4 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

4 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Dünkü Şiddetli Yağmur Birçok Evleri Su Bastı Tramvaylar Işlemedi (Başı 1 incide) zemin katlarını istilâ etmiştir. Feri-İdığı bildirilmektedir. köyde Kahramanbey, Yenişehirde| Yurdun diğer taraflarında da bol Karnaval, Kasımpaşada Pişmaniye) ve sürekli yağmurlar yağmaktadır. ve Bostanbaşında Çukurcuma sokak | Orta Anadolunun şimal ve cenup larını sel basmış ve sular evlerin ve apartmanların zemin katlarına doldu Bu için itfaiyeye haber verilmiş ve itfaiye suları hortumlarla temizle- miştir, İstanbul tarafında Şehzadebaşın- da tramvay caddesinde sular küçük bir dere halinde yolu kaplamış ve bir kaldırımdan öbürüne geçmek kabil olmamıştır. Tramvaylar, denizde gi- den vasıtalar gibi etrafa sular saça- raktan yollarına devam edebilmişler dir. Topane caddesile, Balikpazarında, dün öğleden sonra sular dükkânların içerisine girecek derecede yükselmiş ve Balıkpazarında sırtla adam taşın- mıştır. Bunlardan başka Kasımpaşa dere- si taşmış ve Boğazkesende kaldırım çökmüştür. Tramvaylar işliyemedi Kuruçeşme, Ortaköy, Beşiktaş, Dolmabahçe ve Fındıkkda tramvay hattına amut yokuşlardan inen seller tramvay yollarına moloz doldurmuş ve bu yüzden bu hatta tramvaylar bir müddet işliyememişlerdir. Şehrimize bu kuvvetli yağmuru getiren lodos rüzgârı, Mermarada ha if bir fırtına yapmıştır. Yeşilköy Me teoroloji istasyonu Liman reisliğine, Ege denizinde fırtına çıkması ihtima Hi olduğunu bildirmiş ve denizcilere bu yolda tebligat yapmıştır. Yıldırım bir adamı öldürdü Dün İzmirden gelen haberlere na- Zaran, yağmur, yıldırım ve sel İzmir- de büyük bir telâş ve korku uyandır mıştır. Pazartesi günü sabahleyin saat on- da başlıyan yağmur ve dolu büyük bir şiddetle Zâ sant fasilasiz olarik devam etmiş ve birçok yerler su al tında kalmış ve muhtelif yerlere yıl- dırım düşmüş, bu arada bir de adam ölmüştür. Yağmurlardan hâsıl olan seller, Ye miş ve Halimağs çarşılarını, Bahri- baba, Karataş ve Göztepe semtlerin- de muhtelif yerleri ve gümrük önün- deki Fevzipaşa meydanlığını basmış ve itfaiye ile belediyeyi! sıkı tedbirler almıya mecbur etmiştir. İtfaiye birçok yerlerde suyu hor- tumlia basmak suretile geliş geçişi te- min etmiş ve dükkânlarla evlere do- Jan suları boşaltmıştır. . Yağmur, şiddetli gök gürültüleri ve yıldırımlarla beraber devam oet- miş ve muhtelif yerlere yıldırımlar düşmüştür. Bu arada Karşıyakada Ali isminde bir köylü, isabet eden bir yıldırımla ölmüştür. Bundan başka, Fevzipaşa bulvarındaki Bahçeli ha- nın üst katına da yıldırım düşmüş ve bu katta bulunan sulh hukuk hâ- kimliğinin duvar sıvalarını dökmüş, ve elektrik ampulünü yakınıştır. Bir yıldırım da Hisar camiinin parato- nerini tahrip etmiştir. Anadolu gaze tesile, İkiçeşmelikteki bir eve de yıl- dırımlar düşmüş, fakat nüfusça zayi- at olmamıştır. Konak ile Göztepe arasında işli- yen tramvaylar, seller yüzünden iki saat işliyememiştir. Henüz tevsik edilemiyen bir habe- Te göre de İzmire bir saat mesafede bulunan Üçkardeşler dağında da bir heyelân başlamıştır. Bu muntakada korkunç gürültüler duyulduğu haber verilmektedir. Nehirler taştı Bunlardan başka, Ankaradan veri- len malümata göre, günlerdenberi şiddetle yağan yağmurlar Şark vili- yetlerimizde de büyük seller doğur- muş ve birçok - yollar