June 9, 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

June 9, 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

2 z 10 (Başı 7 incide) pm artışile mütenasiben teza « yüt etmemiştir. Bumun sebebi - hi yeni iltihak etmiş olanların öğrenmiş işçi ve usta olmaktan ziyade kalifiye olmıyan düşkün ücretli işçilerden terekküp et « #esile izah etmek İcap eder. M üssseselerin ham madde istih N lâki şu hareketi kaydetmiş tir (1932 — 100): Benesi Yerli Ecnebi 1933 101,66 89,05 1904 11841 102,03 1035 140,277 106,16 Umum ham madde istihlâkinde yerli ham maddelerin artışı, ya - bancı ham maddelerin artışından © daha seri olmuştur. Buna mukabil yabancı ham maddelerde bir tena- kus müşahade olunmaktadır. İstih- — lük edilen ham maddenin kıymet ye « künunda 1982 de yerli ham mad - deler yüzde 81,26, ecnebi ham mad- deler yüzde 18,74, 1933 te yerli yüz- de 83,19, ecnebi yüzde 16,81, 1994 te yerli yüzde 83,42, ecnebi yüzde 16,58, ve -035 te yerli yüzde 85,14, © ecnebi yüzde 14.86 nisbetinde bir © bisse almıştır. Bu nisbetler yerli “ham madde lehine bir inkişaf kay- — detmiştir. Yerli ham madde istih - Jâkinin artışı bir taraftan köy istih- © #alile milli endüstri arasındaki em- la mübadelesinin inkişafını diğer bir tâbirle iç piyasamm ittisalmı, — diğer taraftan memleket endüstri. o sinin tedricen yabancı ham madde otabiiyetinden kurtulmıya doğru £ Jerlediğini ifade etmektedir. Endüs. © İri köylüye, köylü endüstriye pazar oldukça ve bu karşılıklı münase - betler inkişaf ettikçe bir taraftan köylünün medeni seviyesi yükse - İecek, refahı artacak, diğer taraf - tan milli sanayide sermaye terakü. mü kolaylaşacaktır. ndüstri müesseselerinin gay- ri safi istihsal kıymetleri Bon i sene zarfında ehemmiyetli .nisbetlerde artmıştır. İstihsal kıy - meti endeksi (1982 — 100) 1933 te 11.38 ya; 1934 de 132,47 ye, 1985 te 147,54 e çıkmıştır. Gayri safi İs- tihsal rakamlarını ham madde, İş Ücreti ve işletme malzemesi kıymet- lerini t4:hetmek suretile safi istih- Bal tahvil edersek mil. Nİ endüstrinin safi istihsal kıymeti “endeksi (1932 — 100) 1933 te 142,15, 1984 te 177,98, 1935 te 184,04 olmuştur. 1935 yılmda safi Jetihasi kıymetinin az bir artış kav. 'dedebi nin sebebi, kismen 1935. ham madde fiatlarile işletme mal ndeki kıymet tereffüü ile ka- © Son senelerde endüstri milesse- © sây müsmiriyetinin de art- tığı görülmektedir. Saf? istihsalin “beher amele ve ustabaşrya nisbetle tihsel kabiliyeti (1932 — 100) 1933 te 127,08, 1084 te 140,18, 1985 te 144,94 tür, Binmenaleyh mil li işin müsmiriyeti, 1035 te 1032 yı. İma kıyasen yüzde 44,94 gibi ehem- miyetli bir artış kaydetmiştir. ankanm idaresindeki fahri » kaların 1936 yılı konjunk - u gerek ham madde, gerek ma- ul piyasaları bakımım fın aşağıda. hususiyetleri kaydetmiştir: — Ham madde piyasaları ba- « 1086 yılında gerek milli piyasa. da, gerek dünyz piyasalarında hade edilen şiddetli fat tref. lerinin mamulâtımız maliyeteri- e tesirleri endüstri şubelerimize göre tehalüf etmiştir. Bu itibarla bu tesirlerin istihsal şubelerine gö- re tetkiki faydah olacaktır. : © a) Yünlü endüstrimiz: 1986 da yerli yapak piyasaların. da ehemmiyetli fiyat tereffüleri dedilmiştir. 1936 yılının bağın- adi Anadolu yapakları, kilosu İs- piyasasında azami 42,5, va. 