9 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

9 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 EKONOMİ Egenin tütün mahsulü nefis Akhisar tütünleri üze- rinde tetkikat yapılacak İzmir, (Hususi muhabirimiz yazı - ) — Bu sene tütün mahsulü çok ve nefistir. Mütehassıslarm söyle- diklerine göre, tütünlerimiz çok iyi yetiştirilmektedir. Ege tütün mmtakalarınm hemen her birinde mahsul vaziyeti muci! memnuniyettir. Bu mmtakaların bil hassa, rakımı yüksek olan yerlerin» de yetiştirilmekte olan mahsul daha şimdiden ecnebi firmalar tarafından talep edilmektedir. Egenin iki tütün cü memleketi, Kâvurköy ve Akhisar mahsulün nefaseti bakımından bu se ne birinciliği almışlardır. Gâvurkö - yün renk, Akhisarm ise koku itibari» le yetiştirdiği tütün, müteaddit kum- panya eksperlerinin ittifakla takdir cinsler arasındadır. Şimdiden birçok partiler mübayaa edilmiştir. Önümüzdeki hafta için Akhisar tü #ünleri üzerinde tetkikat yapmak üze re'bir Amerikalı mütöhassts şehrimi- #6 gelecektir. Amerikalı, buradan doğ ruca Akhisara giderek Amerika fir - malarmdan biri hesabıma tetkikatta bulunacaktır. Mahsulün bu sene 45 milyon kile- yu geçeceği tahmin ediliyor. Mahsus Tüm bolluğu ve nefaseti piyasa hare- ketlerinin başlangıcmda bir hararet uyandıracak ve tütün kıymet bula - caktır. Akhisar Tütüncüler Bankası, köylüye yarım milyon lira ikrazatta| 1900 senetle | bulunmuştur. Bu para tevdi edilmiş, bazı senetler mütesel - sil kefalet şeklinde olduğuna göre 2 binden fazis tütün alıcısına para ve- rildiği anlaşılmıştır. Akhisar ve civa- rında tütün ziraatile mesgul takri - ben beş bin zürra vardır. Banka, asa- Zı yukarı bu mikdarın yarısma para ikrazi suretile yardım etmişti; Kambiyo borsasında Anadolu tahvilâtında dün yükseliş görüldü Bursada birkaç günden beri olduk ga hararetli muameleler yapılmakta- dır. Bu muameleler, daha ziyade A- nadolu tahvilâtma münhasır kalmış- tr. Mazmafih, gerek Ünitürk fiyat- ları, gerekse Merkez Bankası hissele rinde evvelce kaydettiğimiz sağlam - lik devam etmektedir. Merkez Banka sı 81,50 liradan 82,00 liraya, Üni - türk te 23,65 liraya yükselmiştir. Te reffü, en çok, kuponlarının kısmen dö viz, kısmen mal olarak ödeneceği, hakkındaki şayialar üzerine sukut e- den Anadolu tahvilâtında görülmüş - tür, Bonolar 45,15 den 45,75, obligas yonlar 44.70 liraya yükselmiştir. Yunan hükümeti ile İngiliz hâmilleri arasmda Atina, 8 (Tan) — Alâkadar maha filin bildirdiğine göre, İngiliz hâmil- lerle Yunan hükümeti arasmdaki mii zakerat iyi bir şekilde cereyan et - mektedir, Müzakerat, yakında niha - yet bulacak ve anlaşma, kat't geklini alacaktır, Negus haykırıyor (Başı 1 incide) akşam Milletler o Cemiyeti Umumi #ekreteri M. Avenol'u kabul etmiş- tir, Siyasi mahefil, İtalyanın Milletler Cemiyeti hakkımdaki tezinin Habeşis- tah harbinden sonra M. Mussolini ta- rafmdan geçen mayıs aymdâ Deyli Meyl gazetesi muhabirine yapılan be yanat ile İzah ve teşrih edilmiş ol- duğunu hatmlatmaktadır. O zaman M. Museolini; misti? Milletler Cemiyeti, mevcut olabilir ve olmalıdır da. Fakat vazifesi elin- deki kuvveti aşmamalı ve milletlerin | ihtiyaçları