22 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

22 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

22-4-939 i/ iL > en TA Tefrika No. 22 O, Iki Aşk Mâbudu Tanıyordu Saltanat ve Kadın. Gündüzleri Saltanat ve İhtişama, Geceleri Kadın ve İşrete Tapıyordu Vahdettin vaktinin çoğunu hs- Tem dairesinde, kendi zevk ve &- leminde geçiriyordu. Gündüzleri kimi vakit harem bahçesindeki büyük, zarif kümeslerin başında oturuyordu. Toplattığı renk renk Şeşit çeşit güvercinlerin kırıikan tavırlarla çektikleri tatlı gugule- rını alâkayla dinliyor, kanat çır- Parak, çırpınarak (yaptıkları cik veli çapkınlıklarını merakla sey- Tediyordu. Bunlarla gönül eğlendiriyor, da-, ha açıkçası şehvetini besliyor, kuvvetlendiriyordu. o Kimi vakit te, havuz başında, yediveren gül- İer, mis kokulu hanımellerle her tarafı kaplanmış, kubbelenmiş olan büyük kameriyenin | loşluklarma çekiliyor, balıklara bakarak saat- lerce kara düşüncelere gömülü « yordu. a geceleri?.. Evet, geceleri de dünya işlerinden el ve eteğini çekiyordu. Taht ve salta- hat kaygularını bir tarafa atıyor. du. Körpe | cariyelerin dairesine azgın bir boğa gibi saldırıyor, za- vallı ve nazlı, nazik yosmacıkları birbirine katıyordu. Vahdettin, o kundakta taşındığı zamandanberi saraylı dudakları - rın tatlı buselerine bir türlü do- yamamış, edalı dilberlerin sica - €ik koyun ve kucaklarından bir türlü ayrılamamıştı. Böylece genç ve güzel kadınlar arasında başı boş büyüyen bu adamın bütün ha- yat ve hatıralarındaki izler, yal- nız genç, güzel kadınlara aitti, Daha şehzadeyken, bütün hayatı. m'kadına, musikiye, zevk ve içki- ye bhasretmişti. Saltanat maka. minin en uzak bir namzedi oldu- Bunu bildiği padişah olmayı aklına bile ie ağ bu sebep: le fazla okuyup öğrenmeğe de heves etmemiş, hattâ lüzum gör- memişti. Ş Abdülhamidin tahtından indiril mesi, Yusuf İzzettinin kendisini öldürmesi, nihayet veliahtlık ma- kamına geçmesi gibi kendisini sal tanat makamına kademe kademe yaklaştıran hâdiseler de hayatında bir değişiklik yapmamıştı. Padişah olunca kadına, içkiye olan aşk ve iptilâsı büsbütün artmış, fazla ola- Tak benliğini de hırsli bir saltanat aşkı sarmıştı. İşte Vahdettin, bah- settiğimiz zamanlarda, iki aşk mâ- budu tanıyordu. Saltanat ve Kadın, Gündüzleri saltanat ve İhtişama, geceleri de kadın ve işrele tapıyor- du. Son günlerin hâdiseleri Vahdet- tinin biraz gözünü, gönlünü açmış» tı. Tevfik paşa kabinesi mebusan meclisinden itimat reyi almıştı. A yan meclisi, gizli bir celsesinde İz- zet paşanın istifa meselesini tetkik etmiş, kabinenin tâdili için şevket” meaplarının İzzet paşaya visayede bulunmasının müdahale mahiye- tinde olmadığına karar vermişti. Bu kürarı ile, sevgili padişahların meşrutiyet hükümlerine tecavüz etmek gibi kapkara bir irtica su » çundan kurtarıvermişti. Bunlar, Vehdettinin Damat Feritle Ahmet Rıza beye çevirttiği entirikaların birer