10 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

10 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

ile doludur. Yukarki resim, bize, arasından alınmış çok güzel bir manzarasını veriyor, Trabzonun İmarı İçin Nasıl Çalışılacak? Kazalara Giden " Yollar Bozuk Trabzon, (TAN muhabirinden) — Burada geçen senelere nazaran çok canlı bir imar faa- liyeti başlamıştır. Şehrin anayolları günden güne ıslah edilmektedir. Lisenin, Kavak mey: danındaki eski binasına nakledilmesi kararlaş tığı için yakında tamir işlerine başlanacaktır Eski hastanenin genişletilmesi de muvafık gö- rülmüştür. Pe Şehrin imarı için asri bir plân dahilinde yürümek maalesef kabil değildir. Çünkü Trabzon kuruluş tarzi itibariyle pek eskidir ve Üzerinde geniş tadilât yapıl- masına müsait Kazalara giden yollar i; Trabzondan kazalara ve diğer vilâyetlere giden Yol. larm ekserisi düzgün değildir. Senenin mlihim bir kıs. şehrin kayalıklar Maraş Bir Çeltik Fabrikası İstiyor Maraş, (TAN) — Hususi Muhasebenin ve Bayındırlık Bakan- lığının büyük yardımlarile şehri: mizin içinde birçok anacaddeler açılmıştır. Otomobil garajının bulunduğu yerden askeri kışlaya kadar olan yol kâmilen parkedir. Şehre büyük bir çirkinlik veren "Kanlı dere,, de doldurularak yol haline getirilmiş bulunuyor. Maraş yollarında kullanılan parke taşı civardaki ”Ahır,, dağın- dan çıkarılmaktadır. Maraşın kazalara ve civar vilâyetlere giden diğer yolları da bitirilmiştir. duck. Elektriğe Kavuşuyor Bucak, (TAN) — Burdurun girin| bir parçası olan kasabamız, Antalya ve Burdur arasında, ehemmiyetli bir mevkidedir ve 2 kilometre uzağında bulunduğu Burdur - Antalya şosesi- De doğru inkişaf etmektedir. Yeni vü- 'cude getirilen jandarma karakol bi - pası, yol levazımınn saklanmasına ve mühendislere mahsus modern evcik- er hep şosenin iki tarafına sıralan -| muşlardır. Değirmen ve elektrik | Bucakta susuzluk yüzünden değir. men yoktur. Kaza halkınm ekser'«, komşu köylerde bulunan değirmen ve fabrikalardan büyük zorluklar çeke rek istifade etmektedirler. Birkaç sermayedar gazolinle çalı » | gacak bir değirmen vücude getirmek- tedirler. Ayni zamanda bu değirmen. de istihsal olunacak elektrik Bucağı da tenvir edecektir, Bu seneki mahsulün, köylünün bü- tün borçlarını ödemiye yetecek dere.) €ede bol olacağı umulmaktadır. Düz bir ova Üzerinde bulunan Bucakta, | dağ taraflarmdan getirilecek ve bil-| hassa Kestelden alınacak su ile pirinç | ziraatinc başlanması düşünülmekte - Bucağın geçen seneye kadar pek bozuk olan yolları yapılmıştır. Buca. ğı köy ve nahiyelerine bağlayan yol. Jar da yapılmaktadır. Bunlar, ara - sında Kızılkaya — Bucak yolu ile Korkuteli kazasına sit olan ve Boz ova nahiyesine giden yollar da var - dir. Bucak halkevinin hakiki faaliyeti, yeni binanm yapılması ile başlıya - caktır. Bundan sonra bilhassa her cihetten halkın irşat edilmesine çalı. gılacaktır. Bir Batında Dört Çocuk * Srras, (TAN) — Deliliyasta otu - Fan Hamiş oğlu Mustafa Yıldızm ka. sı Zeynep bir batında dör terkek ço. Çeltik ziraati Pirinçlerinin evsafı itibarile birin- ciliği kazanan Maraşta, çeltikçilik günden güne ilerlemekte ve büyük bir gelir temin etmektedir. Pazarcık ve Maraşaltı ctvarmdaki arazi geniş cetveller sayesinde en iyi geltik ne- Maraşta çeltiği kabuğundan ve darjanmdan ayıran (fabrika ve de. Zirmenler ihtiyaca kâfi gelmemekte- dir. Maraşta yetişen çeltik mahsulü Ceyhan, Mersin, İstanbul fabrikala- rına gönderilmekte ve buralarda ka- buğundan ve darjanından ayrılmak- tadır. Çiftçiler bu vaziyetten müş- teğidirler. Çünkü tamam bir halde bulunan çeltiklerin o