28 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

28 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

Sigara da içseniz RADYOLIN'le Günde en az3 defa fırçaladığınız takdirde dişle- rinizin sağlamlığına ve güzelliğine halel gelmez gr” Ky R A ve kefekeleri | lerin dtil temizler, ağızdaki mikropları imha ağızda dalmi sıhhat, daimi eder, Dişlerin çürümesini, ve diş et- | daimi güzellik yaratır, Fakat her sabah ve her ak- şam ve her yemekten sonra fırçalamayı ihmal etmeyiniz. cazibe, #Ekzema ve en muannit cild yaralarından kurtulmak için #8 i KZAMINİ V , kullanmız. Binlerce hastayı kurtarmıştır. Eczanelerden isteyiniz. g 9 Diş Macunlarının inci KOHIİNOR Diş Macunudur Bunu bir kere kullananlar artık ayrılamazlar, Kullanmamış olanlar bir denesinler. MM» İzmir satiş şubesi: Bay Ahmet Buldanloğlu ( <MMMMMEK İstanbul emniyet direktörlüğünden: Midüriyetimiz için azı 82500 çoğu 90000 kilo yulaf, azı 90000 çoğu 99000 kilo yemlik at, azı 60000 çoğu 66000 kilo yataklık ot alınması kas palı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. Muhammen bedeli 8992 lira muvakkat teminatı 674 lira 40 kuruştur. Eksiltme 4-8.937 çarşamba gü- nü saat 16 da Vilâyet Defterdarlık muhaseheellik dairesinde yapılacak- tır. Teklif mektupları ihale tarihi olan 4-8-937 çarşamba günlü saat 15 şe kadar kabul edilecektir. Isteklilerin şeraiti öğrenmek üzere Müdüriyet muhasebesine müracaatları, (4262), Müsabaka Imtahanı Türkiye Cumhuriyet Zıraat Bankasından 4 — nanxamuza ımusaoaka ile ve müsabakada gösterilerek muvaffa kıyet derecesine göre mecmuu 12 den az olmamak üzere lüzumu kadar müfettiş namzedi ve şef namzedi alınacaktır. 2 — Bu müsabakaya girebilmek için siyasa! bilgiler veya Yüksek Ti. caret ve İktisat Okulundan veyahut hukuk fakültesinden ve“a buhların yabancı memleketlerdeki benzerlerinden diplomalı olmak gerektir. 3 — Müsabaka 25, 26 ve 27 Ağustos 937 de Ankara ve İstanbul Ziraat Bankalarda yazı ile yapılacak ve kazananlar, yol paraları verilecek An karaya getirtilip, Eylül zarfında sözlü bir imtihana tâbi tutulacaktır. 4 — Yeni kanunumuz mucibince tekalitlük haklarını da haiz olmak şar tiyle müfettiş namzetlerine 140 ve şef namzetlerine 130 ar tirâ aylık ve rilecektir. Müfettiş namzetleri iki senelik bir stajdan sonra Müfettişlik İmtihanı. na girecekler ve kazanırlarsa 175 lira aylıkla müfettişliğe terfi ettirile. ceklerdir. Ankarada Umum Müdürlük servislerinde çalıştırılacak olan get namzetleri ise bir senelik stajdan sonra yapılacak ehliyet imtihanında | muvaffak olurlarsa çefliğe terfi ettirileceklerdir. 5 — İmtihan Programı ile sair şartları gösteren matbualar Ankara İs- tanbul ve İzmir Ziraat Bankalarından elde edilebilir. 