30 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

30 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

SS 20-5. ge NKADIN VE MODA © Çehrenizin İfadesinden Bıktınız mı? Ona Yeni ve Cazib Bir Şekil Vermek Her Zaman Elinizdedir İnsanın bir çok kere aynaya ba- Kip ta yüzünü beğenmediği ve on- dan baktığını söylediği vâkidir. Dü #ünün bir kere siz kendi malınız- dan bıkarsanız, başkaları ondan azlar mı? Şüphesiz ki, bıkar O halde bunun çaresine bakma- MZ icap eder. Yüzünüzün en mü- uzvu olan saçlarınızı hiç ol « Mazsa senede bir değiştrimekle bu bikkınlığın önüne geçebilirsiniz. Yalnız herhangi bir kuvafürü iyi fartlarin muhafaza edeceğinizden Ve O kuvafürün size yakışacağın- dan emin olmadan saçlarınızı boz- Mâyın, Saçınız uysalsa ve bir fırça, bir tarakla güzelliğini muhafaza ede- bilirse bir çok stilleri tatbik ede- bilirsiniz demektir. Saçları sert olanlar, dalma in- tizamını muhafaza edecek basit şe killer intihap etmelidirler, Bir saçı amatörcesine süslemek Ve kuvaförü taklit etmek pek çok defa çirkin ve beceriksiz görünür. Yeni saç stilinizi seçerken yal- Diz ön tarafına dikkat edip arkayı ihmal etmik doğru eolmaz. Her gün Yüzlree kişi sizi arkanızdan seyir Siscektir. Saçınızın arkası da ö- Güzel bir saç tuvaleti nü gibi yüzünüze ve tipinize malıdır. Boynunuz uzunsa saçı arkası uzun ve kabarık olmalıdır. Kısa boyunlarda saçın ense çiz- gisi yukarı olmalıdır. Omuzlarınız . genişse saçınızın ivri olmalıdır. Dar ve dü- şük omuzlu iseniz saçınızın arka- sında bir veya iki sıra geniş bukle bulunmalıdır. arkası Saç stilinizi kararlaştırırken ev- velâ saçınızı tanzim edebilmek için ne kadar vakit sarfedeceğinizi he- sap edin. Saç şekli kararlaştırılmadan ev- vel yüzün şekli nazarı itibara alın- malıdır. Geniş yüzlüler saçlarını yüzlerinden kaldırmalı ve tepeleri- ne doğru taramalıdırlar. Sivri çehrelere kulakların üze- rine hafifçe düşen bukleler yara- şir Geniş alınlılar; saçlarına kakül- şeklinde bukleler yapmalıdırlar. Kaşlar da çehrenin ifadesinde rol oynadıklarından gelişi güzel yolun- mamalıdırlar. Kaşlar alınırken im- kân dahilinde tabiatten ayrılmama- lıdır. Ağzınız yuvarlak ve küçük- se kaşların ortası kalkık olmalıdır. Uzun ağıza uzun ve düz kaşlar ya- Taşır, Ağzınız gayri muntazamsa kaşınız bir hilâl gibi kavisli ve ince olmalıdır. “erererresesa EV “KADINININ MARİFETLERİ : Bardakları temizleme 1— Odanızı fena kokulara boğan tütün küllerini iğrenerek dökmeyi- Biz. Dünyada herşey gibi onlar da İşinize yarıyacaktır. Haftada bir Kün bardaklarınıza eski hallerini i- ade ettirmek için onları ılık su ve tütün külü ile uvunuz. 2—Yumurtanızı kırarken biraz faz la vurdunuz, sarısı patladı. Taba- Bin etrafına yayılmaması için ne Yaparsınız. Etrafınâ biraz süt dök- Mek yayılmasına mâni olur. 3 — Rostonuzun lezzetli ve piş- kin olmasını isterseniz ateşten in- dirmeden bir çeyrek evvel üzerine İki çorba kaşığı rom dökünüz. 4 — Çaydanlığınızın lekeleri karmak için zeytinyağı ve soda ile temizleyiniz. 