müvaffakıyatli neticeleriydi. Tabi gözü de, gönlü de açılırdı. Muvaffakiyet bu kadar mıydı ya?. İşte, Fransız yüzbaşısı Halit de huzurunda diz çöküp ayaklarına ka panacek, kulluğuna, köleliğine da- hil olacaktı, Bu da hoşa gidecek bir muvaffakiyet değil miydi?.. E- vet Vahdettin, şahsının, saltanatı- nın selâmet ve menfaati için, niha- yet alçalmış ve Halit gibi bir dü - zenbazı gizlice saraya almak ka- Tarım da vermişti, O» 1334 yılı 2 nciteşrininin yirmi birinci günü idi. Vah- dettin yine mabeyin dairesine çık- marıştı. Çit kasında Damat Ferit- le, o gece Halitle görüşülecek mev- Silar Avenina heshihel ailinelnrdi. O esnada üçüncü musahip Hayret- tin ağa acele ile gelmiş, ayak öpüp dillenmişti: — Efendimiz, Pek seele ve ehem» miyetli imiş. Başmabeyinci kulu- nuzu gönderdi. Diye bir tezkere verip çekilmiş- ti, Bu tezkereyi Ferit okumuş, Vah- dettin dinlemişti. Tezkerede aynen şunlar yazılı idi: “Londrada neşrolunan meşhur ”Deyli Meyl" gazetesinin Dersaa. det muhabiri olup hakanı merhu- mun Rümeli seyahatine gazetesi tarafından memur edilen ve elyevm itilâfın Selânikteki şark ordusu ka- rargâhı umumisine İngiliz matbu- atı namına harp muhabiri sıfatiyle tayin olunan Mister “Vord Pirais” nam zatın hukuku kadimimize bi- naen dün nezdi hakiraneme gel- diğini ve İtilâf devletleri efkarı umumiyesini tenvir ve bize bir hizmeti hayırhahane ibrazı mak- sadiyle tarafı şahanelerinden ka- bulünü istirham ettiğini arzı abe- bei ulya eylemiştim. Mütekaddim üç madde üzeri- rine muhabiri mumalleyhe karşı wukubulacak beyanatı hümayun- larının esasına dalr min gayri had- din hâtıra kabilinden olarak kara ladığım sözler bervechi maruzdur.” Denildikten sonra, muhtelif mev. zulara dalr birkaç notu ihtiva edi- yordu. Ferit bu tezkere ve notları okuduktan sonra hürkârın yüzüne bakmış. Ve: — Kudittli padişahım. Demişti. Affı hümayunlarına sığınırım. Bu adamcağızda akıl hastalığı mı var nedir bilmem ki. Bir türlü ukala- lik etmekten vazgeçmiyor. Baki - nız şu yaptığı küstahlığa padişa- him. Bu haddini bilmez adamın şı- mariklıkları çoğaldı ve tahammül derecesini aştı. Küstahlığı yüzüne vurulacak kadar ağırlaştı. Geçen- de de arz ile fermanınızı rica ve istirham etmiştim. Yaver paşa ku- lunuzun başmabeyinciliğe.... Vahdettin, sinirli hareketlerle oynadığı bıyığını yolar gibi çek - miş, birden eniştesinin sözünü kes- mişti. — Evet paşa. Yalnız Lütfi Si mavinin değil, Ahmet Rızanın da bu gibi saygısızlıklarına, densiz - liklerine biraz zaman daha göz yummak lâzım. Zamanı gelince i- kisi de, belki de ayni günde lâyık oldukları süleyi, emin ol, yiyecek- lerdir. Üzme kendini sen. Atıver o kâğıdı şu etajerin üstüne Lâtfi Simavi, dün de bu İngilizlerin ma- beyine gelip huzuru hümayunuma kabulünü rica ettiğinden bahs ile bir tezkere daha göndermişti. Oda yazı odamdağdır. Bu iki kâğıt Hali- di aldatmak ve avlamak için çok işimize yarayacak. Demiş ve acı acı