9 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

9 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

0 ” Almanya, İtalya ve İspanya Askeri İş Birliği m (Başı 1 incide) 1039 &a imza edilen itilâfa raptedildikleri bildirilmektedir.» Gözdağı vermek istiyorlar Arnavutluk vakasının ciddi bir gerginlik, tevlit ettiği şu sırada Is © panyanın komintern aleyhindeki pak © İn girdiğinin resmen ilân edilmesi, © bir korku teşebbüsü mahiyetinde te- lâkki edilmektedir. Bu teşebbüs Ins- © brüek'te yapılan Italyan - Alman as- 'keri görüşmelerile de yo bir şekil almıştır, Salâhiyettar Fransız mahiillerinde öğrenildiğine göre hali hazırda hara- retle bir Italyan — Alman — Ispan- yol askeri iş birliği hazırlanmaktadır. Yakat bu iş birliğinin nihai şekli he- nüz tesbit edilmemiştir. Komintern aleyhtarı paktı imza eden devletler, Ispanyanm da bu pak $a iltihakını Arnavutluk vakasına te- — sadüf ederek daha büyük bir tesir bırakması için, şimdiye kadar ilân et- © memişlerdir. Salâhiyettar Fransız mahfillerinde vaziyetin son derece ciddi olduğu, çünkü İspanyanın totsliter devletle- .rin her hareketine iştirak edeceğine şüphe olmadığı kabul edilmektedir. Ispanya, Cebelüttarıkı tehdit ede- ceği ve Fransa ile şimali Afrika ara- “ sindeki nakliyata mâni olabileceği i- © çin umumi bir ihtilâf halinde pek bü- © yük bir rol oynıyacak vaziyettedir. ; yeme . - "Amerikadaki tefsirler Amerikada siyasi mahfiller, İtalya- nın Arnavutluğa taarruzuna isabet €- den İspanyanın komintern aleyhinde- ki pakta iştiraki keyfiyetini, totaliter — devletlerin tehdidi altında bulunan bütün milletleri bir araya toplamak hususunda Londranın sarfettiği gay- reflere İtalya ve Almanyanın bir mukabelesi mahiyetinde telâkki et- mektedirler. © — Ispazyanın Italyan, Alman ve Ja- pon saflarında yer alması cenubi A- merjkada mühim,akisler uyandırmak tehlikesini arzetmektedir. Fühakika İspanya “hiçbir şeyi ol- .mıyamlar” dan addeğilecek olürsa © bu memleket için husus! bir talepler © defteri hazırlamak lâzım gelecek ve — Obu talepler arasında Afrika toprak- larını da kaydetmek icap edecektir. Diğer taraftan Ispanya kanile bağ- W bulunduğu Amerikalı milletlerin — siyasi ve kültürel tarzı hareketleri © üzerinde müessir olmağa çalışacak- > tur. Bu tesir Panamerikan cereyanı: nın zayıflatılmasını ve dünyanın bu © bısmındaki Amerikan nüfuzunun iza- — Jesini istihda? edecektir. İtalya, Almaya, İspanya ve Japon- ya arasındaki bağların sağlamlaştırıl- “ması ayni mahfillere göre totaliter devletlerle liberal prensiplere bağlı © kalan devletler arasındaki cihanşü- mmul ihtilâfı vahimleştirecek ve Ame- — Hikanın maruz bulunduğu tehlikele- ri teyit edecek mahiyettedir. Oyun, aşikâr hale gelmiş! Diğer taraftan Milânoda çıkan haf- “talk Relazloni İnternazionali, mih- . verin İngiliz muhasara politikası kar- şısındaki hattı hareketini tahlil ede- © rek diyor kit ““#maBöEEZemamsa “Ingiltere mart ayındaki beyans- — Çtile müdahaleci mahiyetini göster- — miştir, “mai e a © İngilterenin bu