19 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

19 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Dost Yuğonlar Harbiye Nazırı Ankaraya Vardı (Beş 1 incide) Albay Demir Ali ve Yugoslavya elçi- liği erkânı tarafından karşılanmış- tar. Büşvekil adına Başvekâlet müste- şarı Kemal Gedeleç, ile Başvekâlet yaveri Bahriye yüzbaşısı Baki ve Ha riciye Vekili namına da husüsi ka- lem direktörü Refik Amir Kocamaz, muhterem misafirlerimize hoş geldi- niz, demiştir. Bayan Kâzım Özalp te Bayan Ma- Tiçi karşılamış ve kendisine bir bu- ket vermiştir. Celâl Bayar namına buket Bayan Mariçe Başvekil namına da ayrıca bir buket takdim edilmiştir. General Mariç, kendisini karşılı.) yan zevat ile selâmlaşmış, mızıka Yugoslav ve Türk milli marşlarını çaldıktan sonra da ihtiram kıtasını teftiş etmiştir. Yugosl; ordu ve donanmasının büyük mümessili istasyonun iç ve di- gına toplanmış bulunan halkın alkış- ları arasından geçerek Bayan Kâzım Özalp ile birlikte otomobile binmiş ve Ankarapalasa gelmişler. İkinci o- tomobilde Müli Müdafaa Vekili Kâ- ım Özalp ile Bayan Mariç, diğer otomobillerde de albay Yevremoviç ile misafirlerimizin o mihmandarları bulunuyorlardı. Yugoslavyanın Ankara elçisi Ace- moviç, Yugoslavyanın Ankara olçili- ği ataşemiliteri Domat ve Belgrat el- çiliğimiz ataşemiliteri yüzbaşı Ziya Unal da general Mariçin refakatinde olarak Ankaraya gelmişlerdir. Misafirlerimizin mihmandarlıkla - rna tuğgeneral Remzi Yiğitgüden, #lbay Mümtaz Ulusoy, yarbay Yusuf Ziya Egeli, yüzbaşı Cemal Sancak ta yin edilmiş bulunmaktadır. Bayan Mümtaz Ulusoy da Bayan Mariğin mihmandarlığını yapmaktadır. Misafirin yaptığı ziyaretler Yugoslav Harbiye ve Bahriye Na- zırı General Mariç, Ankarapalasta kısa bir istirahatimüteakıp rofaka- tinde bulunan zevat.ve mihmandar- ları ile bir aya giderek defteri mahsı sonra, Büyük Erkâmharbiyede Mareşa! Fev zi Çakmağı ve Millt Müdafaa Vekâ- etinde de Kâzım Özalpı ziyaret et- miştir. General Mariç bundan sonra ha - riciye Vekâletinde Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Arası ve dairesinde de Başvekil Celâl Bayarı ziyaret etmiştir. Başvekil Celâl Bayar, Büyük Er- küâniharbiye Reisi Mareşal Fevzi Çak mak, Mi Müdafaa Vekili Kâzım Ozalp ve Hariciye Vekili Tevfik Rüş tü Aras Ankarapalasa giderek #adel ziyarette bulunmuşlardır. General Kâzım Özalpın ziyafeti Ankara, 18 (A,A.) — Milli Müda- faa Vekili Kâzım Özalp tarafından bu akşam Ankarspalasta, Yugoslav- ya Harbiye ve Bahriye Nazırı Gene- ral Mariç şerefine yüz kişilik bir zi- yafet verilmiştir. Vekiller Heyeti ile Büyük Erkânı- harbiye ve Milli Müdafaa Vekâletle- ri erkâm, Yugosiavya sefiri ve sefaâ- ret erkânı, kara, deniz ve hava kuv- vetlerimize mensup yüksek rütbeli subayların iştirak etmiş bulundukla- rı bu ziyafeti bir resmi kabül takip etmiştir. N Közim Özalpın nutku Mini Müdafan Vekili Generai Kâzım Öz- alp Yuyoa'avya Harbiye ve Bahriye Nazırı General Mariç şerefine verdiği ziyafette a“ gağıdaki mütku söylemiştir — Bay Bakan, Dost ve müttefik Yuyoslavyanın müm- taz devlet adamına Bugün Türkiyeye heş- geldiniz demek benim için hüsüsl bir zevk- tir. Bu zevkim çok büyüktür. Çönkü eksa- lansınızın bu nezaket ziyareti bana, bütün Türk ordusu namına sizin mümtaz yahsı- kahraman müttefikimiz Yugoslavya- usunu seldmlamak — fersatını Başvekilimiz ile arkadaşım Hariciye Ve. kilininBelgrada yaptıkları seyahatin skabin de vukubulan bu ziyaret, hükümet relgi- mize müttefik memleketin güzel hükümet merkezinde yapılan kabulün hararetli ve samim! kardeşlik havasını burada sevinçle zikretmek ve devlet adamlarımızın her te masında devam! yretlarimizin. Taştı salih ni eherımiyetle kaydeylemek gi- BI Bana zevkli bir vazifeyi ilham etmek. tedir. Kadehimi, Yugoslavya Kralı Majeste Pİ yerin şerefine, nalp Altes Prens Polün Ve muhterem niyabet meclisi aralarının gıhha- tine sizin, Bay General ve hüzurü İle bizi Bilhassa sevindiren Bayan Mariç'in şahsi sa adetinize kaldırır ve müttefik asli Yu, lav milletinin refah ve saadetine ve kah» raman ordusunun şan Ve görefine İçerim. General Mariçin natku Yugoslavya Harbiye ve Bahriye Nazırı General Mariç Milli Müdafan Vekili Gene- ral Özalpin nutkuna aşağıdaki cevabı ver» miştir; Bakan, na hitapedensamim! sözlerinizden pek ziyade mütehassle oldum. Size her şeyden evvel bunun için en hararetli teşekkürler- de Bulunmak isterim. Kaza, memleketimiz. 'de ve hükümet merkerinizde hakkımda gön terilen © samimi misafirperverlikten dola. YI şükranlarımı arzaylerim. Ordumuz hakkındaki çemilekâr takdirle riniz benimiçin bilhassa kıymetlidir. Gün- kselansınızdan,dost va müttefik bir devlet adamından ve şanlı askerden m Filhaklka Yugoslavya Krallığı mi kuvvetine ve Milli Müdafaasına hut İtina göstermektedir. Maamafin bunu, her hangi birkimseyi tehdit veya tahrik etmek igin değil, fakat milletine müteaddit aaha- larda engelsiz inkişaf ve tekâmül etmek, refahını arttırmak ve taahhütlerini yerine getirmek imkânını vermek suretile kendi. sine lüyik ve munlihane hayat! temin ey- lemek için yapmaktadır. dost ve müttefik Türk, Rumen ve Yunan dulerile teşrik! mesal ederek bu paktın kil eden İdeali müdafaaya hazır ve dalma da hazır buluna" caktır, Bay Bakan, Veniden doğan Türkiyenin modern hü- kömet merkezini zivaret için vâki lutufkâr dayetinizi büyük bir memnuniyetle midım, Filhakika bu ziyarette, size eksel Fevzi Çak, İsmet İnğ- görüşmek için, mükemmel bir fırsat görüyerdum. Memnuniyetim çök büyüktü. Husüsile KI, bana, Yügeslav ordusunun dost ve mütte- fik Türkiye cümhuriyeti ordusunu harsret- Ni selâm ve temennilerini şahsen getirmek Türkiyeyi ziyaret ade İn geçirdiği #n nazik xa. manlarda kendisini gösteren ve bugün da yeni,Türkiye Gümhuriyetinin bötün hayat sahalarında terahürde devam eden yüksek dehâsinın parlak eserini temaşa eylemek. husüsünda Htedenbei beslediğim arzuyu ta hakkuk ettirmek fırsatını veriyordu, Umumi Harbin sonunda, Türk mil leti uçurumun kenarında bulunuyo- ra benzerken, onun gururu