ve Avrupa (milletlerinin vaziyetleri hakkmda başka bir zihni. yete sahip olmalıdır. Bu beyanat bir reform fikrini ihti- şöyle de- BORSA 8 EYLÜL SALI Paralar Sterlin I Dolar 20 Çek kuronu 20 Belçika ir. 20 Drahmi 20 Ley 20 Dinar Bransız fr. Liret İsviçre #r. Florin Avusturya gilin ark Zisti Pengo Leva Yen İsveç kuronü Altın Banknot 243,55 03,345 147 19ğı 419,60 19743 3,05,60 613,59 Çekoslovak Avasturya Mark Isveç kuronu Ispanya pezeta Esham İş Bankası Mü N w, ww Hamiline Anadolu 96 60 - *. 100 Şirketi Hayriye Tramvay Bomonti Nektar Terkos Aslan Çimento Merkez Bankast Osmani Bankası Şark Merkez Eczanesi İstikrazlar Türk Borcu 1 un .. Ergani A. B.G, İstikrazı Dahili Sivan — Erzurum z |Mısır tahvilleri 1866 1 1003 1 Di Tahvilât Rhtm Anadolu 1 ve TI 1” Mümessil 101,— 94,50 102,.— 95,50 1025 14,95 46.50 45,89 İzmir fuarında TAN (Başı 7 incide) on bir ayında kendiliklerinden bü- yük bir hevesle hazırlanmalıdır. İzmir fuarınm ilerde bir Viyana, bir Lâypzig, bir Paris fuarı haline gelmesi için evvelâ Türk yurdunun tüccar ve sanatkârlarının el birliği ile çalışması lâzımdır. Faarın en güzel pavyonu Fuarın en zevkle ve merakladü. zeltilmiş pavyonu muhakkak ki Trak ya pavyonudur. Türkofis raportörü | Faruk Sunterin incelikle tanzim etti- ği bu pavyonda bütün Trakyayı gör- dük, Meyvaları, hububatı, sabunla» İ rr, peynirleri... Bir köşede kıymetli asarratikası diğer bir köşede yeni köy teşkilâtı, #ögmen yerleştirme iş- leri ve bir canlı tahlo... Bir göl arka- sında, otlıyan koyunlarının başmda, ağaçlık altmda oturan güzel bir Trakyalı köylü kızına varıncaya ka- dar. Şalvarınmı nazlı kıvrmlarıylea mü- temadiyen oynıyan ve ziyaretçilerin bakışlarma tatlı bir tebessümle ce- vap veren (Gülü) bir göçmen kızı imiş... Faridun Demokan —————— erer va etmektedir. Fakat, Roma bükü. meti bu fikri resmen ortaya atmış olan İngilterenin şimdiye kadar hiç- bir teklifte bulunmamış olduğuna i şaret etmektedir. Roma Habeşistanın Milletler cemi. yetinden kayıt ve şartsız kapı dışarı edilmesi hususunda evhama kapılma maktadır. Yalnız Habeş heyetinin ce miyetin mesaisine iştirak etmiyeceği ni ümit etmeğteğir. Bu şerait altnda | İtalyan heyetinin . Cenevrede bulun - ması temin edilmiş olacaktır. Dost ve müttefik Yugoslavyada | Başvekil Stoyadi- noviç Türkiyeye Ikinci Piyer milli ktyafetile Belgrad, 8 (Başmuharririmizden) — Yarı resmi Samuprava gazetesi, Türk gazetecilerinin buraya vardığı gün çikan çok dostça yazısında şöy- le diyor: “Bu ziyaret Balkan tesa- İ nüdünün bir tezahilrtidür. Misafirle- rimiz memleketin her tarafını geze- cekler, ve bütün Yugozlavlarm dost ve müttefiklerine karşı nasıl bir sev- gi beslediklerini kendi gözleriyle gö- receklerdir. Ayni zamanda Yugoslav milletinin Balkan paktınm manası gok iyi müdrik bulunduğunu ve ye- ni Türkiye dostluğunun Yugoslav politikası ve elelrtlak Balkan siyase- ti için tok ehemmiyetli bir keyfiyet teşkil ettiğini anlıyacaklardır. Bu ziyaret münasebetiyle Türkiye ve Yugoslavya arasındaki menfaat birliğini işaret etmek te faydadan hali değildir. Çok arzu ederiz ki Türk meslektaşlarımız memleketi- mizden ayrılırken, milletimizin