30 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

30 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahnkermelerde Sarhoşun Marifetleri | Tehdit, Döğme Suçlarından Üç Gün Hapis Yatacak, Ceza ödeyecek Sultanahmet Sulh Üçüncü Ceza mahkemesi dün karışık bir tehdit, dövme ve sarhoşluk iddiasını tetkik etti. Aksarayda Ah- mediye mevkiinde oturan Hayri isminde bir delikanlı evvelki gün akşam üzeri komşularından Demirin kahvehanesine gitmis ve şöyle bir teklif yapmıştır: — Bana bir bardak ver, burada ra- kı içeceğim. Demir ve çırağı Osman, Hayrinin bu teklifini karşılarlarken: | — Kuzum burası mahalle ve esnaf kahvesidir. Meyhane değildir. Eğer,| #on burada rakı içersen hem kahve- haneye gelen ak saçlı ve sakallı müş- terilerimi gücendirirsin, hem de po- lis bizden ceza alır, Sen rakını başka yerde iç te keyif kahveni sonra bu- rada içersin. Hem de kahve bizden caba... Hayri, teklifi kabul edilmeyince: — O halde, demiş. Bana bir iskem Je veriniz de sizin bahçede içeyim. Buna da müsaade edilmemiş, fakat Hayri yavaşça bir iskemle almış ve kahvehanenin bahçesinde £ keyfini yapmış. Bir iki saat sonra kahveha- neye dönmüş, çırak Osmana elinde- ki boş şişeleri uzatarak: — Şunları sakla da ben yarın sa- tacağım demiş. Osman bu teklifi de kabul etme- yince aralarında bir ağız kavgası baş lamış ve işe oradan geçen bir polis memuru karışmış, Hayriye: — Kuzum, sen şimdi rahatsızsın, evine git, istirahât et, demiş, Hayri bu teklifi: — Benim bahçede bıçağım kaldı. Onu alayım da sonra giderim şeklin- de karşılayınca, polis, zabitaı mânia vazifesini görmek için Hayriyi kara- kola götürmüş ve çırak Osmanı da bahçedeki bıçağı bulmıya göndermiş tir. Osman, bıçağı bulmuş, karakolun kapısında Hayrinin arkasından yeti- şerek sormuştur: — Senin bıçağın bu mudur? Hayri, “evet,, demekle beraber Os mana da polisin önünde bir tokat aş- ketmiştir. Karakola girince de parmağını tü- kürükliyerek duvara sürmüş ve De- mire hitap ederek: — Eğer ben seni öldürmezsem ba na Hayri demesinler, demiş ve bu suretle memurların önünde tehdit et miştir. Ayrıca yolda da nâra almış- tır. Hâkim Kâmil Günaz, dosyayı tetkik etti, şahitleri dinledi. Suçun üçünü de sabit gördü. Tehditten üç gün hapis, dövmeden 29 lira 10 kuruş para, sarhoşluktan da 2 lira hafif para cezasına mahküm etti Once Kafayı Tütsülemiş Sonra Rezalet Çıkarmış Valinin Muhakemesi Nasıl Olacak ? İL Prf, Pitard'ın Konferansı (Başı 1 incide) Pr. Pittard'a gelince, konfe- ransçı, Türkiyenin mazisini öğ- renmek için bugün sarfetmekle olduğu muazzam gayretleri e- hemmiyetle kaydetmiş ve bu ma #inin beşeriyetin ilk anlarına rücu ettiğini ve bugünkü asri Türkiyeye eriştiğini söyliyerek demiştir ki: “ Bugün pek az memleket vardır ki, Türkiyenin yaptığı gibi ilme bu kadar kişi tahsis etsin ve para Koysun. Atatür - kün himayesinde kurulan Türk Tarih cemiyeti en yüksek müzahareti ve kud- retli teşvikleri almaktı Pr. Pittard, çok kalabalık ve derin bir alâka ile dinliyen samlin kütlesi önünde nazi sinin başlıca unsurlarını izah et- İÇ miştir. Bu nazariye, Mesolotik devresinin sonunda ve neolotik devresinin başlangıcında garhi Asyadan Avrupaya akın eden insanlar mevzulu idi. Pittard, demiştir ki: “.