16 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

16 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

gn ve ŞT — wi. bakımlardan uasattam wilenirtir “ yuncunun azlığıdır ki, ekseri ağır bas Ss e, Güneş - Beşiktaş Karşılaşıyorlar Bugünkü Maçta Her İki Tarafın Galibiyet İhtimalleri Dugün Güneş takımı ile karşılaşacak olan Beşiktaş onbiri Lig maçları başladığındanberi mü him karşılaşmaların tahminlerini ya piyorum. Şeytan kulağına kurşun, şimdiye kadar kazanacağına ihtimal verdiğim takımlardan hiçbiri mağlüp olmüdı. Eski tahminlerin verdiği ce saretle bugünkü oyunu da hesapla- miya gayret edeceğim. Beşiktaş takımının vaziyeti Evvelâ Beşiktaş takımın, elekten geçirelim: Beyaz siyahlılarn önbiri daima gözlinü doldurmuştur. e Okkalı bir takımdır. Oyunun istikrarı rakiplerin den fazlacadır. / Büyük İniş çıkışlı o neticelerine” çok O tesa- düf etmeyiz Bu da Beşiktaş takımının asap hercümerçlerine na- diren tutulduğuna delâlet eder. Oyun cularının umumi ahengi yerindedir. Velhasıl cemi evsafı-maddi ve mane Beşiktaşın bu kıymetlerine muka— bilstakımındâ #teklilik vaya ferdi in #lik itibarile artistleri azdır. Malüm ya futbol oyunu gol yapılacak sani- yelere kadar camidir de son tecrübe lerde ferdiliğe düşer. Meselâ sıkışık bir yerde ayağında top olanın daha müsait vaziyetteki bir arkadaşına vermesi yahut doğru dan doğruya şüt çekmesi veya yırta- rak girmesi tamamen şahsi olan bir sezişle halledilen meselelerdir. Be - giktaşm hiülcum hattında bu tipte ©- yik olduğunu ispat için tabiatile Be | şiktaş kadar canlı oynıyacaktır. Şu halde manevi kıymet bakımından iki si de müsavidir, j Güneş mühacimleri Beşiktaştan da ha neticeli alıcı oynuyor. Buna mu-| kabil de islak sahada okkalı takımın | avantajı var. Demek, Rasihsiz Güneş takımmı islak sahada, yani bugünkü maçta Beşiktaşla müsavi şansta buluyoruz. Bu beraberlik ancak muvazenesi ta kımların oyun ve oyuncularla alâka #i olmıyan bugünkü talikleri ufak bir farkla değiştirebileceğini zannediyo- rum. Bugünkü Diğer Maçlar Beyoğlu Halkevi tarafından tertip edilen voleybol turnuvalarının final maçları bugün yapılacaktır. Çelikkol - Italyan mektebi saat 15 Havdarnasa., Mihanie Mabta. Galeria Tar ire yoğlu Halk - ve Rober kollej basket bol takımları saat 17 de oynıyacak - lardır. Eyüp - Mühendis Mektebi takım. ları da cuma günü saat 1730 da vo leybol final maçmı yapacaklardır. Kadıköy Halkevi - Kınıltoprak takım ları 2 numaralı spor kolunun A ve| B takımlarile, Bakırköy Rum takimı ile Barutgücü genç takmları arasın du bugün futbol maçları yapılacak- tar. DÜNYA SPORU: tığı müsabakalarında fazla gol çı - karsmamasma sebep olur. Güneş takımına gelince: Hücum hattında cemilikten ferdi- liğe geçebilecek. ateşlilikte birkaç o- yuncusu var, bu hassa yüzünden a- Zir basmıya başlayınca epey gol çı- kardıkları oluyor. Muavin hattı ve bilhassa müdafi leri birinci sınıftır. Yalnız Rasih ol maymca, hücum hattının topun sev- kine göre değişecek tabiyesini ida - re eden elemanın eksikliği