'sati 40” kuruş iken sene seonunid 65 kuruştan muamele gör - “müştür. Yine Rumeli yapakları se- “ne başında azami 55, vasati 53,5 7 iken sene sonunda 85 kuru- kadar fırlamıştır. Bu fiat teref- 'flüüne muvazi olarak bir kilo temiz 'yapağın fabrikalarımız ambarlar. 4 maliyeti, 1926 başımda Anadolu yapağısı için 90 - 95, Rumeli yapa- “Şısı için 110 . 115 kuruş iken sene sonunda Anadolu yapağısı için 130, a amk İM az üre Anadolu ve Trakyadan müvaridat artmış olduğundan Sümerbank fâb. rikaları ham madde bulmakta müş- külât çekmemiştir. b) — Pamuklu endüstrimiz: 1936 da yün piyasası gibi pamuk Piyasasında da ehemmiyetli fiat tereffüleri kaydedilmiştir. Adana borsasında 1936 senesi kânunusa- nisinde birinci lane pamuğu Vasati 40,15 kuruştan muamele gördüğü halde sene sonunda kânunuevvelde 46,48 kuruştan satılmıştır, Piyasa parlağı kânunusanide 35.91 kuruş İken kânunuevvelde 39,67 kuruşa Klevend pamuklari ayni tarihlerde 41,74 kuruştan 52,15 kuruşa, İzmir piyasasında birinci prese pamukla. rı yine ayni tarihlerde 43 kuruştan 49,69 kuruşa çıkmıştır. 1986 sene- sinde ilk defa piyasaya arzedilen A- kala cinsi pamuklar. İzmir piyasa. smda teşrinlevvelin ilk haftasında verati olarak 47 kuruştan muame- le görmlş iken kânunuevvel zarfm- da 52.53 kurustan satılmıştır. Bu tereffüi mübayaa fiyatlarının artmasına sebep olmuştur. ©) Deri ve kundura endüstrimiz: Ham madde piyasalarmdaki, te- reffü hareketi bankanm deri ve kun dura fabrikalarını ehemmiyetli de - recelerde milteessir etmistir. Memleketimizde mahdut miktar- da ve kalitesi düşük vaketa ve s#a- raclyelik deriden manada deri İs - tihsal olunmadığı için Beykoz De- ri ve Kundufa fabriksları, kösele - lik, vidalalık, saraciyelik hattâ ve- ketalık derilerini ithal etmek mec- buriyetindedir. alitelerin düşük olmasma rağ men her sene iç piyasalar- den 25 - 26 bin adet deri mübayaa edilmekte İdi. Halbuki bu sene en mühim deri piyasaları olan Kavse. ride az hayvan kesilmiş ve ayni za- manda Almanya geçen seneye kı- yasen 1936 da daha fazla deri mü- bayaa etmiştir. Binnetice fabrikala- rımız 2-3 bin yerli deri ile iktifa et- mek mecburiyetinde kalmıştır. Milli piyasalarda deri tedariki müşkülâtı çekilmiş olduğu gibi dün- ya piyasalarında da ayni müşkülâta meruz kalmıştır. İzmit kâğıt ve karton fabri- kası: 1986 da ilk iş yılını geçirmiş o « lan bu fabrika ham madde tedari - kinde karşılaştığı muhtelif müş - külâtr iktiham ederek savan! mem- nuriyet bir faaliyet gösterebilmiş- tir. Bu müşkülat, bir taraftan odun ve selüloz tedarikinde bilhassa mü bâyaa imkânlarınm bazı şartlarla mukayyet bulunmasında ve diğer taraftan dünyada selltiloz ietihlâki- nin bütün tahminleri tecavüz eden bir mikyasta artması dolayısile 0- dun ve selüloz fabrikalarında mi- şahade edilen tereffiler şeklinde te- celli etmiştir. Bu ilk sene zarfında edinilen tecrübelerle sabit olmuş - tar ki, milli kâğıt ve karton endüs- trisini gecikmeksizin ham madde İstihlâkini temin eden kuvvetli bir selliloz fabrikasile teçhiz ve bu Yo ni milli endüstriye ayni ehemmiyet» te olan odunun da dahilden tedari- kini temin etmekte zâruret vardır. amul piyasaları: Ham madde piyasalarında müşahade edilen tereffü hereketle- rinin mamul