26 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

26 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ Kuruş « Telefon: 23872 — Askeri heyetler anlaştılar İtilâf iki hükümetçe de tasdik olundu Usbeciler gene hâdise çıkar- dılar; jandarma, nümayişçiler üzerine ateş açmağa mecbur kaldı yapılân tesçiln hükümsüz saydıklarını bir protesto ile bildirdiler misyou (le Türkiye bükümeti ara. Hataylılar , Cenevre, 20 (A.A4.) — Anadolu A- Yansının hususi muhabiri bildiriyor: Hatayda ilk seçimler için oraya Köaderilen Milletler Cemiyett ke ———— mam Sene: 1- Bayı; 805 2305 sında bundan kan ihtilâf bilkuvve halledilmiştir. Pazar akşamları dahil Her akşam: Bayan # SAFİYE ye arkadaşları PANORAMA Bahçesinde —<— — Hân işleri Tel: 20435 26 Haziran 1938 F Haziran 1938 PAZAR Son Balkan turnesinin kahramanı o Ss. Gökçen nasıl tayyareci oldu. ğunu anlatıyor Kıymetli tayyarecimizin babası harpte yaralanmıştı. Ölürken Atatürke “Sabiham sana emanet, dedi. Atatürk üç yaşındaki yavruyu himayesine alarak yetiştirdi Tayyareciliğe o nasıl Ja başladı ? Sabiha Gökçen bir müddet evvel çı. enamı 4 üncüde pp 1 Dp tayyaresinden inerken Mebuslarla profesörlerin Avukatlık cekleri havadisi yanlış Yarın müzakere edilecek olan kanun lâyihası ne diyor? Yeni avukatlık Kanununun o Mecliste Müzakeresine başlanmak oÜezreyken Sitelerde geen bir haberin büsbütün eya belediye azalık eden a Yukatların bundan te avukatlık ede- miyecekleri (o hakkında haberdir ve bu vazileler avukatlıkla içtima edemiye. Cek işler arasında istisna teşkil ederken, Bözeteye telelonla verilen havadiste is- tisna ibaresi aslı ile karıştırılmış, bundan da projenin büsbütün aksine bir yazı or. taya çıkmıştır. Barodan kimler çekilecek, diye te lere, neşriyata yol açmıştır. İşin aslı şudur: Yeni avukatlık kanun !âyihasının 22 düncü maddesi (maaş ücret veya aidat mukabilinde görülen hiçbir < hizmet ve Vazife iş ajanlğı, tüccarlık veya mesleğin Yekar ve haysiyeti ile telifi mümkün ol Ap” Devamı & incide MEET De a mebus, Kıymetli tayyarecimiz Sabiha Gök. çen, Balkan turnesi esnasında Belgrad. da bulunduğu sırada Vreme gazetesine bir mülâkat vermiştir. Bu mülâkattan bazı parçaları Yu- goslav gazetesinden alıyoruz: “Tayyaretiliğin kadınlar için zor, bir iş olup olmadığı hakkında sorulan süzle Bn, Gökçen, bu sualden âdeta hayrete düşerek katiyetle şu cevâbı verdi; '—: Hayır, pilot olmak güç değil dir. Bakınız, biz kadınlar ile erkekler arasında fark tanımıyoruz, Biz artık böyle bir fark bilmiyoruz. Kadın baya- İz My nek. Lehistanda Hitler aleyhine neşriyat Yapan bir radyo İaw.iyete geçmiş Varşova, 26 (A.A.) — Havas Ajan. si muhabirinden; Polonya gâzetesine göre bir kaç gündür Poznun mıntakâ- sında bir radyo istasyonu Hitler aley- hinde neşriyatta bulunmaktadır. Bu neşriyat kısa mevcelerle yapılmaktadır, Bu İstasyon, Gestaponun (Alman gizli zabıtası) taharriyat& ve Almanyanm tahşit kampları ile bapishaneleri hak - kında malümat vermektedir. edemiye- Iki Yahudi hırsızın cüretkârlığı Akay ve Haliç kişelerini tavan delerek soydular Fakat, iddialarına göre, çaldıkları 70 lirayı denize düşürdüler Dün sabah, işleri başına gelen Akay Adliye Encümeni mazhala wuharriri Avukat Salâhaddin Yargı Evvelki gece, dikkate değer bir hır- sizlik vak'ası olmuştur. Bu hırsizlik vak'asının dikkate değer olmasıda cüretkârane yapılmış bulunmasından. dır. Mukabele bombardımanları başlarsa Italya harbe resmen gireceği- ni ihsas ediyor Almanya, Ispanyada elde edilen vaziyetler sayesinde icabında Akdeniz yolunu Fransa ve ingiltereye kapayabilmek imkânlarını elde elmiş olduğu kanaatinde... çensk'den bildirildiğine göre, 8 hazi. randa Sovyet hudut muhafızları Ser. guevka köyü civarında Amur nehri ü- zerinde Sovyet sahiline yakm bir yer- de içinde 29 Koreli ve Çinli bulunan bir Mançuri dubasmı tevkif etmişler. dir, Duba tevkif edilirken bu 29 kişinin 8 i Sovyet sahiline çıkmış bulunuyor. du. Üzerlerinde Japon silâhları, foto- graf makinesi ve'diğer birçok leva- Moskova, 25 (A. A.) — Şlagoves. | 12 bin nüfuslu Granollers şehrinde 300 kişin ölümü ve 500 Kişinin yaralan masile neticelenen bir bömbaydımat. dan sonra görülen feci manzaralardan... Dar Yansı 8 incide memurları, Akayın köprüdeki hesap memurluğu odasının, diğer taraftan Haliç idare memurları da mülettişlik De Devamı $ incide Sovyetlerle Japonlar arasında yeni bir hâdise Japonlar Sovyet Rusyaya Çete yollıyorlarmış Sovyet Rusyada yakalanan 8 kişi bunu itiraf etmişler am bulunmuştur. Mevkuflar Sovyet topraklarma çetetilik yapmak için gönderildiklerini ve Japon altın ma- denleri direktörünün ayni maksatla müsellâh çeteler teşkil ettiğini itiraf etmişlerdir. Bu haber halk arasında derin bir infial uyandırmıştır. Bu hâdisenin de Sövyet . Mançuri hududu üzerinde ya. pilan diğer tahrikât gibi bu mmtakas da vaziyeti gergin kilmak istiyen Ja- pon askeri mahafilinin eseri olduğu zannedilmektedir.