27 Eylül 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

27 Eylül 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

EMLEKETTE Peel Gel İzmirde Sulama İşleri Gediz Havzası için de İzmir (TAN muhabirinden) — Ge- İİ | diz havzasının sulanması projesi ha- gırisnarak Nafia Vekâletine gönderil- miştir. Tasdik edildikten sonra inşa- at eksiltmeye konulacaktır. Bir sene ledilmiş olacaktır. Salihli istikametindeki sulama işle- ri büyük bir hızla ilerlemektedir. O civar ve Manisa arazisi pamuk zeriya tına tahsis olunacaktır. Diğer taraftan, Cellât gölünün su- Yari ana kanal vasıtasile denize akrtıl mıya başlanılmıştır. O civardaki on köprü ikmal olunmuştur. Cellâd gölü nün kurutulması 3,5 enilyon liraya # mal olmuştur. Tlâve tesisatla bu mik- dar 5 milyon liraya çıkacaktır. Cellâd gölü havalisinde bütün işlerin bitmesi #ki sene daha çalışılmasına bağlıdır. İngiltere, piyasamızdan yamurta alıyor İsmir, (TAN) — İngilizler, bizden İM İyumurta âlınıya karar vermişlerdir. Yumurtalar, soğuk hava tertibatlı va Wialaris gönderilecek, her sandıkta i | Bir Proje Hazırlandı meva ceiyee içinde Gedizin sulanması işi fiilen hel" Suları ana kanal vasıtasile denize akıtılmıya başlanılan Cellât gölünde kurutma faaliyeti 360 yumurta bulunacaktır. Sevkiyu- | lindeki mikdar haricinde 200 bin san ta hemen başlanılacaktır. Flatlar 12 |dık yumurta aldığı ve Çin - Japon yumurta için sekiz şilin ve üç pens- | harbi bu seneki alışa mâni olduğu için tir. tekmil ibtiyacını bizden temin edeoe- İngiltere her sene Çinden, mayi ha | ği katiyetle tahmin olunmaktadır. İzmitte Rıhtım Izmit, (TAN) — Belediye, sa- hilde rhtem yaptırmıya başla” mıştır. Bir kilometre kadar w- zanluğu bulunacak olan rıhtım, Izmite bambaşka bir çehre vere- çektir. Mimar Yansenin plânma na zaran, Halkevi, sinema, Oteller hep rihtim boyunda yapılacak, | burası bol ışıklı, yeryer havuz- ları ve elektrikli fıskıyeleri olan lı, parklı güzel bir köşe W Ayvalık (TAN) — 22 yolcu ile bu- fidan Izmire gitmekte olan 103 nu- iralı otobüsün direksiyonu, kasaba dan çıkış yeri olan Sarıkaya yo- da kırılmış, otobüs devrilmiştir. Kolculardan biri başından ağırca, ü- İGü'de hafif surette yaralanmışlardır Pİ ğoför, Orkan sorguya çekilmiştir. © Divrikte Ortamektep “Sivas (TAN) — Mühendis ve mü- hibit Nuri Demirağ tarafmdan Div yaptırılmış olan, orta okul bu açılacaktır. Maarif Vekâleti kadrosunu göndermek üze- Bir Adam, ye © Âşıkını Öldürdü Bilifke, (TAN) — Tini köyünden dede namile maruf İzzet, karı- | Dördünün ayni köylü Hali Oğlu Mehmet ile sevi: , av tüfeği r. Katil ya- 'angına Giderken Kancayı Almayı Unutmuşlar gü, (TAN) — Yeniveköyde çıkan ib hakiki sebebi henüz aniası- uştır. Belediye arozözü yangına ttinde yetiştiği halde şoför ve ar. * kancayı almayı unutmus- Sir ve faal bir yardım gösterememiş Midir. Bu son hâdise de, yangm sön- © teşkilâtının biran evvel kurul undaki zarureti ortaya koymuş - IMuncusun da Y eni Mektep Binası simde, nahiye mildürü Ibrahim Süme in de himmetile meydana gelen yuri ilkmektep binasını görüyoruz. Kayseri, (TAN) — Muncusun nahi yesinde köylünün parasiie beş sınıflı bir ilkmektep binası ve bir de hüki met konağı yapılmıştır. Yukarıki re- Tren Divriğe Varıyor Sıvas - Erzurum yolu üzerinde inşaat faaliyeti ivas (TAN) — Erzuruma uzaya- İ cak demiryolu üzerinde çalışmalar İdevam ediyor. 