22 Şubat 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

22 Şubat 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

MÜKAF ATLAR Yeni müsabakamızda kazanan okuyu- cularımıza 750 liralık mükâfat ve hedi- ye vereceğiz. Birinciye: İkinciye: Üçüncüye 100 okuyucuya Darbimesel | müsabakamızda 200 Lira 100 Lira : 50 Lira 400 liralık hediye: kazanan okuyucularımıza vere. ceğimiz hediyeler, mütenevvi ve kıymetli olacaktır, Bu hediye- lerden bir kısmını gösteren listeyi bugün neşrediyoruz: Yazlık, kışlık kostümlükler 6 kişilik bardak takımı (32 par- ça) Mutbak takımı (15 parça) Kübik duvar saatleri Elektrik ütüleri Elektrik mutbak lovazrnı Likör takımları Pasta takımları Masa saatleri 2 ve 6 kişilik kahve takımları 2 ve 6 kişilik komposto takım. 6 kişilik tabak takımı $ları $ Tuvalet eşya ve levazımatı $ Vazolar $ Yazı takımları $ Traş takımları ; Havlular $ Yemişlikler $ Ziçeklikler Şekerlikler $ Biblolar $ Mendiller, sofra örtüleri $ Esnns ve kolonyalar vesaire.. (S1 parça AA KA Kk 4 YENİ MUSABAKALARIMIZ asrettin Hoca müsaba- kamıza okuyucuları - mız tarafından göste- rilen geniş rağbetten cesaret alarak ondan daha cazip, daha eğlenceli ve ayni zamanda fay- dalr yeni bir müsabaka tertip ettik, Küçücük mekteplilerden bü- yükbaba ve analara kadar her Yaştaki okuyucularımızı yakın « dan alâkadar edecek olan bu Yeni müsabakamızın esası: Kar- *ı sütunlarda alfabe sırasile heşrettiğimiz darbımefellerin içinden otuz tanesinin Mart ba- şımdan sonuna kadar "TAN, da çıkacak resimlerini bulmak - tan ibarettir Müsabakanın alâkasını art- tırmak için 30 tabloya mukabil 60 darbımesel seçtik ve bunları bilhassa biribirine az çok yakın mevzulardan intihap ettik, Bu- nu böyle yapmakla da tablola- rın darbımesellerini bulma işi- nin çok basit bir çocuk oyunca- ğı olmaktan çıkmasını temin etmiş oluyoruz. Şurayı şimdiden açıkça yaza- rız ki Mart başından otuzuna ka- dar "TAN,,da çıkacak otuz tab. lonun mutlaka “listede yazılılar | arasında bir darbrmeseli vardır. Nasrettin Hoca müsabakasına İştirak eden karilerimizden ba- zıları telefonla bize müracaat ederek bazı resimlerin fıkraları- tı bulamadıklarını söylemişler- di, O zaman da kendilerini te min ettiğimiz gibi şimdi de yeni müsabakamız için tekrar ediyoruz: İ Otuz tablonun, listede. kiler arasında mutlaka bir darbımeseli vardır. Fakat altmış darbrmesel- den yalnız otuzunun res- mi çikacaktır. " 1 — Otuz tablo bitince, numa- ralarını altalta sırasile ya- zıp hizalarına da ifade et- tikleri darbımeselin liste. deki numarası yazılarak bu liste "TAN,,a gönderi- lecektir. (Tabloların kesi- lip gönderilmesine lüzum yoktur) 2 — Her hal mektubile birlikte 30 müsabaka kuponunun gönderilmesi şarttır. (Ku- ponu eksik hal mektupları nazarı itibara alınmaz.) 3 — Bu şartlara riayet etmek şartile bir kişi müteaddit hal mektubu gönderebilir. (Bu suretle muhtelif hal ihtimallerini kaybetmemiş olur.) 4 — Mektuplara yazılacak isim ve adresler çok açık ve okunaklı olmalıdır. 5 — Mümkünse birer fotoğraf gönderilmelidir, 6 — Zarfların üstüne (Darbı- mesel Müsabakası) yazıl. malıdır. 