kapanmıştır. Munzur ve Harçik suları iki metre yükselmiş, Ovacığın Plur köprüsü ile Mameki köprüsü arasındaki bütün a- ğaç köprüleri su götürmüştür. Har- çik suyu üstündeki asına köprünün ayakları gitmiş ve köprü askıda kal- mmaştır. Mameki, Hozat ve Nazimiyede şid detli ve iri dolu yağmıştır. Şehre hü- olmuştur. Nüfusça bir zayiat olma- mıntakalarında da birkaç gündenbe- ri fasılasız yağmur yağdığı haber ve- riliyor. Fırat da taştı Erzincan, 3 (A.A.) — Karların eri- mesi ve yağmurların devamlı bir su- rette yağması yüzünden Firat nehri taşmış merkez ile merkeze bağlı Ci- min nahiyesinin Mahmutlun, Güllü- çe, Balıbeyi, Karadığın, Denizdamı, Süleymanlı, Semizali,Çiftlik köyleri kısmen ve Kadagonlar, Karakilise köyleri tamamen su baskınına uğra- mıştır. İcap eden tedbirler alınmak- la beraber tahribat miktarının tesbi- dine başlanmıştır. İnsan ve hayvanca zayiat yoktur. Yeni lta yan Ingi iz Anlaşmas (Başı 1 incide) beyanat İtalyada büyük bir memnu- niyetle karşılanmıştır. Matbuat he- men yalnız Hitlerin ziyaretile meş- gul olmasına rağmen büyük harfli başlıklarla Chamberlain'in nutkunu aynen neşretmektedirler, Gazeteler bu nutuk hakkında doğ- rudan doğruya tefsirlerde bulun- makla beraber nutkun muhtelif kı- sımlarını tebarüz ettirmekte ve bu- nun İngiliz mebusları tarafından ha- raretle karşılandığını kaydetmekte - dirler, İtalyanın aktedilen itilâfları sada- katle tatbik edeceğine itimat ettiği İ- çin Chamberlain'e karşı minnet his- leri beslenilmektedir. Avam kamarasının bu celsesinin “eski dostluğun Myasına tahsis edil miş hatırlarda kalacak siyasi bir hâ- dise olduğu tasrih edilmekte ve biz- zat Chamberisin'in itirafı veçhile Fransız hükümetinin de Roma itilâf- larını hararetle tasdik etmiş olması kayde şayan görülmektedir. TAN LİSTESİ Zelzele felâketzedelerine yardım | için dün matbanmıza gelerek İsim» K. 84 Dünkü yekün. Beyoğlu 45 inal okul & üncü sınıf GC. Şubesi, Ortaköy 39 uncu okulu İİ 5 İnel sınif öğrenleileri, Lüsga Rum Ortodoks ki iaesinde Pazar (Ogünü toplanan Âlem rakı Imalâthanesi sahibi Mığırdış Papaz“ ya 1480 94 Yekân. * Kırşehir feliketzedeleri Için Mrzıl- ay Beyoğlu şubesine 4291 lira para yatırılmıştır. Bu arada (2000) lira Os manlı Bankas, 1000 lira İstanbul eenebi vapur kumpanyaları, 250 lira Tramvay Şirketi, 200 B. Sabri ve kir Tüten, 100 Vira Tahir Kavalı dan, 100 lira Tünel Şirketi, 183 lira Beyoğlunda süt satan Avanazun Ge- nezin köylüleri, 50 lira Aslan Men. #ucat Fabrikası. 100 lira A. E.G. Şirketi, 25 ii lira Herman Spirer şirketi memurla. rı, 30 lira M İ murları ve 10 lira da Felemenk Tü- tün Şirketi vermişlerdir. Atatürk Başveki i Kabu! Buyurdu (Başı 1 incide) kâmharbiye ve Milli Müdafaa erkâ- nı, büyük üniformalarile Balkan an- tantı devletleri ataşemiliterleri, An- Kara vali ve belediye reisi ile Anka- ra mevki kumandanı, Emniyet müdü rü, merkez kumandanı, daireler u- mum müdürleri, Başvekil ile Harici- ye Vekilini karşılamak üzere istas- yona gelmiş bulunuyorlardı. Kendilerine ayrıca bir hususl va- gön bağlanmış olan tren durur dur- maz Başvekil Celâl Bayar, Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Aras ile birlik- te vagonlarından inerek kendilerini karşılamıya gelmiş bulunan zevatın ayrı ayrı ellerini sıkmıştır. Başvekil Celâl Bayar, bunu müte- akıp başta bando mızıka olduğu hal de kendisine ihtiram