syaklan mış ve ona yaraşan ifadesini Dahi / Adamın şahsında bulmuştur. Kemal | Atatürk milletinin ruhunu ve çalan saatin ehemmiyetini anlamıştı. Evve lâ kıhciyle Sakarya» kıyılarında ve sonra da Dumlupmar, .ve nihayet kalemiyle de 24 temmuz 1923 te Lo- zanda Türk milletini kurtarmamış mıydı? Kemal Atatürk, enerji İle tahakkuk ettirdiği dâhiyane ıslahat- la müttehit ve kuvvetli yeni bir Tür kiyenin temellerini atmış ve bu su- retle ona hür ve şerefli bir hayatın, seri bir kalkınmanın ve parlak te- rakkilerin zaruri şartlarını temin ey- lemiştir. Yeni “Türkiyenin Büyük Dâhi Yaratıcısı bununla da iktifa et- memiştir. Memleketinin selâmeti i- çin vaktile kanlı muharebeler esna- sında yaptığı gibi sulh esnasında da inkilâpçı hamlesinin muazzam kud - retile çalışmakta devam ediyor. İşte bu suretledir ki, eski Osman- h imparatorluğunun harabeleri üze rinde yeniden canlanan ve genele - şen, hayatiyetle dolu yeni Türkiye Cümburiyeti yükselmiştir. Büyük milli dâhisi ekselâns Kemal Atatür- kün yüksek Odeha veszim- kâr eliyle (sevk (ove (İdare edilen ve bunda (o ekselânsı- İnızın da dahil bulunduğu parlak me İ sai arkadaşları kütlesinin yardım dokunan Türkiye, bugün mümtaz şef lerin idaresi altında, mükeramei ta- lim görmüş ve techiz olunmuş ordu- nuzü, önün yüksek maneviyatını ve parlak ananelerini görmek, tahak - kuk ettirilen (o muazzam terakkileri müşahede etmek için kâfiidr, Bu te- rakkiler yalnız dikkat ve tazim u - yandırmıyor, ayni zamanda en yük- sek hayranlıklara da lâyık bulunu - yor. Bütün bunlar her iyi niyet sahibi adamın ve alelhusus bir dost ve müt tefikin yüreğini açacak ve onu sevin- direcek şeylerdir. İşte ben de sevini- yorum ve dost ve müttefik Türk mil- letinin terakkilerini derin bir alâka ve memnuniyetle takip eden, dost ve müttefik Türk, Rumen, Yunan ve Yu goslav milletlerinin müşterek, ahenk Mi ve müreffeh hayatlarının kâti za- ROMADA: Fransa - Italya Müzakereleri Ağır Gidiyor Paris, 18 (Husust) — Bugün, Fran sa ile İtalya arasındaki müzakerele- rin Inkıtaa uğradığına dalr bir haber intişar etmiş ise de bu haber, iki ta- raftan da resmen tekzip olunmakta ve Pirene hududu meselesinin konu- şulmadığı anlaşılmaktadır. İtalyan mahafili, Fransanın, hâlâ anlaşmamazlık havası içinde yüzdü- günü ve İtalya ile anlaşmak için di- ğer bir takım dostluklardan vazgeç- mek lâzım geldiğini bildiriyorlar. Roma, 18 (A.A) — Havas ajansı- nın muhabiri bildiriyor: Bugün veya yarın kont Clano ile Blondel arasında yeni bir mülâkat vuku bulacaktır Fransız - İtalyan görüşmelerinin tekrar başlamasında görülen teahhur Romanın siyasi ve diplomatik mah- fillerinde bir nebze hayret uyandır. mış ise de bu tenhbura hususi bir mâ na atfetmek doğru değildir. Mussolini, ancak dün Ceneveden avdet etmiştir. Blondel ise Paristen gi sarayına gidememiştir. Roma salâhiyettar mahfilleri, Ce- kun Fransayı alâkadar eden kısmı- nın cereyan etmekte olan müzakerat üzerinde bir tesir husule getirmiyece İ ği kanaatindedirler. Bu