5 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

5 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

5-1-9 Maalesef şu yirminci medeniyet asrmda halâ bir çok Bayanlarımız tuvaletlerine verdikleri ehemmiyetin binde birini iç tuvalet ve hıfzıssıhhalarına vermez- ler. Adet zamanlarında hayat kaynağı olan en naz'k uzuvlarma ya temizliği daima şüpheli bezleri yıkayıp'korlar veya en korkunç bir şekil olan pamuk (tampon) kullanarak bütün hayatlarınca tedavisi güç, korkunç hastalıklarla sıhhatlarını aile saadetlerini sekteye uğratırlar. Halbuki : Bir kutu (FEMİL) gerek kendilerinin ve gerekse yuvalarının sağlık ve neş'esini ebediyyen &çgorta eder. Cihanın münevver bayanları tarafından takdirle karşılanan ve Kanı emici ve muhafaza edici beyaz kırmızı hususi iki cins pamu ktan kimya harikalarile yapılinış ufak, sıcak, yumuşak, mikropsuz el çantalarmda bile tasmması kolay en ince elbiseler altında çıkıntı yapmıyan, cildin taravetini bozmıyan evde, işde, vazifede, sporda, mektepte, seyahatte, baloda, yazlıkta kışlıkta gayet pratik bir şekilde seve seve kullanılan ve kadmlığı saadete kavuşturan bir idealdir. 12 lik ve 8 lik yeni ambalâjlar piyasada hizmetinize âmadedir. Umumi Deposu: İsmet Eczane ve' Lâboratuvarı, İstanbul, Galata. Telefon: 49247 Adresini bir kartla lütfden sayın Bayanlara daima kıymetli hediyeler göndereceğiz. EViNiZDE Bir Pudra Müsabakası Tertip Edimiz Krema köpüklü Tokalon pudrasından 20.000 HUSUSİi KUTU PARASIZ Aşağıki tafsilât dairesinde yapılacak pudra müsabakası için meccanen dağıtılacaktır. 0. RAN YT Bütün acı, ağrı, sızı ve ıstıraplar- da yegâne can- kurtaran : Hakkı Var! Soğuk algınlığından müte- vellid nezle, grip ve bron- giti bem önler, hem tedavi eder. Baş, diş, mafsal, âdale vesinir ağrılarını geçirir. Gü irin $ ayol. Gripini Tercih Ediniz Taklitlerinden sakınınız ve her yerde ısrarla Gripin isteyiniz. EN BOŞ VE TAZE MEYVALA RIN USARELERİNDEN ISTMISAI EDİLMİŞ TABU BIR MEYVA TU ZUDUR. Emsalsiz bir few harikası olduğundan tamamen taklid edilebi! mesi mümkün değildir. Hazımsızlığı mide yanmalarmı, ekşiliklerini ve maannid inkıbazları giderir. Ağız ko kusunu izale eder. Umumi hayatm intizamsızlıklarımı en emip surett wslah ve insana hayat ve cunlılık bahşeder, INGILIZ KANZUK ECZANFSI BEYOGLU - ISTANBUL Baş, diş, nezle; grip, romatizma, ve bütün ağrılarınızı derhal keser. İcabımda günde üç kaşe almabilir. m —-——— Holivud sinema yıldızları, - yüzünüze adi bir makiyaj şek- ni veren - bütün pudraların bir fihristini yapmış'ardır. Kul- andığımız pudranın rengi ne olursa olsun, belki de size uy- şun gelmiyor. Bazı sarışınlar, esmerlere mahsus bir pudra ullandıklarında kendilerine daha uygun geldiği gibi bazı »smerlere de, sarışınlara mahsus bir pudra kullandıklarnda ceza kendilerine daha uygun gelebilir. Bunu bilmenin yegâ- «e çaresi, yüzünüzün bir tarafında bir renk ve diğer tarafın- la başka renk pudra tecrübe etmek ve aradaki farkı anla- naktır. Krema köpüklü Tokalon pudrasının, her tene uygun p »rijinal ve şayanı hayret renkleri mevcuttur. Bu pudra hava- andırılmış, gayri mer'i ve kat'iyyen sudan müteessir olmaz. 