gülmüştü (Om ortalık karardıkıan sonra, Damat Ferit kendi o- tomobili ve Malta kapısı yoluyla Halidi gizlice Cit kasrına getirmiş td. (Devamı var) MİDEDEN GELEN ÇARPINTI Yürek çarpınlısının mideyle ve barsaklarla münasebeti pek çok- tur. O kadar ki, eskidenberi he - kimler, yürek çarpıntısından şikâ- yet edenlerin herşeyden önce mi- delerini ve barsaklarını muayene ederler. Mide büsbütün boş olup ta, in- sanin karnı çok acıkınca, çarpıntı gelir, Kendilerini, lüzumu kadar iyi besliyemiyenlerde de sık sık çarpıntı olur. Çok yeyince de çar- pıntı geldiğini herkes bilir. Ziya- fet sofralarında fazla yemek yi- yenlerin yemekten sonra çektikle- ri ağırlık basması, yüzün kızarma- Sı, nefesin daralması alâmetleri arasında yürek çarpıntısı da var - dır, Fakat yürek çarpıntısı çekenle- rin en çoğu midesi bozuk olanlar- dır. Yalnız — yürek ile meydana çıkan mide bozukluğu bile olur, o vakit mide düzelince, çarpıntı da kaybolur, Böylesi pek nadirdir, Midesi bozuk olanlar - dan çoğu yürek çarpıntısı çektik- ten başka yüreklerinin pek hızlı vurduğunu ve arada sırada dur- duğunu da hissederler, Kimisi yü- reğinin üzerinde ağrı da duyar. Kimisinde, göğüs üzerinde san- cı yemekten sonra epeyce şiddet- 5 olduğundan, anjin hastalığı ü- zerine biraz bilgileri olanlar he- hiş hastalık mı? Bereket versin ki, böyle fena şeyler men telâşa düşerler. Acaba o müt- tefrih gelir, mideden gazlar çıkın- ca göğüs üzerindeki ağrı da, çar- pıntı da geçer, Çarpıntı en ziyade sinirlilerde olduğu gibi, yerken ve içerken, farkına varmadan, hava yutmak âdeti de sinirlilerde oldu- ğundan yemekten sonra böyle çar- pıntı ve göğüslerinde ağrı duyan- ların çoğu ayni zamanda hava Yu- tanlardır. Midesi bozuk olanların bazıla - rına çarpıntı gece gelir, uykudan uyandırır. O vakit midenin ekşisi fazla olduğunu hatırlıyarak biraz, nek az karbonat almayı hatırla malıdır. o Mideden çıkan gazların arkasından çarpıntı kesilir, Karaciğer yolunda işlemeyip te inkıhaz hulunursa gene çarpıntı gelir. Safra yolunda kum saacisi çekenler sık sık çarpıntıdan da hatsız olurlar... Karın ve içersin deki uzuvlar, adalelerin gevşekli- ğinden, aşağıya doğru indikleri sa- man çarpıntı çok rahatsızlık ve - ren alâmetlerden biri olur.. Bar - saklarda solucan hulunduğu vakit garpıntı olur. İşhalde ve barsak hastalıklarının bir çoğunda çar- pıntı sık sık gelir, Bu hastalıkların hepsinde car - pıntının büsbütün geçmesi, tabii olarak, ona sebep olan hastalığın geçmesine bağlıdır. Fakat hastalık büsbütün geçin- ceye kadar, çarpıntı geldiği vakit be karşı tedbirler almak faydalı e Z Yürek üzerine soğuk suya batı- rılmış bez koymunın faydasını çarpıntı çekenlerin hemen heosi tecrübe etmiştir. Bazıları huz ke- sesi koymaktan istifade ederler, ta- bii, fanilâya sararak..... Sinirli olanlar, ılık su dökünme- ğe uzunca bir zaman devam eder- lerse, yürek çarpıntısından büs - bütün kurtulamasalar