demarşı Almanya ve otoriter devletlere karşı bir harp © halinde kayde değer bir adımdır. In- © giltere ve Fransa için Polonya dalma, doğu Avrupasının diğer devletlerile müşlerek olarak Fransız — ingiliz - oyununa müzaharet etmesi icap eden © bir devlet olmuştur. Şimdi bu oyun âşikâr bir hale gelmiş ve katl bir şe- © kil almıştır. Fakat bu oyun ne Lehis- © lana ne de barışa yaramamaktadır. Almanya, Lehistanı parçalamak te- — şebbüsünde değidir. Bunun işin — Chamberlain'in gayretleri katiyen — Tüzumsuzdur. Chamberlain, Polonya © garantisinin Sovyetlerin iştirakile “fakviyesini istemekle çok mühim bir “hata işlemektedir. Sovyetler birliğini Avrupaya dön- dürtmek, Polonyanın parçalanması İ- yi çin siyasi şartlar ihdas etmrk demek- tir. Ingiltere Almanyayı çevirmek is- “tiyorsa, bunun manası harbi hâzır. © lamaktır. Chamberlein büyük bir me süliyet altına giriyor.” wi (Baştarafı 1 incide) yanın bü hareketinin İngiliz — İtal- yan itilâfına bir tecavüz olduğuna yazmaktadır. Bu gâzeteler, senenin Hıristiyanlar için en mukaddesi o- lan gününde yapılan bu taarruzun sinsiliğine işaret etmektedirler, 'Times gazetesi İngilterenin Ayru- İ panın bu kısmında müdafaa edilecek hayati menfaatleri bulunduğunu ve icap ederse bu menfaatleri müdafaa edeceğini yazmaktadır. Manchester Guardian gazetesi di- yor ki: “Bu darbe Chamberlsin'in Musso. Vininin sözlerine olan itimadmı sel- betmiştir. Çekoslovakyanın ilhakı Hitlerin sözüne olan itlmadını sel- bettiği gibi.” Daily Herald şöyle diyor: “Arnavutlağun İşgali bütün Bal kanları tehdit ediyor, bütün Avm payı tehdit ediyor ve umumi bir ih, tilâf imkânını açıyor.,, “Şimdiye kadar bu derece alçak ve bu derece sinik bir tecavüz görül. memiştir. Filbakika, Mussolini, zayıf bir dosttan daha kolay bir kurban bula- bilir miydi.” g. Yugoslavyanın vaziyeti Belgrst, 8 (Hususi) — Yugoslav- yanm en belli başlı gazetleerinden olan Politika, Belgrat hükümeti ile Roma hükümetinin daimi temas ha- linde olduğunu, Yugoslavyanın men- faatlerinin temin edildiğine, işgalin muvakkat olduğuna ve lâzım gelen tedbirlerin alınmasından sonra İş- galin kaldırılacağına dair teminat verildiğini bildirmektedir. Kont Clano, bu sabah Yugoslav- yanın Roma elçisi İle uzun bir mü- lâkat yapmıştır. Italyan kaynağından öğrenildiğine göre, Duçe, Yugoslavyanın Arnavut. luk meselesindeki dostane hattı ha- jreketi dolayısile Belgrat hükümetine teşekkürlerinin iblâğına İtalyanın Belgrat orta elçisi Indelliyi memur etmiştir. Yunanistan endişeli “Paris, 8 (Hususi) — M.-Bonnst, bugün Lehistan ve Yunanistan se- firlerini kabul etti, Paris mahafili, İtalyanm Amavutluğu işgali yüzün- den Yunanistan deri bir endişe içinde olduğunu tebarüz ettirmekte- dir. Çünkü Arnavutluğun İşgali ce- nubu şerkiye doğru yeni bir bamls- nin başlangıcı sayılıyor. Amerikadaki infial derin İtalyanların , Arnavutluğa karşı yaptığı taarruzun bir yortu gününe tesadüf etmesi Aemrikan efkârı u- mumiyesinde bir kat daha infisl u- yandırmıştır. "Takriben 40.000 kişiden