21 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

21 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

DENİZBANK Denizyolları İşletmesi Acenteleri: Karaköy Köprübaşi Tel, 42362 Sirkeci Yolcu salonu Aİ o 2274 Mudanya Postaları 23 Mayıs 1938 pazartesinden itibaren Mudanya hattında yaz tarifesinin tatbikine başlanacak tir. Postalar Mudanyadan cu - martesinden rreaada her gün sa- at 8,30 da ve İstanbuldan cu- martesi ve pazardan maada her gün saat 16,30 da kalkacaklardır Cumartesi postaları Mudariya - dan saat 15 de ve İstanbuldan saat 14 te kalkacaklardır. Pazar Tenezzüh Postası İstanbuldan pazar günleri sa- at 8,30 da kalkacak vapur Ar- mutluya uğrıyarak 11,10 da Mu danyaya varıp Gemliğe gidecek ve Gemlikten dönerek saat 19 da Mudanyadan kalkıp Armut- Her Kadın Güzelleşebilir.. Cild ve makiyaj tuvaletinde Fransız, fi en ziyade muvaffak olmaları sebepsiz değildir. Amerikalı tor E. WİNTER'İn Türkiyede yalnız VENÜS müstahzaratma imal hakkı- nı verdiği fotmül mucibince yapılan VENUS mü teknik ve evsaf itibarile dünyanın.en birinci ve sıh dır. VENUS rujları dudakların rengini soldurmâz ve morartmaz, 24 sa- at sabitliği kat En çirkin kadınları bi oranj renkleri tanınmiyacak kadar cazibe! Bulunan eski rujların yenilerile tebdil edilmesini dileriz luya uğrıyarak 21,50 de İstan- bula gelecek ve saat 22,20 de tekrar Mudanya ve Gemliğe dönecektir. İstanbula 21,50de gelecek bü postanın şehir dahili vapur ve tren iltisakı temin © dilmiştir. Mudanya postaları Ka taköy rıhtimindan kalkacaklar dır. İşbu postalara sit her türlü kolaylık ve teferruatı ihtiva e den risaleler acentelerimizden ve AKAY işletmesi ve ŞİRKE- TI HAYRIYE gişelerinden teda- rik edilebilir. (2946) iz ve Amrrikan kadınlarının) fesör Dok- ahzaratı ve rujları İlim i rujları meyanmda- e Rubi, purpur, kapiisin ve i ve güzel gösterir. Bayilerde: Nureddin Evliyazade müessesesi İstanbul. İSTANBUL GAYRİMUBADİLLER KOMİSYONUNDAN : D. No: Semti ve Mahallesi Sokağı Emlâk No: E: Birinci Y: Kam- ber Ortaköy Değirmeni ve Zincirlikuyu Bağlar mevkii Ka- lendere giden yol Bağlar mevkii Kuleli caddes Yeniköy Panalya 36 No, taj: 28 Ortaköy 1ve27 Yeniköy Güzelce Ali- E: 104 E: 107 E35Y8$ 1—04/2—04/3 ” » E 51 Y:72 E: Birinci Y: Kamber Y: 28 No0 taj: 24 E: Dıvarcı Y: Dilber Şişli Büyükdere end. Büyükdere Y:35 No. taj: 12 Büyükdere Hacı E:3 manbayırı İstinye koyu Os- E: Havuzlu bostan Yi Çağır B;3Y: 13 8053 O Beyoğlu Pangaltı Dolapdere cad- desi Y: 102 ma- hallen: 48 Yukarıda evsafı yazılı gayri menkuller on gün müddetle satışa çıkarılmıştır. İhaleleri Jüşen Pazartesi günü saat 14 tedir. Satış münhasıran gi KİRALIK Mahalieşi ÇEMLAK Pangaltı 13 re 51 Cümhuriyet cad. o 87 apartıman 7 mel dairesi Yukarıda yazılı Vakıf emlâk 31 Mayıs 939 günü sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konulmuştur. İsteklilerin 23-5-938 Pazar tesi günü saat 14 de Beyoğlu Vakıflar Müdürlüğü Akaraf kalemine mü» Tacaatları (2779) Istanbul Asliye Üçüncü Hukuk Mahkemesinden: Fransua Afife veki Ti avukat Lazaraki tarafından müek- kilinin kocası Beyoğlunda Nuru Zi- ya (eski Polonya| sokak 49 No.lu ha nede mukim Dimitri Emanutldis a- leyhine mahkememizin 938-105 nu- maralı dosyasiyle açılan boşanma da yasından dolayı ikametgâhının meç- İstanbul İkinci İcra Dairesinden: Bir borçtan dolayı 38/660 1500 No. lu dosyalarla o haczedilen karyola, somya, perde, çini soba, ma sa, lavabo, soba, ayna vesaire ev eş- yası 25/5/38 tarihine müsadif Ça şamba günü saat 12 den 13,30 a ka- dar Beyoğlunda Alyon sokak 12 No. İN apartıman önünde açık arttırma İile satılacaktır. Mezkür kıymetin 76 75 ini bulmazsa 28/5/38 Cumarte mürur ettiği halde cevap verilmedi- İsi günü ayni mahalde ve saatte ikin- Bi cihetle tahkikat günü 9-6-938) ci arttırması yapılarak en çok artti Perşembe günü saat 