4 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

4 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

nt lin Venüs Kremi Terkibindeki hususi mad- deyi haystiye dolayısile cildi besler, teravetini arttırır. Yeni bir ten yaratır, Venüs sri kadın güzelliği- Pudrası Terkibi altın kremli 24 saat havalandırılmış fevkalâde ince ve hafif Ve- nüs pu e tuvalet gören bir cilt dünyanı vetli güzelliğini ifade eder. Son moda ve gayet cazip Tenklerile kullananları hay- rete düşürür. Dudaklarda 24 saat sabit kalır, Şık ve kibar familyaların kullar- AİLE SAHİPLERİNE İŞTE GÜNÜN EKONOMİSİ: atmak ve mutfak işleri için her boyda Mazut al eder yeni model HEİDENİA OCAKLARI Dünyanın en ekonomik ve en pratik ocak! SARFİYAT MASRAFI SAATTE İK Harareti kuvvetli, mari alevli, kokusuz, dumansız, 8088 Yeni model HEFİDENİA ocaklarından mutlaka istimal etme tavsiye ederiz. Mühira şehirlerde acentalıklar aranmaktadır. Merkez: İzmir Gazi Bulvarı No, 13 'Tel, 3737. Posta kutusu 275. Bube: İstanbul, Karamustafa Kemankeş sokak No, 211, Tel. 43828, Posta kutusu 1543, Galata. İnhisarlar U. Müdürlüğünden : TUR. ve tehlikesiz olan menfaatiniz icabı 1 — Listesinde miktarları yazıl 15—100 santilitrelik içki şişelerine mahsus | Bümuneleri mucibince adet fırça pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık 9/5/938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 14 de Ka- bataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapı II — Listeler parasız olara gün sözü geçen şubeden alınabil IV — İsteklil pi tayin edilen gün ve saatte 9e 715 güvenme Paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona geli ' we 1 — İdaremizin Çamaltı tuzlasında mevcut 86 X 185 eb'adındaki ranza «De- Mir karyolalara mahsus 500 şilte ve yastık için 95 santimetre eninde nümunesi Mucibince 2500 metre kumaş ve aynı ranzalar için 1000 adet yatak çarşafı ile teri mektep ve garnizonlarında kullanılan battaniyelerin evsafında 500 adet Battaniye pazarlıkla satın alınacaktır, II — Pazarlık 6/V/938 tarihine rastlayan cuma günü saat 14 de Kabataşda ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. YI — Eksiltmeye iştirâk'etmek isteyenlerin yatak çarşafı ve battaniye nü- Minelerini münakasa gününden evvel adı geçen komisyona vermeleri lâzımdır. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “ 7,5 güvenme pa» falariyle birlikte Alım komisyonuna gelmeleri. İlân olunur. (2234) * I — Likör fabrikası için şartnamesi mucibince 150 ton 18X50 lâve maden kömürü pazarlıkla satın alınacaktır. Tİ — Pazarlık 16/V/933 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 de Ka- Dataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. II — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte e 7,5 güvenme Pâralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (2438) * 1 — Idaremizin Çamaltı tuzlâsından şartnamesi mucibince eksiitilip arttı- tümak üzere: meleri ilân olu A — Karadeniz ambarları için 23.000 Ton B — Akdeniz ve Adalar denizi Anb. için 16.000 » C — Marmara Denizi ve İstanbul Anb. için 15.000 » 54.000 Mi cem'an 54.000 ton tuzun nakli pazarlık usuliyle eksiltmeye konmuştur. Ni — Pazarlık 16/V/938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 14 de Ka- levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak hergün İnhisarlar U. M, Levazım