April 23, 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 13

April 23, 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 13

an (Kaş alm! surette ikam, — Hadrk m Yeşil sa harem dsiresin, Smear den du Bemuria, Eh önek hükümet bile, ifenin yüzünü Kr Hükümet işleri, ta h Vilâyetler. Ne a kumandanlar, 5 Halife gı, e erden gelen elçi bekleme Üğebilnek için, Ye mecbur oluyor. ve soluna alıyor. mete İçtiği halis verdiği leziz ser. » Büray rakkasele. baletleri seyre- TE ii 2 Eri? > zg Pu balet heyeti, bugün Yana) operalarınmn solda arfır derece- r haşmet va sana- €sireilerinin; Kaf. Maserdan; Bağdat, Ye - memleketlerinden il ik Hhtimamlarla ye- Tengirenk dilber. 7 7 iz 3 ; rilmişlerdi. Bunlar; vi e 'n yuvarlaklıklarmı ale Üzeri iri bah Kiye MİŞ » sımsıkı birer Mktoderi Böylece, hep bir. erdi, N len bedit idi. Balet ğümüz şekiller. İasan hassasiyeti. erdi. sanat g- Yazan yüz, yüz elli TAK ederdi. Bunlar, 'kep olan - saz “oynak, coşkun ha ağmelerine uya - gösterirler. f li 11 7 in #? FİŞ, ii 1 ip isti i # ; Z ğ EEE, Hep ir ? # ; # Ef £ Sarhoş Halife, K Aşk Mabedi Ya hocalarımın elle i © — Bir müddet, gözüme görün - mesinler... Diye (Habbabs) ile (Selâme) ye haber göndermişti. ((Habbabe) Yezidin bu emrine, ancak Üç gün itaat edebilmişti. O fettan ve ateşli kadın, nihayet dör. düneü gün Yezidin yatak odasmın önüne giderek; kapmn karşısm- daki duvara dayanmış, onun Çık. masmı beklemişti. Yezit, kapıdan çıkar çıkmaz, göz Yazan: Ziya Şakir üçük Bir tırmıştı. desini o halde görünce: — Ya Habbabe!. Nedir bu halin. Niçin öyle mahzun duruyorsun? Demişti, (Arkası Var) Kömürden Şifa Demokrasi bayramımızı devlet merkezinde kömür sergisile selâm- lamak çok güzel bir fikirdir... Va- kıa, demokrasi için, daha eski çağ- larda da vardı, derlerse de o vakitki esir ve köle devrinde, yalnız köle olmıyanların birbirleri arasında müsavi olmalarına gerçekten de- mokrasi denilemez. Gerçekten de mokrasi büyük endüstriden sonra meydana çıkmıştır. Büyük endiis- İriye imkân veren sey de kömür. dür. Onun için kömürü demorasi. nin sebebi diye göstermek hiç de yanlış olmaz. Fakat kömür bir taraftan da Insanlar arasında İçtimai farkları meydana çıkaran sebeplerden biri. dir. Bu sözle, kömür ocaklarının tahvilâtını ellerinde tutan zenginle. Tİ anlatmak istemiyorum. O tahyi. Bttan pek çok önce elmas, altına birlikte, içtimai seviye farkını bel. U eden alâmetierden biri ki. Altı. nm kömürden de yapılabileceği henüiz isbat edilemediyse de, bilir. siniz ki, elmas en hülis ve en tabii kömlirdür. Kara kömürle onun a. rasmdaki fark ancak bes bin dere. cede bir hararettir. Bu derecede bir harareti bulmak şimdilik elma- «m değerinden daha pahalı olduğu için elmas Insanlar arasında mij- savatı bozan vasıtalardan biri olum. sa da bir gün — meselâ güneşin srcaklığım zapt ederek — bedava hararet elde edersek o gün her tut- tuğumuz kömür elmas olacak ve tam demokrasi ilkin bayanlar ara- smda parıldıyacaktır. O zaman de. mokrasi bayramlarmda açılacak sergiler de artık kömür sergisi değil elmas sergisi olacaktır. Her rün.her vesile İle kullandığınız kursun kaleminizin bile kömlirden başka bir şey olmadığını düştinür. seniz İçtimai hayatımızda kömürün ehemmiyetini hatırlamış olursunuz. Halbuki kömürün yeri yalnız Içtimal hayatımızda değildir. Tabi Hayatımız da kömüre bağlıdır. Kö- mür tahintte pek cok cisimlerin terkibine girdiği gibi baslıca iç #ürll gıdalarımızm üçtinde de bulu. nur. Et yersiniz, onam alklmininde karhon vardır, yağ yersiniz, onun terkihine de karbon girmistir, se- —dilirsiniz ki— kömürle ayn! ma- Badadır. Ama, siz bunlar için belki: — Kimya bakımmdan Öyle İse de yediğimiz yemekler bayağı kö- mür değildir. Dersiniz. O hakle haber vereyim ki bayağı kömürün hekimlikte, şi- Kırılmaz Bardaklar (Başı 6 ncı sayfada) muştu. Bu derece sevinç halinde hiç görmemişlerdi. — Geliniz! Geliniz! — Çabuk geliniz!.. Bakmız ns . ler göstereceğim.. Kaynanası, gece yatısma gelen akrabalar, karısı, kızları, oğulları, baldırları, kim var, kim yok, hep. sini büyük salonun ortasma topla- dı. Koca bir halka yaptı. Kendisi ortaya geçti. Birinci paketi açıp bir bardak çıkardı. Havada bir de. ğirmi çizerek: — Gördünüz mi? deği, İşte bu bir bardaktır . — Gördük, dediler, bir kaba sa- ba bardak, — Dikkat!.. Bakınız!, Dikkati. ardağı parkenin üstüne et. te. Şangırrr! Bardak tuz buz oldu. Hepsi dikkat kesilmiş, bakıyor- lardı, İkinci paketten bir bardak daha çıkardı. Dikkat! Yerdeki İsparta seccadesinin Üstüne bıraktı: Şun . gur! Bardak bin parça oldu. Üçüncü paketten bir daha çıka- rıp karşıdaki divanm Üstüne fır . lat: Tıngırrrr! Bardak parça, par ça oldu. Dördüneli paketten... Kaynanası artık çıkartmadı. — Dur! Dedi, ne oluyorsun ? Bü tün bardakları mı kıracaksm ?. Hepsi birden sustular: — Ne olacak? Bu ne? Gayet ciddi, kıpkırmızı yüzünü etrafıma döndürerek ve şahadet parmağını havaya kaldırarak ce - vap verdi: — İşte gördünüz ya. Bu bar . daklar gayet çabuk ve kolay kırı- lan bardaklardır. Kırarken zorluk çekmiyesiniz diye bunlardan aldım. Çabuk bitirmiyesiniz. çünkü beş düzineden başka kalmamış. Bugünkü program fa verici ilâç olarak mühim Veri | fatanbul: vardır. Elması döğüp toz etmek kolay olsaydı belki onu ilâç olarak kullanırlardı. Maden kömürlü başka Öğle neşriyatı £ 12,30 Plikla Türk mesikinl 12.50 Havadis 13,05 Mührelif plâk neşriyat 14 Son, #eylerle karışık olduğundan üç | Aksam neşriyatı : yerine kullanılamaz. Fakat bizim mangal kömürü dediğimiz nebati kömlrle, kemikleri yakarak çıka | Esref Sefik tarafından 20 Türk musiki rılan hayvani kömür pek eski 7- manlardan beri ilâç olarak kulla- nılmıstır. Mem de halk İlder, koca 18.30 Pilikla dans masikisi 19 Çocuk Esir geme Kurumu namına konferans: Doktor Fethi tarafından, 19.30 Spor müsahabel yeti. 20,30 Ömer Rea (tarafından söylev, 20.45 Vedin Rıza ve arkadaşları rafmdan Türk musikisi ve halk şarkıları Saat ayarı 21.15 Orkestra, 22.15 Ajans ve borsa haberleri ve