11 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

11 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

RİA TANE Başak bayramına iştirak eden köylü topluluğu W —— Adanada Sekiz Azılı Hırsız Mahküm Oldu Adana, (TAN) — Cey- han, Tarsus ve Adana ile civardaki muhtelif köy- lerde kapı, pencere ve ki- lit kırarak, duvar delerek hayvan, eşya ve para çal- mak suretile 25 hırsızlık suçu işlemiş olanlardan Bekir oğlu Cebbar, Meh- met oğlu Durmuş, İsmail oğlu Keltay, Sait oğlu Ta- hir yirmi sekizer sene do- kuzar ay; Murat oğlu Re- şil, Hüseyin oğlu Süley- man yirmi dokuzar sene, Reşit oğlu Bekir, Mustafa oğlu Kâzım da on dörder sene dörder ayon beşer gün hapse mahküm edil- mişlerdir. .Milâsta Yeni Belediye İşleri He Milâs, (TAN) — Belediye (Reisi Mazmi Akdeniz, belediyenin faaliye. | MW hakknda beyanatta bulunarak İ Slunları söylemiştir: İ “— Milâsın birinci derecede fhti- Yaçlarmdan biri de sudur. Getirtece. Şimiz sudan elektrik te istihsal ede- Mieğiz ve böylece iki mühim iktiyacı| birden karşılamış olacağız. Bu mak- İiatla, tahakkuku 42,500 liraya mal o- Wücak bir proje hazırladık, #W Ikinci derecede ihtiyaçlardan Oen Matühimmi harita ve plândır. Bunun İokluğu intizamsızlığa sebep oluyor. İline bu yüzden. bir çok muntazam İMinalar yapılmış, fakat, yollar dar | Mrakılmıştır. Milâsın haritasını yap- İölürmak üzere münakasa açtık, | Mezbaha ileyor EW Kasabamız pek miti ital Ki sarfiyatı çoktur. Bu itibarla büyük ir mezbahaya ihtiyaç vardır. Yaptı Kacağımız mezbahanın plânını hazır» adık. Yakmda inşasta başlıyacağız. Yapacağımız işlerden biri de, ka - İabamızın ortasından geçen ve pek feci bir manzara arzeden derenin İzerini kapatmaktır. Muntazam bir cadde açmıya baş- İ Bdığımızı biliyorsunuz. Tanzifat iş- lerinin eşekler vasıtasile yapılması Min son vermek için bu sene bir kaç Misânzifat arabası yaptırdık. Yeni cad- Millenin taşını, toprağını bu arabalarla Miğaşıttık ve böylelikle bir masrafla iki İ işi başarmış olduk; ş Gelecek yıllarda Milâs belediyesi 1925 senesinden- Seri yarım milyon lira varidat temin Simiş, 936 senesinde de işe 35 bin İi- Silk bütçe Üzerinden başlamıştır. 20 bin lira alacağımız vardır ki bu- Şu da toplamıya çalışıyoruz. Gelecek senelerde çocuk bahçesi, İenni mezar'ık, umumi helâlar, ka- #ap hâli yaptıracağız. KW” Kasabamıza her sene tütünden ve #teytinden milyonlarca lira girer, hal- İ buki kasabamızda bu servetle müte- İÜ önsip bir varlık görülmüyor, biz işte İbu varlığı temine çalışıyoruz. . | Bayramı rak etmişlerdir. !bayraklarile süslenmiştir. Saat 11 de İstiklâl Marşiyle ve Va- ü Ekrem Engür'ün nutkuyla bayram başlamış, köycülük komitesi başkanı İ Ahmet Akşit, Halkevi Başkanı Esat | Kaymakçı nutuklar söylemişler. köy ihtiyar meclisi Azasından biri teşek- kürde bulunmuştur. Akşama kadar Halkevi bandosu güzel parçalar çalmıştır. Liseli genç. ler de küçük ve hoş piyesler temsil etmişlerdir. Arkolunun yetiştirdiği müzik heyeti de müntahap parçalar çalmış, pehlivan güreşleri yapılmış, zeybek oynanmıştır. Doktor Bay Susan Güney, bu:top- luluktan istifade? dldreki hakla köy. lüleri parasız muayene etmiştir. Akköyde Lekeli humma Söğüt, (TAN) — Akköyde lekeli hümma vak'aları görülmüştür. Sö ğüt hükümet doktoru ve sıhhat me- murları Akköye gitmişlerdir. Ertesi gün sıhhat müdürü de mezkür köye gitmiş ve lâzım gelen tedbirlerin it- tihaziyle meşgul olmuştur. Söğütte- ki etiiv makinesi de Akköye gönderil- miştir. İzmir Muallimleri Arasında İzmir, (TAN) — İzmir Muallimler Birliğinin yıllık kongresi Halkevinde toplanmıştır. İdare heyetinin faali yet raporu okunmuş ve teskitleri mucip olmuştur. Meslek! bazı temen nilerde bulunulduktan sonra yeni ida re heyetine Gazi