resmini ifa €- den piyade, jandarma kıtalarile polis Fransız - İtalyan seri ve memnuniyete Şöyan bir şekil- de neticeleneceği hakkında Pariste izhar edilen nikbinane ümitler de burada memnuniyetle kaydedilmek- tedir. Hitlerin yapacağı ziyaretin bu görüşmeleri geciktirmiyeceği ümit e dilmektedir. Bay Garoya Ankarada Ziyafet Verildi (Başı 1 incide) şarlığı mevkiini haizdir. Bugün Bay Garoyu ziyaret ederek intibalarını anlamak istedim. Kendisi zeki ve inee bir diplomattır. Hetaydeki va- ziyeti, kendi müşkül vazifesi bakı- mından, aydınlatacak yolda izahat vermiştir. Fakat neşredilmek üzere beyanat istediğim zaman şu cevabı vermiştir: “Vazifem, gazetelere be- yanatta bulunmama müsait değil- dir. Ancak şu kadarını söyliyeyim; Ankarayı ilk defa olarak ziyaret &- diyorum. Kendimi hiç te yabancı bir muhitte bulmadım. Devlet adam larımızla olan temaslarımız çok sa- mimi olmuştur. Zaten arada görüş ihtilâfı hâsıl edecek bir sebep yok- tur. Cenevrede bir anlaşmaya varıl mıştır ki yapılan şey bunun tatbikin sa ile Türkiye arasında bir ihtilâf mili değil, tamamiyle aksine ola- rak bir çalışma birliği noktasıdır. Yarınki ekspresle Antakyaya dönü- yorum. Ziyaretimin bu kadar kısa olmasına müteessirim.,, İZMİTTE; Ziraat Kongresine Hazırlık İzmit, 2 (A.A.) — Yakında Ankara da toplanacak olan büyük ziraat kon cum eden sularla iki ev ve üç dükkân gresinde vilâyetimizi temsil edecek yıkılmıştır. Mercimekköyü kısmı ya- murahhaslar seçilmiştir. Kongreye kınındaki Yeni Mercimek köprüsü-| verilmek üzere bir rapor hazırlan- bir tarafı su hücumlarile harap İİ li ix Soğ maktadır. den ibarettir, Sancak işi bence Fran | müfrezelerini teftiş etmiş ve istasyo- nun iç ve dışında bulunmakta olan halkin samimi tezahürleri arasında otomobiline binerek istasyondan ay» rılmıştır. Başvekilin Sözleri Başvekil Celâl Bayar, şehrimizde bulunduğu zaman gazetecilere şu be yanatta bulunmuştur: “— Haşmetlü Yunan kralı ile dost ve müttefik Yunan hükümet ve mil- letine, Şefimizin, hükümet ve mille- timizin selâm ve saygılarını götür dük, bu vesile ile, iki milletin çok sa- mimi hislerle biribirlerine bağlı ol duklarını memnuniyetle gördük. Dost ve müttefik Yunanistanın her Galliğır Bir İtham (Başı 1 incide) dostluğun canlı delillerini göstermiş- tir. Bunu gözden uzak bırakamayız. Varacağımız umumi'netice şudur ki, Türkiye ile Almanya arasında dost- luğa aykırı bir vaziyet yoktur. Dost- Tuğu İcap ettiren çok âmiller vardır. akat Alman gazeteleri, umu- mi vâdide kalmıyorlâr. Son zamanlarda Cumhuriyet Gazetesinin Alman siyaseti aleyhinde yazılar yazmasına kızarak bu gazete hakkın- da çok ağır iddia ve imalarda bülü- nuyorlar. Alman parti gazetesi en açık bir lisanla diyor ki: “Cumhuri- yet gazetesinin kalemine hâkim olân tesir, Türk menfaati değildir. Hari- ci bir tesirdir. Bu tesir de eski Mos- kova dostlarından, Fransız halk cep- hesinden, İngilterenin Alman düş- manı şol cephesinden, Nevyork Ya- hudilerinden veya bunların dördün- den birden gelebilir.. Berseu Zeitung da Cumhuriyet gazetesine ait perdeyi kaldıracağın- dan bahsediyor. Hiç şüphe etmiyoruz ki Cumhuri- yet gazetesi, kendi namus ve haysi- yetini müdafaa edecek ve ima edilen noktaların açık bir surette ortaya kö- nulmasını istiyecektir. Fakat mese- lenin Türk gazeteciliğine ve memle- kete taallüku olan çok ağır bir ta- rafı