23 Nisan 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

23 Nisan 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Pa mama ga KARS Gi Pi Resim No, 1 İşte.. bugünden itibaren "Bahar müsxbakası, na başlamış bulu. nuyoruz. Bu yeni ve zengin mükâfatlı dur: Hepimizin gençliğimizde veya çocukluğumuzda ilk nağ. melerini duyduğumuz veya mırıldandığımız halk türkülerinden ellisinin ilk beyitlerini seçtik. Bugün şu sütunlarda bu elli beyti ayrı ayrı neşrediyoruz. Ayrıca bir de resim var. Acaba bu resim bangi şarkıya aittir? İşte halledeceğiniz nokta budur. | Müsabakayı daha ameli bir hale getirmek ve okuyucularımızı elli türkülük uzun Histe ile dalma meşgul etmemek için hergün | bunlardan yalnız on tanesi neşredilecek ve o günkü nüshanın resmi de mutlaka bu on türküden Bugünkü resim, aşağıya koyduğumuz elli şarkının baştan onun- cuya kadar olan ilk on kısmından birine âittir. Şimdi elli türküyü okuyalım: ELLİ TÜRKÜ 1 — Atımı bağladım ben biror. mana Benden selâm söyleyin o güzel oğlana 2 — Akıntıya salrverdim çifte san- p dal piyade El safada ben cefnda huşendi yar huşendi $ — Anne ben hastayım marul iste- rim Haftanm sonunda düğün iste- rim “4 — Anlar sahilinde bekliyorum Yarim seni serian İstiyorum. B — Al eline kalemi kanaryam Yaz basma geleni kanaryam 6 — Adananm yolları taşlık Yok cebimizde beş para harç- lik 7 — Bana noldu da ben bilemem Eski halimi hiç göremem 8 — Bahçelerde enginar Enzinarm rengi var, 9 — Bülbül olsam konabilsem dal ğ lere Akar çeşmim yaşı da benzer sel lere 10 — Bahçelerde aşlama Aşlamayı taslama 11 — Crgaramm dumanı Yoktur yarin Imanı 12 — Çamlıcada havuz, etrafı ya- vaz Önümüzde kara şişe mezemiz de karpuz 13 — Çayırda buldum seni Ellere vermem seni 14 — Çek deveci develeri Yokuşa aman aman aman 15 — Dama çilem bir güzel Damm etrafın aman gezer 16 — Denize dalayım mi Bir balık alayım mi 17 — Darldm mı cicim bana Hiç bakmıyorsun bu yana 18 — Entarisi sin benziyor Şeftalisi bala benziyor Ça , / MBahar Müsabakası ç " KUPONU:1 , 3 Bu kuponları kesip £ k saklayınız. ) ç , Berran nana EE Yeni Müsabakamız 1000 Lira Hediyeli Büyük | Müsabakaya Bugün Başladık Resme Dikkat Ediniz! müsabakamızım €sası şu- birine ait olacaktır. 19 — Evlerimin önü Mersin Mevlâm da seni bana versin | 20 — Ezirgünda bir kuş var Kanadında gtimüş 21 — Haydindi hopla da gel Büyük Mükâfat- lar listesi Bugünden itibaren baş- lamış olduğumuz 1000 li- ra hediyeli zengin müsa- bakamızın büyük hediye- lerinden bir kısmını bura- da neşrediyoruz. Diğer hediyeleri de hergün bi- rer kısım olarak bildire- ceğiz: 1 inciye 200lira 2, ” 3 , Birradyo maki- 4 , Bir bisiklet 5 Gümüş bir kol saati 6 , Gümüşerkekkel saati Mi fotoğraf ma- kinesi 8 , Komplebir sof- ra takımı 9 , Komple bir ta- bak takımı 0 , Bir kat elbiselik kumaş iğer (140) kişiye kıymeti (10) liraya kadar değişen uhtelif kıymetli hediyeler verilecektir. Karaaaaaananasassseanesesesaaaaesaneeeaasasikükesikkkkeeeeeeeeeeekekkekekkeeeeseseekeee .. Müsabakanın Şalvarm topla da gel 22 — Felek bana neler etil Bu gençliğim elden gitti 23 — Gemi gelir yanaşır o # İçi dolu çamaşır. 