Okulu Başöğretme- ni Şeref, öğretmen Faztl, Cahit, Dum lupmar öğretmenlerinden Celâl, Kız Öğretmen muallimlerinden (Vedide Karadayr, İstilkâl Okulu Başöğret- meni İhsan, Kahramanlar Okulun- dan Kemal seçilmişlerdir. ,Eskihisarın güzel bir bahçesinde evvelden bir landığı gibi radyo tesisatı da yapılmış, her taraf Türk ve Parti Eskihisarda Başak Yapıldı Denizli (TAN) — Halkevi köycülük komitesi, buradan beş kilometre uzaktaki Eskihisar köyünde bir "Başak Bayramı, ter- tip etmiştir. Bayrama civar köyler halkı da davetli olarak işti- sahne hazır. Alaşehirde /Yeni Bir Klüp Alaşehir, (TAN) — Komşu ilçeler dekine nazaran çok sönük olan genç. lik hareketlerini canlandırmak, genç lerimizi kahvehane köşelerinden u- zaklaştırarak temiz bir çalı altında Yulundurmak ve yüksöltmek maksa- diye; Hukuk hakimi Muri” cuoğlu ve noter Ahmet Ertalin kıy: metli gayretlerile “Akm Spor Klü bü” isminde bir teşekkül vücuda geti- rilmiştir, Geçenlerde yapılan umumi kongre İ olduğu anlaşılmıştır. Raporda, 936! Aydın Milli Bankası Toplandı Aydm, (TAN) — Aydım Milli Ban- kasi umumi heyeti, idare Meclisi re- | isi meb'usumuz Nözmi Topçunun Başkanlığında toplanmıştır. Okunan idare meclisi raporundan, 985 yılı safi kârmın 15875 lira, 936 senesi safi kârının da ayni miktarda | yılı kârının bu miktarm iki mislini| bulması çok mümkünken yılın yarı smdA itibar ve kredi kooperatifleri. nin birleştirilmesi üzerine bankanm yüzde 90 hisse senetlerine sahip olan incir kooperatiflerinin (hükümete intikal ettiği ve ittihadm tasfiyesi yüzünden iş sahasmın daraldığı bu yüzden hesaplanan kârm elde edile- mediği izah edilmiştir. Yine raporda 50 bin liraya varan ihtiyaç ükçesine vergi verilmiyen yeni bir miktar ek- lenemiyeceğinden, gayri safi kâr o - lan 44698 liradan geçen yıldan gelen 3525 lira hariç tutularak hissedarla. ra yüzde beş, müessislere yüzde yir- mi, idare meclisine yüzde on, milrn- kıplara yüzde üç ve memurlara da yüzde yeği ayrılması ve 9128 liranın gelecek yıla devri teklif olunmuştur. | Umumü heyet, bu teklifi tasvip et- miş, müddetini bitiren dört âzadan üçü yeniden seçilmiştir. Eski asbaş. kan fabrikacr Eyüp Şahinin yerine fabrikacı Halim Aysın alınmıştır. Boluda ”Tarih Utandı,, Oynandı Bolu, (TAN) — Feyzi Cümhuriyet ilkokulu talebesi velilerine beledi sineması salonunda muvaffakiıyetli 1 İİ e e — Aldanmamak için Verilen şeyle alman karşılık arasında, büyük bir mübade- le farkı bulunmamasına dik- kat etmek lâzınıdır. Krem Pertev'in değerini onu senelerce . evvel beğenmiş ve kullanmıya karar vermiş olanlardan sorunuz En hoş ve taze meyvaları usa relerinden istihsal edilmiş tabi bir meyva tuzudur. Emsalsiz bir fen harikaa: olduğundan tama - men. taklid edilebilmesi mümkün değildir. Hazımsızlığı, mide yan. maklarmı, ekşiliklerini ve muan- nid inkıbazları giderir, Ağız ko- kusunu izale eder. Umumi ha yatın intizamsızlıklarımı en emin surette islah ve insana hayat ve canlılık bahşeder, İNGİLİZ KANZUK Bozanesi mama Beyoğlu - İstanbul gama | Zührevi ve cilt hastalıkları er. Hayri Ömer Öğleden sonra Beyoğlu Ağacami karşısında No. 133 Telefon:43385. ——ğ————-----------— Istanbul Yedinci Icra Memurluğundan : Necmiye'nin Ismet zimmetinde- ki alacağından dolayı mahcuz bulunan Aksarayda Oruçgazi mahallesinin Selimpaşa sokağında eski 30/30 yeni 32 No. lu mâ bahçe bir bap hanenin dörtte bir hissesi açık arttırma vazına karar verilmiştir. Eğ Sağ tarafı Rıza'nm hane've bahçesi; sol tarafı: Oruçgazi Is mail sokağı; ari Nafiz hane i; in aeziyei kası bahçesi; cephesi Selimpaşa yokuşu Ile Umum mesahası: 424 metre murabbar olup 173 buçuk metre mürabbaf ahşap hane otuz beş buçuk metre murabbar kârgir mutfak vö 215 metrö murabbar da