26 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

26 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

2 26.4.9339 Sulh Cephesini » Kurmaktaki A Müşkilât (Başı 1 incide) Fransanın ısrarına rağmen, mecbu- Tİ askerlik hizmetini kabul etme- miştir, Onun için müzakereler gayet bati bir seyir ile ilerlemektedir. 2 — Sovyet Rusya İngiliz Başve- kilinin samimiyetinden emin deği- dir. Kendisinin o Almanya ile karşı karşıya getirildikten sonra başbaşa birakılacağından korkmaktadır. Sta. lin son nutkunda bu şüphesini açık» tan açığa söylemiytir. Binaenaleyh © da İngiltereyi tam bir ittifak ile bağlamadıkça bir tashhüde yanaş- maktan çekinmektedir. 3 — Polonya ile Romanya, Sov- Yet Rusya ile askeri bir ittifak ak- dinden çekiniyorlar, Bu çekinişleri- min iki sebebi vardır. Biri Sovyet or- dularının kendi topraklarından geç- mesi tehlikesi, ikincisi de böyle bir İtifakı Almanyanın bir tecavüz ve- silesi telâkki etmesi ibtlmalidir. Bu sebeple Sovyet Rusya ile tam bir an- Taşma yapabilmek için bu iki devle- ti ikns etmek mecburiyeti vardır, ve onların istiklâl davalariyle bu itti- fakı barıştırmak o yollarmm bulun- ması lâzımdır. Müşterek sulh cephesini kurmak- İa rastlanan ikinci siyasi müşkül Balkanların vaziyetidir. Akdenizin selâmetini temin için Balkan blokuhun sulh cephesine il tihakı lâzımdır. Balkanlardaki sulh cephesinin en büyük unsurlarından biri de Bulgaristandır. Bulgar Boş- vekili aşağı yukarı 1913 hudutlarını ister şekilde beyanatta bulunmuştur. Onun bu dileklerini kim temin eder- se Bulgaristan o tarafa kayacaktır. Fakat Bulgaristanın bu arzularını Romanya ve Yunanistanm milii men- faatlerile tezat teşkil eder. Bu tezadı halletmek kolay bir iş değildir. İngütere bu siyasi müşküllerden masada bir de ekonomik güçlüklerle karşılaşmıştır. Ekonomik menfaatle- re dayanmıyan hiçbir siyasi anlaşma. nın devamlı olmasına imkân yoktur. İngilterenin Polonya, Romanya o ve Yunanistana verdiği garanti bu memleketleri Berlin - Roma mihve- içindir. Fakat iktısadiyatına Alman. yanın hâkim olduğu bir memleket #iyasi istiklâlini güç koruyabilir, Bi maenaleyh Romanya ve Bulgarista- nı sulh cephesine alabilmek için bu memleketlerin iktisadi ihtiyaçlarını da tatmin etmek zarureti vardır. Bu memleketlerle yapılacak siyasi an- laşmaların bir kıymeti olabilmesi i- çin iktisadi bir temele dayanması za- ruridir. Ingiltere bunu nasıl temin e- decektir? Bu da halli lâzım gelen güçlüklerden biri ve belki en mü- himmidir. İşte İngiltere sulh cephesini kur. makta bu kabil güçlüklerle karşılaş- tığı içindir ki, müzakere ve temaslar uzamakta ve müsbet bir neticeye va- rılamamaktadır. Totaliter devletler bü vaziyetten istifade fırsatını kaçırmıyorlar. Yu- goslavya ile yapılan e dereli manya Hariciye Nazımna yapılan teklifler, Sofyada sarfedilen faali yetler Berlin - Roma mihverinin de sulh cephesini bozmak için Yaptığı teşebbüslerdir. Dünyanın mukâdderatını bu karşi” likli diplomatik faaliyetlerin verece- ği neticeler tayin edecektir. lez Amerikaya Giden Altınlar Nevyork, 25 (A.A) — Amerikada mevcut stoka bir günde 22.475.000 dolar kıymetinde ecnebi altını ilâve edildiği bildirilmektedir. Bu altınlar bilhassa İngiltere, Holanda ve Hin- distandan gönderi! ilmi iştir. » Zikredilmiyen altın müvaredatı İ- &e 72 milyon dolardan fazladır. ——— Memuriyet Hayatı (Başı 3 ümcüde) tini, azlini, teksütlüğünü tatmış bir memur çocuğu olduğum için arasıra bu noktalara dikkat nazarlarmı çek- mevi âdeta bir evlât borcu biliyo - Tüm. Bir akşam evine döndüğü zaman karısına: — Yahu! Açıkta kaldık. Diyen memurun sözlerindeki titreyiş ve göz lerindeki yaşlık sözlerimi isbat için İngiltere Almanyaya Mecburi Askerlik Kararını Bildiriyor (Büştarafı 1 incide) Hükümetin bu kararı, tecavüze karşı gelmek siyasetini katiyetle tat- bik etmek azminde olmak dolayısi- ile verdiği bildiriliyor. Bu bakımdan bilhassa harici hâdiseler bu karara saik olmuştur. Diğer taraftan Fransa hükümeti de, İngilterenin bu kararı vermesi üzerinde ısrar ediyor ve (ancak bu kararın demokrasiler hakkında bes- lenen emniyeti takviye edeceğini an- latıyordu. Bu kararın verilmesi sayesinde İngiltere ve Fransadan teminat alan devletler, İngilterenin bu (teminatı yerine getirmeğe #zmettiğine kati » yetle inanacaklardır. İngilterenin bu kararı vermesine saik olan diğer bir âmil de İngiliz askeri mahafilidir. Bunlar da artık mecburi askerlik usulünün tatbiki lüzumuna kanaat getirmişler ve bu kanaatlerini hükümete izah etmiş - lerdi. Nihayet hükümet de bu tarihi kararı vermiştir. İngiliz ve Fransız sefirleri Berline döndüler İngilterenin Berlin sefiri Sir Ne- vil Hendersonun süratle vazifesi ba- şina dönmesinin bu karar ile alâka- dar olduğu anlaşılıyor. Sir Hender- son; Berline muvasalalı üzerine Ak manya Hariciye Nazıri Von Ribben tvop ile görüşmek istediğini bildir. miş, Almanya Hariciye Nazırı meş- guliyeti yüzünden İngiliz setirini bugün kabul edemyeceğini haber vermiştir. Mülâkatın yarın veya Ö bürgün vukuu bekleniyor. Sir Hen- derson, Her Hitlerin Cuma günü nufkunu irat etmesinden evvel, Von Ribbentropu o görerek İngiltere hü- kümetinin siyasetini izah edecek, İn gilterenin o Almanyayı ihata etmeyi fakat her tecavüze mukavemete kati surette karar ver- diğini ve bu kararını tatbike kadir düşünmediğini, ld bae yak kaldırmak azminde olduğunu ve bu İngiliz kuvvetinin tecavüze karşı hiç bir faaliyetten geri kalmıyacağını anlatacaktır. Sir Henderson bundan olduğunu ayrıca bildirecektir. Fransanin Berlin sefiri de bugün risten hareket etmiş, hareketten mu kaddem M. Daladier ile görüşmüş” tür, mak mahiyetinde sayıyor. Alman gazetelerinin mütaleaları Berlin, 25 (A.A.) — Alman gaze- Angrif diyor ki: İngilterenin kendi milli müdafaa sistemini tanzim için seçeceği sistem bizi alâkalandırmamaktadır. Biz ken- d* milli müdafaa sistemimizi mükem. mel hale koymıya çalışacağız. Bizim yegâne endişemiz ışte budur. İngilterenin milli müdafaa masrafları Avam Kamarasında 1939 — 40 bütçesi hakkmda beyanatta bulunan John Simon ezcümle şa malümatı vermiştir: a Geçen sene milli? müdafaa masra- fı takriben 400 milyon Ingiliz Jiresi- nı bulmuştur. Evvelki sene bu mas- raf 265 milyon idi. 1939 — 40 vari- detiyle karşılanması icap eden mes yaf yekünü 922.440.000 İnigiliz Hira- sıdır. v Bu rakama munzam müdafas mas rafları dahil değildir. Pasif müdafaa masrafı yekünu 42.191.000 sterlin olarak tahmin edil miştir ki bunun 35 milyonu istikraz- Ja ve 95.1910001 bütçe varidatile lin tinin zaruri ol: vi ola - caktır. Şimdiki vergilerle varidat 914.331.000 i bulabilecektir. Evvelce 230 milyonu varldata, 350 milyonu başka İngilterenin Mister Roosevelt tarafından verilen mesaja taraftar