13 Eylül 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

13 Eylül 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Türkiye Başpehliva nlığı Tekirdağlı Hüseyin Dünkü Güreşlerde Mülâyimi Yendi (YAZAN: Dün başpghlivanlık müsabaka - larının son çarpışmasına çıkan To. kirdağlı Hüseyinle Mülâyim haki- katen Türkiye o başpehlivanlığına lâyık olacak bir müsabaka yaptı- lar. Bir saatlik çetin ve heyecanlı çarpışma neticesinde, o Tekirdağlı rakibini hamle farkile mağlüp ede- rek başpehlivanlığı muhafaza etti. Tekrar, tekrar yazmak ve söyle- mek lâzımdır, son güreş her ci - hetten kıymetli bir karşılaşma ha- linde devam etti, Biz, çok yüksek pehlivanlar çıkarmış bir milletiz. Sudan, hafif güreşlerle meydana çıkacak şöyle böyle pehlivanlar pek gözümüzü doldurmaz. Hüseyin, i- simlerini ve şöhretlerini dünyanın dört bir ucuna yaymış, Yusufları, Kara Ahmetleri, Adalıları ve dı- ha nicelerini yetiştirmiş olan Tür- kün 1988 şampiyonu olacak kırat- ta bulunduğunu ispat etti. Şunu da itiraf etmeliyiz ki, mağ- lüp olan Mülâyim de yaşımm ve kuvvetinin yetiştiği kadar, son gay reti ile çalıştı. Başpehlivanın ayarı bir güreşçi olduğunu gösterecek şekilde tutuştu. İki pehlivan da as- lanlar gibi biribirlerine giriştiler. Hilseynin hızı, güreşin son yarım saatinde daha fazla üste koydu. Mülâyim ilk yarım saştten sonra rakibinden on yaş daha geçkin ol- masının tesiri altımda kaldı. Fakat Tekirdağlınm gençliği her dakika gömlek. gömlek artarken Mülâyim de yaşının takati yetişti- inden fazla bir mukavemetle kar- şı koymiya azmettiğini göstermiş oldu. Varol ! Herkesi hoşnut e- decek büylük bir güreş yaptılar. Güreşin tafsilâ: Orta ve başaltı sıkletlerinin ni- haf müsabakaları neticelendikten sonra evvelâ Tekirdağlı onun pe - ginden Mülâyim alkışlar arasmda mindere çıktılar, Minder hakemi, eski amatör a- Gir siklet şampiyonumuz Bay Ke- maldi. Güreşin şekli şu şekilde hal- ka bildirildi: — Türkiye başpehlivanlığı güre- gi faslasız bir sast güreştir! — Tuşla galibiyet hasmın iki $ır- tmı üç saniye minderde tutmakla olacaktır. — Eğer tuşla gülibiyet olmazsa, hakem heyeti puan hesabile geli- biyeti ilân edecektir. En idmanlı ve en İyi zamanmda bulunduğu uzaktan bakışla belli o- Ian Mülâyimle, Türkiye başpehli. vanlığını muhafaza etmiye azmet- miş olduğu gözlerinin ferinden ve her halinden farkedilen Tekirdağlı kâpıştılar. Hüseyin ilk tutuşmadan sonra girici bir güreşle saldırmıya başla- dı, Mülâyim Tekirdağın hamle. lerine temkinli ve toplu bir tarzda mukabele ediyordu. Geçen seneki güreşlerde, her gi- rişipde Mülâyimi önüne katıp sü- ren Hüseyin bu sefer sıkı bir mu- kavemete maruz kaldığını hasmi- nm başpehlivanlık kemerini paha- İya real etmiye karar verdiğini an- ıyordu. Tekirdağlı rakibinin bu di- riliğini azaltmak üzere mütemadi humleli ve hareketli bir güreş sis- temi tutturarak çalışmasında de - vam etti, Toplu güreşen Mülâyim Hüseyi- rin dağmık ve ayak değiştirme an- larından istifade ederek el enseler- le muvazenesini bozmıya uğraşı - yordu. 