31 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

31 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

/ NİÇİN ŞUBAT AYI İBİLMECE - BULMACA DÖRT YILDA BİR KERE (29) GÜNDÜR? Bilirsiniz ki, şubat ayı üç yıl arka | gördü. Annesine arkaya (28) gün, sonra her dördün eh yl (20) gündür. Neden, her ay, hiç değişmeden ya (30) yahut (S1) | nündeki gazetenin * boş bir kögesine gündür de şubat ayı bazan bir gün| şöyle birtakım resim ve harfler çizdi; uzayıp bazan kısalır. Bunun sebebi çok kolaydır. Amma çokları bilmez. Ben size anlatayım. Bir sene (365) gündür değil mi? Bunu ne zaman hesaplayıp, “Böyle dir, , demişler bilir misiniz? Bugünki takvim başlamadan (46) yl evvel Roma imparatorlarından (Jül Sezar) tamanıda. Bu hesaba göre her ay, gökteki ayın hareketine göre ya (30) yahut :a (81) gün sürceekti En sona kalan aya (365) günü tamamlamak için ancak (28) gün kalıyordu. O zamanlar senebaşı Martta idi. Şubat ta senenin en son ayıdi. Onun için (Şubat ayı) (29) günlü yapıldı. Eğer bir sene tam (365) gün olsa idi sastl öteki aylar hiç uzayıp &x - salmıyorlarsa Şubatta onlar gibi v- talıp kısalmıyacak, hep (28) günlü kalacaktı. Fakat bir yıl tam (865) gün değildir. (88) gün (ö) saattir. Bu (6) se- at toplana toplana dört yılda bir kez v0 (24) sast yani bir gün yapar, İş- te o günl bir aya katmak lâzım. Han gisine katsmlar. En #onuncu ve en kısa aya katmak en doğrusu değil mi? Y İşte Şubat bu yüzden dört yılda bir kere (29) gün sayılır. Geri ka» Jan üç yıl da arka arkaya (28) gün- dür, Bu (865) gün (6) saati değiştir - mek te kabil değildir, Çünkü: dün - yanın güneşin otrafnda bir kere dö olişüi (yani başladığı yere 'dönüp ge lişi) bu kadar zaman silrer. Ne ek- 42 Numara 42 numaralı mecmunmızdaki “bil. mece - bulmaca” da en çok noksan bulup hediye kazananlar: Birer mürekkepli kalem kazananlar: Usküdar, Kısıklı Vicdan, Bakırköy 1.inci okul 180 Neclâ Kansı, Sarıyer piyasa caddesi 53 numarada Sevim Güler, Göztepede Yeşilbahar sokak 1 numarada Ayhan, Fatih 15 inci ilk okulda 702 Zeki Ken. Birer tarak kazananlar: İ Altuni zade Srrmaperde sokak 11 numarada Hikmet Okçu, Istanbul Srkek lisesi 476 Celâlettin Evren, sküdar Ihsaniye Alt sokak 109 nu- arada Gülsel Tokgönül, Istanbul Patih Gelenbevi orta okulunda 798 Nejat Kenan, 19 uncu ilkokul 349 KA. zen, Birer albüm kazananlar: No, 4 “Ana oğul misafirliğe gittiler. Evsa- hibi” çocuğun sıkılmıya “başladığını — Çocuğun canr sıkılmasın, ne is- terse getireyim.” dedi. Anne cevap vermedi. Yalnız ö- Con Çsifj Evsahibi çocuğun neden hoşlandı- ğını anladı. Ve bir tabağa koyup ge- EN Annenin çizdiği resimleri bir de yukarıya koyduk, Içinizden kim bun- iarin ne denilmek istendiğini, ço0u-) Zun adımı ve sevdiği yemişi meydana | çıkarırsa çüzüiyü hemen bize gönder- sin, Doğru çözenler arasından 50 ki. siye çok kiymetli ve güzel hediyeler dağıtacağız. Çok İyi Biliyormuş Baba çocuğa: — Aferin oğlum, ingilizce dersle rinde ilerliyormuşsn. — Dur baba, simdi pek İyi hatırlı yamıyorum ammâ haniya gey yok mu?... Tıpkı “takar tukur, takar tu. kur?" der gibi birşey. sik, ne de fazla. Bir yıl, demek, dünyanm güneşin etrafmda her bir dönüşü