sahibine ihalede m tar olmak üzere münakasaya koymuştur. Evvelce 8 edilmiş olduğu veçhile münakasaya girmek istiyenle' 2 Ankarada Umum Müdürlüğe ve İstanbul, İzmir, Sam sun ve Mersin şubelerimize müracaatla lâzımgelen 0l hat ve evrakla plânları alarak teklif mektuplarmı 2 Ağustos 936 tarihine kadar Umum Müdürlüğümü” £ indermelerini dileriz. (4505)