24 — Gemilerde talim var Bahriyeli yarim var. 25 — Hamsi koydum tavaya Başladı oynamıya 26 — Hadi yavrum otomobilim geldi Yeşil gözlü yar soförüm geldi 77 — Haniya da benim elli dirhem düz rakım İçer içer kalkar benim mera. | 28 — İkimizi bir odaya koysalar Üstümüze altm kilit vursalar 29 — Karşıyakada İzmirin gülü Beri yaknda gönül blllbülü 30 — Karşıda Kürt evleri Yayılmış develeri 31 — Kaynana kayın Kalk gelin oyna 32 — Karga da seni tutarım aman Yelpazeler yaparım aman — | 33 — Kâtip benim ben kâtibin el ne vk Kâtibime kolalı gömlek ne gü. zel yaraşır 34 — Kekliği düz ovada avladım Bacağma iplik bağladım 35 — Merdivenden tıkır mıkır iner. ken Yazması boynuma dolanıyor ö. | cektir. Hal mektupları 23 mayıstan | perken 86 — Oğlan yaylı kız yaylı Ben dayanamam gayrı 37 — Oturmuş kumar oynar Ciğerimin köşesi 38 — Nolaydı ah nolaydr, Yar bâde dolduraydı 39 — Pencereden kar geliyor Arkama baktım yar geliyor 40 — Rakı içtim al bardaktan 41 — Sabah olsun alı sirvereyim Sabahacak dayanamam Os. man ağa 42 — Seni gördükçe titiriyor ylire- #im Asıl Asıkı sadıkım ah meleğim 43 — Söğüdün yaprağı naziktir na- rin Zeynebi ettiler hu hafta gelin 44 — Snya iner tavşanlar Yine oldn aksamlar Şartları Deride bir karışıklığa mahal kalma mak üzere misabakamızın şartlarmı mufassal olarak izah eden şu satırla- n dikkatle okumanızı rica ederiz: Müsabakanın esası şudur: 1 — Bugünden itibaren otuz nüs - Bamızda her gün bu sütunlarda bir resim çıkacaktır. Bu resim bugün ta mam listesini neşrettiğimiz 50 Tür - külden birine aittir. Mesele, bu res - min hangi numaralı türküye ait oldu ğunu bulmaktan iberettir. 2 — Otuz resim tamam olunca re- simlerin altındaki sıra numaralarını bir listeye yazacak ve her numaranın karşısma ait olduğu türkünün liste - deki numarasını kaydedeceksiniz. An cak biz her gün bu türkülerden 10 ta nesini neşredeceğiz. O gün çikan re olacaktır. 3 — Hal listesile birlikte 30 mlisa- baka kuponunun birlikte gönderilme si, isim ve adreslerin gsyet okunaklı ve sarih olması lâzımdır. 4 — İştirak edenlerin herhalde ya hal mektuplarma resimlerini leffet - meleri yahut mlikâfat kazandıkları takdirde resimlerinin gazeteye basıl- masına müsaade etmeleri şarttır. 5 — Müsabakamız 22 mayısta bite 22 haziran akşamma kadar kabul © dilecektir. Bu tarihten sonra gelen veya kuponları eksik olan mektuplar | nazarı dikkate almmıyacaktır. 6 — Hal mektuplarına gazetede çi kan müsabaka resimlerinin leffedil - mesine lüzum yoktur. 7 — Gönderilen fotoğraflar ve hal mektupları iade edilemez. — — ——— 46 — Telgrafm telleri Pamuk gibi elleri 48 — Yemenimin uçları TAN sim de mutlaka bu ondan birine ait » Çıkamam yokuslar, 49 — Yerde buldum bir elma Elmalı yar kirazlı yar 50 — Yürü yavrum yürü Aslan yarim yürü 45 — Sürü «iirü sürmeli kızlar (Asıl esaslı ve müfassal izahat di. Göğsü de capraz düvmeli kızlar ger sltundadır.) 23 . 4. 937 “SEN 23 NİSANDA ÇOCUKLA