ibaret 0- lan Arnavut kolonisi hususi şenlik- lerle veliahdin doğumunu tesit eder. ken bu haberi alarak hayret ve toes- sür duymuştur. Güzelliği Amerikada meşhur olan Kraliçe Geraldine'in Amerikalr bir anneden doğmuş olması, Amerikan halkının Arnavutluğun feci âkıbetine karşı beslediği sempati hislerini tak- viye etmiştir, Hull, Roosevelt'le yaptığı. bir te- lefon görüşmesinden sonra matbuata aşağıdaki beyanatta bulunmuştur; “Arnavutluğun istilâs hiç şüphe- siz dünya barışına karşı munzam bir tehdistir, Istilâ, hükümetlerinin ken- dilerini harp yoluna değil, barış yo- Juna sevketmelerini istiyen bütün milletlerin iradelerile karşılaşmak- tadır, Benzeri diğer hâdiseleri takip eden bu hâdisenin sıkılmaz tesirinin Himadı tahrip ve dünya İstikrarını rr olacağını ilâve etmek za- Hull, Halyanın o Kellog misakım bozduğunu söylemiştir. Arnavutluk Sefiri diyor ki: Arnavutluk setiri Koniça, Hull'ü ziyaret etmiştir. Zannedildiğine göre, sefir Çökoslovakya sefiri Viadesir Hurbanı takliden İtalyanlar Arna- vutların mukavemetini kırdıkları tak dirde bile sefaret binasını teslim et- mek istemiyecektir, Koniça, Hull'ü ziyaret etmeden ev- vel matbuata beyanatta bulunarak demiştir ki: “Italyanların çok meziyetleri var. dır ve büyük bir millettirler. Fakat ,Cenabıhak ne hikmettir bilinmez, on- |ları her türlü Şövalresk bislerden cuk dünyaya getirdiği Vie sırada talyanlar bu darbey! indirmişlerdir. Kraliçe, iki günlük yavrusile beraber yataktan kalkarak Arnavutluğun ha- ricinde bir melce aramak mecburi- yetinde kalmıştır. Kendisini göstermek istiyen bir şampiyon, bir çocuğu döğmez, diğer bir pehlivana meydan okur. Italyan- ların bu gibi mülâhazalarla alay et- tiklerini biliyorum. Insan anlamadı. Ğı bir şeyle her zaman alay eder. Öyle zannediyorum ki, kimse Italya- yı bu yaptığı işlerden dolayı takdir İetmiyecektir. Ben de diğer münev- ver Arnavutlar gibi Italya ile şerefli bir esas dahilinde kültür, ekonomi ve siyaset sahalarında sıkı bir teşriki mesai tahayyül ediyordum. Ttalya- nın bu hayale zarifane mukabelesi yüze indirilen bir yumruktan ibaret- tir.” - Alis izah ediyor Berlin, 8 (A.A.) — D.N.B. bildi- riyor: Italyanın Arnavutluğa karşı harekâtını mevzuubahis eden Völki- seher Beobachter diyor ki: “Arnavutluk devleti, mevcudiyeti- ni Italyaya medyundur. Bu devletin hududunu Italyan subayları çizmiş- ler ve temin eylemişlerdir. Italyan milleti, Arnavutluğa modern mede- niyeti sokmak için geniş mikyasta pa- ra, zekâ ve enerji sarletmiştir, Res- mi anlaşmalar, Italya ile Arnavutluk arasında sıkı bağlılığı temhir eyle - miştir. Italya imparatorluğu, bu kü- çük Balkan krallığının daima hâmisi ve dostu olmuştur. Fakat son iki *6- ne zarfında Arnavutluk. İtalyanın bu | memleket üzerindeki tabif nüfuzüne İ azaltmağa teşebbüs etmiştir. Bu in- kişaf tehlikeli bir hal almıştır. Zira, her İarafta olduğu gibi, mihver dev. letlerinin demokrat muhalifleri, son bir kaç hafta içinde Arnavutlukta da nüfuzlarını arttirmiya kalkmışlardır. Biz, bunu, Bohemya ve