5 — Aynaları sirkeye batırılmış terle silip yumuşak bir bezle Parlatınız. © — İhtimamla hazırlayıp fırına Verdiğiniz kek kalıptan çıkmazsa ME yaparsınız? Kalıbı bir tabağın Üzerine baş aşağı koyup tünü yaş bir bezle £ kapayın. Bir kalıbı terkeder. 7 — Madeni eşyalardan sinek le. keleri kerilmşi soğanla çıkarılır, Böyle temizlenen yerlere bir da- ha sinek konmaz. 8 — Yarım limonu muhafaza et- Mek için limonu baş aşağı bir ta- Dağa kapayıp, üzerine bir bardak kâpatınız. $ — Cilâlı masalardan sıcak te- bak izlerini çıkarmak pek kolay- dr. Evvelâ lekeyi siliniz. Sonra binde 90 derece alkol mahlütu ile »latıp parlatınız. üs Lezzetli rosto 1 # # wp Diyor Dana Şnitzeli 2 kilo dana budu iç kapağı, rım bayat ekmek, 4 yumurt. #r. kaşar peyniri, tuz, biber, Etin sinirleri çıkarılıp iki san- tim kalınlık ve on santim genişlik te kesilip et tahtasına yayılır ve bir santim kalınlıkta kalıncıya ka- dar pirzola tokmağı ile dövülür. Etlerin kenarı gayrı muntazam ise bunlar düzeltilir ve bir müddet dinlendirilir. Bu müddet zarfında bayat ekmek süzgeçten geçirilip bir tabağa konur. Başka bir kapta rendelenmiş kaşar peynir, tuz, bi- ber ve dört yumurta iyice çırpı- lır. Btler evvelâ yumurtaya sonra ekmeğe bulanıp kızgın vejetalin- de kızartılır. Etler kızarıp, sofra- ki; ya getirilirken üzerine eritilmiş tereyağı dökülür yanına da İngiliz usulü tuzlu ve naneli suda haşlan mış, üzerine fereyağı dökülmüş bezelye, garnitür gibi konur. Almanlar ekseriya mitzelle haş- lanmış veya başlandıktan kızartılmış patates ve hiyar sulata sı yerler. Aldığımız sığır etini buz dolabı- nızda, yahut serin bir yerde bir #- ki gün beklettikten sonra kullanır. sanız, yemeğinizin çok daha laz- zetli olduğunu göreceksiniz. Esa - sen et yemeklerinde etin bozulmuş olmamak Şartile biraz bayat olma- sı hem lezzeti arttırır, hem de haz mi nisbeten daha kolay olur. Sonra TAN Şu Garip Dünya: Bir Lordun Düğünü i EY m ir bir apar İ İlordun 28 yaşında! LA ki Bayan Şeylâ ile evlenmesi, günün en mühim hâdiselerinden biri olmuş| tur. Şeylâ Pirson bir kaptanın kızı imiş. Nikâhı demirci Greta Grin kıymıştır. en isminde * Mukavvadan keman yapılmış Mısırda askerli- ğini yapmakta o- lan bir U İngiliz, mukavvadan bir keman © yapmıya muvaffak olmuş ve bu keman için imtiyaz ruhsatiye- si almak maksadile geçenlerde Lon- ra gelmiştir. Keman çok iyi ses Bu müteşebbis genç, as ini bitirdikten sonra büyük bir “mukavva keman, imalâthanesi kurmayı düşünüyormuş! , Kadın tayyarecilerden bir filo & / Markiz Taw- £ send'in kuzeni yaşlarında yare filosu teşkil etmek için; İngil- tere Harbiye Nezaretinden müsaade istemiştir. Bu müracaatinde, Ursu Ja, Japon tayyare filolarına karşı harp eden Çinli kadın tayyartcilerin büyük muvaffakıyetler elde ettiğini misal olarak göstermiştir. İngiltere hükümeti bu kadının teklifini ehem miyetle tetkik etmiye başlamıştır. * Hergün sarhoş olan ihtiyar 107 yaşında tam 80 seneden >im Kleders isminde bir ihti yar, Şikagoda, her gün kör kütük