vardır: Türkiyede milli menfaat perdesi altında ecnebilerin âleti di- ye neşriyat yapan bir gazete bulun- duğu yolunda bir iddia; milli cephe- mizde kara bir nokta bulunduğunu iddia ve isnat etmek demektir. Tür-,| kiyede bir gazetenin, ancak Türk menfaatlerinin bir vasıtası ve silâhı diye varlık hakkı vardır, Bir Türk gazetesinin bugün bu, yarır diğer şu ecnebi memleketine satılık olma- $ı şeklinde bir isnat karsısında mem- leket seyiret kalamaz. Bu yolda bir suçun mânası casusluktan çok ağır- dir, doğrudan doğruya yurda iha- nettir. Eğer Alman gazeteleri, dedikleri gibi, 'Türk — Alman dostluğuna kıymet veriyorlarsa bütün bildikle- rini ve ima ettiklerini en açık bir surette ortaya koymağa ve ispat et- meğe vicdanen mecburdurler. Bir Türk gazetesi veya Türk gazetecili- Hi böyle müphem bir itham altında bırakılamaz, Alman gazeteleri söz- lerini ya ispat etmelidirler veya ge- ri almalıdırlar. Hükümetimizin de bütün memle- ket için bir şeref ve haysiyet mese- lesi olan bu isi hassasiyetle takip ve tetkik ettiğine şüphe etmiyoruz. Ahmet Emin YALMAN — Bizde Şoför Nasl Yetişir? (Başı 7 neide) şısına çıkan araba ve olomobille- rin dikkatsizlik ve dirayetsizliğin- tarafında, en büyüğünden en küçü- güne kadar, samimi dostluk gördük. Gördüğümüz dostluğa mukabil, ayni samimi dostluğu getirdik. Bu mesut neticeden son derece memnun olduk, çünkü aramızdaki dostluk sulhe hizmet edecektir. Esasen her gün yeni inkişaflarla tekâmülüne doğru hızla ilerlemekte olan Balkanlardaki kardeşlik müna- sebatı yolunda, bununla, yeni ve kuvvetli bir adım daha atılmış olu- yor. Milletimiz her yerde lâyik olduğu muhabbet ve samimiyeti görmekte- dir.,, TOPLANTILAR e DAVETLER e Yarın: Doçent Suat İsmali Gürkan tarafından “Diş hufzıssıhhası,, mevzulu bir konfe- Tans verilecektir. Konferans yarın saat 18 de Eminönü Halkevinde verilecektir. Hafta İçiniz; Cuma günü akşamı saat 21 de Şişli Hal- kevinde Üniversite talim heyetinden Bey Orhan Arsal tarafından “Hukukta diyalek tik hareketler, mevzulu bir konferans ve- rilecektir. Konferansı, bir gun konseri ta- kip edecektir. # Cuma günü saat 20,30 da Şehremini Halkevinde Üniversite Doçentlerinden A. Caferoğlu tarafından “Il inci asır fik Türk dileisi Kâşgarlı Mahmut devri ve eserleri, mevzulu bir konferans verile- den demvurarak kabahati kâmilen onlara yüklemeğe çabalar. Nazarın da en mahir şoför kendisi, bunla- rın en kababatlisi de yolda tesadüf ettiği mânialardır. unlar her yola çıkışta haki- katin kendilerini tekzip et- tiklerini gördükleri halde ibret al mazlar. Hiç düşünmezler ki kendi leri olmuş bir şoför değil, şoför ol mağa başlamış birer namzedden başka birşey değillerdir. Hürriyeti ebediye tepesinde birkaç gün do- laşmakla, dört direk arasından siy rılmakla, Büyükdere veya Darülâ ceze yolunda bir iki defa gidip gel mekle insan şoför değil, arabacı bi le olamaz. İşte saymakla bitiremediğim bu bir sürü avamil dolayısile her gün hiç olmazsa birkaç kere beyaz renkli bir imdadı sıhhi otomobili canavar düdüğü ile bir felâket müj deliyerek mutlaka şehrin bir isti- kametine doğru koşar, ertesi gün gözetelerin Otomobil kazaları sü- .tununu okuyarak ya bir otobüsün bir otomobile, yahut bir otomobi- lin bir ağaca çarparak, bir kamyo- nun hendeğe yuvarlanarak içinde- kilerden şu kadarının ölüp şu ka- darının ağır surette yaralandığını