Moravyada, Litvanyada, Polonyada ve Romanya- da da gördük. Ayni tehlike şimdi. Arnavutlukta Italyayı tehdit etmek- tedir. Mussolininin Adriyatik denizi- nin şark sahilindeki: Jtalyan hayati haklarını garanti etmek hakkındaki kararı, Alpler ötesindeki dostumu- zun da bizim gibi ayni sarsılmaz a- zimle haklarımı muhafaza ettiğini ve yangın ocaklarını zamanında söndür- düğünü isbat etmektedir.” kâtımı mevzuuhahs eden Berliner| Lokal Anzeiger diyor ki; Mussolini, Arnavutluğa karşı bü- yük sabır göstermiştir. Yaziyetin ge- nişlemesi, İtalyan müdahalesini mes- buri kılmış ve iş bitirilmiştir. Diğer memleketlerin ve ezcümle İngiltere ve Fransanm menfaatleri haleldar değildir. Eğer buna rağmen yine İtalyan hareketi ile alâkadar olurlar ise, bu herhalde hiç te yerin- de olmıyan bir müdahale teşebbüsü olacaktır. Harekâtından dolayı İtal- yayı tebrik eden Almanya, başka bir devletin bu işe müdahalesini anlıya- maz ve bu müdahaleye müsamaha gösteremez, Bu ihtar, bütün Avrupa memleketlerine râcidir. , İsviçre ve Sırriyede Malyan taarruzu İsviçrede umumi bir surette takbih edilmektedir. Bir Isviçre gazetesi, bu hareketle Avru- pa sulhünün müthiş bir surette bo- zulduğunu tebarüz ettirmektedir. Arnavutluğun işgali, Suriyede nef- retle karşılanmıştır. Suriye “Ulema lüman devletin bütünlüğüne karşı yapılan bu hareketten müteheyyiç o- larak azasını bu akşam fevkalâde bir toplantıya davet etmiştir. Diğer taraftan Cemil Mardam şu beyanatta bulunmuştur: İlalyan taarruzunu vahşiyane bir hareket ve barbarlara lâyık bir istile larak telâkki ediyoruz. Bundan bü- * İtün Arap ve İslâm âleminde çok va- him bir tesir hâsıl edeceğine kani bu- Iunuyoruz. Protesto telgrafları yağıyor Londra, 8 (Hususi) — Jtalyanın Arnavutluğu işgal etmesi bütün Is lâm âlemi üzerinde çok derin tesir etmiştir. Suriye, Mısır, İrak, şimali Afrika Müslümanlarının hepsi de hâdiseyi bütün hiddet ve şiddetlerile protesto etmişlerdir. İtalyanın bu ha- reketi Islâm Aleminin her tarafin. Kral Zogo Dün Yunan) DEĞİŞEN Arazisine Geçti Hakikatler (Başı 1 incide) Küçük mikyasta müdafaa kuvvet- lerinin mânası kalmamıştır. Çekos- lovakya teslihat bakımından Avru- panın en modem vesaite malik, en iyi mücehhez devletlerinden biri idi. Çek ordusu Avrupanm en kuvvetli ordularından biri sayılırdı. ' Fakat daha büyük bir kuvvet “eller yuka- rı,, emrini verineş bu modern ordu derhal verilen emre İtaatten başka bir şey yapamadı ve memleketinin 24 saat içinde işgaline seyirci kalmı- ya mecbur oldu. İttifakların, siyasi ve askeri anlaş- maların hükmü yoktur. Çekoslovak" hudutlarını ve Çekoslovakyanın is- tiklâlini Münih konferansında beğ devlet teminat altına almıya karar vermişlerdi. Çekoslovakyaya yaban- cı ordular girerken teminat veren devletlerden hiç biri bu taahhüdünü yerine getirmeyi düşünmedi ve ha- reketlerini mazur göstermek için de “hudut kalmadı ki, sözümüzü tuta lım.,, dediler. Bir milletin hudutları yalnız silâh- la değil, beynelmilel hukuk kaidele- ri ile de teminat