kamyon, araba ve trenler vasrtasile uzaklara götü- İrülmesi büyük masrafa yol açmak - tadır. Çeltik #kenlerin en büyük is- teği, geniş bir fabrikanın süratle ku- rulması ve İşe başlamasıdır. Sular kireçli Maraşta içme suyu kireçli ve pis- tir. Bu su “Ahır” dağından gelmek- tedir. Membamda temiz ve içmeğe pek müsait olduğu halde geçtiği yollarm fonalığı yüzünden bozulmak ta ve terkibindeki kireç ve madeni emlâk çoğalmaktadır. Eğer demir borular vasıtasile şehre indirilecek olursa Maraşın içme suyu pekâlâ te- min edilmiş olacaktır. Belediye bu İş için müteaddit defalar teşebbüslere girişmiştir. Fakst bugünkü bütçesi işi başarmağa kâfi değildir. değildir. deği munda karlar ve yağmurlar altında kalan bu ana şoselerde nakliyat pek güçleşmektedir, Hâlbuki Polathnne, vakfıkebir, Sürmene, Maçka kazaları. nrTrabzona bağlıyan yolların ufak bir himmetle güzel bir hale getirilme. si mümkündür, Sürmeneye giden yol üzerindeki köprülerin bazısı da bozuk tur. Trabzondap ayakla üç saat u. zakta bulunan meşhur “Ki. sarna,, suyuna giden yol da düzgün değildir ve bu yüzden yağmurlu gün. lerde nakliyat bir kat daha güçleş. mektedir, Antepte asfalt Yollar Gaziantep, (TAN) — Bu yıl açil mış olan ve şehirden bir kaç kilomet- re ilerde bulunan asri mezarlığa gi- den yolun asfalt olarak yapılmasına yakında başlanacaktır. Imar plânın- da müstakbel Istasyon, tayyare mey- danı ve küçük endüstri sahası, (Ni- Zip yolu) adını taşıyan bu işlek yol üzerinde bulunmaktadır, Bir kaç yıl içinde ehemmiyeti büsbütün artacak olan bu yolun, asfaltlanması, bu iti - barla büyük bir isabettir, Urfanın Tarihi Hazırlanacak Urfa, (TAN) — tarihe malik bulunan Urfa hakkın. Çok zengin bir Trabzonun denizden görünüşü İzmirde Bir Kızı Kaçırdılar İzmir, (TAN) — Dağkizılca nabi- yesine bağlı Karaağaç köyü eivarın- daki tütün tarlasmda erkek kardeş- lerile beraber çalışmakta olan 14 ya- şında Fatma, ayni köyden Hüseyin oğl ulasan ve Ömer oğlu Hamza ta- rafmdan kaçırılmıştır. Kizin erkek kardeşi mütecevizler tarafından a - Jgaca bağlanmıştır. Çocuk, yarım sa- at uğraştıktan sonra kurtulup kara- kola haber vermiştir. Jundarma sabaha karşı Fatma ile Hasan ve Hamzayı Bucada Kozağaç met klinde bulmuş, fakat, Hasan kaç- mıştır, Hamza da karakoldan sıvış - manm yolunu bulmuştur. Fatmanm tecavüze uğradığı anlaşılmaktadır. Tahkikata devam ediliyor, Bu Sene İzmitte Bir Lise Açılması Muhtemel İzmit, (TAN) — İzmit ve mülha- kat ilk ve orta mektapleri imtihanla- rın: bitirmek V€ Yez tatine başla» mak üzere bulunuyorlar, Geçen sene Herekede açılarak büyük faydaları da büyük bir eser yazılmıştır. Şim. | görülen zayıf, bakımsız, gedesiz köy diye kadar yaz'mış eserler küçük ve | ve şehir çocuklarıma mahsus kamp eksik olduğu cihetle böyle bir kita. bın basılması şüphesiz mühim bir noksanı doldurmuş olacaktır. Nadirköy Elektriğe Kavuşuyor Nadirköy, (TAN) — Akşehire bağ W olan köyümüz yakında elektriği kavuşacaktır. Köy ihtiyar heyeti bu işi çalışma programma koymuş olup değirmeni çeviren sudan elektrik is. tihsali ile tesisatm beş bin liraya mal olacağı hesap edilmiştir, | Kastamonuda Giydirilen Fakir Çocuklar Kastamonu, (TAN) — Çocuk Esirgeme Kurumu, yüzden fazla fakir ve kimsesiz çocuğu baştan aşağı giydirmiştir. Gönderdiğim resim bu yavru. #uk doğurmuş, dördü de ölmüştür. ları Vali Avni Doğan İle bir arada gösteriyor. bu yıl daha mütekâmil ve geniş bir şekilde gene Herekede kurulacaktır. Kültür Direktörlüğü bu husustaki hazırlıkları Ikmal etmek üzeredir. Mektepler tatil devresine girince anne ve babaların büyük bir düşün- ce ve endişeleri tâzeleniyor. Bu da