21 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

21 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Biz güzel olmak çin, dişlerimi- xi inci gibi beyaz tutarız. Bazı vah şi kadınlar, kömür gibi dişlerini simsiyah boyayarak, güzel olmıya Bu oyun Karolin adalarında oy- sanıyor. İKi rakip, tek ayak üs- tünde durarak biribirlerinin mu- vâzenesin! kaybettirmiye çalışır- lar. Kim ötekinin ki ayağını bir. den yere bastırırsa oyunu © kaza- nir; Bay Tezerle Küçük Can Geçen Çocuk sayfamızdaki yazısız resimli hikâye ay Tezer, baston yutmuş gibi, rap rap adım atiyor. du. Küçük Can bir şüt çekti. Top, küt! diye yolda giden adamın ka- fasına indi. Bay Tezer hiddetle geri döndü. Çıkışmıya başladı. Bu sırada küçük Canın da babası gel mişti. Kendisinden af diledi. Oğ- luna bir daha böyle dikkatsizlik. ler yapmamasını tenbih etti. Ama Bay Tezer, gittikçe yüksek perde- den konuşmıya başlamıştı. — Sen zaten adama benzer bir olsuydın.. diye işi ileri var- gırınca, bu sefer, Canın babası kız- gı. Ondan daha sert bir sesle: — Sen de adam olsaydın, kü - öetik çocuğun, küçücük ayakla rduğu küçücük topunu cascavlak ve a yermezdin, dedir da bir şüt çekti, Topu Bay : gerin alnına şappadak yapıştırdı» eze” er, bop! Pas ml! diye bir Bay 76“, Top havalandı. Baba kafa ele verip havada uçan to - oğul kaşmdan koştular Demin - pun 8 murtan adam, şimdi sı. denbei Yaşlamıştı.. Bazı inanlar my yle iyi sözden değil. kö- ejeden anlarlar. DOĞAN YILDIRIM 9 altındaki yazısız re - seyle yazarak bize gönde- a 4 türlü teneffüs pa Bütün mahlükların, yaşamak i- çin havaya muhtaç olduxlarını bi- lirsiniz. Ama, acaba 4 türlü tenef- fös olduğunu da biliyor musunuz? 1 — Bizim gibi ciğerlerle te neffüs, 2 — Balıklarınki gibi gal- sernelerle teneffüs, 3 — Böcekler- de olduğu gibi transelerin tenef- füs, 4 — Cütle teneffü * Ağarmıyan saçlar e an... Saçların yaşlandıkça ağardığını bilirsiniz. Bazı gençlerin başlarına gelen ani felâketlerden bembeyaz saçlı oluverdiklerini de duymuşsu- nuzdur. Fakat size saçının tek kılı ağarmadan 120 yaşına kadar gel- miş insanlardan bahsetsem ne der- siniz? * 2500 yıl önce İnsanlar bundan 2500 yıl önce, çıra yerine zeytinyağı kullanmıya başlamışlardır. Deirek ki, 2500 yıl önceki babalarımız ay ışığı İle çi- ra ışığından başka bir şey bilmi yorlarmış. Bu tarihlerde, Afrika- yı dolaşabilmek için tamam İki bu- çuk yıl denizin üstünde kalmak lâ zımdı. Eğer bu köpeğin denizde seyrettiği şeyin ne olduğunu anlamak 4- terseniz, üstteki siyah noktaları harf sırasına göre kurşunkalemle bir- leştiriniz. Soldaki resmi, mukavvayu kopya edip keserek nokta noktalar | Ja gösterilen yerden bükünüz! Oldu size ayakta duran minimini bir köpek Soldaki şekilde 25 noktanm kalemi hiç kaldırmadan nasıl| birleştirileceğini görüyorsunuz. | ÇT Çocuk Sayfamızda Hediye Kazananlar