18 Nisan 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

18 Nisan 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

TAN 5 * 2 Beyoğlu Halkevinin tertip ettiği yürüyüş müsabakasına iştirak eden atletler ANKARADAKİ MAC | GN Viyanalılar, Ankara Muhtelitini Güzel Bir | Oyunla 5- 0 Yendiler Ankara, 17 (TAN) — İstanbullhenüz pek genç ve tecrübesiz olan mubhteliti ile yaptığı karşılaşmayı 3—1 kazanarak şehrimize gelen A- vusturya takımı bügün ilk karşılaş- masinı Fakat, sabah başlıyan ve bir aralık şiddetini arttıran yağmur günlerden beri beklenen bu büyük maçı gör- mek için hazırlanan meraklıları bir sukütu hayale uğratmış bulunuyor. Hızını kaybetmekle beraber saat 12 ye kadar devam eden yağmura rağ- men stadyuma giden büyük cadde| kesif bir meraklı ile.dolu idi. Saat 16 da, evvelâ Wiyanalı fut- bölcüler, mal pantalon, beyaz zemin üzerinde mavi bir kuşağı taşıyan #ormalariyle sahaya çıktılar. Kısa bir #asıladan sonra yeşil renklerile An- kara muhteliti sahada göründü. Mutat merasimden sonra, takım- lar karşılıklı sıralândıkları zaman Ankara muhtelitini şu kadrosu ile görüyoruz: Fuat — Saffet, Ihsan — Keşfi Cihat, Celâl — Mücahit, Hasan, Ri- za, Izzet, Mustafa. Buna mukabil Viyana takımı da $u şekilde idi: Havliçe — Kaller, Şmavs — Lod- von, Hofmann, Mahumolzer, Arı- mann, Fişer, Baryli, Kadner. Hakem İzmirli Saim Seymen'in idaresi altında başlıyan oyun şiddet- le esmekte olan rüzgüra karşı uymı ya mecbur kalmalarına rağmen top Viyanalıların ayaklarında ve bir an İçinde kalemiz önlerinde göründü. Merkez mühacimin soliçe geçir- diği top, soliçin ani bir şütü ile An- kara ağlarına takıldı. Bu suretle 10- 12 saniye kadar çok kısa bir zaman zarfında ve büyük bir maharetle ya pılmıştı. Derhal Viyananın hâkimiye tine geçen oyunun kalemiz için ol dukça tehlikeli olacağı aşikârdı. İlk akınımız soldan oldu, Anka- ranın yaptığı bu çok sıkı inişi Viya- na müdafaası büyük bir zorlukla ve ancak kornerle durdurabildi. Fakat atılan korner bir netice vermedi. Viyanılar kabul ettirdikleri oyun sistemleriyle kalemizi adamakıllı taz yike başladılar. Buna mukabil de Ankara müdafaası muvaffakıyetsiz ve bozuk bir oyunla bocalayarak to- pu uzaklaştırmakta müşmülât çeki-| yorlar. 9 uncu dakikada tekrar Viyana kalesi önlerine gelen akıncılarımız, #oliçin ofsayt vaziyetine düşmesi yü- zünden elde ettikleri mükemmel gol vaziyetinden istifade edemediler. Kalemize, biribiri arkasına akın yapmaktan hali kalmıyan Viyana ta- kırm, ikinci golünü 14 üncü dakika da sağiçleri vasıtasile yapmıya mü- vaffak oldu. Oyun bu suretle daha ziyade Viyanalıların baskısı al tında ve büyük bir süratle devam edi- yordu. 25 inci dakikada omuhtelitimizin Viyana kalesine yaptığı bir inişi de Şehir stadında yapacaktı. | İve böyle temsili maçlarda oynatıl-! ması doğru olmıyan Küçük Mustafa- nın ayağında ziyan oldu. Biribiri arkasına yediği iki gol- den sorira biraz kendini toparlar gi kaç güzel müdahale gollerin ziyade leşmesine mâni oldu. 30 ncu dakikada muhtellitin tekrar sağdan inkişaf eden hücumunu Vi - yana müdafaasının hatalı durdurması üzerine hakem firikik cezası verdi. Bu suretle firikikten gelen top ka- le önlerinde: tükemumız-dehime gözet bir vaziyet ihdasetti ise de Hasanın havadan bir vuruşu meseleyi