ertesi günün programı karı ilacı diye değil, en büyük he: |22.59 Piikia sololar, Opers ve operet pare kimler, İpokrat ve Calinms tarafım- dan tecrtibe edilmiş ciddi bir ilâç olarak. Kömlür bir çok zehirlenmelere. en ziyade mantarla zehirlenmeye karşı kuvvetli bir ilâçtır. İnsan 70 İşeri 15 birlendikten sonrn bir kaç seat — on İki saatten ax — hir müddet gecmis olsa bile mide yıkanıp da Iki çorba kasıfı kadar kömlir toz | Münih Plük konseri yatarsa zehirin tesirinden kur | konseri 2330 Berlin Eretrümantal çarklı) talür. çaları 23 Son. SENFONİK KONSERLER: 20,15 Viyana Senfonik Bittner) 23,30 Hamburg Hafif konserler ; 13,10 Bükreş Kristal orkestrası 17.40 Va; sova Salon orkestram 18 Bükreş PİR (epi Kolonya Hafif zmusiki 19.30 Buda pette Çiyan münikisi 20,25 Prag Radyo or. kestram, 20,25 Brüno Salon muti 21 Pa rin P. T.T, Opera ve operet parçaları 2110 Berlin OOrkestra, Sopran (Halk havaları). 21.10 Prag Büyük orkestra konseri 2246 23.25 Prag karısık pid konser (Schuman, Senfonik konser, konser, 23,30 Mühih masikili ve sözlü rlyat (orkestra ile) 2535 Roma “karmz konser, Mangal kömürü tozunun Pek | Oda musikisi: kiymetli bir hassası gazları tutma sıdır. Hem do gazları kendisine çekerek, kendi terkihini değiştire- rek değil, onları sadece zaptederek, | Varşova kendi hacminin yüz misli gaz tutar, Onun için cok gaz yapan 21,30 Brüno Morao kuarteti (şarkılı) 3 18,10 Prag piyano . keman sonatları 1843 Pari Bara il em rinet konseri. 20,10 Prag ve (pik) 20,20 Varyova Leh şarkıları 20.20 Berein Şarkı resitali 20,25 Bratislava Sil» Mar midelere kömlir tozu baş MAÇI. (halk şarkılar, 2025 Hamburg Baksofon Yine bu hassasından dolayı, karm | piyano. ağrılarma, fena kokula barsak hastalıklarına da iyi gelir. Kömtr tozu mikropları da öldür- hayvani kömür tozunu, kara kan damarları İçerisine şırmga ederek htimmalı hastalıklara karsı kulla nan hekimler hâlâ vardır. Kömür tozunun diş tozu olarak kullanıldr- ğı elbette benden öğrenmiyorsu- nuz, Dans musfldisi; 2015 Münih 23,30 Buda Breslav. 2415 Roma ia ARTIK ECNEBİ MALI KULLANMIYA HACET KALMADI! Tamamen Türk işçilerinin çalıştığı fabrikamızda; Avrupa malından daha BAŞKURT Çatal, kaşık ve bıçak takımları, çay kaşıkları vesaire kat'iyyen paslanmaz ve dalma ayni güzelliği ve ayni parlaklığı muhafaza eden halis alpakadan yapılmaktadır. Her yerde araymız ve Av rupa malmı verirlerse alhmaymız. he. TAN a — A <— ——————— 3 amı (Hikâyeden Mabaat) İstanbul Yedinci İcra memurluğundan: Avram Alber Kapuanonun uh» del tasarrufunda olup Ahmet Hulüslye birinci derecede ipotekli olan ve birinci lerecede İpotek borcundan dolayı paraya çevrilmesine karar veri» len Balatta Karabey mahallesinde Balat caddesinde eski 64, 66, 68, 7D yeni 70, 72, 74, 76, 72/1 No, larin murakkam maa arsa Iki bap depoyu mlişte. mil iki bap hane açık arttırmaya vazedilmiştir. Hududu: Sağı Bulgar kilisesi solu Nikoli hanesi ve bahçesi arkası lab- bi derya cephesi yoldur. Mesahası; Tahminen (1770) metro murabbasdır. Bundan (78) metre mürabbar üç katlı (228) metro murabbal iki katlı ve (1021,5) metro mu- rabbar bir Ratl: olmak Üzere (1327,5) metro murabbai musakkaftır. Mu « #âkkaflarn Üstleri alafranga kiremitle mesturdur. 