3 Mart 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

3 Mart 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Müli küme maçları başladığı takdirde mü abakalara İstanbul ; şampiyonu olarak girecek Beşiktaş takımı Mili iv i Küme Tarzını Değiştirirken Çok Dikkatli Olmalıyız Tecrübelerden Alınan Neticeleri Esaslı Şekilde Tetkik Etmek Faydalı Olur Yazan: Eşref Şefik ili küme müsabakularının bu! birinci kümeye lâyık bir üçüncü kü- sene, ayni şekilde," tekrarla! we klübü müteaddit rakipler arasın- mip tekrürlanmıyacağı , benüz belli! dan siyrilabil'p birinci küreye ka- olmadı. Söylenen sözlerden, milli dar çıkmak imkânım bulamaz. Düzü. küme yerine tasfiyeli bir turnuva-| nelerce maç esnasında taktmın bir nin ikamesi hakkında baz: tetkikler | aksaklığı veya köfü iki tesadüfe bi- yapıldığını anlıyoruz. rinci kümeye lâyık bir klüp, sene Tasfiyeli bir turouvanra ne gibi! lerce üçüncüde dobe'enip kalır. İşte » mecburiyetlerle tertip edildiği ma-| İngiltere kupası, bü vaziyette bülu- Tümdür. Dünya kupası, İngiltere ku-! pan bir memlekette bu gibi mağ- pası, Fransa kupası ve bunlara alt durların (o yüzünü güldürebilecek tasfiyeli kupa maçlarında hâkim o-| yegâne vasıtadır. İngiliz klüplerinin lan prensip ve maksatları uzun boy- | çokluğu yüzünden başka bir şekli İu araştırmıya lüzum yoktur. Onlar | bulunamıyan Kral kupasını bizde belli şeylerdir. Muhtelit znınsnlarda | mazeret misali gibi göstermek “en mi turnuvaların tarzlarını değiştir- | büyük hatalardan b'ri olur. “mek ve hakiki kıymet ayarına daha Olimpiyatların dar zama vna #tkış- » yaklaştırmak üzere düşünülen ted-| tırılan futbol turntvasında dahı lâ- 'birlerin zamansızlık ve imkânsızlık | yık olmayanların aksi “tesadüflerle © yüzünden tatbik edilemiyerek olduk-| son müsabakalara kadar yükselme- “leri halde bırakıldızlarına da vâkıf | meleri için örfi kararln müsab'kların ii bulunduğumuzdan mütaarife haline! ikiye takelmine razı olunmuştur. “gelmiş olan bahisleri bir duba tek-| Kuvvetli nddolunanlarla zeyaf zan- rarhyarak okuyucularımızı yormak! nedilen takımlar ayrılmış, bir kuv- “niyetinde değilim. Burada sadecs| vetliye karşı bir z4y'f konarak, son milli küreden şimdiye kadar alınan! müsabakalara | yaklaşılırken yalnız peticeleri kısaca anlatıp. onun yeri- | lâyıkların kalması esası kabul edil ne konulacak tasfiyeli bir turnuva-| mişti Merkezi Avrupa kupasında © San bizi maksatten daha uzaklaştıra-| son zamanda kabul edilen gidiş ge- cağını göstermek isterim, işli ve bir memlekelten bir kaç ta- Mali küme maçları gidiş. gelişli ! kımın istirak! şartile yanılan maç- ip beda mıntakalardak! sekte İz inal Spor hareketine ve le mak icin en oz aldat hez vermek lamel her halde turnuva şekli değildir. Sadece tadilât Yukardanberi izah ettiğimiz veç- hile tasfiyeli bir turnuva 72mansız- lağım ve zaruretin doğurduğu sekat bir üsuldür. Bizde futbol mevsim! Klüpleri bo- L #scak kadar dolu dağildir. Her sene Gmk bakımından, teşkilâta yük | değişmiyen bir prozram'a Tiğ ve milli amaştar.. * (küme maçlarma vaktinde başlasak, ç Mağjlüplarla galiplerin ayarları ! Klüplerin ecnebi temaslarına da yer » meydana çıkarmak itibarile, ber hal. | Kalabilir. de tasfiyeli bir turnuvadan