3irçok Amerikalı sporcu ve yüzücü kadınlar, sudan mütees- ir olmıyan bu pudrayı kullanarak mutat olimpik oyunların- lan ve yüzmelerinden sonra bile tenlerinin bozulmadığını »eyan etmişlerdir. Tokalon pudrası, imtiyazlı bir usul dairesinde istihzar ve Su imtiyaz Tokalon müessesesi tarafından mühim mali feda- cârlıklarla temin edilmiştir. Posta, ambalâj vesair masarife karşılık olarak İstanbul 622 »osta kutusu adresine (T.T.3) rumuzile 12 kuruşluk pul gön- derdiğinizde hususi modelde bir kutu krema köpüklü Toka- on pudrasile muhtelif renklerde nümunelik 4 ufak paket »udra adresinize irsal edilecektir. Bu suretle yalnız kendi yaşınıza veyahut arkadaşlarınızla beraber tecrübe ederek ha- iki bir pudra müsabakası yapmış olursunuz. Ayni zamanda biri gündüz ve diğeri gece için) hakiki cild unsuru olan iki üp Tokalon kremi de göndereceğiz. Bu kremler krema kö- üklü Tokalon pudrasile beraber kullanılacak yegâne krem- tir. Mektubunuzda her vakit kullandığınız pudranın rengini *e bildirmeyi unutmavınız. Usküdar Asliye Hukuk Hâkimli- SAADETİNİZİ MUCİP Numeronuz hangisidir? daha gençleşmiş olduğunu göre- oeksiniz. Sal taraftakı mufassal | malümatı okuyunuz. ğinden: Eleni vekili avukat Hasan Hilmi tarafından Beyoğlu Ingiliz 83- ray karşısında sebzeci ve tavukçu Purukonun üstündeki (odalarda sa- kin Anete aleyhine açtığı ispatı vera set davasından doalyı dava arzuhali nin bir suretinin müddaleyh Anetaya tebliğine karar verilerek tebliğ edil- mek Üzere gönderilen dava arzuhali | İve davetiyenin milddaleyh Anetanın İ mezkür ikametgâhtan çıktığı ve hâ- len nerede olduğu malüm olmadığın- İ dan tebliğ edilmediği verilen meşru- İ hattan anlaşılmış ve mahkemece ilâ- nen tebliğut icrasına karar verilerek İ bu baptaki dava istidesı sureti ile | 3.2.9038 perşembe günü saat (14 de daveti mutazammın davetiye varaka #i mahkeme divanhanesine talik edil Diyarbakır Nafıa Müdürlüğünden: 1 — Talip çıkmadığından yeniden arttırma ve eksiltmeye konulan 34,230 lira 92 kuruş keşif bedelli Diyarbakır Lise Paviyonu İnşâatıdır. 2 — Bu işe alt evrak şunlardır: 2) Eksiltme şartnamesi b) Mukavele Projesi ©) Ek hususi ve Ek fenni şartname d) Baymaırlık ve yazı işleri genel ve fenni şartnameleri, e) Bu evrak Nafia dairesinde görülebilir. Ve istenebilir. 3 — Bu iş 17.—1—1938 Pazartesi günü saat 11 de kapalı zarf usuliyis Diyarıbakır Nafia Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 — Eksiltmiye girebilmek için (2567) lira (32) kuruşluk muvakkat te. minat vermek ve aşağıdaki vesikaları ibraz etmek lâzmmdır. A — Nafia Vekâletinden alınmış inşaat müteahhitlik vesikasr. B — 1987 yılma alt ticaret odası vesikası... 5 — Taliplerin Pazartesi ihale sastinden bir saat evvel Komisyon reisli ğine makbuz mukabili vermeleri, Postadaki geçikmeler kabul edilmez. (8732) Maliye Vekâletinden: Eski bronz beş kuruşluklaria yüz paralıklar ve'nikel kırk paralıklar SEANS Bir Eczaneye Mesul Müdür Araniyor Merhum Tevfik Doğan eczanesi için bir mesul müdür aranıyor. Ta- ip olanların şeraiti Gaziantepte dok tor Mecit Barlas adresine yazmalar SKI Elbiseleri eş e Mita Mağazasında bulunur Ali No, 379 İstanbul Asliye Ikinci Ticaret Mah kemesinden: Topkapı haricinde Ye tanlı ayazma 35 No. da Sait tarafın dan Fatih Nişanca caddesi 26 No. da Yaşar ve ayni sdreste Hüseyin aleyh lerine ikame olunan alacak davasın- da: Müddesaleyhilerden Yaşarım ika" metgâhının meçhuliyetine binaen ilâ“ nm tebliğat ifasma tahkikatın da 8.2.9025 snr saat 14 te icranma karar verilmiş olmakla keyfiyet tebliğ mar kamına kaim olmak üzere ilân olu * nur (8702) yeri Pah İn 1—1-—938 tarihinden itibaren bir sene nihayetinde yani I—i—939 tari hinde tamamen tedavülden kaldırılacaktır. Keyfiyet 2257 numaralı kanunun sekizinci maddesi mucibince ilân olu EA EE Kİ nur. (8620) GR ve çün rt istidasma cevap vermek ve .yevmi mezkürda mahkemeye gelmek. Üzere si R Idare Eden; 8. SALİM sahibi; Ahmet Emin YALMAN. Umumi Neşriyatı keyfiyet Hân olumur — (3693) Gazetecilik ve Nesriyat Türk Limitet Sirketi, Basıldığı yer TAN Matbaası