21 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sene 21 — No, 7289 — Fiati her yerde 5 kuruş Kont Ciano ile B. Stoyadinoviç “Fotografla Atatürk, Dünya tarihinde yer alacak olan bu büyük &ser, bugün çıktı. Ebedi Şelimi. sin bütün hayatını gösteren bu albümde üç yüzden fazla hakiki fotograf vardır. CUMARTESİ 21 Künunüsani 1939 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yam işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: arasında görüşmelere başlandı Bir Fransız gazetesine göre Italya Orta Avrupada Almanya için çalışıyormuş, buna mukabil Almanya Akdenizde ltalyaya müzaharet edecekmiş Belgrad 20 (A.A.) — Avala ajansı bildiriyor B. Ciano ve Stoyadinoviçin avları saat 7 ys kadar sürmüş, müteakiben şatoda bir ziyafet verilmiştir. Şato önünde toplanan halk İtalya ve Yu- gosluvya için tezahüratta bulunmuş- lar ve B. Stoya viç ile Ciano da halkın eğlencesine ak etmişler- dâir, Belgrad 20 Gazeteler B. Clano- nun ziyareti münasebetile uzun yazı lar yazıyorlar. Pravda gazetesi diyor ki: «Kont Clano ve B. Stoyadinoviç iki hükümeti alâkadar eden şimdiki bey» nelmilel vaziyeti tetkik edeceklerdir. Bu görüşmenin fevkalâde ehemmiyeti vardır. Her tarafta büyük bir ehem- miyetle takip edilen görüşme komşu iki devletin mesai birliğine ve sulh siyasetlerine devam hususlarındaki azimlerinin ifadesidir,» Bir Fransız gazetesinin iddiası Paris 20 — Gazeteler Orta Avru- padaki seyahatler ve mülâkatlar hak- Kont Cinno ve B. Stoyadinoviç kında makaleler yazıyorlar. Petit Pa rislen bu hususta esaslı malümat ol- madığını, Almanyanın zahire mesele- sini halle çalıştığı söy- lüyor, Epogue gazetesi diyor ki; Frankocular Barselon şehrini bombardıman etti Italyan lejyonerleri kumandanı son muharebede yaralandı Fransız Meclisinde Ispanya hakkındaki müzakere salı gününe bırakıldı Barselona 20 (A.A.) — Franko tay- yareleri bugün öğle üzeri şehri bom- bardıman ederken limanda bulunan bir Fransız vapuruna bombalar isabet etmiştir. Burgos 20 (AA) — Camerio Salanellos'u dir. İrualadâ mıntakasında Sampe- re'yi ele geçirmişler Cenub mın- takasında da ileri harekâta devam olunmaktadır. Salamankau 20 (AA) — Umumi karargâhın tebliği: Barselon vilâye- tinde kıtaatımız bazı bölgelerde 15 kilometre derinliğe kadar ilerlemiş tir Şimal bölgesinde Lamorana, Cado, Frei de La Guaridia, Serra dela mevzilerini isgal ettik. Merkez bölgesinde Malgrad, Cum- 11s, Olujas, Cveclana İle Montegracls, Masanet ve Rocapiana mevzilerini aldık, Tarroja - Calaf yolunu kestik. Frankistler, zabtetmişler- Tarroja, Bras, Maceralar serisi: 2 Cenup bölgesinde, Salamo, Rodona, Juncosa, Ardena, Bonastre, Torre de Marra ile Castellar, Plana Matania mevzilerini ve Alba, Cova ve Prengâl : | tepelerini işgal ettik, Düşman yüzlerce ölü verdi ve 1485 esir aldık, Andaloçyada hatlarımızın “tashihi sırasında, düşmana büyük zayiat ver- dirdik ve 428 esir aldık, Burgos 20 (A.A.) — Katalonyanın merkez mıntakasında Frankistler 15 kilometreden fazla ilerlemişlerdir. Şimdi Calaf'a iki kilometrelik ve Man- resa'ya 26 kilometrelik bir mesafede | bulunmaktadırlar, Frankistler müve- zi olarak bütün muntakalarda vasati 19 kilometre kadar İlerlemişlerdir. Frankist mahfillerinde dünkü ha- rekâtın Katalonya muharebesinde yeni bir safha açmış olduğu beyan edilmektedir. (Devam: 13 üncü sahifede) «İtalya, Yugoslavyanın Roma « Berlin mihverine fitihakını görmek istiyor. Bu suretle, Almanya hesabına hareket ediyor, Zira Avusturya ve Çek (Devamı 13 üncü sahifede) Reisicümhur