daha sa-| (Bu vaziyette olsa olsa mulli kürü Orih bir fikir vermiştir. nin bünyesini ve osasmı sl Tastiyeli mek şartile bazı faydalı tadüst yapı. ” ymm labilir, Fakat mecbuzıyat olmadan unun yerine daha akımlı Ye | tasfiyeli bir turnuyuyu sapmak ne- tasfiyeli bir turnuvayı koymak, ne #icesi tesadüflere bağlı bir yolculu. teknik, ne de propaganda ve fayda| ya başlamak gibi bir şeyolur, bakımlarından katiyyen ayni netice» — yetlerini ve bilgilerini epey farket- — İirmiştir. Ankara, İzınir ve İstanbul. © da şu veya bu üslüpta oynanan bir — #utbolün tahliline doğru halkta ve| er bir meyil uyandırmış. leri veremez. ar miri ei Bir turnuvada müsabık adedinin Mehmet Reşat çokluğu en büyük mahzurlurdan bi- Oynıyamıyacak sait secek bir maküs netice ile turnuva. | yecektir. nın ehemmiyeti ve şümülü çok zede- © lenmiş olur. — —— Stadyom Yapılacak klüplerin adedi çoktur. Çok defalar muş olacaktır. » ridir. Ahalinin dikkat ve beyecanı| Yarın Ankaraya karşı çıkarılacak dağılacağından alâka perde perde| olan İstanbul muhtelitinde Mehmet yükselerek sona kadar çıkamaz. Tur- Reşat, muavin hattında yor alacaktı, nuvanın tesadüfleri fevkalâde mü-| Te6ssürle haber aldığımıza göre bu gitse © dahi © tahminle | KiYrmetlİ oyuncu rahatsızlığı dolayı © se ve kuvvet nisbetlerine aykırı dü- sile bu müsabakalara iştirak edemi- Her futbol maçının binlerce kişi| Kayseri (TAN) — İmar plânında topladığı İngilterede bile bazı sene-| stadyom sahası olarak gösterilen ler kupa maçlarının maküs tesadüf- |arazinin istimlâkine başlanılmıştır. leri yüzünden hasılat ve alâka husu- | Şehir stadyomunun en kısa bir za - © sunda büyük farklar kaydedilmiştir. |manda yapılmasına çalışılacak, böy- © — Malüm olduğu üzere, her kümede |lece Kyseride, bez fabrikasının sa- bulunan bir'birine yakın kuvyetteki ! hası ile beraber iki stadyorm bulun- | Muhtelif Takımlar Maçı Yarın —— Ankara Muhteliti Bu Akşam Geliyor İstanbul muhteliti yârın 1x maçı nı Taksim stadında Ankaraya karşı yapacaktır, Ankarahlar bu sabah Ankaradan hareketle bu akşam şehrimize gele cekler, bölge ve klüp delegeleri ta- rafından karşılanacaklardır. İstanbul bölgesinin ou maçlar hak- kındaki tebliğini aynen aşağıya alı- yoruz: Ankara - İstanbul maçı Beden terbiyesi İstanbul bölgesi futbol ajanlığından: Ankara müuhtelit futbol takımile bölgemiz muhtelit futbol takımı a- rasında 4 ve 5 mart tariklerinde iki ve ayni günlerde şehrimizde buluna- cak olan Tataşıvar Romen takımile de 5 mart tarihinde bir nüsabaka ic- ra edilecektir. Bu müsabakalarm programı aşa- ğ'da gösterilmiştir. 4 Mart 1939 cumartesi 1 — Galatasaray — Boğaziçi Hse- leri saat 13,30. Hakem Nocdst Gezen 2 — Ankara — İstanbul muhtelit- leri saat 15:30. Hakem bilâhare bil- dirilecektir. Yan hakemleri Ziya Ku- yumlu ve Fikret Kayral İ Muhteliti teşkil edecek aşağıda i- simleri yazli futbolcuların saat 14,30 da futbol levazimlarle birlik- te Taksim stadında hazır bulunmala- rı tebliğ olunur. Hüsamettin, Armanak, Lütfi, Hüs- nü, Musa, Mehmet Reşat. Esat, An- gelidis, Diran; Melih, Şahap, Naci, Boduri, Basri, Ali Rıza, Takım kaptanı Hüsnüdur, Stat fiyatları; Tribün 50, dühuli- ye 25 kuruştur. Pazar günkü maçlar 1 — Matbuat takımı — Beyoğlu- spor mütekaitleri. saat. 12, hakem Ahmet Ihsan, 2 — Tamşıvar — Birinci Uz muh- teliti saat 13, Hakem Şazi Tezesn. Yan hakemleri Samim Talu ve Halit Özbaykal, Muhteliti teşkil edecek, aşağıda & simleri yazılı futbolevların saat 12 ds futbol levazrmlarile birlikte Taksm stadında hazır bulunmulurı tebliğ o- lunur. Armanak, Çafatino, Lebip, Vilâs- tardi, Etin, Yusuf, Mehmet Reşat, Sarafim, Basri, Nubar, Bembino, Hi- raç, Çulafı, Melih. Suldur. Tukım kaptanı Mehmet Keşattır. 