Yarmki Sayrmızda bulacaksınız. Bir dalgınlık Altayın annesi sokağa çıkmıştı. Hemen, arkasından, bir yün evvel kendisine gelip musluğu tamir et- meşi söylenmiş olan tamırci geldi. Tamirci — Musluğu görmiye gel dim. Altay — Maalesef buzün göre- miyeceksiniz sizden pek az evvel sokağa çıktı. Nereden bildin? Altay küçük kardeşini arabasına yatırmış gezdiriyordu. Yolda Oktayla karşılaştı. Oktay — Bu senin kardeşin mi? Altay — Evet! Oktay — Kız çocuk mu 0? Altay — Hayır. Oktay — Demek ki, erkek! Altay — Evet ama, erkek oldu- ğunu nereden bildin” Bana sordun mu? Altayın Oktaydan 50 kuruş &- lacağı vardı. Erkala da 80 kuruş borçlanmıştı. Erkala borcunu ver- mek için, Oktaydan gelip alacaklı | olduğu parayı istedi. Altay — Kusura bakma! Borcu- mu ödeyeceğim de.. Oktay — (Hiddetle) Haydi ora- dan! Başkasından borç alırken ba- na sordun mu? AFFEDEN KÖR ÇALGICININ ISTIRABI HİKÂYE bilmeni ikmali p LORİ Di meri | meraların görülüp Karların m © vin hizmetçisi: — İşte onlardan bir tanesi daha, bıktım artık bu sokak çal- gıcılarından, diye bağırdı. Sonra Mâve etti: — Bir gün, içlerinden birinin ba- şndan aşağı bir kova su boşaltsam akılları başlarına gelecek yal Çetin, bu sözleri duyar da durur mu hiç, sahi, diye bağırdı, hemen şimdi, bir kova su getiriver! Pen- cereden aşağı, şu adamın kafasına boca edelim! Hizmetçi kovayı getirdi. Çetin, nemli taşın üstünde ağlayan bir ses le şarkı söyliyen, titrek parmak- larile çalgı çalan ihtiyarın başın- dan aşağı suyu döktü. B» bir sisli sonbahar akşa - mıydı. Gök alaca karan- lik, sokaklar sessizdi. Başından 8- $ağı soğuk suyu yiyen ihtiyar çal- Bıcı, neye uğradığını bilemeksizin titredi. Ağzından, derin bır of! çıktı. Bu, en katı kalplere bile do- kunacak kadar içten gelen bir in- leyişti. Hiç bağırmadı. Çağırmadı, Küfretmedi. Kalktı. Islak komanı- nı kolunun altına sıkıştırdı. Ezgin, yüreği yanık, karanlıklara doğru yürüdü. İhtiyern mazlâm ve sessiz hali Çetine o kadar ani bir şiddetle dokunuvermiştı ki. Yoksa çak fena mı yaptım, dedi Hemen ihtiyarın peşinden Koştu. Yanına so kuldu. Cebinden on kuruşunu Çi kardı. Kekeliyerek: — Şey. Affedersiniz, bu parayı kabul ediniz! Diye seslendi. Esmer ay ışığında, başını kaldırdığı yaman bayretle şunu gördü: Bu bir kördü ve elini ne tarafa uzatacağını bilmiyordu. Çetinin gözleri sulanmıştı. Siz ga- liba görmüyorsunuz, diye mırıldan dı. Bahtsız çalgıcı cevap verdi: — Evet çocuğum! Ben bir kö- rüm! Tıpkı sizin yaşınızda iken, ben de kulak verdiğimi duyar, bak tığımı görürdüm. Günün birinde, hayatta yapayalnız kaldı Mekte- BİLMECE - A — Aritmetik bil sayılardan bazılar" başka bir sayının yeri R dığınız zaman, 26 odecektir. B — Köpek. kayi mecemizdeki 16 kutuda on altı tane sayı var nın yerleri değişmiş. Siz, dilediğiniz adedin yerini, te değişürebil irsiniz! O şartla ki, ner