bile, rahat- sızlıkları daha seyrekleşir. Yürek çarpıntısı mide bozuklu- ğundan gelince, mideyi birdenbire doldurmıyacak, az sulu yemekler, koyu püreler, ıskara etler, karn sebze ezmeleri yemek lâzımdır. Yemekten sonra çokça sıcak ol - mak şartiyle nane yaprakları su- yunun haylice faydası olur. Çarpıntıya karşı ilâç içmek doğ- ru bir şey değildir. Kordiyal bi- “le, eterli olursa, keyif verir ve in- san çabuk alışır. İnsan çarpıntı - dan kurtulamadıktan başka bir de keyif ilâcı illetine tutulur. Bazıla- rı kolonya suyundan bir kaç dam- la bayağı suya karıştırıp içerler. Bu da yavaş yavaş alkolizme gö- ne m Kva ç i Haftalık Radyo Programı Pazar, 23. 4. 1939 1280 Program, 1235 o Müzik (Küçük Orkestra — Şef: Necip Aşkın) 1 — Bu- culomi — Pestalozzanın bir şarkısı Giri- biribin, 2-— Rubinstein — Kostümlü ba- lo süit, 3 — İwanow — Kafkas süit. 18 Memiket seat üyarı, ajüns, meteoroloji haberleri. 13,15 Müzik (Kücük Orkes- tra — Şef Necip Aşkın), 4 — Hece — Birinci İtalyan süit, $ — Mainzer — Vi. yans polkası,, 6 — Lövine — Humoreske, 7 — Sidney Jones - Geyşa öperetinden - Potpuri, 19,50 Türk müziği: Çalarlar Cevdet Çağla, Zühtü Bardakoğlu, Refik Yrann. Okuyan: Radife Neydik. 1 — Uş- ık peşrfevi,, 2 — Şevki Beyin — Uşşak sarkı — Güllzara torar kıl 3 — Leminin — Usak şurkı — Siyah ebrulerin, 4 — Cevdet Çağla — Keman taksimi, 5 — — Bayati şarkı — Kalbim yine üzgün. # — Mustafa Çavuşun — Bayati garkı — Çıkalım #aydüşik$re. 7 — Türkü — El gözlerine kurban olduğum. 8 — Sez se- mais, T420 — 1430 Konuşma (Kadın sâati — Çocuk terbiyesine dair). 1630 Program, 1635 Atli küme mü- sabakaları — 19 Muyıs stodından naklen oyun havaları) 4 Tanbur, Cura, Lavia, Santur ve dünbelek. 200 Türk müziği" Çalanlar; Vecihe, Reşat Erer, Ruşen Kar, Cevdet Kozan, Okuyan: Muzaffer İlkar, 1 — Ali Rifet Beyin — Nihavent beste — Zülrün görenlerin, 2 — Heminin — Niha- İvent şarka — Bin gül çıkarırdım sans, 3 — Hacı Arif Beyin — Nihavent şarkı — Yanılma steşi aşa, 4 — Vecihe — Ko- nün taksimi, $ — Rahmi Beyin — Niha- vent şarkı — Süzüp süzüp te ey melek, 8 — Nihavent yürük semai — Bilrsezdim Özüm gamzene. 21 Konuşma (Çocuk E- sirgeme Kurumu), 21,15 Esham, tahvilât, kambiyo - nukut ve zirsat borsası (f- yat). 21,25 Neseli plâklar — R. 2130 Mü- (Radyo Orkestrası — Şef Haşan Fe. ri Alnar), | — Ramesu — Mot: Balet sürü, ) Menwet, b) Musette, e) Tambou- rin, 2 — Franz Sehubert — 4 üncü (ira- jik) senfoni, do minör, a) Adayfio mmolto - Allegro vivace, b) Andante, ©) Menuet- to - Trip, d) Allegro, 3 — E Grleg —İ- kinci Peer Gynt sülü, s) İzşrid'in kederi, b) Arap dansı, e) Peer Öynt'ün dönüşü, 4) Solveig'in şarkis, 2230 Müzik (Nese- N pilklar) O23Müzik (Cazband — PL) 2345 — 24 Son ajans habeleri ve yarınki 18,15 Konuşma (Çocuk Esirgeme Kuru» mu — Kresi dinliyelim) 1445 Müzik (Şen oda müziği — İbrahim Özgür ve 8- teş böcekleri) 10,15 Türk müziği (Fasıl heyeti). Çalarlar: Hakkı Derman, Eşref Kadri, Hasan Gür, Hard: Tokay, Basri Ürler, Okuyan: Tahsin Kartkuş. 