sar. beri den evini bile zor bulmasile şökret kazanmıştır. Çok geçmeden Şikago İda bazı hayır cemiyetleri Kleders'in hastaneye yatırılmasını ve orada ken İdisine alkole karsı enjeksiyon y: rılmasını istemişlerdir. Şırınga yapmak üzere doktorlar, hasta bakıcılar Kieders'i yakalıyarak yatağa yatırmak istemişler. fakat kabil olamamıştır. Çünkü Kleders 107 yaşında olmasına rağmen, çok | kuvvetli imiş ve kendisini var kuv- vetile müdafaat etmiştir. Tam 80 sene hiç bir gün ayık gez. miyen bu ihtiyar yarım saat sonru hastaneden çıkmış ve kimse sesini çı karamamıştır. * Temizlik ve Japonlar Japonlar, temiz- lik hususunda çok titiz bir millettir. Avrupada tahsil 5 «den bir Japon d İgenei, © oturduğu İ pansiyonda merdi venlerin hergün silinip yıkanmadığı ni görüyormuş.. Fakat, ayni pansiyo nün merdiven başlarında, koridor- larında; “girerken ayakkablarınızı siliniz.,, gibi yazılar asıh imiş. Çok titiz olan bu Japon genci, bu ihtar lâvhalarının altına: “çıkarken de ayakkaplarınızı silmenizi rica e- deriz., cümlesini ilâve etmiştir. * Aşka susamış ihtiyarlar Amerika - nın Boston sehrinde ge- venlerde “aş ca susumış ihtiyarlar,, ın bir o klübü açılmıştır. Klübe bir hafta içe risinde 120 ihtiyar okadınla 80 ihtiyar erkek kaydedilmişlerdir. Hep si de 70 yaşından yukarıdırlar. İçin tuhaf tarafı, 20 gün sonra â- zalardan 6 sı, biribirleriyle evlendik leri için klübü terketmişler ve “Me- sut evliler,, klübüne kaydedilmişler İdir. l hoş olmasile ve bu savkoşluğu yüzün- İİ “Kendi Kendine Yeten Almanya, Almanyanın Iktısat Plânı, İsrafı Tamamen Yok Etmektir. Meselâ Hokkabazlar Hüner Maksadile Bugün Almanyada yaşıyan fert- leri kanun zorla tasarrufa mec - bur ediyor. Bütün esnaf, sattıkları maddeler için kâğıt kullanmamak emrini almış bulunuyorlar. Bu em re göre sicim de kullanmak mem- nudur. Diş macunu tüplerinde şöy- le bir cümle göze çarpar: “Bu tüpü sakın atmayınız... Kadınlar lâstik- tön mamul jartiyer kullanamazlar. Hükümetin şiddetle takip ettiği iktisadi kanunun maddelerinde ber ev kadının en aşağı yedi maddeyi toplaması emredilmiştir. Bu mad- deler şunlardır: Paçavra, bakır, nikel, kalay, alü- minyom, kurşun parçaları, hurda demir, eski kâğıt, tavşan d şe, kemik, Hususi memurlar zaman zaman geçerek bunları evlerden toplar ve âit oldukları ofislere teslim eder- ler. Sofralarında biraz kaymak bu - Jundurmak istiyenler, bu arzularını bakkallarına 3 hafta evvelinden ha ber vermiye mecburdurlar. Süte müteallik şeylerle et tedariki me - selesi, umumi harpteki vesika u- sulünü hatırlatan bazı muamele - lere tâbidir Her bakkal, bir (müşteri kartı) tutmıya mecbu terisinin senelik mübayaatı kay hdır. Bu sene bakkalınızın size ve- receği zaruri hâvayiç, geçen sene- ninkinin yüzde 80 i raddesine in- miştir. Her türlü yağların mahalli mü- bayaası yalnız bir yer olacaktır, Berlinin bir mahallesinden öteki mahallesine taşınan aileler bu ih- tiyaçlarını temin edebilmek üzere (kayıtlarının kendi mahallelerine nakline kadar) bir