9 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

9 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

m —— 6 tit LL Mektepliler Tan şildi futbol müsa- bakalarına dün Taksim stadında de- vam edildi. Işık lisesi, Şişli Terakki © iler Kabataş Tiraretle, Darüşşafaka “da Yüce Ulkü ile oynadılar ve bu #- © kinci haftada da Ticaret, Şişli Te- rTökki ve Yüce Ülkü tasfiyeye uğra- dılar. Kabataş - Ticaret Lisesi Günün ilk karşılaşmasını Kabataş, Ticaret liseleri yaptılar. Her İki ta- kım sahada şu kadrolarla yer aldır ler Kabataş: Nafiz - Bâhâatlin, Hik- © met --Cevat, Necmi, “Faruk - Hüse- © yin, Kemal, Nevzat, Ahmet Kenan. “Ficaret: Orhan - Halük, Muvaffak- “Lütfi, Ekrem, Behzat - Aleko, Mus- © tafa, M. Ali, Hüseyin, Muzaffer; ” Tük hücumu Kabataş yaptı. Daha © düzgün ve daha şuurlu oynuyorlar- © dı. Biribirini takip eden Kabataş hü- cumları nihayet semeresini verdi. © Nevzat Kabataşa ilk golü kazandırdı. Bunu yine Nevzadın yaptığı ikinci gol takip etti ve devre 2 - 0 Kabataş Jehine bitti. Tkinel devrede Ticaret çok canlı ve © rüzgür lehlerine olarak oynuyorlar» © dı. Ticaret güzel bir oyun çıkardı. © Ancak bir gol kazanabildi. Bütün © gayretlerine rağmen beraberliği te- © min edecek gol kaydedemediler ve © maç ta 2-1 Kabataşlehine bitti, Ti- © esret te tasfiyeye uğradı. Bu maçın hakemi Tarıktı. Işık - Şişli Terakki Ikinci maçı, hakem Şazinin idare- © sinde Işık - Şişli Terakki liseleri yap» tılar. Takımlar şu şekilde idiler: Işık: Adnan - Necmi, Salim - Ya- wuz, Rifat, Aytekin - Nizamettin, Hüseyin, Şeref, Niyazi, Adnan. © Şişli Terakki lisesi: Merih - Hüs- “nü, Ahmet - Halük, Ömer, Halit - Nejat, Ahmet, Muammer, Mustafa, Ihsan. Işık lisesinde, Galatasaraylı Salim © göze çarpıyordu. Tik dakikadan Işık ağır basmıya başladı. Açıklar vasıta- sile Şişli Terakki kalesine iniyorlar- © dı. Adnan devre ortalarına doğru İ- © şik lisesinin İlk golünü kaydetti ve © devre İşık lisesinin hâkimiyeti altın “dal - 0 neticelendi. Ikinci devrede yine Işık güzel bir oyun çıkarmıya başladı. Şişli Terak- kinin bir kaç hücumu neticesiz kal- dı. Zevkli bir oyun oluyordu. Bütün gayretlere rağmen gol kaydedilemi- yordu. Devre sonlarma doğru Salim ikinci golü de yaptı ve maç ta 2-0 Işık lisesinin galibiyetile neticelendi ve Şişli Terakki tasfiyeye uğradı. Darüşşafaka - Yüce Ülkü Son karşılaşmayı Darüşşafaka - Yüce Ulkü, İzzet Muhittinin hakem- iği altında yaptılar. Takımlar şu kad rolarla sahada yer aldılar: Darüşşafaka: Faruk - Muammer, Murat - Yakup, Nuri, Vahdet - Tu- © ran, Sedat, Hikmet, Galip, Sabahat- tin. “Yüce Ulkü: Fatin - Besim, Semih - Dünkü Neticeler : 1- Kabataş, Ticaret Lisesini 2-1 Mağlüp Etti 2 - Şişli Tarakki, Işık Lisesine 2-0 Yenildi vi ik atik i Hirkiree İ verebiliriz. EA / : 7 4 Bugün Nerelere ? ; i Fe N / ( Gidebilirsiniz? ; Şerel Stadında: Ü Fenerbahçe — Beşiktaş Saat / 16,30 da. 4 Kasımpaşa o Galataspor — 9 Topkapı Arnavutköy 14,45 te. / Anadoluhisur — Beylerbeyi 13 te. Fenerbahçe Stadında: Vefa — Hilâl Şild 13 te. Taksim Stadında: Profesyonel güreş müsabaka- ları saat 15 te. Carrera EEE eee e iMektepliler Voleybol Maçları Taksim stadında Tan sildi futbol müsabakaları devam ederken Kaba taş lisesi sahalarında da voleybol maç lari başladı. Sekiz lise yekdiğerile