18 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

18 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Otuz Yağindeli İtibaren Yüze Yapılacak Tuvaletin Şekli Değişmek Lâzımdır - Herkese Faydalı Bilgiler Ibiselerden örten kumaş parçalarını #tmaymız, en küçlik bez parçasmın bile evde Jü- sumu vardır. Baki mendiller cilâ- 5 parlak eşyaların tozunu onları Bu resimlerde 35 yaşında bir kadının yüzünü nasıl boyayacağını görüyoruz vvelâ kendi kendinize otuz beş yaşına vardığmızı iti- Tat edebilmeli. Derinizin eski ta ğini ve gerginliğinin kaybol- duğunu o zaman derhal farkeder- Sihiz.-Gok mikdandz Krem ve üze- > pudra, sürülecek olursa hafif kırışıklıklar daha ziyade göze çar bar. Hafif bir makyaj cildi daha düzgün, yüzü daha genç göslerir. otuz beş yaşındaki kadmlar Yüz daha tazedir. Halbuki otuz bir otuz iki yaşında bir başka ka- da göz altları kırışık, ağzın Iki tarafı buruşmağs meyyaldir Bu ışıklar yaşla değil, cildin cinsi ie değişir. Elinize bir dev aynası alıp, yü- Bünüze bir yabancı kadına bakar Bibi insafsızcasma bakacsk olursa Muz göreceksiniz ki fazla pudra o- yerlerde buruşuklar daha zi- Yade göze çarpıyor. Bunun için yaş ilerleyip te derisi tekimeğe Daşlaymen, koyu renk Pudralardan fazla kırmızı sürmek ten vazgeçmek lâzımdır. iy epinan lâzmgelen şeyler şunlardır: Akşamları yağlı bir krem sür. tek, bir müddet bıraktıktan son- Ta yüzü temizlemek ve tabii halde bırakmak. Sabahleyin ya gülsuyu MA veyahut ıhlamur veya çay su- Yuna batırılmış bir pamukla yüzü *ilmek ya ince bir tülbent veya NU İşe mahsus İnce bir kâğıtla İyi- © kurulamak. Gayet hafif bir tu- Valet suyunu veyahut yağsız kre- Mİ az mikdarda parmak uçlarile irerek yüze stirmek. Gene ince Ağıtla veya tülbentle silmek, son yanağı gayet hafif olarak irmızı sürmek Ve İyice yaymak, zerine bol pudralı tüyü yüzün her nda sürtmeden dolaştırmak, Pudra âdeta serpilmiş gibi sürül- Melidir, RB unu İyice sürdükten sonra bir yumuşak fırça ile faz- lasını çıkarmalıdır. Hafif mslatıl- Mış bir pamukla güz kankrisre Kirpik ve kaşları idir. Saç köklerinde zik olan Pudrayı da temizlemelidir. Bazı kadınlar bunu ihmal ederler, saç- dibi pudra ile beyazlenır ve Sitkin görünür. Yüzdeki hafif buruşuklukları ın bir krem ve pudra tabakasi- 16 örtmeğe çalışmak bir hatâdır. hatâyı birçokları yapıyor. Pudranm çok ince olması ve el “ vencine uvgun olması da baş- lıca şarttır, Fazla açık renk pudra sürmek pek çirkindir. Beyaz görün mek modası çoktan geçmiştir. Gü zellik beyazlık ile kaim değildir. Hor .cildin kendine mahsus reogi Yüze eh Ziyade yakışanıdır. hiç bozmadan ne güzel alır. İpekli mendiller ve ipekli kumaş Parçaları lâke eşyanın Ve piyano- ların tozunu almsğa kullanılır, Yünlüler parke cilismı parlat- mağa yarar, Meselâ eşyaları, soba- ları bakır ve pirinç eşYaları kadi fe ile temizleyiniz. Fanilâ parçaları maruken ve de ri için iyidir. Evinizde toz bezinin giremediği ince yerlerdeki tozları boya fırçasile almız. Mürekkepli kalemlerin içi sirke- li su ile yıkanırsa güzel temizlenir. Eldivenlerin yumuşaklığını muha faza için giiserinle silinmelidir. Lekeli camlar bir #ovan sürü” Beyaz keten gece elbisesi etek- lerde ve göğüs üzerindeki yap- © oraklar yeşil ketendir Acaba hangi yemegi seçsem? Perşembe — Tavuk jülesi, Cuma — Böbrek iskarası, Cumartesi — Kızartma et, Pazar — Etli taze fasulya, Mü şkü illere | Cevap Veriyoruz Haliç Fenerinde