3 — Ankara — İstenbul muhtelit- leri. Saat 1w hakem bilâhare bildirile- cektir. Yan hakemleri Bahaettin U- luöz ve Fahrettin Sonter. Muhteliti teşkil edecek aşağıda İ- simleri yazılı futbolcuların saat 14 de İ futbol levazımlarile birlikte Taksım | stadında hazır bulunmaları tebliğ o- Tunur. Mehmet All, Osman, Hüsnü, Lütfi, Angelidis, Esat, Diran, Musa, Şeref, Necdet, Naci, Lütfi (Vefa). Boduri, Şahap. Takım kaptanı Hüsnüdür. Ankara - İstanbul teması münase- betile 5 mart pazar günü Beşiktaş stadında yalnız iki resmi müsabaka yapılacaktır. 1 — Anadoluhisar — Kasımpaşa A takımları saat 9.30. Hakem Adnan Akın. 2 — Galatagençler —- Beylerbeyi A takımları saat 11,15. Fr dun Kılıç, GB ağ S Tiftik |: giltere müesseseleri - tu ünü Galeri EE m kara cinsi deri mallarından 75—16 kuruştan satışlar olmuştur. İngilte- re ile yapılacak takak isleri için piyasalarımıza henüz resmi malümat gelmediğinden İngiltere için hazır. lanmış olan malların muameleleri bitirilmemiştir. A Dün takas komisyonu toplanmış ve takas için hayırlanmış. ihracat dilmiştir. maddelerinin muameleleri ikmal e-İ pan ve TAN TAT TN Müteharrik Değil! Yazan: Naci Sadullah undan bir kaç sene evvel, bir gün; dostum Nizamettin Naslfi ziyarete gitmiştim. İçine girdiğim salonda, Nizamettin Na- Zİften başka bir zat daha vardı. Fakat, o sirada, Suat Derviş tara- fından çağrılan dalgm dostum içeriye giderken, benimle o ya- bancı zatı tanıştırmayı unattu. Biz odada yalnız kalınca, bir bek- leme salonunda tesadüfen birleş- miş yolcular gibi, biribirimizi te kike koyulduk. Fakat bittabi, bu işi, ikimiz de, mümkün mertebe hirsızlama becermiye — çalışıyor. duk. Bir aralık, o yabancı zatla göz göze geldik. Fakat bu tesaditf, bana büyük bir hiddet verdi: Çünkü tanımadığım misafir, hana mütemadiyen göz kirpıyordu, Bir seferinde görmemezlikten geldim. İkincisinde dişimi sıktım. Fakat ül. çüncü işarete tahammül edeme- dim. Ve odadan firliyarak kori- dorda karşıma çıkan Nizamettin Nazifin yakasma sarıldım: «— Kimdir bu adam? Bana göz kırparak ne demek istiyor? Nizamettin Nazif bu sualleri. me, 6 meşhur kahkahasını savur- makla cevap verdi. Ve: “— Ayol, dedi, onunla tanışın yor musunuz? Biraz sonra da, hizi elele vere- rek, onun adını da söyledi: “—Sair Necip Fazıl Kısakürek! Meğer, o göz hareketleri, he- nim zannetiiğim gibi işaret değil, birer “tik,, miş! O gün, benim bu yanlış tahmi. nim, ücümüzü de uyun uzun göl. dürmüştü, Ve o gün ben, Necip Fazılın gazetelere bastırttığı ve- simlerini hatırlamış, ve onun asa- bi simasinın sabit bir anını zapte- dehilen © objektifin o enstantane kudretine bayram Bu sat'rlarım, Necip Fazılın bir hususiyetini Hşa mahivetinde gö rülmez sanırım: Çünkü, yüzüne sempatik bir orijinalite