karşılaştılar, dört müsabaka yapıldı. Tik karşılaşma Boğaziçi, Vefa Vise- eri arasında yapıldı. Boğaziçi, Vefa- ya 15 -3, 15 - 0 galip geldi. İkinci karşılaşma çok heyecanlı geçti. Yüce Ülkü - İstiklâl karşılaş- tılar. Birinci devreyi 15 - 12 Istiklâl kazandı. İkiriği devreyi de güçlükle 15 - 13 alan İstiklâlliler maçı kazan- dılar. Darüşşafaka, Ticaret maçında, Ti- caret gelmediğinden (Darüşşafaka hükmen galip sayıldı. Son maçı Galatasaray - Pertevni- yal liseleri yaptılar. Galatasaraylılar bu maçı 15 - 6, 15 - O kazandılar. ——— Galip, Kemal, Faruk - Abdi, Sürey- ya, Baki, Murat, Yüce Ülkü oyuna on kişi olarak başladı. Ilk dakikalar mütevazin geç- 1. Darüşşafaka hücum hattında şüt a tabilecek oyuncular gözüküyordu. Bu arada Turan ilk Darüşşafaka golünü kaydetti. Bunu müteakıp Yü- ce Ülkü bir gol fırsatı kaçırdı. Devre 1 - 0 Darüşşafaka lehine ne- ticelendi. İkinci devre sert cereyan etti. Fa- kat seri bir oyun oluyordu. Darüşşa- faka Yüce Ulküye nazaran daha şu- urlu oynuyordu. Nihayet çok uzaktan sıkı bir şütlö Darüşşafakalılar ikinci gollerini de kazandılar. Bundan son- İ ra oyun daha sert bir şekil aldı. Ha- tali hureketlerinderi dolayı, hakem, Yüce Ulküden iki oyuncuyu çikaf- dı. Maç 2 - 0 olarak neticelendi ve Yüce Ülkü de tasfiyeye uğradı. Fenerbahçe Beşiktaş Maçı mam Beşiktaşın Kazanma Şansı Bu Sefer de Fazla Görünüyor Yazan : Eşref Şefik Beşiktaşlılar Fenerlilerle ikinci o- yunlarmı bu Pazar kendi sahaların- da oyniyacaklar. Geçende yapılan birinci maçta beyaz siyahlılar olduk- ça sıkmtılı bir galibiyet temin ede- bilmiştiler. O birinci oyunun teknik derecesi pek iyi değildi. İki taraf ta mutattan hayli düşük oynadılardı. Fenerbahçe hatlarının bugünkü İderecesine aşağı yukarı bir kıymet Beşiktaşm vaziyeti de malümdur. Yalnız Beşiktaş son İz- İmir maçlarında memul imkânlar nisbetinde çalışamıyarak fena neti celer almıştır. Kanaatimce Beşiktaşın İzmirde aldığı neticeler takımm mevsim 80- nuna kadar sksıyacağına delâlet e- den bir form düşüklüğünden değil dir. Çünkü form düşüklüğü bu 3e- kilde başlamaz. Emmareleri dahs başka türlüdür. Maamafih şu da İn- kâr götürmez bir hakikattir ki, Be- şiktaş müdafaası ateşli ve hızlı oy- nıyan gençler önünde bazan boca- lyacak kadar ağırlaşmıştır. Hücum açışlarında talihli ve genç muhacim Ji takımlara karşı arada bir mağlüp olmak ihtimereri Beşikta» şın Fenerbahçeye de ayni şartlarda, hilinde mahküm olacağını rahatça ileri süremeyiz. Vâkıâ Beşiktaşm müdafaası epey: ağırlaşmıştır, fskat ona mukasfi Fenerbiheenin Hücum hattında da eski takat ve eski uleş kalmamıştır. Sarı lâcivertliler, çok defa, topla- rı baştan savar gibi biribirine aktar- mak huyuna boyun eğmiş görünü- yorlar. Kaç kere topun on sekiz pas çizgisi hizalarında seyircileri bıktı- racak, taraftarların tehammütlerini aşacak tarzda lüzumsuzca çalkalan- dığına şahit olmuşuzdur... Her mevsim aşışta bir parça daha kısalan Fener hücumlarının rakibi şaşırtacak gibi parlayışları pek sey- rekleşmiştir. Daha başlarken hangi oluklardan #lerliyeceği malüm olan hücumların ağırlaşmış ta olsa Beşik taş müdafaasını bir maç esnasında bir kaç kere aldatması müşküldür. Beşiktaş takımının hücum bhattina gelince; mazbut, ahenkli gimleri çok olmakla berâber bazan da va- sattan daha fena