29 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

29 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

ik i © davayı temyiz etmiş, mahkeme de es- tir. Hüküm tecil edilmiştir. © GKadrinin idare ettiği Yopkapı » Sir. O Omıyan bir buçuk yaşlarında Istefan © kaybederek sokağa - düşmüştür. Mahkemelerde Topkapı Sarayı Fırını Tuğlalarını Çalanlar Topkapı sarayında, sarayın eski tarihi peksimet fırınlarmdan 500 a- teş tuğlası sattığı için tevkif edilen Osman dun Sultanahmet sulh birin- ci ceza mahkemesinde muhakeme e- dildi, Osman: — Ben babayiğit bir adamım. Ya” an söylemem, Tuğlaları ben çaldım. Dimitri, Dikran ve Haçiğe sattım. Onlar da hırsızlığı bile bile aldılar. Suçumu itiraf ediyorum, diyordu. Dikran, Dimitri ve Haçik te hırsız- Hik malını bilerek aldıkları için mah- kemede bulunuyorlardı, Üçü de Os- manın isnadını reddettiler, Osman, bunların yüzüne baktı: ———m ere Şantaj Suçlusu Dün Hapse Mahküm Oldu Asliye dördüncü ceza mahkemesi, dün şantaj yapmak suretile Orozdi- bak müessesesinden 1250 lira para dolandırdığı iddia edllen eski maliye memurlarından Lütfi Kalelinin mu- hakemesini neticelendirdi ve kendisi. ne bir ay hapis ve 30 Bra para ceza- 8: verdi, Bu netlce'dava üç safhadan geç- tikten sonra doğmuştur. Mahkeme ilk duruşmada suçlu hakkında bera- et kararı vermişti. Müddelumumilik ki kararında ısrar otmiştir. Temjiz umumi heyeti, müddelumumiliğin 4- tirazını haklı bulduğu için dün tek- Tar duruşması yapılmış ve suçluyu ceza-kanununun 192 inci maddesinin ikinci bendine göre mahküm etmiş- Tramvay Kazasının * Muhakemesi Evvelki gün Topkapıda vatman keci arabalarından birisi, sokakta öy- isminde bir çocuğu ezmişti. Asliye dördüncü ceza mahkemesi dün meş- hut suçlar kanununa tevfikan bu da- aya baktı. Şahitleri dinledi. Muha- Keme yeniden hâdise yerinde keşif! yapılması için talik edildi. POLİSTE; Balkondan Düştü Kasmipapada Arabacılar sokuğurda otu- yen Ramazanın kızı Nefise evin ikinci kat #afironuna çamaşır asarken muvazenesini Beyoğlu bastanesirde tedavi altına alınmıştır. # Taksimde Comet çıkmazında oturan Yleni Argeliki ve İstemat Dolmabehçeden Ahmedir. sandala binip gezerlerker san dalın devrilmesi neticesinde hepsi de de- ize dökülmüşlerdir. Biraz »onra yetişen sandalciler ierafından kurtarılmışlardır. t i | i ! Yendra 543 Nevyork 126.075 Paris 23530 Bitlâno 8.8650 Cenevre 20455 Amsterdam 67.6450 Berlin 508250 Brüksel 2 | Atina 1.0928 Sofya 1.56 İ Madrid 14.005 Varşova 22.0025 Budapoşte 24.0678 Bükreş 0,0030 Beka 2.8020 Yokohama 3442 Stokholm 3035 ! 