21 Şubat 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

21 Şubat 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

n 21-2-939 Elbisenizi Kendiniz | TAN Biçip Dikebilirsiniz £ Aşağıdaki Elbisenin Patronunu Tüze hain öleli İsteyiniz in an bu nüshadan itiba- ren okuyucularına pat- ron vermeğe başlamıştır, O - kuyucularımız bu patronlar üzerinden kendi elbiselerini kendileri biçip kendileri dike- bilirler. Patronu almak için i- darehanemize 25 kuruş gön- dermek kâfidir. Patron iste - yen okuyucularımız bu sayfa- nın altındaki kuponu doldu - rüp göndermelidirler. Sade bir ziyaret ve çay elbisemi Ölçü: 48 beden: Kumaş miktarı: 100 santim © ninde olan ipekli kumaştan dört metre, Mat ve parlak iki nevi İkumaş- tan yapılmak istenirse 230 santim beden ve kollar için 170 santim de band için parlak kumaş almak lâ zımdır. Patron parçaları li zi “| ” '! İİ A, Arka beğenin yan kısmı, GC. Ön bedenin yan kısmı, D. Ön beden, E Ön kapak, F, Kol, G, Kemer, H. Arka etek, İ. Etekliğin yan kıs- mi, 7. Eteğin ön kısmı. Patronların kesilmesi Kumaşı iki kat yaparak pat » ronları hiç kumaş zayi etmiye - cek derecede münasip şekillerde kumaşın üzerine koyup toplu iğ - nelerle iliştirmeli ve her biri iki kat olmak üzere kesmeli.. Yuka - rıda işaret edilen harfler sırasiy - le vazifelerine göre ayırmalı, Kumaşın dikilmesi İLİK: Evvelâ ön kapaktaki üç bez iliği yapınız. Bunun için de kumaşın yüz ta rafını © yaka - dan itibaren mu ayyen mesafe - lerle ayınp ü- zerlerine düğ - menin büyük - lüğüne göre ke « silmiş birer ku- maş parçası koy- malı ve bunla - rıtam ortala - e teyelleyerek yelanında iki (Şekil 1) — Kaç gündür seninle gördüklerimizden... buralarda dikmeli, Ve ortalarını keserek bu kumaşları terse döndürüp yüz ta - rafta kalan kısımlarını yan yana getirecek şekilde el dikişi ile gizli bir surette kumaşa iliştirmeli. Son- ra köşeleri gayet muntazam şekil - de ters taraftan düzelterek yüze ge len kısımlarını © sağlamlatmalı, ütülemeli ve ters tarafı da iyice yatırmalıdır. (Şekil 1) Ön kısmın dikilmesi Ön kısmın yan parçaları üzeri- ni resimde görülen şekilde. arala- rını 1,5 santi - metre “mesafe - de olmak Üzere oyulgama di hafif büzmel bu parçaları taraftan kıyıra « rak bedenin ön parçalarına dik . meli. İşaretle - rin karşılıklı ge mesine dikkat e (Şekil 2) mek elzemdir. Sonra ön kısmın ait ve üst ka - pak parçalarını da yüzden diktik- ten sonra tersine çevirip konarla- rı sıkı bir surette teyelleme iliklerin altını keserek meli. (Şekil 2) Arka kısmın dikilmesi (Şeki Arka yan parçalarının üst kıs- mını önde olduğu gibi aralarında - ki mesafe birer buçuk santim ol - mak Üzere çift büzmeli ve arka be- denin üzerine tatbik etmeli ve büz gölü parçalar üste gelmek üzere bedene dikmeli. Sonra da ön kı - sımla arkayı omuz ve yanlardan bitiştirmeli. Bele bolluk vermek i- çin de ön kısmın yan parçalarına bir iki pens yapmalı, (Şekil 3) Kolun