'Tamamma yeminli üç ehlivukuf tarafından (29240) lira kıymet tekğir edilmiştir, Yetmiş iki No. lu Fabrika: Fabrikaya çift kanadlı demir kapudan içeri girildikte, zemin! çimento şaplr bir antre ve diğer demir kapu arasmda camekânlı zemini tahta dö - şeli bir yazıhane olup fabrikaya girildikte makina dairesi kârgir ayak üze rine ahşap çatılı tavansız ve zemini gayri muntazam döşelidir. Ve muhts- lif kârgir bölmeler vardır. Ayrıca bölünmüş nikelâj dairesi olup 74 No. lu kısma geçilen diğer daire kıstmlarını havidir. Arka kısımda ayrıca ayal evsafta montaj ve romelâj dafresi mevcuttur. Ayrıca halâları da vardır, Yetmiş dört No. lu kısım: Cephe?e bir şahnişi havi ve üst kısmı ahsap korkuluklu ' bir tarasayı muhtevi olup üç kattır. Zemin kat karosiyer döşeli bir antre, ahşap kapi, ile 72 No, lu fabrikaya geçilir. Ve ahşap merdivenle çıkılan sofa üzerinde $ki oda bir helâ ve dolap ve mermer plâklı ve ocağı havi mutbak ve tarasa ve bir kilardır. İkinci kat bir sofa üzerinde iki oda ve mutbak ve bir ha lâ vardır, Odanın içinde dolap olup diğerinde zemini çinko ahşap korkus luklu caddeye nazır bir balkon olup kapu ve çerçiveleri boyalıdır. Yetmiş sekiz No, lu mahal: Tahta kapıdan girildikte bir antre ve mozayik merdivenli birinci kata çıkıldıkta, zemini çimento şaplı salon ve buradan girilen diğer kısmı da zemini çimento şaplı ve üzeri kısmen ahşap tavanlı ve galvaniz örtülü Iç, İçe iki dairedir. Yetmiş altı No. lu kısım: Zemin! çimento şaplı ve kısmen karosimen döşeli olup 78 No, lu kısmım zeminini teşkil eder, Ve bu kısımda simonar. me ayaklar Üzerine betonarme döşeme vardır. Muhtelif daireleri havi 0- Jup tavanlar ptrellidir. Binalar kârgir ve elektirik ve terkos tesisatmı havidir. Yetmiş iki No, lu mahal:Sahll İısmmda olup zemin! çimento saplı pot- rel ile takviye olunmuş ahşap çatılı kısımlar olup kapıları demir ve kısmen kapalıdır. İki kısımdan müteşekkil olup birisi 72/1 ve diğeri 72/2 No, lart ihtiva etmektedir. Arsa Üzerinde Üç adet saçdan su deposu olup kârgir bir depo da mevcuttur. Ve bu depoya muttasıl ayrıca bir kuyu vardır. 72 No, lu kısımdaki elektrik tesisatı müstecire aitdir, Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edeceklerin muhammen kıyme - tin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesini veya milli bankanm teminat mektubunu havi olmaları icap eder. Üstte bırakılma tarihine kadar olan müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve İcarel vakfiye borçları medyuns aittir. Yirmi senelik vakıf learesi, taviz bedeli müşteriye aittir. Arttırma şartnamesi 3-5-937 tarihine müsadif pazartesi günü dairede mahalli mah susuna talik edilecektir. Birinci arttırması 26-5-937 tarihine müsadif çars şamba günü dairemizde saat 14 den 16 ya kader icra edilecek, birinci art- tırmada bedel kıymeti muhammenenin 96 75 ini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttıranm teahhüdü baki kalmak Üzere arttır» ma ön beş gün daha temdit edilerek 10-6-937 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesin de en çok arttıranın Üstünde bırakılacaktır. 