29 Mart 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

29 Mart 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

TAN Ss POrF ) Milli Küme Maçları DÜN iZMİR VE ANKARADA Kİ MÜHİM MAC YAPILDI Ankarada Fenerbahçe , Gençlerbirliğini Ankara, 28 (AA) — Milli kül. me maçlarını yapmak üzere şehri- mize gelmiş olan Fenerbahçe ta- kımı, bugün yine şehir stadında i. kinci müsabakasmı Gençler Birliği tamı ile yaptı, Hava yine çok güzeldi, Milli kü- me maçlarmın uyandırdığı alika gittikçe artmakta olduğunun bir delili olmak üzere sahâda belki 15 bin meraklı ktitlesi toplanmış bulu. nuyordu, Başvekil İsmet İnönü Adi Mili Müdafaa, Dahili- ye ve Gümrük İnhisarlar Vekille- ri de maçı seyredenler arasında bulunuyorlardı, Müstafanm idaresi altımda sıralan. dıkları vakit, Fenerbahçenin dün- Kli oyunda yaralanan Ali Rızanın yerine Bülendi koyduğu zenç- ler Birliği takımmm kendi karo. sunu muhafaza ettiği görüldü. Oyun, başlar başlamaz, sarı lâ- civertliler hücuma geçtiler, avt İle neticelenen bu ilk akımı, diğer bir kaç taarruz daha takip etti, Dördüncü dakikada ise, sola g9- len bir topu durduran Fikret haf. beki atlattıktan sonra Naciye gü- 2el bir pas verdi, Önünü kapali “bulan Naci ise topu hiç durdurma- dan Bülende geçirdi ve genç mer. kez muhacimin sıkı bir ütü Fe nerbahçenin ilk'sayısmı kaydetti, Çok alkışlanan bu gölden sonra on. beş dakika, kadar İstanbul ta- kımı güzel kombine bir oyun gös. terdi, Fakat bu müddet osnası da Gençler de ezilmiş olmaktan çok uzak bulunuyorlardı, Hasım- Jarı ile adım adım mücadele ediyor ve kendi oyunlarmı karşı tarafa ka bul ettirmiye çalışıyorlardı, 20 inci dakikadan itibaren Genç lerin evveli vaş ve fakat az sonra daha kati bir şekilde bü arzularına muvaffak oldukları gö- rüldü. Fenerbahçe, kendi sahası i- çinde tazyik altma almmış (o bir halde idi. Vakit ilerledikçe bu taz- yik mütemadiyen artarak niha- yet tahammülü müşkül bir şekle girdi, Fakat bu müddet esnasında Gençler yalnız bir tek gol çikara- bildiler. Oyunun bu şekline naza « ran daha realize edici şütçuları ol. “saydı, göllerin sayısı daha ziyade artmak icap ederdi, Fakat Gençle- Tin çok şayan: takdir olan bu taz- yikleri, hucumları, güzel pasları ve hattâ pek yerinde olmamakla beraber, yine biribirini takip eden şütleri, çok sıkışmış olan oFener müdafaasınm canmı dişine teka - Tak gösterdiği azimkâr gayretle notralize oluyordu. Bunun İçindir ki, İstanbul ve Türkiye şampiyo- nunu hakikaten sıkışık bir vaziyet- te yakalamış olmakla beraber Gençler, hakları olan tefevvuku sayı adedile ifade edemediler. Yap tıkları tek gol, arada ancak mu- savatı husule getirdi, (Fakat Gençlere bekledikleri bir iki sayı televvuku temin etmedi. Devreden o... Müsabaka Heyecanlı Dünkü Eyüp — Hilâl sından bir gö bu suretle bir an ardı arasi gel - miyen şiddetli hücumlar arasında 1-i berabere vaziyette nihayete er- di Bu devre hakkında verilecek hü küm şudur: Fenerbahçe 20 inci dakikadan itibaren