mahfiller, nu tuktan sonra Fransız malbuatında görülen sükünet ile İtalyan matbua- tanın mütedil lisanını bu hususta mü İ sait bir emare telikki etmektedir. “Mussolini,, nin son nutku ve İngilizler Londra, 18 (A-A.) — Havas ajan- si muhabirinden: Lord Pörtün Fransa ile İtalya ara- sında müzakereler yapılmakta oldu- ğu bir sırada, Fransa hakkında pek 0 kadar hayırhah olmuyan bir takım imalar ihtiva etmesi sebebile Londra da oldukça namüsait bir tesir yap- mwş olan Ceneve nutkunun hakiki tilsiğ ikin N İya memur edilmesi muhtemeldir. Lord “Pörtün, bu bapta teşebbüs. lerde bulunmıyarak sadece İngiliz - sonra bu nutkun muhtelif İngiliz ma hafilinde hâsıl etmiş olduğu fena te- sire nazarı dikkati celbetmesi muhte- meldir. Seller Bir Genci Boğdu Sıvas, (TAN) — Hafiğe bağlı Ki- lise köyü muhtarı Ilyasın 15 yaşın- daki oğlu, sığır otlatırken, yağan do lu neticesinde, ansızın gelen sele ka pilmıştır. Babası oğlunu kürtar - mak istemişse de muvaffak olama - miş, yaralanmıştır. — ——— iruretlerine İstinat eden Balkan pak- tinin ruhuna samimiyetle sadık bulu- nan Yugoslav milleti de benimle be- raber seviniyor. Hakkımdaki lütufkâr sözlerinizden ve parlak kabulönüzden dolayı size, aziz meslekdaşıma: bir kere daha te- şekkür eder, Kadehimi Relsicümhur Ekselâns Kemal Atatürkün saadet ve sıhhetine, ocümhuriyetin, asil Türk milletinin ve ordusunun refahı nâ kaldırır ve ekselânsınızın ve na- zik Bayan Özalpın sıhhatine içerim. General Mariç. nutkunu bitirdik- ten sonra “çok yaşa,, diyerek kade- hini kaldırmış ve çok alkışlanmıştır. Yapılan ziyaretler Ankara, 18 (A.A.) — Yugoslavya Harbiye ve Bahriye Nazırının refika- 4 Bayan Marlç, bugün öğleden sonra zım Özalpi ziyaret etmiş ve kendile- rine iadei ziyaret olünmüştur. Bayan Mariç, öğleden sonra saat 3,30 da Bayan Küzim Özalp ve mih- mandarı Bayan Mümtaz Ulusoy ile birlikte Gazi ve İsmet İnönü enstitü- lerini gezmişlerdir. Ankara, 18 (A.A) — Korgeneral Meriç, bugün öğleden sonra İsmet İ- nönünü köşklerinde ziyaret etmişler- dir. Ankara, 18 (A.A) — Bugün öğle yemeğini hususi surette Ankarapalas ta yiyen general Mariç, akşam üzeri Çubuk barajını, Orman çiftliğini gez miş ve Ankara muharebesinin geçtiği sahayı tetkik etmiştir. 3 TAN talimat almamış olduğu için dün Chi. | neve nutkunun ve bilhassa bu nut-| ivizlers müytelili! Tük Hatemi Bayan Fevzi Çakmağı ve Bayan Kâ-| Hatayd Türklere İşkence (Başı 1 incide) cok yakın bir yerde bulunuyorlardı. Tescil bürosu da uzakta değildi. Mü- taarrızlar silâh olduklarında taarru za uğrıyan köylüler mukabele edecek vaziyette değillerdi. Reyhaniye hal kevinin fasl azasından Rifat Bahri Bahadr büro relsini göz önünde ce- reyan eden bu vaka karsısında hare- kete geçmeğe davet ermistir. Fakat ve- is Fransız zabitasına müracaat olun- masını tavsiye etmiştir. Bu faal aza asıl şikâyetlerinin bu zabiften oldu- gunu #övleyince Tels husus! mahke- me müddelumumisini haherdâr ede- ceğini bildirmistir. Kendsine müra- eaat olunan Fransiz zabiti İs işteri