günlerine de tesa- düf edilen ve her ferdinin ömkânli ri az çok belli olmuşbulunan bi hattır. Beşiktaş hücumcularının kusurla- ri da fevkalâde saniyelerde umulma- dik yükseklikte müstesna bir parla- yış yapamamalarıdır. Yani her kıy- metlerinde muayyen bir tesviye da- hilindedirler. Çizilmiş * derecelerini içlerinden gelen bir şahlanma ile aş- tıklarını görmedik. Sıkı ve sert oy- nadıkları zamanlarda bile tempola- rı aynidir. Buna rağmen üç aydır gördüğü- müz Fener müdsfaasına bir iki, gol atacak şansları vardır. Netice Hakkında Hüküm: Kısa bir toplayışla iki taraf hak- kında aklımızdan geçenleri yukarı sıraladık. Bu vaziyetlerde olan iki takımdan Beşiktaşa bir, iki gol fark- N galibiyeti vermek bizim ölçümüze daha uygun geliyor. Yeni Oyuncular Oynarlarsa: Şu hükmümüzü iki tarafta da ye ni oyuncular oynamiyacağına göre verdik. Bu hafta Fenerbahçede Güneşli Rebii ile Reşadımı Beşiktaşta da bir oyuncunun takıma girecekleri söy- leniyor. İki tarafında eski kadrolarına göre yürüttüğümüz bu hesaplar ye ni oyuncular girdiği takdirde tabia- tiyle değişir. Ve ihtimal şansını az TAN | YA İNN TE "Emniyet ,, Yazan: Naci SADULLAH ir kaç gün evvel yevmi gaze- telerde bir mecmunnin İlân intişar etti. Bu ilânda, şu kelimeleri de okudum: “Röisicümhurdan üç bravo alan adam: Naci Sadullah!,, Bu satırları okumuş olanlar, nim Cümhurreisimizden üç tane: be- “. Bravo!,, almak mazhariyetine kavuştuğumu zannetmişlerdir. Vükıâ, benim için, hakkımda böy- le bir zannın şüyuu bile bir mazha- riyettir, amma, ne Yaj “Bravo,, ları kazanan bi tandaşın hakkına tecavüz etmemek mecburiyetindeyim: © “bravo, ları kazanmak şerefi, genç, ve değerli bir Türk maarifçisine müyesser olmuş- tu. Bana da, şahidi olduğum bu vâ- kıâyı, yazmak düşmüştü. (Fakat, mecmua o “Cümhurreisimizden o üç bravo alan adam,, İnına: “Yazan, kelimesini ilâve et- meden benim İmzamı koyduğu için, o “bravo,, ları ben almış gibi görü- nüyorum. Bu tesadüf, Cümhurreisimizden ü: bravo almak mazhariyetine uğrama- dığım halde, bana hoş görünmedi de- gil, fakat . bu sevincimi, bir endişe bulandırdı. Ken kendime günün birinde, ayni mecmua; “Kâinatı kafese koyan dolandırı- e", “Günde yüz takla atan dalka- vuk,, veya “snatte yüz etek öpen yüzsüz,, serlâvhasiyle birer yazı yaz- dığımı tasavvur ettim. Ve mecmus- nın buyazılarımı da ayni şekilde ilân ettiğini düşündüm: Bu tasavvur, ve bu düşünce, olan- ca tüylerimi dikenleştirdi. İtiraf ede- yim ki, bugün “Cümhurreisimizden e bravo alan adam,, olmadığımı iti- raf edişimde, tüylerimi ürperten bu endişenin de dahli var: Yani o mec- muanın yaptığı küçük hatanın bana temin ettiği manevi kürdan, yarın ayni hata vÜZÜndeN vavara ne korkusiyle vâzgeçiyor, ve tavzih e- diyorum: Ben o “bravo,, ları “alan,, değil, “selâm,, almak bile nasip olmadı. Fakat Cümhurreisimiz, bütün mil letine olduğu gibi, bana da, “selâm,, dan, hattâ “bravo, dan daha kıy- tli, ve içi sevgi, saygı, iftihar dolu © Beykoz - Kurtuluş Muhteliti Yenildi Ankara, 8 (Tan Muhabirindön) — İstanbuldan gelen Beykoz - Kurtuluş muhteliti, bugün Gençlerbirliği ile Ankaragücü sahasında karşılaşmıştır. Maçta, kalabalık bir seyirci kütlesi bulunmuş, maç, 4 - 0 Ankaralıların galibiyeti ile neticelenmiştir. e lak gördüğümüz takımm tali daha mü- sait olur. Herhalde