İzmitin bir liseye Olan ihtiyacıdır. İzmit, dilbassa SON seneler içinde *İ büyük süratle inkişaf eden bir vilâ- yet merkezidir. Adapazayı, Geyve, Kandıra, Mendek ve bütün mülha. katta' yetişen genelerden çoğu orta tahsil ile iktifaya mecburdurlar, Ev. velki sene İzmit ve Adapazarında orta mektebi ikmal ederek Jise Mah-ş siline devam edemiyen talebenin 88 yısı 244 tür, Bu sene de ayni mik dara yakın talebe mezun olacaktır. İzmitte liseye elverişli bir bina var. jar. Küçük tadilât ile burada bir lise açılması mümkündür. Valimizin de bu hayırlı işle meş- gul olduğu memzuniyetle haber aim miştar. Altı Ayaklı Kuzular Muş, (TAN) — Düzmarnik köyün | de bir koyun iki gerip teşekküllü ku zu doğurmuştur. Bu kuzularm ön a- klarmdan başka dörder art ayak ları, ikişer arkaları ve ikişer kuyruk ları vardır. Bunlardan birinin arka- #mdâ kem erkeklik, hem dişilik uzuv ları görülmüştür. Bu hayvanlar, doğ duktan iki saat sonra ölmüslerdir. Cinsi Kilosu Bakla Semizotu Taze fasülye Kabak 4.000 2.000 8.000 5.000 15.000 3.000 12.000 3.000 5.000 2.009 6000 3.000 Patates Taze sovan Kuru sovan İspanak Patlıcan, Bamya Domates Salça vesikalarını muayyen gün ve Saatte Güzelliğim asri zamanın bir mucizesile “ç 50 nisbetinde artmıştır. Cildim hemen yarı ölmüş bir halde idi. Buruşmuş, solmuş ve ihtiyarla. İmıştı, Maamafih karakterim heniz İgençti. Dansı seviyordum, fakat hiç kimse beni dansa davet etmiyordu. Bugünün erkekleri, gençliği arıyor - lar. Nihayet bir cilt mütehessıs ile istişare ettim, Dedi ki; Cildimin “Bi- ocel,, İ cildi terü taze tutan kıymetli cevheri azalmıştır. Fen, son zamanlar da “Biccel,, i genç hayvanlarda giz. lenmiş cilt hüceyrelerinden istihsal çaresini bulmıya muvaffak olmuştur. Tıpkı cildinizin “Biocel,, i gibidir. Bu cexher, şimdi cildinizi beslemek ve gençleştirmek için matlüp nisbet dal resinde Tokalon kreminin terkibinde mevcuttur, Vakit kaybetmeden bunu tecrübe ettim ve resimlerde görüldü- pe 10-66-9087 --—— ZARARLI SİLMELERDEN SAKININIZ! HAKİKİ VİML ZARAR VERMEDEN TEMİZLER Alelide temizleyici" mad- deler satıhları çizerler, fa- kat nemli bir bez parçasına bir az Vim koyub hafifce silerseniz yağ ve pislikten ever kalmaz. Hakiki Vim 4 kullanmak zahmetsiz bir işdir ve temizlenecek eşya . çizgilerle bozulmaz. Şu eşyanızı temizlemek için daima VİM kullanınız. KAB. TAVA, ÇATAL, BIÇAK TAKIMLARI BOYANMIŞ YERLER TAHTA AKSAM, MADENİ EŞYA, PORSELEN EŞYA CAM EŞYA Taklidlerden sakınınız Deniz Levazım Satınalma Komisyonu İlânları Marmara Üssü Bahri Satmalma Komisyonu Başkanlığından: Tahmini tutarı Lira fik Lira &w —— 20 140 640 350 1000 150 360 210 20 300. 240 600 4490 338 75 Komutanlığımız Deniz erleri için yukarıda cinsi ve miktarları yazılı Gt iki kalem sebze açık eksiltme ile satın alınacaktır. Eksillmesi 11Heziran9$i Cuma günü saat 14 de İzmit Tersane kapısındaki komi: pılacaktır. İsteklilerin yukarıda yazıl: ilk teminatlarile birlikte kan on binasmda Yy” komisyon başkanlığına vermeleri. (294 "ERKEKLER Hil gibi memnimiyetbelış neticeler ©k de ettim. Bonra, bir miknatisin $ cezbettiği gibi cilde son derece YEP mma hassasını veren hususi ve kiyn© maddeleri ihtiva eden yeni ve #3“ ince bir pudra kullandım. Hemen be men gayri mer'i olup sudan, yağın dan ve tagayyüratı hav: r yen müteessir olmadi; zu alırken veya sicak bir salon sederek terleseniz bile yüzünüzde i bit kalır. Bu yeni pudranm şeyi” hayret ve orijinal renkler vardir. Bİ cazip keşif pek büyük ve mali fede” kârlıklarla Tokalon müessesesi ge fından temin edilmiştir. Ve Tokai” pudrasma karıştırılmıştır. Her İ Tokalon krem ve pudrasını ara;