vazifesinin başına gitmek üzere Pa- Roma gazetelerinden Jurrale Di- talyada Sinyor Gayda, İngiliz, Fran- sız şefirlerinin Berlina dönmelerini Çek hâdiselerini binmazariye tanı müdafaa masrafi şimdi 630 milyona baliğ olmaktadır. İngiliz donanmasının manevraları Londra, 25 (A.A) — Neşredilen bir tebliğde, dün Maltadan hureket eden İngiliz Akdeniz filosunun ev- velâ Yunan limanlarını, Kobris, Fi- listin ve Mısırı ziyaret edeceği ve on- dan sönra Şarki Akdenizde manev- ralar yapacaği bildirilmektedir. Amerika silâhlarını arttırıyor Vaşington, 25 (A.A) — Ayan Mec isinde tasdiki o istenilen Lâyiba 508.789.824 dolarlık tahsisat konmöo sın demiş eylemektedir. Bunun 97.737.281 doları ile 500 tayyare sa- tın alınacak ve 53.173.100 doları ile yarı otomatik tüfekler, tanklar ve tayyare dafii toplar sipariş edile- cektir. Ayan âzasından demokrat Hbilsa meclise bir kanun teklifinde bulu- narak İngiltere ve Frarsanın Ame- rikaya olan harp borçlarını Afrika. daki müstemlekelerinden 400 bin mil murgbbal toprağı Amerikaya terketmek suretiyle ödemelerini is- temiştir. Bu toprağin yeri Liberianın civarında gösterilmektedir. Kopenhag da askeri tedbirler alıyor * Kopenhag, 25 (A.A) — Aşağıda- ki not tebliğ edilmiştir: Beynelmilel vaziyet dolayısile hü- kümet parlâmentodaki dört siyasi pertinin mümessillerine talim gör- müş asker mevcudu kâfi olmadığım bu mevcudü arttırmak için icap eden tedbirleri ittihaz ettiğini bildirmiştir. Hindistandan Roosevelt'e z bir müracaat Vaşington, 25 (A.A.) — Reisicüm- hur Roosevelt, Bombaydan Hint ce- miyeti reisi Safarkardan aşağıdaki telgrafı almıştır: “Eğer Hitlere gönderdiğiniz tasaj pey arzusundan ileri geliyorsa, rica ederim, İngilterede de, Hindistanda- ki askeri rejime bir nihayet verme- sini ve Hindistanda da milletlerin kendi mukadderatlarına kendilerinin hâkim olması esasma dayanan hür bir anayasa tatbik eylemesini isteyi- niz. Büyük Hint milletinin de diğer milletler derecesinde enternasyonal adaletten istifade hakkı vardır. * Ingiltere kabinesinin hariciye en- cümeni bugün toplanmış ve Lord Ha- lifaks müşterek sulh cephesine ait müzakerelerle Gafenko ile yapılan müzakerelerin neticesine dair malü- mat vermiştir. Fransa Hariciye nazırı M. Bonnet de bugün Soyyet Rusya sefiri ile gö” rüşmüştür. Türkiye Almanyaya Cevap Verdi . (Baştarafı 1 incide) Tik defa söz &lan muhterem Başve- kilimiz Dr. Refik Saydam, umumi #i- yasi vaziyeti izah etti, Umumi sulh gayesi ve Türk âli menfaati bakımın- dan Türkiye hükümetinin büyük dev Jetlerle ve komşularile temasta bu- lunduğuna dair malâmat verdi. Başvekilden sonra söz alan bir çok hatiplerin mütaleaları dinlendi ve sordukları suallere Hariciye Vekili- miz Şükrü Saracoğlu lâzım gelen ce- vapları verdi. Nihayet Parti umumi heyeti hükümetin siyasetini ve takip ettiği hareket hatını ittifakla tasvip etti, Bulgaristanın cevabı Sofya, 25 (A.A.) — (Havas): Res- mi mahfiller sükünet içinde olmakla beraber, Almanyanın tana kendisini tehdit altında hissedip et- mediğini sorduğuna muhakkak gözü ile bakılmaktadır. Bulgar hükümeti- nin cevabı malüm değildir. Fakat bu cevap ancak menfi olabilir, Verilen heberlere göre, Başvekil, meclis hariciye komisyonunda beya- natta bulunarak Bulgaristanın Xendi- sini tehdit altında hissetmediğini, YAN Istanbulun Imarı Için Yeni Varidat (Başı Birincide) Bu