hissolu- nuyor. Salâhattin gibi tecrilbeli bir Oyuncu sağ açıkta oynadığına naza ran hücumlarda fırsat yaratmak te- gebbüsleri Rasihin olmadığı vakitler de ya Rebiiye yahut muavin hattına yüklenmiş oluyor. Güneş merkez mü avini ise “W,, şemasında oynadığın dan kale ağzında hâsıl olan müdafa & gediklerine uygun paslar vermesi maddeten imkânsız oluyor. “W., ge masında oynıyan merkez muavinle- rin ekseri hücumlarda yan muavinler veya iç muhacimler vasıtasile iş gör dükleri malümdur. Güneşin bugün- kü yan muavinleri ve sağiçi diğer kıymetlerine rağmen henüz hücum basamaklığın: şuurlu bir tarzda ifa edebilecek töcrübeleri geçirmemiş- lerdir. Hangisi kazanacak? Fazla, eksik taraflarını yukarı- da izah ettiğimiz iki takımdan bugün hangisinin kazanacağı meselesini ken dimce şöyle hallediyorum. Havanın yaş ve sahanın çamurlu olması ok- kalı takrm lehinedir. Ferdiliği faik okkasız takımlara kuru sahalar daha uygun gelir. Ma nevi kıymet noktasından: Beşiktaş takımı Istanbul birinciliğini kazan- muş Güneşi yenmiye gayret edecek Güneş te kazandığı birinciliğe lâ» PU Sporcu Kadın Film Çeviriyor | Buz üstünde dünya şampiyonu Sonja Henie son filminde şekerleme yiyor Kendisine buz melâikesi denen Son Ja Henie Amerikada film çevirmiye başlamıştır. Buz patinajmda dünya şampiyon'u ğunu #enelerce muhafaza etmiş olan Sonja filmde de çok muvaffak ol maktadır. Sonja son zamanlarda fevkalâde rağbet görmekte ve zengin Amerikalı lar tarafından İzdivaç teklifleri si .| maktadır, Genç sporcu kız henüz ev - lenmek niyetinde olmadığını ve spor hayatını şimdilik feda etmek niyetin de bulunmadığını bildirmiştir. İşmaşmış ve İstanbulsporun gençler - | mağlüp etmiştir. 2e bildirdiği fikstürü karilerimize ko TENİS: İ giliz Perry ile Amerikalı Vines geçen İFUTBOL; B. Takımları Maçında Beykoz Mağlüp Oldu Dün Taksim ve Şeref statlarmda B takımları arasında tertip edilen liğ maçlarına devam edilmiştir. 'Taksim stadında Fenerbahçe İle Beykoz (karşılaşmış ve saha - ya birinci Otakım kadrosun - dan Naci, Şaban, Orhan, Mu- zaffer, Cevat ve Necdeti alarak kuv. velli bir şekilde çıkan Fenerbahçe 1-10 Beykozu mağlup etmiştir. Şeref stadında Güneş ile İstanbulspor kar. den müteşekkli B takımı Güneşi. L7 Tecziyesi İstenen Futbolcular Ankara, (Tan muhabirinden) — Evvelki hafta Istanbul muhtelitinin 'übiyetile net'celenen Istanbul - Bükreş maçma çağırıldıkları hrlde gelmiyen Beşiktaşlı Hakkı ve Şerefin tecziyesi için Istanbul mmtakası fut. bol ajanlığı futbol federasyonuna mt TAN çan ç Okuyucu , mektupları 9? | mermere! Şoförlerin Dileği Birçok İmza ile şoförlerden aldığımız bir Mektupta deniyor ki: » Otobüslerde çalışan biz şoförler, günlük mesainin en had miktarına katlanmış vazi | yetteyiz, Çünkü, otobüsler sabahm çök er ken saatinde işe başlıyor ve gece yarısın dan sonraya kadar devam ediyor, Uyku ve istirahat için ancak birkaç saat kalıyor, 18—20 saat çalışıyorur. Halyuki, yaptığı mez iş zordur: Bukadar fazla saat direksi yon başında oturan bir insanın