müs- pet ve hedefe müteveccih çalışmala- ra nekadar teşne olduğunu ve bu sulh idealinin tahakkukunu yalnız kendisi için değil, milletlerarası ba- kımdan da nekadar istendiğini ger- çekten anlamış bulunsunlar. Türk ga zetecileri, Büyük Reisleri Atatürk- ten almış oldukları hızla, bizimle ayni siyasi ideali güden ulu ve bir millete mensup oldukları için bizim edeceklerine tamamen kaniiz.,, Yugoslav Başvekili Türkiyeye geliyor Belgrad, 8 (Başmuharririmizden) — 'Türk gazetecileri bugün başvekil M. Stoyadinoviç tarafmdan kabul €- dilmişler ve mebusan meclisi reisi ta- rafından şereflerine verilen öğle zi- yafetinde hazır bulunmuşlardır. Mebusan meclisi relsi pek dostane bir nutuk söylemiştir. Başvekil M. Stoyadinoviç bugün saat dörtte Bük- reşe hareket etmiştir. B. Falih Rıfkı bu akşam İstanbul saatile saat onda Belgrad radyosunda bir hitabe söy- lemiştir. Başvekil M. Stoyadinoviç yakmda Türkiyeye geleceği vaadini gazeteci- lerimize teyit etmiştir. Türkiye elçisi B. Ali Haydar Ok. tay, dün akşam gazeteclerimizin şe refine bir ziyafet vermiş, bu ziyafet- te Yugoslav ricalinden bazılarıda hazır bulunmuşlardır. Türk gazetecileri yarm Zagreb, Slovenya, Eski Karadağ ve Bosna - Herseği ziyaret etmek için Belgrad- dan hareket edecekler ve 21 eylülde İstanbulda bulunacaklardr, Falih Rıfkı Atay'm konferansı Belgrada giden heyet arasmda bü» Tunan Ulus Başmuharriri Falih Rıfkı Atay, dün geve, Belgrad radyosunda bir konferans vermiş, Türk - Yugos- lav dostluğundan bahsetmiş ve ez- cümle şunları söylemiştir: “.— Emin olabiliriz ki, Yugoslavya, ümit ve tahminlerimizden daha kuv- vetlidir. Yugoslav ordusu, Yugoslav vahdetinin en kuvvetli zaminidir. Yu. goslavlar da, Türkler gibi, kendileri- nin rahat brrakılmalarmı ve sulh için emellerimizin hakiki manasını takdir ISTANBUL'un SESİ ğ Büyük i 35.000 15.000, AAA AAA LAKE AA Ayrıca : Yaşadığımız ekonomi dev- rinde size pahalıya mal edil- mek İstenen nasihatleri şüp heli görünüz. Her nerde ve her hangi bir saatte Krem Pertewi kullanabilirsiniz. Yarım sa - at zarfında o tesirini gös- termiştir, bile. Krem Pertev'in yarım asır- Ik şöhreti asılsız değildir. Yüzbinlerce kişiden Krem Pertev hakkmda kanaatlerini (sorabilirsiniz. samim? SIHHATINIZI KORUYUNUZ KANZUK MEYVA TUZU Kanzuk meyva tuzu en hoş meyva usarelerile hazırlanmış - tır. o Hazmı kolaylaştırır. Inkk bazı izale eder. Kanı temizliye- rek vücuda tazelik ve canlılık bahşeder. INGILIZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul Üskildar Hukuk Hâkimliğinden: Kadıköyünde Altıyol Vişne sokak 21 No. lu hanede sakin İzmaro tara- fından ayni mahalle ve sokakta 23 No, lu hanede mukim Aleksandr a - leyhine açılan boşanma davası üzeri- ne müddealeyhin ikametgâhmm meç huliyetine binaen müddeinin talebile ilânen tebligat icrasına karar verilip 6-10-936 tarihine müsadif salı günü sast 14 yevm ve saati mezkürda tah kikat tayin kılmmakla bu bapta yazı Jan davetiye ve dava arzuhali #üreti mahkeme divanhanesine asıldığından yevm ve saati mezkürda Üsküdar Hu kuk Mahkemesine gelmesi ve dava arzuhaline karşı da tarihi ilândan iti baren 20 gün zarfında cevap vermesi Hizumu ayrıca gazete ile de ilân olu- nur, (25454) de yaşamayı istiyorlar, Kral Aleksandra yapılan suikast, Yugoslavyada Yugoslav birliğini kuv vetlendirmekten başka bir netice ver memiştir.,, Hatip, sözüne nihayet verirken, Yu goslavyada da Türkiyede olduğu gi- bi geniş bir umran faaliyetinin göze çarptığını ilâve etmiştir. 