7 — Tablolar Martın birin den otuzuna kadar hergün bir tane olarak "TAN, da çıkacaktır. 8 — Bu müsabakanm hal müh- leti 1 Nisandan 20 Nisan akşamma (kadardır. 20 Nisandan sonra gelen mektuplar kabul edilmi. yecektir. Şimdi karşı sütunlarda da seç» miş olduğumuz darbımeselleri! KUPON Darbimesel — LE N LI LE EE Yeni Darbımesel müsabakamız, çok eğlen- celi ve o kadar caziptir. Karilerimiz, bu eğ- lenceli müsabakaya iştirak etmekle buluş melekelerini kuvvetlendirecek, ayni zaman- da hoş vakit geçireceklerdir. Darbımesel müsabakamız, Nasrettin Ho- canın resimli fıkra müsabakalarından daha alâkalı olacaktır. "TAN" bu müsabakayı okuyucularına bir hatıra olarak takdim ederken büyük bir sevinç duyuyor. Bu sevinç daha ziyade okuyuculardan görülen alâka ve arzunun bir neticesidir. Hiçbir külfet #ahmil etmeden eğlenceli bir şekilde devam edecek olan müsabaka- mıza siz de iştirak ediniz. DARB | MESEL Seçtiğimiz 60 darbımesal (— Aç tavuk kendini arpa ambarında sanır. 2 — Ak akça kara gün içindir. 3 — Anlaya sivrisinek saz, an- lamıya davul zuma az. 4 — Atı alan Üsküdarı geçti. 5 — Balık baştan kokar, 6 — Bal tutan parmak yalar. 7 — Bedava sirke baldan tatlı- dır. 8 — Beş parmak bir olmaz. 9 — Bir tutam ot deveye hen- dek atlatır. 10 — Bülbülün çektiği dili belâ- sıdır, 1 — Dalmasını bilmiyen ördek başmı birakıp okıçından dalar, 12 — Damdan düşen halden bi- lir, 13 — Davulun sesi uzaktan hoş gelir. 14 — Demir tavmda gerek. 15 — Denize düşen yılana sarı- hır. 16 — Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar, 17 — El elden üstündür. 18 — Eski tarak eski tas, 19 — Evdeki pazar çarşıya uy- maz. 20 — Eyreti ata binen çabuk i- ner. 21 — Gülme komşuna, gelir ba- şına, 22 — Gülünü seven dikenini de sever. “ 23 — Hamama giren terler. 24 — Herhoroz kendi çöplü günde öter. 25 — Hergün papaz plâv ye- mez. 26 — Her koyun kendi bacağın. dan asılır. 28 — Horoz çok olan yerde Sa- bah geç olur. 29 — İt ürür, kervan yürür. 30 — İtle dalaşmadan, çalıyı dolaşmak evlâdır. 31 — Kel başa şimşir tarak. 132 — Kendi düşen ağlamaz. 33 — Keskin sirke kabına zarar, 134 — Koyun bulunmıyan yerde keçiye Abdurrahman çe- lebi derler. 35 — Makeme kadıya mülk ol- maz, 36 — Mart içeri, pire dışarı. 37 — Minareyi çalan, kılıfmı hazırlar. 38 — Mızrak çuvala sığmaz. 39 — Mum dibine ışık vermez. 40 — Öfke ile kalkan zararla o turur. 41 — Parayı veren düdüğü ça- lar, 42 — Perşembenin gelişi çar. şambadan bellidir. 43 — Sel gider, kum kalır, 44 — Serçeye çubuk beredir. 45 — Su destisi su yolunda kırı- hır. 46 — Sütten ağzı yanan yoğur- du üfliyerek yer. 47 — Taş yerinde ağırdır, 48 — Tencere yuvarlanmış, ka» pağını bulmuş. 49 — Testiyi kıran da bir, su ge- tiren de, S0 — Tilkinin dönüp dolaşıp gideceği yer kürkçü dük» kânıdır. Si — Ummadık taş baş yarar. 52 — Ürümesini bilmiyen it sü- rüye kurt getirir. Üzümünü yede bağını sorma. Üzüm üzüme baka baka kararır. 533 — s44— 55 — Yalancının mumu yatsıya kadar yanar. S6 — Yapı taşı yapıdan kalmaz. 57 — Yavaş atın tekmesi pek o- lur. 58 — Yörük at yemini arttırır. 59 — Zenginin parası züğürdün çenesini yorar. 60 — Züğürt olup düşünmeden, uyuz olup kaşınmak evlâ. dır,