sıhhati me, olur? Bundan 15 —20 gün evvel iş dairesi! otobüs sahiplerine, arabalarda günde iki şo för çalıştırılmasını ve bu suretle, şoförlerin mesai saatinin azaltılmasn;, (bildirmişii, Biz de sevinmiştik: Pakat, bu iş geri kal! dı, Yine hiç dürmadan, dinlenmeden çalı tiyorüz: Bu İşin alikadar makamlarin na zarı dikkatine konmasını rica ederiz... Maçka Otobüslerinden Şikâyet Nişantaşında oturan bir okuyucumuz ya #wyort Otobüslerin kontrolstiz bir halde olduk | larına dair yaptığınız neşriyata inanmamak | mümkün değil, Maçka hattı, ilk açılan oto bün servis'dir. Fakat, böyle olduğu halde şimdi burada çok az otobüs işliyor; Yarım #aat otobüs bekleniyor, Acele işinir olursa vay halinize, gece. erkenden de tatil ediyor Halbuki bu hattın 'htyacı, daha fazlar. Diğer taraftan Şişliye, Kurtuluşa sayısız otobüs işliyor, Bu hatlarm kadrosunu ya | panlar. acaba bir nispet gözetmiyorlar mı? | Ne olur. Şişli hattendan birkaç araba al- sınlar, Maçka hattına versinler, racaat etmiş ve federasyon da bu işi umumi merkez yüksek disiplin diva - nina havale etmiştir. Bu İki futboletinün mili küme müsa baknlarına iştirak hakkından msh . rum edilmek suretile tecziyeleri mev. zuu bahsedilmektedir. Futbol federasyonu badema disıpii ni bozan sporcuların vasiyetlerine nihayet verecek tedbirler alacaktır, Milli Küme Fikstürü Çekildi Futbol federasyonu tarafından ye. niden talimatnamesi yapılan milli kü- me fikstürünün kuraları Ankarada «€ kilmiş ve alâkadar mımtakâlara teb. liğ edilmiştir. Ankara muhabirim'zin telefonla bi layık olmak üzere bir cetvel halinde Dü sayrada veriyorüz. Vines Perry'i Yendi Dünyanın en kuvvetli amatör te - nizçisi iken profesyonelliğe geçen In.| İ gün sıkı bir karşılaşma yapmışlardır. Bu maçta şimdiye kadar Amerikalı rakibinden üstün olduğunu ispat et - miş olan Perry mağlüp olmuştur. Setler Amerikalı tarafından şu 8. yılarla kazanı'mıştır: 26 Şubat Üçok - Güneş 21 Şubat Uçok - Fenerbahçe 5 Mart 6 Mart Fenerbahçe - Beşiktaş 12 Mart Fenerbahçe - Alsancak 13 Mart Güneş - Alsancak 19 Mart 20 Mart Güneş - Gülatasaray 26 Mart Harbiye - Galetasaray Zi Mart Harbiye - Fenerbahçe 2 Nisan M. Gülcü - Beşiktaş 3 Nisan M. Gücü - Galatasaray 9 Nisan 10 Nisan Güneş - Beşiktaş 16 Nisan 23 Nisan Galatasaray - Beşiktaş 24 Nisan Güneş - Fenerbahçe 30 Nisan Güneş - Beşiktaş 1 Mayıs Fenerbahçe - Galatasaray 7 Mayıs M. Gücü - Güneş 8 Mayıs M. Gücü - Fenerbahçe 14 Mayıs Alsancak - Beşiktaş 15 Mayıs Alsancak - Galatasaray 21 Mayıs Uçok - Galatasaray, 22 Mayıs Uçok - Beşiktaş 28 Mayıs Güneş - Galatasaray 29 Mayıs Fenerbahçe - Beşiktaş 17 Nisan Galatasaray - Fenerbahçe Güneş - M. Gücü * Bir Baha Kaybolan Oğlunu Arıyor Harbi Umuminin son senesinde Çanakkı lede bulunuyordum, İstanbuldak' ailem, şe hit düştüğüm yolunda bir haber duymusler ve relikam, geçinmekten ödir variyette ol duğu için oğlam Ahmet Kâniyi 9 aylıkken Şirketi Hayriye iskelesinde tanımadığı bir kadına evlârlik olarak vermiş Burdan *am dokuz ay sonra ben İstanbula döndüm, Ve