18 Nisan 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

18 Nisan 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

İMahkemelerde Sahte Memur MeyhanedekileriBiribi- rine Katan Zorlu Hırsız Meşbut suçlar müddelumubmiliğine dün akşama kadar yalnız iki suç in- tikal etmiştir. Birisi sarhoşluk ve kendisine memur süsü verme hâdise- sidir. İkineisi de hakarettir. Birincinin suçlusu Andon oğlu Al| fons Zorlu isminde bir gençtir. İddiaİmemur olmadığı ortaya çıkmış, ve kendisi de yakalannrak müddeiumu- şudur: Alfons Zorlu, evvelki gece Gölata- da Fotinin meyhanesine gitmiş, fa-| kat daha evvel de başka bir yerde epeyce kafayı tutmuştur. Orada da bir şişeyi yuvarladıktân Sörra gar- Sona: — Gel sen benim yanımda otur, demiştir. Garson bu teklifi reddedin- ce kendisine: — Ben sivil taharri memuruyum. Sana emir veriyorum. Gelip yanım: | da oturacaksın, şeklinde ihtar etmiş- tir. Garson da sarhoşu idare etmeye mecbur kalmıştır. Bir aralık Alfons ayağa kalkınış, ellerini cebine soka» rak masaların arasında aşağı, yuka- rı dolaşmaya, müşterilerin masaları» ni karıştırmaya başlamış, bir masa- da oturan kalafatçı Ali ile Yorginin yanına da giderek onların kadehle- rine vurmuştur. Ali, bu tanımadığı lâübali misafire çıkışmak istemiş, fakat garson kulağına: — Taherri memurudur. Bir hâdi- seye mahgi vermiyelim. İdare edi- niz, cevabını vermiştir. O ldır- mamış, fakat Alfons tecavüzünü ar- tırmıştır. Alinin bu aralık meyhane-| den sıvışmak istediğini görmüş, zor- la içeriye çekmiş, kendisinden ve ar kadaşından nüfus kâğıdı sormuştur. AĞIRCEZADA: Bir Sahtekârlık. ve Suiistimâl davasına başlandı Ağirceza Oo mahkemesinde bir sahtekârlık ve sulistimal davasına başlanmıştır. Davanın iki suçlusu vardır. Birisi Çatalcanın Karaca kö- yünden orman muhafaza momuru Hamit, diğeri Silivrili yumurta leyman oğlu Mehmet Şendir. Hâdise ye köy kâtibi Mehmet Üster'in de is- mi karışmıtır. Idare heyeti Hamit çavuşla Mehmet Şen hakkında lü- zumu muhakeme, Mehmet Üster hak kında menimuühakeme kararı vermiş ve dosyayı müddelumumilik vasita- sile ağırceza mahkemesine gönder- miştir. Mahkeme geçen celsede Mehmet Şen memur olmadığı için vilâyet i- dare beyetinin kendisi hakkında lü- zumu muhakeme kararı veremiyece- ğini, adli bir tahkikatla bu kararın ancak verilebileceğini kararlaştırmış ve dosyayı Çatalen müddelumumili ğine göndermiştir. Çatalca istintak hâkimi tarafından dün mahkemeye gelen cevapta kısaca vilâyet Idare heyetinin lüzumu muhakeme kararı- na iştirak edildiği bildirilmiştir. Mah 'kemede müddeiumumi Ahmet Rem- i bu kararın noksan olduğunu ileri | sürrek dosyanın ikmal edilmesi için geri verilmesini istemiş, mahkeme de bu şekilde karar vermiştir. Dosya tekrar Çatalca müstantikliğine gön- derilecek ve Mehmet Şen hakkında tahkikat yapılacaktır, —— ——— — Sekize aldın mi? — Hadi bari bir kuruş daha vere- yim! — Yirmi para daha verdin mi? — Aman istemem ayol musallat solma! — Gel hanım, gel! Valla inat için veriyorum. — Kartlarını seçme! Üç tane ver. Liranın da kusurunu ver, i * Ey alıcı ve satıcılar! Hergün, her alış verişimizde şahi- di veya kahramanı olduğumuz bu düşünün! Mahküm Oldu