26 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

26 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

VATANDAŞ! Yurdunu, yuvani Türk Bayrağı İmalât Evi» nin ayyıldız kendinden dokummug, rengi, metaneti kanun! evsafı garanti bayraklarile EN E V İ Ankara Gaddesi TAN, İSTANBUL PAZAR 26 HAZİRAN İ 1935 5 DÖRDÜNCÜÜ Yi 2431B, 24319, 24310 — No, 1134 KURUŞ BAŞMUHARRİIRİ: AH MET EMİN YALMAN süsle ve onunla iftihar et Adres: Tür İstanbul Divanyalu, Türbe karşısı K Bayrağı İmali Zekeriya Pulsdcan. Tek 23020 Hataylılar, KomisyonuProtestokEtti Türk Mümessillerinin Kararı : Artık Tescil Muamelesine İştirak Etmiyecekler M. Cemiyeti Seçim “ Komisyonunun İşine a (Nihayet Verdi Hataydaki Fransız delegesi Kolonel Kole Ucuzluk Ve Emniyet Ahmet Emin YALMAN Hükümetimiz halkın her- günkü yaşayışına ait en büyük: davayı ele almıştır. Bu dava hayat pahalılığıdır. Halkın ihtiyaç tanıdığı eşya- nın ve eğlenceye ait masrafla- rın üstüne binen türlü türlü vergi ve resimler birer birer in- dirilmiştir. Hükümet böylece meselenin psikolojik tarafını göz önünde tutmuş ve fedakâr- lığa kendi kesesinden başlamış- tır. Maksat aşikârdır. Türk-vatanda- şının eline . geçen paranın 'iştira kudretini yükseltmek... Bu sayede Vatandaş ayni para ile daha çak ihti- Yaçlarım karşıbyacak, sağlığını daha iyi-koruyacak, hayattan daha büyük çe'bir biz ve rahatlik' hissesi ala- cak... Yalnız şurası var: Şimdiye kadar hükümetin gösterdiği bu gibi: feda- kürlıklar. müstehlike. gelinciye kadar | büyük kısmı arada eriyip gidiyordu. Bu defa da öyle olmıyacak mı? - eğ örümetin buna'karşı da'tedbi- ri vak: Bir taraftan yerli mal- ları pazarları fiyatları indirecekler ve nâzım rolü. oya; lar, “diğer taraftan da maktu fiyat: kanunu'ile fiyat hesapları kontrol edilecek've herkes pazarlıksız ve kati bir fiyata mal setmiya mecbur olacak Bu. son noktanın alâkası yalnız u- Suzlukla değildir. Halkın hergünkü hayatında hasretini daima duyduğu emniyet duygüsiyle de 'alâkâsı var- dir. Halk bir mal veya hizmet satın alırken, malının değerini aldığına e- Min bulunmak ister. Aldatılmaktan, ala yerine konulmakta “korkar, titrer, Maktu fiyat kanunu, tildca- fi kati bir fiyala mal satmıya mec- (Arkas: Sayfa 10, sütun i de) Antakya, 24 (A.A.) — Ana- dolu Ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Hatay Halkevi başkanı ve se- çim bürolarındaki Türk cemaati mümessilleri tarafından Beyrut- ta Fevkalâde Komiserliğe, An- takyada Seçim Komisyonu Reis- liğine, Cenevrede Milletler Cemi yeti Genel Sekreterliğine, Orge- neral Asım Gündüze, Kolonel Kole'ye ve' Antakyada Türkiye Başkonsolosluğuna (o aşağıdaki protestolar türkğe ve fransızca o- larak verilmiş ve gönderilmiştir: “Manda Idaresi bir kaç gün evveli ne kadar Türklere her türlü mezali İl MA A larımız, dövülenlerimiz, Isimıyan tehdit görenlerin rimlerin hele bir ceza görm, dursun tevkif bile edilemey hâkikati açık göstermektedir. Miralay Kole'niri, işleri biraz yolu na koymak için çalışmıya başlaması | eti Akyam komisyonunün | Türkler-aleyhindeki © faaliyetini açı- ğa vurmasına sebep oldu. Tahrikât- çiların hükümet konağına hücum e- denlerin başında-her vakit komisyon azası-ve bilhassa reisi görünüyor, binlerce Türklerin kayıt olunmama-İ sı için her türlü mümanaatlar göste- riliyor, vesikaları alınamiyor, alan- lar için kayıt büroları vaktinden ev- vel kapstılıyordu. İlk günden bugüne kadar muh- telif şekiller altında bu yolsuzlukların devam eden cihan efkârı ö- nünde ispatı için icabında neşrede bileceğimiz pek çok deliller ve ve- sikalara malik bulunmaktayız. Hergün salâh ümidiyle katlandığı mız bu ahvali, iyileşecek yerde Ce- miyeti Akvam komisyonünün attık korumayı bile düşünmiyen a- leyhtarane faaliyeti önünde daha #i- yade sabir ve tahammülün 'milleti- mize ve adalete'karşı af olunmaz bir cürüm teşkil edeceğini görüyoruz. zâhiri Bu endişe içinde mevcut komisyon: a vazifelerimize uevam imkânı “bi-| takılmamıştır. Bugünden itibaren kayıt iş- lerinde emniyetin tesis edile- ceği zamana kadar tescil mu- amelâtma iştirak edilmiyece- ğini ve Sancak statüsüne uymu yan ve her türlü intihabatın istilzam ettiği asgari sükün ve emniyet şartları içinde yapıl: mıyan kuyudat ve muamelâtı keenlemyekün addetiğimizi be TArkam: Sayfa 10, süton 4 değ Endişe Uyandıran Bir