sırayı topla- bimi birakmıya mecbur oldum. Ye- raltı ocaklarına amele Bir pazartesi günü idi, Ocekirm hirinde büyük bir patlama oldu. yazıldım. algıcı burada susmuştu. Son ra birden içini çekerek de- vam etti: — İşte bu pat'amada gözlerimi kaybettim. O gün. bugündür. elimde bu es- ki keman, sokak sokak. köy köv. şe- hir şehir dolaşıp, gören gözlerle BULMACA Bu bolan iki çocuğu ariyor, acaba çocuklar merededirler ilmeceleri yapanlardan yirmi beş kişiye Bubi tarif hediyeler verilecektir. i e e ayı, yıldızları, çiçekleri ve beni sey reden mesut insanlara çalgı çala - rım, Çetin, bu iş, sizi hiç üzmüyor, yormuyor mu? diye sordu. fatiyar kemancı yine, için) çekerek cevap verdi: — Bu güne kadar, üzülmek ne - dir bilmemiştim. #akat, bu ak - şam, bir evin kapısı önünde tâ ço- cukluk günlerimdenberi sevdiğim bir şarkıyı çalarken. insafsiz bir e lin başımdan aşağı döktüğü soğuk su kemiklerime kadar işleyince, anladım ki, yıllardır yaptığım bu İş, çok güç ve çok ıstırap verinidir. Hole insan benim gibi ker, benim gibi yaşlı olursa... etin. Mingür. hüngür ağla- mıya başlamıstı. İhtiyar ke- mancının buruşuk ellerine sarıldı. Hürmetle, muhaboetle optü. Siz, çok iyi bir insansınız. Suyu döken çocuğu affediniz! dedi Yarın yi- ne ayni saatte, o evin önüne geli- niz! Size. yıllardır” birktirdiğim bütün paralarımı vermek ısterim., Eğer gelirseniz. beni artık affet - miş olduğunuzu anuyacağım . İh- tiyar, hay hay. çocugum' diye ba- şın salladı. Biz savalllar, dünya. ya insanları affetmiye gelmişizdir. Bu bizim birlelk silâhımız.. Fakat paranızı istemem. Onları saklayın. Günün birinde size iâzım olur.. Sonra, uzaklara, sonu meçhul ka ranlıklara doğru yürüdü. kaybol: Öğretmen — Kaya, yine neden geç kaldın? Kaya — Annem alıkoydu efen- dim! Öğretmen — Annen niçin al koydu? Kaya — Mektebe geç kalıyorum, diye sopa çekmek için. ı — Galiba kar. gözlüklerinin kaybettiniz. Şimdi ne yapmayı dü şünüyorsunu? rimesin! bekliyeçeğim. Beş Mesele ve Cevapları Arkadaşınıza deyiniz ki: 1 — 6 tane birin on fki ettiğini söylersem siz buna İnanır mısınz? 2 — Yedi kedi yedi fareyi yedi dakikada yedi. Acaba yüz fareyi 50 dakikada yiyebilmek için kaç kedi lâzımdır? 3 — Rakamları soldan sağa doğ- rü birer birer azalan ve 4 rekami- nın tutarı Şun misli olan 4 rakam hı bir adet bulabilir misiniz? 4 — Babamın yaşı ben'm yaşım- la annemin yaşının tutarı kadar - dır. Annemin yaşının rakamların sağ sol ederseniz benim yaşım ©- Vur, Babam 44 yaşındadır. Ben kaç yaşındayım. il 5 — Bir adet ikiye bölündü. Son ra baş aşağı edildı. Sonra üze bö- lündü. Sonda yine “kiye bölündü. Çıkanı baş asağı edip okuduk: 911. Bu adet nedir? * Siz yapamadınızsa 3 Ben size yapayım 1—114(014117)—12 2 — Tamam 14 kedi lâzımdır. 3 — Bu adet 6543 adedidir. 4 — Ben tamam on üç yaşında- yım. 5 — Bua det 938 adedidir.