geç *kten sonra icabını yapacağın! söy- lemiştir. Müntehipler artık bu hare- ketler karsısında mütearrizlar tevkif ve tecziye edilmedikce rey vermiye- ceklerini bildirmislerdir.. Yüzlerce köylünün ayni vaziyette olduğu kati surtete tevit ediliyor. Yaralı ırkdasların vaziyeti Başlarından sopn ile yaralanan Mahmut Genco, Mahmut Hello. Ha. san, Mehmet ve Musa oğlu Kürt Aliyi kanlar icinde bizzat gördüm. Yarala- rı hafif olan diğerleri köylerine çe kilmlelerdir. Buna rağmen tescil mu amelesi karsı taraf icin devam edi- yor. Tekerrür eden bu vaziyelter kar sısında Yunanlı ve Sırplı azanın isti. fa etiklerini duyduksa da tahkik ve tevidine imkân bulamadım. Hâdise- leri izam ve dramatize etmis olma- mak ve efkârı umumiyevi telâsa dü- sürmemek İcin ısrarla kaydedilen va kaları dahi bizzat tahkik ve tesbit e- derek kansat getirdikten sonra Türk #fkârı umumivesine arzetmekten çe kinmiyorum. Fakat devam eden taz. ik ve tedhiş hafeketi ile her gür silmek #vretile'maksatlarına yaklaş- makta olduğunu #öremivorum. Bu va İtalyan itilâfının akdinden pek azi ziyet karşısında Türk listesinin hâlâ basta vitmesi ancak Türk ekseriyeti- nin pek kahir olmasından ileri gel- mektedir. Fakat bunun ne zamana ve ne dereceve kadar mümkün olacağı artık kestirilemez. Tü ki manda İda- resi eldden tesirli ve hakkaniyetli ted birler alsin. Eti Türklerine ateş açıldı İskenderun, 15 (A.A) — Anadolu Ajansının husust muhabiri bildiri- yor: Arsul'da Türk yazılmak istiyen Eti Türkler üzerine jandarmalar ta- rafından iki Eti Türkün üzerinde ta- banca bulunması vesilesile ateş açıl dığı bildiriliyor. Yapılan propagandanın tesirleri Antakya, 16 (A.A.) — Anadolu A- jansımn hususi muhabiri bildiriyor: İslâm Sünni meselesinin arzettiği ehemmiyeti bundan evvelki telgraf- İarımda tebarüz ettirmiştim, Türkler arasında ayrılık ihdası maksadile ya- pılan iğfal propagandasının derece. #ine bir delil olmak Üzere şunu da haber vereyim: Dün cahil bir Türk, Ermeni cema- ati İstesine yazılmıştır. Tahminen bin seçici bir mebus çı- karacağına göre. bu bir adedinin ra-| kam itibarile olan ehemmiyeti kale- me gelmiyecek kıdar ehemmiyetsiz olmakla bersber keyfiyet itibarile o-| Jan ehemmiyeti hudutsuzdur. Bir değil, bin Ermeni Türk tistesi- ne yazılabilir. Bu takdirde Ermeni yurttaş: Türk ekseriyetlle kurulacak olan yeni meclis hükümetinin bu gü- zel hatayı da bir kaç kilometre öte- de etrafa medeniyet nuru saçan genç Türkiye örneğinde refah ve terakki- ye kavuşturmasını istiyorum., de- miş telâkki olunur. Fakat bir Türkün Hatay gibi bir Türk ülkesinde Erme- ni listesine yazılması yalnız ve ancak intihabat esnasında çevrilen entrika. ları gösterir, Çocukların hareketi takdir ediliyor İskenderun, 18 (A.A) — Anadolu ajansının hususi muhabiri bildiriyor: 15 yaşından aşağı yüz kadar çocuk ittihadı vatani ve Usbecilerin terti- İda yarım tedbire've uzlaşmıya ta- AŞMAKALEDEN MABAT) Taliimizin Dönüm Noktası (Başı 1 incide) imdi farkedebiliyoruz ki, bir imkân