25 Mem- leket saat ayarı, Ajans ve meteoroloji ha- berleri, 20,15 Türk müği Çalanlar: Re- fik Persan, Reşat Erer, Fahire Fersan Cevdet Kozan. Okuyanlar: Sadi Tloşsax, Sefiye Tokay, | — Eviç peşrevi, 2 — Ma- uf Yektanın — Eviç beste — Halkal zül- #0 siyahın. 8 — Leminin — Feruhnâk şarkı — Lerran ediyor. 4 — Salfhattin Pinatın — Eviç sarkı — Göz yaşlarınız. $ — Cevdet Kazan — Ut taksimi. 6 — Eviç türkü — Şahane gözler şahane. 7 — Şu köylünün yorma kırı 8 — Rifat Bo- yin — Hicez şarkı — N bülbül figan eyler. 9 — Udi Fahrinin — Hicaz şarkı — Bahar olsa çemenzar olsn. 10 — Sadettin Kaynağın — Nihavent şarkı — Gönül ne- dir. 21 Neşeli plâklar — R. 21,10 Müzik (Riyaseticümhur. Bandosu — Şef: İhsan Künçer), 1 — Hubert — Deniz Marşı, 2 — 1. Ganne — Atlılar. (Vals), 3 — R. Waymer — «Melstersinger» ope- rasının uvritirü. 4 — M. Ravel — Pay be pour une İrfanla ödtunte $ — P, Liset — Macar rapsodisi No, 6. 22 Ana- dolu “Ajans (Spor servisi), 22.10 Müzik haberleri ve yarınki program, Pazartesi, 24. 4. 1939 1230 Program. 1235 Türk müzifi — Pİ. 19 Memleket saat ayarı, sjans ve me- #eoroloji | haberleri. 1318 — W Müzik Senfonik plâklar). 1840 Program, 1838 Müzik (Operet- ler — PL) 19 Konuşma (Çocuk Esirseme Kurumu — Çocuklara masal) 18,15 Türk müziği (Halk türküleri ve oyun havsl rU— Sadi Yaver) 1036 Türk müziği (Ka- tişike program) Hakkı Derman, Esef Kad İri, Hasan Gür, Hamdi Tokay, Basri Üf- ler. 20 Memleket saat ayarı, ajane ve me- İtesroleji haberleri, 2015 Türk müziği (Klâsik program) Ankara Radyosu Küme Heyeti, İdara eden! Mesit Cemil 1 — Ce. mil Beyin — Kürdilihicezkâr pesrevi. ? — Dektor Suphi —Kürdilihicarkâr şer- kı — Birlikte hir akşam, 3 — Rahıni Be- yin — Kürdilihirmekör şarkı — Söyle ey mızrabi nazende eda. 4 — Arif Beyin — Kürdilihicazkâr şarkı — Sende acap uşşâka eziyet mi çoğaldı. 5 — Rifat Be- yin — Kürdilihicazkâr'sarkı — Bu Tecayı dil oldu, 6 — Rifat Beyin — Kür- Ailihicazkâr şarkı — Ol gorennim etrafını siruş yine güller, 7 — Arif Beyin — Kür dilihicazkâr şarkı — Kanlsr döküyor. & — Arif Beyin — Küreilihicezkâr şark — Gurup etti güneş dünya karardı. 9 — Ru- sen Kam — Kemençe taksimi. 10 — Sa. dallah Ağa — Hicazkâr şarkı — Hiram et gülşene. 11 — Çorlulunun — Hicarkâr şarkı — Aldı beni iki kaşm aram. 12 — Kemal Niyazi Seyhunun — Hicazkâr saz semaisi, 21 Konuşma, 21,18 Esham, tah- vidi, kambiyo - nukut ve rirust Dorsam (fiyat). 21,25 Neşeli plliklsr — R. 2130 Folklor (Halil Bedi Yönetken) 21,45 Mü- zik (Oda müziği — Betheven; Trio (do minör). Ulvi Cemaj Erkin Pino, Nec- det Remzi Atak: Keman. Edip Sezer: VI- yalensel, 2210 Müzik (Küçük OOrkes. tra — Şef: Necip Aşkın), 1 — Becce —İ- kinci İtalyan Süit, 2 — 7. Stres — Bu nağmeler seni sarsın ey dünya (Vala), 3 — Lindner — Bacehanale (Şarap ilâh Biklis şerefine dans, 4 Micheli — İkinci kliçük sult, 5 — Munkel — Venedik har tram — Serenad & — Ziehrer — Romans. 