saha hâkimiyetini “tama- mile hasmma bırakmış ve çok dar bir vaziyette kendi kalesini mü - dafan ile mesgul olmuştur. Kale- cinin çok güzel oyunu ve oyunun bütün sikleri Üzerlerine yıkilan İ- ki bekin canlı bir mukavemet gös- termesi sayesinde birden fazla gol yememiştir. Bu safhada Fener haf iarının mesuliyetleri vardır. Gençlere gelince, bilâ istisna bü- tün takım canli ve enerjik bir o- yun çıkarmıştır. İkinci devreye çıkıldığı vakit Fe- netbahçe, daha ilk dakikada Ay - tanm otuz kirk metre bir mesafe- den kaleye çekti ı bir şande- lin gole tahavvül etmesi ile vazi- yeti 2-1 kendi lehine tebdil etmiş oldu. Bu gol, Fener takımına yer ni bir enerji verdi. Buna muka Uk dakikadan itibaren Gençler bir- liğinin yorulmuş, ilk azmini kay- betmiş bir halde olduğu da naza- rı dikkati celbetmiye başladı. Bu suretle bir tarafın enerjisini artır- ması, diğer tarafın ise kuvvetten düşmesi oyuna başka bir şekil ver mekte gecikmedi. Fenerbahçe şimdi uzun paslarla ve açıklarla İlerliyor ve gençlerin 2-1 Yendi mukabil taarruzlarmı daha kolay- lıkla defedebiliyordu . u devre esnasında iki tarafın Kâlecileri güzel bir plonjonla bi rgal kurtardığı vakit, Niyazinin şiddetli bir sademesiyle yere yuvarlanarak hareketsiz bir hal de kaldı. Vaziyete nazaran tehlikeli bir su rette yaralanmış olmasından kor - kulurkan bir az sonra kalkarak yi- ns oyuna devam edebildi. Bu devre esnasında Fener, daha iyi oynamış ve fakat Aytanın go lünden başka sayı kaydin& muvaf - fak olamamıştır . Gençler Birliği ise bidayetteki yorgunluklar rağmen maçın sonu. ns kadar baraberliği temin için gay ret sarfından çekinmemiş ve fakat neticeyi lehine çevirememi; Bu suretle heyecanlı ve bidayet. te neticesi tayin edilemiyecek de - rTecede mühim bir maçtan sonra, Fenerbahçe 2 —1 galip olarak sa hadan ayrılmıştır . Hâkem Mustafa maçı korekt bir gekilde idare etmiştir. Yalnızlü. zumlu lüzumsuz her favl için dük çalması ve bazı avantajlı vaziyet - lerde oyunu (durdurarak serbest vuruş vermesi, oyuncuları olduk. ça sinirlendirmiştir ( Bâasa iki hasını sonra kaleye doğru ilerliyen ve tam şut vaziyetine giren Fikrete karşı tarafm yaptığı favli çalarak mu » hakkak bir avantajı kaybettirmesi şayanı tenkit addolunabilir, Ankara Bisikiet Yarışları nkara, 28 (Tan muhabirin » den) — Bu sabah müptedi. ler arasında tertip edilen bisiklet yarışı Taşhandan Etimesuda gidip gelme suretiyle 40 kilometre mesa. fede yapılmıştır . Sekiz koğucunun İştirak ettiği bu yarış, baştan nihsyete kadar heyecanla geçmiştir. Bugünkü koşuda otuz dokuz ki» lometre 500 metre tutarmda olan bu mesafeyi genç koşucular, bir sa» at beş dakika ve 45 Saniyede kat etmişlerdir . Neticede Güvenç Spordan Nuri, bir saat beş dakika 45 saniyede birinci, ayni klüpten Yakup dört dakika farkla Ikinci, ikinciden bi- raz farkla Muhafızgücünden iş- tirak eden koşucular Sıra ile üçün- cü, dördünel ve beşinci geldiler. Yarış esnasında bir aralık bi - sikletinden düşen Yakup, taraftar. larmın motosikletiyle yardımına uğramış olduğundan hakem heye- tince diskalifiye edilmiştir. Bisiklet federasyonu reisi Hüs- nü Nail birinci, Güvenç spordan Nuriye saât ve takım bi- rincisi olan Muhafız gücüne de bir kupa vermiştir. 