altındadır. İsviçre, Felemenk, Danimarka gibi küçük devletler, ancak bu beynelmilel hu- kuk hükümlerine dayanarak bugü- ne kadar istiklüllerini muhafaza 6- debilmişlerdir. “Çekoslovakya, Arna-| vutluk ve İspanya milletleri, artık beynelmilel hukukun da kalmadığı- »I, binaenaleyh bütün dünya üniver- sitelerinde okutulan © beynelmilel hukuk derslerine artık yer olmadı- ğını göstermiştir. Bundan sonra hiç bir devlet istiklâlini ve hudutlarını beynelmilel hukukun garantisi altı- na koyamaz. Çünkü hakka hürmet mefuhumu artık kalmamıştır. Hulâsa milletlerin biribiriyle olan münasebetlerini tanzim için asırlar. danberi buldukları, koydukları, tat- bik ettikleri beynelmilel kaideler. haklar, nizamlar, teamüller küküm- den düşmüştür. Artık ne taahhüde, ne mushedeye, ne hakka, ne de te- amüle . güvenilebilir, Beynelmilel münasebetlerde yegâne âmil kuvvet kalmıştır. Bu suretle insanlık iki asır geriye dönüyor, bütün öğrendiklerini unu- tuyor, ve modern milletler tarihi iyeniden başlıyor demektir. Bu bir ilerleyiş midir? Yoksa fa rihin bir geri tepişi midir? Bu sualin İtalyanın Arnavutluğa karşı hare- Jcevabını merak edenler Spengler'in “Garp medeniyetinin iflâsı,, eserini okumalıdırlar. Romanya Hariciye Nazırı Şehrimizde "(Başı 1 incide) likte tekrar vapura geçmişler, Dhğ- yanın üst kat salonunda kisa bir i$- tirahati müteakip doğruca otomobil le Perapalas oleline gitmişlerdir. Fasılasız 3 saat görüştüler İki Hariciye Nazırı, yalnız olarak otelde yarım saât kadar görüştükten sonra, saat 14 te yemek salonuna in- mişler ve yemeği beraber yemişler- dir. Yemeği müteakip Gafenko ve Şükrü Saracoğlu arasında başlıyan konuşma fasılasız olarak üç sast sür- müştür, Bu mülâkat esnasında R>- manyanm Ankara elçis'le Bükreş el. çimiz Hamdullah Suphi de hazır u- lunmuşlardır. Hariciye Vekilleri, konuşmadan sonra Perapalas salonunda | İktısat Fakültesi talebesi tarafından verti- komitesi” Italya tarafından bir Müs- | ekte olan çayı da şereflendirmişler İve şiddetle alkışlanmışlardır. Gafenko, Şükrü Saracoğlu ile gö- rüşmesini müteskip Bükreşle uzun bir telefon muhaveresi yapmıştır. Misafir Nazır ve rej da otomobille Şişliye doğru bir ge- zinti yapmışlar ve akşam yemeğini Parkotelde yemişlerdir. Yemekte, Şükrü Saracoğlu ve elçiler de hazır bulunmuştur. Gafenko gece saat 24 te Taksim Rum kilisesine giderek pas- kalya münasebetile yapılan dini me- rasimde bulunmuştur. Saraçoğlu ve Gafenko arasındaki görüşmelere bugün de devam edile- çektir, Her iki devlet sdamı, bugün saat 15 te Türk ve ecnebi matbunt mümessillerini kebul edeteklerdir. Görüşmeler sonunda bir tebliğ neşri de muhtemeldir. Misafir Harieiye Nazırı, bu skşam Istanbuldan Bük- mahrum bırakmıştır. Kraliçe bir ço-İda çok derin tesirler uyandırmıştır. İreşe hareket edecektir. İşgal, Derin İnfialle Karşılenıyor (Başı 1 incide) refakatinde ekonomi nazırı Gerayı göndermiştir. Kralın müzükereleri uzsimak suretile İtalyan askerlerinin İyürümesine karşı koymak istediği sa- rihtir. Bir muvskkat hükümet kurulmak