20023 ESHAM VE TAHVİLÂT Ergani 1008 Sivas - Erzurum 1 1948 ne cevap veremediniz de birbirinize girdiniz. Birinizin söylediğini, öteki tekzip etti. Siz mütehassısı geçindiği- niz bir hayvanın nasıl © yürüdüğünü kestiremezseniz ben dünyanın nasıl yağından şüphelen: — Yahu nestuhaf adamlarsınız, hak ve hakikat artık bu dünyadan kalktı mı? Işte ben çaldım. Size sat- tım, siz de bal gibi aldınız. Neye in- kâr ediyorsunuz? dedi. Muhakeme bir sahidin çağırılma- #r için talik edildi. Suçlu koridora çık mıştı. Jandarmalar eline kelepçe vurmak istediler. — Ben katil değilim, suçumu da inkâr etmiyorum. Bâns kelepje vu- rTamazsınız, diyordu. Jandarmalarla kavga etti. Bir kaç Jandarma onun kollarına girerek zor- la karakola götürdüler. Rüşvetçi Polis Memurları Firar Ettiler Galatada esnafı haraca kestikleri için yakalanan Galata komiser mü- avinlerinden Talât ile arkadaşlarının Sullanahmet sulh ikinci ceza mah- kemesi tarafından sorguları yapılmış ve muhakemelerinin gayri mevkuf olarak devamına karar verilmişti. Sorgu hâkimi tahkikatı derirleşti- rirken bunların tevkiflerine lüzum göstermiş ve tevkif müzekkerelerini kesmiştir. Bunlardan çoğu tevkit ha- berini slır almaz kaşmışlardır. Polis | kararı infaz edebilmek için kendile- rini aramaktadır. # Hüdisede ismi geçen ve bugün kaçak olan eski Galata komiser mua- vini Talât ile eskiden Gplatada, şim- di de Beyazıt merkezinde komiser muavini olan Talât bir değildir. Bir Yağcı Beraet Etti Zabıtai belediye memurları Ba likpazarında tereyağı satan Mihalin | Jeri için nfirs- De almışlar ve belediye kimyahane- sine göndermişlerdir. Kimyahane ya- ğin karışık olduğu neticesine vardı- ği için Mihal müddelumumiliğe ve rilmiştir. Sultanahmet sulh birinci ceza mehkemesi dün duruşmasını yaptı. Suçlu, yağının halis tereyağı olduğunu iddia ediyor ve belediye kimyahanesinin tahlilini kabul et- miyordu. Mshkeme nümunenin adli İrp işleri müessesesinde tekrar mua- yenesine lüzum göstermiştir. Dün müessesenin raporu okundu. Yağın gaf süt olduğu anlaşılıyordu. Hâkim Mihali beraet ettirdi. EKONOMİ : Yapak Satışları Devam Ediyor Dün Sovyet Rusyaya yapılan mü- him bir yapak satışı hakkında verdi- imiz haber üzerine piyasuda bir fa- aliyet görülmüştür. Evvelki günkü| Iki yüz elli bin kiloluk satıştan ixi| yüz bin kilosu borsuya kayıt ve tes cil edilmatir. Mütemmim olarak al dığımız malâmula göre Sovyet Rus- ya için daha altı yüz bin kiloluk bü- yük bir parti Anadolu yapağı satıl. mıştır. Bu suretle iki gün içinde ya- pılan satış taahhüdü 850 bin kiloyu bulmuştur. Dünkü Piyasa Hareketleri Dün piyasamıza 192 ton buğday, 97 ton un, 101 ton mısır, 15 ton no hut gelmiştir. Buğdaylar 5-532, çavdar 4.03 - 4.05, sarı mısır 4.00 - 4,10, çalr fasulyesi 15 - 16, ufak fa- sulye 13:20 - 14, acı badem İçi 61, Ordunun iç fındığı 96 kuruşlan sa- talmıştır. Taze beyaz pevnirler 22.08 25, kaşerler 43, zeytinyağı 45 - 46| kuruştan satılmıştır. Satılmış olan tilki postlarından iki bin, sansarlar- dan 391 tane ihraç olunmuştur. Almanya Mısır Alacak Alman ithalât büroları Almanya- ya