üç İdare, şimdilik bir müdü - riyeti umumiye halinde idare edile- cek, Haliç şirketile otobüs servisleri de bu idareye raptedilecektir. Yeni idarenin resmi unvanı şimdilik (İs- tanbul belediyesine bağlı, Elektrik, Tramvay ve Tünel Umum Müdürlü- ğü) olacaktır. Milli Şef ile Başvekil Akay idaresinin de İstanbul beledi - yesine devredileceğini vaat buyur muşlardır. Ancak, Akay idaresi gelecek sene ha- #irandan sonra verilecektir. o Diğer taraftan belediye muhtelif yerlerde halk hizmetlerine ait *tesekküllerin mahalli belediyeler tarafından ne Su- retle idare edildiği, bunlardan âza- mi randımanın ne şekilde temin edil- diği hakkında tetkikat yaptıracak ve rasyonel bir şekilde işleyecek bir organizasyon kurecaktır. Halk hizmetlerini ifa eden bütün müesseseler bu organizasyonda yer- leşecektir. Kanun Jâyfhasına göre bu idare- ler bütün vezaif ve vecibeleriyle be- lediyeye devredileceğinden eski tram vay, tünel, ve elektrik şirketleri his- sodarlarına verilecek taksitler de ta- blatiyle belediye tarafndan tediye edilecek ve bu taksitlerden geri ka- lacak temettü, şehir varidatı arasına konulacaktır. Eski tramvay şirketiyle aktedil - miş bulunan mukavelename ile tram vay şebekesinin geçtiği yolların in - şaatı bu şirkete aitti, İdare belediye- ye geçince bu inşaat da belediye ta - rafından yapılacaktır. Belediye daha kısa bir Oamanda bütün şehir sokak ve caddelerini âs- falt yapmağa çalışacaktır. Otobüs işine belediye (o şimdilik tramvay idaresine ait olan otobüs - lerden istifade edeceği gibi ilk parti- de satın alacağı otobüsler için tram- vay garajlarından istifade edecektir. Vali ve Belediye Reisi Ankarada beş milyon Jiralık istikrazın forma- mop bu parayı otobüs işiyle istimlâk me- selelerine sarfedecekti. Halbuki şim- dilik otobüs işinde aceleye (o lüzum olmadığı tahakkuk etmiş bulunduğu gibi otobüs almak için de. eksiltme kanununa da bu hususta bir madde ilâve etmek icabedecektir. Binaena - leyh şimdilik otobüs mübayaasından satfınazar edilecektir. Otobüsler, teşekkül etmek üzere olan yeni müdüriyeti umumiye ma- rifetiyle mübayaa ettirilecektir. Bu takdirde eksiltme kanununda tadi - lât yapmağa da lüzum kalmıyacak- tır, İstimlâk işlerine başlıyabilmek İ- çin yeni istimlâk kanununun meclis” ten çıkması beklenecektir. Bu da bir kaç hafta gecikecektir. Bu sebepten belediye bunkasından alınacak parâ da bu kanunun meclisten çıkmasın- dün sonre alınacaktır. Vali ve Belediye Reisinin Ankara- da takip ettiği işlerden biri de. Ma- Uye Vekâletine ait olup ta menafii u- mumiye hamına belediyeye devredil- mesi lâzım binalar meselesidir. Bu binaların başında Taksim kışlasile Dolmabahçedeki Establi âmlre bina- ları vardır. Lütfi Kırdar bu binalar için de Maliye Vekâletile temas ede- rek binaların belediyeye devri mese- lesinde Vekâletle mutabık kalmıştır. Şor Ancak intikal muamelesini» ne su- retle yapılacağına dair ufak bir for- malite işi kalmıştır. Bu formaliteyi ikmel etmiş olmak için ya bu bina- lar, bir komisyon tarafından taxdir edilecek cüzi bir bedelle belediye ta- rafından satın alınacak, yahut Mec- listen çıkarılacak bir kanunla para- sız olarak belediyeye devredilecek» tir, Bu iş te pek yakında, belki de mayıs ortalarına kadar halledilecek- tir. Dün valinin reisliği altında topla- nan şehir meslisinde valinin yukari- ki hususlara