6 — İstekliler, aranılan belgeleri bir mektupla Ankara Türkiye Cüm. buriyet Zirast Bankası Teftiş Heyeti Reisliğine vermek veya göndermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdır. Bu müracaat mektubunun en geç 10 Ağustos 937 tarihinde ele iş olması şarttır. “2166, o “4345. Li msnederek SÜMER BANK Umum Müdürlüğünden; Ecnebi Memleketlere Talebe Gönderilecektir: Bankamızca tayin edilecek muhtelif ihtısas şubelerinde ürilmek üzere imtihan ile 15 lise mezunu seçilerek eç- nebi memleketlerde tahsil ettirilecektir. Namzetlerin, aşağıda yazılı şartları haiz olmalarılâ- zımdır. Umumi Şartlar: 1 — Türk olmak, 2 — Tamüssıhha olmak, 3 — 18 yaşından aşağı 25 yaşından yukarı olmamak, 4 — Liselerin fen kısmından mezun olmuş bulunmak, Hususi si Şartlar: Em BRE TT — 1937 seneleri arasında liselerin fen kısmın- dan mezun olmuş bulunmak, riyaziye, fizik, kimya dersle- riyle yabancı dilden iyi derecede not almış olmak, 2 — Tahsile gitmiye ve avdette Banka hizmetinde çalış- mıya mâni resmi veya hususi bir taahhüdü olmamak, Taliplerin nihayet 10 Ağustos 1937 tarihine kadar aşağı- daki vesajki (M. E) rumuzile Ankarada Sümer Bank Umu- mi Müdürlüğüne ve İstanbulda Sümer Bank İstanbul Şube- sine göndermeleri lâzımdır. 1 — Hal tercümesi 2 — Mektep şahadetnamesi ve imtihan notları cetveli, 3 — Resmi bir hastaneden alınmış ve yukarıda yazılı sıh- hat ve bünye şartlarını muhtevi bulunmuş bir sıhhat raporu, 4 — 4 adet fotoğrafi, 5 — Tasdikli hüsnü hal varakası. Bu vesikalar makine ile yazılmış üçer nüsha olarak gön- derilecektir. İmtihan tarihi ayrıca ilân edilecektir. İstanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma İ ve Eksiltme Komisyonundan: İstanbul Leyli Tip Talebe Yurdu talebesi ihtiyacı için mevcut Şartna- me ve mühürlü nümuneleri gibi “2600” metre elbiselik kumaş kapalı zarf suretile satım almacaktır, 1 — Eksiltme: Cağaloğlunda Sıhhat ve Iştimat Muavgnet Müdürlüğü binasındaki komisyonda 11 /B/037 Çarşamba günü saat 15 de yapıla caktır, 2 — Muhammen fiyat: Bir metresi 475 kuruştur. 3 — Muvakkat garanti: 926 lira 25 kuruştur. İ 4 istekliler nümuneyi Çemberlitaş civarında Fuatpaşa türbesi karşı: sında Leyli Tıp Talebe Yurdu merkezinde görebilirler, Ve şartnameyi de parasız olarak alırlar. 5 — İsteklilerin cari s eneye alt Ticaret Odası vesikası ve 2490 sayılı Kanunda yazılı belgeleri ve bu işe yeter müvukkat garanti makbuz veya Banka mektuplarile birlikte belli günde ihale saâtinden bir saat evvel Komisyona zarflarını vermeleri. “4508” Nafıa Vekâletnden: 3 Eylül 937 Cuma günü saat 15 de Ankarada Vekâlet Malzeme Eksilt. me Komisyonunda 210,000 lira muhammen bedelli 30 adet on birer ton- luk buharlı yol silindirinin kupalı Zar? üzülile eksiltmesi yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi 1050 kuruş mukabili Vekâlet Malzeme Müdürü. İ Hüğünden almabilir. Muvakkat teminat 11300 liradır. İsteklilerin teklif mektuplarmı talimatnamesine | Vekâletten slm- ma günü saat 14 de kadar Vekâlet Malzeme Müdürlüğüne vermeleri lâ- nımdır. “2050, “4223, D. Demiryolları ve Limanları işlet- me Umum Müdürlüğünden: Inşaat maddelerine mahsus tarife değişti 1, 8, 937 tarihinden itibaren tatbik edilecek olan yeni tarifede inşaat maddeleri ihtiyaca göre tasnif edilmiştir, Bazı maddelerin yeni tarifenin dört nevi ücretinden birine tâbi tutul- mak suretile ücretleri değişmiştir. Fazla tafsilât için istasyonlara