öğrenir, her gün buna benzer bir elemle çıldırır durursunuz... Son- Ta şu elim hakikat önünde bir faa- Miyettir başlar, bir taraftan keşif- ler, adli tahkikatlar yapılır, öte ta 4-5 - 1938 Bay Hitler Romaya Vardı Istasyonda Kendisini Italya Kralı ve Mussolini (Başı 1 incide) Seyahatler temenni etmiş ve odaha sonra Roma « Beşlim mihverinin sağ- lam olduğunun bu seyahatle anlâşıla cağımı söylemiş ve bu suretle iki memlekete ve Avrupa sulhüne hiz- met edileceği ümidini Hade etmiştir. Her Hitleri ve maiyetini taşıyan tren, bunun üzerine, sürekli alkışlar ve tezahürler arasında hareket et- miş ve her geçtiği yerden ayni tez4- hürat ile karşılana karşılana İtalya hududuna varmıştır, Hudutta karşılama Sabah saat sekizde Brenner hu- dutlar istasyonuna muvasalat eden Hitler, İtalya kralı ve Habeş impa- ratoru namina Dük dö Pistola ile na- zırlardan fırka genel sekreteri (o B.|tar. Starase, Hariciye müsteşarı B. Bas- tiyanini ve Hariciye Nezareti teşrifat genel müdürü tarafından istikbal © dilmişlerdir. B. Hitler, trenden inmiş, Dük dö Pistola, kendisine kral - imparator namına hoşâmedi beyan etmiş, müte kabilen kendisine Duçenin selâmını söylemiştir. Saat 8,18 de kafile tekrar yola çık- mış, trenin hareketinden 15 dakika sonra Brenneri'ya Alman nazırlarını ve sair zevatı hâmil olan tren gelmiş tir. Nazırlar, istasyonda, Hariciye müsteşarı B. Bastianini tarafından karşılanmışlardır. Romaya muvasalat En nihayet, kafile bü akşam Roma- ya muvasalat ettiği ve Her Hitler şe- refine inşa olunan istasyona muva- salât ettiği zaman ortalığı baştanba- şa ışık, aydınlık ve her çeşit donan- ma içinde görmüştür. Roma, baştan- başa süslenmiş ve geceyi gündüze çe- viren elektriklerle aydınlanmıştı. E- lektrik ile yapilabilecek her çeşit ziy- net yapılmış ve şehir lam mânasile. bir geline benzemişti. Tren durur durmaz Kral ve İmipa- rator Emanuel misafirini karşılamak üzere İlerlemiş, Hitler kralın elini sıkmış ve daha sonra ilk defa olarak mareşal üniformasile görünen Sin- yor Mussolininin ellerini sıkmıştır. Hitler ile Erat Emanvel, altı atlı bir araba ve göklere varan “safa gel- din,, sayhaları ve alkış tufanları ara- sında Krinal sarayına hareket et. mişlerdir. Duçe, Kral ile Hitlerin hareketi ü- zerine ayrı bir araba ile Kirimal sa- rayına gitmiş ve meresimde bulun- mamıştır. Sebebi, Her Hitlerin kral ve imparator ile birlikte hareket et- mesi dolayısile, Alman ricali arasın- da kendisile müsavi bir kimsenin bu- lunmamasıdır. Bu yüzden Sinyor Mussolini, alaydan ayrılmış ve kendi kendine saraya gitmiştir. Krinal sarayında Her Hitler Romada ikameti müdde tince Kirinal sarayında kalacak ve yarın öğle yemeğini kral ile, akşam yemeğini Mussolini ile yiyecektir. Sinyor Mussolini, yarın, Her Hitleri ziyaret edecek ve ikisi eski İtalya hü kümdarlarının, meçhul askerin ve faşist ölülerin mezarlarına çelenk ko yacaklardır. Hazırlanan program Öğleden sonra Hitler, Duçe ve ma- iyetleri muazzam bir hava meydanı olan Centrocelle'de 50 bin genç fa- şist ve avangardist tarafından Yapı: lscak olan askeri bir geçit resminde hazır bulunacaklardır. Düçe, Hitler, Alman ve İtalyan nazırları, bundan ——————— rafta zabıta kuvvetleri bütün işle- ri birakarak müthiş bir mürakabe ye geçer, Büyükdere yolunda ya- ya, motosikletli, otomobilli polis- ler gelen geçen şoförden vesika sorar, fazla süratlerinden