177 nci kilometrede bulunan Divriğe pek yaklaşılmıştır. riyet bayramında büyük me- rasimle şimendiferin Divriğe girece- ği kuvvetle tahmin edilmektedir. Aydında Bir Çocuk Ezildi | İ “Aydın, (PAN) — Burada feci bir İ otomobil kazası daha olmuştur. Taf- * Şoför Tahsin Yılmazın otomobil Karacaahmet »ahallesinde umumi evlerin önün- den geçerken rota kolu çıkmış, oto- mobil yandaki kuyuya çarpmiştar. Bn canada merkebin üstünde, oradan geçmekte olan bir çocuk otomobilin altmda kalarak tehlikeli surette yara lanmıştır, Merkebin arka ayakları da arılmıştır, Şoför yakalanmıştır. Divrikliler sevinç içindedir ve şim- diden bu bayrama hazırlanmaktadır- ar, Önümüzdeki hazirandan itibaren Erzincana tren işliyeceği tahmin edil. mektedir. Bir Avcının Eli Parçalandı Aydın (TAN) — Köşk nahiyesinin Menteşeler köyünden Mustafa oğlu Ali ava gitmiye hazırlanırken eline aldığı çiftesi patlamış, çıkan saçma- lar sağ elini tamamen parçalamıştır. ——w Et Teşhiri Yasak irköprü (TAN) — Belediye, ka ların dükkünları önünde etleri ka calara takıp teşhir etmelerini yasak etmiş, etler camekân içinde gatılmıya başlanılmıştır. Malatyalı Bisikletçiler Elâzizde Malatya, (TAN) — Bura Halke- vi Spor kolundan dokuz kişi bisiklet- le Elâzize gitmişlerdir. > m adi El ie | Bir Orman Kaçakçısı Vuruldu İzin Verilmiyor Kızılcahamam (TAN) Aloçd formanında kanlı bir hâdise olmuştur. Karâeaören köyünden Akyar mandı- rası sahibi Hüseyin, on iki arkadaşile beraber Aloçdağı ormanma girerek ruhsatsız katiyata başlamıştır. Bunu haber alan Kızılcahamam orman ko- ruma takım kumandanı Sabri, bir- kaç arkadaşile beraber Aloçdağı or- manına gelmiştir. Hilseyin ve. arkadaşları, gelen kuv vetlere karsı müdafaa vazi cephe almışlar, takım kumuandı rine bu şekilde hareket etmenin doğru olmadığını ihtar etmiştir. Fa- kat kaçakçılar birtakım küstahlık larda bulunmuşlar, üstelik silâhla da tehdide kalkışmışlardır. Bunun üzeri- ne müfreze kumandanı korkutmak kasdile havaya birkaç el silâh arttır. mıştır. Lâkin bu da fayda vermediğin İden kaçakçılara ateş edilmesi zarure- İs oğlu Gülü Yaralı, buraya getirilmiş, ilk teda- visi yapıldıktan sonra Ankara Nümu- ge hastahanesine gönderilmiştir. Yeni orman kanununun tetbikm- danberi, ormanlarda kanunaa, şekilde katiyat yapanlardan bir kıs- mı yakalanmıştır. Bunların kullan- dıklacı 26 merkep, 6 at, 68 öküz, 23 araba ve 5 katır müsadere edilerek mahkeme kararile satılmış, kendileri de ayrıca ceza görmüşlerdi önüne hemen Adanada Kadın Yüzünden Cinayet Adana, (TAN) — Misis ile Dabağ zade çiftliği arasında Veli admda bi- ri tabanca ile Mehmet oğlu Caferi öl | ette bir kadın parmağı bulunduğu anlaşılmaktadır. il Sellüloz ve Sigara Kâğıdı Fabrikaları it, (TAN) — Sellülez ve sigara kâğıdı fabrikalarının makineleri Al - manyadan gelmiş, anbara konulmuş- | tur. Bu iki fabrika binasmın yapılma. | sma yakmda başlanılacaktır. Vezirköprü Evleri Boyanıyor Vesirköprü (TAN) — Parkm kar- sısmdaki ve cadde üzerindeki evler, be lediyenin emri üzerine boyanmış, bu suretle o civar güzelleğmi: Aksarayda Mumya Aranıyor Civar Köylere Bir Heyet Gidiyor Aksaray (TAN) — Halkevimiz ilk altı aylık çalışma programım: hazırla mış, umumi kâtipliğe göndermiştir. Dil-Tarih komitesinin araştırma. larile tarihi iki mezertaşı ve bir berat bulunmuştur. 