10 olarak tayin | anın üstünde bırakılacaktır. Tatip-| edildiğinden İlerin pek akçesile mezkür gün ve Sa- | mezkür gün ve saatte mahkemede | atlerde satış yerinde bulunacak me- hazır bulunması veya bir vekil gön- İmuruna müracaatları ilân olunur, dermesi lüzumu #lân olunur. (7874) ve 38/| hul oduğu anlaşan m.aleyhe kararı mahkeme dairesinde ilânen arzuhal suretinin tebliğ edildiği ve müddet maleyh o Dimitrinin BAKER Möğazasının sattığı elbiseler 1 — PEK MÜKEMMEL 2 — PRATİK 3 — GAYET ŞIK 4 — ÇOK UCUZ Kostümlerin zengin çeşitleri her yerden iyi ve ucuz fiyat larla satılmaktartır. Cinsi ve Hissesi Hisseye Göre Muhammen K, Ahşap hanenin 1/6 his. Kâğır hâne ve dükkâ- nın 111/720 His. 3 Dönüm bağ yeri Hamburgda mukim bir ke- reste tüccarı; Türkiyeye keres- te ve bilhassa teyyarelere mah- sus tahtalar İhraç İçin bir MÜMESSİL ARIYOR tekliflerin aşağıdaki adrese gön- derilmesi: A. 1823 & Ala An- zelgen A-G. Hamburg 1. Alle magne. 3 Dönüm bağ yeri 'Köğir deponun İ,! His. Kâğir deponun 21/40 His. Bir No. faj altında iki bölük hanenin 1/3 His Ş Ahşap hanenin 1/4 His 4 3800 Kapak 190 110 Açık ar tırma) Fatih Sulh 3 öncü Hukuk Hâkim-' 200 dönüm bağ- veri İki ahır ve sair eb- niyeyi müştemil deni Samatyada Sancaktar Hay rettin M, de Marmars caddesinde 11 numaralı evde ölen Nikoli ve Fatihte Şekerci hanında 88 numaralı odada rri mübadil bovosiledir. 11 dönüm tarlanın 1/8 His 117 metre kuyu arsa ölen Sırrı oğlu Müdessi- dan itibaren alacak ve borçlularının bir ay ve iddiayı vera- set edenlerinin üç ay içinde mabke-' meye müracaatları aksi halde tere- kelerinin hazineye < devrolunacağı "ilân olunur. (7880) 280 30/5/938 tarihini EMLÂK SATIŞI İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden : Hüdaverdinin Sandığımıza 16858 hesap No. sile 1100 lira borcundan dolsyı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu ödemediğinden hakkında yapılan takip üzerine 3202 No, lu kanunun 46 ıncı maddesinin matufu 40 ıncı maddesine göre satılması icap eden Beyoğlunda Kalyoncu kulluğu mahallesinin (borç senedine göre Kamerhatun) eski Geyik, yeni Şebek sokağında eski 2, 4 yeni 5 (borç senedine göre 5-2) kapı ve 443 ada ve 12 parsel No. İu kâgir bir apartımanın tamamı bir buçuk ay müddetle rmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Artlırmaya girmek isteyen (300) lira pey akçası verecektir. Milli banka- larımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş vergilerle çöp ve fener resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli * borçluya sittir. Arttırma şartnamesi 1-6-938 tarihinden itibaren tetkik etmek isteyenlere Sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sleil kaydı ve sair lüzumlu izahatta şartnamede ve takip dosyasında vardır. Arttır- maya girmiş olanlar; bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve İtibar olunur. Birinci arttırma 27-6-938 tarihine müsadif Pazartesi günü Cağaloğlunda kâin Sandığımızda saat 15 ten 17 ye kadar yapılacaktır, Muvak kat ihule yapılabilmesi için teklif edi lecek bedelin tercihan alınması icap eden gayrimenkul mükellefiyetlerile Sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son ari- tıranın töshbüdü bâki kalmak şartile arttırma 15 gün daha temdit edile- tek 127.950 tarihine müsadif Sali günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üs- tünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair arım ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bir- likte dairemize bildirmeleri İâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olan larla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasın dan hariç kalırlar. Daha fazla malü mat almak isteyenlerin 937-217 dos- No, sile Sandığımız Hukuk İşleri servisine müracaat etmeleri lüzumu | in olunur. #*k DİKKAT Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek İs- teyenlere tahmin edilen kıymetin yarısına kadar ikraz yaparak usulüne göre kolaylık göstermektedir. (2090) we her türlü soğukalcınlıklarına ve af rılara karşı tesiri saşmaz bir ilâ olduğunu isbat elmişlir. AS P| R | N in tesirinden emin olmak içifi & “EN lüfen e) markasına dikkat edi M. M. V. İnşaat Şubesinden: Milli Müdafaa Vekâleti inşaat şubesine kalörifeı ve sıhhi tesi lerinde mütehassıs olmak ve hizmete girdikten sonrs iki seneden ayrılmamak şartile ücretli ve diplomalı bir makine mühendisi caktır. Taliplerin aşağıda yazılı vesaikle Ankarada Mili Müdafaa Ve inşaat şubesine bizzat veya tahriren ve istida ile müracaatları A — Kendisinin ve evli ise ailesinin nüfus tezkereleri asıl W dikli suretleri, B — Askerlik vesikası, C — Zabıta ve Adliyeden alınmış nüha) vesikası, D — 'Tam teşekküllü heyeti sıhhiye raporu E — Şimdiye kadar çalıştığı yerlerden almış olduğu vesaik. Deniz Lisesi Müdürlüğünden : 1 — Tisemizin birinel sınıfına Or ta Okulu bitirmiş ve 1938 de 15 - 17 ve fkinei sınıfa da Lise biri bitirmiş ve a ile alınacaktır. 2 — Dilekçe ile-1 Haziran : 25 temmuz atasında müracaht 3 — Dilekçeye “fotoğrafı nüfus kâğıdı veys musaddak sürdü, 9 açık fotoğraf, kendisinin ve annesi ile babası ve ailesinin milli ve â durumunu bildiren polis tahkikat: kâğıdı, orta Okulu bitirdiğine diploma veya tasdikname, askerlik öğretmeninin gizli raporu ve â$' #ıdı,, Diştirilmelidir. (2626) arasında Bulunan okurlar müsal İstanbul Defterdarlığından : Boğaziçinde Yeniköyde Çelebi mahallesinde kâin eski Kiremitçi Yenibahçe sokağında kâin eski 23-25 ve yeni 16-18 sayılı olan iki evin 4-15 payı Tarlabaşı Hüseyinağa mahallesi Çaylak sokağında kâln ve eski 62 yeni 58 sayılı olan evin 1-2 payı... Hacıhüseyinağa mahallesinin Büyük Kuleli sokağında kâin ve eski 17 ve yeni 25 sayılı olan deponun tamamı. Bostanıâli mahallesinin han içi soka- ğında vâki ve eski ve yeni 19 sayılı olan ve 34 metre murabba sathında bulunan arsanın tamamı. İmrahor Ilyas bey mahalle ve cad- desinde vâki ve eski 11 sayılı ve 43 metre 92 desimetre murabbaı sathın- da olan arsanın tamamı, Imrahor Ilyasbey mahalle ve cadde- sinde vâki ve eski ve yeni 17 sayılı, ve 75 metre 50 desimetre sathında olan arsanın tamamı. 80 Yukarıda yazılı olan mallar 7-6-938 salı günü saat 15 de satıla. Satış bedeline mukabil istikrazı dahili tahvili ile yüzde 5 faizli tahvilleri de kabul olunur. Taliplerin yüzde 7.5 pey akçelerini muaf şaktinden evvel yatırarak mezkür gün ve saatte defterdarlık milli lâk müdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaatları. (F)| 8 Beyoğlunda Kumkapıda si Yedikulede Aksu Vapıru Büyük Avarya Hesaplarını Rüyete Memur, z Dispaç Heyetinden: 9-2-928 tarihinde Sinop civarında uğradığı deniz kazası neticesinâ mi ile hamulesinin selâmeti müşterekesi için kasden karaya oturtul salâhiyettar mahkemelerce tesbit edilmiş olan “Aksu” vapurunda yükünds alâkadar olanların dileklerini; 6 Haziran 1938 tarihine mü Pazartesi gününe kadar, bu vapurun büyük avarya hesaplarını g memur İstanbul Birinci Asliye Ticaret mahkemesince tayin Dispaçlora tevdi edilmek üzere; Istanbul Deniz Ticareti Müdürlüğüne dermeleri lüzumu ilân olunur. Bu müddetin hıtamından sonra vaki ler nazarı itibara alınmıyacaktır. “2991” Jandarma Genel Komutanlığı Ankara Satınal Komisyonundan : 1 — Bir metresine kırk beş kuruş fiat tahmin edilen vasıf ve örnö uygun doksan sekiz bin metre yatak ve yastık kılıflık bez kapalı # suliyle 10-6-938 Pazartesi günü saat 15 de satın alınacaktır. 2 -— Şartnamesi iki yüz yirmi kuruş karşılığında komisyondan alı” lecek, bu eksiltmeye girmek isteyenlerin 3307 lira elli kuruşluk minat makbuz veya banka mektubu ile şartnamede yazılı vesikaları #| tevi teklif mektuplarını belli gün saat on dörde kadar komisyona ve olmaları, “2940”