veren, ve bir kusur sayılam'yacak olan bu zararsız tik, mistik şairimizin “hu. susiyeti,, değildir. Eserleri kadar meydandadır! Bana, onunla ilk karşılaşmamı. zm bu tuhaf hikâyesini hatırlatan vesile ise, evvelki günkü “Haber,, gazetesinde çıkan, ve Necip Fazıl İmzasını taşıyan şu satırlar old “— Dün sabahki “Aksam. zetesinde bana ait bir anket çık- tı. Bütün ankette, —büyütülmüş vesika fotoğrafım Oo müstesna— kendime aldiyetini kabul edebile- ceğim hiç bir nokta yok!,, Bence bu Iddlanın tashihe muh- taç bir noktası var! Bana sorulur. sa, o anketteki makul sözler gibi, o büyütülmüş vesika fotoğrafı da Necip Fazıla sit olamaz: O fotoğrafiaki sima da, aslma benzemiyordu: Çünkü “mütehar- rik,, değildi! * “Tramvay gazası,, Tramvaycıların yaptıkları bay- ram (o münasebetiyle, (gazeteler tramvay resimleri bastılar, O re- simlerde gördüğüm tramvayları ben, bir çok cinayetler işledikten sonra yakayı ele vermiş sahikeli- lara benzettim: İkide birde yok dan çıkan mübarekler, nihayet yola gireceğe benziyorlar; OMer- gün, mütecaviz sarhoşlar gibi ma- sum çocuklara çarptılar. Zavallı «otomobillere, bigünah arabalara çarptılar. Hattâ bu kadarla da İk- Gifa etmediler, dükkânlar, evlere şarptılar. Fakat en sonunda da, bir “Çetinkaya,, ya çarparak, ce- zaların buldular! Bizi tramvay kazalarından kurtulmak ümidine kayuşturan bu zafere konulacak en münasip ad, bence şudur: “— Tramvay Gazasıt,,. * Bay Kemal Yilderimaz lanan #Mmektubumuzu aldım, “Te- çok müteşeiekirkn, Bay Kadir Sabriye: «— Teşekktir, Üniversiteye girebilir. siniz, Çünkü sizin vaziyetinizde bölün üniversitenin muhtelif şubele- rinde okuyan arkadaşlar vardır, EKONOM 3-3-939 Şehrimizde Deri, Tiftik Satışları İyidir Dün Kara sığır derilerine fazla ta-— lip çıkmıştır ve piyasa hararetlen- miştir. Ecnebi siğırlarından ağır ve kuru cinslerinin ithal edilmemesi ü- zun zamandanberi satılmayıp bekle- mekte olan yerli cinsler stoklarının satışına imkân vermiştir. Kuyruksuz ve başsız derilerin kilosu 60—65 ku- ruştan verilmiştir. 55 kuruşa kadar düşmüş ve alıcısız kalmış olan bu derilerden 40 bin kilo kadar satış ol- muştur. Şehrimizde keslimekte olan kara sığır hayvanları seneden sene- ye azalmaktadır. Du itibarla İstan- bulda kullanılan bu derilerin yerine Anadoludan ve hariçten deri ithal etmek mecburiyeti olmaktadır. Kay- seride bü sene 15 bin baş sığır ke- silmiştir. Fakat bunların derileri o kadar temiz ve makbul tutulmamak- tadır, Bursada Tütün Satışları Bursa. (TAN) — Vilâyetimizin 938 senesi tütün mahsulü !ki miloyn atlı yüz bin kilodan ibarettir. İnegöl, Ye- nişehir, M. Kemalpaşa mmtakaları mahsulü de bu yekünun içindedir. Miktar geçen senekine nisbetle az- dr. Fakat mahsul nefaset itibarile Iyidir. Randıman, yüzde 50—60 nis- betindedir. > rafından 66 kuruştan açılmıştır, Bir kaç gün sonra Avusturya o kumpan- yası ve mart iptidalarında da Inhi- sar İdaresi tütün alnıya başlıyacak» Yardır. Buğday Satışları Dün piyasamıza dört vagon buğ- day ile iki vagon srpa gelmiştir. De- niz yoluyla da yüz elli ton buğday Muğladaki Köprüler Muğla 2 (A. A.) — Muğlayı De - nizliye bağlayan Tavas yolu ü de bu sene yeni bir betonarme köp - rü inşa edilmiştir. Kaza yollarındaki diğer