Reblinin Fener hücum hattıma başka bir eda vereceği mu- hakkaktır. Müdafaada battâ muavin hattında Reşat ise, iyi gününde ol mak şartiyle, Fener geri hatlarmın kiymetini epeyi değiştirebilir zan- nındayım. serlâhasınm ya-| “yazan,, ım: Ve bana daha, Cüm-| hürreisimizden “üç bravo,, değil, bir 9-4-939 EKONOMİ Norveç ve Lehistan Ile Aramızda Geçen Kliring Muameleleri Norveç kliringi » 12 Haziran 1936 tarihinden- beri meriyettedir. Her sene ayni ta- rihte dit olunmak suretile bu se- ne de 12 haziran tarihinde hitama « recektir. Feshedilmezse tekrar bir se- ne müddetle tecdit olunacaktır. Kliring hesapları gerek Norveçte, gerek Türkiyede Norveç kuronu üze- rinden tutulur. Mukavele, iki mem- İleket arasındaki her nevi para müna- kalelerine | şamildir. e Cümhuriyet Merkez Bankasi bazı diğer &liringler- de olduğu gibi Norveç kliringi sah- silâtinr da muvakkat bir rayiçle he- sap etmektedir. Halen bir Türk lirasına mukabil 3,20 Norveç kuronuna muadil olan İbu muvakkat fiyat ile paranın Nor- veçte tediyesinde kliring müessesele- rTİnce tesbit olunan kati fiyat arasın- daki fark alâkadar Türk ithalât tacir. lerine iade olunur veya kati fiyat 3.20 den pahalı ise fark bu tacirden tahsil olunur. Norveçin halen Türkiyede toplan- muş, yedi yüz bin liraya yakın mat- Yübatı vardır. Norveçteki alacaklılar uzunca müddet sıra beklemek mec- büriyetindedir. Ancak seyyah para— ları sıra beklemeksizin ödenir. Kliring hesabına yatırılan paralar, borcun ödenmesi mahiyetindedir. Lehistan kliringi : 12 1936 senesi nisanından itibaren meriyettedir. Bu tarihten üç ay ev- vel feshedilmezse her sene kendili- ginden uzatılmış sayılır. Bü kliring, Türkiye ve Lehistan a- rasında mübadele edilen malların ton kiymetina mahsustur. Klring Kat'i İcabında günde a yi BORSA | .- 919 l ÇEKLER 1 Lendrn 80 İ Nevyork 26.675 | | — Paris Milâne Cenevre 284025 Amsterdam 614 Berlin 50.825 Brüksel 3131 Atina 10623 Satya 146 Madrid 14.035 Varşova 23.9028 Budapeşte 249675 Bükreş 0.9050 Belgrad 28925 Yokohama 2462 Stokholm 1305675 Moskova 2.9025 ESRAM VE TAHVİLÂT İzlisadi ve Sinal tesisat ve İşletme şirketi —————— — — hesabı Türk lirası olarak Türkiyede açılmıştır. Lehistanda ihracat vizesi usulü mevcuttur. Yani Lehistanın Türkiye- ye ihraç edeceği malların sevkine bu memlekette alâkadar makamın mu- vafakati mülhak olmalıdır. Bu mu- vafakati ifade etmek üzere, Lehistan takas idaresi faturalara mührünü vazeder, Lehistanın Türkiyede 300 bin lira kadar alacağı birikmiştir. Bundan do layı Türk ihracatçıları derhal para- larım alabilmekte ise de Lehistan ihracat evleri bir müddet intizar mevkiinde bulunmaktadırlar. a A ERE 7 Kulağınıza küpe olsun NEVROZIN Kullanmakla kabildir Bir hamlede nezle ve gripi geçirir. Harareti süratle düşürür. Baş, diş, sinir, mafsalı adale ağrıları ancak NEVROZİN almak suretile çarçabuk detedilebilir. tesir 3 kaşe alınabilir. Keşif Alayı Tarihden bir altm sayfa Dr. SUPHİ ŞENSES İİ tdrar yolları hastalıkları mütehassıs! Beyoğlu Yıldız sineması karşısı Lek- ler mpartıman. < Fakirlere DarasiZ. İİ m | Kepek ve Saç dökülmesine karşı Gür ac Saç suyu kullar KAYIP — Emirgân orta okulun- dan aldığım 938 senesine ait bir kıta şahadetnameyi zayi ettiğimden hük- mü olmadığı ilân olunur. — Irfan Nâzim Alpman.