gazetelere ilân vererek Ahmet Kâniyı alan kadını arayıp durdum, Hâlâ da arı- yorum, Ahmet Küninin bugün 22 yaşmda balın ması İlzemgeliyor. Kendis'ni tarmıp bilen ler varsa, Cağaloğlunda Molla Fenari ma- ballesinde 6 numarada Murada bildirmele rini rica ederim,,, Babası Abdullah | . Motörlerde Bekliyen Keresteler 1408 şahadetname numaralı Cemal Kap tan yolladığı mektupta diyor ki: Göçmenlere ev yapılması İçin hüküme- tin müsaade ettiği ormanlardan kereste ke dlmektedir. Wu keresteler mistötass Rt Çanakkale, Karabiga Tekirdağına çükkapı, Kumkale, iskelelerine çıkarılmaktadır. da birçok kereste çıka: restelerin naki, boşaitilma müşkilâtin olmakta ve uzun zaman motör ler iskelelerde beklemiye metbur kalmak tadırlar, Bundan göçmenler ve köylüler de sikâyetçidir: Alikadarların nazarı dik- katini celbetmenizi rica ederim.. . Cevaplarımız: Aksarayda M. Z. yet Hüd'se anlattığınız sekilde ine. bu kre ev Ki ve bir nikâh altında değildir. Kırım nü fus küğlmda ve nlifus dairesinde evlen- iş olduğuna dair kayit blunmaması İcap eder, Variyet böyle ise, onnin evlenmeriz de hiçbir kanuni mahrur yoktur: Ancak “40, “113, “8.10, “2.6., “3-0 | yu poktaları iyi tahikik edinir, .. . .. ... Milli Küme Fikstürü Tarihi Istanbulda Ankarada İzmirde 13 Şubat Güneş - Fenerbahçe Harbiye-M, Gücü Uçok-Alsancak Galatasaray - Beşiktaş 19 Şubat M. Gücli - Fenerbahçe —— Alsancak - Beşiktaş 20 Şubat M. Gücü - Güneş Üçok - Beşiktaş Galatasaray - M Gücü Galatasaray - Harbiye M. Gücü - Üçok M. Gücü - Alsancak Beşiktaş . Harbiye Beşiktaş « M. Gücü Uçok - M. Gücü Uçok - Harbiye Güneş - Alsancak Güneş - Uçok M.Gücü-Harbiye F.Bahçe-Aisancak Güneş - Harbiye Harbiye - Alsancak Harbiye - Uçok Alsancak - M. Gücü Alsancak - Harbiye Galatasaray - Uçok Galatasaray - Alsancak « Harbiye - M. Gücü Fenerbahçe Fenerbahçe ELİ DEMO ROMAN 4 stemediği halde zorla onun- la evlendirmiye kalkışılınca bahtiyarlık denen nesne de ortadan yok olmak için paçalarını sıvamı. ya başladı. Daha henüz küçüktü. Güzel de- necek kadar çekici bakişlar taşi yan bir çehresi vardı. Esmer teni terdi, Debrendi, tepindi. “O adama dünyada varmam, yoksa kendimi öldürürüm!,, dedi Amma hiçbiri fayda vermedi. Biraz paralıdır! di- yerek istemediği bu adamla onu zorla evlendirdiler. Evl'lik çok başka bir yaşayış çem berile çevrilidir. Sıcak bir yuva özlenebilecek bir ideni olabilir. Yal. nız ruhların biribirile koklaşmaları ve fikirlerin biribirile an'aşmala- rı olmiyan bir yuvada ise aile mef- humu parçalanmıya doğru sürük. lenir. Içki, kumar gibi kötü işler bu akışı kamçılarlar, gste önün evlendikten son - raki hayatı gün geçtikçe türlü değişmelerle bir iğrenme, bir tiksinti doğurmıya devam etmiye başlayınca, şüphesiz geçimsizlik de başmı yüvanın penceresinden dr- şarı çıkarmış oldu. Sevmiyordu. Gönül işi apayrı bir şeydir. Sevrd. yebilir? Uzun tahlillere ne lüzum var, sevmiyordu. işte, Ve ailenin bahtiyarlığı suya düş tü. Güzel gözleri bir çok gençlerin göğlslerinde burkuş'ar yapıyordu. Kendisini elde