Bunlar nüfus kâğıtlarını göstermiş- İler, bu defa'düz — Bunlar sahtedir, sizi karakola tır, Polisler gelince, AHons Zorlumun miliğe verilmiştir. Asliye dördüncü ceza mahkemesi bu davayı tetkik etmiştir, Mahkeme- için davacı olarak bulunmuştur. Süç sabit görüldüğü için Zorluyu memur. | lara ait vazifeyi yaptığı için hakaret- ten üç ay ve sarhoşluktan iki gün ha- pis cezası verilmiş, derhal tevkif o- lunmuştur, Mahkemede barıştılar Meşhut suçlar müddetumumiliğine akseden ikinci hâdise de, her iki ta- raf hem suçlu, hem şikâyetçi olarak bulunmuşlardır. Birisi Küçükpazar. da fırın sahibi Münevver, diğeri de ameleden Velidir, İddia şudur: Veli, Münevverin fırınına amele o- larak girmiş, çalışırken kendisinden ödemeden terkettiği için, Münevver dün Veliyi sokakta simit satarken görmüş, ve kendisinden parasını İs temiştir. Veli vermemiş, Üstelik te kadına sövmüş ve tokatlamıştır. Ka- dın da Velinin simit sand me ile kırmıştır. Meşhut suçlar müddelumumisi her iki tarafı dinledikten sonra bunlara İsulh teklif etmiştir. İki taraf ta bunu kabul ettikleri için barışmışlar, da- va sukut etmiştir. MÜDDEİUMUMİLİKTE Hâl Arsası . . Sâhtekârliğ | Nasıl Yapılmış? | Müddelumumilik birinci tetkik bürosu, Sebze Hâli yerinde başkası- na alt olan bir arsayı belediyeye sa- tanlar hakkındaki vam etmektedir. Hâdisenin suçlula- rından emlâk takipçisi Anarkilos ve karısı Eftalya dörder yüz lira para kefaletile serbest bırakılmışlardır. Müddetumumilik, bu sahtekârlık hâ- disesi dolayısile tahkikatın genişletil mesine lüzum gösterdikleri için, ta İpu müfettişleri de ayrıca tahkikata İ başlamışlardır. Oğrendiğimize göre hâdise şu ş0- kilde olmüştur: Sebze Hâli yerinde arsası bulunan Bartinli Mehmet, bu- ralarin belediyeye geçtiğini işitince bir istida ile müracaat ederek pa rasımı istemiştir, Aldığı cevap ta şu olmuştur: — Orasinm sahibi parasını almış» tır. Bunun üzerine Mehmet bir'sah- tekârlık karşısında bulunduğunu an- lyarak müddeitumumiliğe müracaat etmiştir. Müddetumumilik tahkikata başlayınca da kendisine Mehmet a- dını vererek tapuda yeni kayıt çıka» ran Kayserinin Karacaviran Köyün- de doğan 70 yaşındaki Ahmedi bul- muş ve tevkif ettirmiştir. Suçlular bu işi tertip ederlerken Karacaviran | köyünden Mehmet adlı bir nüfus kâ- İğadı da bulmuşlardır. Bu Mehmedin anasının Şerifedir. Halbuki, asıl mal sahibinin anasının adı başkadır. Bu sahte nüfus kâğıdile tapudan ikinci bir senet çıkartınışlar, Eftalya ile Anarkilos noterde Mehmede ve- kil olmuşlardır. Nihayet muamelesi ikmal edilerek arsanın parası alın- mış ve kendilerine verilmiştir. Eftalya ile Anarkilosun buna ben zer başka bir işi daha müddelumu- miliğe verilmiştir. Müddetumumilik bunu da incelemiş ve suçluların tev- gu hâkimliğine vermiştir. cil şifa temenni ederiz. götüreceğim. Cevabile karşılaşmış - de Ali de kendisine hâkaret edildiği | dır. Merasime Şehir Bandosu tara- bir miktar avans almıştır. Bunu da| “İler düdük çalacaklardır. Söylevler- tahkikatına de! de babasının adı uymaktadır. Yalnız, | kifini istiyerek dosyalarını dün sor- 4 İkinci müstantik Bay Mahir tehlikeli bir hastalık geçirdiği için üç gün evvel Gureba hastanesine