hallet- ti. Muhtelitin, Viyana kalesini sık sik ziyarete başladığı sıralarda kaleci - nin bloke edemiyerek elinden kaçır- dığı toplara çok bati bir surette ha- reket eden muhacimlerimiz yetişe - mediklerinden istifade edemediler. Bu şerait altında devam etmekte o- len maçın ilk kısmı bu suretle 2-0 Viyanalıların lehine neticelendi. İkinci devredi İkinci devrede Ankara takımında ufak bir Iki tadilât yapılmış, sol mü- dafaaya Sabri, sağ muavin yerine de Nihat getirilmişti. Bu devre de Ankatalılar Viyana- Itların oyun tarzlarını kabul ettikle- rinden ve şiddetini arttıran rüzgâ- İri dâ aleyhlerinde olması Viyanalı- ların işini kolaylaştırıyor, buna mu- İ kabil de müdefilerin yükünü bir kat |daha siyadeleştiriyorda Ankaranın devam etmekte olan bu bozuk oyunu karşısında çok iyi is. nın şütör ve fırsatçı soliçin sıkı bir vuruşla 7 nci dakikada takımına ye- ni bir gol daha kazandırdı. 9 uncu dakika: Viyanalı mühacim ler yine Ankara kalesi önlerinde. çalındığına zahip olarak durması ne- fa ağlara takıldı Büyük bir enerji ile yeniden talii- ni denemiye kalkan talsımımız güzel bir gol fırsatı daha kaçırdı: K. Mustafa kendisine atılan bir pası kovalıyarak, karşısına çıkan mü dafii de atlattıktan sonra İviyana ka lesine doğrü süzüldü. Kaleci muhak- kak olan bu gole mâni olmak için yerinden fırladı. Fakat Küçük Mus- tafa bunu da meharetle geçerek he- nüz yerde yatan ve geriye tağmen boş kalan kaleye yaptığı vakitsiz ve İbi görünen kaleci Fuadın yaptığı bir| , tfade etmesini bilen Viyana takımı-| Merkez muhacimin çok uzaktan çek-| z tiği şüt, kaleci Fuadın ofsayt düdüğü | başka bir güne bırakılmıştır. Dünkü Bisiklet | Yarışlarının | Neticeleri İstanbul Bisiklet Ajanlığı tari dan tertip edilen ve 910 İstanbul bi- tinelsini tayin edecek olan seri binik- let yarışlarının dördüncüsü, hayanın | yağmur ve rüzgürli olmasına rağ- . | arasında ve 40 kilometre üzerinde ya» pılmuştar. Neticede Süleymaniyeden Haralâm- bo bir sazt on dört dakikada bu me "safeyi katederek birinci olmuştur, Fe- meryılmazdan Torkum — Kireşburnu | virajında düştüğünden üç dakika farkla ikinci gelmişiir. Galatasaraydan Muhsin, yarışı ter- ketmişti Yürüyücülük : Halkevin'n Müsabakasına 25 Atlet Girdi Beyoğlu Halkevi tarafından tertip edilen yür müsabakası,“ dün, Taksim — Maslak jandarma kara- kolu — Şişli Tramvay deposu ara- sında olmak üzere 25 kilometrelik bir mesafe dahilinde yapılmıştır. 25 atletin iştirak ettiği bu müsaba ka neticesinde Beyoğlu Halkevinden İbrahim bir saat 57 dakikada birin- ci, Akınspordan Reno ikinci ve Pe- radan Jan üçüncü olmuşlardır. Takım itibariyle Beyoğlu:Halkevi birinci, Akınspor ikinci ve Kurtuluş üçüncü gelmişlerdir. Ankarada Bisiklet Yarışları Kaldı Ankara, 17 (A.A) — Bisiklet a- janlığı tarafından tertip ve ilân edi iyüş len Vites eksersisleri, bü sabuh Ak-| köprü suvari karakolu önünde bir kilometre mesafe üzerinde yapılacak tı. 18 bisikletçinin hazır bulunduğu bu ekzersislere sabah saat 10 da ha- fif bir yağmur altında da gittikçe şiddetini artıran. yağmur, ekzersislerin devamına imkân bırak- madığından hakem heyeti karariyle başlanmışsa Bir hafta geri bırakılan seri ya- tcesinde top kolaylıkla dördüncü de- | rışların altıncısı, 24.4.938 pazar gü- nü sabah saat dokuzda