Leman isminde bir okuyucu yaziyor : “Yilgimdekj çilleri kaybetmek için çok uğraştığım halde muvaf- fak olamadım. Kullandığım krem- lerden fayda görmedim. Ne yapa - yım? Cevabt — Çilin muhtelif sebep leri vardır. Pakat tecrübe ile 88- bittir ki yaz mevsiminde güneşin tesirile yüzdeki çiller artar, Bunla- rın izslesi için muhtelif tedbirler vardır. Fakat en iyisi bir cilt dok- toruna müracaat etmektir. Beşiktaşta “üç çocuklu ana” im zalı mektup sahibine: Yaramazlık çocuğun şanmdan - dır. Yaramaz olmıyan çocuğun bas talığndan şüphe etmek lâzımdır. Fakat fazla yaramaz olan çocuk hakkmda oyuncak tedavisi tatbik etmek çok faydalıdır. Yaz günleri çocuğu açık havada gezdirmek te iyidir. Lâlelide H. M. e cevaj Mektubunuzda verdiğiniz tafsi- Mta göre terzinizi değiştirmekten başka çare yoktur. Başka bir terzi bulunuz. Komşularınızdan bu hu- susta tavsiyeler alabilirsiniz. zeytinyağlı taze fasulya, pilâv, erik kompostosu, meyva. kabak dolması, zeytinyağlı enginar, çilek dondurması, etli enginar, peynirli makarna, irmik helvaât. yaprak dolması, tas kebabı, fırında sütlâç. Pazartesi — Pirzola patates kızartması ile, zeytinyağlı biber dolması, vişneli ekmek. Salı — Bezelyeli rosto, etli domates dolması, kuzu içi pilâv, karışık meyva kompostosu. eee — Tepside Ke Miz zeytinyağlı çalı fasulyası, puf böreği mahallebi. | Elmalı Benye | İki kişiye bir iri elma isa- bet edecek surette iyi ve | düzgün elmalar seçin. So- Yap ayıklayınız ve ince (&- ara doğrayınız rom | veya konyak ile karıştırınız. Sonra şu hamura hazırlayı: | niz, İ 12 benye için 250 gram | un bir çukur kapta bir kah- ve kaşığı maya bir yumurta bir kaşık zeytinyağ ve biraz dık su ile eziniz. Hamur ka- şığa oldukça yapışmalı ve tabağa akıtılınca düzgün bir tabaka haline gelmelidir. Bir yumurta akını köpürtüp | bu sulu hamura ilâve ediniz ve dlıkça bir yerde iki saat kadar muhafa ediniz. Bir temiz tavaya taze tereyağı koyunuz ve yağ kızınca bir- kaç parça elmayı hamura bulayıp tavaya atınız. Ta vadan çıktıktan sonra üzeri- ne ince toz şeker serriniz. Servis yaparken ütülü te- miz bir peçeteyi tabağa se- riniz. Benyeleri üzerine yer- leştiriniz, Ve peçetenin bir ucunu üzerlerine örtünüz. Son modanın Çeşitli Eibise Örnekleri Gece ve Gündüz ElbiselerindeDikkat Edilecek Noktalar ece elbiseleri, İnce şeffaf kumaşlardan yapılıyor. Bu kumaşlardan en rağbette olan Lorganzadır. Bu kumaş şeffaf ve organdiye benziyor. Fakat onun gibi dik durmayıp güzel düşüyor. Bu Lorganza elbiselerin üzerine geniş kordelâ kemerlerden çiçek- lerden süs yapılıyor. Gündüz elbiselerinin biçimi umu miyetle spordur. Küçük benekli ku maşlardan elbiseler pek modadır. Bunların üzerine redengot biçimi paltolar giyilir. Düz renk elbisele- rin üzerine emprime redengod ta pek modadır. Senelerdenberi giyi- len emprime elbiselerden bıkılmış olduğu için bu tarzda giyinmek da ba zevkli ve güzeldir. Çivit mavisi pek modadır. Siyah kurşuni ve böyazla pek uyar. Her kes çivit rengi bir süsle modaya uyuyor. Ya şapkada ya yakada çi- çek ya mavi bir eşarp veya bir men dil kullanıyor. Yaz gelince herkes gebze ve meyve yemek merakma düşüyor. Fakat bu merak elbisele- re geçmiştir. Gece elbiselerinde meyveler çiçek kadar rağbettedir. Şapkalarm üzerine çiçek yerine ye miş veya sebze koymak modadır. Meselâ turp İle havuç renkleri iti- barile en güzel görünenleriğir. Çiçek ve sebzelerden manda, ke- lebekler