Türkiyeden fazla m'ktarda mısır ithaline müsaade otmiştir. Misir ta: leplefi artmış ve İlyatlarma ton ba- şma yüz kuruş zammedildiği alâka- Memur Süsü İle Radyo Çalmışlar Çarşıkapıda Filips radyo acente- liğinde memurluk yaptıklarını söy- liyen Nobar Hambaryan, Rafsel ve Istepan Tarakcıyan cumartesi günü saat 22 de Kâleli Tayyare apartma- nihin üçüncü dairesinde oturan Hak- kınım evine Kendilerine icra me muru süsü vererek girmişler ve rad- yoyü alarak gilmişlerdir. Müddelu- mumi muavinlerinden Reşat Seka, dün tahkikatını bitirmiş ve suçlula- rın tevkiflerini istiyerek üçünü de Sultanahmet sulh birinci cezi mah- kemesine vermiştir. Suçlular vazi- yeti tevil suretile itiraf etmişlerdir. Hâkim suçluların oikametgâha bağ- lanarak serbest bırakılmalsrıma ve dasyalarmın asliye ceza mahkeme- sine verilmek üzere müddelümümi- liğe iadesine karar verdi. Bir Muhaciri Öldüren Jandarmaların Muhakemesi Dün ağır ceza mahkemesinde Si- Wivri karakolunda ciftçi muhacirler. den Ramazan isminde bir genci döğe- zek öldürdükten sonra cesedini bir çuvale koyup denize attıkları iddia- sile tevkif edilen karakol kumandam Kasım çavuş, Mustafa onbaşı ve bek- | çi Süleyman, Yusuf ve Şevkinin mu- hakemelerine devam edildi. Suçlular, aslalt yolda çalışan Yakubun çadı- rından bir tabanca çaldığı için kara kola getirilen Ramazsnın bir gün sonra karakoldan kaçtığmı söylüyor- Jardı. Bir ay sonra Ramazanm cese- di sahilde bulunmuştur. Dün on şahit dinlendi Şahitlerin birçoğu Ramaza- nı karakolda bir kecehin altinde ya: tarken gördüklerini sövlüyorlardı. Muhakeme mudatanın yapılması için başka bir güne birakrldı. Karısını Öldüren Rifat Dün ağır ceza mahkemesinde İki sene evvel Kadıköyünde vapur iske- lesinde karısını öldüren Akay me- murlarından Rifatin muhakemesine devam edildi, Pendik vapurunun kap tam Rifat-ile Moda vapurunun gü- verte lostromosu Ismailin müdafaa şahld! sıfatile ifadeler! tesbit edildi Bunlar şöyle söylediler: — Biz evimize gidiyorduk. Bir- denbire Üç tahanca patladı. Bir kadın yere düşmüştü. Bir taksi otomobili çağırıldı. Yaralı otomobile bindi, Bir adam da yaralının yanına oturdu. Suçlu karısının bu adamla müna- sebeti olduğunu söylediği için bu şa- hitler dinleniyordu. Muhakeme mü- dafaa için talik odildi, Kardeş Katili Dün ağir ceze mahkemesinde Pen- dikte kardeşi Zekeriyayı öldüren Ahmedin duruşmasına devam edildi, Ahmet, kendisinde akıl hastalığı bu- Tunduğunu iddia ediyordu. Mahkeme adil tıp işleri mücssesinde müşahade altına alınmasina Jüzum gösterdi ve muhakemeyi iki hazirana talik etti. | Onniğin Marifetleri Onnilk Şarapçıoğlu isminde bir genç Sıraservilerde apartmanların arka ta- raflarına geçerek pehceelere karşı halkın âr ve haya duygularını reüci- de edecek şekilde harekette bulun- duğu, apartmanların birisinden voli. se telefon edilmiş, — polis kendisini meşbut bir halde yakalamıştır. Be- yoğlu şulh esza mahkemesi dün ken dista! 