başlamak ü- 15 inci dakikada solaçık bariz bir zere 75 kilometre mesafede v2 Çu- lofsayt vaziyetinde aldığı pasla takı-| buk köyü yolunda yapflacaktır. mının beşinci golünü sıkı bir Köşe | amman vuruşu ile yaptı. Bu gol halk tara-|isabetsiz bir vuruşla takımının yeğâ fından ıslıkla protesto edildi. Fakat, |ne şeref sayısını kaçırmış oldü. İolan olmuş ve maç yeniden başla- İmaşta. Oyunun sonlarına doğru yine K. Mustafanın Viyana kalesine gönder diği top gol posta çarparak geri gel- çok İdi. Fakat güzel oynıyan Viyana mü- dafilerinin uzun yuruşlariyle kale- den uzaklaştırıldı. Oyunun bundan sonraki kısmında netire üzerinde bir değişiklik olma- diğından maç bu suretle 5 — © Viya- nalların galibiyetiyle mihayetlendi. Viyanalı futboleüler, yarın, Anka- ragücü — Gençlerbirliği ile bir maç yapmayı kabul etmişler» dir. men, dün Mecidiyeköy — Ketetiköy İl mubteliti Stadlar: —— Pera Takımı, /-Stadyom i Kupasını Aldı Bu hafta Milli Küme maçlarının istirahat devresi olduğu için büyük takımlarımızın müsabakaları yerine muhtelif stadlarda hususi maçlar yapılmış ve gayrifedere klüpler sra- sında da kupa maçları oynanmıştır. Taksim stadında yapılan karşılaşma» ları sirasile yazıyoruz: Şişli - Arnavltköy : Günün ilk karşılaşması Şişil — Amavutköy B takımları arasında yapıldı. Ve Şişli 1—0 galip geldi. Ikinci karşılaşma, geçen hafta niha- yetlenen lig maçlarında şampiyonlu- ğü kazanan Şişli ile ikincisi Arna- vutköy arasında stadyom kupası için yapıldı. Adnan Akının idaresinde yapılan bu maça takımlar en kuvvetli kadro- larile çıktılar. Yalnız Şişli takımın- da meşhur Vahap oynamiyor. Oyunu Şişlinin sağdan yeptiği seri"bir akın- le başlandı. Sahanın fazla çamur ol- ması oyunun zevksiz bir şekilde de- vamına sebep oluyordu. Şişlinin. e- nerjik mühacimleri 15 inci dakika- dan Mibaren oyun üzerinde hâkimi- yeti tesiş ettiler ve kalecinin elinden topu kapan Nobarın Şişlinin birinci golünü yaptı. Bu sayıdan sonra oyun mütevazin bir şekle girdi. Her-iki taraf bir çok gol fırsatı ele geçirdilerse de saha- İnan çok çamur oluşu bu fırsatların | kaçmasına sebep oluyordu. İlk dev- re bu vaziyet değişmeden 1—0 Şiş- Yinin üstünlüğü ile fihsyet buldu. İkinci devreye o Arnavutköylüler büyük bir azimle başladılar.15 inci dakikada yaptıkları seri bir hücum- da kalecinin göğsüne çarptı. Geri ge * Oi ak: ve kumlar Dörlberi vayele gir. diler, Şişli, bu golden sonra bütün ener- jisini kullanarak hücuma geçti. Ve hemen iki dakika sonra penaltıdan tekrar galibiyet golünü yaptı, Ve ar- tık tamammile hâkimiyeti alan Şişli mühacimleri üstüste iki gol yaparak maçı 4—1 galibiyetle bitirdiler. Pera - Galataspor : Güayritedereler arasında günün İ- kinci ve en mühim karşılaşması Pe- râ İle Galataspor arasında yapılacik olan stad kupası finali idi. Her iki takım galip geldiği takdirde kupayı alacağından maç saatinde tribünler meraklılar tarafından tamamile dol- müştu. Şazi Tezcanın idare ettiği bu ma- çâ takımlar özami kuvvetlerile çık- tılar. Pera takımında Fenerbahçenin santrhafi Angilidis oynuyordu. Oyuna Galatasporluların hücumi- le başlandı. Ilk dakikalarda seri ve atak bir oyun tutturan Galatasporlu- lar, Pera kalesine birkaç korkulu da- kika geçirttilerse de daha tecrübeli oyunculardan teşkil edilmiş olan