de pek modadır. Bunlar yakalera takıldığı gibi şapka üzer lerine, hattâ gece saç arasma data kılır ve pek güzel görünü Reçel Yapmanın Umumi Meyvalar böllandı. Her evde re- gel hazırlığı düşünülüyor, Her reçe- lin kendine mahsus usulleri var. Fa- kat reçel yapmanın bir de umumi esasları var ki bunları bir Ingiliz re- çel mütehassısı, bir İngiliz mecmu- âsından hulâsa etmiştir. İngilizler €n çok reçel yiyen millet olduklurı için bu işi her halde bilirler, İngiliz mütehassısınn tavsiyeler! şunlardır: 1 — Reçel konulacak kabı hiçbir zaman soda veya sabunla yıkama- ymız. Temiz su ile yıkayıp iyice ku- Tutunuz. 2 — Meyva taze olmalıdır. Kuru havada toplanmış meyvayı tercih e- diniz. 3 — Çekirdeksiz meyvalar için gekeri kilo başıma Üç çeyrek kilo, çekirdekli meyvalarda, kilo başma bir ve bir çeyrek kilo diye hesap e- diniz. 4 — Şekeri ufaklayın, fakat toz haline getirmeyin. Toz şekerle yapı- lan şurup berrak olmaz. 5 — En iyi cins şeker kullanmız. Fena cinsler çok köplük bırakır. 6 — Reçeli kuvvetli ateşte hiçbir zaman yirmi dakikadan fazla kay- matmaymız. Çok kaynarsa yapışkan olur. Az kaynarsa az zamanda bo- Kaideleri zulur. Köpüğün arkası kesilince s0- ğuk hir tabağa bir parça alarak kı- vamına Yakınız. 7 — Reçeli şekerle meyva tama- miyle karışmcıya kadar tahta bir kepçe İle karıştırmıya devam ediniz. Madeni kepçe reçelin hem rengini, hem de lezzetini bozar. Kıskanç Olanlar i,* İçin... #ki kişi karşı karşıya geçi niz, birisi bu sualleri sor. sun, siz de bütün hüsnü niyetiniz. le derhal tereddüt etmeden cevap veriniz. Tereddütsüz suale hayır derseniz, sıfır numara ölırsınız. Hayır ama canım bunu yapmak is» temiştir, derseniz 1 numara alırs- Evet yahut hayır derseniz, fa kat bazan.. ilâve ederseniz 2 nu - mara starlar. Muhakkak evet ise 3 ahırsınız. Şimdi sanileri ömleyiniz? 1 — Hiç bir zaman kocanizid ceplerini karıştırmadınız mı? 2 — Kazara açık bırakmış oldu- ğu metupları okur musunuz? 3 — Üzerinde (hususi) yazılı olan bir zarfı hiç açtınız mı? 4 — Bir arkadaşile tanımadığı. nız bir kadından bahsederse bir tu- haf olur musunuz? 5 — Iş bahanesile eve gelmediği akşamlar tekerrifr ederse sinirle « nir misiniz? 6 — Eve döndüğü zaman omu- zunda bir pudra izi veya üzerinde bir yabancı levanta kokusu arar- mısmız. Mendilinde dudak boyası var mı diye tetkik eder misiniz? 7 — Size bir yabancı kadını (60 cukluk arkadaşımdır) diye teki dim ettiği zaman sırtınızda bir üre perme olur mu? $ — Bir süvarede bütün bir ge ce konuştuğu tanımadığımız bir ka» dına gözlerinizle öldürürcesine ba » kar mısmız? Yoksa meşgul olmaz | mısınız? 9 — Bir danslı çayda güzel bir kadın bulunursa kocanıza (haydi git onunla danset) der misiniz? 10 — Onunla bir kere dansete miş ise tekrar ederken güzel sma elleri çirkin) diye kusur bulur mü- sunuz? Yahut (güzel ama budalaya ben- ziyor) der misiniz? 12 — Tesadüf imiş gibi arkadaş-' larma onlarin beraber olup olma” dığını sormak gibi bir kontrolde bulunur musunuz? 13 — Arkadaşlarmizn önünde lâkaydi rolü oynayıp (onu serbest bırakıyorum, hiç kıskanmıyorum) der misiniz? 14 — Onun yazihanesinde oldüs unu bildiğiniz zamanlarda sık sık telefon edip Kontrol eder misiniz?” 15 — Sizinle evlenmeden evvel ne tipte kadından hoşlandığını, ne renk saç ve ne renk göz sevdiğini sorar mısınız? Şimdi verilen cevapların ralarını cemediniz, eğer yekfin su fırdan sltıya kadarsa hiç kıskanç