üzere olduğu şayiaları dolaşmakta- dır. Bu hükümet, memlekete, Italya- nın himayesi altında hakiki adalet esaslarına dayanan bir rejim vermek için mesul unsurlar tarafından kuru- lacaktır. Oğrenildiğine göre, Ttalyanın mü- dahalesine sebep olan gayri mesul unsurlar şehirde soygun yapmakta ve bilhassa Italyan elçiliği etrafm- da silâh sesleri işitilmektedir. Italya elçisi ve elçilik memurları, sefaret binasında silâhlı müdafaaya hazır bir vaziyette beklemektedir. İtalya ile Balkanlar arasında bir köprü Italyan gazeteleri içinde vaziyeti aydınlatan bir çok neşriyata tesadüf olunmaktadır. 1! Tevere gazetesi Ar- navutluğun Ialya ile Balkan ara- İsımda bir köprü teşkil ettiğini anla- tıyor, i Diğer taraftan mihver ve antiko- İ mintern pakta İştirak eden devlet- ler, Italyanın Aroavutluğu İşgal et- mekle Almanyayı ihata siyasetine karşı kati cevabı vermiş olduğunu yazıyorlar. Japon gazeteleri bile ay- ni fikirdedir. Bu neşriyat Londrada nazarı dikkati celbetmiştir. ça i Arnavutluktaki milli mücadele do- layısile şehrimizde bulunan ve Ar- navutluk tabiiyetinde olan Arnavut- lar, Arnavutluk konsoloshanesine mü racaat ederek gönüllü yazılmakta- | dırlar. Bunlardan 55 kişilik ilk kafi- İle bugün Arnavutluğa gönderilecek- 22 me, ve mmm Mühendisliğinden : Eksiltmeye konulan İş: İzmirde Milli Küme Maçları Izmir, 8 (A.A.) — Milli küme maç- Tarini oynamak üzere şehrimize ge- len Ankaragücü ilk karşılaşmasını 5 bine yakın seyirci karşısında Alsan- cak stadında Ateş takımı ile yaptı. Büyük bir alâka ile takip olunan bu maç Ankaragücünün 3 » 1 galibiyeti- le bitti. Bugünkü karşılaşmada iki takım da kendilerinden beklenen oyunu gösterememişlerdi, Birinci devrenin ilk yedi dakikasmdan sonra, oyun gelişi güzel vuruşlarla (o can Sıkıcı bir hal aldı. Ankaranın ilk devrede- ki gayretli oyununa, İzmirliler ikin- ci devrede mukabele edebildiler. Ikinci devre, Iki takımın da bir çok fırsatlar kaçırmasile fakat, Ate- şin daha enerjik oyunu altında ce- reyan etti. Devrenin son dakikalarmda iken Ankaragücünün birden parlıyan hü- cumunda Fikret 43 üncü dakikada çok sıkı bir şütle takımına üçüncü golü de kazandırdı ve maç 3 - İ An- karagücünün galibiyetile sona erdi. A A Ankarada Su Sporları Ankara, 8 (Tan Muhabirinden) — Su sporları federasyonunun bugün saat 16 da Çocuk Esirgeme kurumu kapalı sicak sulu modern yüzme ha- vuzunda ilk defa olarak tertip ettiği müsabakalar yapılmıştır. Çocuklar, erkekler için ayrı ayrı müsabakalar tertip edilmiştir. Davet- Yiler arasında Adliye ve Iktisat Ve- killeri, Beden terbiyesi umum mü- dürlüğü örkânı da hazır bulunmuş- tur, Istanbul ikinci iflâs memurluğun- dan: Müflis Avunduklara ait İzmir Bulgurce arazisinin alacaklıları alâ- kadar eden satışı hakkında İdarece verilecek izahatı dinlemek ve icap e- den kararları ittihaz etmek üzere alacaklıların 14.4.939 cuma günü sa- at 14 te behemehal dairede hazır bu- lunmaları ilân olunur. (16800) Kapalı Zarf Üsulile Eksiltme İlânı Nafıa Vekâleti Samsun Su İşleri 5 Sekizici Şube 1 — Hamzalı bataklıkları islahi kanalları ile Aptal ırmağı islah kac nalı üzerine yaptırılarak Altı adet Betonarme köy yolu köprüsünün ip- şaatıdır. Keşif bedeli 35544 lira 77 kuruştur. 