Londra büyük “elçimiz. B. Rüştü Arası kabul ettiler Ankara 20 AA) — Relsiciimhur İnönü dün akşam Londra büyük el- çimiz Dr. B, Tevfik Rüştü Arası ak- şam yemeğine alıkoyrmuşlardır. Baş- vekil B. Celâl Bayar ve Hariciye Ve- kili B. Şükrü Saraçoğlu da bu yemek- i te davetli olarak bulunmuşlardır. Dr. B. Tevfik Rüştü Arasın bu haf- ta içinde yeni vazifesine gideceği öğ- renilmiştir. mbikkatlers Bayram maaşı ve neşe Kurban bayramı ayın 31 inde... Doluya koymuşlar, olmamış; boşa | koymuşlar, dolmamış: Maaşların da- ha evvel verilmesi kabil değilmiş, Buna kanuni mesağ yokmuş, Halbuki, syaşamak zevkin! “diye haykırıyoruz. «Yüzlerde tebessüm ol. suni» diyoruz, «En kiymetli hazine neşedir!» iddiasını modern bir müta- leâ olarak ileri sürüyoruz, Dibine darı ekilmiş bir keseyle dört günlük bir bayramı çoluk “çocuğa karşılatmamak için, iyi düşünülürse, ne fedakârlıklar yapılsa yeridir. (Bu yalnız memurlar meselesi değil, piya» sa weselesidir. Halkin kılığının. bay ramda düzelip düzelmemesi işidir.) Kanunları da insanlar yapıyor, usulleri de., Bir tedbir alınmak!.. Bü imkânsızlık nas değildir. Italya, Cibutiye hücuma hazırlanıyormuş Hududa yakın Diredava mıntaka- sında 8 -170 bin asker toplamış Cibutiye giden Fransız taburu kumandanı askerlerine; j “ Şimdi çalışmak, ihtimal ki çarpışmak lâzım gelecektir,, diyor Paris 20 — Paris Soir gâzetesinin Cibuti'deki hususi muhabiri akademi âzasından Jerome E Tharaud'un. bildir. diğine göre Adis- ababa - Cibuti şi- mendifer hattı bo- yunca ve bilhassa Diredâva mınla- kasında 8 - 10 bin İtalyan yerli as keri tahşid edil- miştir. Hududun diğer İTALYAYA FRANSIZ KUMAN- DANININ BİR NUTKU Fransa İle İtâl- ya arasındaki son hâdiseler üzerine Fransa, Cibuti li- manına asker göndermeğe başlamış- tır. İlk Senegalli taburu (götüren Sphinx vapuru bir kaç gün evvel Ci- butiye vasıl olmuş, halk tarafından tezahüratla karşılanmıştır. Ayni vapuria giden Toumal gaze- tesinin bir muharririnin çektiği tel- grafa göre vapur Cibutiye yaklaşın- ca tabür kumandanı binbaşı Raynal âskerleri kıç güverte üzerinde topla- Fındıklıdaki İUTALYA LARIN” sERİ FRANSIZ © PİLE UAAKMAĞ: Maşuk, ETTİĞİ YERLER 0; gri Rısı Habeşistan - Frâmsma Somalisi hududunu ve İtalyan i askerinin toplandığı Diredavayı gösterir harita mış ve kendilerine şu sözleri söyle- miştir: «— Seyahatimizin sonuna yaklaş- dak. Şimdi çalışmak, ihtimal ki çarpış- mak lâzım gelecektir.» 'Teurnal muharriri bü sözlerin Se- negalli askerler tarafından sevinçle kârşılandığını söylüyor ve Cibutide Ghdişeden eser olmadığım ilâve edi- yor. sergi binası Komisyon tedkiklerini" bitirdi, 106 bin lira kıymet takdir etti Salie şirketi tarafından satdan Fındıklıdaki sergi binasına kıymet koymak için Belediye fen iş- leri müdürü B. Hüsnü, nafia müdü- rü B. Bedri, Milli emlâk müdürü B. İzzet ve mühendis B, Mustafadan mü- rekkeb bir komisyon teşkil edilmişti. Komisyon tedkiklerini yapmış ve tah- min ettiği kıymeti tesbit ederek tan- zâm ettiği raporu dün akşam geç var kit Denizbarika göndermiştir. Komisyon binaya kiymet koymak $çin üç gün gayet esaslı tedkikler yapmış ve binanın gerek inşa bede- Mini, gerek semtine göre haiz olması dâsim gelen kıymeti tedkik etmiştir. Haber aldığımıza göre komisyon Yergi kaydında mukayyed olan gayri safi iradın on mislinin hakiki kıyme- ti -teşkil ödeveğine karar vermiştir, Binanın gayri safi iradı 10,680 lira olarak tesbit edilmiştir. Bunun on misli 106 bin küsür lira tutmaktadır, © Tayyarenin macerasıl...