- Eğer bu insanların » ki, gelişi olmasaydı - bunların A- nadoludan geldiğine şüphe yok- tur - , ve onların beraberlerin- de getirdikleri ziraatçilik ve hay vanların eblileştirilmesi bulun. imasaydı belki de Avrupa daha uzun müddet en iptidai medeni- yetinde, taş kesmenin başlıca endüstri ve hayvan ve balık av- larile meyva toplamanın yegâ- ne yaşama unsurunu teşkil eyle- diği o safhada daha uzun müd- det kalacaktı. Zamanımızın ke- şifleri sayesinde “Ex Oriente lux,, formülü gibi eski bir tâbir yeniden canlanmış oluyor. Kü - çük Asyada seyahat eden Avru- palılar kendilerini bir nevi ana toprakta buluyorlar.,, Moşhut suçlar nöbetini tutan Sul- (Başı 1 incide) | Türk - İngiliz tanahmet sulh üçüncü ceza mahke-| şeklinde Vekâlete bildirir. Desi mesi dün bir sarhöşlük muhiükeme- esi , mutlaka ğ sini meticelendirdi, Suçlu, Yenikapı: TE yil İ dost e : . da oturan Ananya oğlu 59 yaşlarında | kâleti bu hususta ancak bir tebliğ ,, ç (BeE eldeli) Yani isminde bir balıkçı idi. vasıtası vazifesini görür. Bununla karşı daha az şüphe göstermiye baş- İddiaya göre Yani evvelki gün ka- fayı çektikten sonra Yenikapı gazi- nasuna gitmiş ve rezalet çıkarmıştır. Hâkim dosyayı tetkik ettikten sonra şahitleri dinledi. Sonra da suçluya müdafan hakkı verdi. Yani diyordu ki; — Bay hâkim, dört çocuk babası- yım. Fakirim. Çocuklarımdan birisi de çok hasta. Teessürümden biraz fazla kaçırmışım. Beni affediniz. Hâkim, bu müdafaayı kabul etme. | di. Suçu sabit gördüğü için kendisine iki lira para cezası verdi ve çıkarken de şöyle bir nasihat etti. — Bir daha böyle fazla içme, rakı Parasını çocuklarının ekmek parası yap. Yani, vaziyetinden çok müteessir oldu ve bir çocuk gibi hüngür, hün- gör ağlıyarak: — Bir daha içmiyeceğim, töbe et- tim, bay hâkim, dedi. — ma bir âmire benim söyliyeceğim dört Şilt lâf ne tesir yapar?! Bir ecnebi dostum var, İstanbulu gezdi, gördü ve pek beğendi. Bir gün bana: — Cennet gibi yerleriniz var. De diği zaman göğsüm kabardı, gözle- rim sulandı. Bilmezsiniz ne sevin- dim. Arkasından ilâve etti: — Lâkin hakiki cennete gitmek kadar zor gidiliyor. O zaman yüzüme bir kırmızılık geldiğini hissettim, Halbuki bu kır. mızalığın yeri benim suratım değil. di. Bir gün Kısıklıdan, Küçük Çam- heaya yani Üsküdarın en yakın bir su başından en maruf diğer bir sa başına gitmiye kalkinız. Giderken yanınıza biraz sargı bir miktar kan- taron yağı ve bir çift koltuk değne- ği almayı da unutmayın! Çünkü di- limizde üzerinde gidilen yere başka isim verilmediği için adına yol dedi- ğimiz bu yer Alp dağlarına tırman- lanır. Aman dikkatli yürüyün! beraber Vekâlet işin idari safhasını kendi bakımından tetkik eder ve müdürler encümeni vasitâsiyle bir kanaat tesbit eder. Bu kanaat, m dürlerin vekâlet makamını tenvir için yaptıkları hususi bir tetkikti İşin hukuki safhasında yeri ve De let Şürusının kararı üzerine tesi yoktur. İstanbul belediyesindeki yolsuz- luklar meselesinde dahiliye teftiş heyeti çok esaslı bir surette çalışmış tır. Tlk hazırladığı rapor üzerine ve- kület, tahkikat emrini vermek ihti- yacını duymuştur. Bunun üzerine yolsuzluk iddialarından her biri ay- rı ayrı tahkikten geçmiş ve her