2 — Eksiltme vehidi fiat üzerinden ve kapal: zari usulile yaplacak- tir. 3 — Eksiltme 24 Nisan 939 tarihine rastlayan Pazartesi günü saat 15 de Samsunda Su İşleri Sekizinci Şube Mühendisliği binasında Eksiltme komsiyonu odasında icra edilecektir. 4 — İstekliler: Eksiltme sartnamesi, Mukavele projesi, Bayındırlık işleri genel şartnamesi, Umum su işleri fenni şartnamesi, Hususi fenni şartname ve projeleri 180 kuruş mukabilinde Samsunda su işleri Seki- zinci Sube Mühendisliğinden alabilirler. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 2665 lira 86 kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve mümasil işleri yaptığını gösterir vesika ibraz etmesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az Sekiz gün evvel el- lerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile idareye müra- caat ederek bu İşe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmayan- lar eksiltmeye iştirak edemezler, 6 — İsteklilerin teklif mektuplarını üçüncü maddede yazılı sastten bir saat evveline kâdar Samsunda Su İşleri Sekizinci şube Mühendis- Mğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (2400) Eskişehir Nafıa Müdürlüğünden : Eskişehir - Sivrihisar yolunun 274-000 - 301.700 kilometreler; ars- sında 14779,44 lira keşif bedelli Şose esaslı tamiratı 4/4/8939 tarihinden 24/4/939 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 şe kadar kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme Vilâyet dairesinde daimi en- cümende yi apılacaktır. Muvakkat teminatt: 1108,46 liradır. Bu işe ait keşif, Grafik, Hususi, fenni şartnamö, eksiltme şartnamesi ve mukavele projesi her zaman Nafia müdürlüğünde görülebilir, İstek- lilerin ihale tarihinden en az sekiz gün evvel vilâvete müracaatla ala- cakları'ehliyetname ve senesi içinde Ticaret Odasından alınmış vesi- kayı 2480 numaralı kanunun tarifi dahilinde teklif mektuplarına ekle meleri lâzımdır. Teklif mektupları 24/4/939 pazartesi günü saat (14) de kadar. mak- buz mukabilinde Daimi encümen reisliğine Verilecektir. Posta İle gön- derilecek mektuplar mühür mumu ile mühürlü ve taahhütlü olacaktır. Postada olacak gecikmeler nazarı itibare almmaz. (2217) ç Muhammen Bedeli: (1855) Lira olan Muhtelif Ebatta Demir Ronde- lâ, Balvanize, Kurşun ve Bakır Rondela ile Yaylı Rondela ve Muhtelif Eb'atta Gupilya ile Muhtelif Eb'atta Çatallı Konik Pim 28 . 4. 939 Cu- ma Günü Saat: 10.30 On Buçukta Haydarpaşada Gar Binası dahilindeki Komisyon tarafmdan Açık Eksiltme usuli ile satın almacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin (139) Lira (13) Kuruşluk Muvakkat Te'mi- nst vermeleri ve Kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte Eksiltme Günü Saatine kadar Komisyona müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Komisyondan parasiz olarak dağıtılmakta- dir, 02402)