Pe- ra takımı, Galatasporun ilk hızını teh Hkesiz surette atlattı ve hâkimiyeti ele aldı. Bu sırada Galataspor kaleci si de sakatlanarak oyunu terkedince müsabaka tamamile Peranın hâkimi- yeti altına girdi. Kalecinin yerine ge- çen oyuncunun acemiliğinden istifa- de eden Pera mühacimleri Banbino ve Mesinizi'nin şütlerile iki gol ya- parak devreyi 2—0 galip bitirdiler. Kalecisinden mahrum olan Gala- tasporluların maâneviyatları kırıldığı için, ikinci devre tamamen Galata- spor sahasında geçti. Ve Fırsatlardan istifade eden Peralılar iki gol daha yaparak oyunu 4—0 galip bitirdiler. Maçtan sonra stad müdürlüğü tara- fından Pera ve Gulataspor takımla» rma birincilik ve ikincilik kupaları merasimle verildi. Bu oyundan evvel ayni klüplerin B takımları arasında yapılan maçta her iki taraf 2—2 berabere kaldılar. Yedek Subay, Barutgücünü Yendi Yedek Subay okulu futbolcuları dün Barutgücü sahasında Barutgücü takımile karşılaşmıştır. Oldukça he yecanlı cereyan eden bu müsabaka- İATAAA AMMAN O OAA BARA İADEYE BURADA DERA ABA BAGEBASSA ORA SAĞASODAAS YERE “A, animdiardasi sami > e Demedi amma, kadına karşı da bir alâka duymuyordu hani. Sırf nezaket icabı soruverdi: Demek bu erkeklerden bir iki si ile başınız derde girdi?. Kadın yine o yumuşak sesile ce- vap verdi: —BUNİsa birile.. Kadın 6 kadar küçücük, kendisi de o kadar dev gibi kocamandı ki, onun sesini, sanki dizlerinin aşağı- sından duyuyormuş gibi geldi Ge- orge'e.. Orun için, söylediklerini zor duyuyordu: Doğrusunu İsterse. niz, dostumuz George pek yorgun du bu gece. Kadın : — Evet bilhassa, birisile.. diye tekrarladı.. Onun için de geceleri buradan yalnız başıma geçmiye kor kuyorum. Hâdise eskidir. Birkaç sene evvel oldu amma, teferrüatı noktası noktasına daha hâlâ aklım da.. — Herif sizi çok korkutmuş ola- k.. — Onu bilmem. Fakat şurasını da inkâr edemem. hayatımda görüp geçirdiğim en büyük hâdise bu BD yene iy targtliz dirazı dat ku” zanmak mecburiyetinde idim. Sir.. Esasen iki liram vardı. Oturdu- gum yere haftada beş İngiliz lirası veriyordum. O zamanlar gayet lüks yerlerde görünmek mecburiyetin- Tekirdağlı Tavşanlıda Tavşanlı, 17 (AN) — Balıkesir. 'den-dönen “Tekirdağlı Hüseyin pekli- Van, trenin durmasından istifade ede rek kazamıza da uğramıştır. Tekir- dağlı Tavşanlı ve civar kazalarında her sene yapılmakta olan güreşlere davet edildiği takdirde memnuniyet le kabul edeceğini söylemiştir. cal —— —— yı Yedek Subay takımı 4—1 gibi bü- yük bir gol farkile kazanmıştır. Maçtan sonra Barutgücü klübün- de Yedek Subaylılar şerefine bir çay ziyafeti verilmiş ve iki taraf gençleri çok samimi dakikalar geçiçr- mişlerdir. Dünkü Hususi Maçlar Galatasaray — Anadolu: — Dün Taksim stadında Galatasaray ile A- nadolu takımları arasında hususi bir karşılaşma yapılmıştır. Çamur derya sıiçinde yapılan bu karşılaşmayı Ga latasaraylılar 1—0 kazanmışlardır. Galatasarayın karşısında ezilmeden temiz bir oyun çıkaran Anadoluların | aldıkları bu netice cidden şayanı tak- dirdir. Dün Fener stadında da Güneş ile Anadoluhisar, Fenerbahçe ile Istan- bulspor arasında hususi karşılaşma- lar yapılmıştır. Dünkü muhtelit maçında oynıyan oyuncularından mahrum olan Güneş liler Fener B takımından üç oyuncu alarak Anadoluhisarla karşılaşıtlar. Bir gol