biri ayrı birer fezleke mevzuu olmuştur. Bunlar içinden en evvel asri me- zarlık fezlekesi (o tamamlanmıştır. Teftiş heyetinin ötaslı tahkikler ne- ticesinde vardığı kanaat, bu İşte va- zife suiistimali bulunduğu yolunda- dır. Dahiliye müdürler heyeti, fezle- keyi tetkikten geçirmiş, yolsuzluğu ve suçu sabit bulmuş, fakat bunun vazifede ihmal derecesinde olduğu kanaatine varmıştır. Devlet Şürası mülkiye dairesi, ir, lediye Reisi Muhittin Üstündağın yazı ile yaptığı müdafaayı tetkik et- miş, neticede men'i muhakeme ki- rarına varmıştır. wmümi heyeti tarafından ele alina- raportörün raporu ile beraber umu mi heyete gelmiştir. mühakemeye lüzum kararına mıştır. Bu suretle Devlet Şürası, adliye var- vazifelerine tasllüku olan işlerden tir. İstanbul belediyesindeki diğer yol mak kadar tehlikeli bir geçittir. A-|suzluklara ait fezelekelerin daha lem Sahrayı Kebiri otomobille ge- | geç kalmasına sebep, validen soru. çerken siz burada yayan bile yürü- |lan suallere geç cevap verilmesidiz. yemezsiniz. Belki bir yeriniz sakat. | Bu fezlekelerden her biri tamam o- ilamea asri mezarlık fezlekesi gibi fezlekeyi tetkikten sonra Vali ve Bo- Bundan sonra iş, Devlet Şürasının rak âzadan bir raportöre verilmiş ve Umumi heyet sistemimizde bir müstantiğin gördü- ğü vazifeyi tamamlamıştır. Valilerin dolayı muhakemelerine temyiz mah- kemesi bakar, Bunun için Vali Mu- hittin Üstün dağın asri mezarlık yol- suzluğundan ileri gelen muhakeme- si temyiz mahkemesinde görülecek- lamiş ve 1926 da İrak anlaşmasından sonra aradaki atmosfer değişmiş ve| Türkiyedeki İngiltere sefirleri yeni bir anlaşma için müsait bir zemin bulmuşlardır. Bir taraftan bu mesai, diğer taraf- tan Fethi Okyarın İngilteredeki çalış maları neticesinde iki taraf arasında- ki münasebetler lâyık olduğu anlaş- mıya varmıştır. Türkiyenin büyük bir istiklâle sa- hip olduğu, hiç kimse tarafından in- kâr olunamaz. Atatürk denilen bu hayret verici lider, milletine hakika- ten büyük bir ilham memba olmüş- tur, Fakat bu ilham, Türkiyede hiç bir kimseyi şımartmamış, kuvvetli ve sürekli olan Türk milliyetçiliği, Türkleri her şeyi bildiklerine inan- dıran çeşitten olmadığını isbst etmiş" tir. Bilâkis, bugünkü Türk kuvvetini ve kusurunu çok iyi biliyor ve bilme diklerini de azim ile öğrenmiye çalı- şiyor, Türk, bilhassa İngiliz ile her meseleyi azami dostluk ve dürüstlük dalresinde konuşabilir, Bunun sebe- bi, yalnız iki taraf arasındaki müşte- rek menfaatler değildir. Türk ile İn- Türklerin cedadıdır - Avrupaya p| Çek İntihabatı Sükün İçinde Bitti bu vaziyetteki gerginliğin kısmen zail olduğuna bir delildir. müzakerelerinde halledilecek olma- Sina rağmen ve henüz bir çok müş- külâtın iktihamı lâzım gelmekle bera ber bugünkü intihâbatın hâdisesiz ce reyan etmiş olması ilerde yapılacak müzakereleri kolaylaştıracak mahi- yettedir. İntihap neticeleri Prag, 29 (A.A) — Nahiye intiha- batı bu pazar da bütün Çekoslovak- yada tam bir sükün içinde devam et- miştir. Stekken'de Çekler 1931 de 8 azalık elde etmişken bu intihabatta 10 aza- lık, Almanlar ise o zamanki 10 aza-| luklarına mukabil bu sefer ancak 8 a- zalık kazanabilmişlerdir. Fridland'da Henlain'ciler reylerin 1931 