tahta köprüler de kaldırılarak betonarmeye çevrilmiş bulunmakta- dır. İlimiz çevresinde henüz yapıl - mamiş 5 - 6 menfez de önümüzdeki yıl içinde betonarmeye çevrilmek su- retiyle tahta köprü ve menfez inşa atına son verilecektir. Halkevi Konseri Emininö Halkavindeni Evimizin orkestrası aylık Mart 939 Çorşamba akşamı saat (20,30) da Cağaleğlundeki osalonumuzda vere- cektir. Bu konseri dinlemek arzu eden yarddaşlarımızın davetiyelerini Büromuz- (SAĞLIĞINIZI) KORUYUNUZ: konserini 8 PaLYVYA TUZ En hoş ve tabii meyva usare- “srinden yapılmıştır Taklit edilmesi kabil olma - iğ van bir fen har'kasıdır. NGİLİZ KANZUK ECZANESİ İlk fiyat Amerika kumpanyası ta-| BORSA 2—13—99 ÇEKLER “08 12040 3002: 1.8525 m72735 51.125 30.76 21845 1.0025 15 43325 553 23450 24.0578 0.9050 2.8175 3482 30.53 23.5323 Madrit Varşova Budapente Bükreş Belgrad Yokohama Stokholm, Moskova ESHAM VE TAHVİLAT İkramiye) Ergün 1905 ——————— İ getirilmiştir. Yumuşak buğdaylar 5,14, sertler 4,36 — 5.075 kuruştan satılmıştır. Bu fiyatlara göre buğ- daylarda bir hafta evveline nazaran 5—10 para kadar düşüklük görül mektedir. Çavdar 3,30. yemlik arpa 4,22, Anadolu arpası 415 — 4,175, kuruştur. Sarı mısır 4.13, yulaf 4, çalı fasulyası 12,20 — 14, keten to- Fumu 12.10, susam 10,20, ceviz içi 60 — 68, fındık 91,20 kuruştan sa- tılmıştır. Fındık fiyatlarında yüksek lik devam etmektedir. İzmir Limanına | Yapılıyor || | Uğrıyan Gemiler İzmir 2 (A. A.) —Şubat ayı içinde İzmir limanına yüz seksen altı geği gelmiştir. Bunların mensup olduk - ları devletlerle tonilâtoları aşağıda gösterilmiştir: Kırk iki bin yedi yüz safi ton hacminde yüz otuz dört Türk gemi- si, dokuz bin iki yüz otuz alı safi ton hacminde altı Alman gemisi. AL t bin yüz altmış safi ton hacminde iki Amerikan gemisi, Altı bin altı yüz yetmiş dört safi ton © hacminde bir Bulgar gemisi, altı bin dört yüz kırk üç safi ton hacminde beş Fele- menk gemisi, sekiz bin kırk dört sa- fi ton hacminde iki ransız gemisi, on bin üç yüz seksen sekiz safi ton hacminde altı İngiliz gemisi, bin beş Yüz yetmiş dört safi ton hacminde iki İsveç gemisi, on sekiz bin üç yüz beş safi ton hacminde on dört İtal - yan gemisi, üç yüz sekiz safi ton hac- minde bir Macar gemisi, yedi bin beş yüz ton hacminde dört Norveç gemisi, dört bin üç yüz on altı safi ton haeminde iki Romanya gemisi, bin yedi yüz kırk safi ton hacminde bir Sovyet gemisi, iki bin dokuz yüz altmış safi ton hacminde iki Yugos- lav gemisi, üç bin dokuz yüz yirmi üç safi ton hacminde üç Yunan ge - misi, iki yüz beş safi ton hacminde bir Panama gemisi, ——— — -—-———— EŞYA SATIŞI Beyoğlu Eski Beşinci Noter Ölü Bay Halime alt ve Galate- da Ziraat Bankası ittisalindek; sokakta Beyoğlu Beşinci Noter- liğinde mevcut emsalsiz pars kasaları, Royal, Adler, Erikı yazı makineleri, Demirden ma mul Storlu Dosya dolapları, Kartoniyerler, Yazıhaneler, Ma. |.roken Kanape takımı vesair ge yet zarif yazıhane eşyaları ya- rinki Cumartesi günü saat 13 te “ BEYONLU İSTANBUL mahallinde açık arttırma ile be hemehal satılacaktır. e Erzincan Belediyesinden : Beled.yemizin 108 lira ücretli Veterineri münhaldir. Lâboratuvar İşlerinden anlar bir Veterinerin tayini için Belediyemize mürscaat “1312”