vardı, Fakat bu, nâmü tenahiye karşı bir tek imkândır ki, normal insan ölçülerile yok demek- sir. 19 sene evvel bugün nâmütenahi ye karşı bir tek kurtuluş ihtimali u- fukta belirdi. Türk milleti bir şef bul muştu. Bu şefin Samsuna ayak bas- ması, Türk mukadderatının bir dö - nüm noktasına varması demekti. Böyle bir şefi bekliyen vazife © kadar çetin ve imkânsızdı ki, hiçbir! insan dimağı, bunu başarmak İm- kânını verecek âzmin, iradenin, ce- saretin, cüretin, uzak ve açık görü- şün, yurt sevgisinin ve ayni zaman- hammül etmiyen modern ve aydın. lık bir ruhun. geniş ve insanca bir tesamühün bir tek insanda birleşebi- leceğini tasavvur edemezdi. 19 sene evvel 'Türk mukaddera - tının en acı felâketten en yüksek saadete doğru bir dönüm noktası geçirebilmesinin sırrı, bütün bu me - zivetleri birleştiren bir setin tam da- kikaşında başımıza geçmiş olmasın- dan İbarettir. refli, itibarlı, ileri hedefli, aydın - İk halini tahil dive görüyoruz. Fa « kat Türk milletini kurtarmak ve yük seltmek mesuliyetini üzerine alan sefteki küdretlerden herhangi birin de bir noksan veya fark bulunsay- dı bugünkü yüksek manzaranın ye- Bugün Kemalist Türkiyenin şe | riye Nüziri Orgeneral Ek: Mariçi kabul buyurmuşlar ye Vekili Dektor Tevfik | Aras hazır bulunmuşlardır. Bey rüti Yaylı Yalan Haber (Başı 1 incide zile bakarız. Hafif bir menfaat yısile Atatürkün sıhhatine dair #7 haberler neşredenler bizce en yö” milli mukaddesatımıza dil uzs”) hakaret etmiş kimselerdir. Bizi nalığımızı istiyenler düşman! Atatürkün hizmetleri yalnız * hudutları içinde kalmamıştır. türk Yakın Şarkta barış ve is kurmamış olsaydı, dünyanın bu mi bugün korkunç bir harp m halinde bulunacaktı. Bu harpte # ağır rol Fransaya düşeceki. Biz, nikaplı dostluk istemi Fransa bizimle dürüst ve açık olmayı istemiyorsa vebuna karar" miyorsa, açık bir düşmanlığı riyf iki yüzlü bir dostluğa her vaki cih ederiz, Ahmet Emin YALMI Çin Harbi rinde elemli bir düşkünlük manza rası görecektik. O zaman şekil bakı. mından istiklâle kavussak da 19 se- nede bu kadar yol alacak imkânları bulamıyacaktık. En kücük bir cü ret noksanı bizi varım tedbir yolla riha, renksiz uzlaşma seklinde ço- rak sahalâra sürükliyebilirdi. öelokur sene evvel19 mayıs #ünü “Türk milf kuriiine ve vükselik kudreti. Türk varlık ve ba. ka azmi. Mustafa Kemal adlı bir in- san şekil ve kivafetinde gözümüz ö- nünde can buldu. O dönüm noktasından sonra her İ sey değisti, Evvelce geçirdiğimiz bü tün acılar ve felâketler. tam kurtu luş ve inkisafın zaruri bir hazırlık devresi seklihe girdi. Yapmak için yıkmak, kökünden I yıkmak lâzımdı. Bir Kemalist devri I kurulabilmesi icin Cihan Harbinin ve mütareke devrinin yikıevlari için görülecek vazifeler vardı Ödediği - miz bedel nekadar vüksek olursa ol. sun, bu'yıkma faalivetleri olmasay- dı bugün yeni ve sağlam bir temel ü- zerine bir milli varlık kuramazdık 19 sene pihi az bir zamanda başar - dığımız inkılâp serisini başaramaz - dık. 19 mayıs, kurtarıcı bir kudretle memleketin ilk karsılaştığı gündür. Mukadderatımızın dönüm noktasıdır. 