5 Eylül 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

5 Eylül 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

bini TT Me BALKAN OYUNLARI AŞLARKEN; Çe İİ İN İİİ İİİ İİİ ER İİİ Aİ LARDA UN Geçen seneki Balkan oyunlarının 200 metre Finalinde Yunanlı Frangodis lik Müsabakalar Bugün Romenlerin Yugoslavlara Tahminden Çek Fazla Yaklaşması İhtimali Kuvvetli Bükreş oyunlarına bizden başka Yunanistan, Yugoslaya ve Bulgarisan iştirak ediyor Yazan: Burhan Felek oyunları başlıyor. Bu oyunlar Bal- kanların en mühim ve bizim yakım. dan alâkadar olduğumuz bir spor hareketidir. Iki sene evvel altmeısı- ru memleketimizde yaptığımız Bal- kan oyunlarınm Bükreşte nasıl ter- tip edilip Balkan atletlerinin ne de- receler aldıklarmı bilmek bir akto- zınm ufak bir tarihçesini yapmak #oydadan hali değildi. Bu mülâha- ga İle (Felek) in yazdığı bu entere- san yazıyı karilerimize sunuyoruz. B eynelmilel sporda bizi ilk a- lâkadar eden hudut Bal « kanlardır. Sade coğrafi değil, içtimai siyasi bir çok âmlllerle bu yarım nda sekenesi artık biribirinin içli dışlı yakmı olduğu için spor gibi az çok kuvvet denkliği arıyan sa- halarda biribirinden çok aykırıla- madan çarpışabilirler, Onun için de bu çarpışmalar faydalı olur. Balkanlarda bizim de alikadar olduğumuz üç beynelmilel müs baka vardır: Futbol Ballean kupası. Güreş Balkan şampiyonası 'Atletizm Balkan oyunları. Futbol Balkan kupasma biz bir defa 932 de iştirak ettik. Bulgar- lara yenildik, Yugoslavları yendik. Fakat sonradan bu müsabakalara gelmiyenlerin 3 bin dolar tazmi - nat vermeleri kaydı konulunca hiz çekildik. Geçen seneye kadar vaziyet bü halde idi. Geçen sene bu kaydı kal- dırdılar. Biz de bu sene müsabeka- lara girmeyi kabul ettik. Teşrinlev- vel başında Bükreşte yapılacak maçlara iştirak edeceğiz. alkan güreş şampiyonasma. gelince; 932 tarihinde A- tinada toplanan Balkan komitesi bizim teklifimizle alafrangu güre- si, Balkan oyunları programma al- dı ve o seneden itibaren de 4 gene Üstüste (935 senesine kadar) bu müsabakalar İstanbulda yapıl- di. 636 da Türkiyenin bu müsaba - kaları tertibi mukarrer ikon müreş ekibimizin olimpiyatlar ve Rusya şovahatleri ile meşgul olması sinden yapılamadı. Bu sene eylül ortalarında beynelmilel fuar mü - nasebetile İzmirde yapılacaktır. Bu müsabakalara ilk sene Bulgarlar girmediler. İkinci, üçüncü seneler de Romenler iştirak etmedi; 935 te Arnavutlardan gayri beş millet iş- tirak etti. Bu sene de böyle olaca ğı ümit ediliyor. Balkan güreş oşâmpiyonasmda milli güreş ekibimiz üstüste dört defa Balkan şampiyonu oldu. Ken- disine bu sene de hakkı olan şam- piyonluğu muhafaza etmesini te- menni ederiz. Balkan spor hareketlerinin en geniş ve en eskisi, ve organizasyon, idare bakımından en muntazam 0- lanı atletizm müsabakalarıdır. Bu müsabakaların daha doğrusu olimpiyat oyunları şeklinde Bal - kan oyunları müessesesinin ku - rulması 928 te olimpiyatlar müna- sebetile Amsterdamda bulunan 'Türk, Yunan, Romen murahhâsla- rı arasında kararlağmıştı. İmza 86- hibi de Türk murahhası olarak bu karara, yani Balkan oyunlarınm tesisine iştirak etmiştir. 