12.000, 10.000 Liralık ikra- miyelerle (20.000) liralık bir mükâfat vardır. SULLNULU KAALE AAA KEL Büyük muharrirlerin yazıda rile 15 Eylülde çikiyor. Okuyunuz. KANLAR | KAKA KARL Türk Hava Kurumu Büyük PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyı zengin etmiştir S ci keşide 11 - Eylül - 936 dadır. 1 kramiye Liradır ALKAN Biga asliye mahkemesi hukuk dai- resinden: Üsküdar Mehmed paşa mahallesi Bostan sokak No. 17 Bahri kızı Sı- dika. Bigada oturan Rüştü oğlu Nurid-| din tarafından aleyhinizde, evlenme- nin tabmil ettiği vazifeleri ifa etme- mek maksadiyle evini terkettiğiniz- İden bahisle açılan boşanma davasi- İna ait istida sureti yukarda yanlı ikametgâhmiza gönderilmiş isede mezkür İkametgâhı o terkettiğiniz ve İ halen nerede olduğunuz melüm ol- | madığından bahisle iade kılındığın. dan mezkür tebligatın ilânen icrasi- ha karar verilmiştir. Binaenaleyh mezkür davaya karşı bir diyeceğiniz varsa ilân tarihinden itibaren on beş gün içinde Biga asliye hukuk mah- kemesine bildirmeniz tebliğ olunur, İst, Asliye Dördüncü Hukuk Mah- kemesinden: Hızır vekili tarafından mukaddema Cibalide Üsküplü mahal lesinden Bostan hamamı sokağında $ numaralı evde ve elyevm yeri belli olmayan ölü Ahmet karısı Ayge namı na asaleten ve çocukları Lâtfiye ve Hatice ve Lütfi namlarma velâyeten bin lira alacak hakkında açılan dava neticesinde: bin liranm tahsiline dair mahkememizden sadir olan 8-5-936 tarih ve 154 sayılı ilâmm sureti Ay- şeye tebliğ edilmek üzere yukarıda yazılı eve gönderilmiş ise de müba- şiri tarafından olbaptaki ilmühaber zahrma Ayşenin Rizenin Maltepler karyesinde olduğuna dair şerh ve- rilmiş ve mezkür ilân sureti berayi tebliğ Rize mahkemesine gönderil- miş ise de Maltepler (Okaryesin - de bu namda kimse olmadığı na dair şerh verilerek bilâ tebliğ iade kılmmış ve esasen mumaileyha Ay- ge hakkındaki muhakemenin gıyaben cereyan etmiş ve mezkür ilâmm bir sureti bu kerre mahkeme divanhane sine asılmış olmasma binnen tebliğ makamma kaim olmak üzere keyfi - Yet gazete ile ilân olunur. £ (25463) Mehmet tarafından karısı Edime- kapıda Nesilşah Sultan Neyzen 80- kak 12 No. da iken halen ikamet - güâhı meçhul Fatma Hidayet aleyhi- ne açılan tescili talâk davasının icra kılman muhskemesi sonunda: Miid- dei Mehmedin; karısi olan mliddea- leyhi 332 tarihinde boşadığı dinle- nen kimselerin mahkemeye kanaat veren şahadetleriyle sabit olmasına binaen 864 No.lı kanunun bir ve 9 uncu maddeleri geregince mezkür talâkın tesciline ve muhakeme mas- raflarmın müddealeyhe yükletilme- sine 17 - 7 -936 tarihinde karar ve - rilmiş ve mezkür kararım bir Sureti de mahkeme divanhanesine talik ki- lınmış olduğundan ilân tarihinin ferdasından itiburen (on bes) gün içinde mahkemenin 935 -1730 No. Iı dosyasiyle temyizi dava olunmudı- ğı takdirde