Karar: Ispanya Açık Şehir Bombardımanlarına Mukabelede Bulunacak İtalya, Akdenizde Frankist Tehditlerine Karşı Ke Menfaatlerini Koruyacakmış! Londra 25 (Hususi) — İspanya me- selesi, bir kere daha ve birdenbire günün en mühim, ve beynelmilel ba- rış bakımından en tehlikeli meselsi oldu:e Sebebi İspanya Cümhuriyet hü- kümetinin Londra ve Paris kabine lerine müracaat ederek açık şehir- lerin ve sivil "halkın Frankistler tarafından bombardımanına niha- yet verilmediği takdirde hükme - tin mukabelede bulunmak ve hat bomibardımanların hiç olmazsa bir kısmının mesuliyetini atfetmekte olduğu memleketlerin şehirlerine karşı bu mukabeleyi teşmil etmek mecburiyetinde kalacağını bildir. miş olduğunu teeyyüt etmesidir. Fransa hükümeti, derhal Barselo- na hükümetine en kati şekilde ifade edilen ihtiyat nasihatleri vermiştir. İspanya Hariciye Nazırı Del Vayo Bu gibi mukabeleler, toptan bir mu kabeleye sebebiyet vermek tehlike- Halkı, Türklük aleyhine teşvik ederek seçim yerlerinde karışıklık çıkardıkları için tevkif edilen Usbeci ve Bir Facia mı? Alabora Olmuş İki Sandal Bulundu Son 24 saat içinde biri Marmara- da, diğeri iç limanda alabora olmuş iki sandal leşi bulundu. Fakat, bütün araştırmalara rağmen bunların kim- lere ait olduğu ve ne şekilde kap: landıkları henüz tesbit edilemedi. Üs telik, iki genç sevgilinin bu sandal- lardan birisinde kazaya uğradıkları hâdise yet aldı zannedildiği için, meraklı bir.mahi sil Şim tina geçelir Tınaztepe torpitosu, evvelki Marmara açıklarından geçerken; « nizde alabora olmuş bir san lamış ve hemen torpitoy Sandalın içinden yalnız iki şey çik- mıştır: Bir kadın çi sı ve kenar tahtaları ârasına sıkışıp k eşarp. O civarda yapılan araştırmalar bir İnetice vermeyince torpite yoluna de- İvam etmiş ve liman idaresi ile zabıta derhal vaziyetten haberdar edilmiş- lerdir. Sandalin üzerinde numarası Alevi şeflerinden üçü Ceza Görecek Yeni Bir İstandart if Talimatnamesi Yapıldı Ankara 25 (Tan muhabirinden) İktetat Vekâleti, bozuk ve hileli zey- zeytin tnyağ. satışım önlemek için, et olunan Ankaruda yu dan di #rakile Yarda kati şeklini nir Gıdanın ehemmiyeti ticerelimizin ikişufi bukumından bü yük. ehemmiyeti olan bu ere zeytinyağları yedi 4 ye ayrılmıştır meye rak” yüzde 0.02 geçmiyecektir. ine“rağlarda katre ekstir R: zeytinyağların. le.bir buçuktan nok meklik zeytin de 25 SES a ra yerhekiik y ih! silinmez etiketler- ktır. Ayni esas tış Tötüralarına dahi geçi ik ve hileli göreceklerdir. BEKÂR ARKADAŞIN TAVSİYELERİ Yazan: MAHMUT YESARİ Bir bekârın evlenmek is- tiyen arkadaşına yazdığı mektuplardan ilkini yarınki nüshamızda okuyunuz. (Arkası: Sayfa -10, sütun-2 değ A Lİ a bulunmadığı için kime ait olduğu an İlaşılamamıştır. Arkas: Sayfa 10, sütun 6 daj Yeni Avukatlık Kanununa Göre: Meslekten Yeni avukatlık kanunu. projesi, ö- üzdeki günlerde mecliste görüşü ktir, Kanunun ihtiva ettiği en esaslara göre, mebuslar, vilâyet elediye meclisi âzaları, üniversi- İ yüksek mektep profesör, mual- asistanları, husuxi müessese vö şahislarin müşavir avukatları, a- vukatlık yapmak Bakkinı kaybede- İceklerâir. lim ve Bu itibarla; kânün “Meclisten çık- tiktdn sonra niebus, muallim, profe- sör ve Şehir Meclisi âzası bulunan ukatlâr, ikisinden birini tercih va- retinde kalacaklardır. Dün İstanbül: bürosunda mukay- yet avukatlar arasında bu vaziyette anların isimlerini tesbit ettik. Şu RLERDEN: Ebulülâ Mar din; Ahmet Sâmim Gönensay, Muam mer Raşit, Mustafa Reşit Belgesay, TArköm: Sayta“10; sütun 4 de) Çekilecek Mebus ve Profesörler Arasında Kimler Var? Avukat, Profesör ve Mebus Vasfi Raşit Ankara, 25 (Tan muhabirin - den) — 2556 sayılı Hâkimler Kanu nunun bazı maddelerini değiştiren ha, meclis ruznamesine alındı. Lâyihaya göre; namzetler, hâ - kimlik ve müddelumumilik sınıf ve derecelerine dahil değildir. Bunla ra devlet memurları maaşlarının tevhit ve teadülü hakkındaki 1452 Hâkim Namzetleri Bir Sene Staj Görecekler Hâkimler Kanununun Bazı M Bazı Maddelerini Değiştiren Lâyiha Meclis Ruznamesine Alındı sayılı kanunun İİ inci tahsis ettiği maaş verilir. Türkiye hukuk fakültelerinin hi rinden doktora diploması alanlı, rın namzetlikte geçirdikleri müd. det bir senedir. Bir Türk hukuk fakültesinden çikmakla beraber, ingilizce, alman CArkam: Sayfa 10, sütun 3 de) dereceye