dolayı tenkit eder. Otomobillerin cadde- lerde, bazan sokak aralarında dur- ması, müşteri alıp bırakması me- nedilir. Bazan şoförler merkeze kadar götürülür. Artık birkaç gün süren bu faaliyetin herşeyi düzelt- tiğine kanaat hasıl olduğu için alı- nan tedbirler durur ve sonra eski hamam eski tas, kemali sükün ile herşey hali aslisine avdet eder. Fakat ölüm mikropları hâlâ baki- dir. 3 i Karşıladı sonra İtalyada bulunan bütün nasi” rin toplanacağı Sen - Maksans ki sine gideceklerdir. Akşam, Girinal sarayında bir &* müsameresi verilecektir. Gece, Führer, yanında Alman zarları bulunduğu halde Napoliye reket edecek ve 5 mayısta öğleden € vel şehre muvaselet edecektir. yonda kral ve imparator, Pier prensi ve İtalyan nazırları tarafınd! karşılanacaktır. Sonra hep birlikte Konte-di-Kat zırhlısına binerek İtalyan donanm sının talimlerini seyredecektir. # kısmı öğleden evvel, ikinci kısmı leden sonra yapılacak olan bu lerde Mussolini de hazır bulunac | Hitler, İtalyan kral ve imparatd nun refakatinde Napoliye döneci tir. Akşam, Napolide, kralın sara) İnünde halk büyük tezahüratta b Jnacaktır. Kralın sarayında tertip © dilecek akşam yemeğini mii Hitler, tiyatroda bir gala müsam sinde hazır bulunacak ve gece R ya dönecektir. Askeri geçit resmi Mayısın 6 ıncı gününün öğleye dar olan kısmı muazzam bir geçit resmine tahsis edilecektir. Hitler, Kirinal sarayından hüküf darın refakatinde olarak m mahalline gidecektir. Program mucibince öğleden Kapitol'da merasim yapılacak, hi dansları ve musikisi, koro ve karabinerlerle at oyunları ile gin bir suvüre tertip edilecektir. 9 Mayıs gecesi, Hitler, dönmek üzere Floransadan edecektir. Fransa Y ya » Silâhlan'yor | (Başı 1 inci Başvekil Daladye Reisicü gönderdiği bir raporda, hava ve ©| niz kuvvetleri mevcudunun ması, müstemleke müdafaasının #| viyesi ve mahrukat depolarının İnişletilmesini istemiştir. İ Yeni vergiler konuyor Paris, 3 (A.A.) — Hükümet, Xi rârnameler hakkındaki izahname" | de memleketin nihai kalkın imkân dairesine sokmak için salâtın kuvvetlendirilmesi husus nun tahakkuk ettirilmesinin m fık olacağını beyan etmektedir. *X4 zim edilmiş olan kararnameler, kalkınmanın mali ıslahat ve iki senelik bir program tatbiki # retiyle teminini istihdaf etmek 1 — Bu işe milletin istisnai 5 rette yardım etmesi derpiş «d tir. Bu yardım, bilvasıta ve bil sıta rüsumdan yüzde sekiz nisb” İde munzam bir vergi alınması linde olacaktır. Bu tedbir say üç milyar iki yüz milyon elde lecektir. Gümrük rüsumu tezyit cektir. Maamafih tarifelerin 3i muz 1998 den evvel yeniden geçirilmesi tekarrür etmiştir. niden gözden geçirme saye milyon elde edilecektir. Niha; li müdafaa İçin çalışan müet rin temettülerine bir kararma” munzam bir resim konulacakt, 2 — Jşlerin revacını temine tuf olan istihsalâta müteallik * ler gayri sıhhi binalara karşi dele için gayri menkuller artırılması, birçok mali tedbiri tün yeni inşaatı teshil edecek inşaattan musakkafat vergisi * yacaktır. Birçok Iktisadi ö 48 saat kanununun alâstiki mine matuf bulunmaktadır. 3 — Krediye müteallik © birler, hükümete, idarelere hitlere ve imtiyaz sahibi tediyatta bulunmaları için M4 bir mühlet tayin etmeye kaf” miştir. di Hükümet, milli iktısad kınmasına medar olmak üze” diki kanuni ve nizami ahkâ” edecek diğer birtakım teb” ittihaz etmek niyetindedir. 3 » dili Si