30 uncu dakika: türen, burunlarmdan solutan-kı - —- Yana güreşin otuzuncu deki- A Eşref Şefik ) Ve en nihayet. iki rakip pehlivan yanyanc İzmirdeki Maçta İstanbul Takımı 3-1 İle Yenildi Izmir, 12 (Sureti mahsusada gi- den arkadaşımızdan telefonla) — Dün Ankaraya galip gelen İstanbul Sekizler muhteliti, bugün Alsan - cakta dört binden fazla seyirci ö- nünde ikinci maçını İzmir genç muh telitine karşı yaptı. Bu müsabaka- dan evvel Doğu muhtelitile İzmir genç muhteliti karşılaştılar. Sert ve kavgalı bir maçtan sonra İzmir genç muhteliti 4-3 gelip geldi. Sant 18,45 te evvelâ İstanbul, sonra İzmir muhtelitleri sahaya çi- karak halkı selâmladılar. Ankara maçmda başımdan yaralanan Ke- mal ile hakem tarafından çıkarılan oyuncunun müteakıp oyunda oy- namaması hakkmda verilen karar- dan dolayı Danişten mahrum olan İstanbul muhteliti şu şekilde idi: Hakkı, Bahadır, Ruhi, Sadettin, Salâhaddin, Liva, Turhan, Mübte- şem, Şahap, Hüseyin, Faruk. Buna mukabil İzmir takımı da, Hilmi, Ali, Adnan, Ad'İ, Turan, En- ver, Hikmet, Sait, Hakkı, Fuat ve Hakkıdan müteşekkildi. Hakem İzmir mıntakası antrenö- rü Mister Grinvel'di. Mütat merasimden sonra Saat 16,53 te oyuna İzmirin akımı ile baş landı, İlk dakikalar, İzmirin akını ile geçti. 6 mer dakikada büyük bir tehlike atlatan İstanbul takrınm - den sonra İzmir de bir an hafif bir tehlike geçiştirdi. Şahabın çok sıkr şütünü kaleci kornere attı, 15 inci dakikada Sa'din yaptığı seri bir akın, İstanbulun aleyhine kor- terle neticelendi. Çekilen korner, kale önünü karıştırdı, Bu sırada Hikmetin ufak bir dokunuşu İzmi- re birinci sayıyı kazandırdı. Bu sayıda kalecinin büyük hatası var- dır. Eğer topu takip etseydi, buna hari ep 40 inci dakikada hakemin çok büyük bir tarafgirliğine şahit ol- dul. Geriden aldığı topla müdafi- leri geçerek kaleye giden Şahabı, sarılmak suretile arkadan tuttular. Bu penaltıyı İzmirin antrenörü ma- alesef vermiyerek İstanbulun beri berlik sayısına mâni oldu. Izmirli halkın bile protestosuna maruz ks- lan bu haksızlık, Tetanbullu futbol- cüleri sinirlendirdi. İzmirliler bu #- söbiyetten istifade etmekte gecik - mediler. 25 inci dakikada Fusdm şütü le ikinci sayılarmı yaptılar. Kakemin bilgisizliği devam ediyor- du ve bütün bunlar, hep İstanbu - Tun sleyhine oluyordu. Devre, tamamile İzmirin hâkimi- yeti altında İstanbul kalesi önünde devam ederken nihayetlendi. İkinci devre Ikinei devreye İstanbul takımı a» zimle basladı. Fakat bu, uzun sür- medi, Beşinci dakikadan itibaren İzmir tekrar üstünlüğü almıya, İs- tanbulluları sikıştırmıya başladı. İstanbul muhtelitini ceza çizgisi i- cinde tam yarım #aat sıkı bir bas- kr altında bulunduran İzmirlilerin netice alamad'klarını gören İstan- bul muhacimleri, seri bir akm yap- tilar, 38 inci dakikada Muhteşem stk bir şütle İstanbullulara yegâ- ne gölü kazandırdı. Bu golden son- ra oyun çok sert bir gekil aldı. Ha- kemin hataları ve bunlara inzimam eden tarafgirlik, oyunu bir kördö- vüşüne çevirmişti. Bunlar yetişmi- yormuş gibi, hakem, bu sirsde 5 metrede ofsayd vaziyette bulunan Hakkının yaptığı