bahçedir. Tamamma üç ehlivukuf tarafından (7085) lira kıymet takdir edilmiştir. Evsafı: Dört buçuk katlıdır. Bodrum katı kârgirdir. Bina arkasındâ bahçe ve selâmlık ve arabalık mahalli olup bu kata bahçedeki kapıdan gis rilir, Zemini karosimen antre ortada ahşap merdivenle iki yanı zemini karosimen geniş bir taşlık ortadan camekânla bölmelidir. Tulumbalı bi? kuyu vardır. Solda zemini kırmızı çini kırık mermer tekneli alaturka © caklı bahçeye mahalli olan mutfaktır. Diğer kısma geçilen bir kapı ikin €i taşlıkta mermer musluk taşı ve zemini kırmızt çini iç içe geçilen iki © dadır, Zemini mermer ve hamam soyunma mahalli ile bir helâsı vardır» Zemin kat ahşap merdivenle çıkılan ve sofa camekânla bölünmüştür. Sağ» da bir oda geniş bir salon yük ve dolabı olan iki oda alaturka bir helâdır. Mayıs 938 dan itibaren bir sene müddetle ve sekiz liraya Nuri kiracıdır. bir müsamere vermişlerdir. Küçük- ler “Tarih Utandı,, piyesini temsili 6t- işler ve çok alkışlanmışlardır. 7 Evlenmiyâ © Giderken Öldü Balya — Orhanlar köyünden Şa. kir oğlu Ali ve Hamza kızı Fatma, de başkanlığa ittifakla Müfit Kuyum | evlenme muamelelerini yaptırmak ü. cuoğlu getirilmiş. kıymetli yardım-| zere buraya gelirlerken, maden bina- larını gençlikten hiç bir zaman esir-| karına yakın bir yerde Alinin. eşeği gemiyen valimiz Lütfi Kırdar da fah | örkmüş ve çifteler savurarak koşm. ri relsliğe seçilmiştir. Yıllardan beri gençlikte bir ilerle- me hareketi görmiyen halkımız “A- kın Spor, a büyük bir rağbet göster- miştir, Tepecik Köprüsü Açıldı Balıkesir — Sındırgı kazasiyle Bi- gediçi ve birçok köyleri merkeze rap teden Üzümcüçayı üzerindeki Tepe- cik köprüsü inşaatı bitmiş ve köprü merasimle açılmıştır. Bozdoğan Belediye Reisi ve Azaları Beraet Ettiler Aydm, (TAN) — Yozgadn eski belediye reisi İsmail Tarhan ile be- lediye meclisini teşkil eden 14 âzanm asliye ceza mahkemesindeki muhâ - kemeleri bitmiştir. Ceza mahkemesi, ortada suç görmediğinden maznun- ların beraetine hilkmetmiştir. Ömerbeyl İ pit etmişlerdir. Köycülük şubesi, sandalye temin merbeylide görüyorsunuz. Aydm, (TAN) — Halkevi köyeülük şubesi başkanı Ahmet Emin Arkayn ile komite arkadaşları, Germenciğin Omerbeyli köyüne giderek tetkikatta bulunmuşlar, köy evlerini ve köylünün yaşama vaziyetini tes. | köydeki okuma odası edecektir. Yukarki resimde Aydın Halkevi azalarmı O için dolap ve ya başlamıştır. Ali, eşekten düşmüş, başı bir taşa çarparak ölmüştür. Beyşehirlilerin Tayyare Cemiyetine Yardımları Beyşehir — Bu yil Nisan başma kadar halkımız Tayyare Cemiyetine 11143 lira teberrüde bulunmuştur. Bundan dolayı cemiyetin umumi mer kezi kaza kaymakamı Adnan Sonça- ğa ve gameler göndermiştir. Adana İplikçileri İzmire Mal Satmıyor İzmir, (TAN) — Vilâyetimiz da- hilinde iplik ! ve fiyatlarda ihtikâr olduğu iddia edilmesi üzerine tetkikat yaptırılmıştır. Neticede vi- iâyet, İktisat Vekâletine telgrafla müracaatta bulunarak, Adanadaki İ fabrikaların İzmir tacirlerine iplik satmadıklarını, İnhisar idaresinin de muhitin ibtiyacma cevap verebilecek ipliği piyasaya getiremediğini bildir. miş, buna kat'i bir çare bulunmasını istemiştir. İzmir Fuarında Vahşi Hayvanlar izmir. (TAN) — Beynelmilel Fu- arda bu sene Egenin vahşi hayvan- ları teşhir edilmek üzere teşebbüsle- re girişilmiştir. Bu maksatla vahşi hayvan yavruları toplanmıya başlan. mıştır. Köylülerden yılan ve vahşi hayvan yavruları getirenlere para verilmekte, ziraat müdürlüğü bu hu- susta büyük yardımlarda bulunmak- tadır. İktısat Vekâletinden - enternasyo- nal İzmir Fuarı komitesine gelen ha- berlere göre hükümetimiz bu seneki cemiyet şube başkanıma takdir | Birinci kat: Zemin katının aynidir. Bir kiler vardır. Uçüncü