23,10 Müzik (Cezband — PL) 25,45 — 24 Son ajans haberleri ve yarın ki program, Salı, 25. 4. 1939 İri program, Çarşamba, 26. 4. 1939 1230 Program. 1235 Türk müziği: Ça- lanlar: Pahire Fersan, Refik Fersan, Ke- mal Niyazi Seyhun. Okuyan: Mahmut Karındaş, 1 — Osman Beyin — Hicaz Peşrevi, 2 — Salhhattin Pnerın — Hicex şarkı — Sızlıyan kalbimi sev. 3 — Hacı Paik Beyin — Hicez şarkı — Ateşi suza- ni firkat, 4 — Kemal Niyazi Seyhun —Ke mençe faksimi, — Sadettin Kaynağın — Neveser şarkı — Hicrenla harap ol. du. 6 — Türkü — Dağları hep kar aldı. ? — Saz semaisi, 13 Memleket saat aya- ri, ajans ve meteoroloji hüberleri, 13/15 — 4 Müzik (Riyaseticdinhur Bandosu — Şef: İhsan Küzçer) 1 — Domenico — As- ker mürşı, 2 — Mesrkowsky — Polonez No. 3, 3 — G, Parts — Meresim bars, 4 — Massmet — Manan cperasının Me- Buettosu,, 8 — 6. Verdi — «Rigelettor operasından potpuri, 1730 İnkılâp tarihi dersleri — Halke- vinden neklen. 1840 Program. 1845 Mü- zik (Virtilozlar — PL) 19 Konuşma (Ço. cuk Esirgeme Kurumu) Kukla 19,15 Türk müziği. (Fasıl heyeti), Çalanlar: Hakkı Derman, Eşref Kadri, Hasan Gür, Basri Üfler, Hamdi Tokay. Okuyan: Tahsin Ka- tükuş, 20 Memleket saat ayarı, ağans ve rseteoroloji haberleri, 20.15 Türk müğizl lar: Mustafa Çağlar, 1 — Ferahfeza pes- Trevi, 3 — İsmail Hakkı — Ferahfezz bes» tesi — Çağlâyan cuyi slrişkile, & — İs. mail Hakkı Beyin — Ferehfeza garkı — Ateşi aşkınla, 4 — İsak Varonun — Fe- rahfeza şarkı — Eyretmek için. 5 — Züh wi Bardakoğlu — Santur taksimi, 6 — İs- il Hakkı Beyin — Ferahfeza şarkı — ehtapta güzel 7 — Ferahfeza saz sema- isi. 9 — Rumeli türicüileri, a) Dağler değ- lar viran dağlar, b) Alişimin kaşları kar ©) Köşküm ver, 21 Konuşma (Çocuk Esirgeme Kurumu), 21,10. Ksham, tahvi. lât, kambiyo - mukut ve zirant borsası (fiyat), 2125 Neşeli plâklar — R. 2130 Müzik (Saksafon solo — Nihat Esengin), 21,50 Müzik (Neşeli plâklar) 22 Müzik (Küçük Orkestra — Şef: Necip Aşkın), 1 — Micheli — Şen serenat, 2 — Müller — Küçük serenat, 3 Gebrlel — Hafta nihayeti Puzar gelir — Marş, 4 — Sehmal #tich — Ormanda aşk, 8 — Lincke — Ve- nün (Vala) 6 — Künneka — Melânkolik valn, 7 — Coleridge — Afrika sülti No, 2. 8 — 1. Strmusa — Güzel mavi Tunada, 23 Mitzik (Cazbant — PL) 23,48 — 24 Son ajana haberleri ve yarınki program, Perşembe, 27. 4. 1939 1230 Program, 1295 Türk müziği — PL. 13 Memleket saat ayarı, ajans ve me- teoroloji habeleri. 13,15 — 14 Müzik (Ka- rışık program — PL) a 1740 İnkılâp tarihi dersleri. Halkevin. den naklen, 1830 Program. 