ve mü- bayaat şubesiyle İzmir, Ankara Başmüdürlüklerinden almabilir, IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “ 7,5 güvenme Paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2439) * I — Şartname ve nümuneleri mucibince 100,50, 25 ve 15 sanlilitrelik rakı Wşelerine mahsus (2.900) adet kasa pazarlıkla yaptırılacaktır. II — Muhammen bedeli beheri (150) kuruştan (4,350) lira ve muvakkat teminatı (325.25) liradır. TI — Pazarlık 12/V/938 tarihine rastlayan perşembe günü saat 14 de Ka- bataşta Levazım ve mübaysat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün parasız olarak sözü geçen şubeden alınabilir. VW — İsteklilerin pazarlık için tâyin edilen gün ve saatte $& 7,5 güvenme Pâralairyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2470) YY amma iŞ lana Açık eksiltme ilânı Haydarpaşa lisesi satın alma kurumundan Haydarpaşa lisesi pansiyonunun mayıs 1938 gayesine kadar ihtiyacı olan 12,500 kilo birinci nev'i ekmek açık eksiltmeye konulmuştur. * Eksiltme 16/Mayıs/1938 pezartesi günü saat 15 de İstanbul kültür direk- Ne binası içinde Liseler muhasebeciliğinde toplanacak olan komisyonda nlacaktır. Tahmin bedeli 1250 lira, ilk teminat 94 liradır. > | İstekliler şartnameyi okulda görebilirler. Taliplerin câri sene Ticaret odası vesikasiyle birlikte belli gün ve saatte Venüs Allığı Her cildin rengine göre çeşitleri mevcuttur. Yüze sürüldüğünde cilde fevkalâ- de tabii bir renk verir; teni KİRPİK Sürmesi Asia yayılmaz ve gözlere zarar vermez, Venüs sürme- sile tuvalet gören kirpikler büyür ve güzelleşerek kalp- (2289) i lere ok gibi saplanır. Kat'iyyen İhtiyarlamıyan Kadının Sırrı 45 yaşında olduğu halde yüzünde hiç bir çizgi, hiç bir buruşuk yoktur. Cildi açık, yumuşak ve bir genç kızınki gibi kusursuzdur. Âdeta bir harika! Fakel bunun da fenni bir izar hı vardır: O da; Viyana Üniversitesi profesörü doktor Stejskal'in şayanı hayret keşfi olan «Biocel> nam cev- herin sihrâmiz tesiridir, «Biocel;, yü- muşak ve buruşuksuz bir cild. için gâyet elzem gençliğin tabit ve kıy- metli bir unsurudur. Bu çevher, şim- di pembe rengindeki Tokalon : kremi terkibinde mevcuddur. Siz uyurken ocildinizi besler ve gençleştirir. Bu su- retle her sabah daha genç olarak uya» | nır ve yüzünüzdeki çizgi ve buruşukluk- ların kaybolduğunu görürüsünüz. Gündüz için beyaz rengindeki (yağ- sz) Tokalon kremi kullanınız. Bü- tün siyah benleriniz erimiş ve cildi- | nizi beyazlatıp yumuşatmış ve on yaş | gençleşmiş olursunuz. Çirkin tenden kurtulmak, daha genç görünmek, taze ve nermin bir yüze malik olmak için mutlaka ha- kiki cilt unsuru olan Tokâlon krem- lerini kullanınız. Bayanların nazarı dikkatine Satın aldığınız Tokalon kremi va- zolarının büyük bir kıymeti vardır, Onları bayiinize iade ettiğinizde beheri için 5 kuruş alacak, ayni zamanda kıymettar mükâfatları bulunan 'To- kalon müsabakasına iştirak hakkını veren bir bilet takdim edilecektir, mmm İN Sahibi Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü Şevket Rado N Sahife 11 Karaciğer, böbrek, taş ve kumların- dan mütevellid “Sancılarınız, damar sertlikleri ve şişmanlık şikâyetlerinizi URİNALİ geçiriniz. URINAL Vücudde toplanan asid ürik ve oksalat gibi maddeleri eritir, kanı temizler, lezzeti hoş, Bâsı kolaydır. Yemek- lerden sonra bardak su içerisin- de