19 sene evvel bugün umulmaz bir nimete kavustuk. Bunun bayramı - »r bütün ruhlarımızda duymalıyız ve bütün muhitimize duyurmalıyız. Nâmütenahi yokluk ihtimallerinin uçurumlarına karşı bir tek kurtu - lus ve yükseliş ihtimali... bunu göz önüne getirmek bizi evvelâ titrete - cek, sonra umulmaz saadetimizin fe- vahinı duyuracak bir manzaradır. Kendi icinden yetişen bir evlâdin mâmütenahi fena ihtimallere karşı bir tek iyi ihtimali tahakkuk ettir - miş olması. Türk milleti için en bü- yük güven kaynağıdır. Bizi bekliyen cetin işler var, Fa- kat 19 mayıs 1919 senesinde bir dö- nüm noktası geçirdikten sonra ba - şardığımız işler, bütün bu çetin işle- Ti de tam hızla başarabileceğimize en canlı delilimizdir. Ahmet Emin YALMAN — ———————— bile Alevi cemastı ruhani reisi Şeyh Abdülhamit Havyatın evinin penee resini taşlamışlar ve kendisine ağır hakaretlerde bulunmuşlardır. Bugün kü Elliva gazetesi çocuklar da vatan mefhumunu anlamışlardır, başlığı al- tında yazdığı makalede çocukların bu hareketini takdir ve teşci etmek- te ve ayni çocukların Hasan Cebba- retle alkışladıklarını dir? Şiddetli (Beşi 1 şehrinin içinde müthiş bir kı lığın hüküm sürdüğünü haber yorlar. Buna mukabil Çin kaynakla: tün, Japon kuvvetlerinin Suça gerbindeki Lunghay hattı üz kilmiş olduklarını ve henüz katı hadisenin vuku bulmad ber vermektetir. — ş Muhakkak olan bir nokta, IK raf arasinda son derece şiddetlil harebelerin vuku bulduğu ve b harebelerin aşağı yukarı kati bifi hiyeti haiz olduğudur. Japonlar Suçov'u ihata hare ne devam ettikelrini bildiriyol Çinlilerin zayiatı fazla Hankov, 18 (A.A.) — Röyter sı muhabirinden: Minşuan'ın kırk kilometre ki şimalinde Lunghay demiryol! garp mıntakasında şiddetli mü beler devam etmektedir. Çinlilerin zayiatı çoktur. Hi fırkası kumandanı general Lip ile Kvangsi fırkası kumandan avini general Şavyuan ölüler si dadır. Hong-Kong, 18 (A.A.) — Yedi pon nakliye gemisi ile 12 Japon gemisi Makao'nun cenubu b de demirlemiştir. Japon ordusunun aldığı yerli Berlin, 18 (A.A.) — Völkişer bahter gazetesi Uzak Şarkta as* vaziyeti tetkik etmekte ve Çi Sutçeu şimendifer hattının Japofi dusu tarafından işgaline mâni Oğ cağından şüphe etmektedir. Bi la beraber bu gürete Şang-Kay-i Şantung eyaletini terketse bile harebenin devam edeceğini b lemektedir. Japon orduları ne kadar Çinin ne girerlerse Çin fırkalarının tükenmiyen hazinesi onlara 6 ki yeni güçlükler çıkaracaktır. Tramvay Şirketi İle Müzakere (Başı 1 imcidi re tarafından idare edilecektir. Tesisat çok ihmal edilmiş bir dedir. Bunların fenni icaplara w bir hale getirilmesi için Veki murakabesi altında çok 'esaslı çi malara ihtiyaç vardır, Tramvay ve havagzi şirketi, de satın alınması için iki taraf sında görüş birliği vardır. Buna müzakerelerin iki üç aya kadar renin evine «giderek kendisini hara-İlaması beklenmektedir. O zan kaydetmekte- | kadar iki taraf ta müzakereler hazırlanacaktır.