4 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 delası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 İstanbul hayvanisri koruma cemiyeti Pukaranın hayvanlarına mahsus parasız muayene ve tedav! pazardan masda her gün Nişantaş Şalrnigâr sokak No. 84 Telefon: 49169 sasi 9 - 12 ve akşamları 8 - 6 masama em — mma Sene 20 — No. 7020 — Fiati her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA 4 Mayıs 1938 —— Telefon: 20563 (Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) m B.H itler Mussolini konuşmalara bugün başlıyor B. Hitler Romada ve yollarda çok parlak tezahüratla karşılandı Italya kralı, imparatorluğun birinci mareşalı üniformasile B. Hitleri karşıladı ve Mussolini ile birlikte otomobilile Kirinal sarayına götürdü Roma 3 (A.A.) — Hitlerin treni bu Ece Saat 20,30“da Româ yarma gir ir, Roma 3 (A.A.) — Kıral Viktor Ema- Muel saat 20,20 de, üzerinde Faşist İmparatoriğunun birinel omareşalı Üniformâsı olduğu halde istasyona gelmiştir. İstasyonda Mussolini, Clar ho, bütün nazırlar, bütün parti erkâ- Bi, mareşaller ve generaller ve €cne- bi devlet mümessilleri hazır bulunu- yordu. Gerek istasyon, gerek bütün şehir Ve bilhassa istasyon civarı ve Kirinal #arayına giden yollar ancak masallar» da işitilebilen bir güzellik ve parlak- süslenmiş ve donatılmıştı. Kıral bir müddet Mussolini ile gö- Tüştükten sonra trenin istasyona gir- Mesi üzerine perrona doğru ilerlemiş * Ür. Hitlerin vagonu tam holün karşı- Snda durmuş ve Hitler trenden in- Miştir. Hitler milisinin Mi üniformasını. giymiş bulunüyordu. * (Devamı 6 ıncı sahifede) Atatürk, Başvekil ile B. Rüştü Arası kabul ettiler B. Celâl Bayar Ankarada merasimle ve samimi tezahürala karşılandı Ankara 3 (A.A) — Dost ve mütte- — Yunanistana yaptığı ziyaretten eye ite olan Başvekil Celâl Bayar 4x öricyie Vekili doktor Tevfik Rüş- disi refakat ve maiyetinlerindeki birlikte bugün Ankaraya gel- biir. gün ya gel Başta Büyük Millet Meelisi reisi | Abdülhalik Renda olmak üzere İç İşleri Bakanı Parti genel sekreteri Şükrü Kaya, Vekiller heyeti, Riyase- ticümhur umumi kâtibi Hasan Riza, Başyaver Celâl'ile mebuslar, Büyük (Devamı 6 nci sahifede) - Suvarilerimizin muvaffakiyeti Başvekil B, Gelâl Bayarla Dahiliye Vekilli tebrik telgrafları çektiler Roma gazeteleri suvarilerimizin muvaffaki- yetlerinden hararetle bahsediyorlar yaş akn 3 (A.A) — Romada yapı eki 'yhelmilel at koşularında Türk Mussolini kupası müsaba- tile da birinciliği kazanması dolayı- Hayy biliye Vekili ve Cümhuriyet Kaya, Partisi genel sekreteri Şükrü Yek ekibi kumandanı albay | €t Bilgiş'e Fırka adına şu teb- | rik telgrafını göndermiştir; «Büyük uluslarının binicilik kud- retlerini beynelmilel Roma koşula- rında göstererek Roma'da Türk bay- rağını şeref direğine çektiren SUVArİ- lerimizin muvaffakıyetlerinden göğ- sümüz kabardı .Tebriklerimi sunar, (Devamı 6 ıncı sahifede) AŞK ve MACERA ROMANI Nakleden: (Vâ-Nü) Bu güzel tefrika cumartesi günü Akşam'da intişara başlıyor. ile siyasi l : 2 'B. Hitler bundan evvelki İtalyayı ziyare tinde B. Mussolini ile yanyana Fırat nehri taştı Bazı köyler tamamen, bazıları da kısmen su altında kaldı Erzincan 3 (A.A) — Karlarin eri- mesi ve yağmurların devamlı bir su- Tette yağması yüzünden Firat taş- mış merkez ile merkeze bağlı Cimin nahiyesinin oMahmutlüun, Güllüçe, İ Balıbeği, Karadığın, Denizdamı, Sü- | leymanlı, Semizali, köyleri kıs- “| men ve Kadagonlar, Karakilise köy- leri tamamen su baskınına uğramış- tır. İcab eden tedbirler alınmakla be- raber- tahribat miktarının - tesbitine başlanmıştır. İnsan ve hayvanca Za“ ylat yoktur. bill mtlieı Binicilerimiz ve güreşçilerimiz Subaylarımızın Romada kazandık- ları muvaffakıyetler hepimizin kol tuklarını kabarttı. Fakat güreşçileri- mizin Tallin'de bir netice alamama. larından müteessir olduk, Halbuki Türk ırkı, biniciliği dere- ceşinde güreşçiliği ile de meşhurdur. Bu kabiliyetleri münaziünjih değil dir. Muvaffakıyetsizliğimizi ancak iyi teşkilâtlanmamamızla izah edebiliriz. Bundan sonrası için bilhassa tavsiye olunacak şey, her sporda, her sene ye- ni yeni unsurlarla iyi hazırlanmış ola- rak ortaya çıkmamızdır. Lubitseh'in muvaffakiyet SIKTI Hikmet Feridun Es'in | İbüyük rejisörle mülâkatı yarınki nüshamızı ÜTÜPHAYE Istanbul dün bir su — — . baskınına uğradı Dört saat durmadan bardaktan boşanırcasına yağmur yağdı Beyoğlu, Harbiye, Şişli, Nişantaşı taraflarında bir çok binaların alt katları su doldu, itfaiye saatlerce uğraşarak bu suları boşalttı a 5 Se eş Dünkü yağmurlar esnasında su altında kalan Şehzağebaşında bir kaç İki gündenberi İstanbulda kapalı ve ağır bir hava vardı. Evvelki gece saba- ha karşı yağmur yağmağa başlamış ve yağmur sabahleyin saat dokuzdan son- Ta birdenbire şiddetlenmiştir. Gükyü- zühü siyah ve yüklü bulutlar kapla- mış, ortalık pek ziyade kararmıştar. Saat dokuzdan on üçe kadar bardak- tan boşanırcasına yağmur yağınıştır. Yağmur bilhassa Beyoğlu cihetinde, Beşiktaş ve Ortaköy taraflarında, ve Halicin karşı sahilinde şiddetli idi, Tak- sim, Harbiye, Şişli, Nişantaş, Maçka, Kurtuluş tarafları âdeta bir su hor- tumuna maruz kalmıştı; Buralarda Or- talık o kadar kârarmıştır ki, gündü- sün lâmbâları yakmak lâzım gelmiş- tir, Birçok defalar şimşek çakmış. gök gürlemiştir. Yağmurun şiddetinden şehrin her ta- rafında sokakları seller kaplamıştır. Bilhassa Beyoğlunda yukarıda saydığı- mız semtlerde bir müddet sokaklardan otomobiller de geçememiştir. Yağmur saat on üçten sonra hafiflemiş, fakat muhtelif fasılalarla akşama kadar yağ- mıştır. (Devamı 4 üncü sahifede) 'ünir Nureddin «Feryad» isimli bir şarkı yapmış! .. yanlışlık olacak, onun konserleri daima kalabalık olur!..