kaldı- rılmış, ve tedavi altına alınmıştır. Hastalık şiddetli ve tehlikeli devre- sahneler güzel şeyler midir? İnsafla | sini geçirmiştir. Kıymetli hâkime, â- -TAN Çocuk Bayramı ! İçin Kutlama Proğramı İstanbul vilâyetine mahsus olmak üzere bir “Çocuk haftası ve 23 Nisan Çocuk Bayramı,, için bir pröğram hazırlanmıştır. Hafta, kazalarda ve nahiyelerde| Halkevleri, ilkokul yoksul çocukları. na yardım birlikleri, gocuk esirgeme İ kurumları, okul himaye cemiyet ve İ cemiyet ve heyetleri tarafından ha- zırlanan programlara göre yapilacak tar, Çocuk Haftası 23 Nisan saat 10 de Beyazıt o Cümhuriyet meydanında 'kutlanmıya . başlanacaktır. Açılma töreni şöyle yapılacaktır: Eminönü kazasının İlkokul ikinci devre talebesi saat tam 10 da Beya- at meydanında öğretmenlerin neza-| İreti altında toplanmış bulunacaklar» İ | (fından çalınan ve talebe tarafından söylenen İstiklâl Marşiyle başlana- caktır. İlk okul yoksul çocuklarma yar. dım birliği adına profesör Zühtü Ço- cuk Esirgeme Kurumu adına doktor Kutsi ve Kızılay gençlik teşkilâtı adı İba Eminönü Kızılay Başkanı Atıf ta. rafindan birer söylev verilecektir. Bundan sonra hârırlanan çelenkler Taksim Cümhuriyet âbidesine gön- İ derilecektir. Diğer talebeler . ilkokul binaların- da ve Sıhıflarında toplanâcekler; sa- de bir programla” Çocuk Haftasının başlamasını kutluyacaklardır. Kazalarda ve nahiyelerde tören, Cümhuriyet meydanlarında saat tam | (1) de çocuklar tarafından İstiklâl ve Çocuk Marşları söylenerek başlı: yacaktır. Bu sırada limandaki gemi- den sonra, ilkokulların ikinci devre talebösi merasimde bulunanların ö-| nünde geçit resmi yaparak törene ni- hayet vereceklerdir. Bunden sonra çocuk eğlenceleri tertip olunacaktır. | 23 Nisan günü, mâğaza vitrinleri Çoruk Bayramının mânasına ve ru- huna uygun şekilde süslenecektir. İstanbul Komutanlığı tarafından! verilecek bir uçak, saat 11 de şehrin! Üzerinde bir devir yapacak, bakır köy, Şehremini, Fatih, Beyazıt, E. yüp, Teksim, Şişli, Beşiktaş, Sarıyer, Beykoz, Üsküdar, Kadıköy, Kartal e Adalar gibi tören yapılan meydan lara çocuklara sit vecizeler atacak. tır; Çocuk Haftasında * bütün-sinema- lar hergün bir senas parasız, diğerle: rinde az bir ücretle çocuk terbiyesi» ne yarıyan filmlerle öğretici veya komik filmler göstereceklerdir. Hafta içinde, Çocuk Esirgeme Mer cektir, İlkokul yoksul çocuklarına yardım birliği merkez kurulu, şehrin o uzak İsemtlerinde oturan ve İstanbulu tani mak imkâmını bulamıyan fakir ço cukların Çocuk Haftasında tramvay, vapur gibi nakliye vasıtalarile prog- zamlı geziler tertip edecektir, ekkkaiiyilin ci GİRESUNDA Mimar Sinan İhtifali Giresun, (TAN) — Büyük Türk mi- | İmarı Sinanın ölümünün yildönümü | münesebetile halkevi salonunda bü- İyük bir ihtifal yapıldı. Ortaokul türk çe öğretmeni Sadi Suman Sinanin hayat ve eserlerinden bahsetti. Genç ler tarafından, Sinan hakkında yazıl miş bazı şiirler okundu. Çok parlak geçen bu geceye halk büyük bir alâ- | ka göstermiştir. KLARK Çarşamba akşamı JOAN CRA HUL | kez Kurumu, tarafından radyoda ay» mİ mevzua ait konferanslar verdirile-! Pek yakında SAR KAYSERİDE : Ankaradaki müzakerelere iştirak eden