panayiri halinde devam eden bu karşılaşmayı Anadoluhisar 54 kazanmıştır. Fenerbahçe — İstanbulspor: — Fener stadında günün ikinci karşı- Jaşması Fenerbahçe İle İstanbulspor arasında yapıldı. Baştan sona kadar hâkim bir oyun tutturan Sarılâcivert Hler bu maçı 9—0 gibi yüksek bir sayı farkile kazanmışlardır. EMA EEASDABASAAOBASA LANA DEAUAEE İS OEANOCASA KALA MA SEDAN AYAS NAM İKİ GÜNLÜK HİKÂYE KONUŞKAN KADIN Yazan: Michael Arlen — Çeviren: İbrahim Hoyi 18-4 EDE 2 ZAPA LAMALAR DASK AYAMAMA AAA DATLAMAEAALA AAA ri de idim. Zira gençtim. Güzeldim. Fakat o gece kâfi derecede müşte- ri bulgmamiıştım. Bulduklarım da umduğum gibi cıkmamıştı. Sizin an lıyacağınız, üç İngiliz lirasına ihti- yacım vardı, o gece. K adının sesi tatlı bir musiki gibi sanki dizlerinden geli- yormuş gibi yükseliyor. Kendisi- ni sarıyor, sarıyordu. Delikanlı, yi- ne de dinlemiyordu. Curzon Street in sonuna gelmişlerdi. Kadin an- litmıya devam etti: — Pasajda yanımdan geçtiğiniz ver yok mu?. İşte tam orada ona seslenmiştim. Kısa boylu bir adam dı. Amma sizin gibi kibar birisi de Bildi. Dedim ya, paraya da ihtiya- cım Vasdı, Hem, efendim, insan kimde para ver, kimde yok!, Bir- den kestiremiyor hi Her 'ne hal ise, adam dönüp te balk soyan ve- rince, yanlış kapı çaldığımı amadım, Olan olmuştu. Aksiliğe lüzum yok- # tu. Adamla yanvana yürümeye baş Tadım. İçimden tuhaf bir his kabar dı. Keşki, paramı yanıma almasay dım... Allah vere de, pasajn canl bir kutydahı*giriverse, diye “yeçir- dn itler Bura da İrıkln yok” tur, Zira gecenin bu saatinde, bu- .ralarda kimse görünmez. Yalnız #* rada bir, o da devriyö gezen polis” ler gelerek sigara içerler. Bir an evvel Curzon-Street'e var mak için, acele ediyordum. Pass jin daha yarısına gelmemistik Kİ adam sıksıkı kolumdan yakaladı, v9 beni olduğum yerde dürdürdu. Gözlerine bakmadım. Çünkü on ların ne çirkin mânalar saçtıkları nı biliyordum. Yalnız sesini işit” timi — Sökül paraları! diyordu... . Arkasından çantama saldırdı. Pudradan, kirli mendilden başk&, bir şey yok!, diye hızlanarak çan” tamı, vermek istemedim. Fakat 9 asıldı. Ve: — Parayı verirsen, sana bire$ “beyaz” veririm. (kokain demek İ$ tiyordu) dedi. Öbür eliyle de cep” lerini karı$tırmaya başladı. — Bağırırım!; diyince, çantam! bıraktı, ben de serbest kaldığımı 8 byarak Curzon caddesine doğru # tıldım. Ben öyle ürkmüş, heyeca” lanmıştım ki, kalbimin çarpması dan, adamın ensekökümdeki $0l9” yuşlarını hissediyordum. İşte, tar bu geçtiğimiz noktada, birden he kolunu arkamdan uzatarak aği” mı kapadı. Ve tam İki kaburga K© miklerimin ortasına da keskin, © kat garip; bir “acının yayıldı duydum. Bıçak kadar keskin!, de” ler, ya.. ne doğru?.. Hakikaten # dam beni gayet keskin bir bıçak” la vurmuştu. Amma, © garip © kadar şiddetli gelmemişti bap” Adamın soluyuşları, kaburgala” mun arasındaki o garip his, sonf# zaktaki saatin bir kere vuruşu denbire karıştı. Diğer vuru duymadan (zira saat üç vardı) O” duğum yerde bayılmış kalmış” Ölümün bu kadar tath olacağı0! Ya ummamıştım. — eorge Türiyon'o âne kadi yüne bakmak istemi kadını bir kere daha görmek di: Fakat “hanımefendi” edeli çi dın çoktan kaybolmuştu. “ Yel geçidin. korkunç duvarları seliyordu.' George koşarak L dow pasajından dışarıya © Saat üçü vuruyordu.