kat: Sofa camekânla bölünmüş bir salon üzerine beş oda bir 4* ralık merdivenaltı ve helâ çatıya çıkılan merdiven. Çatı katı: Basık tavanlı-bir sofa ve beş çatr altıdır. “Binanmi dahili ak #amı'tamamen- yağlı boylum; “Elektrik; terkosve hüVagasi tenleri Var dır. Ahşapve bodrumda kârgir kısmın sıvaları kısmen dökülmüştür. U- çüncü katın tavanımizeyyendir. Selâmlık kısmı halen Selimpaşa yokuşu Mustafakemalpaşa caddesi 21 Nu. taj. Önü duvarla bir kapıdan zemini çimento döşeli bir bahçeye girilir. Zemini kırmızı çini etrafı harap cam” kânlı bir kapıdan zemini mermer &ntre olup buradan bodruma inilen bif ahgap merdiven ve zemin kat ahşap sofadır, Bodrum zemini kırmızı ve diğer kısma geçilen bir kapı ve diğer kısmı bahçeden geçilen bir kömür” lüktür, Zemin katı sofa ve karşılıklı İki oda sofada alaturka bir helâ, S&- mi ayda sekiz liraya kiracı, birinci kat merdiven başı camekânla bölüm İmiş bir sofa ve karşılıklı iki oda bir helâdır. Ve sofadan diğer kısma ha” İ reme geçilen bir kapı vardır. Bahçe Oruçgazi sokağı cephesi duvarla çev- rilmiştir. Harem ve selâmlık kısmı arasında bir duvar ve bir kapı olup arka bahçede harem kısmında küçük bir havuz arkada zemin katı bede duvarları kârgir üstü ahşap ve harap zemini malta döşeli bir mutfak 9 zemini toprak bir ahır mahalli vardır, Bina haricen yağlı boyalıdır. Hs. len bözulmüştur. Selimpaşa yokuşu caddesinde ön kısmında ve İki taraf” ta birinci kalan itibaren birer çıkma olup yan cephe kaplaması kısmen tamire muhtaç ve çerçeveleri çürümlştür. Zemin ve bodrum katı pence releri demir parmaklıklı yan sokakta birinci katta birer çıkma vardır. Bi- na köşe başındadır. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti müs hammenin © 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil olmaları İcap eder, Arttırma şartnamesi 18 - 5 - 937 tarihine müsadif salı günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 19 - 8 , 037 tari" hine müsadif perşembe günü dairemizde saat 14 den 16 ya kadar icra edi” lecek birinci arttırmada bedel, kıymet muhammenenin $6 75 ini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdit edilerek 3 - 9. 937 tarihine milsadif cuma günü saat 14 den 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci art tırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 No.lU Icra ve Iflâs kanununun 126 mcı maddesine tevfikan hakları tapu sicile riyle sabit olmıyan İpotekli alacaklarla diğer slâkadarların ve irtifsk hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve mesarife dair ols” iddialarmı ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfmda evrakı müsbiteleriyi8 birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu si leriyle sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Mü" terakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olen belediye rüsümü ve vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf icat taviz bedeli müşteriye aittir, Daha fazla malümat almak istiyenleri9 9036/1400 No. lu dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıy” met raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur. (32532) > A e TAN aw Ke 1500 » #00 » Bucaya İyi Su Getiriliyor Izmir, (TAN) — Busa beeldiyesi- ne sıhhi su getirtmesi için Belediye- ler Bankasmdan elli bin lira borç ve. rilmesi takarrür etmiştir. Buca bu sene içinde temiz suya kavuşacaktır. 400 Krş, 1 Sene 150 v6 Ay 40. 3 19, iAy s0 » Milletlerarası Posta | İrrihağm# dahil olmıyan memleketler İGİS 0-16. 3,5 liradır, Zivarık Köyünde Yatılı Okul Konya — Zivarık halkı bir yatılı okul binası yaptırmıya karar vermiş Fuar için 150 bin liralık döviz verme yi kabul etmiştir. İ lerdir. Binanm plânmı mimar Falih Ülkü yapacaktır. a ii