Amerikan ticsret heyetinden iki murahhas Kayseriyi ziyaret etti. Kayseride çekilen bu resim mahalli hü- kümet memurlarile Amerikalı mürahhasları gösteriyor. Ceyhan Çok Modern Bir Şehir Halini Aldı Belediye Birçok Binalar Yaptırdı, Teşkilât Kurdu Adana, (TA) — Adanânın en şi“ rin, €n zemin kazası, Ceyhandır. Bu- rada istihsslât günden büne artıyor. Bayındırlık hareketleri de süratle inkişaf etmektedir. Ceyhan — topraklarından bu: yal | 500,000 “küsur kilo pamuk istihsal edildi. Ceyhanda nüfus, gittikçe ar- tıyor, ve bu nisbette sosyal hareket- ler de genişliyor. Belediye çok çalışıyor, üç sene evveline kadar kazada hiçbir şey yoktu. Ceyhan âdeta büyükçe bir köyden farksızdı. Fakat şimdi küçük tipte bir Avrupa kasabası hüviyetine büründü. Ceyhanda: güzel, şıkbir yeriz Amerikan vi Murahhasları Kayseride Kayseri, (TAN) — Ankarada yapıl- makta olan Ticaret müahedesi müza- kerelerini Amerika Birleşik devlet - leri namına idare eden murahhaslar- İdan ikisi, İktısat Vekâleti müşavirle- | rinden Enver Yelkenci ile beraber bu | raya gelerek iki gün kalmışlardır. | Amerikalılar, fabrikayı; müzeyi ve esteseleri gezmişler;stica- ret odası tarafından şereflerine bir öğle ziyafeti verilmiştir. A Kayseri, (TAN) — Ticaret oda- 81, bu sene İzmir füârina her yılda - kinden daha geniş mikyasta iştirake karar vermiş ve şimdiden hazırlıkla. ra başlamıştı.r — ilğili GEBZEDE : “ Avlanırken Öldü Izmit, (TAN) — Gebze nüfus me- muru Hüseyin, ormanda avlanırken kaybolmuş, araştırmalar neticesinde bir yamaçta ölü olarak bulunmuştur. Nüfus memurunun kulp sektesinden öldüğü tesbit edilmiştir. * Arapkir, (TAN) — Posta şefi Hasip ile Divrik posta şefi becayiş © dilmişlerdir. Müddelumumi Mustafa Onal, Divrik hâkimliği vekâletine tayin olunmuştur. GABLE 3 İSİM JEAN HORLOW SARATOGA EK sinemasında WFORD'un Bütün güzellik ve ihtişamir ile parladığı En son Fransızca sözlü filmi KADIN Y sinemasında parkeli yollar, ağaçlı caddeler, tiyatrobinası, bir park, zarif ticaret binaları yapıldı. bir Belediye, beş yıllık programımın büyük hir kısmını a7 zaman içinde tatbik etti. Şimdi geriye-kalan icme suyu ve elektrik tesisatı meselesi de önümüzdeki yıl halledilmek üzere dir. Tanzimi, Yansene tevdi “edilen imar plânı da ikmal edilmek üzere- dir. Esasen yeni inşaat bu plânın ana batlarına göre yapılmaktadır. Bilhassa belediyenin yeni yaptı Bı fidanlıktan, Ceyhanlılar büyük is- tifadeler görmektedirler, deki yıl bu fidanlık, halka ve köylü- müze beş altı bin fidan verebilecek» tir Önümüz- BULMACA Evvelki günkü bulmacamızın halleddilmiş şekli 2413456789 10 BUGUNKU BULMACA 123 4:58 6.1889 10 SOLDAN SAĞA: 1 — İstanbulun bir mevkii — Zar, 3 — Böcek yuvası. 3 — Gıda — Riyexiye istilahı, iyi — Korügü memleket. 5 — Sunl edatı — Para toplama, 8 — Gıda — Rüzgürmz hava, T — Sayının yari — Gökte — Rabıta, 8 — Kısa zaman — Bir Asya milleti. 9 — Avrupada bir şehir — Bilir bilmez herşeye karışır. 10 — Hamamda (bulunur — Tenezzüh gemisi, YUKARIDAN AŞAĞIYA: 1 — Marmarnda bir kasabamız. 2 — Bir faydalı böcek — İman eden. 3 — Erkek adı — Nida, 4 — İnsanın en kıymetli yeri — Marma» rada bir kasaba. 5 — Beyaz zehh 8 — Emir — Lâmbanın tstüne konur. 