müra- caat edilmesi, (2237) (4517) Sahibi: Ahmet Emin YALMAN. Ur umi "ira Idüre Eden: 5. SALIM Gazetecilik ve Neşriyat Türk Limitet Şirketi, Basıldığı ve TAN mati miş 987 senesi Malzeme müteahhitliği vesikası ile birlikte 3 Eylül 937 Cu. | 113 Istanbul Müddelumumiliği levazım dairesinde yapılacaktır. | | Zeytinyağı Gözünü Sevdiğim Zeytinyağ bununla pilâv mı? Tatlı mı? Mayonez mM Patlıcan dolması mı pişirsem, salata mı yapsam ve dehşet uyandıran tönzilâtlı ye: Şişe: 40 Tam 12 Litre şe 100 Tam 2 Litre Kutu 90 3 Kilo Tenekesile Kutu 375 7 Kilo Tenekesile lar: a0 200 Şişe Kutu Kutu Piyasada Tam' 14 Litre Tam 1 o Litre 1 Kilo Tenekesile 5 Kilo Tenekesile hayret i Hasan deposl Galataszray Lisesi Mezunlarından Alınacak Memurlar Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankasından: Barikamizin merkez ve şubelerinde çalıştırılmak üzere Lisesi Ticaret kısmı mezunlarından lüzumu kadar memur alınmak di ve 12 Ağustos 937 tarihinde sabah sast dokuzdan itibaren Isti Şubemizde müsabaka imtihanı yapılacaktır. Imtihanda kazananlar Bankamızın muhtelif servislerinde bir sene detle staj gördükten ve mesleki bir imtihan geçirdikten sonra daimi lıklı memur sınıfına alınırlar. Staj müddetine aid ücret, imti tenasip olmak üzere doksan liradır. Daimi kadroya nakilde ayrıca © ye kadar zam verilir, İsteklilerin T. C. Ziraat Bankası İstanbul "Şubesine hemen müraesii etmeleri ve bu husustaki izahnameyi görmeleri. £ (4587) # istanbul C. Müddeiumumiliğinden: A İstanbul ceza ve tevkif evleri hastaneleri için (2000) kilo Dibek U Pirinci ile (500) kilo birinci Urfa yağı ayrı ayrı açık eksiltmeye kon tar. Pirincin muhammen bedeli beher kilosu 21 kuruştan 420 bire olup muvakkat teminatı (31) lira (50) kuruştur. Urfa yağının muhamı' bedeli beher kilosu 93. kuruştan 465'lira olup muvakkat teminatı SİP ye 88 kuruştur. İstekliler şartnameyi tatil günlerinden maada her gün 2öl” levazım dairesinde görebilirler. Eksiltme Sirkeci Aşırefendi sokak * eksiltmesi 10/8/1937 salı günü saat 14 de, yağın eksiltmesinin d€ günde saat 15 de yapılacağı ilân olunur, (4533) >. istanbul Vakıflar Direkiör.üğü ilânlar' Cinsi Tele gi, Gn ze — ndaki muvaffakıyet derecesile İlk teminat Muhammen bedel Lira Kuruş 46 © Miktarı Kilo 1000 Kuru 62 z 2-g.9P zartesi 15.de. Tereyağı 800 s0 00 100 ni Gureba Hastanesine lüzumu olan yukarda cins ve mikdarı yazılı $ s7 lar ayri ayrı açık eksiltmeye konulmuştur, İhaleleri yukarda yazi B ve saatte Vakıflar Başmüdürlüğü Binasında toplanan Komisyonda YAP” caktır, Şartnameleri her gün levazım kaleminde görülebilir. (4220) o 4 Sinir erki rdoli Bütün sinir rdç e, asab yorgunluklarına ve bayılmalara karşı yegâne ve son ilâçtır. Mevkii Mersin cad. POKER-PLAY istanbui Gayri Mübadililer Kom siyonüra ii İ TARSUS SATIŞI Cinsi ve hissesi Muhammen K, ve Cn Mas müştemilit Buz ra fabrikası 180.060 pö Yukurıda evsafı yazılı Fabrika kepalı zarf üsüliyle satışa çıkarılmıştır. İhalesi 16-8.937 Pazartesi #Ü öaat 16 da Tarsus Malmüdürlüğünde yapılacaktır. Satış münhasıran gaytimübadil bonosiladır.