deki yüzde 68 ine mukabil yüz- de 93 ünü almışlardır. Janov'da Henlain'ciler 1931 in yüz de 53 üne mukabil, yüzde 65 kazan mışlar, Alman demokratları ise yüz- de 46 dan yüzde 34 e düşmüşlerdir. Bir hödise daha Prag, 29 (A A) — Bu sabah seat 2 de şimali garbi hududu civarında Tisova'da Henlain'ci Almanlarla de- mokrat Almanlar arasında kavga ol- muş ve tabancalar atılmıştır. Hen- lin'cilerden bir kişi ağır ve üç kişi de hafif surette yaralanmıştır. tir. İki Südet mebusu Çek Başvekili ile görüştü vaziyette bir salâh hasıl olmuştur. larını hamildiler. etmektedirler. Parti söylemektedirler. Türkkuşu Uçuşlarında (Başı 1 incide) Londra, 29 (A.A.) — Royter Ajansının kaydettiğine göre, Çe- koslovakyada bugünkü intihabatın tam bir sükün içinde geçmiş |İĞLE NEŞRİYATI: olması Londrada derin bir memnuniyetle karşılanmıştır. Çünkü Meselenin esası, Hodza - Henlain | manların hukukunu temin etmek si» yasetine sonuna kadar devam edece- ini beyan ederek sözlerini bitirmiş- Prag, 29 (A.A.) — Siyasi Çek mah fellerinde söylendiğine göre buğün Hodza ile Peters ve Kund isimlerin- deki iki Südet mebusu arasında ce- İreyan eden müzakereler neticesinde Emin bir membadan öğrenildiğine göre iki mebus Henlâyn'in partinin taleplerini tasrih eden şahsi mektup Müşahitler iki taraf arasındaki mü zakerelere devam edilmekte olduğu- nu ve akşam Herlâyn partisinin me- sul mahfillerinde artık “mütekaddim şartlar” dan bahsedilmediğini beyan zimamdarları Bokol'larla milli muhafızların silâb- ları alındığı için hükümet tarafından verilen teminatın kâfi addedildiğini Prens Bibesko Istanbul Radyosu Sant 1230 Plâkla Türk musükisli Havadis, 13.05 Plâkla Türk musikisi Mühtelif pâk neşriyatı, 14,90 SÖN AKŞAM NEŞMİYATI: Sant 1830 Plâklin dans musikisi; Çocuklara masal: Bayan Nine. 1958 sa haberleri. 20.06 Rift ve erki tarafından Türk musikisi ve halk ları, 2045 Hava raporu, 2048 Öne” tarafından Arapça söylev, 21.00 Heyeti: İbrahim ve arkadaşları (Sast ayarı), 2145 Orkestra: 1 — Ta pi volöz uvertür, 2 — Masene 'dotorn, 3 -- Morena: Vals di dona 4 — Müdleten: Rev dön negr. 2215 haberleri, 22.50 Plâkla sololar, Op” operet parçaları, 2250 Son haberi ertesi günün programı, 23.00 SON. Ankara Radyosu ÖĞLE NEŞRİYATI: Sant: 1230 Karışık pik megriyabı Pil Türk musikisi ve halk şir 18.15 Dahili ve harict haberler, AKŞAM NEŞRİYATI: Sant: 1830 Karışık plâk neşriyat, İngilizce ders (Azize İpek), 1915 musikisi ve halk şarkıları (Servet ve arkadaşları). 20.00 Suat ayarı ve ÂX ça neşriyat, 20415 Türk musiki ve şarkıları, (Halük Recai ve dar 31.00 Spor konuşması: Nizamettin şan, 3115 Stüdyo Salon Orkestrası” İ Taehaikoweky Divertimente, 2.— Le Nahlra, 3 — Moussorgsky Persiseher 4 — Tıygve Torjussen o Nordishe Si, $ — Predetiksen Pizza Del Popolo, Ajans haberleri, 2215 Yarınki prof” ve İstiklâl marşı, SENFONİLER: 22.10 Prag: Josef Suk'un tesis eylemiştir. Burada yalnız beş Çek vardır. Henlayn'in beyanatı Jandarma müdahale ederek asayişi Tisova, 1800 kişilik bir mevkidir. Prag, 29 (A.A) — Henlüyn Pesti Hirlap gazetesine uzun bir mülâkat | vermiştir. Çekoslovakyadaki Südet Almanla- rı lideri, evvelâ Ingiltereye yaptığı raretle tebrik etmiştir. En son olarak Hava başkanına hangarlar ve tesisat gezdirilmiş ve Prens bibesko burada gördüğü yüksek disiplin, fevkalâde organizasyonu, mükemmel talim he- yeti ve mükemmel surette yetişen ta | lebelere malikiyetinden dolayı mem | nun olduğunu Baskan Fuat Bulcaya bildirmiş ve kendisini tebrik ederek Türkkuşu ekipinin beynelmilel kon- HAFİF KONSERLER: poemi, 7.40 Berlin kisa dalgam: Neşeli #iki (8.15: Devamı). 