dair verdiği izahat se- vinç tezahüratile karşılanmış ve bü- yüklere şükran telgrafları çekilmesi- ne karar verilmiştir. Journal de Moscou Neşriyatını Tatil Etti Moskova, 28' (A.A) — Fransızca haftalık Journal de Mos Yugoslavya Antant'da Kalıyor, Gafenkonun Londra Temasları Bitti (Başı 1 incide) Hitleri gördükten sonra geri dö- necektir, Berlin konuşmaları, Kont Ciano ile Markoviç konuşmalarınm zeyli sayılmaktadır. Bu hâdiseyi takip edecek hâdise Yugoslavya We Macaristan arasırida- ki yaklaşmadır. Yugoslavya Balkan Antantından ayrılmıyor Belgradın resmi mehafili şu kana- attedir: Venedik görüşmeleri üzeri- ne Yugoslavyanın siyasetinde de- öişiklik hâsıl olmamış ve Yugoslav- yanın Balkan Antantma dahil müt- tefiklerine sadakatinin zaafa uğra- mamış olduğunu beyan etmektedir. ler. Ayni mahafil, Yugoslavyanım ts- mamiyle bitaraf olduğuna yeniden işaret etmekte ve Yugoslavyanın ko mintern aleyhindeki misaka iştira ki mutasavver olduğu haberini tek- zip eylemektedirler. Italyan hükümetinin böyle bir iş- tiraki asla teklif etmemiş olduğu be- yan edilmektedir. Resmi Yugoslav mahafili, Yuşos- lavyanın hiçbir zaman Sovyetleri ta- nimamış ve-komünist propagandasi- ns karşı daima mücadele etmiş oldu- ğunu hatırlatmakta ve bu halin Yu- goslavyanın komintern aleyhindeki misaka iştirakini lüzumsuz kılmakta olduğunu ilâve eylemektedir. Komü- nist fırkası 20 senedenberi Yugoslay- yada ilga edilmiş bulunmaktadır. Balkan Antantını yıkmak istiyorlar Times'in Peşte muhabiri tarafın- dan verilen malümata göre Peşte mâ- hafili, Yugoslavya ile Macaristan rasında bir ademi tecavüz misakı sta. tükoyu yıkacak, Romanya ile Yugos- lavyanın arasını açarak Balkan an- tantına kati bir darbe indirecek bir Symi mabafile İğaristan hareket hürriyetine nail olacak, Münih kon- feransı nasıl küçük antanta kati bir Garbe indirdiyse bu inkişaf ta Balkon antantının can evine bir darbe indi. recektir. nın Almanyaya karşı köndi mevklini tahkim etmek istemesidir. Siyesi mahfiller, bu plânı Romanyanın tak- simi ile nihayetlenecek bir başlangıç sayıyorlar. Bu yüzden Macaristan, Yugoslavyayı şarktaki komşusundan tecrit edecek bir muahede imzasın- dan memnundur. Çünkü Macarlar, Romanyanın yıkılmasından sonra Yugoslavya ile rahat rahat meşgul ©- labileceklerine inanıyorlar. Yugoslavlar müşkül bir vaziyette olduklarını anlamakla beraber bunu her ne pahasına olursa olsun kabül 'etmemeğe, bilhassa bir karış toprok- tan vazgeçmemeğe azmetmiş bulun- maktadırlar. Bu yüzden Yugoslavlar antikomintern pekta girmiyecekler mihvere iltihak etmiyecekler ve Ro- manyas ile diğer Balkan devletlerile olan ittifaklarına sadık kalacaklar - dır. Italyan tazyiki Yuzoslavyayı bu siyasetten ayırmıyacak gibi görünü - Mihver devletlerinin tasavvurları (Times) ih Roma muhabiri ise mihver devletlerinin plânını şu $8 - kilde anlatmaktadır: İyi haber alan mahfellerin teyide mütemayil oldu- ğu haberlere göre mihver devletleri, Yugoslavya ile Bulgaristana dayana yük Balkanlara hülül etmek istemek tedir. Bu plâna göre mihver, Bulga- ristana Rotnanya ve Yunanistan a - Jeyhinde müzaheret edecek ve Yu - goslavyaya cenup Slâvları birliğinin hegemonisini vereceklerdir. Yugos- Javyayı Selâniğe inmeğe teşvik edip Balkan antantından ayırmak ihtima- linden de bahsolunuyor. Fakat Yu - goslavların bu çeşit plânlara kanma- ları