35 gün hapse mahküm etmiştir. 17 Ev Soyan Hırsız Eski muallirerden Abdi isminde bir genç Beşiktaş, Ortaköy ve civa- rında on yedi ev soyduğu iddiasile İtevkit edilmiş ve sorgu hâkimliğine verilmişti. Dün dosyası asliye birinci İceza mahkemesine verilmiştir. Ya- kında muhakcmesine devâm edile cektir. j A Orhanelinde Krom Bursa (TAN) — Orhaneli kazası dahilinde Çanak civarındaki krom madeninin bu sene de işletilmesi i- çin şirketi tarafından program ha- gittiğini tayin edememişim, çok mü- | dar ihracatçı tüccarlara bildirilmiş” | zırlanmıştır. Geçen sene 2500 ton dur? Diye haşladım. Sindiler ve mev. | tir. Almanya fazla miktarda mısır | krom istiksal eden bü ocakta İş hac sun değistirdiler. satın almak fikrindedir. minin 'ülmesi de düsünülüyor. | Yakalanan Kaçakçılar !çı sandalı ele geçirmiştir. TAN Za A, e li Tarsus (TAN) — İlkbahar at ko- koşuları, beş bin seyircinin önünde yapılmıştır. Taylara mahsus birinci koşuda, Önal birinci gelm!ş, 150'Era almış, ikinci gelen Sabiha da 24 ira almıştır. İkinci tecrübe koşusuna on hay- van iştirak etmiş, birinci gelen De- liye 150, ikinci-gelen Gümüşe 25 li- Ya ikremiye verilmiştir. Ankara, 28 (A.A) — Geçen bir hafta İçinde gümrük muhafaza teşki- Iâtı cenup hududunda otuz üç kı- çakçı, iki bin dokuz yüz on kilo güm- rük kaçağı ile yirmi dört Türk lirası, altı altın Jira, iki tüfek, elli beş mer- mi, sekiz kesim hayvanı ile altı ka- çakçı hayvanı; Van bölgesinde; Altı kaçakçı, elli kilo gümrük Ve inhisar kaçağı; Ege mıntakasında: Kara sularımız. da avlanan bir yabancı ile bir balik- ÖLÜM HABERLERİ ÖLÜM Eski Rus Ticareti Hariciye Ban. kasr Müdürlerinden ve Fafa Türk Trikotaj fabrikası sahibi Galata Sa- ravlı AWolATA HAXKİ BAKLIC dün ani olarak vefat etmiştir. Cena- zesi bugün (29 Nisan Cumartesi) sar at 14 te Şişlide Bomonti Tramvay! İstasyonunda 289 numaralı Kâzım Koşunun birinci ve ikincileri Tarsusta Ilkbahar At Koşuları Yapıldı EM Dört yaşından yukarı ş rap atlar arasındaki üçüncü koşuya dört at girmiş, birinci gelen Fırat 175 Jira, ikinci gelen Hamdan 50 li- ra almışlardır; Üç bin metrelik tahammül koşu- suna dört hayvan iştirak etmiş, bi rinci gelen Uçar 250, ikinci gelen Can 75 lira kazanmışlardır, Uşakta Yangın Uşak, 28 (A.A.) — Çarşıda Uluca- mi karşısındaki berber dükkânmdan bu gece saat yirmi üç buçukta bir yangın çıkmış, zabıta ve itfaiyenin vaktinde yetişmesi ve iyi çalışmaşı neticesi ateşin başka bir yere siraye- tine meydan vermeden yangın sön- dürülmüştür. Yangında, berber dükkânı tama- men, bitişiğinde bulunan eczahane kismen yanmıştır. Şehirlerimizin Su Tesisatı Belediyeler Bankası, Maraş ve Bornovanın su tesisatını yapan Titaş firması ile diğer şehirlerimizin