dikilmesi Kolun kesik kısımlarına hafif pehsler yaptıktan sonra Karşılıklı getirmek üzere dikmeli ye kol ağzında patron - da nokta ile gös terilen mesafe - yi açık bırakıp kol ağzı ile bir- İikte ters taraf- tan Hiristo te- yüzümüzün çizgileri değişti... malı. Yahut da o açık kısma bir ka» pak koymalı. Ondan sonra da o- muzdaki işaretli yerleri ters taraf- tan dikip pens yaptıktan sunra kol- tuğa dikmeli. (Şekil 4). Eteğin dikilmesi Şekil 5) Yan parçaları teşkil eden geniş parçaların her birinin üst kısımla- rındaki”kesik yerlerden aşağı gel mek üzere üçer pens yapmalı. Or- tadakinin yukardan aşağı 17 san - tim, yandakinin de 12,5 santim bo- yunda olması lâzımdır. Sonirs bun ları ters tarafından kesip ütüleme: , W ve üst dikisler ön ve ark ar rinden bir buçuk santim içeri a- larak yan parçaları, ön ve © arka parçalarla birlikte dikmeli. Bun - dan sonra hazır olan eteği yine işa- ret noktalarına dikkat ederek be- dene eklemeli. Ve boyu göre 5 ve- ya 6 santim içeri alarak etekleri bastırmalıdı Sekil 5). Kemerin dikilmesi (Şekil 6) evvelâ dikip çevirerek teyellemeli son - ra uçlarını da kapatarak bir toka Müdürlüğüne İdarehanenize posta pulu ola- rük 25 kuruş gönderiyorum. vonesan nüshadaki patronu aşa” ğıdaki adresime göndermenizi rica ederim, İsim: Adres: sosaneeenstmessepensenasmsenasneyeneeneanaye sana ıkanda gördüğünüz hn yünlü ve yollu kumaşa. eninde birbirine kavuşmuş İ düğmelidir. Üstteki pardesü tayyi ön kapaklarının içi tay pili vardır, Ceket düz in rengine uygun düz ve kalın yü örün kumaşından yapılmıştır. Üçer santim olup dört Heyeti ümumiyesile sade olun bu kiyafet, bahariçin'en çık bir gi yinletir. Anneler Çocuklara İyi İtiyatlar Kazandırmalıdırlar Derik dürüstlük doğuşta mevcut bir vasıf değildir. Çünkü bu evsaf: ancak öğrenil mekle elde edilir. Bunun için evve- lâ sinenin çocuğuna katiyen yalan söylememesi lâzımdır. Ayni z8- manda anne, kendisinin bildiği bir şeyin aksini çocuğun söylemesine müsaade etmemeli ve ons yalan söylediğini ihtar etmemelidir. Yal- nız çocuğun her söylediğinden şüp- heye kalkıldığı takdirde de çocuk bu defa doğrunun beğenilmediğini ve yalan söylemek lâzım geldiğini zanneder ve yalânerliğa başlar. An nenin bu noktaya karşı da çok has- sas hareket etmesi lâzımdır. Çocuk üç, dört yaşına geldiği zaman ha- yali çok zengindir. Mütemadiyen uydurmak ister. Hayat için lâzim olan bu ciheti asla ihmal etme meli ve çocuğun hayalini çalıştır. mak için ona uydurma hikâyeler anlatmalı, bir takım yerleri tarif etmeli ve ona da bu gibi hikâye- ler söylemek fırsatını vererek ha- kikatı yalana tahvil etmek dını kazanmasına mâni olmalı, Sual sorma itiyadı Bütün çocuklar annelerine sual sormasını severler. Bu hususta an- nenin yapacağı hareket şudur! Ço- cuk makul bir sual sorduğu vakit verilen cevabı dinleyip sonra yok- landığı zaman hatırladığı takdirde o suale cevap vermelidir. Çocuk can sıkacak şekilde