çok uzak sayılıyor. İngiliz - Yugoslavya iktsadi münasebatı Yugoslovenski Kurir gazetesi, Sel grattaki İngiliz - Yugoslav ticaret o- oeşredilen temin (edilmek üzere|cünkü Almanya ile müşterek hudu-İcou, 1 mayıstan itibaren faaliyetini! dası reisi Panirin rivasetinde hir ha. mümessilleri ile birlikte iki memle - ket arasındaki iktisadi münasebetle- rin inkişafı imkânlarını araştırmak üzere Londaraya gidceğini yazmak - tadır, * Yugoslavya saltanat naibi prens Polün dokuz Mayısta İralya kralını. resmen ziyareti beklenmektedir. i Metaksasın Nutku Atina, 25 (A.A.) — Atina mühen- dislerinin ziyafetinde nutuk söyliyen Başvekil Metakses, enternasyonal vaziyet hakkında demiştir ki: i “— Ordusundan kuvvet alan ve bununla iftihar eden Yısnanistan, a- havatanın tamamlılığına ve serefine hiçbir surette dokunulmasina müsa « ade etmemeğe azmeylemiş sakin mil- yonlarla çocuğunun ortasında karen. lik günler geçirmiştir. Yunan milleti vatanın şerefini korumak için on& her şeyi, canını ve hattâ memleket'n mevcudiyetini bile fedaya karar ver- Yunanistana istiklâli ve tamamlı- lığı hakkında kıymetli teminat ve « rilmiştir. Dünyanın kati olarak sul- he doğru gittiğini temin edemeği. Çünkü bu hususta hiçbir kimse kati teminat veremez. Fakat size şunu te- min edebilirim ki daha muslihane bir istikbale doğru gittiğimizi gösteren birçok işaretler vardır. Benim duy- gum böyledir. Ve bunun doğru çıka- cağını ümit ediyorum. i Siz Yunanistanın teknisyenleri, en ziyade “alâkadar olduğunuz şey bittabi sulhtür, Fakat şunu 'mutma- yınız ki sulhte olsun, harpte olsun siz dalma memleket uğrunda çalış mağa davet edileceksiniz.,, Metaksas, fili müdafan işlerinden bahsederek Yunanistanm son üç $6- icinde milli müdafaası için 9 mil. yar drahmi sarfetmiş olduğunu ve | bu paranın 10 milyarı geçeceğini Yunan hükümet reisi verimli işle. ri de anlatarak bunlar için icap edeh bütün sermayenin bizzat memlekei tarafından temin edildiğini, çünkü milli hükümetin ber türlü harici is- tikrazlara muarız bulunduğunu e - hemmiyetle kaydeylemiştir. ği İngilterenin Romenlere Iktısadi Teklifi (Başı 1 incide) Gafenko kral tarafından kabul © lunmuş ve öğle yemeğini kral ile birlikte yemiştir. İngiltere - Romanya i ticaret müzakereleri Diğer taraftan İngilterenin Ro - manyaya gönderdiği ticaret heyeti de Romanya hükümetiyle müzake - reye başlamıştır. 1 Sir Leithrass'un riyasetindeki Tes mi İngiliz heyeti, Romanya hüküme | ti ile aşağıdaki 4 nokta hakkında mü zakerelerde bulunmuştur: I — İngiltere tarafından Roman- yaya, harp levazımı şeklinde ve Ro- manya larafından petrol hasılatı karşılık gösterilmek üzere uzun Va- de ile para ikraz edilmesi, a 2 — Yolların, umumi binaların inşası ile sair İnşaatin imtiyazları. nın İngiliz sanayi erbabına veril mesi, 3 — Romanya sanaylinin inkişafı hususunda mesai birliğinde buluna” bilmeleri için İngiliz sanayi erbabı: na İmtiyazlsr verilmesi, j 4 — İngiltere ile Romanya üre sında bir Kliring itilâfı yapılması ve Romanya ile İngiltere erastndaki ti- cari mübadeleleri arttırmağa medat olacak surette İngiliz iirasma yeni bir kıymet takdir edilmesi, İngiliz heyetinin mesaisi, Bük- reşte siyasi ve ikhsadi o mahafil Romen gazeteleri tarafından viyüz. bir alâka ile takip edilmektedir. 4 —&—ue-— pi Bir Tayyare Kazası Lizban: Bir tayyare hi sonra Vizeu'de yere düşerek