884 hieri yılında yazl. mış olan berat, Karamanoğlu Ibra - him Beyin Aksarayda yaptırdığı ca - miin vakıflarını göstermektedir. Halveki âzası, Ihlara ve Selime köy leri civarmda mevcudiyeti söyler mumyaları aramak Üzere yakinda 6- raya gideceklerdir Spor kolu da güzel bir saha temin etmek üzeredir. Başkan Avni Kor- kudun himmetile Sinne çayırı denilen yerde büyük bir saha yapılmasına baş dürerek kaçmış, sonradan yakalan - || Paris sergisinde dahı POKER P PLAY İraş bıçağından daha UCUZUNU Nafıa Vekâletinden: 1 — Balâdiz - Burdur hattı ihtiyacı için 9-9-1937 tarihinde münakasaya konulan otuz bin metre mikâp balasta talip zuhur etmediğinden mezkür balastlar kapalı zarf usulile yeniden münakasaya konulmuştur. 2. — A — Bu balastların muhammen bedeli 13500 liradan ibaret 10000 metre mikâbı Bozanönü istasyonu ci varındaki tuş ocağından. Muhammen bedeli 12500 liradan ibaret olan 10000 metre mikâbr akuyu yonu civarındaki taş ocağından, — Muhammen bedeli 11000 liradan ibaret olan diğer 10000 metre mikâbından 5000 metre mikâbı Balâdiz - Burdur hattının tarafeyninden na ve 5000 metre mikâbı da ocak belastı olarak. verilecektir. 3. — Eksiltme 4-10-1937 tarihinde saat on beşte vekâletimiz demiryol- lir inşaat dairesindeki münakasa komisyonu odasında yapılacaktır. 4, — Muvakkat teminat 2775 liradır. 5. — Münakasa şartnamesi, mukavele projesi ve diğer münakasa evra« kı 185 kuruş mukabilinde demiryollar inşaat dairesinden verilmektedir. 6, — Bu eksiltmeye girmek istiyenler 2490 No. lu arttırma ve eksiltme ve İhale kanunu mucibince ibrazına mecbur oldukları evrak © ve vesika- larla 987 senesine git olmak Üzere vekâletimizden verilmiş müteahhitlik vesikasını ve fiat teklifini havi zarflarını mezkür kanunun tarifatı daire- sinde hazırlıyarak 4-10-1937 tarihinde saat dörde kadar inşaat arttırma, e me ve İhale komisyonuna makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. (6209) İTürk Hava Kurumu BÜYÜK PİYANGOSU 6.cı keşide 11 Birinciteşrin 937 dedir. Büyük İkramiye: 200.000 “liradır Bundan başka: 40.000, 25.000, 20.000, 15.000, 10.000 liralık | ikramiyelerle (200.000 ve 50.000) liralık iki adet mükâfat vardır... DİKKAT: Bilet alan herkes 7/Birinciteşrin/937 günü akşamma kadar bi- İ letini değiştirmiş bulunmalıdır. İ Bu tarihten sonra bilet üzerindeki hakkı sakıt İ olur... Kıymeti Peypars. Lira K. LUra K. 1500 00 113 00 © Şehremini: Arpaemini mahallesinde Hastane yo- hu üzerinde tamamı 1661 metre mu- rabbamda (bulunan Yavaşçaşahin Mehmet ağa camil ve tekkesi arsâs sı, 830. : Cezerikasım mahallesinde Arpaci- hayrettin sokağında eski 18 yeni 20 No. li iki kat 3 oda 2 helâ bir mat- bah sofa ve bahçesi olan hanenin tamamı, 5982. : Beyazıd mahallesinde Çadırçılar cad desinde yeni 80/82 No. lı dükkünm tamamı, 4021, Beyazıd mahallesinde Çadırcılar cad desinde yeni 60 No, ir dükkânın tas mamı. 5963. : Beyazıd mahallesinde Çadırcılar Ha- &rmemiş sokağında 13 No. lt dükkâ- nm tamamı, 5963. : Beyazıd mahallesinde Çadırcılar cad desinde 19 No.lı 588/120 hissesi 6944, : Çarşıda Bodrum hanı (alt katta Ji numaralı peyke mahallinin 38471/ 53760 hissesile mezkür yepkenin ale tında bulunan ve toprakla doldu- rulmus olan 12 No. lı bodrumun ta- mamı. 7187. ? Sofular mahallesinde eski Şeftali ye- ni Rağbet sokağında 8 numaralı ha- rap hanenin tamamı. 5073. : Imrahorilyasbey mahallesinde Kuyu lu bakkal sokağında eski 18 yeni 43 numaralı ve tamamı öf metre arsa“ nün tamanır, 5959, 5 22 Eyüp Beyazıd Beyazıd Beyazıd Beyazıd Çarşı N Yukarıda yazılı mallar satılmak üzere 15 gün müddetle arttırmaya çi karılmıştır. Ihalesi 4—10—937 Pazartesi günü saat 15 de yapılacaktır. Tanılmıştır. isteklilerin Mahlülât kalemine gelmeleri. (6266)