demektir, Şu halde her yıl ister. istemez (965) gün (6) saattir. Yü bu kadar sürünce birinin de üç sene (28) gün lü, dört yılda bir kere de (29) gün Hi olması muhakkak lâzımdır. lı Bilmecemiz Mehmet kızı Nermin Cerit, Vize Tüm levazım müdürü Remzi Meriç kızı Şe: fakat, Bursa yeni sebze hali karşısm- | da 3 numarada Osman Kazıklı, İstan | bul Erkek lisesi Lalebesinden Vedat Baysal, Istanbul Lâleli Tayyare apar- tomanı 1-23 te Yüksel Açıkalın. Ça: pa Kız Oğretmen okulu 394 Sıdıka, Eâremit Gazi Ilyas mahallesi Şafak sokağı 3 numarada Huriye Unal, Birer büyük oyuncak kazananlar: Istanbul Beşiktaş Vişne zade ma: ballesi Şehit Mehmet sokak 28 nu- marada Hikmet Oktar, Bursa Hisar Osmancık çıkmazı 15 numarada Ih- san, Adapazarı orta Okulunda 287 Abdullah Erçetin, Devrekte Devrek — Evet babacığım, şimdi artık iyi: Ne Mutlu Atlara? At ve ata benziyen hayvanlar, kau- çuğun sanat işlerinde her gün yeni yehi adımlarla ilerilemesinden kendi- lerini kutlulamalıdırlar. Çünkü son zamanlarda bazı hayvan ahırların döşemelerinin üstüne kauçuktan ya- pılmış halı seriyorlarmış. Hayvanlar ayaklarını yere, duvara vurdukları den Hediye ve memuru Hulüsi oğlu Kemal Sidik, Balikesir Inhisarlar Dairesi yanında ki hanede Kâzüm Ozan, Tuzla C.H. Partisi Başkanının kızı Şükriye Sa- kayar, Konya Kürkçü sokak 3 numa- rada Erdem Aktulga, Izmit piyade yüzbaşısı Nedimin yeğeni Kadriye, Birer kart kazananlar: Istanbul Çarşıkapıda Mimar Hay- ettinde 16 numarada Samiye, Fatih Gelenbevi orta okulunda 426 Mesrur Oniz, Konya 243 üncü sokakta 35 Du marada Necati Kafalı, Şişli Anadolu apartmanı 5-inci kat M. 1. Dilmaç, Istanbul Sultaniye Kirazlı Mescit 80- kak 17 numarada Nuriye, Kumkapı Nişancasmda Maliyeci yokuşunda 45 zade Bürhan vasıtasile Ziya, Adana Icadiye mahallesinde 36 numarada Cihat Vural İzmir Göztepe tramvay caddesi 801 numarada Melek, Çorum Ceri r küçük oyuncak kazanı Izmir Emrazı Sariye hastanesi numarada Hâmit, Edirne Garp hudat Tugay karargâh muhabere gedikli başçavuşu Adil oğlu Erdoğan, Uskü- dar Kır Sanat okulu 85 Berrin Kum. basar, Istanbul Göztepe istasyon cad TANın Çocuk İlâvesi ba / zaman acrmasm diye trmaklarında ka |uçuktan bir çizme geçiriyorlnrmaş. Bundan başka hayvan yularlarının demir kısımlarının etrafını hayvanı yaralamasn diye kaucuk sarıyorlar. mış, Dahası var, Hayvanların malla rını da kauçuktan yapıyorlarmış, Ne mutlu yarının atlarına! Kazananlar: desi 64 numarada Adil Ağırbaş, İ8- tanbul Feriköy avukat caddesi 123 numarada kahveci Mahmut biraderi Yakup Yalınkılıç, Usküdar Paşa bi- ması 21 numaradı. Güzide Mazhar, Bursa Yakup mahsllesinin Ece s0- kağında bakkal Hüseyin oğlu Yaşar, Çorluda berber Abdullah Güler, Sa- Tayönü Buğday alım âmiri Ahmet oğ hi F, Hepez, Eskişehir M. Alp sokü- ğı 2 numarada Ferit Arpacıgil, Be- yazıt Hayriye sağlık Ona, Sarıyer Kilyos 50 numarada Semahat Tok- soylu, Adana Tediye mahalesi “Tra- sam dispanseri yanında 16 numarada. M. Göçkün, Boğaziçi Hisar Yenima- halle Bayram köşk Fahrünnisa, İstan bul Babek Taberi Kolejde Münci Oğ- sise, Siirt gazete bayii vasitasile Cümhuriyet okulu 4 üncü sıfmda çu Ones müyeszii Rüştü Ozakın, A İİ DD .. : PM v ED) . ; ç