alınır. a İNGİLİZ: KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL Yapı işleri ilâni ; Nafia Vekâletinden: 1 — İstekli çıkmamış olan Ankarada Devlet Mahallesinde yapılacak Güm- rük ve İnhisarlar Vekâleti binası ikinci kısım inşaatı yalnız mali sene sonuna çok az bir zaman kalması hasebiyle 1937 senesinde verilmesi meşrut olan 8300 lira 1938 mali yılında ödenecek paraya ilâve edilerek diğer hükümler Aynen ba- ki kalmak şartiyle tekrar eksiltmeye çıkarılmıştır. Keşif bedeli 683000 liradır. — 2 — Eksiltme 11/5/938 çarşamba günü saat 15'de Nafta Vekâleti Yapı İş- leri Ekslitme Komisoynu odasında kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 3 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 31070 Jiralık muvakkat temi- nat vermeleri ve Nafıa Vekâletinden alınmış ve yaptığı en büyük bir binanın bedeli 250000 liradan aşağı olmadığını bildiren yapı müteahhitliği vesikası gös- termesi ve bizzat Yüksek Mühendis veya Mimar olması veya bunlardan biri ile müştereken teklif yapıp mukaveleyi birlikte imza etmesi lâzımdır. 4 — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 34 lira 15 kuruş bedel mukabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alınabilir. İsteklilerin teklif mektuplarını2 inci maddede yazılı saatten bir saat evveli. ne kadar komisyon reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (1185) (2342) 1 liraya kumaşile kuş- tüyü yastıklar. 13 lira ya kumaşile kuştüyü Yataklar, 20 liraya ku- MER - BALİOĞLU .. İSTANB 5 sala l 'ÇAKMAKCILAR, #aşile kuştüyü yor. asik. - SANDALYECİLERT, ganlar, Satış yerleri; Beyoğlunda ve Ankarada Yerli Maâllar Pazarları Beykoz Malmüdürlüğünden: 1 — Paşabahçede İncirköy Sultaniye mevkiinde: «eski 32, 33, 34, 35 ve yeni 9, 10, 17, 71, 78» kapı No. lu elektrik binası; iki barakâ, çalılık ve bahçeyi müş- temil maa teferruat tuğla ve kiremit fabrikasının Mahir Kefeli'ye aid 4/2 his- sesinin vergi borcundan dolayı kati ihalesi 9/5/9383 pazartesi günü akşamına kadar Beykoz Kazası idare heyetince icra edilecektir, 2 — Taliplerin müzayedeye iştirak edebilmeleri" içili 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddeleri hükümlerine göre muvakkat teminat olan 5,020 lira 80 kuruşu Beykoz Malsandığına yatırmış olmaları lâzımdır. «2509» Istanbul Defterdarlığından: Zat maaşları sahiplerinin mayıs 938 birinci altı & aylık yoklaması > 1 — 5/5/938 tarihinden itibaren 20/5/938 tarihine kadar tekaüt, dul ve yetimlerin yoklama muamelesi yapılacaktır. 2 — Yoklama her gün saat dokuzdan 12 ye ve 13 den 17 ye kadar devam edecektir. â 3 — Maaş sahipleri.yeni fotograflı hüviyet cüzdanını malül olanlar malü- liyet raporlarını, maaş cüzdanını ve resmi senetlerini Şoklama ilmühaberlerile birlikte getireceklerdir. 4 — Tekaüt, dul ve yetimlerin bu müddet ve şerait içinde mensup oldük- ları malmüdürlüklerine müracaat etmeleri ilân olunur. Cafer Müshil Şekeri Tesiri kat'i içimi kolay en iyi müshil şekeridir Bilümum eczanelerde bulunur, TURK HAVA KURUMU 25 CI TERTIP BUYUK PIYANGOSU Birinci keşide 11/Mayıs/938 dedir. Büyük ikramiye: 40,000 liradır.. Bundan başka: 15,000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000 v 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoya iştirak et. mek suretile siz de taliinizi deneyiniz... 8 LL KARON, BEYOGLU, TÜNELMEYDANI