18,35 Müzik (Bir konserto — PL.) 19 Konuşma (Ço- cuk Esirgeme Kurumu — Temsil), 18/20 İ Fune müziği (Fas) heyeti) Çalanlar: Hak kı.Derman, Eşref Kadri, Hasan Gür, Bas- Üfler, Hamdi Tokay. Okuyanlar: Celâl Tokses ve Safiye Tokay, 20 Memleket sa- at ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 20,18 Türk müziği: Calanlar; Vecihe, Re- fik Fersan, Fahire Fersan, Kemal Niyazi Seyhun. Okuyan: Müzeyyen Senar, 1 — 'Müstear peşrevi, 2 — Rahmi Beyin —Müs tear şarkı — Gel ey sâki şarabı tazelendi, — Zeki Arifin — Sezüh şarkı — Ağla. dım ümitlerim hicran oldu bep, 4 — Mah —| mut Celâlettin Paşanın — Hüzzam şar kı — Değildi böyle. 8 Refik Forsan —Tan bur taksimi, 6 — Suphi Ziyanın — Kür- dilihicazkâr şarkı — Bahçenizde bülbül olsam. 7 — Leminin — Kürdilmicazkâr şarkı — Nazlandı bülbül, 8 — Orman Ni- badın — Kürdilihicazkâr şarkı — Akşam 12.30 Program. 1235 Türk müziği —| günesi, 9 — Kürdülihicazkâr saz semaisi. Pİ. 13 Memleket saat ayarı, ajana ve meteoroloji haberleri. 13,15 Müzik (Ke- rışık program — PL) 18,49 — 14 Konuş- ma (Kadın santi — Ev hayatını sis) 15 Çocuk Esirgeme Kurumu — Çocuk mü. <rneren! — Halkevinden naklen. 18,30 Program. 18,35 Müzik (Oda mü- siği — PL) 19 Konuşma. 18,18 Türk mü- #iği (Paşl heyeti), Çalanlar: Cevdet Çağ- la, Eşref Kadri, Hasan Gür, Basri Üller, (89 Memleket seat ayarı, #jans ve meteo- 10 — Oyun havaları, 21 Konuşma (Çocuk Esirgeme Kurumu), 21,15 Paham, tahvi- Vİ, kambiyo . nukut ve ziraat bersasi (iyat), 2125 Neşeli pllirlar — R. 2140 Müztie (Şan resitali — Bariton Max Kle- in tarafından). 21,55 Müzik (Bir solo — PL) 22, Müzik (Küçük Orkestra — Şef Necip Aşkına), 1 — Brahms — Macar dansı No. 17, 2 — Delibes — Menba: Ba- let gülü, 3 Lautensehlager — Yıldızlara doğru — Fantezi, 4 — Rilsager — Bir entermezo, 8 — Löhr — Bavyera valsle 7 — Tschalkowsky — Mületler silt, 23 Müzik (Cazband — Pl.) 23,45 — 24 Son ajans haberleri ve yarınki program. Cuma, 28. 4. 1939 12.30 Program, 1235 'Türk müziği — PL. 13 Memleket sast ayarı, ajans ve me- teoroloji haberleri, 13,19 — 14 Müzik (Ka Yışık program — PL) 11,80 İnkılâp tarihi dersleri — Halk. vinden naklen, 18,30 Program. 1825 Mü- ? i Ankara Radyosu Programını Burada Bulabilirsiniz zik (Neşeli pllklar) 19 Konuşma (Çocuk “ Esirseme Kurumu — Çocuk şarkıları), Musiki muallimi mektebi koro heyeti ta. rafından, 19,15 Türk müziği (Fasıl heye ©) Calanlar: Hakkı Derman, Eşref, Kad- ti, Hasan Gür, Hamdi Tokay, Basri ÜL. ler, Okuyan: Tahsin Karakuş, 20 Memle- ket sent e; berleri. 20,115 Türk müziği (Klüsik eser- ler programı), Çalarlar: Vecike, Cevdet Cağin, Refik Fersan, Ruşer Kam, Oku- yan: Muallim Nuri Hali Poyraz. 2045 Türk müziği: Okuyan: Semahat Özdenses, | — Salâhattin Pınarın — Hüzzam şar. kı — Ümidini Hakkının — Hüzzam şarkı — Beklerim hergün, 3 — Hatı Arif Beyin — Hüzzam şarkı — Meftun olalı, 4 — Leminin —Müz zam şarkı — Aman siki 21 Konuşma (Haftalık spor servisi), 21,15 Esham, tah vilât, kambiyo - nukut ve ziraat borsası (fiyat), 2125 Neşeli plâklar — R. 2150 Müzik (Riyeseticümhur Pilörmenik or- kestrası), Sef: Traetorius, 1 — Pierre Max urice — İslanda balıkçısı — —Pechcur d'lslande (Piyer Leotinin Tomem Üzerine senfonik parça), 2 — Paul Dukas — Çı. rak sihirbap — epprenti soreler senfo- nik Seherzo (Goethe'nin bir ebaladı g- dan mülhem), 3 — Charpentler — İtalya İntibaları — İmpresslons d'İtallee Orkes- ira süiti, a) Serenade b) Çeşmede, e) Kü çük katırlarla gezinti, ç) Dağ tepelerinde, 4) Napoli, 2230 Müzik (Opera aryaları— PL) 23 Müzik (Cazband — PL) 234$ 24 Son ajans habeeleri ve yarınki pros ram, 1939 Cumartesi, 29. 