929 da Yunanlılar ilk Balkan 0- yunlarını Atinada yapmak istedi- ler. Fakat siyasi vaziyet heniz bi- zim iştirakimizi kolaylaştıracak şe kilde inkişaf etmediği için biz ora- ya gitmedik. Bu yüzden Atinada Bulgaristân, Romanya, Yunanistan ve Yügoslavyanm iştirakile yapıl- miş olan bu müsabakaları Balkan oyunları resmi listesine koymadı- lar. Biz 930 daki birinci Balkan ©- yunlarma girdik. Bu sene sekizinci. si Bükreşte yapılacak olan Balkan oyunları programında ilk Üç sene Balkan tenis turnuvası da vardı. Hatt& 931 de bizim takımımız çift erkek Belkan şampiyonu o)- muştu. Lâkin 932 den sonre İradı masrafmı korumıyan bu sporu pro- gramdan çıkardılar. Şimdi Balkan oyunları programında yalnız aile tizm vardır. Bi ikinci, Üçüncü ve dördüncü Balkan oyunları üstüste Atinanm martf Olimpik stadmda yapıldı. Bunlardan ikinei Balkan oyunlarmda Muhterem Baş vekilimiz İsmet İnönlnün huzuru statta seyirci rekoru kırılmasma sebep olmustu. Beşinci Balkan oyunları Yugos- Javyanm Zeğren sehrinde yapıldı. Altıncısmı biz 935 te İstanbulda İngiliz - Türk bahriyelileri dünkü maçta Dostluk Maçında Bahriyelilerimiz, Misafir Takıma 3-1 Galip Geldiler Müsabaka Sona Kadar Tam Bir Dostluk | Pire Muhteliti | İle Maç Festival o münasebetiyle | | şehrimize gelen Pire muk- teliti, bugün Taksim Sta- | | dında saat 16,30da Ga- | lasaray « Beşiktaş muhte- | liti ile pacaktır. Ademdir, üncü maçını ya- Hakem Ahmet . Bugün saat 10 da da Mo- | dada kürek yarışları yapı- lacaktır. Manialı koşuda Yunan atleti yaptık. Yedincisi Sofyada yapıla - enk iken Bulgarların itizarı üzeri- ne yine Atinada yapıldı. Sekizinci Bi değ, 8 ve 12 ey yapılacaktır. Balkan oyunlarma 990, 931, 952 de beş millet iştirak etti. 930 da Arnavutlar da girdiler ve 934 te de Bükreşte Zağreba ve 935 te İstanbul oyun- larına da geldiler. Lâkin geçen s8- nedenberi yine faaliyet sahasından çekildikleri için Balkan oyunları 5 millet arasmda cereyan etmiye baş ladı, Balkan oyunları başladıktan son (Arkası 10 uncuda) Havası İçinde ve Ü' gündenberi limanımızda bulunan dost İngiliz filo- suna mensup denizciler, din Tak- sim stadında bahriye takımımızla donanmamızın Malta seyahati es - nasında yapılan maçm Tevanşmı oynadılar, Dostane ve heyecanir ge gen bu maçı bahriyelilerimiz 3—i Kaasnanimı » Saat 16,30 da kırmızı Jüelvert forma 'giymiş İngiliz futbolcuları, biraz sonra da beyaz forma kırmi- zi pantalon giymiş Türk bahriye- lileri halkm alkışları arasında sa- haya çıktılar, Kısa süren bir merasimden son- ra her İki takım kaptanı biribirle rine buket takdim ettiler, Amiral gemisinden M. Kamfoy'un idare - sinde 16,40 ta oyuna başlandı. İngiliz takımmda santrhaf, sağ haf, sağ iç, santrfor oynıyan fut- boleular İngiltere amatör takım- ları arasmda temayüz etmiş oyun- cular. Bilhassa 8ol açıkları Nayit donanma boks şampiyonu... Bizim bahriye takımı, Ekrem, Hasan, İbrahim, Nuri, Bilâl, Fethi, Tayyar, Kâmil, Adnan, Hakkı, İs- mail ismindeki oyunculardan teşkil edilmişti, Oyuna bizimkilerin merkezden yaptıkları bir akımla başlandı. İn- giliz müdafaasında kırılan bu hücu mâ soldan yaptıkları seri bir hü - cumla mukabele ettiler. > İngilizler ağır ve soğukkanlı oy- nuyorlar ve hesaplı paslarla &ale - mize iniyorlar, Buna mukabil bi - #imkiler ateşli, atılgan ve cansipe- rane çalışıyorlar, 15 inci dakikadan itibaren bahriyelilerimiz açımıya ve süratleri sayesinde karşı kale- yi skıştırmıya başladılar. Bu &- rada çekilen bir çok şütleri kaleci- leri ve kıymetli bir oyuncu olan sol mildafileri karşılıyordu. 25 inci dakikada sağ taraftan n- ni bir şekilde yapılan bir İngiliz hücumunda birinci gollerini yap- mıya muvaffak oldular ve ilk dev- re 0—i İngiliz takımmın galibiye- tile nihayetlendi. İkinci devre rüzgârı lehlerine a- lan bahriyelilerimiz oyun üzerinde hâkimiyet tesisine muvaffak oldu- lar. Oyun hep İngiliz nısıf saha- smda oynanıyordu. Beşinci dakikada santrhaf Bilâ- Wi kale önünde düşürdüler, Verilen favulden beraberlik gölümüzü yap- tık. Oyun berabere şekle girince her iki taraf bütün enerjilerile oy- namıya ve gelibiyeti lehlerine çe virmek için çalışmıya başladılar. Yedinci dakikada merkezden yap tığımız bir hücumda sanirfor Ad- Heyecanlı Geçti nan, uzaktan çektiği hesapli şütle ikinci golümüzü yaparak kımmı üstün vaziyete gerin biraz sonra sağ iç Hakkı gelenleri çalıms dizerek tüçüncü S lü yapmca oyunun kati neticesi Ni oldu. Bundan sonra Bahriyeli! Ke Jar. İngiliz Kalesi önünde de den oyun bu şekil değişmeden galibiyetimizle nihayet buldu. Balıkesir de Güreş Müsabakalar), Balıkesir, (TAN) Ayvalık spor, Bandırma Doğanspor, kesir İdmanbirliği güreşçileri e” sında mmtaka güreş birinciliği * sabakaları yapılmıştır. Akne ticeleri bildiriyorum: 56 kilo: 1 Mustafa andır YI Ahmet (Balikesir). 61 kiloda: I Haydar Bani TI Hasan (Bandırma). 66 kilo: 1 Hasan (Ayvebi)" Arif (Bandırma). gi 72 kilo: I Mustafa (Balki TI Ahmet (Balıkesir). 79 kilo: I Hüseyin GBalikenli” 87 kilo: I Nazmi (Bandı Ağır siklet: I Halil (Ay' in Yapılan müsabakalarda puanlara göre 24 puanla Band ma Doğanspor, Balıkesir mo sı güreş şampiyonu sim kesir İdmanbirliği 18 puani?” ci, Ayvalık Akımspor 13 payi çüncü olmuştur. LO s o. İngilterede Maçıdr t Senenin dokuz ayinda futöf nıyan İngiliz takımları 3 eğ tirahatten sonra geçen hal maçlarma başlamışlardır. Ü ta müsabakaları olmakla 2 v meşhur Arsenelin Evertonl# tığı maça yine 58000 seyir©i #r ve bu maçı Arsenal ii zanmıştır. Diğer sahaların eri Kral kupası galibi Sunderi Yigde yedinci olan Walvere 45 bin kişi önünde karşıla” ve Kral kupası galibi bu msf' kaybetmiştir.