golü de saym- ca maç çığırından çıktı ve büyük bir diğişme halinde 3-1 İzmirin le- hine neticelendi. Temirliler buzün bu galibiyeti hak RES-FUTBOL Fakat.. yenmek gibi, yenilmek te çok müşkül Sekizinci Balkan Oyunları Bitti Birinciliği Yunan Atletleri Kazandı. Biz Müsabakalarda 26 Puvanla Dördün Bükreş, 12 (Hususi surette giden arkadaşımız B. Felek telefonla bildirdi) — Beşinci Balkan oyun- larr, bugün kalabalık bir halk ö- nünde bitirildi. Saat 15 € çeyrek kala müthiş bir sicsk altnda ma- rötoncular sahayı devrederek ko- Suya başladılar. Msraton koşusu 42 kilometre 195 metre idi. Bizden Şevki ve Kır isimlerindeki iki genç girdi. Yunanlı Kiryakidis 3 seat iki dakika 22 saniyede birinci gel- di. Diğer dereceler şunlardır: İkinci Yunan, üçüncü Romen, dördüncü Romen, beşinci Yunan, altmet Şevki. Ancak nizamname mucibince ya- rışta ikiden fazla müsabıka puan verilemiyeceğinden . Şevki . beşinci vim Sırıkla yüksek atlama Sırıkla yüksek atlamıya giren Haydar, 3,30 metreden sonra tas- fiyeye uğradı. Netice: Birinci Yu- nan 3, Ikinci Bulgar 3.80, çün cü, Yunan 3,70, dördüncü Oomen 3,70, besinci Yugoslav 3,70. 400 metre düz koşu 400 metre düz koşunun ilk seri- sinde Firuzan tasfyeye uğradı. İ- kinci seride Melih finale kaldı. Ne- tice şudur: Birinci Romen 49,01 (yeni Bal- kan rekoru), ikinci Melih, 49,9 (ye ni Türkiye rekoru, üçüncü Yugos- lav, 4 üineli Roen, 5 inci Yunan. Bu yarıştaki derecelerin iyi olu- şu, koşunun 500 metrelik pist Üze- rihde ve tek virajla yapılmasmdan ileri geldi. Futboleü Melihin bu yarışı kazanması, bir sürpriz teşkil etti, Gülle atma Gülle atmada bütüm Romen mat- buatı gibi biz de İrfanın birinci ol masını beklerken maattecesüf 14 metreyi bile tutamıyarak 13,97 ile tçüncü oldu, Amerikada 15 met - reden fazla atmiş olan İrfanın bu derece düşmesi, burada takım ba şında idare işlerile uğraşarak yo- rulmssmdan ve muvasalatımızdan beri geçen bir hafta zarfında lâ - yıkile hazırlanmamasmndan ileri geldiği kanaatindeyiz. Veysi, ilk devrede 13 metreden fazla stuma- dı. Tasfiyeye uğradı. Netice şudur: Birinci Romen 14,31, ikinci Yugos- lav (Çolax)) 14,19, üçüncü Irfan 13.97, dördüncü Yunan, beşinci Ro- men, 5000 metre bin metreye koşuya bizden Ar- Rıza Maksut girdi. Memulün hilâfı olarak Rıza Maksut yorgun bir koşu yaptı ve kaybetti. Artin, e —— —ş edecek bir oyun oynamışlardır. Mütemadiyen İstanbul kalesini sıkı bir çember içinde tutmuşlar- dır. İstanbullular hakemin fena İ- daresinden ve bütün haksızlıklara rağmen, ber şeye tam bir sport- menlikle mukavemet etmişlerdir. İzmir spor mahafilinde hakemin bu kötü idaresi, kendisinin maçtan diliyor. İstanbul takımı, alâkadar makamlara itirazını bildirmiştir. CORE “dai ; Son Neticeler: İ Sekizinci Balkan oyunları $ ç dün bitti. Puvan itibarile © neticeler şöyledir: : / Yunanistan : 120 / Romanya : 104 NX / Yugoslavya: o 69 N ş Türkiye ; 26 , Bulgaristan : | OH ir Dün İzmirdeki maçın neticesini öğrenince, İstanbuldaki saçları harerlğık dördüncü oldu. Maksudun plâse o- lamayışı, bizim için bir sürpriz teş- kil