su iş leri üzerinde bir anlaşraa yapmak ta- savvurundadır. Bu takdirde bir çok şehirlerimiz susuzlük derdinden kur- tulacaklardır. sırda makineli zirasf için katarpiller traktörleri getirmeyi kararlaştırmış- tır. Bu traktörler Amerikamn pamuk | mıntakasında küllanılmakta ve ran-| Paşa apartımanından kaldırılarak Üsküdardaki aile kabristanına “def- Bedilecek'ir. Tanrı rahmet eylesin. VİVİANE R ile beraber Fevkxlâda Bugün sâat 1 ve TÜRKÇE ELMAS da tenzilâtlı matineler. Saat 8.40 ANKARA'da HA Suu Sinemalarında dr DANSTAN İŞLENMİŞ BİR ESER... l MÜZİKLE SÜSLENMİŞ BİR FANTAZİ... NEŞ'E İLE ÖRÜLMÜŞ BİR FİLM... GİNGER ROGERS ile FRED ASTAİR'in Yarattığı UÇAN VALSLARİ LÂLE SİNEMASINDA Bugün saat 1 ve 2.30 da ucuz halk matinesi. İ Bu Hafta SÜMER Sinemasının Büyük bir Muvaffakıyetle göstermekte olduğu ve JEAN MURAT ve JULES BERRY Vazife Uğrunda... Filmi kadar müessir, Cazip ve ihtiraslı bir film görülmemiştir. EKLER JURNAL da; En hakiki ve mütenevvi Son Siyasi Hâdiseler.. Bugün İPEK ve SARAY Sinemalarında Hayatınızda biç bir vakit gülmediğiniz kadar güleceksiniz 3 AHBAP ÇAVUŞLAR HARBE GİDİYOR Meşhur Arşak Palabıyıkyan'ın en nefiş Komedisi Ayrıca: Programa ilâve olarak: HIRSIZLAR Fransızca sözlü, çok heyecanlı macera Filmi, Bugün saat 3 Abbap Çavuşlar Harbe gidiyor dımanı fevkalâde ortırmaktadır. Bu | traktörler, Çukurova müstahsiline | taksitle verilecektir. 2 OMANCE'm bir tarzda yarattıkları 2.30 da tenzilâtli matineler SÖZLÜ ı 1 ve 230 da iki film birden LK ve SUS 29-4.9a9 —- IP?ADYO ANKARA RADYOSU Türkiye Kadyodifüzyon Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyos# Dalga Uzunluğu 1889 m. — 183 Kex 190 Kw T. AG. Im. 1806 Kes 20 Ke T.A. P, 3i70m. 9456 Kes 20 Kw Cumartesi, 29, 4, 1939 1840 Proeram, 13.85 Müzik (Eğlenceli müzik — Pl.) 14 Memleket sat ayari ajans ve meteoroloji haberleri, 1$ Türk Müziği: Çalanlar: Vecibe, Tuşen Kant Cevdet Kozan, Okuyan: Mefharet Sağ- nak. 1 — Kitrtilinicsskâr peşrev 2 — Salâhattin © Pınarın — Kürdilihicezköf şarkisi — Aşkınla yenen gönlüme, 3 — Artakinin — Kürdilikicarkâr şarkım — Artık ne siyah gözlerinin, 4 — Ruse Kom — Kemence taksimi, 8 —- Rakının — Kürdilihicazkâr — şarkısı — Demedir ona hiç kimsin ve'nesin. 6 «- Osmân Ni» hadın — Kürdilihicazkâr şarkın — Koc yıl Yüreğim sırladı, 7 — Kürdülmicarkir suz semaisi, 1440 — 15,20 Müzik (Karı- ik program — PL) 17,30 Program, 17,35 Mülk (Dans si- ati — PL) ITBS Komuşma (Çocuk Esirge. We Kurimiu — Haftanın kapanışı) 18.19 Türk müriği (Fahr musikisi. Âşık Veysel ve İbrahim) Tekâim eden Sadi Yaver Ataman, 18,30 Türk müziği (Karışık prog Tam), Çalanlarr Hakkı Derman, Eşref Kadri, Hasan Gür, Hemdi “Tokay, Basri Üfler, Okuyanlar: 'Tahsin Karakuş, Colt Tokses, Safiye Tokay, 19 Konuşma (Dis politika hâdiseteri), 19.15 Türk müziği Çalarlar: Vecihe, Reşat Birer, Ruşen Kam, Cevdet Kozan. Okuyanlar: Necmi Tera Ahıskan, Radife Neydilr, 1 — Mahur? ner- teri, 2 — Abdi Efendinin — Mast şarkı m — Senin aşkınla çâk oldum, 3 — Ye- sari Asımm — Hüzzam şarkım — kalbim aşar ağlar, 4 — Refik Persan — Mahur şarkım — Dön yine günnümüz geçti. 