biribirini mü- teakip sual sorar ve verilen cevap- ları dinlemezse bu hareketine mü- saade etmemelidir. Cevap verirken de çocuğun an'ıyabileceği lisan ve zda doğru ve kati cevaplar ver- miye çalışm Mesut olma bedi Çocuğa öğretilmesi lâzım gelen en mühim nokta, mesut olmak yo-, ludur. Bunun için de evvelâ anne- nin mesut olması, ıstırabı olsa bile Ev Kadırı Y İçin Faydalı Bilgiler Körseleri temizlemek U zun zaman giyilen korsenin temizlenmesi güç olür. Hal buki sık sık yıkandığı takdirde de lâstikleri gevşer. Bunun için kir- lenmiş olan bir korseyi temizle - mek için evvelâ, ilik sabün köpük- lü bir su hazırlamalı, üzerine az miktarda amonyak ve boraks ilâ- ve ettiklen sonra korseyi bu suyun içine atıp küçük bir fırça fle her tarafını fırçalamalı. Rengi açılınca bir kaç su içinde durulayıp asma- lı. Renkli olduğu takdirde gölgede kurutmalı. Yağmur lekesi Bir çaydanlığın içine su doldu - tarak kapatınız ve yağmur lekesi olan yerleri sıra fle çaydanlığın ağzından çıkan buhara tutunuz. Lekenin olduğu yer buharın tesi- rile ıslanmes hemen çekip kumaşı elinizle silkerek kurutunuz. Eğer yağmur lekesi çok ise ve buhara tutulan yer çok ıslanmış ise kuru- 'duktan sonra buruşuk kalır, o tak- dirde de nemli, ince bir tülbendi buruşuk yerin üzerine koyarak çok Kızgın olmıyan ütü ile ütülemeli. Ütü, kumaşın parlaklığım aldığı takdirde her tarafını bezle ütülive- rek müsavi yapmalı. KREMLİ ELMA Ezmesi Tatlısı Malzeme 8 adet muntüzam tatlı elma, çay fincanı ince toz şeker, çay fincanı # kahve kazığı Yimen suyu PİŞİRME USULÜ — Elmaları yıkayıp soyunuz. İnce İnce doğ- Tay yahun Ta renaeleyiniz. Ve soğuk su içinde bir müddet bırs- kımız. Diğer tarafta 1 çay finca- nı su ile bir çay fincam toz şeke- ri eriterek şurup heline getiriniz ve elmaları da sudan çıkarıp bu şurubun içine koyarak o yumuşa- trcaya kadar kaynatınız. Sonra şurubun bir kışmını ayırarak ka- lanma Ilmon suyunu da ilâve e dip bir müddet daha kaynattıktan sonra indirip koyulaşmış olan bu mahlülü ince bir tel süzgeçten sü- zünüz ve patates ezmesi gibi bir tabağa koyunuz. Üzerine krem şantiye koyarak sofraya getiri çocuğun huzurunda mesut görün- mesi lâzımdır. Annenin kederli, hiddetli olduğu zamanlar çocuğun da mizacı bozulur. Çünkü snnenin yüzündeki ifade ve tavırları çocu- ğa tesir eder. Mütemadiyen bu manzarayı gören çocuk da büyü- düğü zaman saadetin yolunu bula- yaaz. Bunun için anneler, çocukla. rımn istikbaldeki karakterlerini çizerken, fedakârlık edip neşeli, canlı olmıya çalışmalıdırlar. Ayni zamanda çocuğa zarar vermiyecek ve neşe yaratacak her türlü oyuna müsaade ederek çocuğun ruhuna canlılık ve neşe aşılamalıdırlar. (İktibas Haki —— Mahfuzdur | Yapan: SALİH bunlara karşı otuz iki dişini fakat şaşlığım biri var, bütün birden göstererek memnun sırıtıyor. Bu s0- ğukkanh kimdir acaba? Hoca — Kim olacak, ya yeni bir zehirli gaz veyahut ta müthiş bir silâh mucididir?.