1 nisandan itibaren 15 bölge- de birden başlıyacak olan federas- yon seri yarışları, Ankarada da bu tarihten itibaren yapılacaktır. “BEŞİKTAŞ GELİYOR İzmir, 28 (Tan muhabirinden) — Şehrimizde iki maç yapan Beşik- taş takımı, yarm (pazartesi) eks- Presle Bandırmaya ve oradan Mu- danya yolu ile İstanbula hareket e decektir, Takrm, sal: sabahı İstan- bulda olacaktır atlattıktan Dünkü İstanbul maç larında Beykoz — Topkapı müsa bakasından bir enstantane İzmirde - Beşiktaş Doğanspor Takımiyle I -1 Berabere Kaldı | zmir, 25 (Sureti mahsusa- zn giden arkadaşımızdan telefonla) — Dün Beşiktaş takımı, İzmirde ikinci maçını 6 bin kişilik büyük bir kalabalık önünde yap - tı. Vali ye Giley, memleketin Lu heme ey ARA i. Beşiktaş, buğün saha- Eyüp — Hilâl maçında netice arıyan bir karşılaşma ya dün muvaffak olamıyan Salâ - haddini çıkartmış olduğu (halde geldi, Takım şöyle sıralanmıştı: Mehmet Ali, Taci, Faruk, Fey. gi, Enver, Fuat, Hayati, Rıdvan, Hüsnü, Rafet, Eşref, Ege Spor, İzmir Spor, ve Göz- tepe klüplerinin birleşmesile mey- dana getirilen ve Doğanspor na- mı altımda sahaya çıkan takım da şu şekilde idi Mahmut, Adnan, İrfan, Turan, Hakkı, İsmali, Mehmet, Halit, Fuat, Ömer, Şeref, O yunun ilk dakikaları,takım- larm biribirini denemesile geçti. Beşinci dakikadan sonra İz- mirliler, açılmıya başladılar. Do- Zanspor, sağlı sollu tehlikeli akm- lar yapıyor, Beşiktaşlılara cidden korkulu dakikalar yaşatıyordu. 1 inci dakikada sağdan gelen bir şandel, Beşiktaş: kalesinin ö- nünl karıştırdı ve Doğanspordan Turan, sıkı bir şutle İzmirlilerin ilk golünü yaptı. Oyunun bundan sonraki safha» $ı, mütevazin geçmiye başladı. 10- 15 dakika kadar karşılıklı akmlar- la biribirini sıkıştıran takımların vaziyeti, haller “Ön haşema he- yevana ourunmay sü: tusuncu dakikadan #onra Beşiktaşlılarm oyununda bir açılma, iyi bir inkişaf görülü yor. Beşiktaşlılar, İzmir kalesini sikıştırıyorlar, Bu dakikalarda Beşiktaşlılar 0- yuna hâkim vaziyetteler... Beşik - taşm Üstün akınları, İzmirlileri yo ruyor ve Doğanspor kalenin mü- dufaası İçin canla başla çalışıyor. 36 ıcı dakikadayız, Doğunspor kalesinin önünde bir karışıklık 0- luyor ve Beşiktaştan Ridvan, ta - kımının beraberlik golünü yapi - yor. Bundan sonra, oyunda fevka lâdelik olmadı. Birinci devre, 1-1 berabere teticelendi, i kinci devreye İzmirliler çok canlr başladılar ve derhal hâkimiyeti tesis ederek oyunu Be- şiktaşm masif sahasına intikal et- tirdiler. Bu hâkimiyet, 25 dakika kadar devam etti, Fakat, takım, bütün çalışmalarına rağmen mu - hacimlerinin topu ayaklarında fa7- )a tutmaları yüzünden bir netice alamadı. Bu sırada Beşiktaş mü- dafilerinden Taci, bir eray ne ticesinde dizinden sakatlandı. yundan dışarı