7 s« Kundurusz. 8 — Kabul etmemek — Hisse, 9 — Bir hayvan yavrusu — Yapıştırıcı madde, 10 — Sayı — Yarar. “1 I İSENVONİLER; 18-4 - 958 Istanbul Radyosu ÖĞLE NEŞRİYATI: 1290 -Plizla Türk musiklel Havadia, 12,08: Plâkla Türk m Mühtelit plâk' seştiyai, 14,00: SON. AKŞAM NEŞRİYAT: 18,30: Pifxla dans müsikisi, 19,18: © cuklara masali: Bayan Nine, 1955: haberleri, 20,00: Rifst ve arkadaşlari fından Türk eiüsikisi ve halk geri 2016: Hava raporu. 20,48: Örer Rısi rafından arapça söylev. 21,00: Yasi Heeyti: İbrahim ve arkadaşları taraf (Sant öyarı) 2149: ORKESTRA! Hafif Hil. 20,15: Ajans haberleri; 1230 P la sololar, Opera ve operet parçaları. Son haberler ve ertesi günün prog 23,00: SON. Ankara Radyosu: ÖĞLE NEŞRİYAT: 1280: Karışık plâk neşriyat. Plâk: Türk musikisi ve halk şarki 13,15: Dahili ve harlet haberler. 1730 kevinden naklen inkılâp dersi (A Esat Bozkurt). AKŞAM NEŞRİYATI: 1830: Karışık plâk neşriyatı. 18,46 gilizce ders (Afime İpek) 19,18: Türk sikisi ve halk garkıları (Servet Adapf arkadaşları) 21,00: Musülci koruşmasi, İğ Hi Bedi). 21,15: Stüdyo salon orkesi 1 — Cöleridge - Taylor: Ağri Silte ? — Luminato Culotta: Bürleset Sraus: Dnamiden. 4 — Rudolf Kal Der Print Von Thule. 2200; Ajans İleri. 22.15: Yarınki program, asikied. -“ HAFİF KONSERLER: 7.40 Berlin kısa dalgası y (8.16: Devamı) 9 Neşeli pik rsi Berlin kısa dalgası Orkestra konseri 19 Yin kisa dalgası: Hafif müzikli (4,15 m1) 11.10 Bükiree: Piükla konser (14,80 vamı) Tras Beclin Kisa dalgası: EE #ausiki 18 Varya Orkestra, Sopran Ostrava: Orkestra Kuceri (Grasner, ler, Sehrecker) 19,20 Bükre, piti imi sl (Mozurt) 2015 Prag; Fok orkauggsfl fından büyük popüler konser 20.25 O Bando muzika 20:40 Peste: Orkestra fından radyo popurisi 21.13 Ostravacij if musiki 22,18 Peşte radyo or! yano (Dvorak, Schubert, Fürster) Peşte: Çigan orkestrası 22,25 Prag” plâk musikisi * OPERALAR, OPERETLER; 21,15 Varşova Leharın “La veye İ se, opereti 21,30 Betlin kısu dolgesi; * Süppenin operetinden bir süit ODA MUSİKİSİ: 18,19 Peşte: Salon kenteti 21,18 CC | Salon kenteti 21,35 Rükroş: Cia kenteti (Bando kenter) - RESİTALLER: 11.30 Berlin Kısa dalgası: Hug şarkılarından 18 Herlin kasa de şarkılar (Berlin solistleri) 170 VE Viyolonsel resitali (Vealantini, Casell man, Fuure, Hindemitk) 1745 tar solo 18,30 Berlin kısa dalgası: $ 19,30 Bükreş! Mozurt musikisi 20 Virtööz musiki plâkları. 2040 Berliiğ dalgası: Bariton tarafından şarkı 22İ'4 trava: Çaykovsxinin Rokoko w (Mozart) (Piyano « Viyolonsel) DANS MUSİKİSİ: 18,10 Prağ; Kabare neşriyatı, 2390 23,30 Varşova. Harici Askeri Kıtadi İlânları Beher çiftine tahmin edilen “ği 470 kuruş olan 25000 ilân il çift kundura kapalı zarf usul nakasaya kbnulmuştur. Talesi 26/4/938 Salı günü 15'dedir. Tik teminat — 8300 Evsaf ve şartnamesi 705 kabilinde M. M. Vekâleti komisyonundan — alınır. Eksi” gireceklerin 2490 sayılı kanusi ve 3 üncü maddelerinde gö" vosalkle teminat ve teklif rı ile birlikte ihale saatinde behemal 1 saat evvel Ank M. Vekileti Satınalma komi* vermeleri, “796” Taklit hiç bir zam3”. ayni olamaz. Taklit benzeri demektir KREM PERTEV bu itibarla en üstü”. kremdir