2004 No. 'u icra ve iflâs ka- mununun 126 mcı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmi. yan ipotekli alacaklarla diğer slikadaranm ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarının ve hususile faiz, ve masarife dair olan iddislarmı ilân tari- hihden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbiteleirle birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sic'llerile sabit olmıyan- lar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümaet almak istiyenlerin 935/771 numaralı dosyadi mevcut evrak ve mahailen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlı « yacakları ilân olunur. o (32040) Be'ediye Su'ar idares'nden: Kâatanede yapılacak bazı ameliyat dolayısile 23-44-1937 Cuma günü muhterem halka bildirilir. & (2289) ğmda 41 Nolı evde sakin Panayot | Diyamandopoloya: | Lefter Diyamandi, Sofiya ve Ka. tirina ile gayian ve müştereken mu- tasarrıf bulunduğunuz Büyükadada Nizam caddesinde Nizam ve Bakkal sokağmda kâin Parsel 3. Harita 157. ve kapı 23-25 No. lı altmda dükkân: olan kiğir iki hanenin gayri kabili taksim olduğundan açık artırma ile satılarak şuyuunun izalesi hakkında gözü geçen Lefterin vekili avukat Valyasm aleyhinize açtığı davanm muhakeme ginünde isbatr vilcut et meğiğinizden hakkınızda gıyap ka - esef | rarı verilmistir. Gayri menkultin ta- pu kaydinin celbi ve ehlivukuf mari fetile keşif ve takdir! kıymet muame- lesinin ifası için duruşma 9, 6, 987 saat 10 2 ve keşif 29,5, 97 saat 9a bırakılmıştır. Tahrihi ilinden Wiba- ren 15 gün zarfında İtiraz etmediğiniz Ayi ve daha ucuz Mektep idarelerinin Çatal, kaşık ve bıçak takmlarımızm tarzı Oİmalini gör - mek istiyen mektep talebesinin grup halinde fabrikamızı ziyaret etme- ri rica olunur. Adalar Sulh mahkemesinden: Yu. | nanistanda Yanyada Ayakozma soka İ akşam saat Zİ den ertesi günl sabah saat dörde kadar İstanbul yakssı. nın yüksek semtlerinde terkos sularmı kesmek zarureti hâsü olacağı ıstanbul Komut. nlığı Satın alma Yomisyonu 'lânları İstihkâm taburunun çoban çeşme" de bulunan barakalarınm peratoner- leri yeniden yaptırılacaktır. Açık ek« siltme ile ihalesi 12 Mayıs 937 çar « şamba günü saat 15 de yapılacaktır. Muhammen keşif bedeli 509 lira 56 kuruştur, Şartnamesi her gün öğle - den evvel komisyonda görülebilir. 1s teklilerinin 38 iirelik ilk teminat mak buz veya mektuplarile ihale günün « den evvel inşaat şubesinden alacaklar rı vesikalarile beraber belli günde ve vakti muayyeninde Fındıklıda Komt tanlık Satınalma komisyonuna gel meleri. (2254) takdirde mahkemeye kabul edilmi » yeceğiniz tebliğ makamma kaim ol - mak üzere ilân olunur. nazarı dikkatine: N