12 Berlin kiss gas: Orkestra konseri 13 Berlin dalgusı: Hafif musiki, ÇI4.1S: 13.25 Bükreş: Plâk konseri (1430: “eğ vamı). 1545 Berlin kısa dalgası: könseri. 16:30 Berlin İçısa dalgası" B do muzika, (18.45: Neşeli prog 11445 Berlin kısa dalgası: İş sonu seyahatten bahsetmiş ve Südet Al - manlarının Çekoslovakyadaki Macar larla teşriki, mesaisini. . iyi görmek kurlarda kendilerini tavsiye etmiştir. göstermelerini Meydandan ayrılırken genç talebe seri, (11.50: Devamı), 19.15 Bükreş fit musikisi plâkları. 10.20 Prag: Ki radyo orkestrası. 20.05 Bükreş: Çin Japon #üsikisi miştir ki: Bulukargrtur EYE" ine “.- Çeklerin şimdiye kadar istifa- me eki sa bir Yamanda elde ödi- len başarılardan dolayı hayretler içe- risindeyim. Bana bügün güzel saat- zi (orkestra tarafı 2119 Oem? Hafif Diler, 31,40 Belerat; Koro » ları, 2305 Bükre Fransız müsifi de edegelmekte oldukları imtiyaz - lar artık Sona ermeli ve “ekalliyet- ler” tabiri şimdiye kadar tazammun ettiği istihfaf manasını kaybetmeli - dir.,, Henlâyn, Almanlara idari muhta- riye" verilmesinin devletin tamami» yetini bozacağına dair Çekoslovak hükümeti tarafından ileri sürülen id diayı reddetmiş ve böyle bir muhta- riyetin münhasıran Prağın merkez- ciliğini ihlâl edeceğin! kaydeylemiş - tir. mesini diliyorum,, demiştir. caya şöyle demiştir: Henlüyn, Südetlerde yapılan aske- ri hereketleri hükümetin verdiği Va-| “«— Emelim, pilot mektebinize bi itlere muhalif görerek bu hareketle-| kaç talebe göndermektir,, demiştir. ri tenkit etmiş ve maamafih ancak | bir sınıfın ve bazı mütehassıs kıtan- | tın silâh altına çağırılmış olduğunu dir. Daha sonra da: ler geçirttiniz. Hepinize teşekkür e- diyor ve yarınınızın başarılarla geç- Prens Bibesko, havacılık müesse- selerimizde yaptığı tetkiklerden sou- ra bilhassa havacı kızlarımıza karşı duyduğu hayranlığı saklamamış ve Türk hava kurumu başkanı Fuat Bul “ Balkanlarda turneye çıkacak olan filolarınızın başında Atatürk kı- zı Sabiha Gökçenin bulunması bu 86- yabate büyük bir hussiyet vermekte- Prens Bibesko, yarınki 30 sabahı saat 5,6 İstanbula hareket edecektir. 2245 Bükreş Konser nakli, 22.10 Pe Çiz orkestrası. 23.15 Prag: Pik vüsü. 23.20 Belgrat: Lokantadan ko nakli, 23.40 Viyana Gece musikisi. OPFRALA, OPERETLER: 20.25 Viyana: Verdi'nin “Mi kestram, ODA MUSİKİSİ: 21.25 Bükreş: Oda musikisi ku (Mendelssohn). 