kaç hafta eski bakkallarından mübayaata devam etmek mecburiyetindedirler, Her Almanın haftada 250 gram tereyağı, 250 gram margarin & lâkine hakkı vardır. Çarşılarda a- ğaç kütüklerinden sızdırılmış yağ- lar da bulunur. Bunlar evvelce ma- kinelerde kullanılırdı. Sonra ha; sanelerde birkaç kere tecrübe edil- dikten sonra sıhhat nezareti, umu- miyetle bu yağların yenebilir oldu- Buna dair rapor verdi. Et alabilmek için de sadece bir kasaba müracaat ve aylık ihtiya - cını kaydettirmek şarttır. Geç k lanlar haklarını zayi ederler ve bir ay zarfında et yemek imkânından mahrum kalırlar. Her istenildiği zaman istenilen eti bulmak kabil değildir. Dana al- mıya gidersiniz. size sadece koyun eti bulunduğunu söylerler ve bu - nun kilosu iki marka yakın bir fi- yatadır. Un meselesi hiçbir memlekette görülmemiş olan bir safhaya gir » miştir. Kanun arpa ve buğday un- larının içine patates ve tahta unla- ri katılmasını şart koymuştur, Tahta yalnız mevaddı gıdaiyenin değil, giyilecek şeylerin de içine giren mühim bir madde halinde- dir. Yumurta Kırıp Ziyan Edemezler Almanyada açılan “Bana dört sene veriniz,, sergisinden bir pavyon dın pahalılığı sizde yanları- na sokulmak cesaretini bırakmaz. Kadın elbiseleri de tahta unun- dan mamuldür, bu elbiselerin bi- çimleri Almanyanın yeni rejimi- lndadır. di kanun hılâfına u- apılmazlar, vvelee Almanyada erkek göm- eri uzun yapılırdı. Bunların da önünden ve arkasından boyları be- ntim kısaltılmıştır. etinin meziyet» retilerek bu etin yenilmesi ye ediliyor. Eski Almanların at eti hakkındaki methiyeleri ihyâ edilerek ataların pek saydığı bu gıda ediliyor. Bu suretle geçen sene zarfında Almanya mezbâhalarında 125 bin at kesilmiştir. Bütün bu takyitlerin en mühim- mi şudur: Alm iktisadi kanun- ları, herhangi israfa meydan ver - memek üzere hökkabazların hüner lerini gösterdi yumur- sevaddı gıdaiye kul - an berberleri her sene 300 ton kesik saç toplayıp fabrikalara teslim etmekle mükel er. Bu lar, halı, battaniye ve kumaş i- ek mevaddı i görürler. âlimlerini hâlâ meşgul eden nokta, at kestanesin. den tere ve zeyti çıkarabil- mek işid olmıyanlara cemiyetin kli tesirleri hissettirilir ve da- ha olmazsa işe Gestüpo müdahale eder. Bununla berâbr Almanların he- men hemen hepsi bu tedbirlere gü. zelce mutabakat etmiş bulunmak- tadırlar, “Kendi kendi ya,, nın güttü, ne yeten Alman - bu iktisadi siya. set onun hiç işine yaramamış de. ğildir. Meselâ itha- nin ikâmesin hemen sıfıra siyaseti de Al lâtı, yerlerine sunile den dolayı, heme yaklaşmıştır. Pura manyanın E lâtı iktisadı dım etmiştir. (Bloke sistemi, AL masinin baş Muame- na yar- dilmiş mark) anın ihracat yap - sebepleri olmuş - Metro Goldvin Mayer oyduğu mem Yerine bir su aygırı almış, diğer bir şirket te verdiği makine parçaları yerine kanarya kuşu satın almış. tar. Peki, bu kadar takyidat ve ted- hirlerin sebebi ve gayesi nedir? Ba- sit.. Çünkü Almanya bütün kuvve. tini ve iptidai madde mahreçlerini ordusuna, mühimmat ve teçhizatı.