etti. Çocukta sürüntre olmuş hal vardı. Netice: Birinci Yunan 15.545 dakkika, ikinci Romen, Üçün- cü Yunan, dördüncü Türk Artin, beşinci Yugoslav. Uçadım Uç adım da bizim için bir inkisar teşkil etti. - Birinci olmasa bile ikinciliği mu- hakkak sayılan Pulyos ilk devrede tasfiyeye uğrıyarak sltı birinci a- rasına giremedi. Sürantrene ol- duğu görülüyordu. Kaleci Necdet ise 14 metre atlıyamıyarak tasfi- Güreşçiler Izmire iğ Gidiyor Beşinci Balkan oyunlarma işti. rak edecek olan güreş ekibimiz bu gün Izmire gidecektir. Güreşçilerimiz Izmirde Balkan güreşeilerile karşılaşacaklardır. Bu seneki güreşlere bilhassa Romen- lerin kuvvetli çıkacakları yor. 66 kiloda güreşen Borlovau'” dan muhakkak bir şampiyonluk bekliyorlar. Bizim bu seneki takt- mız şöyle terkip edilmiştir: 56 kilo Kenar, 61 Yaşar, 68 Yu- suf Aslan, 72 Ankaralı Hüseyin, 79 Mersinli Ahmet, Sk Süyük Mus. lafa, ağır Çoban Mehmet. Kafileye Ismail! Hakkı riyaset et- mektedir. cü Olduk yeye uğradı, Netice gudur: Birinci Yugoslav (14,03 metre) ikinci Romen, üçüncü Yugosis”” dördüncü Romen, beşinci Yuna. Yunan diski Yunan diskine bizden ya” Veysi girdi, Tlk devreden sonra 8 tu birinci arasına sonuncu dahil ölduysa da neticede tasfi* ye uğradı. Zaten Veysinin idm” sız olduğu malümdu, Netice ŞU Birinei Yunanlı (89,73 re), ikinci ve üçüncü Romen, düncü Yunan, beşinci Yugosl#”* 110 metre mania 110 metre man:tda bizi temsil © den Falğin adı, birinciler arasöö yılıyordu. Filvaki ilk “ olduysa da finside sonuncu Bu da bizim için bir inkisardi. tice: Birinci Yunanlı Mantikas o ikinel Bulgar Doyçef, üçüncü dördüncü, beşinci Yugoslav 4 X 100 bayrak Günün son yarışı olan Cİ bayrakta ümidimiz üçüncü olm” tı. Refet, Nazmi, Firuzan ve F. bitten mürekkep takım, 43,06 se yede dördüneli oldu, Bugün ik ©” fa koşan Halimi takıma al mecburiyeti var idiyse, bü gesi hiç olmazsa 10 metre kadar BE olan birinci kısımda tecrübe eti ihtimal daha muvafık olurdü- Neticede Yunan takımı #21 saniye (yeni rekor) birinci, takımı ikinci, Yugoslav takım güncü, Türk takımı dördüncü, Bir gar takımı da beşinci geldile”” Böylece günün dokuz müsob sı ve Sekizinci Balkan oyunlar, programı bittikten sonra SÜ tekrar bayraklarile sahaya gö ler, Marşlar çalındı. 8 inci BA oyunları kapandı. Olimpiyat ananesi (muci Balkan bayrağı, gelecek se yunlari tertip edecek olan Yuz” lavyeya teslim edildi. Umumi tasnif Umumi tasnif şudur: Birinci 120 puvanla Yunanisti” Ikinci 104 puvarla Roman)” >” Uçüncü 69 puyanla Yugosi" Dördüncü 28 puvanda Türki” Beşinci 11 puvanla Bulgar” Yunanlılar, tekrar birine ya ön” g0 zanmak suretile Romanya Xi her seneki galibe verilmek “5 koyduğu kupayı aldı. Ron.tnlef” yunların kendi memleketleri yi pılması dolayısiyle çok Sö rından Yugoslavya takımın! rek ikinciliği aldılar. Biz geçen seneden 2 puvar yani 26 puvanla dördüncü Bu akşam, takımlar ye Bükreş belediye reisi bir si e verecektir. Takımlar yarın 9“ ketlerine döneceklerdir. TAX Pazartesi akşamı Romanyâ ed ei ru ile Köstenceden hrreket “ği ve Salı günlü Istanbula dön” iacaktır.