2245 Peşte: Yaylı trümanlar kuarteti, SENFONİLER: 030 Perlin kısa dalgam: Çocuk Jarı, 1830 Berlin kısa dalga: $ imann'ın şarkılarından (Beriton), Berlin kısa dalgası: Piyano solo. DANS MUSİKİSİ: 18.30 Peşte: ——— —— OSMANLI BANKASI ir söylemiştir. Henlâyn sulhün nefine olarak va- Prensin seyahat ettiği tayyarenin sa- atte 200 kilometre sürati vardır. Tay- yare çift motörlü olup Bükreşten İs- İLÂN Osmanlı Bankası hisse sahij ziyetteki gerginliği izaleye elinden geldiği kadar çalışmakla beraber Al- tir, > Her sene olduğu gibi bu sene de 31Mayıs Salı akşamı <N) MELEK sinemasında gilizin son senelerde, biribirlerinin faziletlerine karşı gösterdikleri say- gıdır. Artık iki taraf arasındaki bağ- hılığa, sağlam, devamlı ve yalnız Tür kiye ile İngilterenin vaziyetlerine hizmet edecek bir şekil vermek fır- satı gelmiştri.., Karı Koca Kavgası Meşhüt suçlar müddelumumlliği dün bir kari koca kavgasını tetkik et- ti. İddia şu idi: Eskiden İzmirde kâtiplik yapan ve Fatihte oturan Tarık, üç gündenberi evine gelmiyormuş. Dün sabah evine gelmiş, karısı Fatma da sokağa çıkı- yormuş. Tarık, karısının kolundan tu tarak: — Sen hiç evde oturmuyorsun, bo- yuna geziyorsun demiş ve tokatlamış tir, Bundan sonra da kayın validesi- ne sövmüştür. Müddelumumi Orhan (tahkikatı Yaptıktan sonra, suçluyu nöbetçi as- liye ceza mahkemesine vermiştir. Devlet Şürasının evvelâ mülkiye da- iresinde, sonra umumi heyetinde tet kikten geçecektir. Feyziye Mektebleri Cemiyeti Menfaatine İstanbul Vali ve Belediye reisi muhteremi himayelerinde fevkalâ- de bir müsamere verilecektir. Münir Nurettin, Orhan Borar, Ferdi Tayfur, varyete numaraları, konser, sinema vesair zengin program, tler sinema gişesinde Fiatler 200 — 100 ve 50 kuruştur. Muhtelif istesyonlarda bulunan 110 lira 50 kuruş muhammen bedelli ceman 452 kalem eşya açık artırma ile satılacaktır. Açık artırma 10-6-938 tarihli cuma günü saat 15 te Haydarpaşada işletme komisyonunda İsteklilerin 8,5 liralık muvakkat teminat akçelerile mezkür tarihte ko- misyona müracastları lâzımdır. Eşya cuma ve pazartesi günleri işletmiye müracaatla görülebilir.3045 Karabiga Belediyesinden: 1 — Cümhuriyet alanında mevcut kaide üzerine yaptırılacak Atatür- kün büstleri, kitabe, ve zafer işaretidir. 2 — Keşif bedeli 500 liradır. 3 — Eksiltme kapalı zarfla yapılacaktır. 4 — Eksiltme günü 20 —6 —938 pazartesi günü saat 14 de Karabiga belediye Encümeninde yapılacaktır. 5 — Muvakkat teminat 37 lira 50 kuruştur. vi — Şartnameyi görmek istiyenlerin Karabiga Belediyesinden isteme- 77 — Postada vaki gecikmeden mesuliyet kabul edilmez. (3064) tanbula bir saat 25 dakikada gelmiş- dahili nizamnamenin 29 uncu desine göre, 21 Haziran 1938 sali nü saat on iki buçukta, Londrad& IC. 2 Old Broad Street, Wi House'da toplanacak yıllık un içtimâa davet edilir, Müzakere ruzmamesi; — Umumi komitenin 1937 ne ait raporu. — 31 ilkkânun 1937 tarihinde yet edilen hesapların tasdiki. — Temettü hissesinin tayini. — Umumi komiteye aza intihal Banka dahili nizamnamesinin inci maddesine göre, heyeti umu” ye, en az 30 hisse senedi olan b Jsahiplerinden terekküp eder. yalnız yevmi içtima olan 21 838 den en az on gün evvel rini zirde gösterilen merkezlerle 'belere teslim eden hissedarlar bU timaa iştirak debileceklerdir: Paris'de, Meyerbeer | sokağı” (IX e) 7 numaralı Banka Merki Londra'da, Throgmorton Si CE. C. 2.) de 26 numaralı Banka # kezine. İstanbulda, Banka idare Merk: ve Bankanın muhtelif şubelerine. | Fransızca ve Italyanca da bilet Bir Alman Mürebbiye Kibar ve yüksek bir ailede kin çocuklar için mürebbiyeliğe Tiptir. Istanbul 13 posta 1 müracant.