4, 13,30 Program, 1335 Müzik (Eğlenceli jans ve meteoroloji has müzik — Pi) M Memleket saat ayari, ajans ve meteoroloji haberleri, 14 Türk | Müziği: Çalanlar: Vecihe, Ruşen Kant, Cevdet Kozan, Okuyan: Mefharet Sağ- mak, 1 — Kürdilihicazklir. peşrevi, 2 — Selâhattin — Pınarın — Kürdilihicazkâr şarkın — Aşkınla yanan gönlüme, $ — Artakinin — Kürdilihicezkâr şarkım — Meter ei — Kürdilihicarkâr şarkını — ona hiç kimsin ve nesin. 6 — Osman Ni- hadın — Kürdilihicezkâr şarkısı — Kaç yıl yüreğim < sızladı, 7 — Kürdilihicezkâr saz semaisi, 14,40 — 15,30 Müzik (Kar- #k program — PL) 1730 Program, 1738 Müzik (Dans sa- ati — PL) 17,55 Konuşma (Çocuk Esirge. me Kurumu — Haftanın kapanışı) 18,15 Türk müziği (Halk musikisi Âşık Veysel ve İbrahim) Takdim eden Sadi Ataman, 18,30 Türk müziği (Karışık prog ram), Çalanlar: Haklı Derman, Eşref Kadri, Hasan Gür, Hamdi Tokay, Basri Yaver kirpiklerine, 2 — İsmail * Ürler, Okuyanlar: Tahsin Karakuş, Cell Tokses, Safiye Tokay, 19 Konuşma (Dış politika hidiseleri), 1915 Türk müziği: Ahıskan, Radife Neydik, 1 — Mahur peş- | revi, 2 — Abdi Efendinin — Rast şarkın #1 — Senin aşkınla çâk oldum, 3 — Yes sari Asımın — Hüzzam şarkısı — Yine Külbim taşar ağlar, 4 — Refik Persan — Mahur şarkısı — Dün yine günnümüz geçti, 8 — Mahur saz semaisi, 8 — Şem. settin Ziyanın — Uşşak şarki — Ol şuhl sefa perver, 9 — Şemsettin Ziyan — Uşak sarkı — Şu salkım söğüdün. 10 — Türkü — Ne zaman görsem onu, 20 Memleket saat ayarı, ajans ve mete- oroloji haberleri, 20,15 Temsil (Korkma sönmez bu şafaklarda) Yazan: Ekrem Re- İt. 21,15 Esham, tahvilât, kambiyo - mum kut ve ziraat borsası (fiyat), 21.25 Nepe- Ni plâklar — R. 2130 Müzik (Sonate — Mesut Cemil — Cemal Reşit), 22 Hafte- Hik posta kutusu, 2230 Müzik (Küçük Orkestra — Şet Necip Aşkın), 1 — Löhr — Hülya gecesi — Vals 2 — Brams —Ma car dansı No. 1 —2, 3 — Könisrhofer — Tirol Enlermezo, 4 — Wiliy Richaris — İlkbaharda bir çiti Aşık — Ouverture, 23 Müzik (Cazband — Pi) 2345 — 4 Son ajans haberleri ve yarınki program, Tecavüz Ettiği Kadını Yaraladı Çanakkale (TAN) — Umurbey na- hiyesinin Akçalan obasında Ibrahim oğlu Şevket Coşkun, tarlasmda çâ- mazın namusuna tecavüz etmek İste- miş, buna muvaffak olamayınca ka- dını başından ve vücüdünün muhte lif yerlerinden yaralamış ve yakalan- mıştır. ü Çocuğunu Öldürmüş Çanakkale (TAN) — Firdevs adında bir kadının, yeni do- ği lışmakta olan Ali karısı Hacer Yık ; Burduğu çocuğu, meme vermemek öldürdüğü iddia icra suretile e aka olunmakta. iç i