müteakip kanun! mu - amelenin yapılacağı tebliğ yerinde olmak üzere ilân olunur. Göz Heikmi .Dr. Şükrü Ertan Nuruosmaniye cad. No. 30 (Cağaloğlu Gezanesi bitişiği). Tel. 22566 ZAYİ MAKBUZ İstanbul İthalât Gümrüğünden almış olduğumuz 316881 numara ve 21-9 - 935 tarihli gümrük mak: buzunu zayi ettik. Yenisini alaca - Zımızdan eskisinin hükmü yoktur. Deniz Yollar! İŞLETMESİ Acenteleri: Karaköy Köprübif Tel, 42362 — Sirkeci Mühürds”) zade Han. Tel, 22740 Bu haftaki Mersin hattı postaları Yalnız bu haftaya mahsus mak üzere İstanbuldan 8 Eyi li ve 10 Eylül Perşembe güzl tayı da GÜNEYSU vapuru ? İbacaktır. do Eyüp İcra Memurluğundan: veffiye Saadetin zimmetinde Sen nın alacağı olan mfbaliği malü: istifası zımnmda Trabzonda gıyöfi  haciz altına alman ve kıymet # dir ettirilen gayrimenkul kekli İcra ve İflâs Kanununun 103 maddesi mucibince vereseleri ola8 elyevm ikametgühları meçhul P nan Zekâi, Şerafettin, Bedrettif Sadettinin tarihi ilândan itibare gün zarfında bir itirazları vars8 ra dairesine bildirilmeleri tebliğ kamma kaim olmak üzere ilân © nur. (25661) Yeniköy Sulh İcra Memurluf den: Paraya çevrilmesine kars rilen tamamma beş yüz on lira Kİ met takdir edilen Sarıyerde mahallesinde Çeşme sokağmda altı mumaralı sağı 38, solu 32,35, # Li parsel numaralı ve önü Gİ sokağı ile çevrili 62,10 metre ns? ! bamda birinci katta bir sofa üz iki oda bir hâlâ bir mutbak ikindi a iki küçük oda bir halâ bir yü” danm birinde ahşap korkuluklu ni çinko balkon ve 62,10 metre rabbamda 9 metre murabbam | bahçede bir kuyu bir erik bir EĞİ. bir ayva ağacı bulunan ahşap İ mamı açık arttırmaya konulmus” Arttırma peşindir. Artırmaya rak edecek müşterilerin kıymeti hammenenin yüzde yedi buçuğu "4 betinde pek akçesi veya milli bir”) yirmi senelik taviz bedeli aittir. Arttırma şartnamesi 1-10 gününe gelen perşembe günü dsi / miz divanhanesine asılacaktır. Tegrinievvel Pazartesi saat 14 Sy ya kadar dairemizde yapılacak gi birinci açık arttırmada verilen ye evin kiymetinin yüzde yetmiş Yagi bulursa üste bırakılır. Aksi tali son arttıranm taahhüdü baki “ww mak Üzere arttırma on beş gü” ha uzatılarak 27 Teşrinievvel W saat 14 den 16 ya kadar yap 4 ikinci açık arttırma sonunda arttıranm (üstüne bırakıl: 2004 salılr icra, iflâs kanununu? nci maddesine göre hakları tap9 cilli ile anlaşılmayan ipotekli Yi llarla diğer alakadarlarn İÜ yi hakkı sahiperinin bu haklarmı ve masrafa dair olan kddlaların. tarihinden itibaren yirmi gün evrakı müsbitelerile beraber JA» ze bildirmeleri lâzımdır. Aksi vi de hakları tapu sicilleri ile sabit ©, yanlar satış bedelinin. paylasım", dan hariç kalırlar. Daha fazla Meg mat almak isteyenler dairemizi” ei 398 sayılı dosyasında mevcut ©” ve takdiri kıymet raporunu sn) layabilecekleri ilân olunur. ( y ZAYI MAKBUZ , İstanbul İthalât Gümrüğü" e almış olduğumuz 317032 nums” ye 25 Eylül 935 tarihli gümrük * buzunu zayi ettik. Yenisini ai ye ğrmızdan eskisinin hükmü yok derli der N EAT e Lİ Ly£ HER ECZANEDE SATIL EŞ! ALMAN“ Sahibi:Ahmet Emin X pder” Umumi Neşriyatı Idare 8. SALIM Gazetecilik ve Neşriyat Türk di Benbasat ve Bozaldo Şirketi —Bazıldığı yer TAN