çıktı. Beşiktaş vi kişi İl8 Oyuna devam ediyordu. Hüsnü, merkez muhâcimlikten müdafaaya geçti, Fakat takım çok favullü oynamıya başlamıştı, 33 tincü dakikada hakem, Be - şiktaştan Enveri, kasti tekme vur- duğundan dolayı dışarı çıkardı. Ş imdi Beşiktaş 9 kisi ile oy- muyor, Doğanspor, Beşik- taşın bu dokuz kişilik 'kadro ie oynaYışından istifade etmek İçin azami enerjisini sarfediyor. Do - ganspor förvetlerinin bu arada bir çok Kol fırsatları kaçırdığı görü - lüyor Ve netice almamıyor. 3i inci dakikadan sonra Beşik- taş tekrar parladı, İzmir kalesi çok tehlikeler karşısında idi, Son da- kikalar, Beşiktaşım sıkı akınları i- le &eçiyordu. Nihayet, müsabaka, 1:1, iki takımın beraberliğile sona erdi. B eşiktaşlılar, bugün, dünkü- ns nazaran daha muvaffa- kıyetli, daha enerjik oynadılar. Fa kat karşı tarafın bilhassa ikinci devredeki canlı ve hâkim oyunu, Beşiktaşın müsbet bir netice al - masma İmkân birakmıyordu. Doğanspor takımı, (berabere istanbulda Dünkü Maçlar irinci küme İstanbul klüple rinden, milli kümeye ayrıl. mamış olan yedi klübün futbol tur nuvası dün Şeref stadında başladı. Dün bildirdiğimiz veçhile, günün en ehemmiyetli karşılaşması olan Vefa — İstanbulspor maçı, Vefalı. Yayın İzi pit sitmeleri vüzünden yöz üz pılamadı. Vefanın yerine X€ muhteliti getirilmişti, Tabil Vefa - nın İzmite gittiğini haber alan fut « bol meraklıları onün yerine çıkacak Yediler muhtelitinin maçında ayni rekabet havasını hissetmedikleri için Beşiktaş sahasma pek iltifat etmemişlerdi. Tenha denebilecek tribünler önün de Yediler müsabakalara Süley - maniye — Anadolu oyuniyle baş » landı. Oyun iki tarafın canlı çalışmala, riyle açıldı, Maçın bitmesine beş dakika kala, Süleymaniye iki gol yapmış, Anadolu ise, bir golle kal - miştı. Anadolunun bir hücumu es. nasında, hâkemin bir penaltıyı gör. mediğini iddia eden Anadolulular sahayı terkettiler, Topkapı maçı # kinci oyun Beykozlularla İ Topkapıtılar arasında oldu. Beykoz hücum hattı iyi yer alarak rakibin © boş bıraktığı müdafaa gediklerinden akarak müessir bir oyun meydana getirdiler. Maçın nihayetinde Beykozlular 6 — 3 ra. kipleri olan Topkapıyı yendiler, Hilâl — Eyüp maçı utbolda hâkim oynayıp neti- F ce alamamanın ne demek olduğunu dün Hilâl — Eyüp o. yununda gördük. Eyüp kalesi ön - lerinde halı dokur gibi işliyen Hilâl mahacimları gol mesafelerindeki beceriksizlikleri, geçikmeleri dola » layısiyle bir türlü gol atamadılar. Hilâlin yenilmesine talihsizlik de denemez. Dünkü Eyüp kalesine hiç olmazsa otuz kere inen Hilâlliler, yirmi dokuz kere şeytanm ayağiyle en topu otuzuncu kere olsun bir defaya mahsus olarak Eyüp ka. lesine atabilirlerdi. Bir oyunda şan- sın iyi rolü vardır. Fakat şansız liğın da bir nisbeti olduğu muhak kaktır. Bir takımm hücum hattı o - tuz kere şansız olamaz, (Arkası Sa 10 Sü 3 de) — ———————— kalmasına rağmen, dün galip ge- len Üçok takımından daha fazla bir beraberlikle bilgili bir oyun gösterdi, Şati TEZCAN