madde piyasalarnda da bir vükselme hareketi tevlit et- memesine imkân yoktu. Ham mad. de unsurunun kıvmetçe tereffüü bir kısım milli fabrikaların, piyasanm imtisas kabiliyetinin hudutları da- hilinde mamul fiatlerini cüzice yük selmiye sevketmistir. Buna muka- bil Sümerbank bir kısmı veni fab rikaları takarrtir etmiş fiatlere da- ima riayetkâr kalmak şiarını mu - hataza etmis, diğer taraf',1 Few fabrikalarımız ve bu meyanda pa muklu fabrikalarile Beykoz deri ve kundura fabrikaları bazı satış- larmda şavanr dikkat fiat tenzilâtı yapabilmişlerdir. Mil? fabrikalar mamullerindeki fiat tereffüüne reğ men, fabrikalara piyasadan veki 0- lan siparişlerin miktarı ehemmivet- Ni nisbetlerde artmıştır. Meselâ 936 yılı zarfında Feshane ve HereXe fab riks#larma piyasadan 1,202,000 met. relik sipariş verilmiştir. Halbuki 935 siparisleri bu miktardan 270 bin metre noksandı. B ankanm idaresindeki fabri. kalarm umum satışları 938 da bir yıl evvele kıyasen yüzde abrikalar Türkiyesi 40,62 artmıştır. Piyasaya olan sa- tışlarımız yüzde 178,35 tezayüt et- miş, devlete olan satışlarımız yüz- de 42.32 dilşmilştür. Fabrikalarımız satışlarının senelik hareketini aşa- Eidaki cetvelde takip mümkündür: Sene 1929100 1920.” 11812 1981 105.25 1932 105.04 1993 127/70 1934 182,53 1935 206,00 1086 280,68. Sümerbank fabrikalarının ayrı ayrı satışları şu hareketi kaydet - miştir: Yünlü fabrikalarımızın (He- reke, Feshane ve Bünyan Yünlü fabrikaları) 1096 umum satışları 1935 yılma yüzde 18.58 artmıştır. Umum satışlardan piyasada olan- lar bir yıl evveline kıyasen yüzde 46,60 tezayiit etmiş, devlete olan satışları yüzde 44,04 düşmüştür. Pamuklu fabrikalarmın atışları çok müsait bir hava içinde hareket etmiştir. Kayseri fabrikamız 1986 yılında dört milyon liraya yakın bir satış yapmıştır, Bunun yüzde 5,42 si dev İete, yüzde 94,58 1 piyasayadır. Piyasadaki vaziyeti seneden 56 - neye kuvvetlenmekte olan Bakır - köy bez fabrikasmm 1996 satısla- rmda ehemmiyetli bir artış vardır. Umumi satıaları 1935 yılına kryasen Yüzde 24,76 tezaylit etmiştir. Dev» lete olan satışları bir yıl öncesine kıyasen yüzde 34 düşmüş, piyasa- ya olan satışları yüzde 145 yüksel- miştir. Bar Yının deri ve kundura fab- rikelarmnmn umum satışları içinde bilhassa biyasaya ayakkabı oatıp- ları 1936 da 1935 yılma kıyasen yüz de 43 artmıştır. 1986 senesinin san aylarmda sivil kundura fabrikası, azami randımunla çalışmasma rağ- men 1937 yılma, takriben 25 bin çiftlik bir sipsriş devretmek mec- buriyetinde kalmıştır. Bu keyfiyet, sivil kundura fabrikası imalâtmda ve piyasa satışlarındaki inkişafın gok şayanı memnuniyet bir delili. dir, ma ensar , Beş Yıllık Plânın Gidişinde Bankanın Büyük Rolü O'du (Başı 7 incide) lerin bir kısmı kurarak işletme Ye başlatmış, diğer bir kısitunm inşaat ve tesisatile iştigal “etmiş ve üçüncü kısmmin da ihalesini Yapmıştır. Faaliyetinin bu seyri - Ne nazaran bankamız Demir ve Çe Mik fabrikaları da dahil olmek ü- zere 1939 senesi iptidalarında beş yıllık programı derpiş ettiği müd. detler zarfında kendisine mevdu kayi Daşarabilmek ümidinde - Bram: işlerinin mevdu va sifeler icabı olarak, #ürat- Je gehişlemesi teşkilitımizm ce - vap verecek mikyasta büyümesi - ni ve dolayısile Bankamıza ve