etmek istiyen bir çok cici delikanlılar, dururken bu mıymıntı herifle ömür geçirmek pek ağırdı. Sadece düşünceleri ken disini bir noktaya doğru çekiydr- du. Güneş dünyayı çek. tiği gibi, bir çok büyük insanlar koca bir yığını ardından çekip sü- rüklediği gibi ve güzel bir kadını için çektiği gibi onun da gönlünü hiç tat duymadığı yuvasmın dışın- daki gençler çekiyordu “Bu çekişin ardı sıra sürüklenmek heyecanile çırpınıyordu. Ve en sonra daha faz lasma dayanamıyarak yakışıklı bir subayla gizli buluşmalara başla - dı. Yüreği iste o zaman bir heye- canm grafiğini cizmiye. kafası a- sıl notlarma bütün hırsile ancak © zaman bir tempo verebilmiye baş Jamış bulunuyordu. Sevgiyi yavaş ve yudum yudum tafarak kerdin. den geciyordu, Sevgi saraha ben- zer, İçtikçe insanı sarhoş eder. ocası bir şey sezinlemiyor- du. Yalnız biliyordu ki, ka. rısı, güzel karısı; çılgınca sevdiği karısı kendisini pek sevmemekte DE BİR MEYZUU uu» REFİK TOPKAN “ww ve kendisile zorla evlenmiş Tünmaktadır. Subayla buluşmalar srklaşmes mesele de dört yana dal budak sal mıya başladı. O, hissediyordu ki, bütün benliğile, sevdiğinden uzak. ta her an özleyişin!!.. Ve her an istiyordu ki, onun kok Er ONAN 0 sübEy”kücaklasn "VE ondan ayrılıp ta kör bir kuyüys benzettiği yuvasına döndüğü 2 man göğsü bir acı ile öyle bunsik yordu ki! Sık sık buluşuşlar kuşku ve de di kodu uyandırdı Gönlün ateşli gözleri böyle şeylere karşı daim& kapakları inik olarak bakarlar. £ ki taraftan da aldırış eden olmas. dı. bu Amma, en sonra bu çeşit. hef mevzuda olduğu Üzere, iş ortay& çıktı. Bir randevuda buluşma sira” sında genç subayla kadın. kocasi tarafından yakayı ele verdiler Kocası, hemen oracıkta bulu * nan şahitlerle meseleyi polise v9 mahkemeye kadar sürükledi. Kıss bir zamanda kadın sevmediği koc8” sından, erkek te çılgınca sevdiği halde hainliğini gözlerile görüp. 9 lerile yakaladığı karısından istemi yerek ayrıldı. # şin enteresan tararı bundö$ | sonra başlar. Kadın koc8” smdan ayrılınca bu çeşit mevzu * larda olduğu Üzere genç subay ka” dına omuzunu çevirdi. Aslında of” ta halli bile olmıyan ailesi — ki. anası, bir babası ve dayıları, ad caları falan vardı! *- Onu reddö” dip “Ne halin varsa gör?,, diyer## yüzüstü sokak ortasında bıraktılaf Bunun üzerine bu çeşit her me” zuda olduğu Üzere ihtiyar bir k# din onunla tanışıklık etti ve yan” na çekti, Şimdi o, hayatını kendisi ka” pacaktı, amma nasl? İhtiyar kadın, bu yeni avınd"9 para kazanma yolunu, etini sav sından çok daha başka türlü m selâ: Tanrı vergisi bazı değimie rinden faydalanarak elde tasarladı Bu daha kürk: olabil” di. Çünkü bu yeni avınm her 5 mankilerden- başka £ hususiyeti ve şöyle ki: Güzel suratı ve İ kıvrak sesi vardı. Bunlar biraz © raş edilmekle pek iyi olarak DEYÜF bir gelire kaynak olabilirdi. Bu düsünce ile hemen ise giri, & Elindeki yeni ava yeni urbalf” ısmarlarken, sesini akort edebil mesi için de bir musiki etme tuttu ve yapılacak yolun yapı yi ne böylelikle vol almış oldu.. (Arkası 11 inelde)