6 — Mahur saz sembisi, & — Şem. settin Ziyanın — Uşşak şarkı — Ol şuhi sefa perver, $ — Şemsettin O Ziyanır — Usşak şarkı — Şu enikım espüdün 10 — Türkü — Ne zöman görsem onu 20 Memleket saat ayarı, ajana ve mete- oroloji haberleri, 20,15 Temsil (Korkma söomez bu şafaklarda) Yazen: Wisrem Rs sit, 21,18 Esham, tahvilit, kambiyo - nu- kut ve sirant borsası (fiyat), 2195 Nese. W plâklar — R. 21,30 Müzik (Sonate Mesut Cemil — Cemal Resit), 22 Hafta uk posta Icutusu, 20 Mürk (Kücük arirerira — Şek Necip Aşkın), 1 — Löhr — Hülya gecesi — Vals 2 — Brams —hx tar dansı No, 1 — 2, 3 — Könişehofer — Tirol Zntermezo, 4 — Willy Richartı 3 Sehri eler ame ŞA laaan Son ajans haberleri ve yarınki program Cezalandırılan Esnaf Son hafta zarfında Beyoğlu kaza” sında zabıtai belediye memurları ta- rafından yapılan teftişler reticesinde caddeye kum ve tuprak dökmekten suçlu 21, mezbaha haricinde koyun kesmekten 2, fuzuli olarak caddeyi işgal etmekten 22, müstahdem defte- İri bulundurmamaktan 9. otomobil i- Te caddeyi işgalden 5, etiket koyma- maktan 4, dükkân dışına et, tavuk ve shire asmaktan 4, caddeyi kirlet- mekten 14, sıhhi muayene cüzdansız 30, dükkânı vaktinde kapamamâktan 30, baca temizletmeyip yangına *e- bebiyet vermekten 3. otomobille merinu yoldan geçmekten 4, kapak- sız çöp kapı kullanmaktan 4, ehliyet siz bisiklete binmekten 2 ve diğer muhtelif suçlardan dolayı olmak &- zere (o cezalandırılanların “mecmun 179 kişidir. Ayrıca 932 ekmek ve 152 francala, noksan vezinden dolayi mü- sadere edilmiştir. Yeddiemin Bankası Ankara, 28 (TAN) — Sigorta şir- ketlerinin teftiş ve murakebesine a 1149 sayılı kanunu tadil eden 3392 sâyili kanuna tevfisan sigorta şirket- leri tarafından sabit ve mütehavvi! kefalet akçelerinin tevdi edilebilece- ği yeddiemin bankalar meyanına Türk Ticaret Bankasının da ithali, Iktisat Vekâleti taratından kararlaş- mış ve karar alâkadarlara tamim © dilmiştir. Ankara Esham ve kampiyo borsasl raeçlisi, Türk Ticaret Bankası bisse senetlerinin borsaya kabulünü itti- fakla karar altına slmiştır, Bu karar Maliyo Vekâleti tarafından tasdik e dilmiştir. Bu itibarla bu milli mües- sesemizin hisse senetleri borsada ko- | te edilmiş bulunmaktadır. Hatayda Yeni Kanunlar Antakya, 20 (Hususi) — Bir hazi- randa şu kanunlar mevkii meriyete konacaktır. , Umumi muhasebe kanunu divan! muhasebat kanunu, kefalet kanunu maaş, tahsili emval kanun ve fsli- metnameleri, pul ve kıymetli evrak gösterilmekterlir. talimatnamesi, hazine usulü hesabi- vesine dair telimatname.