müesseşelerimize (o devamir Suret. te yeni elemanlar alınmasını istil- zam etmektedir. Bu elemanların intihabında daima hassasiyeti şi - ar edinen Bankamız, bünyesine il. tihak eden bu unsurlerm vazife - lerine ve müesseseye bağlarını tak viye etmek ve bu süretle onlarm meşguliyet #ahalarmda birer mü. tehassıs olarak yetişmelerini de imkân altma almak ve nihayet memleketin hayati bir davasmda vazife ve rol deruhte eden bu ele- manlarma endişesiz ve emin bir istikbal hazırlamak mülâhazalari. le bir pansiyon kasası tesisine faj- de görmüş ve tesisin vücut bul - ması İçin lâzımgelen tedbirleri al. mıştır. Bundan başka Bankamız işe ve memlekete eleman yetistirmek hu susundaki vazifelerine de devam ederek 1938 yılımda da muhtelif ec nebi memleketlere yeniden 43 ta- lebe göndermiştir. Karabllk demir ve Çelik fabrikaları için 1937 de İngiltere'ye Hizumu kadar staj - yer talebe gönderilmesi takarrir etmistir. Bankamız ayrıca 1937 senesin. de İstanbulda açacağı bir kursla Bankanm inilessesatında o çalışan asli veya stajyer memurların na- zari ve ameli bilgilerinin tezyidine TAN BAŞMAKALEDEN MABAAT Bir Mukayese gieyren V001- ie) Neticeleri (Başı 1 incide) Türkiyede askerlik hareketi vardır, Fakat gayesi tamamile t6- dafüidir, Ay yıldızım hiçbir zaman düşmanca bir maksatla Türk ha. dutları haricine çıkarılmıyacağı- na emin olabiliriz, Fakat Alman- ya ilk fırsat ve imkânda Avrupa- Yı delik deşik bir mermi tarlasına gevirebilir.,, B ayan Linke Türkiyenin her ta- rafında çok canlı ve hareket- li bir milli ruh bulmuştur. Hele te- rakki yolunda ileriye doğru yürüyüş için bütün gençlikte çoşkun bir şevk tır. Trabzonu ziyaretinde eski Trabe- zolara ait harabeleri görmek istemiş. Bu arzusunu anlattığı mecliste bir Küçük mektepli kızda bulunuyor müş. Bayan Linke'nin sözlerine kulak misafiri olduktan sonra küçük kız de- miş ki: “Beki harabeleri gürüp te ne Yapacaksınız? Mazi karanlıktır, Ma- zide yalnız harp vardır. Sonra güneş doğmuştur. Bu güneş Atatürktür. Güneş bütün karanlıkları aydınlat mış ve yeni Türkiyeyi doğurmuştur. Şimdi biz Atatürkün arkasından yi- rüyoruz: Teri, daima ileri... Bayan Linke bu fıkrayı anlattık. tan Sonra ilâve ediyor: “Türk gereliği memleketlerinin İstikbalinr candan inanıyorlar. Bu inkişa, ireketi içinde vazife almayı bir saadei biliyorlar, Böy- le bir vazifenin icap ettirdiği feda- kürlıkları göze almakta da haz buluyorlar.,, emokrasi ölçülerine çok sadık bir politika İnsanınm memle- ketimizi böyle bir gözle görmesi çok İdikkate değer bir şeydir. Yakm va- kitlere kadar birçoklarımızn kendi kendimiz hakkımda görüşümüz buna çok zıttı. Çünkü bir kısmımızda ölçü yoktu. Bazılarımız da yanlış ölçü kul- yöpdük.- üannla Bayan Linke'nin gençiikteki milli gevk ve heyecan hakkındaki görüşü- nü biz çok isabetli buluyoruz. Şura- sına şüphe yoktur ki memleketimiz- deki menfi ruh gözle görülecek bir ölçüde saha kaybediyor, Bundan bir- kaç sene evvelisine kadar birçokları milli inkişafın ciddiyetine inanır gö- rünmekten utanırlardı. Mutlaka zekâ» larmı, kusurlar sramak, “nafile biz adam olmayız,. yolunda bir söz söyle. mek suretile İspat etmek isterlerdi, Bugün gençlikte hakiki bir milli heyecan ve itimat var. En menfi ruh- lu eskiler bile: “Hiç olmazan şu fena, fakat gu iyi, Demeğe ve tereddüt duymıya başlamışlardır. (ürüst görüşlü ecnebi midek- D İklerin YAPtIĞI gibi kendi kendimiz hakkmda “doğruya doğru, eğriye eğri, esası Üzerine müspet bir ölçü kullanmıya alıştığımız gün, mil. 4 varlık bakımından çok mühim bir merhaleyi geride bırakmış olacağız. O zaman umumi hayatımızda tam manasile emniyet ve müvağene kuru- İacak ve müspet tenkit ve münakaşa ruhu hayatımızın her Şubesini aydın- latmak imkânı bulacaktır, Ahmet Emin YALMAN ———— Mesai Bürosu Toplandı Cenevre, 8 (A-A.) — Yıllık toplan tını yapmakta olan beynelmilel mesaf bürosunun İçtimama 97 hükü met, 37 amele, 37 iş Veren grup mü messili ve 247 teknik müşavir işti rak etmiştir. İngiltere Altın Fiyatını Düşürdü Vaşington, $ (A-A.) — Londrada sltm fiyatmın yükseltilmesi hazine mahafili tarafından memnuniyetle başarılmıştır. Bu mahafil, bu yük. gelmeyi 3 taraflı itilâfm yeni bir mu- vaffakıyeti addetmektedir. Dün Lon- drada altm satışlarının cumartesi sa- tışlarınm yarı nisbetinde olması bu anlaşmanın tesirine yeni bir delil ad- dedilmektedir. 9-6-1 iktisat Vekilimiz (Başı 1 neide) cuz İşletme çareleri araşlıracağını söyledi. Kâğıt fabrikasmın memleke fin ihtiyacmı karşılamak için geniş letilmesi icap ettiğini, bu takdirde kâğıdın ucuzlıyacağını ve fabrika - nin her zaman rekabeti kabul edebile ceğini anlattı. Sümerbankın değil, Iktisat Vekâle tine baği: olan müessesatın hiçbirin de israf bulunmadığını söyledi. Sel- Müloz fabrikası hakkımda izahat verdi Müteakiben Bursadaki Merinos fab rikasınm her sene 300 bin kiloya ka- dar tiftik kullanacağını, fabrikanin sene Sonunda açılacağını anistarak deri işlerimiz hakkında şunları söy- ledi: “— Memleketimizde deri sanaylin 'ne lâzım olan iptidaf madde hariçten getiriliyor, Bu sanayiin muhtaç ol - duğu iptidai madde bu sahada inki- İve ezim bulunduğu gözüne çarpmış” | saf ettiği için memlekette bulünmu yor. Aksaklık bundan ileri geliyor. Ayni zamanda bir kısım derilerimizi nim mamul olarak hariçe satıyoruz. Fakat ağır derileri hariçten getirmi ye mecbur oluyoruz, Hatırımda kal dığına göre bunlar için senevi 6-8 milyon lira arasında bir parayı hari ce vermekteyiz. , Vekil, bu paranın içeride bırakıl ması İçin:. “— Şu halde, dedi, Anadolu yay- lasımda bunun iptidai maddesi olsn deriyi ye'litirmek ve bu işe başla » mak lâzmıdır, Bunun için de memte- ketimizin, geraiti, iklimi, zannediyo rum ki müsaittir. Ziraat Vekâleti bu işi takip etmektedir. Buna muvaffak olursa hatice verdiğimiz 6 - 8 mil yon lira memleketimizde kalacak ve bu para Anadolu köylüsline tahsis e. dilmiş olacaktır. Bundan sonra B. Celâl Bayar mem- lekettek! deri sanayii hakkında iza » hat verdi, Dericiliğe ikinci beş yıllık programda yer verildiğini söylüyerek sözlerini bitirdi. Olimpiyat Kongresi Açıldı Varşova, 8 (A.A.) — Beynelmilel olimpiyat komitesinin 34 üncü kon gresi dün burada açılmıştır. Brüksel, 8 (A.A:) —Son günlerde Door da oturan eski Alman impa - ratoru Wilhelm'in ölmek üzere oldu Zunu bildiren haberler yalandır. Şarap Fabrikaları Bu Yıl Genişletiliyor İnhisarlar idaresi bu yıldan itiba - ren Tekirdağ, ve İzmir şarap fabri - kalarını genişletecektir. Bunun için şimdiden hüzırlıklara başlanmış Ve Avrupaya makineler ısmarlanmış - tır. Şarap sarfiyatı gittikçe arttığı için fabrikaların istihsalâtı iki mis line çıkarılacaktır. Ayrica şarap cins lerinin ıslahı ve yeni cins şaraplar yapılması için de tetkikler yapılmak tadır. # LI Havalar ısınmağa başladı EL, ayak, koltuk terlerini kesen nahoş kokuyu gidören yeğine sıhhi puğradır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL YA m KAYIP: Bugün saat on Deş buçuk ta Yeniköyden Taksime gelirken ©- tomobilimin 1291 numaralı plâkası düşmüştür. Yenisi çıkarılacağındari hükmü yoktur. Bulunduğu takdirde seyrüsefer merkezine teslimi mer - cudur. Amerika Grevi Büyüdü Lansing - Michigan, 8 (A.A) —© tomobil işçileri sendikası dünkü gü” nü tatli günü olarak kabul etmiş ve 16 bin işçi tatil yapmıştır. Üç grevcinin tevkifi üzerine be bin işçi nümayiş yapmış ve mağas lar kepenklerini kapatmak zorunda kalmışlardır. İçinde 8 grevcinin mah pus bulunduğu hapisane binası polf muhafazası altına alınmıştır, Michi * gen valisi, sendika şeflerini davet © derek vaziyete nihayet vermek iste dliğini söy ş Bu konuşma sonunda grev nihayet bulmuş ve amele serbest bırakılmı” tar, Kadın Tayyareci Seyahate Devam Ediyor Londra, 8 (TAN) — Bir devritlemi seyahatine çıkmış olan, Amerikalı k& dın tayyareci Farhart bu sabah Af* rikanm Atlas kıyısındaki Dekar 1im8 nında karaya inmiştir, Morgan, Roosevelt Aleyhinde Weshington, 8 (A.A.) — B, Pier“ pont Morgan, B. Roosevelt'in vergi kaçakçıları hakkımdaki son beyan tı tenkit etmiştir. Mumaileyh, ver” gileri tesbit eden kanunları adalete mugayir bir hale getiren hatalara ç8“ resaz olmanın kongreye ait olduğunu beyan etmektedir. Arşiv Heyeti Ankara, $ (Tan muhabirinden) — Büşvekâlette kurulan arşiv tasnif he yetinin kadrosu hazırlandı. Kadrod$ bir reis, 15 şef, 10 memur ve lüzumu kadar mücellit ve müvezzi vardır, Bİr de ecnebi kimya mütehassıs getirile cektir. Heyetin yıllık bütçesi 32 bi liradır. Heyet yakmda işe başlayacaX tar. Pazar Günleri Açık Kalan Dükkânlar Belediye birçok yolsuzlukların ve şikâyetlerin önüne geçmek için pa * zar günleri tahta veya bezle dükkâd larmı bölerek ön t:/1flarında tütün Satmalarını yasak etmiştir. Bu gibi dükkânlar pazarları satış yapmak i# | terlerse behemehal dilkkânlermnm of tasına demir kepenk yapacaklar v8 #atil günlerinde tütünden başka bir şey satamıyacaklardır. Festival Programına Alınması İstenen Milli Oyunlar Bu seneki festival programı ha * zırlandığı halde yerli oyunların prof Fama alınması için birçok müraca * atlar yapılmaktadır. Fakat, prograi çok yüklü olduğu için belediye bun ları gelecek seneki festival rinde nazarı dikkate alacaklır. Maarif Vekâletinde Yeni Bir Şube Kuruldu Ankara, 8 (TAN) — Maarif V& kületinde de bir seferberlik midüf” lüğü kuruldu. Bu münasebetle ve © kâletin şubelerinde bazı yapıldı. Devlet Şürasında Ankara, 8 (TAN) — Devlet ür” #1 başmuavintiğine terfi eden tinin yerine birinci smıf mus ikinci amıftan Haydar, yerine mülg# Taksim maliye şubesi şefi Celi © çüncü smıf muavinliğe de mülaziir lerden Sedat tayin edilmişlerdir « Mülkiye Müfettişleri Ankara, 8 (TAN) — Çarşamb$ Kaymakamı Zeki ile Taşköprü kay” makamı Kemal mülkiye ne tayin edildiler yağ anama i er Eski Amım İmparatoru mii — ez Başlıyor r vinliğe cil müfettisliğk iban da ili i